Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Од којих 350.000 Београђана је била одвојена станица на Савском тргу?

Друго, видим да си написао да је стара станица била привремено решење. За привремена решења се не граде онакве станичне зграде и постројења већ се стављају контејнери на неки перон.

Неситина је да стара станица није била повезана са Бранковим мостом. Трамвајске линије су је спајале са тим делом града, као и Карађорђева улица.
 
Stanica na Savskom trgu je gasena zbog loseg pristupa prema Sremu, izolacijom grada od reka, losoj operativnoj efikasnost ceonog tipa i kombinacijom teretnog i putnickog saobracaju u tackastom sistemu. Privremeno resenje je 19 stoleca za potrebe gradica sa granicom na levoj obali Dunava i Save, a zbog geografskog prosirenje grada na nekadasnje delove Austro-Ugarske i transformacije grada u milionsku metropolu bilo je neophodno naci bolju lokaciju i savrmeni opeativni sistem upravljanom putnickom i teretnom sinskom transportu. To sve imas u literturi, sve je to vec diskutovano pre 70 godina.
 
Najduze zeleznicke putovanje Evropa-Indija. Znaci Minhen-Beograd-Sofia-Istanbul-Malatya-Tabris pa busom do Zahedan, pa zeleznicom Quetta-Lahore-New Delhi-Mumbai-Chennai-Thiruvanthapuram-Kolkota-Varanasi-New Delhi-Amritsar-Lahore-Islamabad-Quetta i preko Irana i Turkse pa nazad za Minhen. Ove godine Minhen-Budimpest-Kelebia-Subotica-Novi Sad. Inace cesto u zemljama zapadne Evrope, na Balkanu najcesce Beograd-Bar. A kuda sada vi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888123#p888123:23uxh847 je napisao(la):
orjen » Ned Okt 10, 2021 11:55 am[/url]":23uxh847]Stanica na Savskom trgu je gasena zbog loseg pristupa prema Sremu, izolacijom grada od reka, losoj operativnoj efikasnost ceonog tipa i kombinacijom teretnog i putnickog saobracaju u tackastom sistemu. Privremeno resenje je 19 stoleca za potrebe gradica sa granicom na levoj obali Dunava i Save, a zbog geografskog prosirenje grada na nekadasnje delove Austro-Ugarske i transformacije grada u milionsku metropolu bilo je neophodno naci bolju lokaciju i savrmeni opeativni sistem upravljanom putnickom i teretnom sinskom transportu. To sve imas u literturi, sve je to vec diskutovano pre 70 godina.

"Лош приступ" према Срему је могао да се реши изградњом другог колосека преко Саве, што су Немци започели. Да си боље обратио пажњу, видео би да постојр темељи за други мост поред постојећег, куда је требало да прође још један колосек.

Лоша оперативна ефикасност чеоног типа је неистина. Маса градова у Немачкој и земљама бивше Аустроугарске као и Пруске има станице чеоног типа и нико не намерава да их уништи. Лајпцих је град који има огромну станицу чеоног типа, а која има неупоредиво више полазака од ове коју су представили као неефикасну и застарелу.

Комбинација путничког и теретног саобраћаја није изговор да се уништи станица. Боље је да теретни возови иду око Калемегдана, него кроз Вуков споменик. Друго, ако је теретни саобраћај неком сметао, то је могло да се измести, а да путнички остане.

И за крај - ОДВОЈЕНОСТ ГРАДА ОД РЕКА. Ово је једини аргумент који можемо да чујемо уназад 10 година, а и дуже. Наводно железница не да људима да дођу до реке, не могу да шетају, не могу да живе. Глупљи изговор није постојао и нити ће постојати.

А то да је станица била одвојена од 350 иљада људи је исто неистина јер су постојале бројне линије јавног саобраћаја које су водиле ка Новом Београду.
 
И како сте задовољни услугом са Прокопа ако га користите?
 
Слажем се. Треба избацити станицу Београд центар из понуде и увести Нови Београд.

И то привремено до враћања у пређашње стање.
 
Понуда ЖС је и повезаност са градом, а ова станица није повезана са градом иако се налази у ширем центру истог.
 
Nije dobro da teretni vozovi idu oko Kalemegdana, to je sam centar grada i tu ne treba da postoje vozovi i sine. Turisti dolaze tu i sigurno ne zele da gledaju teretne vagone i cisterne... Teretni vagoni moraju da idu obilaznicom oko Beograda, a za Beograd do oboda grada. Nikako ne bi smeli da zalaze u centar grada.

Nadzemna pruga kroz grad je horor. Pruzni prelazi su jako nebezbedni i treba ih ukloniti. Stara pruga je imala na desetine prelaza u gradu.

Tacno je da stara stanica nije davala ljudima da dodju do reke. Nije davala jer je tu bilo milijardu rashodovanih vagona i ziveli su beskucnici i migranti. Dok je bilo stare stanice, Savski amfiteatar je bio jako nebezbedno podrucje koje se izbegavalo u sirokom luku.

I covece shvati vise, nema izbacivanja stanice iz sistema i nema vracanja u predjasnje stanje. Nema rusenja Beograda na Vodi. Koliko si tvrdoglav to nema nigde...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888161#p888161:1mul2yx8 je napisao(la):
overdrive » Нед Окт 10, 2021 11:58 am[/url]":1mul2yx8]Слажем се. Треба избацити станицу Београд центар из понуде и увести Нови Београд.

И то привремено до враћања у пређашње стање.
Биће и Нови Београд у понуди за возове ка југу чим се оспособи пруга до Земуна. Опет и станица Нови Београд је чедо новог чвора као и Прокоп. Не искључују једна другу већ се допуњују. Проблем Прокопа је само у мањку саобраћајне везе јавним превозом, и приступа ка аутопуту. Кад буде могло да се изађе из станице право на аутопут биће неупоредиво лакше.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888168#p888168:7lr0gwpb je napisao(la):
lukakaludjerovic » Ned Okt 10, 2021 1:11 pm[/url]":7lr0gwpb]Nije dobro da teretni vozovi idu oko Kalemegdana, to je sam centar grada i tu ne treba da postoje vozovi i sine. Turisti dolaze tu i sigurno ne zele da gledaju teretne vagone i cisterne... Teretni vagoni moraju da idu obilaznicom oko Beograda, a za Beograd do oboda grada. Nikako ne bi smeli da zalaze u centar grada.

Nadzemna pruga kroz grad je horor. Pruzni prelazi su jako nebezbedni i treba ih ukloniti. Stara pruga je imala na desetine prelaza u gradu.

Tacno je da stara stanica nije davala ljudima da dodju do reke. Nije davala jer je tu bilo milijardu rashodovanih vagona i ziveli su beskucnici i migranti. Dok je bilo stare stanice, Savski amfiteatar je bio jako nebezbedno podrucje koje se izbegavalo u sirokom luku.

I covece shvati vise, nema izbacivanja stanice iz sistema i nema vracanja u predjasnje stanje. Nema rusenja Beograda na Vodi. Koliko si tvrdoglav to nema nigde...


Зато је добро да иду кроз Вуков споменик.

Мени станица није сметала до дођем до реке никада. Ко је хтео да дође на реку, могао је.

Путни прелази могу да се денивелишу. Могу да се обезбеде, а држава може и да кажњава људе који их уништавају. Може да их да отера у затвор.

Расходовани вагони могу да се склоне и да се купе нови. То је логика здравог разума.

Ко је пустио мигранте у земљу? Шта ће они овде? Да ли је то кривица железнице?

Нормалан човек одржава и користи рационално постојеће обејкте и средства. Нико нормалан не уништава.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888171#p888171:17j19ftc je napisao(la):
Дошљак » Ned Okt 10, 2021 1:18 pm[/url]":17j19ftc]
Биће и Нови Београд у понуди за возове ка југу чим се оспособи пруга до Земуна. Опет и станица Нови Београд је чедо новог чвора као и Прокоп. Не искључују једна другу већ се допуњују.

Изгледа да онај самопрокламовани интелигентнији део форумаша не може то да схвати. :(

Иначе, мислим да би била добра идеја да одобре коришћење будућих регио и путничких возова из Земуна - ка југу уз бус плус картицу на делу Земун - Лазаревац/Младеновац, као некад што је београдска повластица важила за све путничке возове у оквиру Београда.
 
Као и остатак Београда и Србије, који не жели и не долази на Прокоп.
 
Желеће га и долазиће. То је неминовно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888180#p888180:365qt6ib je napisao(la):
overdrive » Ned Okt 10, 2021 1:33 pm[/url]":365qt6ib]Као и остатак Београда и Србије, који не жели и не долази на Прокоп.

Не морају. Могу да бирају Ресник, Раковица, Прокоп, Нови Београд, Тошин бунар, Земун.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888182#p888182:i85uq4b6 je napisao(la):
Astrotrain » Ned Okt 10, 2021 1:36 pm[/url]":i85uq4b6]Желеће га и долазиће. То је неминовно.

Ево им сад прилика. Где су?
 
:metrof:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888184#p888184:1qasmxzs je napisao(la):
WLABmz » Ned Okt 10, 2021 1:37 pm[/url]":1qasmxzs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888180#p888180:1qasmxzs je napisao(la):
overdrive » Ned Okt 10, 2021 1:33 pm[/url]":1qasmxzs]Као и остатак Београда и Србије, који не жели и не долази на Прокоп.

Не морају. Могу да бирају Ресник, Раковица, Прокоп, Нови Београд, Тошин бунар, Земун.

Могу, али неће.
 
Синоћ је пуно људи изашло на Прокопу, што искрено нисам очекивао. Ето путника, где је јавни превоз? Градска управа је на потезу.
 
А где да изађу? У Реснику? У Раковици?
 
Па пошли су у Београд. Није проблем услуга железничких предузећа већ градског саобраћаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888161#p888161:20lhcxkk je napisao(la):
overdrive » 10 Okt 2021 12:58[/url]":20lhcxkk]Слажем се. Треба избацити станицу Београд центар из понуде и увести Нови Београд.

И то привремено до враћања у пређашње стање.
Biće vraćanje čim se poruši BNV. Ako su toliki gradovi mogli da ruše čitave četvrti, što ne bi smo mogli i mi tako. :)
 
San ce vam se sto posto ostvariti, treba ziveti samo za to :mrgreen: :vakc:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887772#p887772:3epekq9t je napisao(la):
WLABmz » Суб Окт 09, 2021 2:05 pm[/url]":3epekq9t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887761#p887761:3epekq9t je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 1:30 pm[/url]":3epekq9t]
Аутопутем на пар стотина метара, без приласка. Туда дневно прође на хиљаде возила и људи, а њих 95% не зна где је та станица, нити тамо иде неким својим послом.

Тако је, аутопут се налази на тачно 250 метара од железничке станице Београд Центар, што је око пола дужине перона станице Београд Центар. Савршен простор да се изгради станични трг испред станице, нешто као у Новом Саду, само мало веће. У Новом Саду има 150 метара од станице до Булевара Јаше Томића. Станични трг главног града у држави који излази директно на главну друмску артерију у граду и држави, а опет га не блокира и не загушује.
Лепо је што си сагледао тај простор ситуационо, сад још само да га сагледаш нивелационо. Овако на брзину (Google Earth), надморска висина аутобуске станице код хитне помоћи је 88 метара, а будуће благајне и чекаонице Прокопа би требало да буду на чувеној коти 105. Уколико има, као што кажеш, 250 метара до Прокопа, то би био нагиб од 6,8%. Ако ћемо визуелно, то је у суштини ово: https://www.google.com/maps/@44.794847, ... 312!8i6656. Ово чека сваког путника који из Земуна или са НБГ дође аутобусом. Ко долази са Коњарника, Медака, Јерковића, Звездаре или из Миријева итд. чека га додатно пешачење од аутобуске станице и прелазак преко пасареле.

Не знам зашто је битна дужина перона. Да ли путници дођу на станицу па шетају од почетка до краја перона?

Кад смо код Новог Сада, волео бих да видим где у Новом Саду постоје подужни нагиби од 6,8% а да нису на сремској страни града или на неком од навоза на мостове. Поређења ради, на поменутих 150 метара од перона новосадске железничке станице почиње главни градски булевар (где се уз велики број разних продавница, банака и угоститељских објеката налазе и разне државне установе, јавна предузећа и седишта приватних фирми), на 200 метара од перона је хотел, на 500 метара две средње техничке школе, на 750 метара зграда полицијске управе (где се између осталог издају и документи), на 950 метара један од три највећа дома здравља итд., и то све по равномтерену - не узбрдо, не низбрдо. Кад изађеш из станице (https://www.google.com/maps/@45.2651496 ... 312!8i6656), видиш град који ти је пешачки доступан, а за удаљеније одредишта и градским превозом.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888188#p888188:3epekq9t je napisao(la):
Дошљак » Нед Окт 10, 2021 1:48 pm[/url]":3epekq9t]Синоћ је пуно људи изашло на Прокопу, што искрено нисам очекивао. Ето путника, где је јавни превоз? Градска управа је на потезу.
Да ли би толико људи изашло да је воз ишао до Земуна? Можда би део људи ишао до Новог Београда, можда би добар део студената до Тошиног бунара.
 
Vrh