Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Najvazniji deo teksta

–За станицу „Прокоп” имамо, на пример, комплетну документацију. Она и други колосек пруге према Панчеву могу одмах да почну да се граде. За техничко-путничку станицу у Земуну, као и робно–теретну станицу у Макишу, фале нам делови документације. Трудили смо се да им објаснимо да су то потпуно засебне целине и да „Прокоп” може да се гради независно од станице у Макишу – објашњава помоћник министра за инфраструктуру.
На питање због чега немамо завршене пројекте, ако се о изградњи београдске железнице прича већ три деценије и како су то објаснили Русима, наш саговорник одговара:
– Нетачно је да та документација не постоји. За станицу Земун имамо, рецимо, пројекат стар десет година. Они траже ажурирану документацију и пресек стања на данашњи дан.
Према постојећој пројектној документацији, која је раније послата Русима, обе стране су утврдиле цену радова која се разликује за неких 10 одсто. Завршетак београдског железничког чвора кошта око 220 милиона евра. Пруга Ваљево–Лозница (за чијих 45 километара је документација готова и обезбеђена грађевинска дозвола, а за лакши део трасе, односно преосталих 30 километара треба завршити експропријацију земљишта) кошта око 250 милиона евра. За ремонт пруге Београд–Бар потребно је 230 милиона евра.
– То превазилази 800 милиона долара или 600 милиона евра. У зависности од тога да ли ће се наше министарство финансија одрећи ПДВ-а, део пруге Београд–Бар ће ући у кредитни аранжамн – каже Ласица.
 
Meni ovo sve izgleda da se politika umešala u taj kredit i da Rusi izgleda čekaju rasplet na našoj političkoj sceni, jer oni razmišljaju, a ko će svečano otvoriti Beograski Čvor? Da li će otvaranje biti pre izbora ili posle.E sad možda preterujem ali ako im je lepo predočeno da odmah može da se nastavi gradnja Prokopa i drugog koloseka prema Pančevu,a u čemu je onda problem? Da li to Rusi nemaju para u budžetu za ovaj međudržavni kredit? te su se mnogo prsili..Podsetimo se da je pre par nedelja potpisan ugovor o kreditu Češke države za elektrifikaciju Niš-Dimitrovgrad iako su Rusi napravili štab za procenu i dolazili timovi stručnjaka da "analiziraju" Česi videli dobar posao i za dan potpisali i oduvali Ruse,izgleda da će i ovi projekti pre videti one Joker Kuvajćane,jer od ovih vajde nema... :kafa:
 
Nove slike Prokopa, uz objašnjenja, Karlito sa railserbia (Hvala!)
Karlito":3d8a7rrx je napisao(la):
Dopuštam forumašima sa Beobuild i SSC da preuzmu moje slike. Ja nemam kad da vršljam po drugim forumima, i ovaj pohod mi je bio usputni nakon dužeg vremena forumske neaktivnosti.

Slika1: Prokop sa zapadne strane
prokop0406mv.jpg


Slika2: Prokop i prilaz iz pravca većine korisnika. Genijalci su smislili da je dovoljan prilaz sa južne strane, a podhodnik su pregradili ispod budućeg 4. koloseka.
prokopprilazizpravcavec.jpg

Pojašnjenje u vezi slike 2:
Pothodnik koji se trenutno koristi u Prokopu je pothodnik starog Prokopa, koji je išao sve do stare okretnice 34, a u relativnoj blizini Kliničkog centra, Srednje medicinske, Medicinskog fakulteta i prometnih autobuskih linija 17,18,46 i 55. Za izlazak sa te, gradske, severne strane prokopa dovoljno je na bilo koji način premostiti jarka u kom je deo temelja stanične zgrade, a tu je 5-6 metara mosta od drvne građe dovoljno.



Slika3: Deo koloseka koji je namenjen prigradskim putnicima je ograđen metalnim ogradama, ali dužina tog ograđenog dela je veća od 150 metara. Priznajem da mi nije jasno zašto, kada dužina većine stajališta u BG čvoru nije veća od 110m. Peron uz 6. kolosek je popločan, dok je onaj uz 5. asvaltiran.
prokopgranicastajalista.jpg


Slika4: Odavde se vide kolosečne veze. Kolosečne veze su takve da iz levog Vračarskog tunela može samo na 5. kolosek, a sa istog samo na desni kolosek prema Novom Beogradu. 6. kolosek je očigledno namenjen strogo samo za vozove Novi Beograd - Rakovica.
prokopsaistocnestranemv.jpg


Slika5: Novi kolosečni pribor. Interesantno je da kod njega je stopa šine iznad podloge.
prokopnovikolosecniprib.jpg


Slika6: Levi kolosek za Pančevo sa druge strane tunela je prilično zarastao.
prokoplevikolosekzapanc.jpg


Slika7: Pogled iz Senjačkog tunela
prokopiztunelamv.jpg


_________________
Железничари свих земаља уједините се
Link: http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=364&start=140
 
Ambassador":bcb6zoil je napisao(la):
Slika5: Novi kolosečni pribor. Interesantno je da kod njega je stopa šine iznad podloge.
prokopnovikolosecniprib.jpg
A meni je interesantno to sto ce neko na racun bezbednosti da ucari ta dva srafa sto fale po nosacu :bash:
 
Vrachar, mislim da malo preteruješ. Još nisu završili, a pretpostavljam da ta dva šrafa služe za štelovanje pruge, tako da će to kasnije. Uostalom, na ŽS ako tako fale šrafovi ili je loše pričvršćeno uvode se lagane vožnje.
 
Zivi bili pa videli, no ovo mi jako lici na vec dobro poznati javasluk gde neko fino profitira.
 
Od profesora sa zeleznickog masinstva saznah da na zeleznicama ne drpaju tako,uvek ce biti svi delovi na broju ali kvalitet istih je manji.Sto znaci kakvi god bili srafovi bice montirani,nisu ni oni ludi da drpaju na tako ocigledan nacin ;)
 
E da vam skratim muke,taj sistem montiranja šina je trenutno br,1 u svetu primenjen na stnici DB U Berlinu kao i Waterloo u Londonu a celu ugradnju šina i tehnički monitoring je uradila Engleska firma specijalizovana za to, a intervju za STB je dao Engleski expert sa Gradskim Arh,a sistem značajno smanjuje buku i vibracije usmerava ka podlozi tj.betonsko-armiranoj ploči koja je urađena sa specijalnim ojačanjima,detaljnije možete pročitati na sajtu www.beogradcvor.rs .Tako da nema brige! :kafa:
montaza_na_bg_centru_2.jpg
radovi_-_nlivanje_betona_april_2010.jpg
 
da ne SPAM-ujem temu o obilaznici.
moji predlozi brzina na železnicama Srbije (jednog dana, kada po Evropi budu šibali 500+ km/h ;)):

250 km/h: Beograd-Subotica-Mađarska, Beograd-Šid-Hrvatska i Beograd-Vršac-Rumunija
200 km/h: Beograd-Valjevo, Kosjerić-Užice, Beograd-Niš (oba pravca), Priboj-Prijepolje-CG i Lapovo-Kragujevac
160 km/h: Valjevo-Kosjerić, Užice-Priboj (može i 100 tuda), Požega-Čačak-Stalać, Kragujevac-Kraljevo, Niš-Pirot-Bugarska i Niš-Leskovac-Vranje-Makedonija
150 km/h: pruga oko Beograda, Batajnica-Zemun, Pančevački most-Pančevo, Kijevo-Resnik
100 km/h: Požarevac-Bor-Zaječar-Niš, Pančevo (Vršac)-Zrenjanin-Kikinda-Rumunija, Ruma-Šabac, Valjevo-Loznica, Niš-Kuršumlija, Kraljevo-Raška-Kosovo i pruga kroz Beograd
80 km/h: pruga za Kovin, Šabac-Loznica, Zaječar-Negotin-Prahovo, pruga po Kosovu, Vršac-Bela Crkva, tunel ispod Ceraka
60 km/h: pruga po Vojvodini

(nađite na Google-u auto-kartu Srbije da vidite o čemu pričam)
 
Puste zelje nije problem napraviti prugu za 160kmh nego je odrzavati u tom stanju.Inace batajnica golubinci nije uradjena za 160 vec za120 kmh Nase zeljeznice nemaju lokomotivu koja moze da postigne vecu brzinu od 120kmh tako da bi nam pruga za 160 kmh sluzula za ukras :kafa:
 
JohnnyLee":b05zjmki je napisao(la):
da ne SPAM-ujem temu o obilaznici.
moji predlozi brzina na železnicama Srbije (jednog dana, kada po Evropi budu šibali 500+ km/h ;)):

250 km/h: Beograd-Subotica-Mađarska, Beograd-Šid-Hrvatska i Beograd-Vršac-Rumunija
200 km/h: Beograd-Valjevo, Kosjerić-Užice, Beograd-Niš (oba pravca), Priboj-Prijepolje-CG i Lapovo-Kragujevac
160 km/h: Valjevo-Kosjerić, Užice-Priboj (može i 100 tuda), Požega-Čačak-Stalać, Kragujevac-Kraljevo, Niš-Pirot-Bugarska i Niš-Leskovac-Vranje-Makedonija
150 km/h: pruga oko Beograda, Batajnica-Zemun, Pančevački most-Pančevo, Kijevo-Resnik
100 km/h: Požarevac-Bor-Zaječar-Niš, Pančevo (Vršac)-Zrenjanin-Kikinda-Rumunija, Ruma-Šabac, Valjevo-Loznica, Niš-Kuršumlija, Kraljevo-Raška-Kosovo i pruga kroz Beograd
80 km/h: pruga za Kovin, Šabac-Loznica, Zaječar-Negotin-Prahovo, pruga po Kosovu, Vršac-Bela Crkva, tunel ispod Ceraka
60 km/h: pruga po Vojvodini

(nađite na Google-u auto-kartu Srbije da vidite o čemu pričam)
Ne vidim čemu 250 km/h ka Rumuniji, zar toliko saobraćaja ima tamo?

S druge strane, brze pruge po Srbiji bi bile veliko ulaganje a jak udar na prihode od putarina, te ne očekujem tako nešto.. ikad..
 
medjutim":3tl21oxh je napisao(la):
Ne vidim čemu 250 km/h ka Rumuniji, zar toliko saobraćaja ima tamo?
U Rumuniji posluje nekoliko hiljada Talijanskih preduzeca kojima je u interesu.
 
Ulaganje u brze pruge je isplativo na duge staze. U svetu je sve manje i manje ima nafte, spas je brza elektricna zeleznica. Ulaganje u pruge po kojima bi jurili vozovi od 160 km/h kosta, ali se isplati i treba ih graditi. Mi nemamo lokomotive koje mogu postici tu brzinu, najvecu brzinu postizu samo neke lokomotive serije 441 do 140 km/h.
Za pruge na kojima bi jurili brzi vozovi potrebno je izgraditi dupli kolosek i resiti se pruznih prelaza. Obzirom da se pominje pretvaranje pruge Beograd-Budimpesta za 160 km/h tu je potrebno dosta toga uloziti kao npr. jos jedasn kolosek od Indjije do madjarske granice, novi most preko Dunava, zatim, sto je najbitnije "peglanje" pruge na potezu Indjija-Sremski Karlovci. Bilo je raznih ideja kako tu da se resi problem. Jedna ideja je bila da nova pruga ide preko Maradika i da izadje na Petrovaradin. Druga opcija je da nova pruga "prati" autoput, ali je odbacena zbog klizista na sremskoj strani i bila bi jako skupa. Treca, koju sam nedavno procitao na railserbia forumu je da se ispegla pruga Beska-Karlovacki Vinogradi. Tu bi se rusio deo Beske, postoji u prostornom planu opstine Indjija.
 
ink":2r57y9si je napisao(la):
U Rumuniji posluje nekoliko hiljada Talijanskih preduzeca kojima je u interesu.
U interesu im je ozbiljna pruga kojom bi išli teretni vozovi, ali opet ne vidim interes za prugu na 250 kmh, previše para za premalu dobit, onima kojima treba tolika brzina će da plate avion, a za ostatak saobraćaja je i 160 više nego dovoljno..
 
Siniša u pravu nafta polako odlazi a glavni teret budućeg saobraćaja prebacuje se na železnicu otuda i interes Vlade kao i partnera Eu i Rusije da završe Beogradski čvor,Prokop kao i rekonstrukcije pruga duž koridora x,kao i povezivanje sa novim lukama na Dunavu,jednostavno zapostavljena železnica u bliskoj budućnosti će početi donosi mnogo veći novac posebno od tereta,a renesansu će doživeti i putnički saobraćaj tj.kombinovani a celi svet u većim gradovima masovno grade Metroi,Light Rail ili otkopava ranije zakopane pruge,tramvajske i železničke pa u skladu sa mogućnostima postavlja se na šine sve što se može postaviti u to ime :vops:
solarbullet-ed02.jpg
KO7809996ENC.JPG
Florida-High-Speed-Rail-1.jpg
City%20Cargo.jpg
 
У праву си да нафта одлази, али много више полако него што мислиш, нафтни лоби је још увек прејак. Инвестиција у брзе пруге јесте инвестиција у будућност, али сувише далеку да би сиромашна земља као наша могла одмах да инвестира у далеку будућност а да то не осети наредних 10 генерација.
 
2012, 'leba ti, prekini vise sa tim postavljenjem 'random' slika bez ikakvog objasnjenja. Eto, rekao si nam "u to ime" i postavio 5 slika, a posto nisi objasnio nijednu, to je zapravo spam. Samo zauzimas prostor bezveze. I evo recimo poslednja slika izgleda interesantno, ovaj neki tramvaj (?) za prevoz tereta i ti valjda elektricni (?) kamioncici, ali si nam ostao kratak za objasnjenje. Nije ti forum reklamni letak pa da stavljas u svaki post ono sto mislis da izgleda dobro, niti je zadatak u 3. osnovne pa da ga ukrasavas kolazom. A to je upravo na sta tvoji odgovori sa po 5-6 slika lice, na spojenu vezbu iz srpskog i likovnog nekog 9-godisnjeg klinca. Kolaz. Informacija nula, samo zauzima mesto i usporava ljudima ucitavanje strane (kapiram da nemamo svi vezu od 10 Mbit).
 
Izvinite, nisam u toku, ali zašto je Prokop na glavnoj stranici Beobuild-a plav?

Tamo se zapravo nešto radi? :O
 
Vrh