Evo nastavka. Dakle, pošto sada imamo novu saobraćajnicu-prilaz između KCS i Hitne pomoći, sa sve prokrčenom šumom, mislio sam da se ona iskoristi za spuštanje tramvajskih koloseka ka Prokopu. Kao što sam napomenuo na samim slikama, ovo su samo grube ilustracije i predlozi. Niti sam opremljen da snimam teren ili pak projektujem građevine, niti sam stručan za to. To ostavljam drugima, kojima je to posao. Ja samo dajem ideju.
Takođe, imajte u vidu da aero-snimak koji sam koristio nije najvežiji, jer ne prikazuje novi prilaz. Tako da iako je njegova trasa ucrtana na površini, ona je simbolička. I mislim da je u realnosti šira - pogledajte sliku s drona ispod. Ali i dalje ostaje pitanje - da li je dovoljno široka i odgovarajućeg nagiba za dva tramvaja u mimoilaženju? E to je ono što treba neko stručan i opremljen da utvrdi.
A u slučaju da prva varijanta otpada, ucrtao sam grubi prikaz druge, alternative. Ali opet, i ta varijanta zavisi od toga koliko je ''gornja tačka'' prilaza viša od ''donje''. Ako razumete šta hoću da kažem.
Naravno, na mestu gde se šine odvajaju/spajaju na prilaz, morala bi da bude semaforizovan raskrsnica. Bar za onaj smer koji će biti presečen. U tu svrhu mogao bi da se koristi sistem koji daje tramvaju prvenstvo prolaza kad ovaj naiđe. Čekanje od svega 10-15ak sekundi bi bilo sasvim dovoljno za prolazak tramvaja a da nikog ne ometa, pa čak ni Hitnu pomoć.
Nadvožnjak bi mogao da počinje od uzvišice tik iznad HP i da ide direktno ka BIPu. Prvi stub bi mogao da mu bude na zelenoj površini između prilaza HP i trotoara (naravno, ovo je pitanje za građevince, ja samo predlažem laički). Na drugoj strani autoputa, nadvožnjak bi prolazio iznad BIPovog parkinga. Ova trasa koju sam ja predložio predviđa postojanje stubova uz minimalno oduzimanje površina i ometanje ''saobraćaja'' unutar parkinga - tako da jedan bude na samom rubu parkinga, gde je otpad/trava. A druga dva da budu na mestima gde su trenutno ionako zemljane površine. Tako da čak i ako BIP ostane tu i nastavi da radi, ne trpi nikakva ometanja zbog nadvožnjaka. Naravno, uz nadoknadu/dogovor radi eksproprijacije i upotrebe komada zemlje za stubove. Nadvožnjak bi zatim išao dalje ka Prokopu, i potom pod pravim uglom ušao u kasete ispod njega.
Što se tiče ostatka trase tj. tunela, moje mišljenje je da bi bilo glupo ne napraviti bar jednu stanicu, kad se već prolazi ispod stambenog naselja i velike raskrsnice. Pored Topčiderske Zvezde, na ''špicu'' Hajd Parka, postoji jedan prazan travnjak koji bi mogao da ustupi mesto za ulaz/izlaz na stanicu. Ne bi bila potrebna bog zna kako velika površina (te ne bi bilo sečenja šume).
''Posle'' nje, tunel bi nastavljao dalje ka Carevoj ćupriji (okretnici kod Sajma). Namerno sam predložio da krivine tunela budu tik uz stanice, em radi lakšeg kopanja (pretpostavljam da je lakše kad se zemlja buši u pravcu nego kad se stalno pravi blaga korekcija) em da kad tramvaj prođe krivinu, može da ubrza do maksimalne brzine bez bojazni od iskakanja iz šina. Dužina celokupnog tunela bi bila oko 1.600 metara, a stanica ''Topčiderska zvezda'' bi bila skoro pa tačno na polovini te trase.
Izlaz iz tunela bi bio tačno pored okretnice, u brdu. Naravno, i ovo je pitanje/izazov za građevince, jer bi morao da se probije tunel tuda bez uticaja na objekte iznad i oko tunela. I da se spreče budući odroni postavljanjem onih mreža-greda ili betonskih ploča.
Gledao sam malo na netu kako je kod drugih gradova koji takođe imaju podzemne tramvaje ili pre-metro, kako neki kažu. Ima tunela i od po 6, pa čak i 8 km u cugu. Ovaj naš bi iznosio 1.6 km. Što nije malo ali nije uopšte ni puno. A od jednog do drugog kraja trebalo bi mu bukvalno 3 minuta, sa sve stajanjem ispod Topčiderske zvezde a 5 minuta do Kliničkog centra.