Grad budućnosti Usklađenost različitih sistema gradskog prevoza
„Prokop“ loše povezan sa gradom
G. S. - M. T. | 14. 05. 2010. - 00:02h | Komentara: 1
Prva linija gradske železnice od Zemuna do Pančevačkog mosta trebalo bi da počne sa radom sledeće godine. Do tada se mora rešiti problem nepovezanosti nekih stanica „Beovoza“ sa gradskim prevozom. Primera radi, stanica „Beograd centar“ („Prokop“) nema nikakvu vezu sa gradskim autobusima pa ne nudi mogućnost putnicima da nastave putovanje po izlasku iz voza.
Za detaljniji prikaz kliknite ovde [+]Vozovi na liniji Zemun - Pančevački most zaustavljaće se na stanicama koje se nalaze u užem gradskom jezgru a to su: „Beograd Centar“, „Karađorđev park“, „Vukov Spomenik“, „Tošin Bunar“, „Zemun“ i „Pančevački most“. U ovom trenutku većina stanica je solidno povezana sa stajalištima GSP, ne računajući stanice „Beograd Centar“ i „Zemun“.
„PROKOP“: Iako su u blizini dva stajališta GSP, jedno u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića i drugo u Bulevaru vojvode Putnika, do njih se iz „Prokopa“ teško dolazi. Do stajališta u Vojvode Putnika potrebno je najmanje 10 minuta pešačenja. Deo puta je i neasfaltirana uzbrdica, grmlje i kamenje, gde je potrebno napraviti stepenice. Na „Prokopu“, u visini ploče, postoji i zapuštena okretnica i nekadašnja polazna stanica linije 34, koja više ne saobraća. Do ovog stajališta dolazi se lako, stepenicama sa perona 10 železnićke stanice.
- O vraćanju ove linije razmišljaće se nakon početka rada prve linije gradske železnice. Trenutno su sve stanice buduće gradske železnice dobro povezane sa gradskim prevozom, osim „Beograd centra“ - kaže Snežana Perović, direktor Direkcije za javni prevoz.
„KARAĐORĐEV PARK“: Stanica „Karađorđev park“ ima najbolju vezu sa gradom. Po izlasku iz voza putnici će potrošiti nekoliko minuta do najbližih stajališta gradskog prevoza koja se nalaze kod restorana „Franš“. Odatle na raspolaganju imaju čak 10 linija gradskog prevoza (tri tramvajske i sedam autobuskih). Jedna od alternativa je i presedanje na autobuse 17 i 18 koji kupe putnike na auto-putu i voze ih u pravcu Novog Beograda i Zemuna. Intervali prolaska ovih linija nisu veći od 10 minuta, a poštovanje reda vožnje mogu da poremete jutarnji i popodnevni saobraćajni špic.
„NOVI BEOGRAD”: Ispod železničke stanice „Novi Beograd“, kod „Buvljaka“, nalaze se tramvajsko i autousko stajalište. Da bi stigli do njih, putnicima koji se iskrcaju iz „Beovoza“ potrebno je svega nekoliko minuta pešačenja. U pravcu ka gradu na raspolaganju su tramvaji i autobus 95, mada je ova veza mnogo praktičnija za stanovnike koji žive na periferiji a rade u Novom Beogradu. Valjda se zbog toga na železničkoj stanici „Novi Beograd“ češće sretnu Pančevci, stanovnici Ovče ili Krnjače. Intervali prolaska linija gradskog prevoza ni ovde nisu veći od 10 minuta.
„TOŠIN BUNAR” I „PANČEVAČKI MOST”: U blizini ovih stanica prolazi veliki broj linija gradskog prevoza. Ipak, stručnjaci misle da ovde putnici treba da se ukrcaju u vozove i nastave put do grada, posebno oni koji žive na periferiji. Veza sa linijama gradskog prevoza nije problem ni za stajalište ispod Pančevačkog mosta. Svega dvadesetak koraka deli ovu stanicu od okretnice autobusa na linijama 33, 37, 48 i 58. Poteškoću putnicima “Beovoza” za sada predstavljaju neredovni polasci od kojih su pojedini čak i ukinuti.
„VUKOV SPOMENIK“: Stanica najmodernijeg izgleda sa čak tri stajališta GSP u neposrednoj blizini već sada nudi niz pogodnosti. Ukoliko žele do centra grada putnici koji se voze gradskom železnicom mogu da izađu na ovoj stanici i biraju između nekoliko linija gradskih autobusa ili tramvaja čija stajališta se nalaze bukvalno na izlazu iz stanice u Bulevaru kralja Aleksandra i Ruzveltovoj ulici.
- Putujem svakog dana “Beovozom” iz Krnjače do Vukovog spomenika pošto mi se fakultet nalazi u Ulici 27. marta. Stignem za 15 minuta, ne guram se, a na kraju malo i prošetam. Kada bih išao autobusom bilo bi mi potrebno za tu relaciju skoro sat vremena - priča Aleksandar Dragićević, student prve godine na Tehnološkom fakultetu.
Povezanost stanica „beovoza“ i stajališta GSP
Linija Interval (minuta)
Stanica „Tošin bunar“
45 (blok 44 - Zemun Novi grad) 6
65 (Zvezdara - Novo bežanijsko groblje) 4 - 5
82 (Kej oslobođenja - Blok 44) 16
71 (Zeleni venac - Ledine) 12 - 16
72 (Zeleni venac - Aerodrom) 48
601 (Glavna železnička stanica - Surčin) 6
Stanica „Novi Beograd“
7 (Blok 45 - Ustanička) 5 - 8
9 (Banjica - Blok 45) 6 - 9
11 (Kalemegdan „Beko“ - Blok 45) 20
95 (Blok 45 - Borča) 4 - 5
Stanica „Beograd centar“
44 (Senjak - Viline vode - Dunav stanica) 27
94 (Miljakovac 1 - Blok 45) 8
40 (zvezdara - banjica 2) 7 - 8
41 (studentski trg - banjica 2) 4 - 5
Stanica „Karađorđev park“
31 (Studentski trg - Konjarnik) 4 - 5
33 (Pančevački most - Kumodraž) 8 - 10
39 (Slavija - Kumodraž 1) 13
47 (Resnik - Slavija) 5 - 6
48 (Miljakovac II - Dunav stanica) 6 - 8
59 (Petlovo brdo - Slavija) 6 - 7
78 (Banjica II - Zemun) 10
9 (Banjica - Blok 45) 6 - 9
10 (Kalemegdan - Banjica II) 11-12
14 (Ustanička - Banjica) 17
Stanica „Vukov spomenik“:
25 (karaburma ii - kumodraž ii) 7 - 9
25p (karaburma ii - mz kumodraž) 14-15
27 (trg republike - mirijevo 3) 4 - 5
74 (omladinski stadion - bežanija) 8-9
2 (Pristanište - Vukov spomenik) 9
5 (Kalemegdan (Beko) - Ustanička) 8
6 (Tašmajdan - Ustanička) 13 - 14
7 (Ustanička - Blok 45) 5 - 8
Stanica „Pančevački most“
16 (Karaburma II - Novi Beograd) 3-5
23 (Karaburma II - Vidikovac) 4-5
27e (Trg republike - Mirijevo IV) 6-7
33 (Pančevački most - Kumodraž) 8-10
35 (Trg republike - Lešće) 10-13
43 (Trg republike - Kotež) 7-8
58 (Pančevački most - Novi Železnik) 14
95 (Novi Beograd - Borča III) 4-5
96 (Trg Republike - Borča III) 6
Napomena: Navedeni intervali računati su samo u periodu kada nema saobraćajnih gužvi
www.blic.rs