Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Град игнорише потребе Прокопа. Ту не проблем.
 
Да би град задовољио потребе Прокопа (ако је то уопште могуће), он мора да уложи додатне милионе евра у исти и подручје око њега. Морао би да гради нове надвожњаке, нове стазе, да пробија нове улице, да руши постојеће објекте и да врши експропријацију, да расељава итд.

Колико то све кошта и колико ће да траје? То нико сада не може да каже.

Друго, Прокоп је лоше замишљен од самог почетка јер има недостатак који се не може исправити или побољшати, а то је положај. Ван центра, ван главних праваца кретања путника, ван административних, културних, стамбених и других центара збивања. Конфигурација терена је неповољна.

Што се самог метроа тиче, то би требало да прође туда јер може да настави даље ка КЦ-у и Славији и то је једна "срећа у несрећи". Сви остали саобраћајни правци не додирују ову станицу.

И да се направи солитер поред, и да се направи пословни центар, и да се изграде додатне зграде, како то мења и побољшава само стање?

Ако неко не верује у ово, нека пође од личног примера и нека се присети колико пута је у животу прошао преко Савског трга, а колико пута поред Прокопа, невезано за путовање возом. Када идете са краја на крај града, када идете да обавите неки посао или да вршите неку активност, куда сте се чешће кретали?
 
overdrive":gqpo5l9x je napisao(la):
Ако неко не верује у ово, нека пође од личног примера и нека се присети колико пута је у животу прошао преко Савског трга, а колико пута поред Прокопа, невезано за путовање возом. Када идете са краја на крај града, када идете да обавите неки посао или да вршите неку активност, куда сте се чешће кретали?

Pored Prokopa, autoputem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887717#p887717:wsh0caxf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 09, 2021 11:14 am[/url]":wsh0caxf]Ja i do trafike kad idem, prolazim pored Prokopa.

Živiš pored Prokopa?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887727#p887727:2ao9lok2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 09 Okt 2021 11:33[/url]":2ao9lok2]Pa ceo Beograd zivi pored Prokopa. Prokop to smo mi.
Čitajući ovu temu i još neke vezano za BG: voz i Metro, stiče se utisak da ceo Beograd gravitira ka tri tačke, ili pak živi u neposrednom okruženju: Prokop, Savski trg, Trg republike.
 
To je zato što je svaka argumentovana rasprava u ovoj temi izgubila smisao, zahvaljujući nekim forumašima koji svaki pokušaj konstruktivne rasprave pretvore u "te jedno te isto".

Da, žao mi je što je ukinuta GŽS. I ja sam je više voleo nego Prokop, imao sam jako lepih putovanja koja sam započeo i završio na njoj. Ali, nažalost, ona je već više od 3 godine stvar prošlosti i za nju postoji odgovarajuća tema na forumu.
 
Volim kad o ''konstruktivnim raspravama'' pričaju oni koji najviše rafališu po drugima a za svađu im je potrebno samo da neko ne diferencija ''stajalište'' i ''stanicu'' čak i u kontekstu gde to savršeno nije bitno za diskusiju. :kafa:


I koji svake godine iz naftalina i mrtvih vade ideje kako treba ceo grad da se preorijentiše na Prokop, da se čupaju postojeće funkcionalne linije, pravi 20 nadvožnjaka, pasarela i eskalatora i bukvalno TERAJU ljudi da ga koriste... a kada naiđu na otpor tome, onda se isčuđavaju.

I ne zaustavljaju se na tome, nego u pokušajima da ceo grad ukalupe Prokopu, a ne obrnuto, izmišljaju, ili podržavaju ljude koji izmišljaju, da je GŽS bila rupčaga i promašaj, a da je Prokop savršenstvo bez mane kome treba svi da podredimo svoje živote i kretanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887743#p887743:2xi4x34z je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 09, 2021 12:10 pm[/url]":2xi4x34z]Volim kad o ''konstruktivnim raspravama'' pričaju oni koji najviše rafališu po drugima a za svađu im je potrebno samo da neko ne diferencija ''stajalište'' i ''stanicu'' čak i u kontekstu gde to savršeno nije bitno za diskusiju. :kafa:

Исправка погрешног навода није свађа него исправка. Стајалиште и станица су функционално различити објекти и врло је битно. Ако не разумеш, шта да ти радим.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887715#p887715:1p2q7w88 je napisao(la):
WLABmz » Sub Okt 09, 2021 11:04 am[/url]":1p2q7w88]
overdrive":1p2q7w88 je napisao(la):
Ако неко не верује у ово, нека пође од личног примера и нека се присети колико пута је у животу прошао преко Савског трга, а колико пута поред Прокопа, невезано за путовање возом. Када идете са краја на крај града, када идете да обавите неки посао или да вршите неку активност, куда сте се чешће кретали?

Pored Prokopa, autoputem.

Аутопутем на пар стотина метара, без приласка. Туда дневно прође на хиљаде возила и људи, а њих 95% не зна где је та станица, нити тамо иде неким својим послом.

Ниједна линија јавног саобраћаја, која се масовно и редовно користи, не иде на прокоп. То што 17, 18 и 46 стају на аутопуту, не значи да стају и на станици Београд центар. Друго и то стајалиште је толико удаљено да је неподесно, као и стајалишта тролејбуса 40 и 41.

Мали број путника БГ: воза ту улази и излази и то је још један показатељ о чему се ради. Највећи број користи станице Батајница, Нови Београд, Карађорђев парк и Вуков споменик.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887736#p887736:1nsryeqm je napisao(la):
WLABmz » 09 Oct 2021 10:57 am[/url]":1nsryeqm]To je zato što je svaka argumentovana rasprava u ovoj temi izgubila smisao, zahvaljujući nekim forumašima koji svaki pokušaj konstruktivne rasprave pretvore u "te jedno te isto".

Da, žao mi je što je ukinuta GŽS. I ja sam je više voleo nego Prokop, imao sam jako lepih putovanja koja sam započeo i završio na njoj. Ali, nažalost, ona je već više od 3 godine stvar prošlosti i za nju postoji odgovarajuća tema na forumu.
Da bilo bi lepo da oni koji ovde sektiraju da idu u odgovarajuci forum pa nek se tamo druze sa istomisljenim. :mrgreen: A nije ni potrebno se pravdati - ovde je tema novi zeleznicki cvor po resenju GUP 1972 "Prokop", a znamo da je vecinski izglasan, i da lokacija Savskom trgu kao "Varijanta D", koja je izradila SANU bila odbacena od samih zeleznica. Na kraju je "Varijanta D" bila odbacena sto bi uzrokovala rusenja, vece troskove i potpuno zatvaranje zeleznica u Beogradu. Nemogucnosti da se etapno ostvaruje je takode prevagalo da se ne izradi ista varijanta kao i nepredvidljivost inzenjersko geloskih radova na objektu sa visokim podzemnim vodama. A da je skladno sa tom procesom izgraden Prokop etapno, izgraden je. 1970 se znalo da se projekt mora etapno zavrsavati. Sada smo u drugoj etapi trecoj fazi zavrsnice. Tako nema nazad na prvobitno stanje nego se ocekuje zavrsetak. Na gradu a ne na zeleznicama je da povezuje stanicu, a kritiku treba prebaciti na celnici grada (Vesic) koje ovo stanje ignorisu (direktor je to vec dobro konstantovao).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887761#p887761:28eqdls6 je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 12:30 pm[/url]":28eqdls6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887715#p887715:28eqdls6 je napisao(la):
WLABmz » Sub Okt 09, 2021 11:04 am[/url]":28eqdls6]
overdrive":28eqdls6 je napisao(la):
Ако неко не верује у ово, нека пође од личног примера и нека се присети колико пута је у животу прошао преко Савског трга, а колико пута поред Прокопа, невезано за путовање возом. Када идете са краја на крај града, када идете да обавите неки посао или да вршите неку активност, куда сте се чешће кретали?

Pored Prokopa, autoputem.

Аутопутем на пар стотина метара, без приласка. Туда дневно прође на хиљаде возила и људи, а њих 95% не зна где је та станица, нити тамо иде неким својим послом.

Ниједна линија јавног саобраћаја, која се масовно и редовно користи, не иде на прокоп. То што 17, 18 и 46 стају на аутопуту, не значи да стају и на станици Београд центар. Друго и то стајалиште је толико удаљено да је неподесно, као и стајалишта тролејбуса 40 и 41.

Мали број путника БГ: воза ту улази и излази и то је још један показатељ о чему се ради. Највећи број користи станице Батајница, Нови Београд, Карађорђев парк и Вуков споменик.
Pa to je resenje GUP 1972 po varijanti "Prokop" umesto jedne stanice na Savskom trgu cetiri u gradu uz stajaliste Karadordev park i Vukov spomenik. Ovome si sam sebe demantovao da je resenje lose :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887761#p887761:1m9dbhwz je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 1:30 pm[/url]":1m9dbhwz]
Аутопутем на пар стотина метара, без приласка. Туда дневно прође на хиљаде возила и људи, а њих 95% не зна где је та станица, нити тамо иде неким својим послом.

Тако је, аутопут се налази на тачно 250 метара од железничке станице Београд Центар, што је око пола дужине перона станице Београд Центар. Савршен простор да се изгради станични трг испред станице, нешто као у Новом Саду, само мало веће. У Новом Саду има 150 метара од станице до Булевара Јаше Томића. Станични трг главног града у држави који излази директно на главну друмску артерију у граду и држави, а опет га не блокира и не загушује.
 
Pa ako ''stanični trg glavnog grada u državi izlazi direktno na glavnu drumsku arteriju u gradu i državi'', što onda i dalje insistirate da se postojeće funkcionalne linije čupaju i njihovi putnici maltretiraju da kruže do Prokopa?

A pa da. Možda zato što velika većina ne zarazuje Prokop, niti će ga zarezivati. Ali vi morate da opravdate stotine miliona i decenije spucane u tu crnu rupu, pa makar terali ljude da se voze do nečega što ne žele i što im ne treba.


Nećete nijednom priznati da Prokop, pored svojih vrlina, ima i svoje mane. Ne. Po vama on nema mana. I spremni ste da terate rovovsku bitku u nedogled po tom pitanju samo da jednom ne korigujete nešto ili ne priznate nešto. Al ajde dobro to, nego što ste spremni da agitujete da se ljudi forsiraju da rade i žive na način na koji ne žele, samo da bi tu stanicu održavali u životu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887770#p887770:1gth4kdc je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 2:03 pm[/url]":1gth4kdc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887761#p887761:1gth4kdc je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 12:30 pm[/url]":1gth4kdc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887715#p887715:1gth4kdc je napisao(la):
WLABmz » Sub Okt 09, 2021 11:04 am[/url]":1gth4kdc]
overdrive":1gth4kdc je napisao(la):
Ако неко не верује у ово, нека пође од личног примера и нека се присети колико пута је у животу прошао преко Савског трга, а колико пута поред Прокопа, невезано за путовање возом. Када идете са краја на крај града, када идете да обавите неки посао или да вршите неку активност, куда сте се чешће кретали?

Pored Prokopa, autoputem.

Аутопутем на пар стотина метара, без приласка. Туда дневно прође на хиљаде возила и људи, а њих 95% не зна где је та станица, нити тамо иде неким својим послом.

Ниједна линија јавног саобраћаја, која се масовно и редовно користи, не иде на прокоп. То што 17, 18 и 46 стају на аутопуту, не значи да стају и на станици Београд центар. Друго и то стајалиште је толико удаљено да је неподесно, као и стајалишта тролејбуса 40 и 41.

Мали број путника БГ: воза ту улази и излази и то је још један показатељ о чему се ради. Највећи број користи станице Батајница, Нови Београд, Карађорђев парк и Вуков споменик.
Pa to je resenje GUP 1972 po varijanti "Prokop" umesto jedne stanice na Savskom trgu cetiri u gradu uz stajaliste Karadordev park i Vukov spomenik. Ovome si sam sebe demantovao da je resenje lose :mrgreen:


Нисам сам себе демантовао. Погледај колико људи долази на станицу Београд центар. То ти је прави показатељ шта је добро, а шта је лоше. Друго, погледај колико времена и снаге људи утроше да би дошли тамо. ВЛАБМЗ је сам написао да је од ауто-пута до Прокопа 250 метара. Ко долази атобусом 36 на станицу? Колико је попуњен тај аутобус? Да ли имаш те податке или расправљаш само на основу нечег што ниси сам видео?

Друго, те станице и та стајалишта користе људи којо иду само БГ возом. Даљински саобраћај не.
 
Ja već znam sta će da se desi. Spiskace se jos nekoliko stotina miliona evra dok se ne izgradi stanicna zgrada, dok se ne napravi grad oko ove puste stanice pa onda 2 milijarde za treću liniju metroa.

I onda tamo negde 2040te broj putnika će preći sa 1000 dnevno na 10000 dnevno.

I to će biti to.

A o onih 40000 planiranih putnika dnevno nema ništa. To su priče za malu decu.
A i ta nedostizna brojka od 40000 je smesna, čak je i glavna imala vise putnika.

Tako da ce ova Prokopizacija posle nekoliko milijardi dolara i evra ulaganja i 70 godina čekanja imati veoma skromne rezultate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887772#p887772:231v757l je napisao(la):
WLABmz » Sub Okt 09, 2021 2:05 pm[/url]":231v757l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887761#p887761:231v757l je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 1:30 pm[/url]":231v757l]
Аутопутем на пар стотина метара, без приласка. Туда дневно прође на хиљаде возила и људи, а њих 95% не зна где је та станица, нити тамо иде неким својим послом.

Тако је, аутопут се налази на тачно 250 метара од железничке станице Београд Центар, што је око пола дужине перона станице Београд Центар. Савршен простор да се изгради станични трг испред станице, нешто као у Новом Саду, само мало веће. У Новом Саду има 150 метара од станице до Булевара Јаше Томића. Станични трг главног града у држави који излази директно на главну друмску артерију у граду и држави, а опет га не блокира и не загушује.

Дакле сад треба да се гради и станични трг, а вероватно и нека петља да би возила која иду од Аутокоманде ка Новом Београду могла да дођу до станице. Колико то кошта? Како изгледа, како је занишљено и када ће да буде готово?

Имали смо станицу са три артерије и 90% трамвајских линија. Имали смо станицу са тргом. Сад то мора све вештачки да се прави.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887767#p887767:1rquv9ub je napisao(la):
orjen » Sub Okt 09, 2021 1:59 pm[/url]":1rquv9ub]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887736#p887736:1rquv9ub je napisao(la):
WLABmz » 09 Oct 2021 10:57 am[/url]":1rquv9ub]To je zato što je svaka argumentovana rasprava u ovoj temi izgubila smisao, zahvaljujući nekim forumašima koji svaki pokušaj konstruktivne rasprave pretvore u "te jedno te isto".

Da, žao mi je što je ukinuta GŽS. I ja sam je više voleo nego Prokop, imao sam jako lepih putovanja koja sam započeo i završio na njoj. Ali, nažalost, ona je već više od 3 godine stvar prošlosti i za nju postoji odgovarajuća tema na forumu.
Da bilo bi lepo da oni koji ovde sektiraju da idu u odgovarajuci forum pa nek se tamo druze sa istomisljenim. :mrgreen: A nije ni potrebno se pravdati - ovde je tema novi zeleznicki cvor po resenju GUP 1972 "Prokop", a znamo da je vecinski izglasan, i da lokacija Savskom trgu kao "Varijanta D", koja je izradila SANU bila odbacena od samih zeleznica. Na kraju je "Varijanta D" bila odbacena sto bi uzrokovala rusenja, vece troskove i potpuno zatvaranje zeleznica u Beogradu. Nemogucnosti da se etapno ostvaruje je takode prevagalo da se ne izradi ista varijanta kao i nepredvidljivost inzenjersko geloskih radova na objektu sa visokim podzemnim vodama. A da je skladno sa tom procesom izgraden Prokop etapno, izgraden je. 1970 se znalo da se projekt mora etapno zavrsavati. Sada smo u drugoj etapi trecoj fazi zavrsnice. Tako nema nazad na prvobitno stanje nego se ocekuje zavrsetak. Na gradu a ne na zeleznicama je da povezuje stanicu, a kritiku treba prebaciti na celnici grada (Vesic) koje ovo stanje ignorisu (direktor je to vec dobro konstantovao).

То је све сама теорија без основа. Пракса је показала нешто друго.

Ако је нешто предвиђено ГУП-ом из 72 не значи да је само по себи добро и да то треба следити до самог краја.

Ако већ говоримо о подземним водама и реци, зашто је онда грађено велико насеље са високим зградама на том истом тлу? Зашто се ту гради кула од 100+ метара, а не може да стоји железничка пруга? Шта врши већи притисак на тло и шта захтева дубље обезбеђење? Како су на том истом месту настали подзрмни објекти, а не може да се одржава жел. инфраструктура?

Неодбрањиво.
 
Kula i sve zgrade imaju nenormalno duboke temelje i sipove. Konkretno za Kulu su duboki 30m.
 
Ја заиста не разумем око чега је толика драма на овом форуму са тим Прокопом. Његова примарна улога је да буде железничка станица, што значи да се на то место циљано иде да би се укрцало на воз или са њега сишло. Не видим зашто је онда неопходно да то буде некоме толико "успут", као да путује возом као градским превозом неколико пута дневно. Да, потребно је учинити га лакше приступачним и боље повезаним са још неке стране и још неком линијом ЈГП-а, и верујем да ће то бити у неком тренутку учињено и проблем решен. Није намера никада ни била да Прокоп буде примарно станица градске и приградске железнице већ даљинског саобраћаја. Бар сам ја тако схватио, можда и грешим.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887787#p887787:2hb33yfm je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 2:46 pm[/url]":2hb33yfm]

Дакле сад треба да се гради и станични трг, а вероватно и нека петља да би возила која иду од Аутокоманде ка Новом Београду могла да дођу до станице. Колико то кошта? Како изгледа, како је занишљено и када ће да буде готово?

Имали смо станицу са три артерије и 90% трамвајских линија. Имали смо станицу са тргом. Сад то мора све вештачки да се прави.

Да, треба да се прави станични трг, као што је предвиђено од почетка стварања новог чвора. Исто тако се правио и станични трг (Савски трг) испред старе железничке станице у 19. веку. И гле чуда, он се такође правио, како кажеш, вештачки. Није га природа израсла. Искључење са аутопута већ постоји.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887794#p887794:1qmexmzn je napisao(la):
WLABmz » Sub Okt 09, 2021 3:05 pm[/url]":1qmexmzn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887787#p887787:1qmexmzn je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 2:46 pm[/url]":1qmexmzn]

Дакле сад треба да се гради и станични трг, а вероватно и нека петља да би возила која иду од Аутокоманде ка Новом Београду могла да дођу до станице. Колико то кошта? Како изгледа, како је занишљено и када ће да буде готово?

Имали смо станицу са три артерије и 90% трамвајских линија. Имали смо станицу са тргом. Сад то мора све вештачки да се прави.

Да, треба да се прави станични трг, као што је предвиђено од почетка стварања новог чвора. Исто тако се правио и станични трг (Савски трг) испред старе железничке станице у 19. веку. И гле чуда, он се такође правио, како кажеш, вештачки. Није га природа израсла. Искључење са аутопута већ постоји.

Кажем вештачки јер људи не гравитирају природно ка том месту. Београд је већ оформио главне правце кретања људи, а на основу административних, културних, саобраћајних и других центара. Један такав центар је била и жел. ст. Београд заједно са Савским тргом. Прокоп то није и зато је све ово неприродно.

Људи не иду тамо и не знају где је то место, иако живе у Београду 20, 30, 40 или 50 година. Не познају тај крај и не би могли самостално тамо да се снађу. Свако ко је дошао са стране је рекао да то место није како треба, за разлику од Савског трга који је средиште и чвориште града.

Не може неко да мења структуру града преко ноћи и да одређује шта ће бити центар разних активности на силу, цртајући скице и планове на папиру, одвојен од стварности и токова живота.
 
Vrh