Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805033#p805033:2b2goy2i je napisao(la):
Дошљак » 19 Dec 2020 21:07[/url]":2b2goy2i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804975#p804975:2b2goy2i je napisao(la):
wexy » Суб Дец 19, 2020 6:54 pm[/url]":2b2goy2i]Uz pohvale za trud i ideju ali tuda treba da prodje metro, ne tramvaj, nikako tramvaj, nikako i nigde vise u Beogradu.
Зашто једно мора да искључује друго? Ја мислим да Прокоп таслужује и метро, и трамвај, и тролејбус и аутобус.
:kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805039#p805039:3q2k7tju je napisao(la):
solecar » 19 Dec 2020 09:21 pm[/url]":3q2k7tju]Ne podbadam nego samo iznosim mišljenje. A naslušao sam se gluposti vezano za pomenute stvari, damo tako. Neki bi da se ukidaju trolejbusi jer ruže pogled u centru. Drugi bi da se ne radi ništa vezano za tramvaje, jer zaboga krivi su oni što već 30 godina nije urađeno ništa vezano za metro, pošto se nije moglo, jer eto, ništa nije rađeno na širenju tramvaja. Pa onda, čim se spomenuo teški metro, super, to je to, to nam treba, a to što zaobilazi sve bitne tačke u gradu, kao i već izgrađena naselja, i to sa velikim brojem ljudi, otprilike, šta da se radi...

Nigde nisam video da je bilo ko ko se zalagao za teški metro želeo da umine tramvaj i trolejbus.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804962#p804962:zyponn3t je napisao(la):
orjen » 19 Dec 2020 18:04[/url]":zyponn3t]Tunnel je na koti 93,60, soliteri minimimalno na 114 m. Od plafona tunela do povrsine oko 15 m.
Prokop_transect_N-S.jpg
Da li si tu uračunao i podrum i nivo ispod podruma? Neke zgrade imaju dva podzemna nivoa, a neke jedan. Inače, u pitanju su zgrade od armiranog betona. Neke od zgrada imaju i podzemne hodnike kojima su povezane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805065#p805065:3k34zgea je napisao(la):
spatiotecte » 19 Dec 2020 22:40[/url]":3k34zgea]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805039#p805039:3k34zgea je napisao(la):
solecar » 19 Dec 2020 09:21 pm[/url]":3k34zgea]Ne podbadam nego samo iznosim mišljenje. A naslušao sam se gluposti vezano za pomenute stvari, damo tako. Neki bi da se ukidaju trolejbusi jer ruže pogled u centru. Drugi bi da se ne radi ništa vezano za tramvaje, jer zaboga krivi su oni što već 30 godina nije urađeno ništa vezano za metro, pošto se nije moglo, jer eto, ništa nije rađeno na širenju tramvaja. Pa onda, čim se spomenuo teški metro, super, to je to, to nam treba, a to što zaobilazi sve bitne tačke u gradu, kao i već izgrađena naselja, i to sa velikim brojem ljudi, otprilike, šta da se radi...
Nigde nisam video da je bilo ko ko se zalagao za teški metro želeo da umine tramvaj i trolejbus.
Pa to nisam ni rekao. Nego sam izneo taksativno šta kome konkretno smeta, što je :roll: . Lično, ne vidim nikakav problem u širenju tramvajske mreže, trolejbuske i BG: voza, zajedno sa izgradnjom metroa, ali metroom koji pokriva naseljena područja. Akcenat na naseljenim područjima.
I još jednu stvar sam zaboravio, ima i onih koji baš vole autobuske linije s jednog kraja na drugi kraj grada.
I što reče Došljak, i tramvaj i trolejbus i autobus sa normsalnim taktom i metro preko Prokopa, pored već postojećeg BG: voza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804734#p804734:37tnzji3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 19 Dec 2020 00:48[/url]":37tnzji3]Evo šta sam do sada uradio na temu Kopte-ovog predloga o kratkom tunelu-spoju na Bulevar Mira (mrzi me da pišem nove nazive ulica, a vala i da ih pamtim)
file.php

file.php

Ali nije ovo još gotovo. Sad pokušavam da smislim šta i kako od ovog pešačkog prelaza pa do stajanke ispred Kuće cveća i sledeće raskrsnice.
Ne gađaju ti se trase tramvaja na fotografijama. Gledano iz pravca Mostara, najbliža zgrada se zove "Kec" i tako redom do poslednje koja je uz Dragana Mancea. Prema tvom planu, gde se vidi i Prokop, stavio si da tramvaj ide između "Keca" i "Dvojke" , a na drugoj slici, gde si stavio izlaz tunela na Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, stavio si tunel na ulaz u naselje, a to je između "Dvojke" i "Trojke".
Takođe, smer ka Banjici bih stavio da izlazi na parkingu između trolejbuske stanice i staze koja vodi ka muzeju. Što se tiče stanice ka centru, ne znam kako bi se izvelo da je koriste i trolejbus i tramvaj, pošto bi tu odmah počinjao tunel, osim ukoliko nisi planirao da trolejbusi ne koriste to stajalište, nego idu preko Dragana Mancea i pored glavnog ulaza u Prokop.
 
Aaaiiiiii...
Impossibru.jpg


U pravu si. :lol: :oops: Jasno mi je na šta misliš. Pih, a taman sam gi lepo upicanio. :lol:

Maa verovatno ću da uzmem da uradim to ispočetka. Ni tamo dalje niz trasu nikako nisam mogao da smislim dobar način da se šine ''dovedu'' stajalištu ispred Muzeja Juge. Inače, jedini razlog što sam izlaz iz Prokopa stavljao na ostrvo je da ne bi bilo seče drveća unutar Hajd Parka.
 
Ako bi išlo podzemno, pa izbilo na pomenutom parkingu, ne bi bilo potrebe za bilo kakvim sečenjem drveća. A i samo razdelno ostrvo nije dovoljne širine da se uglave i tramvajske šine i stajalište.
 
Jasno, za ostrvo nisam ni mislio da je sada dovoljno široko i za stajalište. Razmišljao sam i o tome da se neke stvari menjaju tako da stajalište dobije prostor da bude na ostrvu ali ne želim da pravim takav predlog, iz više razloga. Nego ću da vidim postoji li neka alternativa ili prosto kako šine nakon izlaska iz tunela ''privući'' ivičnjaku odnosno postojećem stajalištu.

Ali to ću sve otom potom, i ispočetka, sad kad sam video da sam omašio mesta ulaska i izlaska i pobrkao zgrade. :roll: :D
Mada zato sad ne moram više da brinem o onom pešačkom i o stajalištu (koje sam pomerio na prethodnom predlogu). :D

E da, samo mi reci jel ovaj pešački postao semaforizovan ili ne još? https://goo.gl/maps/Brdj94xsPCLEUKKt9
I da li po tvom mišljenju i dosadašnjem iskustvu treba da bude semaforizovan? Jel staju vozač i jel paze ili bi više voleo da postoji semafor da ih zaustavlja?
 
Ne znam šta bih ti odgovorio vezano za semafor, jer nisam najpametniji šta bi tu bilo najbolje. Da pešački treba da bude tu, treba, jer ga baš dosta ljudi koristi, iako se to na prvi pogled ne vidi. Na mestu gde Dragana Mancea izlazi na Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, imamo pešački prelaz koji je semaforizovan, te bi gledano s te strane, ovaj što je na ulazu Hajd park, da je semaforizovan, samo bi dodatno usporavao saobraćaj. Sa druge strane, naročito leti, kada mi je prozor otvoren po ceo dan, jednom do tri puta dnevno čujem škripu guma, a ponekad i da jedan auto zakoči, a onaj iza se zakuca u njega, pa bi s te strane bilo dobro da je semaforizovan. Pre par godina su postavljene visoke bandere sa specijalnim osvetljenjem, kako bi pešački prelaz bio uočljiv i noću. To sui ti ove žuto - crne bandere. Tek po postavljanju tog osvetljenja sam uočio koliko se daleko jasnije vidi da je tu pešački prelaz, i koliko je on ustvari bio u polumraku noću. Možda bi tu rešenje bilo da se postave semafori sa trepćućim žutim svetlom i slikom pešaka, kako bi se stavilo do znanja da je tu pešački prelaz. Inače, ovaj pešački, nikada nije bio semaforizovan, a tu živim čitav svoj život, skoro 4 decenije. Takođe, problem zna da bude i to što postoje 3 trake po smeru, pa da vozila stanu u jednom ili dve trake, a u ostalima ne, pa se dešava da nekad mora i na pešačkom da se stoji, jer ne dešava se uvek da vozila u drugim trakama stanu ako u jednoj stane neko da te propusti. Možda sve ovo zvuči malo komplikovano za nekog sa strane, ali jednostavno sam se navikao da funkcionišem sa svim tim stvarima, tj. da vodim računa kada prelazim ulicu, jer imam u glavi sve to što sam spomenuo.

P.S.
Ovim sam ti indirektno odgovorio i na pomeranje pešačkoj, jer bi bio preblizu ovom kod Dragana Mancea, a funkciju izgubio ako bi se pomerio posle ulaska u naselje.
 
нашао сам моју идеју за везивање на постојећу мрежу:

Hvataj.JPG


а ево га и стари (мало унапређен) предлог:

Beogradski-tramvaji.jpg
 
Zasto sve ideje "tramvajizacije" stanice Prokop dovlacite na pomocni ulaz ????

Zvanicni, glavni ulaz na stanicu je sa severne strane , ka autoputu i Hitnoj pomoci .
Ovo sada je iznudjeno i privremeno resenje.
Na severnoj strani , po starim idejama, treba biti trg sa okretnicama gradskog prevoza,
i parkingom za privatna vozila..
Cela zona oko Oblakovske je predvidjena za rusenje (bar planom iz 1974-6?),
kako bi bilo mesta za prilazne saobracajnice i za gradski prevoz.
Pumpa "Steco" i obliznji, imaju privremenu dozvolu do privodjenja parcela nameni.

Ajmo planeri, dajte ideje prilaska gradskog prevoza Glavnom ulazu, paralelno sa ex autoputom..
 
Неколико пута је у теми већ помињан елаборат ПГР шинских система који је на јавни увид дат негде у марту ове године, можда није згорег поставити га овде да људима буду доступније аргументација и графике инжењера Урбанистичког завода, за даља промишљања :kk:

 
Хмм, искрено нисам знао да је цела зона Облаковске предвиђена за рушење па ми се горњи приступ са плоче чинио са мање експропријације. Мени се трамвајизација са што лепо називате споредног улаза, тј. од плоча учинила практичнија због могућности укрштања три правца. Ако би могао трамвај Облаковском, како даље до Војводе Мишића? Између БИПа и Руда па тунел испод Војводе Путника? Чини ми се да ту смета флашара БИПа.
 
Ovo je zaista greh sa metroom. Ako bi linija 1 išla na prokop dobila bi na smislu, kao i linija 3 koja bi išla preko naseljenijeg dela grada, u suprotnom totalno gube smisao onakvim prekrajanjem. Tramvaj definitivno nije dovoljno pouzdan vid prevoza, ako nije dopunjen metroom. Takodje, šteta da se kasete za metro koriste za tramvaj, kada je tu manje infrastrukture potrebno. Jasno je da je reč opet o individualnim stavovima, ali ja mislim da je ovo dovoljan razlg da se potegne veoma veliki pritisak da se prva linija spasi barem koliko toliko. Ogromna šteta...
 
Meni je bitno samo da pokazem da cak i ako metro ne prodje kroz Prokop, jos uvek ostaje sansa za tramvaj. To jest bilo mi je bitno da pokazem da, iako sam kriticki nastrojen prema Prokopu, i dalje se jos stosta moze iskoristiti iz ove situacije.

Videcu da sutra dovrsim i okacim predlog @Kopte-ove ideje o spajanju metro kaseta i Bulevara A.K. i to je to do daljnjeg. Bar sto se tramvaja tice.

Nema mnogo smisla da pravim(o) deset varijacija na isto ako je jos uvek sve neizvesno a i ako se otvaraju nove mogucnosti i predlozi sa trolejbusima ili npr pominjanim nadvoznjakom niz Dragana Mancea. Ja sam npr do sad mislio da je to u D.Mancea na uzasno dugom stapu pa nisam ni razmisljao u tom smeru.

Sve u svemu, zakljucak je: metro kroz Prokop - moguce; tramvaj kroz ili na Prokop - moguce; trolejbus do Prokopa - moguce.

@Sole - hvala na odgovoru batice. Kad okacim ovaj sad sledeci predlog ti vidi pa slobodno komentarisi i koriguj. ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805068#p805068:2s9rqvwk je napisao(la):
solecar » 19 Dec 2020 10:50 pm[/url]":2s9rqvwk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804962#p804962:2s9rqvwk je napisao(la):
orjen » 19 Dec 2020 18:04[/url]":2s9rqvwk]Tunnel je na koti 93,60, soliteri minimimalno na 114 m. Od plafona tunela do povrsine oko 15 m.
Prokop_transect_N-S.jpg
Da li si tu uračunao i podrum i nivo ispod podruma? Neke zgrade imaju dva podzemna nivoa, a neke jedan. Inače, u pitanju su zgrade od armiranog betona. Neke od zgrada imaju i podzemne hodnike kojima su povezane.
Ne isao sam samo do povrsine, nikakve podrume nisam uracunao. To neko strucnije od mene mora da obelodani koliko je stvarni gradevinski prostor. Ja sam dao samo dubino sloja do vidljive siluete gradevine. Inace sam naso podatak kod Jovina, on je konstruktor kaseta. Duzine su 124 m i sirine 32 m.
 
Posto su planirane dve linije metroa, jedna koja ide ka petlovom brdu i druga ka vozdovcu, sigurno nisu predvideli da ide ispod kule, jer mozda se nalaze i sipovi, a i veliko je opterecenje. Pretpostavljam da se koristi prostor izmedju kula za prolaz tunela ka vozdovcu i neposredno pored sa druge strane ka cukarici.

Prokop---Bulevar-Mira-1.jpg
 
Данас...
 

Prilozi

  • 02_Прокоп_АГ_2020.jpg
    02_Прокоп_АГ_2020.jpg
    288,1 KB · Pregleda: 1.441
  • 01_Прокоп_АГ_2020.jpg
    01_Прокоп_АГ_2020.jpg
    321,4 KB · Pregleda: 1.436
Za unutrasnju arhitekturu imamo perone 420 do 455 m duzine. Svi su 10 m siroki. Dominaniraju duplirani stubovi na peroniema koje formiraju vizualnu savezu i u sirini i duzini stanicnog kompleksa.Ne znamo resenje prvog perona i dali ce biti prirodnog svetla. Peroni u Prokopu su inace nesto kraci od onih u NBG koji su 474,70 m dugi.
 

Prilozi

  • peroni prokop novi beograd.JPG
    peroni prokop novi beograd.JPG
    66,2 KB · Pregleda: 1.285
Za ime stanice. Predpostavljam da su naziv Beograd Centar ili centar preuzeli iz americkih narativa. U americi su postojale dve izuzetne velike zeleznicke kompanije - Pennsylvania Railroads i New York Central Railroads. Ova druga kompanija se jednostavno zvala Central Railroads i bila je u vlaznistvu Vanderbiltova. Preduzeca su svoje stanice zvale prema imenom kompanija pa su dve najvece stanice NY zvane Pennsylvania station i Grand Central. Obe jos uvek postoje na Manhatenu. Zadnja u originalnom obliku. Nije jedina Central station i ne nalazi se u centru NY nego udaljeno od Downtown. Tako da nema veze sa idejom centralne stanice. Pensilvanija je u samomo downtown, najfrekventnija je stanica Amerike a stanica zgrada je rusena 1962-1967 kada je iznad perona nikao kompleks Madison Square Garden. Moguce da su imenu Beograd Centar zato kumovali americki konsultanti koji su radili na GUP 1972 ili su nasi hteli da usvoje takvo zvucno ime. Prokop nema neku preteranu vezu sa stvarnom centrom grada pa predpostvka moze biti tacna. Kod nas taj naziv uopste i ne postoji sem sto je biran za Prokop. Neke druge stanice u Evropi su jako retko zvani Zentralbahnhof, ali samo u Americi su nosili ime maticne kompanije. Zbog neke svoje grandioznosti ostavili su jak utisak pa je americko graditeljstvo za neke velike stanic i adaptirano arhitektonsku i po imenu kao u Milano Centrale. Ova u Milanu ne nosi samo ime po Nju Jorskim stanicama nego je gradena istom ambicijom. Pensilvanija i Grand Central su doduse najvece arhitektonske i tehnoloske dostignuca stanicne arhitekture u prvoj polovini 20 veka. Za Pensilvaniju je ulazak u stanicu isao ispod Hudson rivera pa su zato presli na elektricnu vucu. Tuneli su gradeni ispod mora u izuzetno zahtevnim uslovima. Radnici su tunele kopali u pressure chamberima - barokomorima - da voda nebi usla u tunele. Sve to 1910.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805370#p805370:tqym1gef je napisao(la):
milanche » Ned Dec 20, 2020 10:17 pm[/url]":tqym1gef]Posto su planirane dve linije metroa, jedna koja ide ka petlovom brdu i druga ka vozdovcu, sigurno nisu predvideli da ide ispod kule, jer mozda se nalaze i sipovi, a i veliko je opterecenje. Pretpostavljam da se koristi prostor izmedju kula za prolaz tunela ka vozdovcu i neposredno pored sa druge strane ka cukarici.


file.php
samo bih da napomenem da ovaj soliter, u komšiluku poznatiji kao "kec" jer je prvi kad se prilazi od grada, a zapravo na broju 28 ima i ovako statičkih problema. Znam pošto živim u ulici da su otprilike 2000. godine ojačavani temelji jer se valjda krivio, a koliko sam shvatio ni to nije dugoročno rešilo problem. Takođe znam da i lamela u Stjepana Filipovića lagano tone, odnosno klizi ka prokopu (nije dramatično kao što zvuči, ali problemi postoje i ne znam kako bi se to odrazilo na radove pri kopanju tunela)
 
@dzangrizalo zanimljiva informacija.Pola brda je ovde odneseno ne samo za vreme rada kopa nego i kada je prosiren prostor za stanicu. Nekad su Rudo i Topcidersko brdo bili povezani, sada je izmedu njih procep na kome su koloseci.
 
da da, moj deda je skoro pa jedan od "pionira" u ovoj ulici i kaže da je zemlja prvo bila minirana, pa tek onda odvožena kamionima i njegova pretpostavka je da je od tih eksplozija oštećena kišna kanalizacija koja ispira podlogu zgradama i ulici
 
Vrh