Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Podatak iz Taiwana 3/4 pruge za velike brzine pravljena je na vijaduktima, odnosno 244 km samo zbog mocvarnog terena i rizika od zemljotresa.
 

Prilozi

  • taiwan viaducts 3.jpg
    taiwan viaducts 3.jpg
    86,4 KB · Pregleda: 706
  • taiwan viaducts 2.jpg
    taiwan viaducts 2.jpg
    57,7 KB · Pregleda: 790
  • vijadukti 1.jpg
    vijadukti 1.jpg
    93,5 KB · Pregleda: 802
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885853#p885853:1qf13qt2 je napisao(la):
orjen » Ned Okt 03, 2021 7:40 am[/url]":1qf13qt2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885840#p885840:1qf13qt2 je napisao(la):
overdrive » 02 Oct 2021 11:59 pm[/url]":1qf13qt2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885793#p885793:1qf13qt2 je napisao(la):
orjen » Sub Okt 02, 2021 8:55 pm[/url]":1qf13qt2]Za BNV je radeno priobalno utvrdivanje od Brankovog mosta do Starog zeleznickog mosta.
file.php


Исто то или још боље је могло да се уради и за време постојања железничке станице. Да ли бисмо и након тога причали како је то бара, односно мочвара и да све мора да се премести тамо где је сада Прокоп?
Nikad glupljeg predloga, problem visokog vodostaja je jedan problem koji uzrokuje durgi sto je povezan sa geoloskom karakteristikom, koji je formiran radom i talozivanjem reke kroz milenijume. Ko je ikad imao priliku da ulai i izlazi iz zeleznicke stanice Beograd je svakako primetio da je dozvoljena brzina bila ne visa od 10 km/h, a ko razume razliku izmedu visokogradnje i niskogradnje na glinovitoj podlozi zna da oni prvi imaju temelje u dubini a ona zadnje ne.

Zemljiste u Venecijsko bari je glinovita i mocvarna sto znaci da nema absortivna svojstva a slegne se kad na nju stavis neki predmet bez temelja. Sada - zbog toga je podloga detrimentalna za postavljena sinskih sistema kao sto se primecuje u drugim mocvarnim predelima Vojvodine gde su dozvoljene brzine 30 km/h. Sto BNV u i Novom Beogradu nije toliki problem sto je kod tih zgrada temelj postavljen u dubini i imaju hidroizolaciju, kod pruge se i ne prave dubinske temelje i hidroizolacija. a glinovita podloga se ispod tih vremenom deformise sto je substrat vezan a nema supljina da ispravi osovinski pritisak. Sto mislis da se pruge stavlaju na sljunak koji je nepovezivan substrat, zobg supljina izmedu kamenja koji nedopusta bilo koje sleganje podloge. Geologija i hidrologija odreduju sta je gde povoljno graditi, a pruga ne ide na glinu ako nije pravljena na vijaduktu koji je vec visokogradnja i ima dubinske temelje. Samo proveri vijadukt u Cortanovci ili vijadukte u kini preko mocvarnih predela Chang Jianga i Hwang Hea. Nije to radeno bez razloga. Sada, dali bi to bila najracionalna ideja da se pruga stavlja na vijadukt sa dubokim temeljima u Savskom amfiteatru?
file.php

file.php

Пре бих рекао да је због неодржавања, не због тога што си ти навео.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885855#p885855:2b0hmyzh je napisao(la):
orjen » Ned Okt 03, 2021 8:05 am[/url]":2b0hmyzh]Podatak iz Taiwana 3/4 pruge za velike brzine pravljena je na vijaduktima, odnosno 244 km samo zbog mocvarnog terena i rizika od zemljotresa.
file.php

file.php

file.php

Јер иначе Тајван и Србија, односно Београд имају сличну климу, географски положај и конфигурацију терена, односно састав тла.
 
Sednica komisije za planove na kojoj će biti razmatran plan generalne regulacije šinskih sistema je za 9 dana, 12.10.2021.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885874#p885874:3b68qmnr je napisao(la):
overdrive » 03 Oct 2021 09:06 am[/url]":3b68qmnr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885855#p885855:3b68qmnr je napisao(la):
orjen » Ned Okt 03, 2021 8:05 am[/url]":3b68qmnr]Podatak iz Taiwana 3/4 pruge za velike brzine pravljena je na vijaduktima, odnosno 244 km samo zbog mocvarnog terena i rizika od zemljotresa.
file.php

file.php

file.php

Јер иначе Тајван и Србија, односно Београд имају сличну климу, географски положај и конфигурацију терена, односно састав тла.
Ne razumen argument, govori se o aluvijalnim naslagama i hidrogeloskim karakteristikama koje nemaju veze sa klimom i geografskom polozaju ili relijefom. Analogija je u mocvarnoj podlozi kao nepovojlnom za izgradnju pruge. Sastav tla se kategorizira geologijom i karakteristicnom udio velicine zrna koje odreduje dali je substrat peskovit, glinovit, sljunkoviti i tako dalje. Alluvijum je glinoviti sediment i nepovoljan je za gradnju pruge sa malim horizontalnim tolerancama (mislim na same pruge) a to ne zavisi od geografske sirine i klimatske zone nego da je substrat poreklom recnog transporta i hidrogeografskoj karakteristici samog podrucja. Savski amfiteatar je nasipan recnom nizinskom sedimentom i bilo gde imamo slicne recne sisteme bice isti problem. Gradovi sa nepovoljnom hidrografijom i glinovitom podlogom kao Bangkok sve infrastrukture grade na vijaduktima.
 
U Bangkoku je cela zeleznicka stanica gradena na vijaduktima, nijedan prilaz nije u nivou. Razlog, alluvijum ispod
 

Prilozi

  • bang-sue-central-station-railway-hub-bangkok-thailand-november-aerial-view-new-transportation-...jpg
    bang-sue-central-station-railway-hub-bangkok-thailand-november-aerial-view-new-transportation-...jpg
    367 KB · Pregleda: 693
  • gettyimages-1318576223-1024x1024.jpg
    gettyimages-1318576223-1024x1024.jpg
    394,2 KB · Pregleda: 621
  • EL4fpRTXUAAsT0r.jpg
    EL4fpRTXUAAsT0r.jpg
    97,8 KB · Pregleda: 687
  • bang-sue-central-station-railway-hub-bangkok-thailand-november-aerial-view-new-transportation-...jpg
    bang-sue-central-station-railway-hub-bangkok-thailand-november-aerial-view-new-transportation-...jpg
    410,9 KB · Pregleda: 686
Чему сад ова упоређивања? Довољно је да се по форуму пропитамо да ли користимо железницу, ако да да ли користимо станицу центар, и каква су нам искуства у том коришћењу.
 
Zato sto je izbor na Prokopu i donesen zbog nepovoljnosti u Savskom amfiteatru, o tome se diskutovalo 1960ih i 1970. Sama zeleznica je 1967 odbila da rekonstruira zeleznicku stanicu u Savskom amfiteatru zbog nepovoljnosti prostora i zemljista. A ljudi o tome ovde neznaju nista. Samo ponavlaju da je lokacija bila bolja, a ne vide razlozi sto to nije tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885886#p885886:159gzitl je napisao(la):
orjen » Нед Окт 03, 2021 10:04 am[/url]":159gzitl]Zato sto je izbor na Prokopu i donesen zbog nepovoljnosti u Savskom amfiteatru, o tome se diskutovalo 1960ih i 1970. Sama zeleznica je 1967 odbila da rekonstruira zeleznicku stanicu u Savskom amfiteatru zbog nepovoljnosti prostora i zemljista. A ljudi o tome ovde neznaju nista. Samo ponavlaju da je lokacija bila bolja, a ne vide razlozi sto to nije tako.
Била је боља из угла путника, а из угла техничких потреба железнице изгледа није. Мени локација није толико спорна колико повезаност са јавним превозом. То је највећа мана Прокопа, што је опет кривица града. Опет то се могло ублажити да су колосеци са перонима ближе булевару Војводе Путника и новом мосту, најидеалније би било да је почетак перона испод самог булевара, па да су улази на пероне одмах са обе стране булевара. Нажалост није тако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885886#p885886:25jj2w2v je napisao(la):
orjen » Sun Oct 03, 2021 10:04 am[/url]":25jj2w2v]Zato sto je izbor na Prokopu i donesen zbog nepovoljnosti u Savskom amfiteatru, o tome se diskutovalo 1960ih i 1970. Sama zeleznica je 1967 odbila da rekonstruira zeleznicku stanicu u Savskom amfiteatru zbog nepovoljnosti prostora i zemljista. A ljudi o tome ovde neznaju nista. Samo ponavlaju da je lokacija bila bolja, a ne vide razlozi sto to nije tako.
Drug Stari je tako naredio. To je bio kraj rasprave.
 
Ако возови не могу да иду брже од 10 км/ч преко мочварног земљишта, како онда постижу брзину од 80 км/ч преко Скадарског језера?
 
Свака прича о старом чвору је узалудна након његовог укидања.
 
Najbolje bi bilo da Novi čvor nije ni gradjen, tako da sada ne bi smo imali problem, jer ne bi smo ni imali železnicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885893#p885893:12mbtmcp je napisao(la):
overdrive » 03 Oct 2021 10:36 am[/url]":12mbtmcp]Ако возови не могу да иду брже од 10 км/ч преко мочварног земљишта, како онда постижу брзину од 80 км/ч преко Скадарског језера?
Gornji deo Skadarske depresije je napunjen plajstocenskim glacijoflufijalnom nanosom (sljunak - povoljan) donji je sastavljen od holocenog aluvijuma (glinovit - nepovoljan) i tu pruga prolazi na vestackom rampom.
 

Prilozi

  • skadar.jpg
    skadar.jpg
    348,6 KB · Pregleda: 567
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885791#p885791:3mr195rv je napisao(la):
solecar » 02 Okt 2021 20:45[/url]":3mr195rv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885762#p885762:3mr195rv je napisao(la):
Nikola NS » 02 Okt 2021 18:39[/url]":3mr195rv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885682#p885682:3mr195rv je napisao(la):
solecar » Суб Окт 02, 2021 4:12 pm[/url]":3mr195rv]Svaka stanica bi bila na pogrešnom mestu, izuzev Vukovog spomenika, da je ne opslužuje daleko bolji prevoz nego što je slučaj sa Prokopom i Zemun poljem. Te dve stanice imaju najgoru povezanost sa gradskim prevozom, pa shodno tome i ne čudi što imaju najmanji protok putnika. Ovo je podsećanje na onu studiju koju je neko kačio ovde, a koju negira velika većina forumaša.
A можда је разлог што нема довољно добар превоз управо њена локација?
Jel ti to hoćeš da kažeš da je "Karađorđev park" na najboljoj lokaciji, a "Prokop" uz "Zemun polje" i "Rakovicu" najlošije pozicioniran, jer ih opslužuju svega po dve linije?
Na ovo citirano ne dobih odgovor, ali zato dobih brdo odgovora zašto je Prokop promašaj u svakom smislu, a GŽS bila super rešenje.
Gde ste bili svi vi koji lamentirate nad sudbinom GŽS, kada se ista branila od ukidanja?
Gde ste bili kada su se na javnom uvidu iznosile pisane primedbe na šinske sisteme, da date svoj predlog da se u nekom obliku vrati u funkciju GŽS?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885896#p885896:3ec0aa8g je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 12:22 pm[/url]":3ec0aa8g]Najbolje bi bilo da Novi čvor nije ni gradjen, tako da sada ne bi smo imali problem, jer ne bi smo ni imali železnicu.

Имали смо железницу и пре тог чвора и имали би смо је и без њега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885902#p885902:3eellr8y je napisao(la):
orjen » Ned Okt 03, 2021 1:02 pm[/url]":3eellr8y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885893#p885893:3eellr8y je napisao(la):
overdrive » 03 Oct 2021 10:36 am[/url]":3eellr8y]Ако возови не могу да иду брже од 10 км/ч преко мочварног земљишта, како онда постижу брзину од 80 км/ч преко Скадарског језера?
Gornji deo Skadarske depresije je napunjen plajstocenskim glacijoflufijalnom nanosom (sljunak - povoljan) donji je sastavljen od holocenog aluvijuma (glinovit - nepovoljan) i tu pruga prolazi na vestackom rampom.
file.php
Дакле све се може кад се хоће. Ипак железница може да прође и туда, само је потребно предузети одговарајуће мере.

Што се тиче брзине од 10 км/ч при уласку у станицу због глине у мочваре:

https://youtu.be/MdnCttfs2SY
 
Стари чвор је упокојен због БнВ. Функционисао је и ако не баш савршено из угла саме железнице. Нови чвор функционише ок из угла железнице, много тога је олакшано али није интегрисан у градско ткиво и ичајно је повезан јавним превозом што одбија путнике.
 
Jedina mana novom cvoru je sto BG:voz ne radi kao S-Bahn u Minhenu. S-Bahn poseduje 240 kompleta voznih kompozicija, 600 masinovoda, i 1500 zaposlenih. A BG:voz radi sa 7 kompozicije, 6 masinovoda i 10 zaposlenih od kojih 3 cistaca, 2 na duzem odmoru a ostali direktori.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885909#p885909:1bxe8s0f je napisao(la):
overdrive » 03 Okt 2021 13:41[/url]":1bxe8s0f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885896#p885896:1bxe8s0f je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 12:22 pm[/url]":1bxe8s0f]Najbolje bi bilo da Novi čvor nije ni gradjen, tako da sada ne bi smo imali problem, jer ne bi smo ni imali železnicu.
Имали смо железницу и пре тог чвора и имали би смо је и без њега.
Kako, ako, hipotetički gledano, Novi čvor nikada nije izgrađen, a Stari čvor uklonjen?
 
И то, али и фале боље везе станица са осталим видовима јавног превоза, боље уређење шире околине железничких станица, већи уређени и обезбеђени паркинзи за аутомобиле и бицикле у непосредној близини станица, боља информисаност у околини о близини станица са дисплејима који најављују долазак следећег БГ воза.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885922#p885922:328xizd8 je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 2:23 pm[/url]":328xizd8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885909#p885909:328xizd8 je napisao(la):
overdrive » 03 Okt 2021 13:41[/url]":328xizd8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885896#p885896:328xizd8 je napisao(la):
solecar » Ned Okt 03, 2021 12:22 pm[/url]":328xizd8]Najbolje bi bilo da Novi čvor nije ni gradjen, tako da sada ne bi smo imali problem, jer ne bi smo ni imali železnicu.
Имали смо железницу и пре тог чвора и имали би смо је и без њега.
Kako, ako, hipotetički gledano, Novi čvor nikada nije izgrađen, a Stari čvor uklonjen?

Тако што не бисмо укидали жел. ст. Београд и жел. ст. Београд Дунав.

Никако ми није јасно зашто сви ви инисистирате на укидању станица и уклањању пруге?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885920#p885920:bm2bm8o4 je napisao(la):
orjen » Ned Okt 03, 2021 2:22 pm[/url]":bm2bm8o4]Jedina mana novom cvoru je sto BG:voz ne radi kao S-Bahn u Minhenu. S-Bahn poseduje 240 kompleta voznih kompozicija, 600 masinovoda, i 1500 zaposlenih. A BG:voz radi sa 7 kompozicije, 6 masinovoda i 10 zaposlenih od kojih 3 cistaca, 2 na duzem odmoru a ostali direktori.

Све и да има 240 гарнитура, Београд нема инфраструктуру да то подржи и да организује такав саобраћај. А то да је ово једина мана чвора, није вредно коментарисати.
 
Sve i da ima infrastrukturu, Srbija nema dovoljno mašinovođa. I sad ih je manjak.
 
Vrh