Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ne radi se o istoku ili zapadu, nego o tome da nasi majmuni kupuju robu koju nikad nisu videli i bez da vizualni i materijalni kvalitet uopste udje u pitanje. :bash:
 
Pa smatrali su da po ovakvim prugama kakve imamo,grehota jer voziti Desiro ,već im treba nešto čvrsto da putnici ne poispadaju od ljuljanja, a s obzirom da će saobraćati regionalno po lokalu od sela do sela ,smatrali su da ne treba nikakav luksuz ionako će da se prevozi sir i kajmak,ter podržavam ovaj izbor barem su vozovi lepi na oko :D a da lepše varijante ostave za inter-city vozove :kafa:
 
Bez voznog reda
Vlastimir POPOVIĆ, 13.03.2010 21:00:58 Ocena: 5.00 (Glasova: 2) Komentara: 0

Božo Kuzmić

SAMO još da sačekamo da neka manevarka prikači ove naše vagone i - gurne ih u Savu zajedno sa nama - govori Božo Kuzmić (55), penzionisani železničar, koji sa ženom Sandom živi 12 godina u vagonu zaustavljenom u čudnom naselju Bara Venecija kod Mostarske petlje u Beogradu.
Sa ove strane mosta Gazela već decenijama žive bivši i sadašnji radnici „Železnica Srbije“. Prvobitno su železničari bez stana „zauzimali“ napuštene kancelarije nekadašnje okretnice lokomotiva, zatim su sami gradili kućerke, a vagoni su od same „Železnice“ dogurani kao „privremeni“ smeštaj za mašinovođe, skretničare, pružne radnike, konduktere, otpravnike vozova...
Aleksandar i Milka Stojanović žive već 25 godina u vagonu.
- Ne želimo ništa da kažemo - poručuje Milka sa praga vagona. - Svi su mnogo obećavali, ali se ništa nije promenilo. I ne nadamo se ničemu. Naš vagon je ovde stao, a sa ove „stanice“ nema polazaka.
Novo je što je ovih dana prvi put napravljen popis stanova i stanovnika na zemljišnoj karti Bare Venecije.
- Dobili smo 210 potvrda o prebivalištu i rešenja o dobijenom „privremenom“ smeštaju od „Železnice“ - priča Milorad Bata Nikolić, predsednik Udruženja stanovnika Bare Venecije, čiji je cilj - legalizacija objekata. - U kućama i vagonima su porodice, ukupno oko 800 ljudi, većinom zaposleni u „Železnici“ ili naši penzioneri.
Odrasli, pa i deca, na putu u školu, moraju da pređu četiri „žive“ pruge kojima jure vozovi. Onda prelaze Savsku ulicu ili se penju stepenicama oko Gazele.
- Sve moguće papire sam predao Udruženju, koje bi trebalo da stupi u kontakt sa „Železnicom“ i čelnicima grada - kaže nam penzioner Kuzmić. - Neki me pitaju: Kako ćeš, ’leba ti, da legalizuješ vagon?! Pa, ja sam vagon dobio kao neuslovan stan, uz obećanje da ću ostati na stambenoj listi. To što moja „kućica“ ima gvozdene točkove umesto temelja, nije suština.
Pola kilometra dalje, prema Sajmu, petnaestak vagona poređanih kao barake. Uz njih je većina stanara sazidala neke udžerice i spojilo ih sa inače jako starim vagonima. Između komšija tu i tamo poneka od zime uvela bašta. Uproleće se sadi povrće, procveta i cveće.
- Ovde sam se doselio još pre gradnje Gazele i - ni makac - uverava nas bivši železničar, čovek sa kućicom i vagonom. Odbija da se predstavi. Mlađi čovek upozorava druge da mi nismo nikakvi novinari. Odmahuje rukom i odlazi na posao. Pitamo se šta se ovde krije.
- Pre ili posle moraće da nas rasele, mi smo ruglo grada, a prostor Bare rado bi kupio neki biznismen - uverena je jedna žena, stanovnica vagon-naselja.
Koji bi investitor uložio novac na ovom, inače velikom prostoru, kada je nastanjen? Muči to pitanje i Batu Nikolića, pa zato smatra da grad Beograd mora da zalegne iza budućeg raseljavanja, to je na opštu dobit.
- Septičke jame su plitke i, čim nadođe Sava, fekalije izađu na površinu - nastavlja Nikolić. - Šta ako odavde krene neka zaraza?
Penzionisani mašinovođa Zoran Dimov je od vagona napravio garažu, a preko puta sazidao kuću. Sada, kao i ostali, čeka legalizaciju. U centru naselja je i bezimena kafana, improvizovani lokal aluminijumske konstrukcije, a drži je Milenko Jevđić. Više je gostiju kada su plate i penzije, ali meštani navraćaju svaki dan. Kuda bi inače? Preko šina pa u grad ili do železničke stanice?
Vraćamo se u stan-vagon Boža Kuzmića. Ima predsoblje, kuhinju, dnevnu i spavaću sobu, kupatilo sa klozetom, čak i špajz. Vagon dug 12 metara.
- Bio je to putnički vagon prvog razreda - objašnjava Kuzmić. - Ko zna gde je taj sve lutao do ove, poslednje stanice. Ranijih godina, kada bih se iznenada probudio, bio sam uveren da sam u vozu, da je negde stao na čas. Dugo kroz prozor gledam uvek isti, sumorni pejzaž ispod mosta i na okolne, nevesele kuće.
U dnevnoj sobi TV, orman sa vitrinom, stočić i kauč. Na zidovima lamperija. Razne reprodukcije slika. Na jednoj dve jedrilice brode morem. Na zidu i ikona sv. Nikole. Voda sprovedena plastičnim cevima. Upotreba ve-cea dozvoljena je u ovoj stanici. Struja dolazi žicama sa krova vagona, na njemu postavljena i satelitska antena. Unutra greje TA peć.
- Železnica je digla ruke od nas - zaključuje Kuzmić. - Zaboravljeni smo.

http://www.novosti.rs/code/navigate...Bez voznog reda&kword_add=vagoni, zeleznicari

Bog te mazo,800 ljudi zivi tamo u vagonima?
 
Ruskih 800 mil. USD stiže u Srbiju
16. mart 2010. | 11:02 | Izvor: B92
Beograd -- Finansiraćemo četiri projekta za železničku infrastrukturu, a kredit će biti odobren do kraja meseca, kaže ekonomski savetnik u ambasadi Rusije Jevgenij Lukin.

Ekonomski predstavnik Rusije u Srbiji naveo je da će sa 800 miliona dolara kredita finansirati izgradnju Beogradskog železničkog čvora, izgradnju pruge Valjevo – Loznica, popravku pruge Beograd – Bar i elektrifikaciju pruge na jugu Srbije od Niša do bugarske granice.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=03&dd=16&nav_id=418054
 
Jel postoji negde originalni plan iz te '74 kako je trebala stanica da izgleda zavrsena... Uopste neuspevam da zamislim gledajuci u ovo brdo betona i armature... A u mislima mi Waterloo =)
 
U početku nije planirana sa tim brdom betona, već kao jedna prelepa železnička stanica, sa modernim, zanimljivim i kreativnim krovom, pretežno okrenuta ka pešacima - koja u suštini i ne bi bila toliko skupa za izgradnju - a onda su krenuli da liju beton početkom 90ih. Takođe, mislim da je neko spomenuo, na railserbia npr, da su betonski stubovi previše veliki na peronima, i da znatno mogu da utiču na lakoću i brzinu protoka ljudi, posebno onih sa prtljagom - ne znam, treba proveriti.
 
Pa ogromni stubovi su neophodni da bi nosili ogromnu ploču na kojoj je predviđen pravi grad od tri-četri sprata, i ne izgledaju ružno naprotiv,ima dovoljno mesta do ivice platforme,a primedbi je bilo na visinu stubova,trebalo je ploču podići još nekoliko metara, a stubovi ne smetaju toliko jer ima dosta pristupa podhodnicima kao i vestibila za izlazak na ploču,jer je predviđeno da se putnici ne zadržavaju na platformama već u staničnoj zgradi na ploči i spred nje, bio sam puno puta tj.silazio iz Beovoza na stanicu zaista je grandiozna,i pored toga što još fali deo ploče i dva završna koloseka,a dovukli su i dosta mašina i materijala a ima i radnika,počela je izgradnja 5.i 6.koloseka tako da sve izgleda optimistično u odnosu kako je bilo
 
2012":3fuw57dn je napisao(la):
trebalo je ploču podići još nekoliko metara
Ово потписујем.
2012":3fuw57dn je napisao(la):
zaista je grandiozna,i pored toga što još fali deo ploče i dva završna koloseka,a dovukli su i dosta mašina i materijala a ima i radnika,počela je izgradnja 5.i 6.koloseka tako da sve izgleda optimistično u odnosu kako je bilo
Питање је колико то изгледа оптимистично само додавањем другог смера из Панчева, кад знамо да ће се на томе стати... док не почну да дограђују део плоче и два завршна колосека (чини ми се да их није било ни у старој станици?), ништа специјално.
 
Pa vidi, barem neka profunkcioniše Gradska železnica kako treba da celom trasom bude dvokolosečno i brzo ,a za Prokop ne verujem da će izgradnja celog objekta početi pre leta,a da je dobro Rusi što su tražili detaljne projekte i bez anexa ugovora,što znači da novac neće moći da se "prebaci"za neke druge projekte ili bude pojeden pre 1.faze,drugim rečima nema korupcije ko se ugradio na početku to je to i nema više kraduckanja... ;)
 
2012, kad si išao na Beovoz, da li je na jednom peronu bilo dvadesetak ljudi na stanici, ili jedno stotinak ljudi sa gomilom kofera, stvari i dece koji u isto vreme pokušavaju da izađu i uđu u voz? No, nadam se da ćemo jednog dana videti.
 
Hoćemo ,što da ne kafica :kafa: vidi od onoga što sam video,jedan dan sam upravo video 20 tak radnika,a mašina ima baš dosta kao i materijala,podloga itd,drugi put ih nije bilo a radilo se u Banatskom tunelu na ulazu na zameni šina i trasiranje,iskreno ne znam kakav im je tempo svaki put vidim nešto drugačije a da ima aktivnosti ima, a na ploči gore isto mašina ,novo montiranih kućica za radnike dovežena armatura,oplata itd.ali na ploči nema radnika samo se pomeraju kranovi i materijal, po tome bih rekao da se na ploči vrše ozbiljne pripreme za nastavak radova.E a na Prokopu je jako malo putnika koji čekaju voz i to obično ih ima u većem broju oko o 15 h,a navečer oko 19.30 samo ja i otpravnik.. :)
 
Biće ih više kada puste u rad Gradsku železnicu,mada će i tada Prokop biiti samo protočna stanica do full završetka iste,tj do nadogradnje nekog mall-a
 
Znači, porodilište... Ajd što su hteli neku simboliku da udare, ono V simbol ženstvenosti, bla bla, al brate, boje su :S

I ne kontam šta se sad radi na prokopu, koloseci 11, 12, WTF? Tamo nema ni ploče... Zar nisu mogli da osposobe 1 i 2 za beovoz, tj. već su osposobljeni, samo fali deo pruge valjda. Jel ima neko neku informaciju više o ovome?

I Arhanđele :gobb:
 
Archangel,zahvaljujem ti se na reportaži,super slike,vidi se da je sunce izmamilo radnike ispod ploče,a to se vide prvi metri novog kolseka,samo se i ja čudim da radi pistup ka nedovršenoj platformi,ili će izgleda odraditi sve veze i pristupe svim paltformama,a to je onda više od onoga što su rekli,a primetio sam da su i na kraju Banatskog tunela pripremili krajnju trasu,da li je to ona koja je ostavljena za tramvaj iz pravca autokomande? :/
 
Archangele, hvala na slikama.

Михаило":tw2o0r4s je napisao(la):
Znači, porodilište... Ajd što su hteli neku simboliku da udare, ono V simbol ženstvenosti, bla bla, al brate, boje su :S

I ne kontam šta se sad radi na prokopu, koloseci 11, 12, WTF? Tamo nema ni ploče... Zar nisu mogli da osposobe 1 i 2 za beovoz, tj. već su osposobljeni, samo fali deo pruge valjda. Jel ima neko neku informaciju više o ovome?

I Arhanđele :gobb:
Rade se ti koloseci jer su oni i predviđeni kao banatski tj. za prijem i otpremu vozova ka/iz Banata. Ako bi se preusmerili na prva dva koloseka na njima bi bilo gužve i napravila bi se nepotrebna krivina i skretnice. Ne kažem da njih možda neće biti, verovatno hoće ali je to sada bespotrebno.
 
Aha,znači voz će pravolinijski pičiti na most bez ukrštanja,sad kapiram,brže i bez komplikovanja... ;)
 
2012":1hherkdm je napisao(la):
Aha,znači voz će pravolinijski pičiti na most bez ukrštanja,sad kapiram,brže i bez komplikovanja... ;)
То је супер, значи то што поставе остаће а неће 100 пута да дижу и постављају шине. Нарочито је добро ако ће стварно део платформи и колосека који никад није био изграђен да заврше? Онда ће морати још коју платформу да среде, што значи, мање посла у будућности. :cool:

Сад се тек види колико су јадни што нису намакли паре да заврше Прокоп. Од земљишта у СА би врло брзо вратили паре назад у своје сламарице (и још више). :bash:
 
Koliko sam obavesten na prokopu je predvidjeno 10 koloseka ali kada gledam slike deluje kao da ce biti 12 ... sta je to ne izgradjeno sa leve strane ?
 
Železničar":pp0f3g7n je napisao(la):
Archangele, hvala na slikama.

Михаило":pp0f3g7n je napisao(la):
Znači, porodilište... Ajd što su hteli neku simboliku da udare, ono V simbol ženstvenosti, bla bla, al brate, boje su :S

I ne kontam šta se sad radi na prokopu, koloseci 11, 12, WTF? Tamo nema ni ploče... Zar nisu mogli da osposobe 1 i 2 za beovoz, tj. već su osposobljeni, samo fali deo pruge valjda. Jel ima neko neku informaciju više o ovome?

I Arhanđele :gobb:
Rade se ti koloseci jer su oni i predviđeni kao banatski tj. za prijem i otpremu vozova ka/iz Banata. Ako bi se preusmerili na prva dva koloseka na njima bi bilo gužve i napravila bi se nepotrebna krivina i skretnice. Ne kažem da njih možda neće biti, verovatno hoće ali je to sada bespotrebno.
OK, ajd da razjasnimo definitivno kako stoje stvari. Zato sam na brzaka naškrabao mapu, lakše ćemo da se snađemo.
Do pre 10 minuta sam mislio da južni ulazi u tunel vode ka Rakovici, a severni ka Vuku. No, na ovoj slici se nazire da srednji tuneli vode u Rakovicu, a spoljni ka Vuku.

Ukoliko sam u pravu, raspored koloseka u tunelu je ovakav:
ir3yx0.jpg


Dakle, do sada se kolosek A1 (na slici) koristio za oba smera na lniiji nbg - vuk, a kolosek A2 za liniju nbg-rakovica. Znači, ubuduće će A1 da služi za SMER NBG-Vuk, A2 NBG-Rakovica, A3 Rakovica-NBG i A4 Vuk-NBG. Jel sam u pravu? Ako jesam, biće super :)

U svakom slučaju, super što će betonski radovi na peronima i ploči da se privedu kraju. Posle mogu lepo da izdaju ploču nekom velikom evropskom lancu i od dobijene kinte da završe stanicu. Još kad bi imali malo mozga...

mastercat":pp0f3g7n je napisao(la):
Koliko sam obavesten na prokopu je predvidjeno 10 koloseka ali kada gledam slike deluje kao da ce biti 12 ... sta je to ne izgradjeno sa leve strane ?
To se i meni čini, al sad, kako god prebrojim na slikama ispada 11 ili 12...

@Moderatori: što ne postoji prokop projekat na sajtu? Bilo bi dosta materijala da se ubaci. Ionako se ništa novo ne radi...
 
Vrh