Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891069#p891069:3fn71xzj je napisao(la):
solecar » 19 Oct 2021 01:55 am[/url]":3fn71xzj]Da je stanica izgrađena na primer na mestu gde je danas SC "25. maj", da li bi bila superiornija u odnosu na Savski trg i sve one linije koje su isti opsluživale, iako bi bila takođe u centru?
Не би. а да је на Славији, било би још боље него на Савском тргу, који је друга или трећа најбоља могућа локација (у конкуренцији оне код Главне поште).
 
Заборављамо неке ствари. Бивша Главна железничка станица Београд када је изграђена, није ни постојао јавни превоз. Изграђена је на периферији. Трамвај, зграде државних институција и пословна четврт у Савамали су изграђени тек после неколико деценија.
Станица Нови Београд је изграђена у пустињи, далеко од првих зграда на Новом Београду. Чак није било ни кружних петљи код Арене које спајају Палату Србија са станицом, што је замишљњна осовина (СИВ-Арена-Жст НБГ). После је изграђен трамвај, проширена Јурија Гагарина, изграђени су и Делта сити, Белвил, суседни блок 24, дошла је нова пословна зона дуж булевара Милутина Миланковића. Али и ту је прошло неколико деценија до развоја околине, и за то је фалила адекватна друмска и мрежа јавног саобраћаја.

Иначе, пала ми је идеја о трамвају за Прокоп. Треба ићи главним Правцима, а то је у суштини Кнеза Милоша-Војводе Путника-Булевар Кнеза Александра-саобраћајнице за спуштање на плочу и даље од плоче куда год може до Аутокоманде, најбоље би било проширеном Звечанском. Пруга би на другу страну ишла скроз до 27. марта и имала би скретнице у оба смера и ка Немањиној и ка БКА и ка 27.3.
Тако би се добила могућност за успостављање следећих кружних линија које би опслуживале Прокоп:
-Прокоп-Аутокоманда-Славија-Правни-Вук-27. март-Бајлони-Калемегдан-Савски трг-Немањина-Кнеза Милоша-Мостар-Прокоп;
-Прокоп-Аутокоманда-Славија-Немањина-Кнеза Милоша-Мостар-Прокоп;
-Прокоп-Аутокоманда-Славија-Правни-Ташмајдан-Скупштина-Теразије-Калемегдан-Савски трг-Немањина-Кнеза Милоша-Мостар-Прокоп;
-Прокоп-Аутокоманда-Славија-Правни-Вук-27. марта-Таковска-Главна пошта-Кнеза Милоша-Мостар-Прокоп;
Додатно, могле би да се установе пролазне линије Бањица-Аутокоманда-Прокоп-Кнеза Милоша-Теразије-Калемегдан и сл. варијације до Омладинског стадиона, Устаничке и Ташмајдана.
Тако би Прокоп добио најмање пет трамвајских линија које би покривале најгушће језгро центра града уз покривање главних преседачких чворишта у центру. Највећи бољитак би била линија која је фактички двојка која свраћа на Прокоп и Аутокоманду.
Проширењем Звечанске би се остварили услови за реурбанизацију и модернизацију целог тог блока уз аутопут.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891039#p891039:1timuj2i je napisao(la):
orjen » Uto Okt 19, 2021 12:25 am[/url]":1timuj2i]Mi smo to ovde vec analizirali, konverzija nije bila moguca ni etapno ni bez rusenja stambenih objekta na Savskom vencu i Dorcolu. Jos je geologija nagovestila da se ne gradi pod velikom pritiskom podzemnih voda (20t pro m²). To su mogle Nemacka, Francuska ili Engleska ali ne Jugoslavija da grade. Vidimo po Stutgart 21 koliko je to za*****, oni rade pod takvim uslovima i nisu sasvim zadovljni rezultatom (stara stanica ima 16 koloseka, podzemna osam). Operativno to nece mnogo znaciti a nema kapacitet za dalja prosirenja. Isto bi bilo na Savskom trgu, nema operativni kapacitet te lokacije i odustalo se (varijanta Sava D je predvidela 8 koloseka pod zemljom). Kad se nije moglo zavrsiti Prokop u nekom preglednom roku, Sava D sa svim dodatnim problemima nebi ni uspela ni toliko.

И још једна ствар:

Како може да се копа метро кроз исту ту мочвару где је притисак како кажеш 20 тона по метру квадратном, а не може железнички тунел испод Калемегдана?

Иста траса, две приче.
 
@Дошљак
Ме где ћеш трамвај преко Мостарске петље. Добро су га замислили сад, ка Бул. ослобођења, само да др Дејна Џи (Dana G.) не осујети план, а верујем да хоће. На ту страну ка Кнеза Милоша треба трола - али нова линија, која креће са Прокопа и таман смањује гужву у 40 и 41 успут.
 
Заборављамо неке ствари. Бивша Главна железничка станица Београд када је изграђена, није ни постојао јавни превоз. Изграђена је на периферији. Трамвај, зграде државних институција и пословна четврт у Савамали су изграђени тек после неколико деценија.
Станица Нови Београд је изграђена у пустињи, далеко од првих зграда на Новом Београду. Чак није било ни кружних петљи код Арене које спајају Палату Србија са станицом, што је замишљњна осовина (СИВ-Арена-Жст НБГ). После је изграђен трамвај, проширена Јурија Гагарина, изграђени су и Делта сити, Белвил, суседни блок 24, дошла је нова пословна зона дуж булевара Милутина Миланковића. Али и ту је прошло неколико деценија до развоја околине, и за то је фалила адекватна друмска и мрежа јавног саобраћаја.

Иначе, пала ми је идеја о трамвају за Прокоп. Треба ићи главним Правцима, а то је у суштини Кнеза Милоша-Војводе Путника-Булевар Кнеза Александра-саобраћајнице за спуштање на плочу и даље од плоче куда год може до Аутокоманде, најбоље би било проширеном Звечанском. Пруга би на другу страну ишла скроз до 27. марта и имала би скретнице у оба смера и ка Немањиној и ка БКА и ка 27.3.
Тако би се добила могућност за успостављање следећих кружних линија које би опслуживале Прокоп:
-Прокоп-Аутокоманда-Славија-Правни-Вук-27. март-Бајлони-Калемегдан-Савски трг-Немањина-Кнеза Милоша-Мостар-Прокоп;
-Прокоп-Аутокоманда-Славија-Немањина-Кнеза Милоша-Мостар-Прокоп;
-Прокоп-Аутокоманда-Славија-Правни-Ташмајдан-Скупштина-Теразије-Калемегдан-Савски трг-Немањина-Кнеза Милоша-Мостар-Прокоп;
-Прокоп-Аутокоманда-Славија-Правни-Вук-27. марта-Таковска-Главна пошта-Кнеза Милоша-Мостар-Прокоп;
Додатно, могле би да се установе пролазне линије Бањица-Аутокоманда-Прокоп-Кнеза Милоша-Теразије-Калемегдан и сл. варијације до Омладинског стадиона, Устаничке и Ташмајдана.
Тако би Прокоп добио најмање пет трамвајских линија које би покривале најгушће језгро центра града уз покривање главних преседачких чворишта у центру. Највећи бољитак би била линија која је фактички двојка која свраћа на Прокоп и Аутокоманду.
Проширењем Звечанске би се остварили услови за реурбанизацију и модернизацију целог тог блока уз аутопут.

Јесте, али сад би неки морао да демолира пола града, да плати неке милијарде, да би се град који се развија већ 200 година прилагодио једној станици.

Не иде.
 
Не би ту било пуно демолирања, углавном би страдало оно што и треба, Малешко брдо и околина Звечанске.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891095#p891095:2gbeld9p je napisao(la):
Пантограф » Uto Okt 19, 2021 8:41 am[/url]":2gbeld9p]@Дошљак
Ме где ћеш трамвај преко Мостарске петље. Добро су га замислили сад, ка Бул. ослобођења, само да др Дејна Џи (Dana G.) не осујети план, а верујем да хоће. На ту страну ка Кнеза Милоша треба трола - али нова линија, која креће са Прокопа и таман смањује гужву у 40 и 41 успут.

Треба да се уради оно што сам написао за чвор. Све остало је мучење народа и нарушавање структуре града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891098#p891098:9omzcqyt je napisao(la):
Дошљак » Uto Okt 19, 2021 8:49 am[/url]":9omzcqyt]Не би ту било пуно демолирања, углавном би страдало оно што и треба, Малешко брдо и околина Звечанске.

Што би се уопште бавио тиме? Не користи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891095#p891095:1tln2o0b je napisao(la):
Пантограф » Уто Окт 19, 2021 7:41 am[/url]":1tln2o0b]@Дошљак
Ме где ћеш трамвај преко Мостарске петље. Добро су га замислили сад, ка Бул. ослобођења, само да др Дејна Џи (Dana G.) не осујети план, а верујем да хоће. На ту страну ка Кнеза Милоша треба трола - али нова линија, која креће са Прокопа и таман смањује гужву у 40 и 41 успут.
Средњим тракама, па по скретању у булевар Кнеза Александра у крајње десне траке због рампи које воде доле до плоче. :D
Мада би за трамвај уствари најбоље решење било тунел од Сајма до Прокопа, па даље Звечанском на аутокоманду.

Од трасверзале се плашим да неће ништа бити. Мада ми није јасно што не сруше нешто друго за нову онкологију, нпр. Спортско село иза Ветеринарског факултета. Све у свему, клинички центар је веома мучан за долазак и поред саме потребе за доласком, тротоари су уски, паркинга нема довољно, превоз је удаљен. Одустајање од метроа је погубно.
 
Колико би коштао тај тунел и да ли га је могуће правити? Да ли је исплативо утуцавати паре за слепе улице и линије јавног превоза које нису пролазне већ завршавају на Прокопу?

Колико ће да кошта пресељење Онкологије? Колико ће да кошта изградња нових објеката? Да ли то улази у ових 100 милиона или је то гратис?
 
Па био би јефтинији од свих планираних метро тунела и друмских тунела пошто би био дугачак . Мада би теоретски могао да се искористи постојећи тунел испод булевара Војводе Путника, па да се прави рампа за пењање трамваја на плочу.

За онкологију немам појма, то је најновија прича, верујем да има потребе, мада верујем да има и објеката у круги КЦС који би могли да се сруше за нову онкологију, типа ортопедија, мада бих ја без жаљења жртвовао спортско село.
 
Сви причају о пасарелама, тунелима, петаљама и окретницама. Нико не пита шта кошта и може ли. Све то улази у цену измештања станице коју плаћа сиротиња.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891096#p891096:3d9e6k1u je napisao(la):
overdrive » 19 Окт 2021, 08:42[/url]":3d9e6k1u]Иначе, пала ми је идеја о трамвају за Прокоп.

и за то имам предлог:

Hvataj.JPG
 
Весић код Марића рекао да ће Нови Београд по пројекту Лојанице бити главна железничка станица. Одустајем од све даље одбране Прокопа. Само нек пусте возове за југ већ једном са НБГ, и онако сам њу увек користио за путовања чак и док је постојала стара станица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891122#p891122:1gg9gasl je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Okt 19, 2021 10:42 am[/url]":1gg9gasl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891096#p891096:1gg9gasl je napisao(la):
overdrive » 19 Окт 2021, 08:42[/url]":1gg9gasl]Иначе, пала ми је идеја о трамвају за Прокоп.

и за то имам предлог:


file.php

1. Нигде нисам написао да ми је пала идеја. Немој да фалсификујеш.

2. Овај предлог је лош јер је то ћорсокак.

Као што сте говорили да је Прокоп бољи јер је пролазна станица, сад се потрудите да то примените и на линије ГСП-а... Ако је уопште могуће.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891128#p891128:k4tgojm6 je napisao(la):
Дошљак » Uto Okt 19, 2021 10:50 am[/url]":k4tgojm6]Весић код Марића рекао да ће Нови Београд по пројекту Лојанице бити главна железничка станица. Одустајем од све даље одбране Прокопа. Само нек пусте возове за југ већ једном са НБГ, и онако сам њу увек користио за путовања чак и док је постојала стара станица.

И онда се опет поставља питање: чему Прокоп?
 
I Vesić digo ruke od Prokopa...

Usput, moja reakcija kad sam čuo da je Lojanica novi dekan Arhitektonskog:
disgust-clint-eastwood.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891128#p891128:26586g6a je napisao(la):
Дошљак » 19 Oct 2021 09:50 am[/url]":26586g6a]Весић код Марића рекао да ће Нови Београд по пројекту Лојанице бити главна железничка станица. Одустајем од све даље одбране Прокопа. Само нек пусте возове за југ већ једном са НБГ, и онако сам њу увек користио за путовања чак и док је постојала стара станица.
Сваки пут је свака следећа градска власт - будући испрва слабо обавештена - у неком тренутку учинила исто као Весић сада и баталила Прокоп као рупетину; уосталом, то сам и писао да ће се десити - јер друкчије ни не може.

А сад је посебно занимљиво што Весић, као ни толики пре њега (и после њега) не знају да су по пројекту чвора и по важећем ГУП-у и Прокоп и НБ главне станице, па је ово што је рекао заправо бесмислено - једино што може да буде штетно, у случају да се закључи како станица НБ може адекватно да опслужи цео Београд, што не може. А верујем да ће се тако закључити - из Новог Сада до Теразија 95-цом.

И тако, кад се уђе у воз на погрешној станици, свака следећа станица је погрешна, кажу Британци. А они су измислили возове.
 
И сад главна станица треба да постане обејкат који има пет колосека, јер пројекат од 50 година нема одговарајући положај.

Хтео бих само да истакнем Пантографову констатацију да су заробили станицу на НБГ путем будуће аутобуске станице и зграде НЦР-а. Ту је постојао простор за буквално шта год су хтели, а то је коришћено за дивљи бувљак, лажне Теразије и сад за НЦР.

Срећа у несрећи је то што је Земун и депо у Земуну ближе овој станици, па у случају интервенције неће морати толико дуго да се чека.
 
Предвиђено је проширење станице НБ за 2 колосека, и то је довољно. Сетим се моје омиљене пролазне станице, Брисел Централ, подземна са 6 колосека, која опслужи 250.000 путника дневно.

Али урбанистички, ж. ст. Нови Београд није ж. ст. Београд. И не може никад да буде.
 
Може да буде прва помоћ до повратка на старо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891158#p891158:1k3oo48j je napisao(la):
overdrive » Uto Okt 19, 2021 12:17 pm[/url]":1k3oo48j]Може да буде прва помоћ до повратка на старо.
no comment.
 
Па, неће бити повратка на старо, јер је немогуће. Е, сад, верујем да ће у даљој будућности, услед импулса са стране ("Београд нема довољан удео железничког саобраћаја, морате да улажете у нова постројења" - крупан капитал воли да даје такве сугестије), бити изграђено нешто врло амбициозно и још много скупље, попут неког тунела Б. коса - Општина НБ - Ушће - Главна станица код Скупштине - Булевар - Мали Пожаревац, али до тада ће много воде протећи Мокролушким потоком.
 
Што је немогуће? Да ли постоји физичко ограничење/препрека да се то изведе?
 
Vrh