Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Sutra kreću novinarske reportaže o ovom planu a u četvrtak dolaze iz opštine u mesnu zajednicu da pričaju sa građanima. Dozvolite da kažem da proglasim da je žurka počela. :bubanj:
 
Neću mnogo da ulećem u ovu vašu raspravu nego samo da pitam nešto.
Koliko je statika zgrada i celog terena iznad Prokopa ojačana (valjda se tako kaže) izlivanjem desetina hiljada tona betona i armature tokom izgradnje ploče i cele stanice?
 
Lamela ima statičke poremećaje od sredine sedamdesetih, nisu smak sveta ali su vidljivi (npr. naprsnuća zidova, suptilno krivljenje plafona koje za posledicu ima pucanje gipsanih ploča itd.) statika solitera je takođe ugrožena, a najgore stoji soliter koji je najbliži Mostarskoj petlji (on je na broju 28). Potporni zid Prokopa većim delom ima podzemna sidra koja idu sve do bulevara prema muzeju 25. maj, ali ne znam u kom je to stanju. Najproblematičniji aspekt svega ovoga je da nije izvedena ozbiljna geotehničko studija zemljišta još od one koju je izveo Kosovoprojekt sredinom sedamdesetih na koju se poziva i trenutni obrađivač PDR-a, naročito uzimajući u obzir da ovde postoje zabeleženi veći problemi sa klizištem kao i urušavanje brda prilikom prokopavanja Prokopa
Edit: cela ulica se nalazi na lesnom zemljištu, koje je problematično kada je vlaga velika
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848945#p848945:323z1vxm je napisao(la):
vucko » 12 Maj 2021 00:07[/url]":323z1vxm]Sutra kreću novinarske reportaže o ovom planu a u četvrtak dolaze iz opštine u mesnu zajednicu da pričaju sa građanima. Dozvolite da kažem da proglasim da je žurka počela. :bubanj:
Zna li se vreme dolaska?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848948#p848948:f39f2zhy je napisao(la):
mvbg1 » 11 May 2021 11:25 pm[/url]":f39f2zhy]Neću mnogo da ulećem u ovu vašu raspravu nego samo da pitam nešto.
Koliko je statika zgrada i celog terena iznad Prokopa ojačana (valjda se tako kaže) izlivanjem desetina hiljada tona betona i armature tokom izgradnje ploče i cele stanice?
Znam samo jedan rad koji je proracunao statiku Prokopa, ima nedostatke zbog dimenzija ploce i dugog neodrzavanje (isto je bilo sa Hramom Sv. Save gde je Pesic morao raditi sanaciju). Ali to se sve moze ispeglati :mrgreen:
 
Без увреде људи али мислим да разводњавамо тему са причом о овом простору на брду изнад Прокопа. На НБГ имамо у блоку 42 поред теме о железничкој станици имо и засебне тему о новом БАС и тему о НЦР, не видим разлог да се овде у причу о Прокопу која често пређе на тему о целокупном чвору, метроу, клиничком центру, надвожњаку у Делиградској, додајемо још ове патрљке од плацева без обзира на близину.
 
Zahvali se na tome Vladi RS koja je ovaj plac dala privatnom investitoru na koncesiju u paketu sa Prokopom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848886#p848886:29g39j8n je napisao(la):
orjen » 11 May 2021 19:20[/url]":29g39j8n]Mislis na liliputanskih poslova oko Prokopa poredeno sa gradevinarstvom Tokija. Valjda shvatas da preuvelicavas problematiku.

Није свуда исто.

У Јапану за фушарење и корупцију казна је била толико гадна да би се сами уклонили. Зато би њима Прокоп и био лилипутански посао.
 
Toksičnost ovog priloga je na nivou RTS-a iz devedesetih. To ne ispunjava ni najniže kriterijume novinarstva. Srećan sam što ne gledam ovaj kanal.

SNS je manje zlo od ovih dileja, uključujući primitivne boljševike u pokušaju iz Ne davimo Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849213#p849213:1xq9x6ke je napisao(la):
Pendolino » 12 May 2021 10:19 pm[/url]":1xq9x6ke][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q0FBw3bfxNY[/youtube]

eto
Trebali su da se prioritetno bave ranim javnim uvidom bloka u Stjepana Filipovića a Prokop da bude sporedna priča. Ovako mi je drago što je izneta tema ali ovo drugo nije u skladu sa novinarskom objektivnošću, i etikom te mi je veliki minus ova politizacija ozbiljne teme.

Elem večeras u 17h sastanak u mesnoj zajednici, a javljaju mi ljudi da se sastaju stanari pojedinačno po zgradama i organizuju. Pogotovu su besni stanari žutih niskih zgrada pored kojih se planira gradnja tih solitera od 20 spratova.
 
Apsolutna politizacija ove teme! Cilj im je samo kritika, pa ko dočeka pa sve ulice su zakrčene itd.
Slažem se apsolutno da je Prokop nepovezan sa gradom, ali oni su spomenuli da nijedna linija metroa nije planirana do prokopa, što apsolutno nije tačno. Samo je gradska vlast pomešala prioritete pa tek 3. linija će da povezuje Prokop. Nije povezivanje samo metro, može da se spusti i trolejbus da se uvedu nove autobuske linije za relativno malo novca, ako izgrade pristupnu saobraćajnicu sa autoputa mogu 17 i 18 da pokriju prokop. Sve su to neka prelazna rešenja do metroa. Poenta je da se urbanizuje ceo taj deo, da bude atraktivan i gde će gravititrati mnogo ljudi, kada se to desi svakako će se povezanost sa gradom rešiti.

Ja shvatam stanovnike tih zgrada i da su nezadovoljni to što će se graditi, ali saobaćajnice okolo svakako imaju kapacitet, tu je glavna železnička stanica koju će svakako više ljudi koristiti, a i budući metro itd. Taj kraj će postati užurbaniji kako god okreneš, ali treba rešavati probleme postojećih stanovnika svakako. Ako imaju problem sa parkiranjem nek im se izgradi garaža u blizini.
 
Boki zaista se ne radi o hiru, ulica je izgrađena na lesnom zemljištu pre iskopavanja rupe za prokop i krenula je da kliže nakon toga. Jedan od trokrakih solitera se umalo razdvojio na tri odvojena kraka pre oko 20 godina pa je hitno moralo da se radi fundiranje. Ova pozicija na kojoj planiraju solitere je na kritičnoj tački koja se već obrušavala ranije, pa su je kao "sanirali". A vrhunac je da nema ozbiljne geomehaničke analize tla. Usput, imaju više nego dovoljno zemljišta za poslovni kompleks tamo gde je BIP, i za taj deo je već odrađen adekvatan PDR. Ovde se radi o tome da oni uglavljuju 37.000 bruto kvadrata u stambenu ulicu, i to ne poslovnog već stambenog prostora. Da ne govorim o tome da je na navedenoj parceli u Stjepana Filipovića planom generalne regulacije predviđena javna površina, a oni sada nižim planom to konvertuju u površinu za stanovanje
 
Evo snimka tog kraja pored Prokopa iz vazduha :)
 

Prilozi

  • Prokop Stjepana Filipovica.jpg
    Prokop Stjepana Filipovica.jpg
    95 KB · Pregleda: 813
Цела та улица и овај низ нижих зграда делују као скарабуџена импровизација.
 
Ceo taj blok nema PDR već je napravljen na bum od strane vojske što je potvrdio i komšija član foruma gore. Soliteri su građeni od strane Napreda 1962. godine, ne znam kada su ove niske zgradice, one su najviše i ugrožene novoplaniranom gradnjom. Inače baraka sa donje strane je mesna zajednica u kojoj je sastanak danas u 17h dok je gornja baraka zgrada Beograd čvora koji ne znam čime se bavi.
 
Tačnije, mesna zajednica se ne vidi na ovom snimku, ona je još “dole” i zidana je prizemna zgrada
 
Kad god vidim ovo ''Centar za lokalnu samoupravu'' dobijem probavu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849254#p849254:28z08dg5 je napisao(la):
Boki123 » Čet Maj 13, 2021 10:20 am[/url]":28z08dg5]Apsolutna politizacija ove teme! Cilj im je samo kritika, pa ko dočeka pa sve ulice su zakrčene itd.
Slažem se apsolutno da je Prokop nepovezan sa gradom, ali oni su spomenuli da nijedna linija metroa nije planirana do prokopa, što apsolutno nije tačno. Samo je gradska vlast pomešala prioritete pa tek 3. linija će da povezuje Prokop. Nije povezivanje samo metro, može da se spusti i trolejbus da se uvedu nove autobuske linije za relativno malo novca, ako izgrade pristupnu saobraćajnicu sa autoputa mogu 17 i 18 da pokriju prokop.
Kada se nešto gradi od nule, pogotovu ovako ogroman i bitan projekat, nije poenta da se objekat napravi udaljen od saobraćaja, pa da se onda do njega naknadno dovlače linije i saobraćajnice... Nego je poenta da se sam objekat u startu pravi pored postojećih saobraćajnica i linija.

Da se spusti trolejbus do dole? Koji trolejbus? Kako bi izgledala ta linija? Odakle dokle bi išla?
A 17 i 18 će pokriti Prokop taman koliko pokrivaju i KCS. Ono... ko baš mora, koristiće njih. Ko ne mora, opredeliće se za nešto drugo.

A što se tiče 3. linije metroa, kao što rekoh na drugoj temi - još nije ni prvi metar prve linije prokopan, a kamoli da je pri kraju poslednja stanica. Šta će sve da bude, najpre sa Prvom, pa sa Drugom linijom, pa onda sa trećom... to ni Bog otac ne zna. Glupo je bilo šta zaključivati na osnovu planova. Plan je mrtvo slovo na papiru. Ono što se računa je stanje na terenu. A od prvog metra 1. linije do poslednje stanice 3. linije ima da se prođe još mnooooogo toga.
 
Тролејбуси 40 и 41, преко Драгана Манцеа из Правца Бањице, па низ нову саобраћајницу на плочи код горњег улаза, и онда натраг у булевар кнеза Александра и даље ка Кнеза Милоша, центру и Звездари.
17 и 18 као и 46, 55, 38/38Л и 70 када би имали саобраћајницу од петље Хитна помоћ до будућег станичног трга, што је око 300 метара би доста помогли. Тај прилаз је сада непостојећи, пошто је сав приступ и излаз са Прокопа са горње стране, па и ко хоће ка аутопуту мора да мало попешачи од плоче горе па је даље најкраће ка Делиградској.

Све у свему, цео пројекат се ради наопачке. Акценат је на најмање битним стварима - плочицама на перонима и задњи приступ, објекти на плочи, зграде у околини, уместо да је прво урађен део станице ка аутопуту са станичним тргом.
 
I evo kako bi to izgledalo. Ajde sad iskreno, jel tebi ovo normalno? Pošto meni nije nimalo.
Prokop.jpg

Ovakve pičvajze od trasa sam video samo na Malti i nigde drugde.
 
Не видим ништа лоше у овоме. Радиће посао. Увек ће остати као највећа грешка Прокопа што сама станица није испод булевара Војводе Путника са директним излазима горе (тролејбус код Руда) и ка Мостару.
 
Ovo kruženje sa trolejbusima i ajde nekako... Biće odvratno ali može da prođe.

Ali ovaj pičvajz sa autobusima koji se vrte po petljama na autoputu i ka Prokopu... to je kolaps u najavi. Da ne pričam da je bezobzirno prema putnicima u tranzitu od NBG ka Autokomandi da im se putovanje produžava za 10-15 minuta samo zbog šuntavog Prokopa.


Prokop je, što se saobraćaja tiče, izgubljena priča. Jedino mogu da ga spasu minibus linije po okolini. Ali maltretirati putnike na redovnim postojećim linijama uvođenjem ovakvih kruženja je stvarno... nedopustivo.
 
Vrh