overdrive » 09 Oct 2021 04:11 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887832#p887832:29aqrmco je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 4:56 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887789#p887789:29aqrmco je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 01:52 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887767#p887767:29aqrmco je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 1:59 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887736#p887736:29aqrmco je napisao(la):
WLABmz » 09 Oct 2021 10:57 am[/url]":29aqrmco]To je zato što je svaka argumentovana rasprava u ovoj temi izgubila smisao, zahvaljujući nekim forumašima koji svaki pokušaj konstruktivne rasprave pretvore u "te jedno te isto".
Da, žao mi je što je ukinuta GŽS. I ja sam je više voleo nego Prokop, imao sam jako lepih putovanja koja sam započeo i završio na njoj. Ali, nažalost, ona je već više od 3 godine stvar prošlosti i za nju postoji odgovarajuća tema na forumu.
Da bilo bi lepo da oni koji ovde sektiraju da idu u odgovarajuci forum pa nek se tamo druze sa istomisljenim. :mrgreen: A nije ni potrebno se pravdati - ovde je tema novi zeleznicki cvor po resenju GUP 1972 "Prokop", a znamo da je vecinski izglasan, i da lokacija Savskom trgu kao "Varijanta D", koja je izradila SANU bila odbacena od samih zeleznica. Na kraju je "Varijanta D" bila odbacena sto bi uzrokovala rusenja, vece troskove i potpuno zatvaranje zeleznica u Beogradu. Nemogucnosti da se etapno ostvaruje je takode prevagalo da se ne izradi ista varijanta kao i nepredvidljivost inzenjersko geloskih radova na objektu sa visokim podzemnim vodama. A da je skladno sa tom procesom izgraden Prokop etapno, izgraden je. 1970 se znalo da se projekt mora etapno zavrsavati. Sada smo u drugoj etapi trecoj fazi zavrsnice. Tako nema nazad na prvobitno stanje nego se ocekuje zavrsetak. Na gradu a ne na zeleznicama je da povezuje stanicu, a kritiku treba prebaciti na celnici grada (Vesic) koje ovo stanje ignorisu (direktor je to vec dobro konstantovao).
То је све сама теорија без основа. Пракса је показала нешто друго.
Ако је нешто предвиђено ГУП-ом из 72 не значи да је само по себи добро и да то треба следити до самог краја.
Ако већ говоримо о подземним водама и реци, зашто је онда грађено велико насеље са високим зградама на том истом тлу? Зашто се ту гради кула од 100+ метара, а не може да стоји железничка пруга? Шта врши већи притисак на тло и шта захтева дубље обезбеђење? Како су на том истом месту настали подзрмни објекти, а не може да се одржава жел. инфраструктура?
Неодбрањиво.
Izglasan je ne Prokop kao stanica po sebi nego resenje Beogradskog zeleznickog cvora po varijanti "Prokop" a resenje "Sava D" nije usvojen zbog nemogucnosti etapnog resenja, rusenja stabenih objekta, vecih ulaganaja u prvim fazama, neprglednost inzenjersko geoloskih teskoca, i kapacitetu buduce stanice (samo 8 koloseka i svi podzemno). Tako da je varijanta "Sava D" ispala iz trke sto nije bilo a) realna u datim uslovim b) manjem kapacitetu d) rusenjem stabenih objekta na Dorcolu i Savskom vencu e) hidrogeoloske situacije i teskocama u postavljanju transportne infrastrukture u nivou podzemnih voda.
Zadnju cinjenicu treba pojasnjavati sa Berlin HBF koji je graden u zoni podzemnih voda, ali samo onaj donji sprat. Berlin HBF spada u najteze inzenjersko-tehnicki zadatake u zeleznickoj arhitekturi, ali neuporedivo jednostavnije od varijante "Sava D" sto bi cela stanica trebala da bude u ukopu i vecih dimenzija od onoga sto je pravljeno u Berlinu. Samo je to druga moc i drugo iskustvo u gradnji podzemnih struktura. Jugoslavija nije ni mogla nadzemnih objekta da zavrsi, kamoli podvodnih.
Ни Србија није имала ни знање, ни људе, ни машине, али је довела неког ко то има и тај неко је направио станицу, а исти тај је протерао пругу преко Бежанијске баре до Земуна. Дакле, може све и ради све, само ако постоји воља и решеност да се то касније одржава.
Ако Србија и Југославија нису имале знање, могле су да ангажују неког ко то има. Додуше, то беспотребно јер је стара станица радила нормално.
Berlin HBF има два нивоа. Горњи ниво је за S-BAHN и Regio Zug који саобраћају до Потсдама, Франкфурта на Одри и др. градова, а доњи ниво се зове Berlin HBF Tief где се налазе колосеци за даљински саобраћај. Ту стају ICE, IC, EC, EN и др. возови вишег ранга.
Дакле може чак и под земљу, ако неко то хоће и жели, а камоли над земљом.
Како ће сад онда туда да иде метро ако ми немамо знање и искуство за подземну градњу? Како ће да иде на површини, ако је тачан навод да возови нису могли због мочваре?