Najvazniji deo teksta
–За станицу „Прокоп” имамо, на пример, комплетну документацију. Она и други колосек пруге према Панчеву могу одмах да почну да се граде. За техничко-путничку станицу у Земуну, као и робно–теретну станицу у Макишу, фале нам делови документације. Трудили смо се да им објаснимо да су то потпуно засебне целине и да „Прокоп” може да се гради независно од станице у Макишу – објашњава помоћник министра за инфраструктуру.
На питање због чега немамо завршене пројекте, ако се о изградњи београдске железнице прича већ три деценије и како су то објаснили Русима, наш саговорник одговара:
– Нетачно је да та документација не постоји. За станицу Земун имамо, рецимо, пројекат стар десет година. Они траже ажурирану документацију и пресек стања на данашњи дан.
Према постојећој пројектној документацији, која је раније послата Русима, обе стране су утврдиле цену радова која се разликује за неких 10 одсто. Завршетак београдског железничког чвора кошта око 220 милиона евра. Пруга Ваљево–Лозница (за чијих 45 километара је документација готова и обезбеђена грађевинска дозвола, а за лакши део трасе, односно преосталих 30 километара треба завршити експропријацију земљишта) кошта око 250 милиона евра. За ремонт пруге Београд–Бар потребно је 230 милиона евра.
– То превазилази 800 милиона долара или 600 милиона евра. У зависности од тога да ли ће се наше министарство финансија одрећи ПДВ-а, део пруге Београд–Бар ће ући у кредитни аранжамн – каже Ласица.
–За станицу „Прокоп” имамо, на пример, комплетну документацију. Она и други колосек пруге према Панчеву могу одмах да почну да се граде. За техничко-путничку станицу у Земуну, као и робно–теретну станицу у Макишу, фале нам делови документације. Трудили смо се да им објаснимо да су то потпуно засебне целине и да „Прокоп” може да се гради независно од станице у Макишу – објашњава помоћник министра за инфраструктуру.
На питање због чега немамо завршене пројекте, ако се о изградњи београдске железнице прича већ три деценије и како су то објаснили Русима, наш саговорник одговара:
– Нетачно је да та документација не постоји. За станицу Земун имамо, рецимо, пројекат стар десет година. Они траже ажурирану документацију и пресек стања на данашњи дан.
Према постојећој пројектној документацији, која је раније послата Русима, обе стране су утврдиле цену радова која се разликује за неких 10 одсто. Завршетак београдског железничког чвора кошта око 220 милиона евра. Пруга Ваљево–Лозница (за чијих 45 километара је документација готова и обезбеђена грађевинска дозвола, а за лакши део трасе, односно преосталих 30 километара треба завршити експропријацију земљишта) кошта око 250 милиона евра. За ремонт пруге Београд–Бар потребно је 230 милиона евра.
– То превазилази 800 милиона долара или 600 милиона евра. У зависности од тога да ли ће се наше министарство финансија одрећи ПДВ-а, део пруге Београд–Бар ће ући у кредитни аранжамн – каже Ласица.