Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887854#p887854:3blxeklq je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 09, 2021 5:41 pm[/url]":3blxeklq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887824#p887824:3blxeklq je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 4:42 pm[/url]":3blxeklq]
Не знам ко је то износио, али ја нисам рекао да Савски трг није у центру.
Kad god ekipa na ovoj temi nema argumenata a žulja ih što postoji neko ko misli drukčije od njih, okreće se izmišljanju i izvrtanju reči. Otud i ove insinuacije o Savskom trgu, odnosno nekim fantomskim pisanjima da on nije u centru grada.

Vidiš koliko su militantni postali u zadnje vreme. Prekrajanje istorije, izmišljanje, izvrtanje reči, GŽS propast i ruina, Prokop savršenstvo, vozovi koji tonu u živo blato, agitovanje da se cela mreža JGPa lomi da bi se prilagodila Prokopu, nije Prokop kriv što je loš nego što mu mi nismo dorasli, bla bla...

Најјача је ова прича да има трола до центра - на 500 метара од станице. Е сад замисли неког са торбетинама и двоје мале деце како иде 500 метара пешке до превоза. У ствари, замисли само једног путника са ранцем и торбом који пешачи 500 метара.

Свуда у свету јавни превоз стаје испред саме станице, тако да након 10-15 корака путник излази из аутобуса или трамваја и улази у станичну згарду. Где су стајали аутобуси и трамваји на Савском тргу, а где овде стаје превоз?
 
@spatiotecte

ти си бар рационалан тип, једино си на овој теми ирационалан :)

а разлог чисто субјективан, из Дубровачке је даље до Београд центра, него до Савског трга :wink:

Објективно, највећем делу "шумадијског" Београда станица Београд центар ће бити практичнија него Савски трг икада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887852#p887852:zx2i32dv je napisao(la):
spatiotecte » 09 Oct 2021 04:39 pm[/url]":zx2i32dv]Upravo tako Overdrive, nameće se decenijama rešenje koje nije prirodno za ovaj grad.
Beograd se već oformio i ima svoje urbano tkivo, svoje fokusne tačke i svoje tokove koji su se PRIRODNO formirali.

Kao sti je neko rekao ranije ovde se VEŠTAČKI prilagodjava grad Prokopu da bi on opravdao svoje postojanje.

To je pogrešan i poguban pristup jer neće doneti očekivane rezultate.

Isto tako smo zarobili lokaciju stanice NBG jer smo drastično smanjili mogućnosti da se proširi time sto je uradjen UMP sa jedne strane i NCR sa druge i to je sada to, zaglavljena stanica u sendviču.

A glavna ukinuta.

Znači 3 kardinalne greške učinjene u 50 godina.

I tu je zaokružena priča da zacementira svaku šansu da Beograd dobije železničku stanicu koja dolikuje gradu od 2 miliona stanovnika.
Zaboravljas da je Savski amfiteater opsluzio samo desnu obalu Save nikada levu. Zato je lose zamisljen i usvojena varijanta Prokop je taj fundamentalni nedostatak ispravila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887852#p887852:2qw97nza je napisao(la):
spatiotecte » Sub Okt 09, 2021 5:39 pm[/url]":2qw97nza]Upravo tako Overdrive, nameće se decenijama rešenje koje nije prirodno za ovaj grad.
Beograd se već oformio i ima svoje urbano tkivo, svoje fokusne tačke i svoje tokove koji su se PRIRODNO formirali.

Kao sti je neko rekao ranije ovde se VEŠTAČKI prilagodjava grad Prokopu da bi on opravdao svoje postojanje.

To je pogrešan i poguban pristup jer neće doneti očekivane rezultate.

Isto tako smo

zarobili lokaciju stanice NBG jer smo drastično smanjili mogućnosti da se proširi time sto je uradjen UMP sa jedne strane i NCR sa druge i to je sada to, zaglavljena stanica u sendviču.

A glavna ukinuta.

Znači 3 kardinalne greške učinjene u 50 godina.

I tu je zaokružena priča da zacementira svaku šansu da Beograd dobije železničku stanicu koja dolikuje gradu od 2 miliona stanovnika.


Тако је. НБГ је могао да се прошири на 10 или 12 колосека и да се уради кров, а да се доњи ниво среди. Тако би та станица постала најјача станица за пролазне возове, јер је везана трамвајима и аутобусима, док кроз Прокоп дува промаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887859#p887859:o1oi41my je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 5:47 pm[/url]":o1oi41my]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887852#p887852:o1oi41my je napisao(la):
spatiotecte » 09 Oct 2021 04:39 pm[/url]":o1oi41my]Upravo tako Overdrive, nameće se decenijama rešenje koje nije prirodno za ovaj grad.
Beograd se već oformio i ima svoje urbano tkivo, svoje fokusne tačke i svoje tokove koji su se PRIRODNO formirali.

Kao sti je neko rekao ranije ovde se VEŠTAČKI prilagodjava grad Prokopu da bi on opravdao svoje postojanje.

To je pogrešan i poguban pristup jer neće doneti očekivane rezultate.

Isto tako smo zarobili lokaciju stanice NBG jer smo drastično smanjili mogućnosti da se proširi time sto je uradjen UMP sa jedne strane i NCR sa druge i to je sada to, zaglavljena stanica u sendviču.

A glavna ukinuta.

Znači 3 kardinalne greške učinjene u 50 godina.

I tu je zaokružena priča da zacementira svaku šansu da Beograd dobije železničku stanicu koja dolikuje gradu od 2 miliona stanovnika.
Zaboravljas da je Savski amfiteater opsluzio samo desnu obalu Save nikada levu. Zato je lose zamisljen i usvojena varijanta Prokop je taj fundamentalni nedostatak ispravila.

Станица Београд је била повезана са Новим Београдом, а могла је и да се претвори у пролазну.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887856#p887856:jhhy4xwn je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 5:47 pm[/url]":jhhy4xwn]
Најјача је ова прича да има трола до центра - на 500 метара од станице. Е сад замисли неког са торбетинама и двоје мале деце како иде 500 метара пешке до превоза. У ствари, замисли само једног путника са ранцем и торбом који пешачи 500 метара.

Свуда у свету јавни превоз стаје испред саме станице, тако да након 10-15 корака путник излази из аутобуса или трамваја и улази у станичну згарду. Где су стајали аутобуси и трамваји на Савском тргу, а где овде стаје превоз?
Njih to nije briga, glavni prioritet je samo da se ućutka svaka kritika na račun Prokopa. A od nedavno, i da se prekroji istorija i činjenice o GŽS.

Sledeći korak je poturanje ideje među narod da treba sve okolne (pune) linije JGPa da se lome i gužvaju da bi prošle pored Prokopa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887851#p887851:29aqrmco je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 5:37 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887839#p887839:29aqrmco je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 04:11 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887832#p887832:29aqrmco je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 4:56 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887789#p887789:29aqrmco je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 01:52 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887767#p887767:29aqrmco je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 1:59 pm[/url]":29aqrmco]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887736#p887736:29aqrmco je napisao(la):
WLABmz » 09 Oct 2021 10:57 am[/url]":29aqrmco]To je zato što je svaka argumentovana rasprava u ovoj temi izgubila smisao, zahvaljujući nekim forumašima koji svaki pokušaj konstruktivne rasprave pretvore u "te jedno te isto".

Da, žao mi je što je ukinuta GŽS. I ja sam je više voleo nego Prokop, imao sam jako lepih putovanja koja sam započeo i završio na njoj. Ali, nažalost, ona je već više od 3 godine stvar prošlosti i za nju postoji odgovarajuća tema na forumu.
Da bilo bi lepo da oni koji ovde sektiraju da idu u odgovarajuci forum pa nek se tamo druze sa istomisljenim. :mrgreen: A nije ni potrebno se pravdati - ovde je tema novi zeleznicki cvor po resenju GUP 1972 "Prokop", a znamo da je vecinski izglasan, i da lokacija Savskom trgu kao "Varijanta D", koja je izradila SANU bila odbacena od samih zeleznica. Na kraju je "Varijanta D" bila odbacena sto bi uzrokovala rusenja, vece troskove i potpuno zatvaranje zeleznica u Beogradu. Nemogucnosti da se etapno ostvaruje je takode prevagalo da se ne izradi ista varijanta kao i nepredvidljivost inzenjersko geloskih radova na objektu sa visokim podzemnim vodama. A da je skladno sa tom procesom izgraden Prokop etapno, izgraden je. 1970 se znalo da se projekt mora etapno zavrsavati. Sada smo u drugoj etapi trecoj fazi zavrsnice. Tako nema nazad na prvobitno stanje nego se ocekuje zavrsetak. Na gradu a ne na zeleznicama je da povezuje stanicu, a kritiku treba prebaciti na celnici grada (Vesic) koje ovo stanje ignorisu (direktor je to vec dobro konstantovao).

То је све сама теорија без основа. Пракса је показала нешто друго.

Ако је нешто предвиђено ГУП-ом из 72 не значи да је само по себи добро и да то треба следити до самог краја.

Ако већ говоримо о подземним водама и реци, зашто је онда грађено велико насеље са високим зградама на том истом тлу? Зашто се ту гради кула од 100+ метара, а не може да стоји железничка пруга? Шта врши већи притисак на тло и шта захтева дубље обезбеђење? Како су на том истом месту настали подзрмни објекти, а не може да се одржава жел. инфраструктура?

Неодбрањиво.
Izglasan je ne Prokop kao stanica po sebi nego resenje Beogradskog zeleznickog cvora po varijanti "Prokop" a resenje "Sava D" nije usvojen zbog nemogucnosti etapnog resenja, rusenja stabenih objekta, vecih ulaganaja u prvim fazama, neprglednost inzenjersko geoloskih teskoca, i kapacitetu buduce stanice (samo 8 koloseka i svi podzemno). Tako da je varijanta "Sava D" ispala iz trke sto nije bilo a) realna u datim uslovim b) manjem kapacitetu d) rusenjem stabenih objekta na Dorcolu i Savskom vencu e) hidrogeoloske situacije i teskocama u postavljanju transportne infrastrukture u nivou podzemnih voda.

Zadnju cinjenicu treba pojasnjavati sa Berlin HBF koji je graden u zoni podzemnih voda, ali samo onaj donji sprat. Berlin HBF spada u najteze inzenjersko-tehnicki zadatake u zeleznickoj arhitekturi, ali neuporedivo jednostavnije od varijante "Sava D" sto bi cela stanica trebala da bude u ukopu i vecih dimenzija od onoga sto je pravljeno u Berlinu. Samo je to druga moc i drugo iskustvo u gradnji podzemnih struktura. Jugoslavija nije ni mogla nadzemnih objekta da zavrsi, kamoli podvodnih.
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

Ни Србија није имала ни знање, ни људе, ни машине, али је довела неког ко то има и тај неко је направио станицу, а исти тај је протерао пругу преко Бежанијске баре до Земуна. Дакле, може све и ради све, само ако постоји воља и решеност да се то касније одржава.

Ако Србија и Југославија нису имале знање, могле су да ангажују неког ко то има. Додуше, то беспотребно јер је стара станица радила нормално.

Berlin HBF има два нивоа. Горњи ниво је за S-BAHN и Regio Zug који саобраћају до Потсдама, Франкфурта на Одри и др. градова, а доњи ниво се зове Berlin HBF Tief где се налазе колосеци за даљински саобраћај. Ту стају ICE, IC, EC, EN и др. возови вишег ранга.

Дакле може чак и под земљу, ако неко то хоће и жели, а камоли над земљом.

Како ће сад онда туда да иде метро ако ми немамо знање и искуство за подземну градњу? Како ће да иде на површини, ако је тачан навод да возови нису могли због мочваре?
Proveri jos jednom, u Berlinu zeleznica nije zbog gradnje bila zatvorena na vise godina. Tu gde je Berlin HBF danas 2006 je prolazio samo S-Bahn i stanica nije zatvorena. Sava D bi razumevala, da se zatvori stanica na vise godina a rezervno mesto za putnicki i teretni saobracaj u Beogradu 1972 nije postojao. Zato je bila nemoguca misija. Berlin je od 19 veka imao na svakom meridianu jednu veliku stanicu, Beograd do 1972 jednu u Savskom amfiteatru kada je pocelo rasterenje tog nasledenog relikta 19 veka kada je zenunska strana pripadala Austro-Ugarskoj pa se nije razvijo na levoj obali integrisani model zeleznica. To su postigli tek hrvatski i nemacki nacisti 1941-1944 sa izgradnjon tri teretnih stanica po obodima Beograda i nekoliko novih stajalista.

Кад сам и где сам навео нешто везано за затварање? Никад нигде. Додуше, садашњи режим саобраћаја је готово сведен на минимум на појединим деоницама у Београду.

Све берлинске станице се налазе у граду, око битних центара, саобраћајних чворишта и насеља. Ниједна није забачена.

Ни сада Прокоп није завршен и не зна се када ће бити, а функционална станица је угашена. На Новом Београду и у Земуну су радови. Београд Дунав исто не ради.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887856#p887856:363n1rxj je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 5:47 pm[/url]":363n1rxj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887854#p887854:363n1rxj je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 09, 2021 5:41 pm[/url]":363n1rxj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887824#p887824:363n1rxj je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 4:42 pm[/url]":363n1rxj]
Не знам ко је то износио, али ја нисам рекао да Савски трг није у центру.
Kad god ekipa na ovoj temi nema argumenata a žulja ih što postoji neko ko misli drukčije od njih, okreće se izmišljanju i izvrtanju reči. Otud i ove insinuacije o Savskom trgu, odnosno nekim fantomskim pisanjima da on nije u centru grada.

Vidiš koliko su militantni postali u zadnje vreme. Prekrajanje istorije, izmišljanje, izvrtanje reči, GŽS propast i ruina, Prokop savršenstvo, vozovi koji tonu u živo blato, agitovanje da se cela mreža JGPa lomi da bi se prilagodila Prokopu, nije Prokop kriv što je loš nego što mu mi nismo dorasli, bla bla...

Најјача је ова прича да има трола до центра - на 500 метара од станице. Е сад замисли неког са торбетинама и двоје мале деце како иде 500 метара пешке до превоза. У ствари, замисли само једног путника са ранцем и торбом који пешачи 500 метара.

Свуда у свету јавни превоз стаје испред саме станице, тако да након 10-15 корака путник излази из аутобуса или трамваја и улази у станичну згарду. Где су стајали аутобуси и трамваји на Савском тргу, а где овде стаје превоз?

Hiperbolises distancu od 500 metara kao da je 5000m. 500m je sitnica, koferi imaju tockice. U zivotu sam x puta pesacio i vise od 500m do prevoza, bilo sa aerodroma ili zeleznicke stanice pa mi nije smetalo. Ali avaj, za takve kao sto si ti, i ostale kojima je 500m maratonska distanca, mogla bi da se jedna od dve trole spusti do stanice, pa da se vrati na regularnu trasu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887856#p887856:y15d1qtv je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 05:47 pm[/url]":y15d1qtv]

Најјача је ова прича да има трола до центра - на 500 метара од станице.

То са тролама сте ви наметнули госн.дел понте. Какве троле, какав 36, будуће аутобуске линије ће довозити путнике директно саобраћајницом по полочи изнад перона, због чега је и грађена снажно као мостовска конструкција. Дакле путници ће имати само да се спусте до перона покретним степеницама. Толико о торбетинама и о Савском тргу и практичности кретања на истом својевремено. А о паркирању у Савској и Карађорђевој и практичности дочекивања неког ко је требао да допутује да не говорим (због стреса :) )
 
MC ima u svom potpisu citat (nenormalne) Jorgovanke Tabaković kada je rekla ''Često pitam Aleksandra Vučića da li ga je srpski narod dostojan''.

Ja sad zamišljam neke ljude odavde kako isto tako stoje pred onim brdom betona u rupi i pitaju ga ''Prokope, da li te je Beograd dostojan? \./ ''
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887863#p887863:2sdw0gtu je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 09, 2021 5:54 pm[/url]":2sdw0gtu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887856#p887856:2sdw0gtu je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 5:47 pm[/url]":2sdw0gtu]
Најјача је ова прича да има трола до центра - на 500 метара од станице. Е сад замисли неког са торбетинама и двоје мале деце како иде 500 метара пешке до превоза. У ствари, замисли само једног путника са ранцем и торбом који пешачи 500 метара.

Свуда у свету јавни превоз стаје испред саме станице, тако да након 10-15 корака путник излази из аутобуса или трамваја и улази у станичну згарду. Где су стајали аутобуси и трамваји на Савском тргу, а где овде стаје превоз?
Njih to nije briga, glavni prioritet je samo da se ućutka svaka kritika na račun Prokopa. A od nedavno, i da se prekroji istorija i činjenice o GŽS.

Sledeći korak je poturanje ideje među narod da treba sve okolne (pune) linije JGPa da se lome i gužvaju da bi prošle pored Prokopa.

То је оно што ја говорим - Савски трг је био чвориште, а овуда ништа не пролази. Једино рационално решење је да се окретница са Савског трга пребаци на Прокоп док се све не врати у пређашње стање.

Ниједна линија која пролази аутопутем нема рачун да скреће на Прокоп. 17, 18 и 46 би морали да иду оном малом петљом око хитне помоћи и да ту ризикују да направе застој и тако да заграде хитну помоћ. Возила би морала да прелазе са једне на другу страну аутопута.
 
PA to su i zamislili. Imaš više o tome na stranici 525 ove teme i okolnim stranicama.

Bukvalno žele da 17, 18, 70 i ko zna šta još izlaze sa svojih trasa (da ne kažem pravaca), idu kroz petlje, pored bivšeg BIPa, dolaze do ''trga'' ispred, staju tu (sigurno neće biti gužvi i automobila tu i sigurno će saobraćaj teći savršeno) i tek onda nastavljaju dalje svojim putem ka Autokomandi ili Mostaru.


Odbijaju bilo šta manje od toga i bilo kakve kompromise. Ili svi da idemo do Prokopa, ili da više niko nikad nigde ne ide.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887866#p887866:2um7nsln je napisao(la):
Veliki Vracar » Sub Okt 09, 2021 5:59 pm[/url]":2um7nsln]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887856#p887856:2um7nsln je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 05:47 pm[/url]":2um7nsln]

Најјача је ова прича да има трола до центра - на 500 метара од станице.

То са тролама сте ви наметнули госн.дел понте. Какве троле, какав 36, будуће аутобуске линије ће довозити путнике директно саобраћајницом по полочи изнад перона, због чега је и грађена снажно као мостовска конструкција. Дакле путници ће имати само да се спусте до перона покретним степеницама. Толико о торбетинама и о Савском тргу и практичности кретања на истом својевремено. А о паркирању у Савској и Карађорђевој и практичности дочекивања неког ко је требао да допутује да не говорим (због стреса :) )

Код БАС-а су биле три гараже Паркинг сервиса. Остала једна испред Економског. Друго, станица је имала масу линија ГСП-А. Погледај мало по Европи да ли неко долази и иде колима до сваког ћошка или се крећу возилима ЈГС-а. Србија је друштво окренуто аутомобилима због непостојања ефикасног јавног превоза.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887870#p887870:1hcbod18 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 09, 2021 6:04 pm[/url]":1hcbod18]PA to su i zamislili. Imaš više o tome na stranici 525 ove teme i okolnim stranicama.

Bukvalno žele da 17, 18, 70 i ko zna šta još izlaze sa svojih trasa (da ne kažem pravaca), idu kroz petlje, pored bivšeg BIPa, dolaze do ''trga'' ispred, staju tu (sigurno neće biti gužvi i automobila tu i sigurno će saobraćaj teći savršeno) i tek onda nastavljaju dalje svojim putem ka Autokomandi ili Mostaru.

Да. Видео сам на предлозима за линије ГСП-а да су све неке петље које немају смисла. Аутобус не треба да се искључује са аутопута да би учинио станици Београд Центар. Место једноставно није никоме успут.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887857#p887857:wh24bpmk je napisao(la):
Veliki Vracar » 09 Oct 2021 04:47 pm[/url]":wh24bpmk]@spatiotecte

ти си бар рационалан тип, једино си на овој теми ирационалан :)

а разлог чисто субјективан, из Дубровачке је даље до Београд центра, него до Савског трга :wink:

Објективно, највећем делу "шумадијског" Београда станица Београд центар ће бити практичнија него Савски трг икада.

Ja to ne gledam sa lične tačke gledišta koliko je udaljeno od mog stana hahaha.

Pazi ja bi stvarno voleo da nisam u pravu i da Prokop i sva ulaganja opravdaju rezultate.

Ako Prokop dostigne 40000 putnika nakon svih investicija, ja ću prvi reći “ok pogrešio sam, izvinjavam se”
Nemam taj problem da priznam da sam pogrešio u proceni.
 
:oops:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887865#p887865 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sub Okt 09, 2021 5:58 pm[/url]"]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887856#p887856 je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 5:47 pm[/url]"]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887854#p887854 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 09, 2021 5:41 pm[/url]"]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887824#p887824 je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 4:42 pm[/url]"]
Не знам ко је то износио, али ја нисам рекао да Савски трг није у центру.
Kad god ekipa na ovoj temi nema argumenata a žulja ih što postoji neko ko misli drukčije od njih, okreće se izmišljanju i izvrtanju reči. Otud i ove insinuacije o Savskom trgu, odnosno nekim fantomskim pisanjima da on nije u centru grada.

Vidiš koliko su militantni postali u zadnje vreme. Prekrajanje istorije, izmišljanje, izvrtanje reči, GŽS propast i ruina, Prokop savršenstvo, vozovi koji tonu u živo blato, agitovanje da se cela mreža JGPa lomi da bi se prilagodila Prokopu, nije Prokop kriv što je loš nego što mu mi nismo dorasli, bla bla...

Најјача је ова прича да има трола до центра - на 500 метара од станице. Е сад замисли неког са торбетинама и двоје мале деце како иде 500 метара пешке до превоза. У ствари, замисли само једног путника са ранцем и торбом који пешачи 500 метара.

Свуда у свету јавни превоз стаје испред саме станице, тако да након 10-15 корака путник излази из аутобуса или трамваја и улази у станичну згарду. Где су стајали аутобуси и трамваји на Савском тргу, а где овде стаје превоз?

Hiperbolises distancu od 500 metara kao da je 5000m. 500m je sitnica, koferi imaju tockice. U zivotu sam x puta pesacio i vise od 500m do prevoza, bilo sa aerodroma ili zeleznicke stanice pa mi nije smetalo. Ali avaj, za takve kao sto si ti, i ostale kojima je 500m maratonska distanca, mogla bi da se jedna od dve trole spusti do stanice, pa da se vrati na regularnu trasu.

То није хиперболање већ објективна препрека за удобно и неометано путовање. Путници не желе то да им се дешава. Нигде у свету то не постоји да неко иде пешке 500 метара до стајалишта од станичне зграде у главном граду. Свуда аутобус или трамвај стају на самом излазу/улазу станичне зграде.

У Берлину аутобус стаје на самом излазу из станице. Исто је и са аеродромом. Беч има железницу која је везана са аеродромском зградом. Чак и 72 и А1 стају одмах на излазу из аеродромске зграде на Сурчину.
 
Bec i Berlin su bili kad su dobili zeleznicke stanice spadali u najnaseljenije gradove sveta. Berlin je do 1914 bio cetvrti grad sveta po broju stanovnika, treci u Evropi; Bec ispred Tokia je zauzimao 1914 sesto mesto najnaselenijih mesta (2 mio stanovnika). Nabrojani gradovi su dobili stanice kad su vec uveliko bili oformljeni i sa industrijom. Njihove stanice su gradeni na obodu centra a ne kao u Beogradu zauzimali uzi deo centralne zone sto mu je razvitak tek poceo 1890ih. Takode je Beograd tek 1918 dobio levu obalu pa je provobitna stanica stala na nemogucoj lokaciji. Tome se sa varijantom "Prokop" vodilo racuna. Beograd je 1968 presao milion stanovnika, Berlin 1850 kao i Bec, a Prokop je trebao da opsluzuje takve nastale zahteve u milionskom gradu, a ne sa stanicom u Savskom amfiteatru koja je opsluzila potrebe gradu od ispod 100.000 i drzavi od 2 mio stanovnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887869#p887869:1mowz0vu je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 6:01 pm[/url]":1mowz0vu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887863#p887863:1mowz0vu je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 09, 2021 5:54 pm[/url]":1mowz0vu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887856#p887856:1mowz0vu je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 5:47 pm[/url]":1mowz0vu]
Најјача је ова прича да има трола до центра - на 500 метара од станице. Е сад замисли неког са торбетинама и двоје мале деце како иде 500 метара пешке до превоза. У ствари, замисли само једног путника са ранцем и торбом који пешачи 500 метара.

Свуда у свету јавни превоз стаје испред саме станице, тако да након 10-15 корака путник излази из аутобуса или трамваја и улази у станичну згарду. Где су стајали аутобуси и трамваји на Савском тргу, а где овде стаје превоз?
Njih to nije briga, glavni prioritet je samo da se ućutka svaka kritika na račun Prokopa. A od nedavno, i da se prekroji istorija i činjenice o GŽS.

Sledeći korak je poturanje ideje među narod da treba sve okolne (pune) linije JGPa da se lome i gužvaju da bi prošle pored Prokopa.

То је оно што ја говорим - Савски трг је био чвориште, а овуда ништа не пролази. Једино рационално решење је да се окретница са Савског трга пребаци на Прокоп док се све не врати у пређашње стање.

Ниједна линија која пролази аутопутем нема рачун да скреће на Прокоп. 17, 18 и 46 би морали да иду оном малом петљом око хитне помоћи и да ту ризикују да направе застој и тако да заграде хитну помоћ. Возила би морала да прелазе са једне на другу страну аутопута.

Shvati jednom za svagda, predjasnje stanje je vec pluskvamperfekat. Nece biti nikakvog vracanja.
 
Priča o Prokopu je još jedna vododelnica: ko misli da je to dobra stanica, taj je u najboljem slučaju prosečno inteligentan.

A, naravno, ta priča je završena, ostade nam taj bastard od stanice.
 
Nije, nego vodi racuno o tome da je grad danas 20 puta veci od onog kada je gradena privremena stanica u Savskom amfiteatru. Sada grad zauzima ne samo predeo Beogradske tvrdave i uzi deo oko nje, nego prostire duboku u panonsku niziju preko Save i u Sumadiju. Isto je presao granice Dunava sa kojom ga povezuje samo jedan zeleznicki most. I o tome se vodilo racuna u isglasanju varijante "Prokop" koji ga povezuje sa Banatom.
 
Dobro nek bude tako, sada očekujemo rezultate.
Pitanje je samo hoće li ih biti i u kojoj meri.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887885#p887885:11syv4bi je napisao(la):
Пантограф » Sub Okt 09, 2021 6:36 pm[/url]":11syv4bi]Priča o Prokopu je još jedna vododelnica: ko misli da je to dobra stanica, taj je u najboljem slučaju prosečno inteligentan.

Au, majko mila...Dokle je došla ova rasprava. :shock:
 
Rasprava je došla dokle je došla, a ja ovde pišem tačno ono što mislim. Primam 1-2 čoveka/žene godišnje na posao; kada bi bili upućeni u železničku problematiku, pitao bih kakva je Prokop stanica: ko bi rekao da je dobra, nikad ga ne bih primio. Taj ne razume poslovnu logiku, možda može da udara štambilj u pošti, a to me ne zanima.

Isto važi za aktuelni plan metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887892#p887892:ra5z0mjy je napisao(la):
Пантограф » Sub Okt 09, 2021 6:53 pm[/url]":ra5z0mjy]Rasprava je došla dokle je došla, a ja ovde pišem tačno ono što mislim.

Занимљиво. Не знам одакле потиче толико порива за вређањем на овој теми.
 
Nema vređanja, kao śto rekoh, pišem šta mislim na svim temama. Je li bolje licemerje? Politička korektnost?
 
Vrh