Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804583#p804583:jf4dey7w je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Dec 2020 17:46[/url]":jf4dey7w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804511#p804511:jf4dey7w je napisao(la):
solecar » Pet Dec 18, 2020 2:39 pm[/url]":jf4dey7w]A ako bi se pokrivali i pravac ka Rakoici i pravac ka Gospodarskoj Mehani? Da li bi to isplativo (i finansijski i funkcionalno)?
Mislis da budu dva tunela, i ka Sajmu i ka Rakovici? Padalo mi je to na pamet ali siguran sam da bi to bio preveliki finansijski i gradjevinski poduhvat za nase. Bar u narednih 5 godina. A za isplativost u smislu linija bi morala da se uradi detaljna studija kretanja putnika. Zato ja retko kad i komentarisem i predlazem rasporede i trase linija, jer znam da je za to potrebno mnogo podataka i analiza
Da na dva tunela sam mislio, tačnije jedan, koji bi se u jednom delu račvao na dva.
 
U tom slucaju ukupna duzina tunela bila bi oko 2.4-2.6 km (nisam sad za kompom pa ne mogu tacno da kazem). To jest, kopalo bi se dodatnih 800m. Mislim ja bih naravno to podrzao. :D Ali ne znam sta bi oni koji rasporedjuju pare iz budzeta rekli za to.

Opet, zavisi i koje bi linije bile predlozene. Ja kad sam dosao na ideju tunela Topciderska noc - Prokop, odma sam se zapitao da li bi imala smisla i putnike jer nedaleko odatle imamo BG voz koji spaja Rakovicu sa Prokopom, te Rakovicu sa Autokomandom, pa Vukom, pa Pancevackim mostom. A zapadno odatle imamo tramvajske koloseke ka Savskom trgu i dalje. Ali on za razliku od tramvaja jelte, BG voz ne zalazi vise u centar. Dok tramvaj koji dodje do Nemanjine (od KCS) posle ima "slobodu" da ide na vise pravaca. I ka Tasmajdanu, i ka Postanskoj stedionici i ka Slaviji. Tako da mora da se razmotri koje linije bi bile.

Mada po mom misljenju svakako je vredno truda i para da neki tramvaj dodje do Prokopa i Klinickog centra (ako vec metro nece).
 
Ne štedi Bendere podržaće te i Spatio i Delija vidiš da ima para :)
 
Ne bih da lajkujem posto ne znam pozadinu rasprava i odnosa tako da cu da se drzim neutrale. :mrgreen:
 
Emmm, sad uzmem da vidim kuda sprovesti tunel za onaj Kopte-ov predlog o spajanju kaseta na Bulevar Mira i onda uočim ovo
Prokp.jpg

Ne znam za vas, ali meni se ovo nimalo ne dopada. Da, znam da kad se gleda visinski, plato na kojoj je zgrada ima visinu oko 6-8 metara, pa zatim ide visina perona Prokopa što mu dođe bar 12 metara ukupno, pa tek onda dolazi ''plafon'' kaseta odnosno budućih tunela. Ali... toliko puta sam čitao o modernim slučajevima gde bi razna bušenja i tuneli razdrndali temelje okolnih zgrada da mi nije baš svejedno.

Mada moguće je da tuneli odu ka Bulevaru Mira a da u potpunosi zaobiđu ovu zgradu tj da uopšte ne idu direktno ispod nje.
 
Zar nije jednostavnije i daleko ekonomicnije povezati Prokop tramvajem, ka Mostarskoj petlji, gde vec postoji dobra tramvajska pruga
ka B.brdu/Rakovici /N.beogradu (preko Ada mosta) i na sever , ka Kalemegdanu, Slaviji ,Bogosloviji, Dorcolu, Zvezdari.. itd..?

Slicno je i na pravcu od Prokopa ka istoku, gde bi se u reonu Autokomande povezao sa tramvaskim pravcem od Zvezdare ka Vozdovcu ?

Valjda je izgradnja nekoliko Km. pruge za povezivanje dve magistrale, visestruko ekonomicnija od gradnje tunela ?

Pisao sam vec, da mi je stari rodjak , planer CIP-a, pominjao kruznu liniju , Prokop- Veterinarski -Slavija- stara stanica- Mostar- Prokop.
 
Pa okej ali kako ga povezati na Mostar površinski?

A drugo, gradnjom tunela i nadvožnjaka od kaseta do KCS bi se napokon doveo javni prevoz do samog KCS i dalje upotrebio ostatak Resavske za tramvaje. Što je i bilo razmatrano više puta prethodnih decenija.
 
A што да не обе опције? Да Прокоп буде укрштање трамваја? Да имамо на плочи трамвајску Т раскрсницу, онда нема потребе за тунелом од Прокопа до Војводе Мишића. Једино је упитно како извести саму везу Мостар-Аутокоманда.
 
Evo šta sam do sada uradio na temu Kopte-ovog predloga o kratkom tunelu-spoju na Bulevar Mira (mrzi me da pišem nove nazive ulica, a vala i da ih pamtim)
Prokop - Bulevar Mira.jpg

Prokop - Bulevar Mira Tunel.jpg

Ali nije ovo još gotovo. Sad pokušavam da smislim šta i kako od ovog pešačkog prelaza pa do stajanke ispred Kuće cveća i sledeće raskrsnice.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804732#p804732:vnj1dc68 je napisao(la):
Дошљак » Sub Dec 19, 2020 12:43 am[/url]":vnj1dc68]Да имамо на плочи трамвајску Т раскрсницу
Jel možeš malo detaljnije da objasniš na šta misliš? Koji krakovi te T raskrsnice bi se onda ukrštali na ploči Prokopa?
 
Vec je na forumu kacen plan raniji o povezivanju prokpa sa tram mrežom...takođe bilo je razrade vise varijanti od strane formasa ...
Takođe nekad je tram ulazio u krug kcs ...
Sve je to ovdje pohranjeno na bb u nekoj temi ...radjene su i vizelizacije i nadvožnjaka u pravcu deligradske itd ...
Al fino bas si se potrudio ...
 
Мислио сам да мост преко аутопута од Ресавске ка Прокопу доведе трамвај до плоче станице, да пруга буквално иде преко ње, а да дуж постојеће саобраћајнице исто буде постављена трамвајска пруга, и да ту буде и Т скретница (лоше сам се изратио раскрсница). Даље пруга дуж саобраћајнице би ишла на исток до Драгана Манцеа (није неопходно да иде по самој саобраћајници, може и по плочи паралелно са саобраћајницом, још боље и независно), а даље да прође низ Драгана Манцеа до Звечанске, и онда Звечанском право до Трга Ослобођења где би била друга Т скретница са пругом Славија-Трошарина. То би захтевало и мало чишћење објеката дуж Звечанске, и мању рампу на делу где је Звечанска прекинута порталом железничког тунела Карађорђев парк-Раковица, поред сиротишта.
На другу страну, западно, би била мало компликованија ситуација, морало би да се руши више, пруга би пратила плочу, а не саобраћајницу и онда ишла дијагонално до супротног ћошка, ближе ортопедском заводу, који би био исељен и срушен, и где би пруга прво ишла мало на стубовима па даље на испод булевара Војводе Путника кроз краћи тунел и избијала на Манасијеву улицу, дуж које би исто били порушени неугледни објекти, и куда би се пруга спојила са пругом у Војводе Мишића исто са Т скретницом.
Немојте замерити ако је израз Т скретница погрешан. Ево и цртежа како би то изгледало. Нема пуно рушења, а и то што би се срушило би само допринело побољшању амбијента на потезу Малешког брда. Нема пуно тунела, можда има мало више мостова, једино нисам сигуран скроз баш за конфигурацију терена, чини ми се да би дуж Звечанске до Трга ослобођења исто била потребна рампа због висинске разлике. На самој плочи, изнад трамвајске пруге би могло да се гради, тј. да пруга буде у бетонским касетама.

prokop1.gif

prokop2.gif

prokop3.gif

prokop4.gif

prokop5.gif


П.С. Ево и угрубо шира слика трамвајске и тролејбуске мреже до Прокопа.

prokop tramvaj i trola.gif


Отварају се могућности за линије:
Тролејбус:
-Звездара-Мостар-Прокоп-Бањица
-Бањица-Прокоп-КЦС-Славија-Теразије (Студентски трг или Звездара даље ако се преспоје контактне мреже из Коларчеве у Македонску)
-Медаковић-Славија-КЦС-Прокоп-Бањица
-Учитељско насеље-Славија-КЦС-Прокоп-Мостар-Главна пошта-Македонска-Коларчева-Теразије-Славија-Крушевачка
-Крушевачка-Славија-КЦС-Прокоп-Мостар-Главна пошта-Македонска-Коларчева-Теразије-Славија-Крушевачка
-Устаничка-Славија-КЦС-Прокоп-Бањица
-Прокоп-КЦС-Славија-Теразије-Коларчева-Македонска-Главна пошта-Мостар-Прокоп (кружна линија)

Трамваји:
-Бањица-Трг ослбођења-Прокоп-Сајам-Мост на Ади-Блок 45 (експрес 9)
-Устаничка-Таш-Ресавска-КЦС-Прокоп-Сајам-Мост на Ади-Блок 45 (експрес 7)
-Баново брдо-Сајам-Прокоп-КЦС-Ресавска-Таш-Вук-Омласинкси стадион (експрес 12)
-Раковица-Сајам-Прокоп-КЦС-Славија-Вук-Омладински стадион (експрес 3)
-Беко-Пристаниште-Савски трг-Мостар-Прокоп-Трг Ослобођења-Славија-Вук-Поштанска штедионица-Беко (проширена 2)
-Савски трг-Мостар-Прокоп-Трг Ослобођења-Славија-Немањина-Савски трг (кружна)
-Савски трг-Мостар-Прокоп-КЦС-Ресавска-Немањина-Савски трг (кружна)
-Славија-Трг Ослобођења-Прокоп-КЦС-Ресавска-Славија (мала кружна)
-Нови БАС на НБГ-Мост на Ади-Сајам-Прокоп-КЦС-Ресавска-Немањина-Савски трг-Стари Савски мост/Нови-Ушће-Сава Центар-Нови БАС (велика кружна)
-Нови БАС на НБГ-Мост на Ади-Сајам-Прокоп-Трг Ослобођења-Славија-Немањина-Савски трг-Стари Савски мост/Нови-Ушће-Сава Центар-Нови БАС (највећа кружна)

Мислим да би оваквом мрежом линија скоро сваки део града био добро повезан са Прокопом. Скоро сва кључна преседачка чворишта и садржаји у граду.
 
Mnogo mnogo rušenja...

mapa.png


Evo kako je to planirano ...iskopa na brzinu ...
A kad se setim gdje su u kojoj temi ostale ideje forumasa ...cu okacim link...
 
@Došljak
E sad došao red da ja tebi kažem svaka čast. :kk: :mrgreen:

Da, sad mi je potpuno jasno na šta si mislio. Lepo si to objasnio i ilustrovao.
Ne pišem još ništa opširnije jer još uvek gledam snimke pa razmišljam o svemu ovome što si ucrtao a potom i o nekim mojim zamislima. Pa ću da pišem posle. Ionako bar sa Prokopom nigde ne žurimo. :mrgreen: Ali svakako bravo za ideju i entuzijazam.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804745#p804745:319nlysv je napisao(la):
direktor » Sub Dec 19, 2020 1:39 am[/url]":319nlysv]Vec je na forumu kacen plan raniji o povezivanju prokpa sa tram mrežom...takođe bilo je razrade vise varijanti od strane formasa ...
Takođe nekad je tram ulazio u krug kcs ...
Sve je to ovdje pohranjeno na bb u nekoj temi ...radjene su i vizelizacije i nadvožnjaka u pravcu deligradske itd ...
Al fino bas si se potrudio ...
Hvala. :sesir: Doduše verujem da ti stari predlozi nisu bili za vreme ovog novoizgrađenog prilaza kod KCS tako da to sad daje jednu novu mogućnost i ugao celoj priči. Pogotovu ako želimo ne samo da iskoristimo metro kasete, nego i da napokon povežemo KCS na javni prevoz i popunimo ostatak Resavske šinama.
 
Хвала :D Eво сад гледам овај план што је Директор поставио, отприлике, комбинацијом њега и овог новог плана за трамвај добија се отприлике решење које сам предложио. Ја сам гледао да буде што је могуће мање тунела.
 
U svoj priči oko dovođenja tramvaja do Prokopa podvožnjak između Hitne i BIP mi se čini potpuno zanemarenim. Ako bi mreža išla čitavom Resavskom do KCS, može da se nastavi bilo novom saobraćajnicom (veza KCS I auto-puta), a može i minimalno da meandrira na račun baraka i zemljišta MUP. Predviđen je plato/kružni tok u Prikupačkij ulici ispod Prokopa? Tu može da bude okretnica tramvaja, a i lakše je povezati Prokop odatle na mrežu ka Mostaru. Ima prostora da ide u nivou, uz neka cut&cover ispod rampi petlje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804792#p804792:f5hfh94r je napisao(la):
Bender Rodriguez » 19 Dec 2020 10:47 am[/url]":f5hfh94r]@Došljak
E sad došao red da ja tebi kažem svaka čast. :kk: :mrgreen:

Da, sad mi je potpuno jasno na šta si mislio. Lepo si to objasnio i ilustrovao.
Ne pišem još ništa opširnije jer još uvek gledam snimke pa razmišljam o svemu ovome što si ucrtao a potom i o nekim mojim zamislima. Pa ću da pišem posle. Ionako bar sa Prokopom nigde ne žurimo. :mrgreen: Ali svakako bravo za ideju i entuzijazam.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804745#p804745:f5hfh94r je napisao(la):
direktor » Sub Dec 19, 2020 1:39 am[/url]":f5hfh94r]Vec je na forumu kacen plan raniji o povezivanju prokpa sa tram mrežom...takođe bilo je razrade vise varijanti od strane formasa ...
Takođe nekad je tram ulazio u krug kcs ...
Sve je to ovdje pohranjeno na bb u nekoj temi ...radjene su i vizelizacije i nadvožnjaka u pravcu deligradske itd ...
Al fino bas si se potrudio ...
Hvala. :sesir: Doduše verujem da ti stari predlozi nisu bili za vreme ovog novoizgrađenog prilaza kod KCS tako da to sad daje jednu novu mogućnost i ugao celoj priči. Pogotovu ako želimo ne samo da iskoristimo metro kasete, nego i da napokon povežemo KCS na javni prevoz i popunimo ostatak Resavske šinama.
Ispada kao da sam prepisivao. U stvari, malo duže sam kucao post. Ovo mi se čini kao najlogičnije rešenje.
 
Dva su problema sa puštanjem tramvaja kroz podvožnjak kod Hitne pomoći :? Prvo, prenizak je, a drugo - užasno sklon poplavama.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804145#p804145:3n6ino8x je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Dec 17, 2020 12:53 pm[/url]":3n6ino8x]
Videću ovih dana da ponovo odem do prilaza iza KCS pa odatle da vidim kako bi izgledalo ako bi se tu spojio nadvožnjak i kako bi to išlo prema BIPu.
Verujem da bi vlasti najviše volele da tramvaj nekako gurnu u ovaj podvožnjak kod Hitne pomoći i time uštede sebi i pare i vreme i političke poluge. :mrgreen: Ali na njihovu žalost, to otpada prvo zato što je prenizak, a drugo, zato što se uvek poplavi kad padnu jače kiše do te mere da nosi i automobile.

Čak me zaprepašćuje da su nadležni ovolike decenije (kapiram da je ovo problem koji datira još od 90ih, ako ne i pre) dopuštali da se ovakve stvari dešavaju tik ispred gradskog zavoda odakle se šalju vozila hitne medicinske pomoći. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804801#p804801:1v9tltcu je napisao(la):
outsider » Суб Дец 19, 2020 10:57 am[/url]":1v9tltcu]U svoj priči oko dovođenja tramvaja do Prokopa podvožnjak između Hitne i BIP mi se čini potpuno zanemarenim. Ako bi mreža išla čitavom Resavskom do KCS, može da se nastavi bilo novom saobraćajnicom (veza KCS I auto-puta), a može i minimalno da meandrira na račun baraka i zemljišta MUP. Predviđen je plato/kružni tok u Prikupačkij ulici ispod Prokopa? Tu može da bude okretnica tramvaja, a i lakše je povezati Prokop odatle na mrežu ka Mostaru. Ima prostora da ide u nivou, uz neka cut&cover ispod rampi petlje.

Mислим да није баш најпогоднији нагиб за трамвај туда. Ипак боље да се шински ситеми крећу што је могуће више право и са што мање укрштања. А тај станични трг који ће се надовезати на петљу боље оставити за аутобусе.
 
Tunnel je na koti 93,60, soliteri minimimalno na 114 m. Od plafona tunela do povrsine oko 15 m.
Prokop_transect_N-S.jpg
 
Uz pohvale za trud i ideju ali tuda treba da prodje metro, ne tramvaj, nikako tramvaj, nikako i nigde vise u Beogradu.
 
A da mi lepo počupamo sve tramvajske šine i trolejbusku mrežu te izgradimo teški metro koji zaobilazi naseljena područja, kako ne bi stresirali određeni broj forumaša.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804962#p804962:3b85a8b1 je napisao(la):
orjen » Sub Dec 19, 2020 6:04 pm[/url]":3b85a8b1]Tunnel je na koti 93,60, soliteri minimimalno na 114 m. Od plafona tunela do povrsine oko 15 m.
Ok onda, ja sam napravio vizuelizaciju kako bi se išlo zaobilaznom trasom oko zgrade a u ovom drugom slučaju samo se isprave krivine ''mog'' tunela i to je to. Krajnje i početne tačke ostaju iste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804997#p804997:1cqsqj4s je napisao(la):
solecar » 19 Dec 2020 07:50 pm[/url]":1cqsqj4s]A da mi lepo počupamo sve tramvajske šine i trolejbusku mrežu te izgradimo teški metro koji zaobilazi naseljena područja, kako ne bi stresirali određeni broj forumaša.

Zašto voliš da podbadaš?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804975#p804975:1i3gitiv je napisao(la):
wexy » Суб Дец 19, 2020 6:54 pm[/url]":1i3gitiv]Uz pohvale za trud i ideju ali tuda treba da prodje metro, ne tramvaj, nikako tramvaj, nikako i nigde vise u Beogradu.
Зашто једно мора да искључује друго? Ја мислим да Прокоп таслужује и метро, и трамвај, и тролејбус и аутобус.
 
Ne podbadam nego samo iznosim mišljenje. A naslušao sam se gluposti vezano za pomenute stvari, damo tako. Neki bi da se ukidaju trolejbusi jer ruže pogled u centru. Drugi bi da se ne radi ništa vezano za tramvaje, jer zaboga krivi su oni što već 30 godina nije urađeno ništa vezano za metro, pošto se nije moglo, jer eto, ništa nije rađeno na širenju tramvaja. Pa onda, čim se spomenuo teški metro, super, to je to, to nam treba, a to što zaobilazi sve bitne tačke u gradu, kao i već izgrađena naselja, i to sa velikim brojem ljudi, otprilike, šta da se radi...
 
Vrh