Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887793#p887793:dtscgkfd je napisao(la):
Astrotrain » Sub Okt 09, 2021 3:03 pm[/url]":dtscgkfd]Ја заиста не разумем око чега је толика драма на овом форуму са тим Прокопом. Његова примарна улога је да буде железничка станица, што значи да се на то место циљано иде да би се укрцало на воз или са њега сишло. Не видим зашто је онда неопходно да то буде некоме толико "успут", као да путује возом као градским превозом неколико пута дневно. Да, потребно је учинити га лакше приступачним и боље повезаним са још неке стране и још неком линијом ЈГП-а, и верујем да ће то бити у неком тренутку учињено и проблем решен. Није намера никада ни била да Прокоп буде примарно станица градске и приградске железнице већ даљинског саобраћаја. Бар сам ја тако схватио, можда и грешим.

То место је неприступачно и ниједна линија јавног превоза, сем оног 36 и 38 не иду туда. Погледај колико људи се вози тим аутобусима. Погледај колико људи је било у возилима која су прочазила поред главне станице. Погледај колико је људи туда пешице пролазило. Цео град се практично ту сливао и пролазио.

Станица не може да буде неприступачна и забачена. Она мора да буде лако доступна свима и да се налази на месту које сви знају. Нигде у свету, осим у Тирани и сл. местима не постоји станица ван центра главног града. Ајде нека буде и Подгорица делимично, али и то је боље решење од овог.

Лаж је да је прокоп био станица са Беовоз све време. На њему су стајали и возови који су ишли за Црну Гору. То што новине и медији пишу, није истина. Београд Центар је имао и међународни саобраћај. Чињеница да после 50 година људи не знају где је, много говори о томе где се налази.
 
Kako sad pricate da je Savski trg centar grada, a do juce ste pisali na temi o BnV kako se ne nalazi u centru? Jako licemerno.

To sto neko ne zna gde je Prokop ne znaci da ne moze da nauci. Ne zivi se od stare slave. Niko se nije naucen rodio.

Ne vidim zasto bi zeleznicka stanica bila u samom centru grada. Ne idu ljudi tamo da bi je obilazili turisticki, vec da bi putovali vozom. Potrebno je samo da bude dobro povezana sa ostatkom grada. Isto je kao i aerodrom. Sto ne kukate onda kako aerodrom nije u centru grada, kako je neprirodno da bude na periferiji? Ajmo onda zeleznicku stanicu u sam centar i nadzemne sine po citavom priobalju gde treba da bude kej, a aerodrom moze u Knez Mihailovu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887791#p887791:3iz4m1w2 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 09 Oct 2021 02:59 pm[/url]":3iz4m1w2]Kula i sve zgrade imaju nenormalno duboke temelje i sipove. Konkretno za Kulu su duboki 30m.

Чему дезинформације, за кулу Бгд су израђени шипови 40м дужине.
А и висина куле је смањена са првобитно планираних 220м на садашњих 168м, јер би морали бити рађени далеко јачи и скупљи темељи, показало је пробно испитивање шипова. Зато је и каснио почетак градње више од годину дана, јер се радило препројектовање темеља и самог објекта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887815#p887815:q9g76kc7 je napisao(la):
Veliki Vracar » Sub Okt 09, 2021 4:20 pm[/url]":q9g76kc7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887791#p887791:q9g76kc7 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 09 Oct 2021 02:59 pm[/url]":q9g76kc7]Kula i sve zgrade imaju nenormalno duboke temelje i sipove. Konkretno za Kulu su duboki 30m.

Чему дезинформације, за кулу Бгд су израђени шипови 40м дужине.
А и висина куле је смањена са првобитно планираних 220м на садашњих 168м, јер би морали бити рађени далеко јачи и скупљи темељи, показало је пробно испитивање шипова. Зато је и каснио почетак градње више од годину дана, јер се радило препројектовање темеља и самог објекта.

Izvinjavam se, stvarno nisam imao nameru da dajem pogresne informacije. Nasao sam u nekoj vesti da su 30m.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887812#p887812:2353q89a je napisao(la):
lukakaludjerovic » 09 Oct 2021 04:14 pm[/url]":2353q89a]

Ne vidim zasto bi zeleznicka stanica bila u samom centru grada. Ne idu ljudi tamo da bi je obilazili turisticki, vec da bi putovali vozom. Potrebno je samo da bude dobro povezana sa ostatkom grada.

Ово је суштина суштине :kk: , мени све ово време није јасно како тако ноторну ствар неки не виде, али нисам имао жељу да им сметам. Нека се даве и гњаве у јаловом смарању, ако у томе уживају :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887816#p887816:20xfhtrw je napisao(la):
lukakaludjerovic » 09 Oct 2021 04:22 pm[/url]":20xfhtrw]

Izvinjavam se, stvarno nisam imao nameru da dajem pogresne informacije. Nasao sam u nekoj vesti da su 30m.

Заправо се ја извињавам, ако је оно са дезинформацијама зазвучало грубо, а што се тиче шипова они су испод саме куле 40м, а испод оног околног атријума 30м.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887812#p887812:2cr94xnk je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sub Okt 09, 2021 4:14 pm[/url]":2cr94xnk]Kako sad pricate da je Savski trg centar grada, a do juce ste pisali na temi o BnV kako se ne nalazi u centru? Jako licemerno.

To sto neko ne zna gde je Prokop ne znaci da ne moze da nauci. Ne zivi se od stare slave. Niko se nije naucen rodio.

Ne vidim zasto bi zeleznicka stanica bila u samom centru grada. Ne idu ljudi tamo da bi je obilazili turisticki, vec da bi putovali vozom. Potrebno je samo da bude dobro povezana sa ostatkom grada. Isto je kao i aerodrom. Sto ne kukate onda kako aerodrom nije u centru grada, kako je neprirodno da bude na periferiji? Ajmo onda zeleznicku stanicu u sam centar i nadzemne sine po citavom priobalju gde treba da bude kej, a aerodrom moze u Knez Mihailovu...

Не знам ко је то износио, али ја нисам рекао да Савски трг није у центру. Друго, аеродром не може и не сме да буде окружен стамбеним објетима због безбедности ваздушног саобраћаја. Проста ствар.

Свуда у свету је жел. станица у центру града. Свуда. Погледајте европске и друге светске градове и видећете да је тако. Свака станица је чвориште јавног градског саобраћаја и налази се на лако доступном месту. Зашто? Зато да би лакше омогућила путницима да седну на воз, а који представља основни вид превоза за даљински и регионални саобраћај. Исто, када неко дође у неко место, не мора да се бави проналажењем превозног средства до свог одредишта већ је у центру одакле ће се најлакше снаћи. Треће, ако воз стане у центру, онда људи могу и пешке до битних делова града или јавним превозом две станице, а не да морају да имају кола или водича да би нашли станицу односно да би са ње дошли до некле.

Ово су неке од основа цивилизације 19. века, а које овде још нису утемељене и прихваћене.
 
Једино си заборавио да је 98% корисника железничке станице домицилно становништво, које по доласку возом одлази својој кући и да није битно да ли је стигао возом у "центар" града, већ да што брже и лакше "оде дома" :wink:
 
Брже, лакше и јаче на 36...

Није баш да је 98% домицилно. Имаш туристе, имаш запослене, имаш ученике. Рецимо. Неко живи у Ваљеву, а студира у БГ. Шта ради он кад дође на Београд Центар?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887789#p887789:1x6dp6cv je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 01:52 pm[/url]":1x6dp6cv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887767#p887767:1x6dp6cv je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 1:59 pm[/url]":1x6dp6cv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887736#p887736:1x6dp6cv je napisao(la):
WLABmz » 09 Oct 2021 10:57 am[/url]":1x6dp6cv]To je zato što je svaka argumentovana rasprava u ovoj temi izgubila smisao, zahvaljujući nekim forumašima koji svaki pokušaj konstruktivne rasprave pretvore u "te jedno te isto".

Da, žao mi je što je ukinuta GŽS. I ja sam je više voleo nego Prokop, imao sam jako lepih putovanja koja sam započeo i završio na njoj. Ali, nažalost, ona je već više od 3 godine stvar prošlosti i za nju postoji odgovarajuća tema na forumu.
Da bilo bi lepo da oni koji ovde sektiraju da idu u odgovarajuci forum pa nek se tamo druze sa istomisljenim. :mrgreen: A nije ni potrebno se pravdati - ovde je tema novi zeleznicki cvor po resenju GUP 1972 "Prokop", a znamo da je vecinski izglasan, i da lokacija Savskom trgu kao "Varijanta D", koja je izradila SANU bila odbacena od samih zeleznica. Na kraju je "Varijanta D" bila odbacena sto bi uzrokovala rusenja, vece troskove i potpuno zatvaranje zeleznica u Beogradu. Nemogucnosti da se etapno ostvaruje je takode prevagalo da se ne izradi ista varijanta kao i nepredvidljivost inzenjersko geloskih radova na objektu sa visokim podzemnim vodama. A da je skladno sa tom procesom izgraden Prokop etapno, izgraden je. 1970 se znalo da se projekt mora etapno zavrsavati. Sada smo u drugoj etapi trecoj fazi zavrsnice. Tako nema nazad na prvobitno stanje nego se ocekuje zavrsetak. Na gradu a ne na zeleznicama je da povezuje stanicu, a kritiku treba prebaciti na celnici grada (Vesic) koje ovo stanje ignorisu (direktor je to vec dobro konstantovao).

То је све сама теорија без основа. Пракса је показала нешто друго.

Ако је нешто предвиђено ГУП-ом из 72 не значи да је само по себи добро и да то треба следити до самог краја.

Ако већ говоримо о подземним водама и реци, зашто је онда грађено велико насеље са високим зградама на том истом тлу? Зашто се ту гради кула од 100+ метара, а не може да стоји железничка пруга? Шта врши већи притисак на тло и шта захтева дубље обезбеђење? Како су на том истом месту настали подзрмни објекти, а не може да се одржава жел. инфраструктура?

Неодбрањиво.
Izglasan je ne Prokop kao stanica nego novo resenje Beogradskog zeleznickog cvora po varijanti "Prokop" a "Sava D" nije usvojen zbog nemogucnosti etapne gradnje, rusenja stabenih objekta, velikih ulaganaja u prvoj fazi, inzenjersko geoloskim uslovima, i kapacitet buduce stanice za samo 8 koloseka, koji pi svi isli podzemno. S time je varijanta "Sava D" ispala, a nije bila a) realno izvodljiva u datim uslovim b) smanjenem kapacitetu d) rusenjem stabenih objekta na Dorcolu i Savskom vencu e) hidrogeoloske situacije za ostavljanju transportne infrastrukture u nivou podzemnih voda.

Zadnju cinjenicu treba pojasnjavati sa gradnjiom Berlin HBF koji je morao biti izgraden u zoni podzemnih voda zbog koncepta koji je usvojen "Pilzkonzept". Kod te stanice je Fernbahntunnel, znaci donji sprat u zoni podzemnih voda. Zbog toga Berlin HBF spada u najteze inzenjersko-tehnicki zadatake zeleznicke arhitekture, ali neuporedivo jednostavnije od predlozene varijante "Sava D" sto bi u Beogradu cela stanica trebala da bude u ukopu, i s time bi i ukopan deo imao vecih dimenzija od gradenom u Berlinu. Takode Nemacka poseduje drugu moc i drugo iskustvo u gradnji podzemnih ili kapitalnih struktura. Kod Berlinske stanice ja pritisak podzemnih voda na 1m² 20 tonna. Sada jel realno da smo mi tako nesto gradili. Za vreme izgradnje tog iskopanog dela, bilo je angazovano ronioci koji su radili 20 m u dubini. Nije mi poznato da Jugoslavija ima iskustvo sa gradnjom sa roniocima.
 

Prilozi

  • Berlin 5.jpg
    Berlin 5.jpg
    172,8 KB · Pregleda: 290
  • Berlin 4.jpg
    Berlin 4.jpg
    169,2 KB · Pregleda: 299
  • Berlin 3.jpg
    Berlin 3.jpg
    143,4 KB · Pregleda: 299
  • Berlin 2.jpg
    Berlin 2.jpg
    58,7 KB · Pregleda: 293
  • Berlin 1.jpeg
    Berlin 1.jpeg
    80,6 KB · Pregleda: 290
Сачека 36 или оде до троле или узме такси и оде на одредиште.
 
Да ли то тако стварно функционише? Поготову та варијанта са таксијем је упечатљива.
 
overdrive":207vlp7z je napisao(la):
Нигде у свету, осим у Тирани и сл. местима не постоји станица ван центра главног града.

Ово није тачно. Нити је тачно да је Прокоп ван центра. Он је на ободу центра. И ГЖС је била на ободу центра кад је грађена.

Даћу једно поређење са Београдом, где је главна железничка станица на ободу центра:

1)
- Кијев, Украјина, град са око 3 милиона становника
- раздаљина између главне железничке станице и централног градског трга - 2,7 км
- број путника дневно на железничкој станици - 170 хиљада
- друга "главна" станица са друге стране реке - Дарњица

2)
- Београд, Србија, град са око 1,5 милиона становника
- раздаљина између станице Београд Центар и централног градског трга - 2,6 км
- планирани број путника дневно на железничкој станици - 40 хиљада
- друга "главна" станица са друге стране реке - Нови Београд

Дакле, ако се упореди број становника Кијева и Београда, онда када Србија буде имала развијен железнички путнички саобраћај на нивоу Украјине, процењени дневни број путника у Београд Центру би могао бити више од дупло већи него планиран - 85 хиљада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887832#p887832:2ra0a9wo je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 4:56 pm[/url]":2ra0a9wo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887789#p887789:2ra0a9wo je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 01:52 pm[/url]":2ra0a9wo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887767#p887767:2ra0a9wo je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 1:59 pm[/url]":2ra0a9wo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887736#p887736:2ra0a9wo je napisao(la):
WLABmz » 09 Oct 2021 10:57 am[/url]":2ra0a9wo]To je zato što je svaka argumentovana rasprava u ovoj temi izgubila smisao, zahvaljujući nekim forumašima koji svaki pokušaj konstruktivne rasprave pretvore u "te jedno te isto".

Da, žao mi je što je ukinuta GŽS. I ja sam je više voleo nego Prokop, imao sam jako lepih putovanja koja sam započeo i završio na njoj. Ali, nažalost, ona je već više od 3 godine stvar prošlosti i za nju postoji odgovarajuća tema na forumu.
Da bilo bi lepo da oni koji ovde sektiraju da idu u odgovarajuci forum pa nek se tamo druze sa istomisljenim. :mrgreen: A nije ni potrebno se pravdati - ovde je tema novi zeleznicki cvor po resenju GUP 1972 "Prokop", a znamo da je vecinski izglasan, i da lokacija Savskom trgu kao "Varijanta D", koja je izradila SANU bila odbacena od samih zeleznica. Na kraju je "Varijanta D" bila odbacena sto bi uzrokovala rusenja, vece troskove i potpuno zatvaranje zeleznica u Beogradu. Nemogucnosti da se etapno ostvaruje je takode prevagalo da se ne izradi ista varijanta kao i nepredvidljivost inzenjersko geloskih radova na objektu sa visokim podzemnim vodama. A da je skladno sa tom procesom izgraden Prokop etapno, izgraden je. 1970 se znalo da se projekt mora etapno zavrsavati. Sada smo u drugoj etapi trecoj fazi zavrsnice. Tako nema nazad na prvobitno stanje nego se ocekuje zavrsetak. Na gradu a ne na zeleznicama je da povezuje stanicu, a kritiku treba prebaciti na celnici grada (Vesic) koje ovo stanje ignorisu (direktor je to vec dobro konstantovao).

То је све сама теорија без основа. Пракса је показала нешто друго.

Ако је нешто предвиђено ГУП-ом из 72 не значи да је само по себи добро и да то треба следити до самог краја.

Ако већ говоримо о подземним водама и реци, зашто је онда грађено велико насеље са високим зградама на том истом тлу? Зашто се ту гради кула од 100+ метара, а не може да стоји железничка пруга? Шта врши већи притисак на тло и шта захтева дубље обезбеђење? Како су на том истом месту настали подзрмни објекти, а не може да се одржава жел. инфраструктура?

Неодбрањиво.
Izglasan je ne Prokop kao stanica po sebi nego resenje Beogradskog zeleznickog cvora po varijanti "Prokop" a resenje "Sava D" nije usvojen zbog nemogucnosti etapnog resenja, rusenja stabenih objekta, vecih ulaganaja u prvim fazama, neprglednost inzenjersko geoloskih teskoca, i kapacitetu buduce stanice (samo 8 koloseka i svi podzemno). Tako da je varijanta "Sava D" ispala iz trke sto nije bilo a) realna u datim uslovim b) manjem kapacitetu d) rusenjem stabenih objekta na Dorcolu i Savskom vencu e) hidrogeoloske situacije i teskocama u postavljanju transportne infrastrukture u nivou podzemnih voda.

Zadnju cinjenicu treba pojasnjavati sa Berlin HBF koji je graden u zoni podzemnih voda, ali samo onaj donji sprat. Berlin HBF spada u najteze inzenjersko-tehnicki zadatake u zeleznickoj arhitekturi, ali neuporedivo jednostavnije od varijante "Sava D" sto bi cela stanica trebala da bude u ukopu i vecih dimenzija od onoga sto je pravljeno u Berlinu. Samo je to druga moc i drugo iskustvo u gradnji podzemnih struktura. Jugoslavija nije ni mogla nadzemnih objekta da zavrsi, kamoli podvodnih.
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

Ни Србија није имала ни знање, ни људе, ни машине, али је довела неког ко то има и тај неко је направио станицу, а исти тај је протерао пругу преко Бежанијске баре до Земуна. Дакле, може све и ради све, само ако постоји воља и решеност да се то касније одржава.

Ако Србија и Југославија нису имале знање, могле су да ангажују неког ко то има. Додуше, то беспотребно јер је стара станица радила нормално.

Berlin HBF има два нивоа. Горњи ниво је за S-BAHN и Regio Zug који саобраћају до Потсдама, Франкфурта на Одри и др. градова, а доњи ниво се зове Berlin HBF Tief где се налазе колосеци за даљински саобраћај. Ту стају ICE, IC, EC, EN и др. возови вишег ранга.

Дакле може чак и под земљу, ако неко то хоће и жели, а камоли над земљом.

Како ће сад онда туда да иде метро ако ми немамо знање и искуство за подземну градњу? Како ће да иде на површини, ако је тачан навод да возови нису могли због мочваре?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887837#p887837:3jr62p8z je napisao(la):
WLABmz » Sub Okt 09, 2021 5:09 pm[/url]":3jr62p8z]
overdrive":3jr62p8z je napisao(la):
Нигде у свету, осим у Тирани и сл. местима не постоји станица ван центра главног града.

Ово није тачно. Нити је тачно да је Прокоп ван центра. Он је на ободу центра. И ГЖС је била на ободу центра кад је грађена.

Даћу једно поређење са Београдом, где је главна железничка станица на ободу центра:

1)
- Кијев, Украјина, град са око 3 милиона становника
- раздаљина између главне железничке станице и централног градског трга - 2,7 км
- број путника дневно на железничкој станици - 170 хиљада
- друга "главна" станица са друге стране реке - Дарњица

2)
- Београд, Србија, град са око 1,5 милиона становника
- раздаљина између станице Београд Центар и централног градског трга - 2,6 км
- планирани број путника дневно на железничкој станици - 40 хиљада
- друга "главна" станица са друге стране реке - Нови Београд

Дакле, ако се упореди број становника Кијева и Београда, онда када Србија буде имала развијен железнички путнички саобраћај на нивоу Украјине, процењени дневни број путника у Београд Центру би могао бити више од дупло већи него планиран - 85 хиљада.

Драго ми је што си поменуо Кијев. Могао си да додаш да је главна станица повезана метроом и да је повезана аутобуским и трамвајским линијама, као и да туда пролази огроман број људи сваког дана, а да је около урбанизовано.

Не може да се пореди са Београд Центром.
 
А и још једна ствар... Вокзал у Кијеву је грађен у доба када је Кијев био провинција, мада опет је то већи центар од овога што се нама овде приказује.
 
У Београду метроом ништа није повезано јер метро не постоји. Около и није баш урбанизовано, био сам неколико пута у Кијеву, сваки пут возом. А огроман број линија градског саобраћаја и људи пролазе туда јер је ту железничка станица и јер је путнички железнички саобраћај развијен у Украјини, за разлику од Србије. Ни због чега другог.

И шта ти то значи да је Кијев био провинција? Београд је почетком 20. века имао око 100 хиљада, а Кијев око 500 хиљада становника.
 
Говорили смо о престоницама земаља. Београд је био и остао престоница.

Кијевско решење је боље од Прокопа.
 
overdive dajes glupe primere. Taj neko iz Valjeva sto studira u Beogradu sigurno nece putovati svakodnevno. Takodje ne vidim problem da se proseta do trolejbuske stanice, niti da se uzme taksi.

Sa google maps:
trola ka Banjici 6min pesice, 500m
trola ka centru 8min, 550m
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887846#p887846:2whl5bsp je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 5:32 pm[/url]":2whl5bsp]Говорили смо о престоницама земаља. Београд је био и остао престоница.

Какве то има везе? Нису грађани који не живе у престоници грађани другог реда.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887839#p887839:1dwahp6x je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 04:11 pm[/url]":1dwahp6x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887832#p887832:1dwahp6x je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 4:56 pm[/url]":1dwahp6x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887789#p887789:1dwahp6x je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 01:52 pm[/url]":1dwahp6x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887767#p887767:1dwahp6x je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 1:59 pm[/url]":1dwahp6x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887736#p887736:1dwahp6x je napisao(la):
WLABmz » 09 Oct 2021 10:57 am[/url]":1dwahp6x]To je zato što je svaka argumentovana rasprava u ovoj temi izgubila smisao, zahvaljujući nekim forumašima koji svaki pokušaj konstruktivne rasprave pretvore u "te jedno te isto".

Da, žao mi je što je ukinuta GŽS. I ja sam je više voleo nego Prokop, imao sam jako lepih putovanja koja sam započeo i završio na njoj. Ali, nažalost, ona je već više od 3 godine stvar prošlosti i za nju postoji odgovarajuća tema na forumu.
Da bilo bi lepo da oni koji ovde sektiraju da idu u odgovarajuci forum pa nek se tamo druze sa istomisljenim. :mrgreen: A nije ni potrebno se pravdati - ovde je tema novi zeleznicki cvor po resenju GUP 1972 "Prokop", a znamo da je vecinski izglasan, i da lokacija Savskom trgu kao "Varijanta D", koja je izradila SANU bila odbacena od samih zeleznica. Na kraju je "Varijanta D" bila odbacena sto bi uzrokovala rusenja, vece troskove i potpuno zatvaranje zeleznica u Beogradu. Nemogucnosti da se etapno ostvaruje je takode prevagalo da se ne izradi ista varijanta kao i nepredvidljivost inzenjersko geloskih radova na objektu sa visokim podzemnim vodama. A da je skladno sa tom procesom izgraden Prokop etapno, izgraden je. 1970 se znalo da se projekt mora etapno zavrsavati. Sada smo u drugoj etapi trecoj fazi zavrsnice. Tako nema nazad na prvobitno stanje nego se ocekuje zavrsetak. Na gradu a ne na zeleznicama je da povezuje stanicu, a kritiku treba prebaciti na celnici grada (Vesic) koje ovo stanje ignorisu (direktor je to vec dobro konstantovao).

То је све сама теорија без основа. Пракса је показала нешто друго.

Ако је нешто предвиђено ГУП-ом из 72 не значи да је само по себи добро и да то треба следити до самог краја.

Ако већ говоримо о подземним водама и реци, зашто је онда грађено велико насеље са високим зградама на том истом тлу? Зашто се ту гради кула од 100+ метара, а не може да стоји железничка пруга? Шта врши већи притисак на тло и шта захтева дубље обезбеђење? Како су на том истом месту настали подзрмни објекти, а не може да се одржава жел. инфраструктура?

Неодбрањиво.
Izglasan je ne Prokop kao stanica po sebi nego resenje Beogradskog zeleznickog cvora po varijanti "Prokop" a resenje "Sava D" nije usvojen zbog nemogucnosti etapnog resenja, rusenja stabenih objekta, vecih ulaganaja u prvim fazama, neprglednost inzenjersko geoloskih teskoca, i kapacitetu buduce stanice (samo 8 koloseka i svi podzemno). Tako da je varijanta "Sava D" ispala iz trke sto nije bilo a) realna u datim uslovim b) manjem kapacitetu d) rusenjem stabenih objekta na Dorcolu i Savskom vencu e) hidrogeoloske situacije i teskocama u postavljanju transportne infrastrukture u nivou podzemnih voda.

Zadnju cinjenicu treba pojasnjavati sa Berlin HBF koji je graden u zoni podzemnih voda, ali samo onaj donji sprat. Berlin HBF spada u najteze inzenjersko-tehnicki zadatake u zeleznickoj arhitekturi, ali neuporedivo jednostavnije od varijante "Sava D" sto bi cela stanica trebala da bude u ukopu i vecih dimenzija od onoga sto je pravljeno u Berlinu. Samo je to druga moc i drugo iskustvo u gradnji podzemnih struktura. Jugoslavija nije ni mogla nadzemnih objekta da zavrsi, kamoli podvodnih.
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

Ни Србија није имала ни знање, ни људе, ни машине, али је довела неког ко то има и тај неко је направио станицу, а исти тај је протерао пругу преко Бежанијске баре до Земуна. Дакле, може све и ради све, само ако постоји воља и решеност да се то касније одржава.

Ако Србија и Југославија нису имале знање, могле су да ангажују неког ко то има. Додуше, то беспотребно јер је стара станица радила нормално.

Berlin HBF има два нивоа. Горњи ниво је за S-BAHN и Regio Zug који саобраћају до Потсдама, Франкфурта на Одри и др. градова, а доњи ниво се зове Berlin HBF Tief где се налазе колосеци за даљински саобраћај. Ту стају ICE, IC, EC, EN и др. возови вишег ранга.

Дакле може чак и под земљу, ако неко то хоће и жели, а камоли над земљом.

Како ће сад онда туда да иде метро ако ми немамо знање и искуство за подземну градњу? Како ће да иде на површини, ако је тачан навод да возови нису могли због мочваре?
Proveri jos jednom, u Berlinu zeleznica nije zbog gradnje bila zatvorena na vise godina. Tu gde je Berlin HBF danas 2006 je prolazio samo S-Bahn i stanica nije zatvorena. Sava D bi razumevala, da se zatvori stanica na vise godina a rezervno mesto za putnicki i teretni saobracaj u Beogradu 1972 nije postojao. Zato je bila nemoguca misija. Berlin je od 19 veka imao na svakom meridianu jednu veliku stanicu, Beograd do 1972 jednu u Savskom amfiteatru kada je pocelo rasterenje tog nasledenog relikta 19 veka kada je zenunska strana pripadala Austro-Ugarskoj pa se nije razvijo na levoj obali integrisani model zeleznica. To su postigli tek hrvatski i nemacki nacisti 1941-1944 sa izgradnjon tri teretnih stanica po obodima Beograda i nekoliko novih stajalista.
 
Upravo tako Overdrive, nameće se decenijama rešenje koje nije prirodno za ovaj grad.
Beograd se već oformio i ima svoje urbano tkivo, svoje fokusne tačke i svoje tokove koji su se PRIRODNO formirali.

Kao sti je neko rekao ranije ovde se VEŠTAČKI prilagodjava grad Prokopu da bi on opravdao svoje postojanje.

To je pogrešan i poguban pristup jer neće doneti očekivane rezultate.

Isto tako smo zarobili lokaciju stanice NBG jer smo drastično smanjili mogućnosti da se proširi time sto je uradjen UMP sa jedne strane i NCR sa druge i to je sada to, zaglavljena stanica u sendviču.

A glavna ukinuta.

Znači 3 kardinalne greške učinjene u 50 godina.

I tu je zaokružena priča da zacementira svaku šansu da Beograd dobije železničku stanicu koja dolikuje gradu od 2 miliona stanovnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887847#p887847:25hqzssd je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sub Okt 09, 2021 5:32 pm[/url]":25hqzssd]overdive dajes glupe primere. Taj neko iz Valjeva sto studira u Beogradu sigurno nece putovati svakodnevno. Takodje ne vidim problem da se proseta do trolejbuske stanice, niti da se uzme taksi.

Sa google maps:
trola ka Banjici 6min pesice, 500m
trola ka centru 8min, 550m

Дајем примере како би то требало да функционише у цивилизованом друштву и свету. Ја познајем људе који су свакодневно ишли на посао возом из Београда и у Београд. Чак нису ни ишли у нека оближња места, већ даље. Ваљево је на сат времена вожње од Београда и свуда у свету људи преваљују те дистанце свакодневно јер имају ефикасан шински саобраћај.

То о чему ја причам је била пракса 80-тих и 90-тих. Сада није јер је ово друштво окренуто аутомобилима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887824#p887824:1tqa2hhu je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 4:42 pm[/url]":1tqa2hhu]
Не знам ко је то износио, али ја нисам рекао да Савски трг није у центру.
Kad god ekipa na ovoj temi nema argumenata a žulja ih što postoji neko ko misli drukčije od njih, okreće se izmišljanju i izvrtanju reči. Otud i ove insinuacije o Savskom trgu, odnosno nekim fantomskim pisanjima da on nije u centru grada.

Vidiš koliko su militantni postali u zadnje vreme. Prekrajanje istorije, izmišljanje, izvrtanje reči, GŽS propast i ruina, Prokop savršenstvo, vozovi koji tonu u živo blato, agitovanje da se cela mreža JGPa lomi da bi se prilagodila Prokopu, nije Prokop kriv što je loš nego što mu mi nismo dorasli, bla bla...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887850#p887850:by4ibr8n je napisao(la):
WLABmz » Sub Okt 09, 2021 5:37 pm[/url]":by4ibr8n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887846#p887846:by4ibr8n je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 5:32 pm[/url]":by4ibr8n]Говорили смо о престоницама земаља. Београд је био и остао престоница.

Какве то има везе? Нису грађани који не живе у престоници грађани другог реда.


Нису другог реда и нисам ни рекао да јесу.

Зашто ниси поменуо другу станицу у Кијеву, која је још већа и има чак ранжирне колосеке и депо у свом саставу? Исто се налази у граду.
 
Vrh