Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Не знам баш колико је паметно провлачити трамвај кроз две паралелне улице на малом растојању, а и не бих поново о проширењу трамвајске мреже...

Џони, од свих нас ће да буду златне, још кад би неко ко треба то и слушао... :(
 
Debilno bi bilo da bilo sta ide sadasnjim sinama, koje treba ukloniti, jer bi onda morali da podredimo celu koncepciju SA lokaciji tih sina a to je lose. A posto i onako mora da se "menja kolosek" tj. drugim recima da se stavljaju ganc nove sine, zasto ih onda ne provuci tamo gde bi najbolje pasovale? Plus sto bi tramvajski koloseci mogli da bude dobrim delom denivelisani ako bi usli u projekat od pocetka...
 
Wile E. Coyote":8w6e3mf4 je napisao(la):
Не знам баш колико је паметно провлачити трамвај кроз две паралелне улице на малом растојању, а и не бих поново о проширењу трамвајске мреже...

Џони, од свих нас ће да буду златне, још кад би неко ко треба то и слушао... :(
Pa da ali sta predlazes? Autobus? Dve metro linije paralelno na malom rastojanju? I to malo rastojanje nije toliko malo ako uzmemo u obzir broj putnika koji bi tu gravitirali, da ne spominjemo da je bolje resenje od autobusa. A tramvajska mreza u tom nekom lepom svetu u kome postoji metro i u kome je Prokop zavrsen i u kome neko ima para da gradi nesto u SA, ne bi bila veca nego sto je danas, jer bi dobrim delom bila zamenjena metroom.
 
Овде се провлаче неколико решења која се предлажу по завршетку Прокопа:

1. Оставити све трасе железнице;
2а. Оставити трасу железнице до Главне и при том је укопати, а пругу око Калемегдана уклонити;
2б. Оставити трасу железнице до главне и при том је не укопати (решење у нашем врлом ГУП-у, који није добар ни за :blah: )
3. Заменити железничку пругу трамвајском;
4. Уклонити пругу тотално.

Ваљда нисам ништа заборавио.

Аргументе за и против сваког решења смо, мање-више, све чули. Чињеница је да нико никог није успео да убеди да одустане од свог решења и прихвати друго.
 
hazard":2735pon4 je napisao(la):
Wile E. Coyote":2735pon4 je napisao(la):
Не знам баш колико је паметно провлачити трамвај кроз две паралелне улице на малом растојању, а и не бих поново о проширењу трамвајске мреже...

Џони, од свих нас ће да буду златне, још кад би неко ко треба то и слушао... :(
Pa da ali sta predlazes? Autobus? Dve metro linije paralelno na malom rastojanju? I to malo rastojanje nije toliko malo ako uzmemo u obzir broj putnika koji bi tu gravitirali, da ne spominjemo da je bolje resenje od autobusa. A tramvajska mreza u tom nekom lepom svetu u kome postoji metro i u kome je Prokop zavrsen i u kome neko ima para da gradi nesto u SA, ne bi bila veca nego sto je danas, jer bi dobrim delom bila zamenjena metroom.
Има ту неколико варијанти: да се трамвајска пруга из Савске измести у неки будући булевар ближе Сави, јер је и две трамвајске линије паралелно на малом растојању слично као и две метро линије на малом растојању или да се ту уведе тролејбус. При томе, свакако би ону гомилу линија која сад пролази Савском требало поделити на Савску и на тај будући Савски булевар. Наравно, све то ако постоји метро. Да подсетим зашто сам против било каквог ширења трамвајске мреже пре изградње метроа: зато што нас је претходно ширење трамвајске мреже уназадило и што је велика вероватноћа да би тако и сад било. Прво метро, па онда терајте трамвај, ако хоћете, и до Новог Сада.
 
A jel neko razmišljao klimatkim promenama i mogućeg uticaja na SA jer su vrlo moguća velika izlivanja reka,s obzirom da čuh da Grad planira posle završetka sanacije nasipa(završeno već) na Adi da podiže još jedan nivo nasipa kod Sava Centra :rolleyes: tj,kako će se to odraziti na obalu kod sadašnje Glavne ž. stanice? u tom slučaju tik pored obala jedino su mogući stubovi da li je to razlog što isto rešenje predlažu i za Metro na Nbg?
 
To sa klimatskim promenama su smejurije,a i verujem da je nasim stalo do njih ubilo se :lool:
 
Vucko pogledaj kroz prozor lije kiša i pomrzosmo se u julu,upravo se vratih iz grada tramvajem u kome je bilo uključeno grejanje,hoax ili ne 'ove tvoje reči zvuče kao uteha :rolleyes:
 
Nece biti nikakvog izlivanja,imamo te nasipe i sve je ok,sigurno nece biti preterano pa nema potrebe na stubovima da pravimo ista u SA
 
Wile E. Coyote":1jk27tl5 je napisao(la):
Има ту неколико варијанти: да се трамвајска пруга из Савске измести у неки будући булевар ближе Сави, јер је и две трамвајске линије паралелно на малом растојању слично као и две метро линије на малом растојању или да се ту уведе тролејбус. При томе, свакако би ону гомилу линија која сад пролази Савском требало поделити на Савску и на тај будући Савски булевар. Наравно, све то ако постоји метро. Да подсетим зашто сам против било каквог ширења трамвајске мреже пре изградње метроа: зато што нас је претходно ширење трамвајске мреже уназадило и што је велика вероватноћа да би тако и сад било. Прво метро, па онда терајте трамвај, ако хоћете, и до Новог Сада.
Ko govori o sirenju tramvaja pre metroa? Govorimo o nekoj lepoj buducnosti gde je zavrsen prokop, gde se gradi metro, i gde neko nesto pravi u SA. I da, gde su kuce od cokolade i prozori od marmelade :)

Pa pazi, ja sam uzeo zdravo za gotovo da postoji potreba za tramvaje kroz savsku i kada se izgradi SA i metro, sto mozda nije tacno, pa bi mozda mogla jednostavno trasa tramvaja da se izmesti iz savske u sredinu SA onako kako ti predlazes. Da se stvar resava trojelbusom tome nisam sklon, jer ce u tom SA biti velika koncentracija ljudi (oko toga ovolika rasprava jel?) pa bi bilo pozeljno da ih prevozi nesto na sinama. Narocito jer pocinjemo u tom delu grada od nule, pa sve moze lepo da se isplanira, da tramvaj ima 70-90% nezavisnu trasu, itd. Cak i kada bi bilo po ovom mom predlogu, ne bi vise isao isti broj tramvaja kroz savsku kao danas (jer bi postojao metro itd.) nego bi to bilo podeljno na savsku i taj buduci bulevar. Sto se tice toga da li bi linije bile previse blizu, ne mislim da je to toliki problem - takve razdaljine imamo u raznim gradovima a eto i u Beogradu imamo malu razdaljinu izmedju Bulevara i 27. marta/Kraljice Marije - imamo jedno parce od skoro kilometar gde je razdaljina izmedju 150 i 500 m izmedju dve paralelne ulice kroz koje prolazi tramvaj. Tako da se prevashodno treba nositi brojem potencijalnih putnika, pa ako ih ima dovoljno cak za metro, onda nek ide i metro...ili, kao sto neko rece, neka ide tramvaj na obodima SA, savskom i ulicom uz reku (tj. negde blize reci a ne po sredini SA) i onda ce efekat biti isti, a bice i bolji pristup obali.
 
Ма пази, слажем се ја са тим да у СА треба ЛШС који би хранио метро и чија би траса била што независнија. Ја сам као клинац имао визију и о денивелисаној (али потпуно) Савској, али од тога ништа. Могао би трамвај да се измести у нови Савски булевар, а тролејбусе ми не дирај! :grand: А то парче паралелних пруга... Па добро, двојка пролази туда, а ако би се један део укинуо, добили бисмо још хаотичнију раскрсницу код Правног факултета, где ионако имаш трамвај на све стране (логичније је да се не би укидао трамвај кроз Булевар, него кроз 27. марта): црвено је постојећа пруга, црвено-плава би се укинула, двојка и петица би ишле приказаним трасама, а зелено је скретница која би морала да се дода.

264gwt0.jpg
 
WILE za unistavanje kruga dvojke se ide na robiju.Imate dobrih ideja ali nazalost nema ko da vas saslusa :rolleyes:
 
Ма, који вас је антрак напао, па предлажете смањење трамвајских линија. Зашто? У ком сте то озбиљном граду видели? Не мислите ваљда да је метро чаробни штапић којим ће се решити сви саобраћајни проблеми овога града? "Синергија, синергија, браћо!"

("...А не звона и прапорци" - Доситеј)
 
Aman sizife, ako se metro izgradi, tramvajska ce mreza nuzno biti smanjena jer se jednostavno poklapa sa metroom. Sta ce ti i metro i tramvaj na istoj trasi?
 
sizif":1evu4wtz je napisao(la):
Ма, који вас је антрак напао, па предлажете смањење трамвајских линија. Зашто? У ком сте то озбиљном граду видели? Не мислите ваљда да је метро чаробни штапић којим ће се решити сви саобраћајни проблеми овога града? "Синергија, синергија, браћо!"

("...А не звона и прапорци" - Доситеј)
Ја не предлажем смањење трамвајских линија (моја слика баш напротив говори зашто би то у кругу двоjке било неизводљиво), него неповећавање док се никад не изгради метро. Наравно да метро није чаробни штапић, али трамвај поготово то није.
 
Bas to,u bulevaru sigurno nece biti vise trase od Vuka do ustanicke tramvaja to je sigurno.Ali zato moze tramvaj da se produzi do karaburme i mozda mirijeva.
 
То ти је, Вучко, врло далека и неизвесна будућност. А до Карабурме тешко да можеш провући трамвај, јер улице једноставно нису довољно широке да би трамвај ту био независан.
 
Pardon visnjica,mislim na onu golemu ulicu koja ide paralelno sa dunavom od bogoslovije pa ka Visnjici
 
Колико знам, тамо је и био план да иде трамвај, зато је и остављено онолико широко острво у средини, због будућих трамвајских баштица. Иста ситуација је и у Трговачкој.
 
Изузев у Булевару, нигде се не поклапају трамвајске и метро трасе и то је једино место где ће се извршити конверзија из једног у други облик шинског транспорта. Нигде другде не треба укидати трамвај. Што бисмо рушили постојеће ресурсе?

У Милану се, рецимо, неки трамвајски правци у доброј мери поклапају са метро линијама, па има довољно путника и у једним и у другим возилима. Једноставно, трамвајске станице су гушће, а и људи се на релативно краћим дестинацијама не спуштају под земљу.
 
sizif":qtfo2yu6 je napisao(la):
Изузев у Булевару, нигде се не поклапају трамвајске и метро трасе и то је једино место где ће се извршити конверзија из једног у други облик шинског транспорта. Нигде другде не треба укидати трамвај. Што бисмо рушили постојеће ресурсе?
Banovo brdo? Izgradnjom metroa bi ceo potez od Sajma na dalje ka BB (Pozeska itd.) bio obesmisljen. Takodje metro treba ode do bloka 45 kroz ispod j. gagarina i tu opet dolazimo do poklapanja. Tako da bi dobar deo tramvajske mreze zapravo bio ukinut ako bi se izgradio metro po bilo kom od postojecih planova. Takodje ka Banjici - ovo sad nisam siguran napamet ali mislim i da tu ima poklapanja.

У Милану се, рецимо, неки трамвајски правци у доброј мери поклапају са метро линијама, па има довољно путника и у једним и у другим возилима. Једноставно, трамвајске станице су гушће, а и људи се на релативно краћим дестинацијама не спуштају под земљу.
A da li bi se bilo gde trase poklapaju u Milanu kao sto bi se poklapala trasa u Beogradu duz bulevara ili ka Banovom brdu? Naravno i u BGu bi ostala neka mala poklapanja, npr. beogradskom ulicom. Poenta je da se u Beogradu tramvaj 80ih sirio UMESTO da se pravio metro, pa se svi ti pravci sirenja iz 80ih - NBG, BB, Banjica - poklapaju sa nekom vrlo logicnom metro trasom. Tramvaj bi naravno ostao tamo gde je gradjen da bi funkcionisao kao tramvaj, a ne metro - Dorcol, krug dvojke, itd.
 
hazard":3cmrm5t9 je napisao(la):
Poenta je da se u Beogradu tramvaj 80ih sirio UMESTO da se pravio metro, pa se svi ti pravci sirenja iz 80ih - NBG, BB, Banjica - poklapaju sa nekom vrlo logicnom metro trasom. Tramvaj bi naravno ostao tamo gde je gradjen da bi funkcionisao kao tramvaj, a ne metro - Dorcol, krug dvojke, itd.
+1
То је поента. Зато и нисам за било какво даље ширење трамвајске мреже док се никад не изгради метро.
 
hazard":3h8mu4yf je napisao(la):
Banovo brdo? Izgradnjom metroa bi ceo potez od Sajma na dalje ka BB (Pozeska itd.) bio obesmisljen.
Metro od BB treba da ide u brda ka Filmskom Gradu, dok tramvaj ka Žarkovu i Belim Vodama koji nisu planirani za metro skroz ima smisla. Dalje, ostaje nam tramvaj za pored sajma. Ne bih ga prerano otpisivao, mada bi mu metro svakako umanjio značaj.

hazard":3h8mu4yf je napisao(la):
Takodje metro treba ode do bloka 45 kroz ispod j. gagarina i tu opet dolazimo do poklapanja. Tako da bi dobar deo tramvajske mreze zapravo bio ukinut ako bi se izgradio metro po bilo kom od postojecih planova.
Blok 45 da, jer realno ne znam kako bi fizički spakovali i jedno i drugo a da ima smisla, s tim što opet postoji logika tramvaja koji bi sekli metro liniju i punili je, ili nekakav tramvaj koji bi spajao novobeogradske krakove metroa. U praksi, pošto nema ni metroa na vidiku, a tek ni te tramvajske linije, pre računam da će biti manje tramvaja po NBG nego sad, ako uopšte opstanu..

hazard":3h8mu4yf je napisao(la):
Takodje ka Banjici - ovo sad nisam siguran napamet ali mislim i da tu ima poklapanja.
Jednog dalekog lepog dana..

hazard":3h8mu4yf je napisao(la):
A da li bi se bilo gde trase poklapaju u Milanu kao sto bi se poklapala trasa u Beogradu duz bulevara ili ka Banovom brdu? Naravno i u BGu bi ostala neka mala poklapanja, npr. beogradskom ulicom. Poenta je da se u Beogradu tramvaj 80ih sirio UMESTO da se pravio metro, pa se svi ti pravci sirenja iz 80ih - NBG, BB, Banjica - poklapaju sa nekom vrlo logicnom metro trasom. Tramvaj bi naravno ostao tamo gde je gradjen da bi funkcionisao kao tramvaj, a ne metro - Dorcol, krug dvojke, itd.
Činjenica, s tim što mislim da na Banjici i Voždovcu ima smisla da metro prođe i drugim naseljima, a ne direktno ispod Vojvode Stepe, i da mogu da funkcionišu paralelno.
 
Vrh