Interesantno je da je i u toku rata, 1942. godine izrađen predlog za rešenje čvora, prema kome se zadržava položaj postojeće železničke stanice, veza sa Pančevom se ostvaruje tunelom ispod Kalemegdana do postojećeg mosta na Dunavu, a most preko Save je kod Čukarice.
Urađen je veliki broj rešenja, po varijantama: B (glavna putnička stanica je na dunavskoj strani, u produžetku Francuske ulice), C, D, E, M, T, Z, G (glavna putnička stanica je na Hipodromu), P, Sava D, "Cvetni trg", Sava M, GUP-Mostar i drugo. Stručni sporovi, nedostatak saradnje i usaglašenosti između urbanista i železničkih stručnjaka kočili su rad na studijama i otežavali donošenje odluka. Stručnjaci za železnicu su tražili dobro rešenje železničkih problema, bez ulaženja u dublje analize potreba i interesa grada, pri čemu su urbanisti i projektanti bili nepopustljivi.
Sa ciljem pronalaženja najboljeg rešenja 1968. godine je angažovana i Srpska akademija nauka i umetnosti, pa je Odeljenje tehničkih nauka SANU formiralo poseban stručni tim kojim je rukovodio akademik prof. Branko Žeželj. Dugogodišnje analize, studije i rad na izboru optimalnog rešenja okončani su posle dobijanja pozitivnih ocena od Komisije za Generalni urbanistički plan i Stručne komisije Urbanističkog zavoda. Savet za urbanizam Skupštine grada, takođe je usvojio rešenje čvora po varijanti "Prokop". Na sednici Skupštine grada Beograda održanoj 11. marta 1971. godine, svi prisutni odbornici su glasali za ovo rešenje novog Beogradskog železničkog čvora.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891001#p891001:3dp2ssu2 je napisao(la):lukakaludjerovic » Pon Okt 18, 2021 11:07 pm[/url]":3dp2ssu2]Nisi izdvojio paragrafe koji ti se ne dopadaju.
“Sa ciljem pronalaženja najboljeg rešenja 1968. godine je angažovana i Srpska akademija nauka i umetnosti, pa je Odeljenje tehničkih nauka SANU formiralo poseban stručni tim kojim je rukovodio akademik prof. Branko Žeželj. Dugogodišnje analize, studije i rad na izboru optimalnog rešenja okončani su posle dobijanja pozitivnih ocena od Komisije za Generalni urbanistički plan i Stručne komisije Urbanističkog zavoda. Savet za urbanizam Skupštine grada, takođe je usvojio rešenje čvora po varijanti "Prokop". Na sednici Skupštine grada Beograda održanoj 11. marta 1971. godine, svi prisutni odbornici su glasali za ovo rešenje novog Beogradskog železničkog čvora.”
“ Koncepcijom novog čvora železnički saobraćaj je najvećim delom spušten pod zemlju i na taj način ustupa najdragocenije i najlepše površine zemljišta za gradnju objekata druge namene, daje se mogućnost da se ostvari istorijska težnja grada da siđe na obale reka, robne i loko-teretne stanice se lociraju po obodu grada, a izgradnja više stajališta u raznim delovima grada omogućava da ovaj železnički sistem dobije i ulogu lokalnog gradskog i prigradskog saobraćaja.”
“ Izgradnjom novog čvora, Beograd, kao važna čvorna tačka na saobraćajnim koridorima, postaje moderna evropska železnička raskrsnica, spremna i sposobna da odgovori visokim standardima brzog i komfornog prevoza ljudi i roba. Istovremeno se izmeštanjem železničkih koloseka, koji grad odvajaju od obala njegovih reka, otvara se prostor za nove urbane vizije i projektantska rešenja.”
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891007#p891007:15hwstu8 je napisao(la):orjen » Pon Okt 18, 2021 11:18 pm[/url]":15hwstu8]Prokop je najbolje resenje zeleznice u Beograd. Jos je sasvim moderno resenja sa izradnjo transverzalnih dijametra. Izgraden je cvor stakoji je zamenio tackastu strukturu sa ceonom stanicom na pogresnom mestu u poplavnom podrucju. Cvor je uspesno etapno realizovan - i to je bio uslov usvajanjen varijante "Prokop". Da zeleznica izvanredno funkcionise u tom cvoru je poznato sto niko nije ni primetio da stari ne postoji - nisu se Beogradani bunili, svega 10 su bili na protestu - nijedan koji ovde pise na forumu.
Sa ciljem pronalaženja najboljeg rešenja 1968. godine je angažovana i Srpska akademija nauka i umetnosti, pa je Odeljenje tehničkih nauka SANU formiralo poseban stručni tim kojim je rukovodio akademik prof. Branko Žeželj. Dugogodišnje analize, studije i rad na izboru optimalnog rešenja okončani su posle dobijanja pozitivnih ocena od Komisije za Generalni urbanistički plan i Stručne komisije Urbanističkog zavoda. Savet za urbanizam Skupštine grada, takođe je usvojio rešenje čvora po varijanti "Prokop". Na sednici Skupštine grada Beograda održanoj 11. marta 1971. godine, svi prisutni odbornici su glasali za ovo rešenje novog Beogradskog železničkog čvora.”
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891035#p891035:41mplw3z je napisao(la):lukakaludjerovic » Uto Okt 19, 2021 12:21 am[/url]":41mplw3z]Evidentno je da ta konverzija nije bila moguca.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891018#p891018:23e0ccjj je napisao(la):orjen » 18 Oct 2021 10:37 pm[/url]":23e0ccjj]Eee ispravka, trojica su se bunili - i kapa dole, ja bi ucestovao na odluci na drugoj strani (mislim Prokopu), ali je cinjenica, da je Beograd tek sa realizacijom varijante dobio "cvor" ono prethodno je proizlazilo iz ceone strukture kako se gradila zeleznica u inicialjnim momentima (19 vek) u svim gradovima i nije mnogo unapreden. Sve stanicne rekonstrukcije se rade u cilju da cvorove budu propusnog profila a ne da zeleznica operise sa tackastom sistemu. Beograd je u tome uspeo, kritika nije odmerena sto ni nema argument. Realizacija Beogradskog zeleznickog cvor propusnog profila je najveci transportni uspeh u ovom gradu. Vidimo i koliko se pruge rekonstuisaju i koliko perspektive se pridodaje daljinskom putnickom transportu. Ovaj cvor je kako je nedavno recno u emisiji o metro, medunarodnog karaktera i ima veci znacaj za sam grad nego sto ima potencijalni metro.
I maltene svaki put kada se spomene bilo kakvo dovođenje, čak i kada je to 1 linija, ali sa normalnim taktom, stvar se stavlja na nivo nacionalne katastrofe. Stara stanica je bila superiornija u odnosu na Prokop jer je bila čvorište linija iz maltene svakog dela grada, plus što je pored imala i BAS. Da li bi bila toliko superiorna da je imala samo blizinu centra i ništa drugo, ne znam. I na kraju nije ni čudo što ne možemo normalno da razgovaramo, kada u startu zabrljamo u načinu komunikacije.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891044#p891044:39ncmn82 je napisao(la):spatiotecte » 19 Okt 2021 01:02[/url]":39ncmn82]Ok beogradski čvor je od čeonog pretvoren u propusni i koji je to uspeh kada sada ima 10 puta manje putnika koji ga koriste nego dok se koristio stari čvor.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891018#p891018:39ncmn82 je napisao(la):orjen » 18 Oct 2021 10:37 pm[/url]":39ncmn82]Eee ispravka, trojica su se bunili - i kapa dole, ja bi ucestovao na odluci na drugoj strani (mislim Prokopu), ali je cinjenica, da je Beograd tek sa realizacijom varijante dobio "cvor" ono prethodno je proizlazilo iz ceone strukture kako se gradila zeleznica u inicialjnim momentima (19 vek) u svim gradovima i nije mnogo unapreden. Sve stanicne rekonstrukcije se rade u cilju da cvorove budu propusnog profila a ne da zeleznica operise sa tackastom sistemu. Beograd je u tome uspeo, kritika nije odmerena sto ni nema argument. Realizacija Beogradskog zeleznickog cvor propusnog profila je najveci transportni uspeh u ovom gradu. Vidimo i koliko se pruge rekonstuisaju i koliko perspektive se pridodaje daljinskom putnickom transportu. Ovaj cvor je kako je nedavno recno u emisiji o metro, medunarodnog karaktera i ima veci znacaj za sam grad nego sto ima potencijalni metro.
Ovde se može hvaliti Prokop do neba kako je moderan kako je ovo kako je oko ALI rezultata jednostavno NEMA.
I to je jedino merodavno.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891041#p891041 je napisao(la):orjen » Uto Okt 19, 2021 12:43 am[/url]"]Pa Novi Beograd nema istu gustinu kao stari grad a stanica tamo nista ne gubi zbog postojanja Prokopa. Nije Prokop toliko kostao da je sada smak sveta. Sve u svemu je sama stanica mozda stajal na 1/10 celokupnih troskova cvora. U poredenju sa nekim slicnim infrastrukturama u svetu to nije neka cifra (sama stanica u Stutgartu je nekih 3,5 mrd Evra, stanica Okulus u NY je takode na 3 mrd Dolara). Da Srbija ni toliko, 1/35 od tih stanica nije mogla da izfinancira - svakako ne govori dobro o budzetu drzave a ne o samom projektu. 100 miliona za neku gradevinu koja bi medunardno povezivala metropolu sa svetom nije neka katastrofalna cifra. Za troskove na Prokopu imamo podatke Mrkonjica, ove trenutne radove bi trebalo doracunati. Za samu zeleznicka zgrada na ploci su dali cifru od 25 mil.