Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

ma nije bitno da li su šine na provršini ili ne, poenta je da se delimično zadrži funkcija te stanice. ne mora ni svih 10 koloseka. može i 5 sa sledećim rasporedom:
1L, 1 i 2: InterCity i Beovoz
3 i 4: međunarodni vozovi
 
JohnnyLee":1k0xf7d6 je napisao(la):
ma nije bitno da li su šine na provršini ili ne, poenta je da se delimično zadrži funkcija te stanice.
Ma poenta je da mi hoćemo da šetamo po svom lepom gradu a pogotovu hoćemo da priđemo njegovom najlepšem delu - rekama! A po pruzi i preko pruge nema šetnje, nije zdravo! :lol:
Poenta je i da imamo izuzetan železnički čvor koji zadovoljava sve potrebe samo ga treba staviti u funkciju! Stara pruga u istorijske čitanke, a beograđanima njihove reke, a tada će tek mnogi shvatiti na kakvom bogom danom mestu žive! :kk:
 
+1

bez milosti ukloniti prugu sa obala, ako bi mogla i magistrala oko Kalemegdana tek to bi bilo sjajno
 
Бих и +3, ал' не могу још увек.
ACR":2pvmdbl7 je napisao(la):
bez milosti ukloniti prugu sa obala, ako bi mogla i magistrala oko Kalemegdana tek to bi bilo sjajno
Па изградњом обилазнице и СМТ и то ће доћи на ред.
 
+4
Uz opasku da ne vidim zašto se ne bi ostavila dva podzemna koloseka, jer bih voleo i pristup brzog tranzita obalama - ali to je već druga priča, jer ne utiče uopšte na šetnju ljudi do dotičnih.
 
Nemam ništa protiv dva podzemna koloseka, ali mi se čini znatno svrsishodnije da pomenuta dva koloseka budu deo metro sistema a ne sistema železnica na državnom nivou. Prosto, čini mi se da će radna snaga koja će raditi u SA ipak pre biti lokalna (visoko plaćeni poslovi povlače verovatan najam stana u samom gradu) nego iz šire metro oblasti. Druga stvar je što, uz planove metro linija koji su pominjani u medijima, je jako teško dodati neku smislenu metro liniju koja bi prolazila kroz SA.
 
Kad se izgradi SA i izmesti stanica, izgubiće se deo saobraćaja namenjen stanicama, ali će se isto tako stvoriti i novi saobraćaj zahvaljujući novim sadržajima. Koliko god imalo smisla imati metro stanice na Čukaričkoj padini, pa na Sajmu, pa par novih u SA (a da je jedna u blizini Palate Pravde), nisam baš siguran da bi tu ikad bilo dovoljno saobraćaja za metro, osim ako linija ne bi prošla skroz ispod Terazijskog grebena i vodila na drugu stranu, a i tada teško. A tako nešto bi verovatno bilo preskupo.

Varijanta sa regionalnim metroom iz 1976 mi je ipak mnogo logičnija za taj deo grada, ali opet, ni on ne bi išao na postojeću stanicu (Stanica Sava je ipak malo pomerena, i svakako nije na istom nivou), i ne bi imao previše smisla bez kopanja daljeg tunela (tj nema smisla praviti krajnju stanicu na tom mestu), što će reći da ćemo sve to da vidimo na sveti nikad.. jedino što bih sad očekivao je da ne unište mogućnost da se to napravi i da ostave neki prostor za ukopavanje kad budu konačno isplanirali ceo taj deo..
 
@medjutim

upravo zbog gustine okolnih predviđenih stanica ogradio sam se i rekao da je pitanje koliko SA metro stanica ima smisla. Ipak, samo treba zamisliti koliko mnogo kancelarija sa po 4-5 ljudi će biti u tom Savskom amfiteatru i uvažiti činjenicu da će neki od njih dolaziti kolima - saobraćajna katastrofa u najavi i neko rešenje će morati da se nađe. Naposletku, ja koji komutiram do NBG se dovoljno plašim i one Veranove zgrade kod autoputa!
 
ACR, meni nije problem to što će već biti nekoliko stanica tu, već što ta linija prosto nema gde da ide kao metro. Ako prati Savu (što je jedina varijanta kojoj možemo da se nadamo, zbog niže cene), može da dođe do Padine, iza toga realno nema potrebe za metroom. Usput ide paralelno već planiranoj liniji, i ima dugačke deonice na kojima nema potrebe za stanicama (npr od Sajma do Ade) Na drugu stranu zalazimo u centar, i ako bi linija išla samo do centra, bila bi kratka, slabo funkcionalna i u velikoj meri pokrivena postojećim tramvajem i budućom linijom od Banovog Brda ka gradu, a ako bi se produžila ispod Terazija i dalje, teško da bi bila funkcionalna kao metro bez vrrrrlo dubokih stanica (koje opet nećemo da vidimo). Ali kao voz, iliti regionalni metro koji samo prođe ispod a stanice ima u plitkom kopu ili na otvorenom.. već može da ima smisla, naročito s povezivanjem Belih Voda, Železnika i dalje ka Obrenovcu, da se rastereti preopterećen prilaz gradu s te strane.. ali opet, to je sve na toliko dugačkom štapu da ne verujem da sad možemo da očekujemo išta drugo osim prostog ostavljanja mesta da se to radi u bolja vremena. Lično mislim da i kad bi se gradila takva pruga, da bi išla samo do Ade ili najbliže stanice metroa, kao HEV u Budimpešti..
 
Malo brkate Babe i Žabe već postoje dupli tuneli do Železnika koji se u drugoj fazi Beovoza stavljaju u funkciju pa bi RM preko padine bio suvišan,pored Metro linije koja je predviđena ispod Požeške do Vidikovca :kafa: onako kako ja vidim RM sadašnje trase tj.tri kraka Beovoza su sasvim dovoljne za Regionalni Metro,a svu pamet treba usmeriti na Metro,jer ljudi iz prigradskih opština će moći jednostavno da iz RM (Beovoz) presedaju na Metro na Vuku,stanici Nbg ili Prokopu:kafa: e sad drugo je pitanje razvoja RM ili Beovoza gde ga širiti nadzemno a gde u tunelu? U svakom slučaju RM iz Jovinovog plana zaboravite jer je još pre toga usvojen trokrak Beovoz koji se sada revitalizuje i dobija tu funkciju :kafa: e sada pominjana linij 4 od Rakovice-Topčider-Ada-Sajam-Dorćol-Višnjica ili Nbg je problematična u delu SA ali ja ne mislim da će to smetati ako se deniveliše u delu Glavne stanice ali kako? tunel ili stubovi ili denivelisane raskrsnice? u svakom slučaju moglo bi se naći prihvatljivo rešenje mada nije lako ni jeftino :kafa:
 
2012, dizanje koloseka na stubove u SA , gde treba da se prave elitne zgrade, bilo bi pucanj u zdravu nogu. Ispod zemlje OK, ali sve nad zemljom uništava šansu SA da postane ozbiljno uređen deo grada. Tamo prosto ne treba da bude bulevara duž kojih bi išle šine na stubovima, ništa što bi se uklopilo u ambijent, a još bi te šine trebalo da vode negde, a šine na stubovima oko Kalemegdana bi bile.. bolje da se ne izražavam..

Što se tiče kraka ispod Železnika i trokrakog Beovoza, valjda je jasno da su to privremena rešenja. Druga je stvar što su kod nas i privremena rešenja trajna, ali kao što je mnogo ljudi ovde već pomenulo, ako se regularni železnički saobraćaj dovede u red, prosto nema mesta za Beovoz kroz tunele čvora, biće previše saobraćaja za sve to. Pruga pored Čukarice bi dodatno donela stanicu na kojoj bi sišao dobar deo ljudi koji dolaze u Beograd tim putem, kao što i sada silaze busom ispod Banovog brda, kao i ukrštanje s metroom kod Ade. Pruga kroz Železnik bi se ukrštala s Metroom tek kod Vukovog Spomenika.

U praksi, daj da mi vidimo ikakav Beovoz ka Železniku, koliko god prolazio kroz pogrešna mesta, nek proradi makar tako..
 
Ajmo prokop :gobb:

Nastavljeni pregovori o ruskom kreditu za infrastrukturu

Tanjug | 31. 05. 2010. - 19:12h | Foto: FoNet | Komentara: 1
Radna grupa za zajedničku saradnju u oblasti finansija, investicija, privrede i energetike između Srbije i Rusije nastavila je danas u Beogradu pregovore o ruskom kreditu od 800 miliona dolara za srpsku železnicu, u prisustvu ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića i ruskog ambasadora Aleksandra Konuzina.


Vodi pregovore s Rusima: Milutin Mrkonjić
Tim povodom danas je u Beograd doputovala petočlana delagacija Ministarstva finansije Rusije na čelu sa direktorom u tom ministarstvu Konstantinom Fiškovskim.

"Ubeđen sam da su počeli završni pregovori delegacija vlada Ruske Federacije i Republike Srbije u realizaciji dela finansijskog kredita našoj zemlji, koji je vezan za projekte infrastrukture", rekao je Mrkonjić Tanjugu nakon sastanka u Vladi Srbije.

Ruskoj strani su ranije dostavljeni projekti koji se odnose i na sledeće projekte:
Beogradski železnički čvor
Pruga Valjevo-Loznica
Elektrifikacija pruge Niš-Dimitrovgrad
Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar
On je kazao da je "sigurno da je raspoloženje takvo da taj posao bude završen što pre" i izrazio uverenje da će radovi na beogradskom železničkom čvoru i pruzi Valjevo - Loznica moći da počnu već početkom jula meseca.

Mrkonjić je kazao da bi realizacija dela projekata, ukoliko bude postignut dogovor, mogla odmah da počne, jer bi Srbija iz sopstvenih sredstava izdvojila novac za te radove da se ne bi gubilo vreme.

"Jer, beogradski železnički čvor, kao prvi od tih projekata danas predstavlja najuže mesto i najslabiju tački na celom železničkom Koridoru 10 kroz Evropu i naša obaveza jeste da taj putni pravac stavimo što pre u funkciju", rekao je ministar ističući da bi beogradski železnički čvor trebalo završiti za dve godine.

On je naveo da je isti slučaj i sa prugom Valjevo - Loznica ocenjujući da je ta deonica veoma važna, jer predstavlja vezu sa Republikom Srpskom.
Kredit dogovoren tokom posete Medvedeva
Vlada Srbije je početkom maja usvojila Predlog zakona o ratifikaciji sporazuma o ruskom kreditu od 200 miliona dolara za pokriće deficita srpskog budžeta, a načelni dogovor o kreditima vrednim ukupno milijardu dolara postignut je tokom prošlogodišnje posete ruskog predsednika Dmitrija Medveva Beogradu
Konuzin je izrazio zadovoljstvo zbog nastavka pregovora o ruskom kreditu Srbiji za infrasrtukturu i dodao da se upravo završavaju procedure oko praktične realizacije kredita Srbiji od 200 miliona dolara za pokriće deficita srpskog budžeta i da upravo teku razgovori o drugom delu koji je u vezi sa infrastrukturom.

"Veoma mi je drago što je započeo rad grupe za dodelu kredita od strane Ruske Federacije Republici Srbiji", kazao je Konuzin.

"Obe delegacije su svesne značaja tih projekata i neophodnosti da se što skorije postigne dogovor oko njihove realizacije", istakao je ruski ambasador.

Pomoćnik ministra finansija Srbije Zoran Ćirović je kazao da bi na prvoj narednih sednici srpskog parlamenta trebalo da bude usvojen zakon o ruskom kreditu od 200 miliona dolara.

Ćirović je izrazio očekivanje da će to biti tokom juna i dodao da će odmah posle toga biti povučena kompletna sredstva.

Na sastanku radne grupe u srpskom timu su bili predstavnici Ministarstva za infrastrukturu, Ministarstva finansija, Ministarstva za Nacionalni investicioni plan, Ministarstva ekonomije, Železnica Srbije, Saobraćajnog instituta CIP i drugi.

Ruska delegacija će, kako je najavljeno, u naredna dva dana održati sastanke sa predstavnicima Železnica Srbije.

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/191851/Nastavljeni-pregovori-o-ruskom-kreditu-za-infrastrukturu
 
JohnnyLee":2mtr581d je napisao(la):
ko me vuk'o za jezik išta da predlažem :|
Pa nemoj tako Johnny svako ima pravo na svoje misljenje,no hard feelings.Verujem da ce biti diskusija kada zavrsi prokop kako ce i sta da se radi sa savskim amfiteatrom,ko zna sta ce biti :)
 
ACR":exfxjgtx je napisao(la):
@medjutim

upravo zbog gustine okolnih predviđenih stanica ogradio sam se i rekao da je pitanje koliko SA metro stanica ima smisla. Ipak, samo treba zamisliti koliko mnogo kancelarija sa po 4-5 ljudi će biti u tom Savskom amfiteatru i uvažiti činjenicu da će neki od njih dolaziti kolima - saobraćajna katastrofa u najavi i neko rešenje će morati da se nađe. Naposletku, ja koji komutiram do NBG se dovoljno plašim i one Veranove zgrade kod autoputa!
Par puta sam razmisljao na temu kako metro zaobilazi SA...e sad, po svim mogucim metro planovima (Jovin, Belam, ovo polupeceno najnovije 'resenje' iz direkcije, itd.) postoje stanice metro 1. na slaviji 2. na sajmu 3. na terazijama ili kod brankovog mosta. To je dovoljno blizu da iz svih tih pravaca veza SA i svake od tih metro stanica moze da se premosti - tramvajem. Tramvaj ide preko Slavije ka Savskoj, tramvaj ide samom Savskom pa Karodjordjevom, staje i kod Sajma i i ispod mosta...

Od Savske do obale ima 500 m, tako da je sasvim dovoljno da se kroz neki buduci glavni bulevar u SA (koji ce verovatno ici paralelno sa savskom) provuce tramvaj. Kako izgradnja metroa povlaci ukidanje mnogih linija bice brojeva za "pomeranje". Jedna linija bi mogla recimo da se iskljuci sa Karadjordjeve u Hercegovacku pa da se odatle ukljuci u taj buduci bulevar i da onda izadje na bul. vojvode misica kod Sajma. Ona bi bila veza sa metro stanicama Sajam i Terazije/Varos kapija. Aj da je nazovemo 4 i neka ide Pristaniste - Topcider, nekako mi je logicno da linije 2, 3, 4 prolaze tuda. Druga bi linija mogla da ide od Tasa (kao 3) ali da onda kod stare zel. produzi dalje ka obali i ukljuci se u taj novi bulevar, i da se onda isto kod Sajma vrati na trenutnu trasu u voj. misica i onda da nastavi za Topcider. To bi omogucilo da se od bilo koje od tih metro stanica za 5-8 minuta stigne bilo gde u SA. Ljudi bi takodje mogli da koriste i liniju 3 koja bi i dalje isla savskom ukoliko im je destinacija bliza savskoj ulici nego obali.
 
Da dodam da bi tramvaj mogao da bude resenje i za NBG deo SA tj. staro sajmiste ako ono bude preuredjivano, jer tramvaj onda moze da se iskljuci odmah sa mosta levo.
 
2012":34zszp6e je napisao(la):
e sada pominjana linij 4 od Rakovice-Topčider-Ada-Sajam-Dorćol-Višnjica ili Nbg je problematična u delu SA ali ja ne mislim da će to smetati ako se deniveliše u delu Glavne stanice ali kako? tunel ili stubovi ili denivelisane raskrsnice?
Ма да, и пруга око Калемегдана... То нам је познато.
2012":34zszp6e je napisao(la):
u svakom slučaju moglo bi se naći prihvatljivo rešenje mada nije lako ni jeftino :kafa:
Чим није јефтино, значи да није ни прихватљиво. Једино прихватљиво решење је да се све те шине једном за сва времена дигну одатле.
medjutim":34zszp6e je napisao(la):
Druga je stvar što su kod nas i privremena rešenja trajna, ali kao što je mnogo ljudi ovde već pomenulo, ako se regularni železnički saobraćaj dovede u red, prosto nema mesta za Beovoz kroz tunele čvora, biće previše saobraćaja za sve to.
Не бих баш био сигуран у то. Није све пројектовано тако како је пројектвоано, и то још у време кад је обим железничког саобраћаја у Београду био много већи. Још кад се комплетира железничка обилазница, остаје само путнички саобраћај, а то је, сложићеш се, битно друкчије од садашње ситуације.
medjutim":34zszp6e je napisao(la):
Pruga pored Čukarice bi dodatno donela stanicu na kojoj bi sišao dobar deo ljudi koji dolaze u Beograd tim putem, kao što i sada silaze busom ispod Banovog brda, kao i ukrštanje s metroom kod Ade.
Сам си претходно рекао зашто је то неизводљиво:
medjutim":34zszp6e je napisao(la):
2012, dizanje koloseka na stubove u SA , gde treba da se prave elitne zgrade, bilo bi pucanj u zdravu nogu. Ispod zemlje OK, ali sve nad zemljom uništava šansu SA da postane ozbiljno uređen deo grada. Tamo prosto ne treba da bude bulevara duž kojih bi išle šine na stubovima, ništa što bi se uklopilo u ambijent, a još bi te šine trebalo da vode negde, a šine na stubovima oko Kalemegdana bi bile.. bolje da se ne izražavam..
medjutim":34zszp6e je napisao(la):
U praksi, daj da mi vidimo ikakav Beovoz ka Železniku, koliko god prolazio kroz pogrešna mesta, nek proradi makar tako..
То се слажем.
JohnnyLee":34zszp6e je napisao(la):
ko me vuk'o za jezik išta da predlažem :|
Што? Па само дискутујемо. Ионако ће нам слепци увалити најгору могућу варијанту. :rant:
 
@ Njile ;)
još će moja da bude zlatna ;)

@ hazard

535 metara od Palate pravde do Save da budemo precizni.
inače, tramvaj bi mogao da ide po sadašnjim šinama uz Savu, samo se zameni kolosek sa metarskim
 
Ne bi bilo lepo da ide bas uz Savu ali 2 sine u nekoj ulici u savskom amfiteatru ne bi bile lose.
 
Vrh