Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Пантограф":2muwtrsu je napisao(la):
Nema vređanja, kao śto rekoh, pišem šta mislim na svim temama. Je li bolje licemerje? Politička korektnost?

Сама синтагма "у најмању руку просечно интелингентан" је уобличавање мисли да звучи лепше него што би звучало кад би рекао оно што заиста мислиш. Како год...Није да је за ову тему релевантно кога сматраш интелигентним или кога ћеш примити за посао.
 
Mogu ja i da napišem 'With all due respect... blah-blah', samo ne znam zašto bih to činio. Dakle, kome je kul glavna ž. st. zguza vojnih stambenih zgrada, tamo gde treba da je teren za basket, šta mu ja mogu? Ništa.
 
Koje komplekse treba ovde izneti?. Zaposljavanje ljude se odreduje izkazom o Prokopu. Nije socialjizam jos mrtav.
 
Ne, naprotiv, kažu da je npr. Jovan Dučić, budući članom komisije za prijem u diplomatsku službu pitao kandidate jesu li bili u Parizu i ako jesu, kako im se svidelo. Ako bi neko rekao da mu se nije svidelo, on ga ne bi primio. Eto, tog tipa poprilično uvažavam.

Neke stvari su neupitne i stav prema njima je pitanje zdravog razuma i prirodne inteligencije, baš kao i spoznaja da je kripta od Prokopa tekovina socijalizma, kao i da Dućić s njim nema veze.

Ali kul je pisati koješta, to jeste, jedino, poneko to radi samo kad je pijan.
 
Прокоп је промашај, а без Метро система, тек се поставља питање његове вредности. Позиција, не само да је упитна, него је и евидентно лоша.
Ко то до сад није разумео, џаба свака даља дискусија.
 
Не, позиција апсолутно није лоша, нити ће станица када све буде завршено бити промашај. Напротив. Помирите се са тим.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887901#p887901:3gyli0q8 je napisao(la):
Пантограф » 09 Okt 2021 19:39[/url]":3gyli0q8]Neke stvari su neupitne i stav prema njima je pitanje zdravog razuma i prirodne inteligencije, baš kao i spoznaja da je kripta od Prokopa tekovina socijalizma...
Neupitno je da su stanice Vukov spomenik i Krađorđev park na prva dva mesta, a iza njih Tošin bunar, pa NBG, po broju korisnika, kao i da su to stanice sa najviše linija gradskog prevoza koje ih opslužuju, dok su Prokop i Zemun polje sa najmanje korisnika, pa se opet redovno naširoko raspravljamo oko toga da li je zdravorazumski i stvar prirodne inteligencije reći da je broj linija koje opslužuju neku železničku stanicu u direktnoj vezi sa njenom iskorišćenošću ili je to do same lokacije ŽS. Ako bi smo se vodili tom logikom, Rakovica je rupčaga i promašaj stoleća. ŽS Batajnica se izuzima iz ovoga, jer je ona jedna jedina i izuzetak od pravila.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887910#p887910:3gyli0q8 je napisao(la):
Astrotrain » 09 Okt 2021 20:01[/url]":3gyli0q8]Не, позиција апсолутно није лоша, нити ће станица када све буде завршено бити промашај. Напротив. Помирите се са тим.
Ako smo išta naučili, onda je to da nismo ništa naučili, jer su nam istovremeno i Prokop i GŽS i super pozicionirane i super promašaji, da svi putevi i tokovi putnika vode na Trg republike, te je zato metro dobro pozicioniran, da su svi krivi za izgradnju i uništavanje GŽS, da su svi krivi za izgradnju Prokopa i uništavanje starog železničkog čvora...
 
Sve nabrojano pokazuje da je usvojeno resenje u izradi varijante "Prokop" perspetivan. Sistem funkcionise sa vise putnickih varijanta i centralom stanicom u daljinskom putnickom transportu (Fernbahnhof u DB terminologiji). Neupitno su Vukov spomenik, Karadordev park i Rakovica rezultate izvodene varijante "Prokop". Takode je u perspektivi razvoj Beogradskih dijametra sa modernim voznim sredstvima Sinara/Siemens, sto je ovih dana najavljeno posetom Borisova u Beogradu.
 

Prilozi

  • lastochka borisov.jpg
    lastochka borisov.jpg
    121,5 KB · Pregleda: 672
Podaci najferkventnijih stanica DB. Minhen u tom spisku ima cetiri stanice - M. HBF (423.000 dnevnih putnika), M. Ost (174.000), M. Marienplatz (163.000) i M. Pasing (139.000). Berlin sest: B. HBF (329.000), B. Friedrichstraße (262.000), B. Ostkreuz (250.000), B. Gesundbrunnen (203.000), B. Südkreuz (179.000) i Alexanderplatz (152.000).

Transportni planeri GUPa 1972 su analogno ovim sistemima predvideli da se u varijanti "Prokop" vise stanica medusobno nadopunuju. Realisticne podatke ce se dobiti za mozda 2- 5(10) godine ako bude jacih investicija u voznim sredstvima. DB poseduje 31 podzemnih stanica i stajalista, 7 u Minhenu (nove se grade u Minhenu i Stutgartu a planiraju se u Frankfurtu). Beograd sa dva podzemna stajalista ne zaostaje mnogo sa nemackim metropolama i moze na takvim da razvije zeleznicko-putnicku ponudu prestonice.
 

Prilozi

  • capture_20211009205142248.jpg
    capture_20211009205142248.jpg
    113,4 KB · Pregleda: 609
Данас сам допутовао из Ваљева возом, изненађујућ број путника који је стигао до Прокопа, баш је било живо, гужва на степеништу и у подходнику ка излазу. И срамотна ситуација на изласку, пљушти киша, а нема надстрешнице од излаза до аутобуског стајалишта. И још већа срамота - аутобус 36 солаћ за онолике путнике.
 
projekcije 2015 Beograd centar - Batajnica
 

Prilozi

  • frekvenca.jpg
    frekvenca.jpg
    221,9 KB · Pregleda: 554
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887944#p887944:1ut8kjs2 je napisao(la):
Дошљак » 09 Oct 2021 08:38 pm[/url]":1ut8kjs2]Данас сам допутовао из Ваљева возом, изненађујућ број путника који је стигао до Прокопа, баш је било живо, гужва на степеништу и у подходнику ка излазу. И срамотна ситуација на изласку, пљушти киша, а нема надстрешнице од излаза до аутобуског стајалишта. И још већа срамота - аутобус 36 солаћ за онолике путнике.
A za 10 godina npr. izađe u špicu 1.000 putnika u roku od nekoliko minuta... i na ploči ih čeka 7 praznih zglobnih autobusa, da ih razveze po Beogradu. Hoće to. Ili ako dolaze odnekud već polupuni (recimo, trole sa Banjice, onda treba da ih je 14. Ili 20 solaća. Čak i metro, da ide jedna linija, ako dođe poluprazan, trebalo bi tri da prođu da se raščisti. A ako dođe pun... jer, špic je.

Ima da bude veselo.

Zašto li se glavne stanice ne guraju u budžake, slepa creva i 'urbane džepove'... Urbanizam baš i nema mnogo komplikovanu logiku.
 
Занимљиво је да је испред станице било можда 5-8 аутомобила који су чекали путнике. Воз је у Ваљево дошао лепо попуњен. Докле ће градска управа игнорисати потребе путника који долазе возом у Београд? Да макар постоји излаз из станице ка аутопуту, па и без станичног трга, лакше би се стизало до стајалишта аутобуса код хитне помоћи.
 
I kad konačno odluči da pomogne putnicima, neće moći da pošalje te prazne zglobne autobuse. Onaj slepi tramvajski kolosek od Karađorđevog parka iz Studije šinskih sistema, biće od najveće pomoći. Ali opet - nedovoljne.

Zanimljivo postaje već kad krenu vozovi za NS. I tužno istovremeno.
 
Искрено, да је воз из Ваљева ишао до Новог Београда, ја бих изашао тамо и пресео на 95. Овако сам се прошетао до аутопута, сео на 17 и пресео код Сава центра. А за тај трамвајски слепи колосек преко аутопута ко зна када ће и да ли ће уопште бити радови. А и питање је куда ће ићи, само до Славије или? Некако највећи губитак пресељењем железнице са Савског трга на Прокоп јесте баш круг двојке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887944#p887944:fqgqflpj je napisao(la):
Дошљак » 09 Okt 2021 21:38[/url]":fqgqflpj]Данас сам допутовао из Ваљева возом, изненађујућ број путника који је стигао до Прокопа, баш је било живо, гужва на степеништу и у подходнику ка излазу. И срамотна ситуација на изласку, пљушти киша, а нема надстрешнице од излаза до аутобуског стајалишта. И још већа срамота - аутобус 36 солаћ за онолике путнике.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887967#p887967:fqgqflpj je napisao(la):
Дошљак » 09 Okt 2021 22:35[/url]":fqgqflpj]Занимљиво је да је испред станице било можда 5-8 аутомобила који су чекали путнике. Воз је у Ваљево дошао лепо попуњен. Докле ће градска управа игнорисати потребе путника који долазе возом у Београд? Да макар постоји излаз из станице ка аутопуту, па и без станичног трга, лакше би се стизало до стајалишта аутобуса код хитне помоћи.
Voz za Valjevo i jeste dosta popunjen, kao i autobusi, zato što dosta ljudi gravitira na relaciji Valjevo - Beograd - Valjevo.
A što se tiče 36, ne vidim šta je sramotno kada u 95% slučajeva bude do 5 putnika. Plus što i onako kuburimo sa vozačima i zglobnim vozilima, jer je bitnije nadmašiti Đilasa po broju nabavljenih vozila, nego nabaviti tip vozila koji nam je potreban i zadovoljavajućeg kvaliteta. U prilog tome sasvim dovoljno govori to što sam se juče vozio solo 18 iz Braće Jerković.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887979#p887979:1yfbgvry je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 09, 2021 10:52 pm[/url]":1yfbgvry]Искрено, да је воз из Ваљева ишао до Новог Београда, ја бих изашао тамо и пресео на 95. Овако сам се прошетао до аутопута, сео на 17 и пресео код Сава центра. А за тај трамвајски слепи колосек преко аутопута ко зна када ће и да ли ће уопште бити радови. А и питање је куда ће ићи, само до Славије или? Некако највећи губитак пресељењем железнице са Савског трга на Прокоп јесте баш круг двојке.

Да постоји стара станица, сео би на трамвајску линију 7 или 9 и решио би проблем.

Коначно да неко наведе конкретан лични пример. Свака животна ситуација је у чистој супротности са свим студијама, цртежима, плановима, пројекцијама и презентацијама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887915#p887915:3vvfru6a je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 8:17 pm[/url]":3vvfru6a]Sve nabrojano pokazuje da je usvojeno resenje u izradi varijante "Prokop" perspetivan. Sistem funkcionise sa vise putnickih varijanta i centralom stanicom u daljinskom putnickom transportu (Fernbahnhof u DB terminologiji). Neupitno su Vukov spomenik, Karadordev park i Rakovica rezultate izvodene varijante "Prokop". Takode je u perspektivi razvoj Beogradskih dijametra sa modernim voznim sredstvima Sinara/Siemens, sto je ovih dana najavljeno posetom Borisova u Beogradu.
file.php

Чињенице и стварни догађаји показују нешто друго. Веч сам написао да се жел. ст. Београд центар коростила за саобраћај возова који иду ка Црној Гори. То место није препознато од стране путника као важно и корис́но.
 
Sta to ima veza sa zeleznickom transportu u Beogradu. Tri pravca ZS racvaju se na istoj lokaciji u nodalnoj tacki sistema koja je prolaznog tipa. Putnicima je omoguceno da na svim stajalistima i stanicama prolaze prugama kroz sam centar grada i da sami biraju odrediste. Nije Prokop ceona stanica da svi moraju tu da izlaze, prednost danasnje koncepcije od ranije ceone konfiguracije je mrezasta struktura, prethodno stanje je imala tackasti profil. Prednost mrezaste strukture propusnih stanica je u vecoj operativnoj efikasnosti a da bi se smanjile prepreka sinskih sistema kroz grad su pruge po varijanti "Prokop" u velikom delu vodeni kroz tunele.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888081#p888081:hxtbofso je napisao(la):
orjen » Ned Okt 10, 2021 9:27 am[/url]":hxtbofso]Sta to ima veza sa zeleznickom transportu u Beogradu. Tri pravca ZS racvaju se na istoj lokaciji u nodalnoj tacki sistema koja je prolaznog tipa. Putnicima je omoguceno da na svim stajalistima i stanicama prolaze prugama kroz sam centar grada i da sami biraju odrediste. Nije Prokop ceona stanica da svi moraju tu da izlaze, prednost danasnje koncepcije od ranije ceone konfiguracije je mrezasta struktura, prethodno stanje je imala tackasti profil. Prednost mrezaste strukture propusnih stanica je u vecoj operativnoj efikasnosti a da bi se smanjile prepreka sinskih sistema kroz grad su pruge po varijanti "Prokop" u velikom delu vodeni kroz tunele.

Има везе и то велике. Пре свега ниједан воз не саобраћа тако да обухвати све наведене станице. Друго, добар део станица има лошу или никакву везу са јавним превозом и не налазе се на местима на којима нема окупљања људи, на којима се не укрштају редовне путање становника и где не одвија нека посебна активност. У таква места спада и жел. ст. Земун.

Оно што видим из твојих реченица јесте да ти нема увид у стварно стање, већ закључке доносиш на основу цртежа и планова. Ти не видиш људе, возове, аутомобиле. Не знаш ред вожње, прваце кретања људи, начин понашања и размишљања. Ти мислиш да ако је нешто нацртано као тако, да је решено добро.

Треба да седнеш у БГ: воз и да се возиш од Батајнице до Овче и пратиш где људи улазе и излазе и у ком броју. Треба да седнеш у воз који иде за Ваљево, Ниш, Ужице или Вршац да би разумео.

И на крају, ако друге станице компензују лошу позицију и повезаност Прокопа, зашто онда да таква станица уопште постоји? Ја мислим да сви можемо да сложимо да би НБГ био одлична замена и да без Прокопа као гл. станице систем може да функционише.
 
Prokop je po terminologiji nemackih zeleznica Knotenbahnhof/cvorisna stanica. Kao stanica nije zavrsena pa su sugestije lose povezanosti tacne u trenutnoj faze izgradnje, ali nisu scenario za dalju izgradnju sto Prokop ima cestni pristup sa svih strana. Losu cestnu povezanos nije cinjenica kao sto zbog prirodne denivelizacija stanice od 30 m pruza i horizontalnu i vertikalnu propusnost putnicima. Inace je ceona stanica u Savskom amfiteatru bila potpuno odvojena od 350.000 Beogradana, znaci bila je neprisupacno sa sremske strane. Sa autoputa je Prokop direktno povezan glavnoj arteriji grada, Savski amfiteatar samo uz iskljucenje i opterecenim ulicama Karadoredeve i Sarajevske. Sa Brankovog mosta Safski amfiteater nije uopste povezan, i jedino je postojalo privremeno resenje sa jednokolosecnom starom mostu. Prokop je prirodno povezan sa svim transverzalnim pravcima prestonice (autoput, Kneza Milosa itd.), i nema govora da je losije povezan sa cestnom infrastrukturom grada, naprotiv ima vise i laksih pristupa cestama. Opet je na gradu da tu dobru lokaciju i afirmise gradskom prevozom, koji kao relevantni faktor trenutno izostaje.
 
Vrh