Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

da li postoji slika konacnog buduceg izgleda prokopa. ipak s' vremena na vreme menjali su se renderi... :p
 
Da se pridružim....Berlinska stanica izgleda...teško je opisati...potpuno montažno,iz daljine podseća na binu rok koncerta na stadionu,iznutra...minimalistički,moderno,hladno,tehnički vrhunsko...očekivao sam mnooogo više od Nemaca mada je poznato da su i oni na jedvite jade završili odustajući od prvobitnog skupljeg rešenja, i moram da priznam da mi se nekako ideja i rešenje stanice Prokop znam da je čudno ali ipak više dopada..čak su Kinezi u svojim mega rešenjima stanica kopirali koncept Prokopa,Barselone i sl.izgleda brutalno ipak je i dalje aktuelno,,,,,ne postoji ,barem mi nismo videli konačno rešenje Prokopa,jer to zavisi iz meseca u mesec..stižu pare..ne stižu pare...od toga zavisi završetak stanice tj,samo sledeće faze ili kompletno..a slike goblina se ne usuđujem da ponovo postavim zadaviće me...ali pogledaj stranice unazad...ime više rendera...
xin_2420605090941015296063.jpg

Kineski"Prokop" Ovo ja zovem Brutalno!
4150012662_d8f47ee35a_o.jpg

4149304769_1c1547e871_o.jpg

4150101394_a4535acfca_o.jpg

4150126950_31c3957b79_o.jpg

4150126986_446f30b415_o.jpg

5-8.jpg
 
Peregrino":90y1fxu3 je napisao(la):
Hteo sam da naglasim sledece da je Prokop projektovan sedamdesetih godina proslog veka kada je u arhitekturi vladao stil betonskog brutalizma, sve da bude masivno sa mnogo betona.
Hahaha! E pa tu je ključna greška, i ja sam bio ubeđen da je tako, međutim! Tadašnji projekat stanice je predviđao vrlo lep prozračan krov sa sadržajima oko perona, ali se taj plan krajem 80ih/početkom 90ih promenio u ovu betonsku gromadu sa - naravno, poslovnim prostorim!
Da se zadržao taj prvobitni projekat (i npr. tek sada izgradio), mi bismo danas imali jednu izrazito modernu železničku stanicu, koja bi sigurno mogla da se uradi od para koje su ubačene u taj beton, i njegovo konzerviranje i održavanje poslednjih 20 godina. Da je sve bilo po tome kako je spadalo, imali bismo ovo:
081017-Prokop-01.jpg
 
Svidja mi se,to bi bas bio kapitalni projekat,eh zlatne 70te...
 
Nisam nesto pratio,oce rade drugi kolosek preko pancevca ili je to u domenu naucne fantastike i da li se remontom pruge na pancevcu mogu povecati brzine preko njega ?
 
Rekonstrukcija pančevca uključuje rekostrukciju oba koloseka :vops: (bar sam ja ubeđen da se tako sećam :)
 
Ambassador":1oponbdo je napisao(la):
Peregrino":1oponbdo je napisao(la):
Hteo sam da naglasim sledece da je Prokop projektovan sedamdesetih godina proslog veka kada je u arhitekturi vladao stil betonskog brutalizma, sve da bude masivno sa mnogo betona.
Hahaha! E pa tu je ključna greška, i ja sam bio ubeđen da je tako, međutim! Tadašnji projekat stanice je predviđao vrlo lep prozračan krov sa sadržajima oko perona, ali se taj plan krajem 80ih/početkom 90ih promenio u ovu betonsku gromadu sa - naravno, poslovnim prostorim!
Da se zadržao taj prvobitni projekat (i npr. tek sada izgradio), mi bismo danas imali jednu izrazito modernu železničku stanicu, koja bi sigurno mogla da se uradi od para koje su ubačene u taj beton, i njegovo konzerviranje i održavanje poslednjih 20 godina. Da je sve bilo po tome kako je spadalo, imali bismo ovo:
http://www.beobuild.rs/visuals/data/media/4/081017-Prokop-01.jpg
Zanimljivo, al mi deluje vrlo "SIVovski". Moze to danas i bolje...

A lepo je sto su setili da ubace jos dva koloseka za dupli smer, al u ovom pdf-u pise "...bice u potpunosti dvokolosecna DO pancevackog mosta". DO? Jel "do" znaci da jos nece staviti na pancevacki?? Ajoj boze!
 
Pominjali su rekonstrukciju pancevca u vezi gazele,radice se godinu i po do dve,valjda ce sada da krene druga faza,prvo ce dok rade traku asfaltirati tamo gde je pruga a onda ce na kraju staviti drugi kolosek i cica mica i gotova prica tamo negde za 2012-2013 godinu...
 
Pa jasno je da neće,već sada treba grad Pančevo,Ž.S,Pokrajina,Republika,da finasiraju dvokolosečnu prugu do Pančeva,dok će grad Beograd kako je rečeno uraditi prugu do Krnjače,zato su i javno Ž.S uputile poziv svim zainteresovanim opštinama da učestvuju i rekonstrukciji preostalih EMV garnitura Beovoza kako bi takt do tih opština mogao da se održi na 15.min,jednostavno grad Beograd nema ingerencije van svoje teritorije,već to mora da odradi lokalna samouprava u saradnji sa Ž.S I Republikom,i također sistem ITS,sa kojim već sada ima problema jer sa kasni sa uvođenjem pa nam najavljuju 2011.što je potpuni promašaj,jer niko na od Zemuna do Vuka neće da plaća kartu koja je poskupela,a već ima plaćenu markicu za prevoz,a tu se i javlja problem sa gradskim i prigradskim područijem,mada su Ž.S jučer uvele tri zone ali da li je to primenjlivo i na ITS niko nam još ne kaže,
 
Znaci pancevacki most ostaje "copav" a dvokolosecnu prugu Pancevo nece videti nikada..... bolje sa nama iz rakovice da su se prvo pozabavili.Kod nas nema takvih problema :D :D
 
Pa kako su ranije govorili Grad će uložiti u dvokolosečnu do Krnjače...ne znam šta se u međuvremenu izdešavalo,a i Ž.S su poslale poziv opštinama da učestvuju u proširivanju mreže...ali još uvek kao apel ništa konkretno...
 
Ja koliko znam, najveci zastoj u rekonstrukciji Pancevackog mosta je u tome sto je isti u vlasnistvu zeleznica srbije. Jednostavno ne moze grad ulagati u rekonstrukciju necega sto njemu ne pripada, kao sto je bilo i sa gazelom koja je u vlasnistvu i nadleznosti drzave a ne grada. Barem sam ja tako shvatio.
 
Važno je građane Pančeva uputiti na pravu adresu a to su Pokrajina i Republika pored Železnica S. pa nek dreše kesu...
 
beogradcvor1.jpg

Na predhodnoj stranici smo govorili o kontrolnom "tornju" Beovoza na Prokopu,evo te slike sa početka same gradnje,a interesantno je da postoji i tramvajski koridor koji je izgrađen
 
2012 kakav tranvajski koridor je izgradjen moze malo pojasnjenje :kafa:
 
„Beovozom" na svakih 15 minuta od Nove godine »

24. Mart. 2010 | 16:55, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Beograđani će od početka naredne godine „Beovoz" moći da koriste na svakih 15 minuta i da od Zemuna ili Pančeva do centra grada stignu za petnaestak minuta.


To rekao je gradski menadžer Aleksandar Bijelić, koji je danas zajedno sa glavnim gradskim arhitektom Dejanom Vasovićem posetio gradilište na železničkoj stanici „Prokop". Na ovom gradilištu „Energoprojekt" radi na završetku koloseka 5 i 6, što će omogućiti efikasnije korišćenje beogradske železnice.

- „Železnice Srbije" i „Energoprojekt" uverili su nas da ova dva koloseka mogu da završe do kraja leta ove godine, posle čega će početi probne vožnje. Sredstvima iz gradskog budžeta u februaru je započet remont devet kompozicija, a taj posao biće završen do juna. Od 1. januara naredne godine ispunićemo obećanje i kompozicije „Beovoza" saobraćaće u intervalu od 15 minuta. To će biti najbrži vid prevoza građana - rekao je Aleksandar Bijelić, dodajući da je u prvu fazu ovog projekta uloženo oko deset miliona evra.

Dugoročni plan grada je da „Beovoz" na isti način funkcioniše i u ostalim naseljima poput Mladenovca, Lazarevca, Batajnice, kao i da se postojeća glavna železnička stanica izmesti iz centra grada, kazao je glavni gradski arhitekta Dejan Vasović.

- Grad Beograd će javni gradski prevoz prilagoditi redu vožnje „Beovoza" jer nam je cilj da ovaj vid prevoza koristi što veći broj građana. Pojedina stajališta ćemo renovirati, a izgradićemo i nova. Planiramo i da uvedemo sistem „parkiraj i vozi", tako što ćemo na početnim voznim stanicama napraviti mini-parkinge, gde bi Beograđani iz rubnih naselja ostavljali svoje automobile, a potom „Beovozom" stizali do centra - istakao je Vasović.

Žarko Mihajlović, savetnik generalnog direktora „Železnica Srbije", istakao je dobru saradnju ovog preduzeća i grada Beograda i dodao da su već dogovorene tri faze projekta razvoja beogradske železnice vredne oko 70 miliona evra. Jedan od važnih zajedničkih projekata grada i ovog javnog preduzeća jeste i popravka železničke mreže koja prolazi kroz Beograd, kako bi se vozovi kretali znatno brže nego do sada.

Železnička stanica „Prokop" počela je da se gradi sredinom sedamdsetih godina prošlog veka, ali zbog nedostatka novca nije potpuno završena. Od predviđenih deset koloseka i šest perona, trenutno rade samo dva. Njen završetak u nadležnosti je Ministarstva za infrastrukturu.


http://studiob.rs/info/vest.php?id=49402
 
5 и 6? Ко је причао да пруга која се поставља иде према (тренутно непостојећим) 1 и 2?
 
@Direktor

Do sada je izgradjena konstrukcija pet od šest perona, sa pločom na koti 105 koja ih natkriva, površine oko 36.000 m2, od ukupno 45.000m2. Ispod konstrukcije perona izgradjen je sistem podzemnih tehničkih galerija, pothodnici, drenažni sistem,sistem kolektora kišne kanalizacije, metro konstrukcija (bifurkacija) i tramvajski koridor. Na preostalom delu perona i konstrukcije stanične zgrade u najvećoj meri su izvršeni radovi na fundiranju......ovo je izvod sa sajta www.Beogradčvor rs....verovatno je jedan deo pred staničnu zgradu predviđen za tramvaje ali nije natkriven pločom to je onaj deo koji treba da se završi,a i mislim da i u tunelu od Karađorđevog p. je ostavljena trasa za tramvaje koji se uključuju pred Autokomandu...

@Vucko

Jeee,bravo što će nas poslušati i Beovoz neće pustiti pre uvođenja ITS-a,a izgleda da su prionuli ozbiljno a posebno se radujem novim stanicama,samo još da nam kažu koje su to navijam za Airport C. kao prvu..to im je najlakše a za podzemne ćemo da popričekamo...
 
Pa koliko se se sećam,ptistup sa Autokomande je predviđen,ali ne znam kako su rešili pristup sa Mostara,ili to tek treba da se reši,valjda.. :/ pa kada se pogleda Prokop nije loše rešenje kada se sve saobraćajnice,Beovoz,Tramvaj,a konačno i Metro povežu, e sad ovo što je danas na Prokopu govorio Bjelić..najvio renoviranje nekih i izgradnju novih ,bilo bi lepo da kaže na koje je tačno mislio,što se rekonstrukcije tiče gotovo sve mogu da se našminkaju,posebno K.Park,T.Bunar.P.Most i uređenje okoline a od izgradnje novih da počnu sa Airport C. I Karaburma
 
Vrh