Evo predloga i alternative za povezivanje Prokopa i iskorišćavanje kaseta u slučaju da metro ne bude prolazio kroz njega. Moja ideja je da se onda ispod njega napravi podzemna trasa za tramvaje, koji bi se na severu nastavljali na Resavsku, a na jugu ili ka Sajmu ili ka Rakovici.
ALI, pre nego što se pusti bilo kakav javni prevoz kroz ovaj deo Resavske, a posebno tramvaj, njen kolovoz mora da se proširi. Pošto tramvaji spadaju u vozila koja lako mogu da se zaglave ili stanu nasred kolovoza, ne sme da se ostavi ulica u kojoj su sve saobraćajne trake ''u milosti i nemilosti'' stanja na šinama.
Zato kolovoz Resavske mora da se proširi za još jednu traku, žrtvujući jednu nišu za parkiranje. Tramvaji bi išli spoljnim trakama, uz ivičnjak, dok bi
u sredini bila napravljena i obeležena specijalna saobraćajna traka rezervisana samo za vozila hitnih službi, po uzoru na modele koji
imaju još neki gradovi po svetu.
Na ovaj način, vozila hitnih službi bi mogla nesmetano da cirkulišu i ne bi zavisila od zastoja ili kvarova. Na prostorima oslobođenih od nekadašnjih parkinga, našlo bi se mesta i za stajališta u oba smera. Jedno na uglu Vojvode Milenka i Resavske, a drugo ispred Instituta za reumatologiju.
Ovime bi se napravila stajališta odnosno dobra veza javnog prevoza sa nekoliko velikih i posećenih objekata: Gimnazije Sveti Sava, Osnovne škole Njegoš, Instituta za reumatologiju, Doma zdravlja Savski venac, pa i Britanske ambasade.
Resavska bi ostala u istom ovakvom režimu
(1+1 uz specijalnu traku za HP u sredini) sve do raskrsnice sa Višegradskom. Odatle pa nadalje, mogla bi da se pretvori u sasvim običnu 2+2 saobraćajnicu, sa jednom trakom za tramvaje (i to uz ivičnjak, da srečavaju bahata stajanja i parkiranja) i drugom za ostala vozila. Razdelno ostrvo između bi moralo da se ukloni. Jeste šteta zbog estetika i par drva koje će se time srušiti, ali je neophodna cena za bolju protočnost, jer će upravo taj deo Resavske i biti najužurbaniji (hitna, tramvaji, taksiji, posetioci, dostave...) Označio sam i gde bi bilo poželjno mesto za stajalište, mada to stajalište konkretno se može pomeriti i negde drugde ako treba.
Dalje, na neizgrađenoj površini između Resavske i Poliklinike, koja stoji neupotrebljena i zarasla, mogla bi da se napravi okretnica. Imajte u vidu da prvi put radim ovako nešto, i to u skromnom softveru, te da možda neke deonice izgledaju nepravilno. Ali to je radi ilustracije, a mesta svakako ima, pogotovu ako se napravi dobar raspored.
Kao što se vidi, stajalište za tramvaje iz Prokopa ka centru bi bilo smešteno ispred/pored okretnice u Resavskoj. Dok bi na samoj okretnici bilo još jedno stajalište, za potrebe linija koje bi se okretale na toj okretnici. Pozicionirano tako da može da opslužuje vozilo u oba smera, i ono koje okreće ka centru, i ono koje okreće ka Prokopu (kao što je slučaj na Tašmajdanu gde je linija 6).
Premda bih najradije otfikario ovaj jedan segment izvesne (čini mi se privatne) klinike Aurora kako bi ulica napokon mogla da se proširi i dobije normalnu konfiguraciju, napravio sam ovu varijantu plana za slučaj da je to nemoguće. Ali ono što svakako mora da ''leti'' jeste besmisleni i prazni čir od radionice/ostave koji se nalazi na sledećem ćošku, tako glupo postavljen da blokira, sužava i ''seče'' sve saobraćajnice oko sebe. Zašto to nije šutnuto još prošle godine kad je napravljen novi prilaz KCS, ne znam. Ali ako će tuda prolaziti tramvaj, ta rupčaga mora da se ukloni i da se tok ulice normalizuje.
U sledećem postu kačim ostatak predloga, sa najkompleksnijim delom - ''izbijanje'' šina na padinu iznad Zavoda hitne pomoći i prebacivanje na nadvožnjak ka BIPu.