Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803497#p803497:2o1vd04f je napisao(la):
Дошљак » 15 Dec 2020 16:10[/url]":2o1vd04f]Искрено ни ја, али вероватно их мрзи да развлаче мрежундва пута. И искрено очекивао сам мрежу још кад су почели саобраћајницу до плоче. Проблем је што нико неће ни да пита надлежне за ово.
Mrzi ih da razvlače mrežu dva puta, a ne mrzi ih razvlače mrežu po Dorćolu i kroz Nemanjinu, i da istu planiraju da proteraju sa Terazija i Studentskog trge, te iz Kralja Milana, Makedonske i Svetogorske, kao i Vasine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803539#p803539:mmjg989g je napisao(la):
solecar » 15 Dec 2020 06:09 pm[/url]":mmjg989g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803497#p803497:mmjg989g je napisao(la):
Дошљак » 15 Dec 2020 16:10[/url]":mmjg989g]Искрено ни ја, али вероватно их мрзи да развлаче мрежундва пута. И искрено очекивао сам мрежу још кад су почели саобраћајницу до плоче. Проблем је што нико неће ни да пита надлежне за ово.
Mrzi ih da razvlače mrežu dva puta, a ne mrzi ih razvlače mrežu po Dorćolu i kroz Nemanjinu, i da istu planiraju da proteraju sa Terazija i Studentskog trge, te iz Kralja Milana, Makedonske i Svetogorske, kao i Vasine.
Cca 300 metara ima da razvuku i kada počne rekonstrukcija da skinu.
A i ta rekonstrukcija ko zna kada će.
Screenshot_20201215_182434.jpg
 
Нажалост није их брига ни за Прокоп ни за тролејбус.
 
Regulacija sinskog sistema - sa aeroport ekspresom
 

Prilozi

  • sinski sistem.JPG
    sinski sistem.JPG
    251,3 KB · Pregleda: 1.994
Suditi po ovom planu tramvaj ce korisititi kasete koje su ugradeni u Prokop, a buduca M3 bi prolazilo istocnije od stanice. Ako M1 ne pustaja tuda. Po mom misljenu, M1 ce biti bez Prokopa sto do Savskog trga nece sigurno raditi krtice. Bice povrsinski kop i zatvoriti ce se iskopani otvor. Do Prokopa bi trebali nabaviti krtice. Ne vidim razlog sto bi usli u taj dodatni trosak kad bi mogli stici do Savskog trga svuda otvorenom kopom i zavrsiti stvar. Tu bi bilo tesko busiti krticom sto je tlo jako vlazno. U Berlinu su na takvim mestima gde su krtice kopali u vlaznom zemljistu ispod reke Spre (za U-5, otvaraju je 2021) radtili vestackom zaledivanjem. Krticama su tako pravili put kroz zaledeno zemljiste. Ali samo na nekim 200 m. Sto bi nasi radili ovom metodom na potezu od par km.
Baugrundvereisung - vestacko zaledivanje jedina mogucnost da krtice prolaze kroz vlazno zemljiste. Inace bi voda usla i ostetila krticu, koja nemoze ni da se vadi na zadnoj strani- vade na prednoj strani. Ako se zaglavi mora da busi dalje da bi izasla.
 

Prilozi

  • prokop sinski sistem.JPG
    prokop sinski sistem.JPG
    314,9 KB · Pregleda: 2.007
  • baugrundvereisung.JPG
    baugrundvereisung.JPG
    107 KB · Pregleda: 1.995
Ако добро видим ове планове, уствари је у званичном плану баш ово што је Бендер предложио, трамвај у продужетку Ресавске, и тунел до Руске. Само што мислим да је метро касета источније, као што је на овом плану и линија М3.
 
Varijanta M1 se meni poudara sa tramvajem u kaseti. M3 je mozda ispod Prokopa ali ne u kaseti?
 

Prilozi

  • plan.JPG
    plan.JPG
    233,4 KB · Pregleda: 1.955
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803542#p803542:2ksv69w1 je napisao(la):
mvbg1 » 15 Dec 2020 18:27[/url]":2ksv69w1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803539#p803539:2ksv69w1 je napisao(la):
solecar » 15 Dec 2020 06:09 pm[/url]":2ksv69w1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803497#p803497:2ksv69w1 je napisao(la):
Дошљак » 15 Dec 2020 16:10[/url]":2ksv69w1]Искрено ни ја, али вероватно их мрзи да развлаче мрежундва пута. И искрено очекивао сам мрежу још кад су почели саобраћајницу до плоче. Проблем је што нико неће ни да пита надлежне за ово.
Mrzi ih da razvlače mrežu dva puta, a ne mrzi ih razvlače mrežu po Dorćolu i kroz Nemanjinu, i da istu planiraju da proteraju sa Terazija i Studentskog trge, te iz Kralja Milana, Makedonske i Svetogorske, kao i Vasine.
Cca 300 metara ima da razvuku i kada počne rekonstrukcija da skinu.
A i ta rekonstrukcija ko zna kada će.

file.php
Zašto samo do skretanja za Prokop? Rentabilnije bi bilo da se provuče kroz celu Dragana Mancea, Tada mogu i da se krate trole ako imamo bilo kajkav problem, bilo na Dedinju, bilo u centru / Kneza Miloša. To bi bilo ukupno 600m.
 
Вероватно је мислио на десне водове контактне мреже који би се померали у десно када се прошири улица.
 
Nisam razmišljao u tom pravcu. Prvenstveno sam se bazirao na provlačenje žice preko Prokopa.
Mada ova solucija sa okretnicom u Dragana Mancea je odlična. :sesir:
 
Ako dobro pamtim price starog rodjaka , koji je radio u Zavodu za projektovanje JZ (danas CIP) ,
na projektu Prokop , od osnivanja do penzionisanja oko Titove smrti....

...Tramvaji su trebali dolaziti iz smerova Mostarske petlje i Autokomande ..
Od Slavije bi skretao iznad Veterinarskog, pa nadvoznjakom ka Oblakovskoj, do stanice.

(Verovatno su mislili i slicno od Mostara iz oba smera pored BIP-a do stanice...)

Pominjao je kruznu liniju "velika dvojka" .
To dobro pamtim jer je stari stanovao kod Vuka, pa mu je to odgovaralo za putovanja. :D

Meni nikako ne dolazi na um, GDE su mislili da protnu tramvaje kroz Mostarsku petlju ka Prokopu?????? :shok:
Isto se pitam i za petlju Autokomanda.???
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803504#p803504:6l8m4tgd je napisao(la):
Homer Jay » 15 Dec 2020 04:26 pm[/url]":6l8m4tgd]Prema nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, predviđeno je provlačenje tramvaja kroz Prokop. Koliko mi je poznato, taj plan još nije usvojen, ali evo kako je to Ve-uprava zamislila:


file.php
Одлично!

Кад погледамо целокупни план градских шинских система остају следеће крупне спорне тачке:

1. Приоритет метро линија где би трећа требала бити прва
2. Тунел испод Саве
3. Макиш
4. Лоше испланирано ширење БГ воза где се линије сецкају у центру града уместо да се одраде крштене линије с краја на крај града
5. Упорно игнорисање Панчева као најочиглендији пример бахатости и корупције

Уз све те недостатке мени је ово свакако огроман позитиван помак обзиром да је пре 10ак година сав фокус био на конверзији трамваја у лрт и градњи 3км булевара од пола милијаррде а ширење градске железнице и трамваја није нико фермао ни 2%.
 
Može biti od pomoći, kote u zoni GAK-a i hitne pomoći

kotekcs.jpg
 
Искрено, мени је фасцинантно колико форумаша са чуђењем прихвата или није уопште познато са садржином најбитнијег документа у вези са јавним превозом у деценији. Буквално би свако требао то да прочита пре него што уопште дође да пише на форум о овим темама. Постављан је одмах овде од почетка, толико се дискутовало о томе, спомињало по другим темама и спомиње се још увек сваких пар дана, многи форумаши су везани за њега на овај или онај начин, неки у изради, неки на увидима, неки кроз примедбе, неки само кроз критике по форуму. И сада на крају, када је усвајање истог остало само формалност скупштине, овде имамо поновно "откривање" тога да је идеја да се прогура трамвај кроз Прокоп ка Ресавској, као да је то нешто што се помиње први пут.

Ево, када већ други нису упознати, ставићу неке цитате овде који би могли бити занимљиви и повезани са тренутном дискусијом а искрено препоручујем свима да и за себе погледају тај документ који даје многе одговоре.

У опису линије М3 и могућих питања:
Ситуациони и нивелациони положај трасе МЛ 3 у зони железничке станице Прокоп. Траса се према овом предлогу пружа источним крајем станичне лире. Предлог не користи већ реализован метро пролаз кроз средишњи простор железничке станице што обезбеђује оптималан прилаз станичној згради и перонима,
Подходник намењен метроу у оквиру објекта Железничке станице у Прокопу условљава надземни прелаз аутопута што је коришћено у варијантним решењима метро линије 1, у складу са наведеним поставља се питање преласка аутопута код овако планиране метро линије.

У опису Бетрасове студије из 1985.:
Затим увођење паралелне трамвајске деонице дуж улице Генерал Жданове, чиме се повећава капацитет на критичној деоници и на трамвајску мрежу повезују Прокоп и Клинички центар.
Планирано је нових 25km трамвајске мреже. То су следеће деонице:
Булевар Војводе Мишића – Прокоп – Аутокоманда

O повезивању Прокопа:
С обзиром на значај железничке станице „Центар“ у Прокопу која након укидања Железничке станице у Савском амфитетару преузима функцију Главне железничке станице, јавља се потреба њеног повезивања са ширим подручјем града, које је у постојећем стању врло скромних могућности ослоњено искључиво на аутобуски подсистем. У циљу побољшања нивоа повезаности железничке станице са градским подручјем предлаже се њено повезивање са трамвајском мрежом и то на следећи начин: Од трамвајске окретнице – станице, Господарска механа предлаже се тунелска веза испод Сењака, Хајд парка до станице „Центар“ у Прокопу одакле би траса трамвајске пруге преко аутопута улазила у коридор Ресавске улице како би се повезала са постојећим трамвајским системом у Ресавској и Немањиној улици. Ова идеја датира из 1989. године када је дефинисан предлог концепта повезивања објеката железничког чвора са другим шинским системима у јавном саобраћају – ПРЕМЕТРО.
О плановима за трамваје и тролејбусе у односу на метро:
Измене у трамвајском саобраћају, огледају се у следећем :
- Продужетак линија трамваја 12 и 13 од Јулиног брда даље ка Жаркову
- Нови трамвајски коридор на Мосту на Ади. Претпоставка је да би се линије 9 и 12 могле преусмерити на нови мост
- Адаптације на две линије укључују следеће:
- Продужетак линија 3 и 12 ка северу од станице Омалдински стадион до станице Карабурма,
- Скраћивање линија 5,6 и 14 на источном делу Устаничке до Цветкове пијаце

Измене у тролејбуском саобраћају обухватају:
- Дислокација терминала са Студентског трга у Дунавску улицу
- Директно опслуживање Прокопа преусмеравањем линија 40 и 41
- Продужетак линија 28 и 40 до станице Мите Ружића и везе са линијом 2 метроа и продужетак линије 19 до планиране метро станице Устаничке.

Из овог последњег се види колико је укидање тролејбуса у току прошле године одрађено "из хира" због других фактора осим саобраћајних и чини се да за сада полако ти други фактори уступају опет натраг пред саобраћајним. Време ће дати коначан одговор.
 
Ja uveliko pravim plan-predlog za trasiranje tramvaja kroz Resavsku, preko autoputa pa kroz kasete Prokopa. Jasno mi je da od metroa kroz Prokop, ovog ili onog, lakog ili teškog, nema ništa. Tako da ću da napravim ovo i predložim, pa nek stoji. Pa ko zna, možda jednog dana neko uzme pa sprovede to u delo.

Kačim na temu o tramvajima kad završim. Pošto ionako za Prokop nema šta da crtam, tu je stvar jasna: nadvožnjak - kasete - tunel - pa dalje pod zemljom ka jugu.
 
Cisto da pitam jel postoji i dalje plan da se spoji Deligradska i Dragana Mance-a? Deluje da ide iznad Gucevske. (Render od Klinickog centra)
 

Prilozi

  • klinicki-centar-srbije-vs-07.jpg
    klinicki-centar-srbije-vs-07.jpg
    195,4 KB · Pregleda: 1.556
Родригез, пар постова изнад ти обзнанише да је неко већ такав план разрадио, али ти не читаш, немаш времена због стваралачког узлета :p
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803692#p803692:2hu9upk2 je napisao(la):
lukarts » 16 Dec 2020 09:00[/url]":2hu9upk2]Cisto da pitam jel postoji i dalje plan da se spoji Deligradska i Dragana Mance-a? Deluje da ide iznad Gucevske. (Render od Klinickog centra)
file.php
Prema planu, deo Deligradske, koji kreće ukoso od pogrebnog zavoda, u planu je da se preuredi i proširi na stranu ka zavodu, što uključuje uklanjanje onog vojnog objekta preko puta teniskih terena. Dalje, pasarela u produžetku se uklanja i na njeno mesto postavlja nadvožnjak, koji će izbijati na Gučevsku, koja će takođe dobiti značajno drukčiji izgled, uz rušenje nekoliko kuća, i nadovezuje se na onaj plan Dragana Mancea koji okačih. Eto to ti je ukratko plan.
 
^^ Jel taj plan još uvek aktuelan?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803703#p803703:jn6n0lfg je napisao(la):
Veliki Vracar » Sre Dec 16, 2020 9:34 am[/url]":jn6n0lfg]Родригез, пар постова изнад ти обзнанише да је неко већ такав план разрадио, али ти не читаш, немаш времена због стваралачког узлета :p
Yes, ali em je taj plan rađen pre 30 godina em nije dao odgovore kako bi se to sprovelo na samom terenu, na samoj ulici. :D
 
Spominjana je ta ideja više puta kroz ranije planove, ali u najnovijoj verziji oni se pozivaju na karakteristike i analizu trase iz varijante koja je izrađena 1989. u predlogu za Premetro. To ujedno znači da se ne zna stvarno gde, šta i kako će proći do detalja tj. kako će to izgledati na terenu. Zato je i svaki predlog na forumu koristan, jer se bavi nečime o čemu će kasnije biti raspisana detaljna studija. A znamo da forum može biti inspiracija institucijama, tako da Bender samo napred.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803794#p803794:d2bcv7zh je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Dec 2020 14:56[/url]":d2bcv7zh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803734#p803734:d2bcv7zh je napisao(la):
solecar » 16 Dec 2020 12:32[/url]":d2bcv7zh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803692#p803692:d2bcv7zh je napisao(la):
lukarts » 16 Dec 2020 09:00[/url]":d2bcv7zh]Cisto da pitam jel postoji i dalje plan da se spoji Deligradska i Dragana Mance-a? Deluje da ide iznad Gucevske. (Render od Klinickog centra)
file.php
Prema planu, deo Deligradske, koji kreće ukoso od pogrebnog zavoda, u planu je da se preuredi i proširi na stranu ka zavodu, što uključuje uklanjanje onog vojnog objekta preko puta teniskih terena. Dalje, pasarela u produžetku se uklanja i na njeno mesto postavlja nadvožnjak, koji će izbijati na Gučevsku, koja će takođe dobiti značajno drukčiji izgled, uz rušenje nekoliko kuća, i nadovezuje se na onaj plan Dragana Mancea koji okačih. Eto to ti je ukratko plan.
Jel taj plan još uvek aktuelan?
Ne bih znao, ućutali su se što se njega tiče, kao i proširenja Dragana Mancea. Sada su sve snage bacili na prvi i drugi kolosek, a kako će to izgledati na kraju, ne znam dal' iko može sa sigurnošću da kaže, pošto su ga više puta menjali.
Možda se nešto bude spominjalo po tom pitanju kada se bude ozbiljnije krenulo sa Tiršovom 2.
 
Čudi me da nema pomaka po pitanju nadvožnjaka Deligradska - Dragana Mancea, budući da ima višestruk uticaj na poboljšanje saobraćaja: nova veza kliničkog centra, u manjoj meri rasterećenje autokomande i mostara, kao i povezivanje Prokopa sa Slavijom na brz i lak način
 
Šta reći kada oni nisu zainteresovani jednu liniju sa krštenim intervalom da preusmere na Prokop, a ovamo čitav arsenal linija preusmerili ka praznom tržnom centru.
 
Postoji više načina uklanjanja napredne balege, kako Delija reče gradnjom linije 3, ali ne one u zvaničnim planovima jer bi izuzela Čukaricu, samim tim i propagirala vaskrsnuće B(e)lama i Tramvaja za 21. Vek. Možda ovako:
METRO_106a_1.jpg


^^^Umesto da grade pozamašne sekcije M1 i M2 mogli bi ili da izgrade centralni deo M3 Duišanovac-BAS-Prokop-Bajloni (tu imamo problem s depoom koji bi završio u Topčideru što im se ne bi svidelo, pri čemu izostavlja BnV), ili da umesto kombinacije M1+M2 preskoče drugu izgradnjom tog centralnog dela treće. Na taj način bi obe linije koristile zajednički depo na predviđenom mestu. M1 bi razgranao ka Vidikovcu. Od toga ne odustajem (na toj mapi ni nema kraka za Makiš jer postoji još jedna BG:Voz linija za Aerodrom, a planirana pokriva i Ostružnicu).

Poenta je u što ranijim fazama širenja mreže pokriti ključne tačke u gradu.

A tramvaj bi im bilo bolje da razgranaju ka Zemunu po ulicama nego da kopaju tunele po starom delu grada. Tuneli su za metro. Imali su pola veka za te tramvaje i sada kad treba metro da grade hoće tramvaj umesto metroa na radijalnoj trasi. Da Jovin ustane legao bi ponovo.

Da se nadovežem na soletov post. Isto važi i za BG:Voz. Iseckali mrežu umesto da pokriju sva tri kraka linijama s razumnim intervalom, bar dok se ne postigne limit propusne moći železničkog čvora.
 
Evo predloga i alternative za povezivanje Prokopa i iskorišćavanje kaseta u slučaju da metro ne bude prolazio kroz njega. Moja ideja je da se onda ispod njega napravi podzemna trasa za tramvaje, koji bi se na severu nastavljali na Resavsku, a na jugu ili ka Sajmu ili ka Rakovici.

ALI, pre nego što se pusti bilo kakav javni prevoz kroz ovaj deo Resavske, a posebno tramvaj, njen kolovoz mora da se proširi. Pošto tramvaji spadaju u vozila koja lako mogu da se zaglave ili stanu nasred kolovoza, ne sme da se ostavi ulica u kojoj su sve saobraćajne trake ''u milosti i nemilosti'' stanja na šinama. Zato kolovoz Resavske mora da se proširi za još jednu traku, žrtvujući jednu nišu za parkiranje. Tramvaji bi išli spoljnim trakama, uz ivičnjak, dok bi u sredini bila napravljena i obeležena specijalna saobraćajna traka rezervisana samo za vozila hitnih službi, po uzoru na modele koji imaju još neki gradovi po svetu.
Resavska dole.jpg

Na ovaj način, vozila hitnih službi bi mogla nesmetano da cirkulišu i ne bi zavisila od zastoja ili kvarova. Na prostorima oslobođenih od nekadašnjih parkinga, našlo bi se mesta i za stajališta u oba smera. Jedno na uglu Vojvode Milenka i Resavske, a drugo ispred Instituta za reumatologiju.
Resavska MP.jpg

Ovime bi se napravila stajališta odnosno dobra veza javnog prevoza sa nekoliko velikih i posećenih objekata: Gimnazije Sveti Sava, Osnovne škole Njegoš, Instituta za reumatologiju, Doma zdravlja Savski venac, pa i Britanske ambasade.
Resavska Sveti Sava.jpg

Resavska bi ostala u istom ovakvom režimu (1+1 uz specijalnu traku za HP u sredini) sve do raskrsnice sa Višegradskom. Odatle pa nadalje, mogla bi da se pretvori u sasvim običnu 2+2 saobraćajnicu, sa jednom trakom za tramvaje (i to uz ivičnjak, da srečavaju bahata stajanja i parkiranja) i drugom za ostala vozila. Razdelno ostrvo između bi moralo da se ukloni. Jeste šteta zbog estetika i par drva koje će se time srušiti, ali je neophodna cena za bolju protočnost, jer će upravo taj deo Resavske i biti najužurbaniji (hitna, tramvaji, taksiji, posetioci, dostave...) Označio sam i gde bi bilo poželjno mesto za stajalište, mada to stajalište konkretno se može pomeriti i negde drugde ako treba.
KCS Ulaz.jpg

Dalje, na neizgrađenoj površini između Resavske i Poliklinike, koja stoji neupotrebljena i zarasla, mogla bi da se napravi okretnica. Imajte u vidu da prvi put radim ovako nešto, i to u skromnom softveru, te da možda neke deonice izgledaju nepravilno. Ali to je radi ilustracije, a mesta svakako ima, pogotovu ako se napravi dobar raspored.
KCS Aero.jpg

Kao što se vidi, stajalište za tramvaje iz Prokopa ka centru bi bilo smešteno ispred/pored okretnice u Resavskoj. Dok bi na samoj okretnici bilo još jedno stajalište, za potrebe linija koje bi se okretale na toj okretnici. Pozicionirano tako da može da opslužuje vozilo u oba smera, i ono koje okreće ka centru, i ono koje okreće ka Prokopu (kao što je slučaj na Tašmajdanu gde je linija 6).

Premda bih najradije otfikario ovaj jedan segment izvesne (čini mi se privatne) klinike Aurora kako bi ulica napokon mogla da se proširi i dobije normalnu konfiguraciju, napravio sam ovu varijantu plana za slučaj da je to nemoguće. Ali ono što svakako mora da ''leti'' jeste besmisleni i prazni čir od radionice/ostave koji se nalazi na sledećem ćošku, tako glupo postavljen da blokira, sužava i ''seče'' sve saobraćajnice oko sebe. Zašto to nije šutnuto još prošle godine kad je napravljen novi prilaz KCS, ne znam. Ali ako će tuda prolaziti tramvaj, ta rupčaga mora da se ukloni i da se tok ulice normalizuje.
KCS Prilaz.jpg


U sledećem postu kačim ostatak predloga, sa najkompleksnijim delom - ''izbijanje'' šina na padinu iznad Zavoda hitne pomoći i prebacivanje na nadvožnjak ka BIPu.
 
Vrh