Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Delija":pij5x6vh je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803504#p803504 je napisao(la):
Homer Jay » 15 Dec 2020 04:26 pm[/url]":pij5x6vh]Prema nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, predviđeno je provlačenje tramvaja kroz Prokop. Koliko mi je poznato, taj plan još nije usvojen, ali evo kako je to Ve-uprava zamislila:


Одлично!

Кад погледамо целокупни план градских шинских система остају следеће крупне спорне тачке:

1. Приоритет метро линија где би трећа требала бити прва
2. Тунел испод Саве
3. Макиш
4. Лоше испланирано ширење БГ воза где се линије сецкају у центру града уместо да се одраде крштене линије с краја на крај града
5. Упорно игнорисање Панчева као најочиглендији пример бахатости и корупције

Уз све те недостатке мени је ово свакако огроман позитиван помак обзиром да је пре 10ак година сав фокус био на конверзији трамваја у лрт и градњи 3км булевара од пола милијаррде а ширење градске железнице и трамваја није нико фермао ни 2%.
Jel pod 4. spada i nepovezanost aerodroma?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Evo nastavka. Dakle, pošto sada imamo novu saobraćajnicu-prilaz između KCS i Hitne pomoći, sa sve prokrčenom šumom, mislio sam da se ona iskoristi za spuštanje tramvajskih koloseka ka Prokopu. Kao što sam napomenuo na samim slikama, ovo su samo grube ilustracije i predlozi. Niti sam opremljen da snimam teren ili pak projektujem građevine, niti sam stručan za to. To ostavljam drugima, kojima je to posao. Ja samo dajem ideju.

Takođe, imajte u vidu da aero-snimak koji sam koristio nije najvežiji, jer ne prikazuje novi prilaz. Tako da iako je njegova trasa ucrtana na površini, ona je simbolička. I mislim da je u realnosti šira - pogledajte sliku s drona ispod. Ali i dalje ostaje pitanje - da li je dovoljno široka i odgovarajućeg nagiba za dva tramvaja u mimoilaženju? E to je ono što treba neko stručan i opremljen da utvrdi.

A u slučaju da prva varijanta otpada, ucrtao sam grubi prikaz druge, alternative. Ali opet, i ta varijanta zavisi od toga koliko je ''gornja tačka'' prilaza viša od ''donje''. Ako razumete šta hoću da kažem.
Nadvoznjak.jpg

Naravno, na mestu gde se šine odvajaju/spajaju na prilaz, morala bi da bude semaforizovan raskrsnica. Bar za onaj smer koji će biti presečen. U tu svrhu mogao bi da se koristi sistem koji daje tramvaju prvenstvo prolaza kad ovaj naiđe. Čekanje od svega 10-15ak sekundi bi bilo sasvim dovoljno za prolazak tramvaja a da nikog ne ometa, pa čak ni Hitnu pomoć.

Nadvožnjak bi mogao da počinje od uzvišice tik iznad HP i da ide direktno ka BIPu. Prvi stub bi mogao da mu bude na zelenoj površini između prilaza HP i trotoara (naravno, ovo je pitanje za građevince, ja samo predlažem laički). Na drugoj strani autoputa, nadvožnjak bi prolazio iznad BIPovog parkinga. Ova trasa koju sam ja predložio predviđa postojanje stubova uz minimalno oduzimanje površina i ometanje ''saobraćaja'' unutar parkinga - tako da jedan bude na samom rubu parkinga, gde je otpad/trava. A druga dva da budu na mestima gde su trenutno ionako zemljane površine. Tako da čak i ako BIP ostane tu i nastavi da radi, ne trpi nikakva ometanja zbog nadvožnjaka. Naravno, uz nadoknadu/dogovor radi eksproprijacije i upotrebe komada zemlje za stubove. Nadvožnjak bi zatim išao dalje ka Prokopu, i potom pod pravim uglom ušao u kasete ispod njega.
Ulaz u Prokop.jpg

Što se tiče ostatka trase tj. tunela, moje mišljenje je da bi bilo glupo ne napraviti bar jednu stanicu, kad se već prolazi ispod stambenog naselja i velike raskrsnice. Pored Topčiderske Zvezde, na ''špicu'' Hajd Parka, postoji jedan prazan travnjak koji bi mogao da ustupi mesto za ulaz/izlaz na stanicu. Ne bi bila potrebna bog zna kako velika površina (te ne bi bilo sečenja šume).
Zvezda.jpg

''Posle'' nje, tunel bi nastavljao dalje ka Carevoj ćupriji (okretnici kod Sajma). Namerno sam predložio da krivine tunela budu tik uz stanice, em radi lakšeg kopanja (pretpostavljam da je lakše kad se zemlja buši u pravcu nego kad se stalno pravi blaga korekcija) em da kad tramvaj prođe krivinu, može da ubrza do maksimalne brzine bez bojazni od iskakanja iz šina. Dužina celokupnog tunela bi bila oko 1.600 metara, a stanica ''Topčiderska zvezda'' bi bila skoro pa tačno na polovini te trase.
Ruska.jpg

Izlaz iz tunela bi bio tačno pored okretnice, u brdu. Naravno, i ovo je pitanje/izazov za građevince, jer bi morao da se probije tunel tuda bez uticaja na objekte iznad i oko tunela. I da se spreče budući odroni postavljanjem onih mreža-greda ili betonskih ploča.

Gledao sam malo na netu kako je kod drugih gradova koji takođe imaju podzemne tramvaje ili pre-metro, kako neki kažu. Ima tunela i od po 6, pa čak i 8 km u cugu. Ovaj naš bi iznosio 1.6 km. Što nije malo ali nije uopšte ni puno. A od jednog do drugog kraja trebalo bi mu bukvalno 3 minuta, sa sve stajanjem ispod Topčiderske zvezde a 5 minuta do Kliničkog centra.
 
Свака част на труду. Идеја ми се допада.
 
@Bender Rodriguez

Одлично је ово, исто бих направио!

Две опаске:

Морао би да се смањи притисак на Ресавку, јер са оволико аутомобила, трамвај ће упасти у чеп. Да ли је нека подземна гаража решење (јесте) и где? Приступи су кључни.

На делу тунела између Прокопа и господарске механе, по плану Ежиса из 2012. планирана је подземна станица Сењак. Свакако да може да се нарави и не треба да маши насеље испод којег иде.
 
У Ресавској је проблем што је иста улица приступ за КЦС и за онај неугледни паркинг владе. Мислим да би ту могла да се направи велика јавна гаража.
 
Гараже да, али и чешћи јавни превоз и ограничавање уласка возила у одређене делове града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804131#p804131:3iwee6w8 je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Dec 17, 2020 11:22 am[/url]":3iwee6w8]е Бендере, коначно и ти да убодеш нешто паметно
''Konačno''? :D Tja... Kačio sam ja jedno 10ak ovakvih detaljnih predloga i na drugim temama. Pojedini moji sadržaji su završavali i u novinama a baš sad skoro su moja pisanija naterala nadležne da napokon odreaguju na neke... ''probleme'' za koje su godinama znali ali su ih svesno gurali pod tepih. :D (znaju oni i na koje probleme tačno mislim, pošto znam da prate forum)

Tako da bilo je svačega. Nego jbg, treba nekad čitati neka nepopularna mišljenja članova koja ispadaju iz kalupa forumskog ''establišmenta''... :wink:

No dobro. Hvala.

@Panto, Došljak, Prle - hvala :sesir: Naravno, prihvatam sve kritike i primedbe, zato i kačim. :) A i svakako da mora da se uradi na pravi način inače džaba sve.

Da, svakako da ceo kraj plače za garažama. I Resavska kao Resavska, sa ''svojim'' sadržajima, i Klinički centar kao celina za sebe. Garaža u KCS je imperativ u svakom slučaju, sa ili bez tramvaja u ovom delu. A tek sa tramvajem i širenjem kolovoza morao bi da se nađe način da se nagomilani automobili sa trotoara sklone negde gde ne bi smetali.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804125#p804125:3iwee6w8 je napisao(la):
Прле » Čet Dec 17, 2020 11:03 am[/url]":3iwee6w8]Гараже да, али и чешћи јавни превоз и ограничавање уласка возила у одређене делове града.
Razumem ideju za ograničevanje kretanja, pogotovu u ovom slučaju gde od toga zavisi cirkulisanje hitnih službi. Ali ne mogu da zamislim funkcionalan model i sistem gde bi celom ovom delu grada (između Kneza Miloša, Nemanjine i Bulevara Oslobođenja) bio omogućen pristup automobilu koji se uputio ka bilo kojoj bolnici (bio to hitan slučaj ili samo prevoz slabo pokretnog pacijenta), a onemogućen drugima koji nisu apsolutno neophodni tu. :?

To bi možda trebalo da bude sledeća diskusija i studija za nadležne u narednom periodu. Za sad sam najpre želeo da pokažem kako je moguće provući tramvaj kroz ostatak Resavske a da funkcionisanje hitnih službi ne bude ometeno. I da, ako se ispostavi da od metroa kroz Prokop definitivno nema ništa, da i dalje nije sve izgubljeno za kasete i nekadašnji plan o vezi Prokop-KCS.

Videću ovih dana da ponovo odem do prilaza iza KCS pa odatle da vidim kako bi izgledalo ako bi se tu spojio nadvožnjak i kako bi to išlo prema BIPu.
Verujem da bi vlasti najviše volele da tramvaj nekako gurnu u ovaj podvožnjak kod Hitne pomoći i time uštede sebi i pare i vreme i političke poluge. :mrgreen: Ali na njihovu žalost, to otpada prvo zato što je prenizak, a drugo, zato što se uvek poplavi kad padnu jače kiše do te mere da nosi i automobile.

Čak me zaprepašćuje da su nadležni ovolike decenije (kapiram da je ovo problem koji datira još od 90ih, ako ne i pre) dopuštali da se ovakve stvari dešavaju tik ispred gradskog zavoda odakle se šalju vozila hitne medicinske pomoći. :roll:
 
@Bendere pridruzujem se pohvalama. Zanimljivo i dobro resenje.
 
Zaista odlična analiza i rešenja.
Mada, ja mislim da treba ići bukvalno na maksimalan pritisak da se linija 1 provuče preko prokopa i Slavije kroz postojeće kasete, jer ovo preko gazele i bnv-a je smejurija. Tramvaj + metro su jedino rešenje, naročito što tramvaj sa jednom trasom do stanice nije pouzdana veza sa gradom.
 
Odlucili su se za cut and cover metodu, plitke tunele i stanice. Zato i ne mislim da je sada Prokop u uzoj igri. Ovo sto je Bender predlozi je smisljen sistem koji moze ici fazno. Ispod kelnske zeleznicke stanice samo postoji tramvaj i ako ga tako ne zovu. Doduse su stanicu Keln Hbf izgradili sa stanicom Breslauer Platz, pa je stvarno velika, ali ipak je tramvaj.Teski metro bi cekali 15 godina. Slike iz Kelna - Breslauer Platz i terminus HBF
K_BreslauerPlatz_1513.jpg

Stadtbahnkoeln-brplkopfbahnhof.jpg
 
nije da uvek teram kontru ali..

ako cemo da povezemo tramvajem prokop i gospodarsku mehanu i to tunelom od 1.6km ispod senjaka a ne povrsinom do mostara udaljenog 400-500 metara.... 1.6km je udaljenost prokopa i slavije... meni se nekako cini vaznije dobro povezati slaviju i prokop nego slaviju i gospodarsku mehanu i da je bolje napraviti krstene stanice ispod klinickog centra, tamo gde su najpotrebnije i najkorisnije a ne gde ima mesta na povrsini, nego ispod kafane seher ili topciderske zvezde
 
Hvala, Orjene.

@gishko, razgradjevinar
Pošteno. Ja sam ovo gore izneo kao jednu od opcija. Ako neko baš želi da iskoristi metro kasete ispod Prokopa.


A šta mislite o tome da tunel posle Topčiderske zvezde ne ide ka Sajmu nego ka Rakovici? I da se priključuje na postojeći kolosek pored Topčiderske noći?
 
bender, i ja samo glasno razmisljam, nista ne tvrdim ... potegao si opet tu zapaljivu temu, misteriju koje generacije ne mogu da razrese. kako povezati prokop i beograd? shvatam da je tvoja ideja minimizirati stetu nastalu zbog naprdnog divljanja u savskom amfiteatru i koliko toliko privesti nameni sve ono sto je do sada ulozeno i izgradjeno. ali ma koliko bio otvorenog uma ne mogu da prihvatim da se uopste razmislja o bilo kojoj drugoj varijanti sem one po kojoj su kasete koje spominjes vec izgradjene a to je za metro. mi jednostvano ne smemo da dozvolimo da grupica provincijskih sabana, pomahnitala od besa i samovolje, radi sa ovim gradom sta im prdne na pamet
 
Samo da dodam da bi mogla i stanica kod Vase Pelagića, pošto je tu šuma većim delom. Idealno bi bilo kada bi postojala i stanica između pomenute i Gospodarske mehane, ali ne postoji idealan prostor za njen ulaz, pošto je duž cele trase izgrađeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804213#p804213:2871lbsi je napisao(la):
Bender Rodriguez » Чет Дец 17, 2020 4:05 pm[/url]":2871lbsi]Hvala, Orjene.

@gishko, razgradjevinar
Pošteno. Ja sam ovo gore izneo kao jednu od opcija. Ako neko baš želi da iskoristi metro kasete ispod Prokopa.


A šta mislite o tome da tunel posle Topčiderske zvezde ne ide ka Sajmu nego ka Rakovici? I da se priključuje na postojeći kolosek pored Topčiderske noći?
Занимљива идеја, тиме би се тројка још више убрзала од Раковице до центра града. Мада онда је дужи тунел, што је скупље, и губи се могућност скраћене 12ице од Руске до Прокопа.
 
@ Bender, lepo si se potrudio, + svakako. Do gospodarske mehane ici je svakako dobro, tu je sajam, moze da ide tramvaj preko mosta na nbg i spoji novu BAS stanicu, moze na banovo brdo, a moze i za rakovicu pored topcidera.

Ono sto vredi razmisliti, kasete su inace pravljenje za dve metro linije, sa peronima u sredini (voz-peron-voz-voz-peron-voz). tako da ne bi bilo lose da se dva koloseka koriste za tramvaj i dva za metro linija 3.

(sad vidite kolika ulaganja su potrebna za tramvaj + stanica sajam za bg voz, samo za saniranje stete zbog slepaca da zaobicu prokop i ako su imali to kao opciju sa linijom jug-sever)
 
A kolika ulaganja će tek biti potrebna za železničke stanice Sajam i Makenzijeva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804249#p804249:35905g3z je napisao(la):
Дошљак » Čet Dec 17, 2020 6:04 pm[/url]":35905g3z]
Занимљива идеја, тиме би се тројка још више убрзала од Раковице до центра града. Мада онда је дужи тунел, што је скупље, и губи се могућност скраћене 12ице од Руске до Прокопа.
Zapravo nije. :D Evo pogledaj i sam. :)

Ali svakako ću ubrzo da napravim prikaz i za tu opciju ako bi išlo do Topčidera.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804271#p804271:35905g3z je napisao(la):
milanche » Čet Dec 17, 2020 6:53 pm[/url]":35905g3z]
Ono sto vredi razmisliti, kasete su inace pravljenje za dve metro linije, sa peronima u sredini (voz-peron-voz-voz-peron-voz). tako da ne bi bilo lose da se dva koloseka koriste za tramvaj i dva za metro linija 3.

(sad vidite kolika ulaganja su potrebna za tramvaj + stanica sajam za bg voz, samo za saniranje stete zbog slepaca da zaobicu prokop i ako su imali to kao opciju sa linijom jug-sever)
Naravno. Na mom predlogu sam stavio da šine idu u dva centralna perona/kasete. Ali svakako da mogu da se nameste i drugačije.
Tramvajima je to najmanji problem, jer njima ionako ne treba mnogo prostora za skretnice. Ako se napravi betonska platforma ispred kaseta, lako tu mogu da se premeštaju šine. Mislim kao kod mosta, ako me razumeš. Bitno ti je da imaš konstrukciju mosta, nešto na čemu sve stoji. A ti posle na njegovoj površini mož' da biraš do mile volje oćeš li asfalt, oćeš li beton, oćeš li šine, kaldrmu... Ali bitno je da imaš izgrađenu podlogu za to. Tako i ovde. Bitno je samo da ispred kaseta bude napravljena ta podloga/nadvožnjak dužine 20 metara. A posle lako može da se menjaju šine, pruge, skretnice... :)
 
Ma naravno, vise sam to onako naglas rekao zbog plana samog Prokopa, gde su predvideli samo jelu liniju sinskog sistema u sredini i prosirili platformu , tako da se eskalatorima spusta tamo gde je ranije bio predvidjen kolosek.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804277#p804277:1pjfk4c5 je napisao(la):
NoLimit » 17 Dec 2020, 19:12[/url]":1pjfk4c5]A kolika ulaganja će tek biti potrebna za železničke stanice Sajam i Makenzijeva.
Upravo tako
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804315#p804315:1wufaa05 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Dec 2020 20:24[/url]":1wufaa05]Ali svakako ću ubrzo da napravim prikaz i za tu opciju ako bi išlo do Topčidera.
A ako bi se pokrivali i pravac ka Rakoici i pravac ka Gospodarskoj Mehani? Da li bi to isplativo (i finansijski i funkcionalno)?
 
@Bender, pohvale za trud.

Da li si razmisljao da nakon Prokopa tramvaj izlazi na Bulevar kneza Aleksandra Karadjordjevica, negde u ravni sa Kucom cveca, pa da nastavlja ka Banjici? Cisto kao jeftinija alternativa koja ne bi imala toliko dugacak tunel.
 
Tako nešto je spominjano, ali nadzemno, u jednoj od varijanti. Tramvaj Deligradskom, pa preko pasarele i Gučevske, te Dragana Mancea na Bulevar KAK, ali to zahteva da se odradi sve ono što sam pominjao u jednom od ranijih postova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804511#p804511:3selrotb je napisao(la):
solecar » Pet Dec 18, 2020 2:39 pm[/url]":3selrotb]A ako bi se pokrivali i pravac ka Rakoici i pravac ka Gospodarskoj Mehani? Da li bi to isplativo (i finansijski i funkcionalno)?
Mislis da budu dva tunela, i ka Sajmu i ka Rakovici? Padalo mi je to na pamet ali siguran sam da bi to bio preveliki finansijski i gradjevinski poduhvat za nase. Bar u narednih 5 godina. A za isplativost u smislu linija bi morala da se uradi detaljna studija kretanja putnika. Zato ja retko kad i komentarisem i predlazem rasporede i trase linija, jer znam da je za to potrebno mnogo podataka i analiza
kopte3":3selrotb je napisao(la):
@Bender, pohvale za trud.

Da li si razmisljao da nakon Prokopa tramvaj izlazi na Bulevar kneza Aleksandra Karadjordjevica, negde u ravni sa Kucom cveca, pa da nastavlja ka Banjici? Cisto kao jeftinija alternativa koja ne bi imala toliko dugacak tunel.
Hvala. :sesir:
Vidis nije mi to palo na pamet. Napravicu predlog. Mada ja licno ne bih bio za tu opciju jer Bulevar A Karadjordjevica i Neznanog junaka sluze kao bitni tranzitni pravci za ceo taj deo grada a na nekoliko mesta imaju svega tri trake (ukupno). Sto znaci da ako tu dodje do zastoja tramvaja, pravili bi se cepovi. Istina, i trolejbusi umeju da stanu, ali oni ipak imaju nesto vecu fleksibilnost u tim situacijama.

No dobro, napravicu i to u svakom slucaju.
Mada ono sto bih ja najvise voleo sada je kada bi se nasao neko strucan ko bi makar odokativno pogledao i obisao stanje i teren ispred kaseta, kod BIPa i prilaz KCS i rekao da li uopste postoji mogucnost za takav nadvoznjak ili mora da se trazi nova ruta. Mislim, posto gradjevinac ipak drukcije zamislja konstrukciju nekog objekta i njegovu izvedbu nego mi koji to nismo i ne znamo ogranicenja i uslove. Jer inace dzaba mi mastamo o svemu ovome ako fizicki nije izvodljivo. :?
 
Vrh