Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ovo je jedini spas za Prokopovu (ne)povezanost sa autoputem i Bulevarom. Midibus linije sa malim, okretljivim niskopodnim vozilima pristupačnim za invalide i pacijente. Jedna linija od JNA do parkinga ispred Laze Lazarević. Druga linija preko nadvožnjaka u Dragana Mancea do ''skvera'' ispred kapele.

Stajališta pored/ispod autoputa tako da putnici koji silaze/idu na 17 i 18 mogu lako da presednu i da ih preveze do/od Prokopa. A istovremeno bi olakšao život ljudima koji sa autoputa (17 i 18) žele u KCS, da ne moraju više da se pentraju po stepenicama i padinama ko divokoze.

Prokop povezan na autoput; povezan i na Bulevar; ostvarena bolja i lakša veza od stajališta 17 i 18 ka KCS. Svi na dobitku. A nema maltretiranja putnika postojećih trasa, pa ni vozača. Samo ostaje da se vidi budući raspored ulica tu oko Prokopa, na Maleškom brdu. Ali i to će se rešiti.
Prokop Linije.jpg
 
Стим што спуштањем тролејбуса до Прокопа становници солитера не добијају ништа јер су им они онда још и даљи него сад.
 
Da, pogledao sam trasu uživo i zaključio da spuštanjem trole samo izgubiti stanovnici koji će 10tak minuta putovati trolom duže do centra ili Dedinja-Banjice.
Jedino rešenje je da prva linija metroa prođe kroz Prokop i omogući vezu i sa KCS što je i predlagano u varijanti metroa. Može neki autobus koji voza recimo do Slavije ali to nije rešenje. Samo metro braćo, a ne autobusi i minibusevi.
 
Увек могу да се увдеу 40П и 41П који би скретали до Прокопа, а 40 и 41 да остану какви јесу. Могу чак и да се уведу локалне линије које би окретале код Пркопа (40Л1 до Звездаре, 41Л до Студентског трга, 40Л2 до Бањице), мада моја нека замисао јесте да се пусти тролејбус од Славије кроз Делиградску до Прокопа, и даље са гранањима ка Сењаку (траса 44) и Бањици, и од саме Славије ка Врачарском правцу (Учитељско насеље, Крушевачка, Медаковић, Коњарник).

Кружење 17, 18, 55, 46, 38/38Л и 70 по петљи хитна помоћ свакако није сјајно решење, али мислим да се не би пуно губило ту. Свакако није неопходно да све линије круже ту, могле би само 38/38Л, 46 и 55.

Овај Бендеров предлог за минибус од стадиона ЈНА до КЦС је занимљив, али више се тиче КЦС него Прокопа пошто маша постојећи улаз у станицу, а и сам каже да још увек није јасна веза станичног трга у нивоу аутопута са саобраћајницама на плочи и Драгана Манцеа. Опет, ни самом КЦС није значајна веза са стадионом ЈНА. А ова кола паркирана дуж петље Хитна помоћ су нажалост већином возила радника Хитне помоћи, пошто немају адекватан паркинг, као ни већина наших државних установа.

Опет, у целој рачуници заборављамо новопланирану већу саорбаћајницу која ће ићи од Булевара ослобођења до круга КЦС и верујем да ће имати везу са надвожњаком у продужетку Делиградске. Туда би могли да преусмере бројне линије које из Булевара ослобођења иду преко Аутокоманде, нпр. 78, 42, 401, 402, па што да не и 47, 48, 59, таман да се убрзају обилажењем петље на Аутокомадни. Једино би морао да се дода кружни ток на саобраћајници на плочи пре рачвања за пролазак испод булевара Кнеза Александра. Истина, опет би и то било скретање и околишање, али би било брже и ефикасније од садашњих гужви на Аутокоманди. 78, 42 и 59 би у потпуности заобижли Аутокоманду, а 47, 48, 401 и 402 би качили само кружни ток али не и петљу са аутопутем.
 
Nije moja poenta u povezivanju JNA sa KCS nego u pravljenju prečice i alternative za one koji su se uputili ka KCS iz pravca Dragiše Mišović.
Umesto da idu 40 i 41 preko Bulevara pa Mostara pa u Kneza Miloša, pa pešaka gore ka KCS pa onda dalje po Bolničkom krugu... dođu trolejbusom do JNA, tu presednu na midibus i onda ih on vozi gde im više odgovara. Linija 1 ka Urgentnom, Poliklinici, Hitnoj pomoći, ili pak - Prokopu... A linija 2 ka Deligradskoj, Dr Subotića i tom delu Bolničkog kruga.
Кружење 17, 18, 55, 46, 38/38Л и 70 по петљи хитна помоћ свакако није сјајно решење, али мислим да се не би пуно губило ту. Свакако није неопходно да све линије круже ту, могле би само 38/38Л, 46 и 55.
De se ne bi gubilo brate, pa gubiće se minuti samo dok se ovaj skloni sa autoputa do ove rakrsnice na mojoj slici iznad. Pogotovu što je ulica, po starim Beogradskim običajima, pretesna za krštena vozila. Onda bi se gubilo još minuta dok se on probije do samog Prokopa. Pa dok tamo okrene. Pa onda sve opet isto na putu do autoputa.

Jel možeš da zamisliš autobuse od 12 metara kako se mimoilaze ovde? https://goo.gl/maps/CjQmFND5kCRkBBwp6 Prvo od 12 metara, a kamoli zglobne od 18... Ja ne mogu. A ne mogu ni da ih zamislim kako se probijaju kroz raskrsnice na obe strane autoputa.

Ja ti kažem, to se tako ne radi. Jedini koji imaju takve rute JGPa su Maltežani. I zato im je saobraćaj večiti haos i problem. Imao sam situacije gde u istom autobusu/midibusu TRI PUTA prolazim pored iste lokacije. To nije normalno.


Jedino što tuda može da prolazi, čak i kada/ako se jednog dana napravi neka nova saobraćajnica do Prokopa i po Maleškom brdu, jesu midibusi. I ne fali njima ništa. I ne bi oni opsluživali samo Prokop i bili zamena za metro. Jer kao što rekoh gore, oni bi služili i kao prečica od Bulevara kod JNA do dva različita kraja KCS. Ili npr do Hitne pomoći, koja ima očajnu vezu sa prevozom a siguran sam da nemaju svi njeni radnici kola. Uostalom, značila bi i samim stanovnicima i radnicima Maleškog brda. Opet, jer nemaju svi kola.

Što se tiče te saobraćajnice kroz Bolnički krug do Bulevara Oslobođenja... Ne znam, ne mogu ja da gledam u pasulj (i čuveni PDR) kad će šta biti i da li će biti. Ja radim i planiram na osnovu onoga što je sada na terenu ili što je izvesno da će da bude. Kao što me ne zanima da se bavim ŠBB KBB slučajem da čekam 2030. i UMP kroz Grčića Milenka, a da u međuvremenu stojim u gužvetini od Crvenog krsta do Vojislava Ilića jer se neki slepac nije setio da proširi to i Grčića Milenka... tako isto me ne zanima šta će možda biti tamo negde ko zna koje godine od Deligradske do Bulevara Oslobođenja. Neka bude kad bude i šta bude. Super je što postoje planovi i lepe želje za Beograd 2040. Ali do tada mora nešto da se radi a grad mora da funkcioniše. Ako to znači širenje ulica ili izgradnja nadvožnjaka, onda neka bude tako. Ali nešto mora da se uradi i pokrene s mrtve tačke. Inače će i ovaj kraj da postane nova Marinkova bara i da i ovaj vek provede u gužvetinama i sokacima iz 19. veka. A tad ga ni metro neće spasiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849349#p849349:1xownt7c je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Мај 2021 02:16 pm[/url]":1xownt7c]

Jel možeš da zamisliš autobuse od 12 metara kako se mimoilaze ovde? https://goo.gl/maps/CjQmFND5kCRkBBwp6 Prvo od 12 metara, a kamoli zglobne od 18... Ja ne mogu. A ne mogu ni da ih zamislim kako se probijaju kroz raskrsnice na obe strane autoputa.

Па тај излаз се шири по плану изградње приступница Прокопу. Ионако 17 и 18 неће долазити до Прокопа пре изградње комплетног приступа.
 
Kad će da se širi? Jel onda kad se izgradi i UMP u Grčića Milenka...? Pa slušam to već 10 godina. Evo sa će izgradnja, samo što nije... Biće gotov tamo negde 2040. A do tada se gužvajmo u sokacima oko i ispod Crvenog krsta.

Elem, kad se to sve sprovede u delo, to širenje ulica i nove saobraćajnice do Prokopa, onda može da se priča o premeštanju i rastezanju postojećih trasa do njega. Do tad je suludo uopšte razmišljati o teranju autobusa tuda. Uostalom sve i da do Prokopa jednog dana vodi bulevar sa tri trake... besmisleno je praviti liniju koja će da pravi zaobilazak. I nekorektno prema postojećim putnicima. Od kojih 95% Prokop uopšte ni ne zanima.

Ne mogu 17 i 18 i njihovi putnici da peglaju slepilo i defekte Prokopa i njegovih projektanata.
 
Што рече СТФ, целокупна петља ће бити измењена и проширена са изградњом станичног трга. И ја сам био прво скептичан по питању петље, посебно подвожњака, али баш на гугловом уличном прегледу се може уочити велики ватрогасни камион који пролази испод аутопута подвожњаком. Та петља је веома проходна, нисам никада видео неку гужву или застој на њој, за разлику од петљи Мостар и Аутокоманда. Том петљом су пролазили и шлепери из БИПа, пролазе сад и камиони на градилиште Прокопа.

И на крају, људи, увек замилите воз који стиже пун на станицу, нпр. гарнитуру 413/417, са 465 путника. Нека половина продужи путовање ка НБГ ако је воз са југа или је већ изашла на НБГ ако је воз са севера/запада. Остаје око 230 путника који ће изаћи на Прокопу. Е сад замислимо да у приближно слично време стигну 2-3 воза. То је око 460 до 690 путника. И замислимо да сви они чекају да дође аутобус на линији 36, солаћ, нови БМЦ капацитета 103 путника.
 
Bolje umesto tih preskupih resenja da se jednostavno napravi gondola sa stanicom gde bi bila metro stanica dole u kaseti i sve do slavije na sadasnjem platou ili tasmajdanskog i time em nisu potrebne plate za vozace sve je automatizovano, ne mora da se rasmislja o servisiranju vozila i gorivu ili bateriji, masovan je i pouzdan transport i nezavistan od guzve u gradu kao sto je i zeleznica, i ono najvaznije nije potrebna izgradnja skupih nadvoznjaka podvoznjaka okretnica itd niti je potrebna skupa eksproprijacija i ono najvaznije za gradsku vlast koja uporno hoce gondolu zbog turizma a ne gradjana jeste da prolazi najlepsom gradskom vazdusnom linijom vidi se i hram, beogradjanka , kompletna ulica kralja milana i nemanjina ,beograd na vodi i Novi beograd prelepi zalasci sunca, i toranj na Avali i autoput i rudo. :D kompletna slika grada sa gondolom koja je i deo turisticke ponude i deo neophodnog masovnog transporta za centralnu zeleznicku stanicu. Jos da neko iz gradske uprave vidi ovo sto forumasi pisu i bar deo toga sprovedu vladali bi dozivotno haha . Ako bi na slaviji bila stanica gondole onda bi bilo super uvezano i sa buducom linijom jedan i svim ostalim tramvajskim linijama, sa trolejbusima okretnicama autobusa stanicom autobusa do aerodroma na samom pocetku turisticke zone (od Slavije do Kalemegdana) i sve bi to bilo prelepo uvezano sa prokopom i sa brzom prugom do novog sada :D svakako gondolu u buducnosti uvek mozemo rasklopiti i premestiti na drugu lokaciju i provuci 3. liniju metroa. Ovo bi bilo odlicno resenje jer bi brzo ljude sa slavije izvlacilo na prokop ne bi morali da presedaju i guse trolejbuske linije plus ispod slavije treba da bude i metro linija koja ce se graditi u isto vreme kad i prva linija.
 
Au jbt...

To što tuda MOŽE da prođe kamion čak i sada ne znači da je to NORMALNO. Može kamion/autobus da prođe i kroz Mišarsku, tamo između Resavske i Svetozara Markovića. Ali jel tebi to normalno? Pri kojoj brzini da prođe? Uz koliko opreza? Šta će drugih pet autobusa iza njega? Šta će pet autobusa ispred njega s kojima treba da se mimoiđe?

Čuj može da prođe... Brate, pa može i zglobni IK-201 da prođe tamo kroz Kruševačku i Strumičku. Ali jel to normalno? Jel to funkcionisalo kako valja? Pa naravno da nije.

Drugo, jel tebi u redu da imaš trasu autobusa koja izgleda kao čvor? Jel ti u redu da neko ko je od, npr Omladinskih brigada stizao do Autokomande za 20 minuta, sada stiže za 30 ili 40 samo zato što ne može da se smisli (čitaj - neće da se usvoji) bolji način povezivanja stajališta Steco sa Prokopom?
Pa ja bih na mestu tih putnika prvi digo bunu i blokirao saobraćaj na tom mestu dok se ne vrati stara, brza/brža trasa. Kakvi vas bre čvorovi od linija spopali... Oćete i vi kao ovi na Malti da terate isti autobus tri puta pored iste zgrade?


A o petlji kod Prokopa ću da pričam kad počne da se gradi. Do tad je besmisleno. Neću da gledam u pasulj i čuveni PDR™ nešto što može da se izmeni i izjalovi još 10 puta. Dakle, kad ona počne s izgradnjom, onda pričamo o tome. Do tada 17 i 18 ostaju na svojim trasama. A ko želi da povezuje Izgubljeni slučaj, neka kupi 8 midibusa na 2 linije pa nek ih poveže kako sam ranije objasnio.
 
Ништа, онда за сад да се држимо приче о спуштању тролејбуса на плочу. :)
 
Samo ako je na relaciji Bulevar Mira - Dragana Mancea - Slavija.

Niko nije dužan da ispašta zbog slepila i defekta Prokopa i njegovih idejnih tvoraca. Njake mi se bre više od tog Prokopa. Ko hoće da se igra s njim, slobodno. Ali bez ometanja i drndanja drugih ljudi koji nemaju nikakvu obavezu ni dužnost prema njemu.
 
Ја сам за нове линије до Прокопа, које би ту окретале. 41Л (Студентски трг-Прокоп), 40Л (Бањица-Прокоп), 44Л (Сењак-Прокоп, електорбус). И тролејбуску линију Звездара-Прокоп, нисам сигуран како да је нурмеришем, можда 28Л?
 
Jel ima negde primer u Evropi gde je u okviru zeleznicke stanice napravljena gondola koja sluzi kao feed sa neke centralne gradske lokacije?
 
To može. Kao pojačanje postojećim linijama. Ali bez sakaćenja i diranja tih postojećih.
A i trolejbuskoj mreži bi dobro došla takva okretnica i kao pomoćna (za vanredne situacije), pošto ceo pravac 40 (i 41) nema nikakav ''izlaz'' od Nemanjine pa sve do Stare okretnice. Tako da - da, ta okretnica i linije bi dobro došle kao dopune postojećim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849378#p849378:10i8wame je napisao(la):
KartmenBG » Чет Мај 13, 2021 3:02 pm[/url]":10i8wame]Jel ima negde primer u Evropi gde je u okviru zeleznicke stanice napravljena gondola koja sluzi kao feed sa neke centralne gradske lokacije?
Има, градић Восваген у Норвешкој, са 6500 становнка.

800px-thumbnail.jpg
 
Bas futuristicki izgleda ta kabina :D ali poenta jeste da se ta kaseta iskoristi na najracionalniji nacin i da gondola izgleda kao sastavni deo Beograd centra a ne neka nabudzena stvar pored stanice za sta postoji mogucnost. Ako je mogao gradic u Norveskoj od 6000 stanovnika da finansira zasto ne bi mogao Beograd :D zaista bi futuristicki izgledalo i ne bi nista ugrozilo od pogleda vec bi mozda samo obogatio panoramu grada i grad bi se video kao na dlanu :D
 
Moj predlog je (i ranije sam ga pominjao) da 17, 18, 46 i 55 idu trasom Autokomanda - Dr Milutina Ivkovića - Bulevar Kneza Aleksandra Karađorđevića - Dragana Mancea - Prokop - Bulevar Vojvode Putnika - Mostarska petlja. To može od sutra da se uradi. Sa sadašnjim gužvama na autoputu mislim da se ne bi nešto mnogo ni izgubilo što se tiče dužine putovanja, naročito što se tiče linije 18. Linija 17 bi pak dobila jedno poboljšanje - u smeru ka Zemunu bi išla Ustaničkom do kraja, ne bi skretala kod Dušanovac pošte na autoput.
 
Мени се чини да би 18 ту највише била на добитку пошто би само "закачила" кружни ток а не и петљу са аутопутем, где се сада веома често заглави. Само је проблем ту лево скретање из Драгана Манцеа на нову саобраћајницу преко плоче, ни 36 не скреће одмах ту већ иде право до оне старе окретнице и ту направи круг па скреће десно. Зато прво мора да се уради проширење Драгана Манцеа.
 
Glupost.jpg


Ne postoji drugi način da se ovo okarakteriše i kaže pa ću samo reći - vi ste prsli.
 
Омашио си део од Аутокоманде, стрелице треба да иду на Тужни булевар (46, 55), Устаничку (17) и Табановачке/Тришекалцеровића-Војводе Степе (18). Ех, да се уради надовжњак од Устаничке до Табановачке, буквално би све линије могле да заобиђу петљу са аутопутем и леп део аутопута.
 
U pravu si, pomešao sam trasu 17 sa trasom 18 istočno od Autokomande.

Svejedno vas lepo molim da se okanete dr**nja postojećih linija i putnika zarad spašavanja Crne rupe Beograda.

Rado ću pomoći i ilustrovati sve druge predloge i ideje. Ali samo ako se ne svode na kasapljenje postojećih funkcionalnih linija da bi se spasila propast od projekta koga su ljudi pre 50 godina osmislili i ostavili tako blizu a tako daleko saobraćajnicama i javnom prevozu. Nisam ni ja ni ostali putnici tih linija dužni da ispravljamo slepilo i defekte projektanata tog objekta.


Plemenito je što želite da spasite tu zgradu i okolinu od propasti i pustoši, ali to vam ne daje pravo da drugima remetite savršeno funkcionalne linije.
 
Па те линије су у црној рупи већ. Верујем да би се 55 лепо убрзала да заобиђе аутопут у потпуности.
 
Vrh