Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Пао ти је на памет подземни трамвај (преметро) на Прокопу? Којом трасом?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803335#p803335:259e01so je napisao(la):
Дошљак » Uto Dec 15, 2020 2:51 am[/url]":259e01so]Пао ти је на памет подземни трамвај (преметро) на Прокопу? Којом трасом?
Yeeeeeesss. :) Što se severne strane tiče, za sada imam ideju kako da se sprovede kroz Resavsku, to jest da se nadoveže na postojeći krak. Ali ne samo da se posade šine i pusti tramvaj. Nego da bude tu širine i za vozila hitnih službi, naravno, pošto je to apsolutni imperativ za slučaj da tramvaji stanu. E sad, ostaje pitanje trase kada šine dođu do samog KCS i kako ih sprovesti tuda i kako posle preko autoputa. I tek treba da vidim kuda bi išao tunel sa južne strane Prokopa.

Mislim razmatram, tek sam sad počeo da razmišljam o tome i da gledam snimke i dimenzije. Okačiću ovde predlog kad ga napravim. Dobra vest je da sam sad video na netu da većina tramvaja koja se sprovede u podzemne tunele, se uvek tuda prebacuje na treću šinu, ili prosto spuste pantograf. Tako da to je jedna briga manje. :)
 
Da kod nas se pantograf spušta na Mostarskoj petlji.

DSC_3746.jpg
 
Meни је идеја о трамвају кроз други део Ресавске до Прокопа често падала на памет, али ми је увек недоумица колико је то безбедно из угла клинике Лаза Лазаревић у самој Ресавској. За трасу даље од прокопа би могао да се уради тунел у луку све до техничке окретнице Руска, са евентуално неким подземним стајалиштем на Сењаку.
 
Imamo vrlo slične zamisli. :kk:

Samo, na šta misliš pod ovim ''kako bi to bilo iz ugla klinike Laza Lazarević''? Misliš na poziciju same zgrade ili na to što bi tramvaji prolazili pored nje (i njenih pacijenata)?
 
^^ Odlične su vam ideje provući tramvaj kroz resavsku pa kod laze lazarevića skrenuti preko autoputa kombinovano pešačko tramvajskim mostom do kaseta za metro koje bi bile početne stanice neke nove linije. Mislim da može relativno kratkoročno i bezbolno da se odradi, najveći poduhvat bi bio most preko auto-puta.

A kroz KSC tramvaj može polako da mili, nije u GSP brzina primarna nego pouzdanost i česti polasci. A i odlično bi se pokrio ceo taj bolnički krug pa čak i za interni saobraćaj.

Pantograf u metro kasetama ne bi trebao da bude problem, većina LRT sistema u Nemačkoj jurcaju pantografom kroz niske tunele.

91KTdhA.jpg


Onda će Prokop biti još sličniji glavnoj železničkoj stanici u Berlinu - i ona ima tram liniju koja direktno vezuje žel. stanicu sa njihovim glavnim kliničkim centrom - Charité :D
 
Верујем да није већа од успона трамваја уз Војводе Степе или Париску. А за Лазу, да мислио сам на пацијенте те болнице. Мада што рече, кроз круг КВС трамвај може полако. Само мислим да нема простора у касети за окретницу и да би морао тунел до окретнице Руска. Таман да се уведу линије:
12Е (ББ-Руска-Прокоп-КЦС-Таш-Вук-Омладински,
3Е (Раковица-Руска-Прокоп-КЦС-Славија-Бепградска-Вук-Омладински),
7Е (НБГ-Мост на Ади-Руска-Прокоп-КЦС-Таш-Вук-Устаничка),
2П (Пристаниште-Калемегдан-Скдарлија-Вук-Славија-КЦС-Прокоп-Руска-Сајам-Савски трг-Пристаниште).
 
Ја бих га лично одвојио на Славији кроз Делиградску, проблем је надвожњак и Гучевска, али ту бар има окретница, бус би ишао много лакше.
 
Tunel do Ruske bi bio dugačak preko kilometar i po. Što je suludo za tramvajsku mrežu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803376#p803376:3ra64akv je napisao(la):
Дошљак » 15 Dec 2020, 12:01[/url]":3ra64akv]Верујем да није већа од успона трамваја уз Војводе Степе или Париску. А за Лазу, да мислио сам на пацијенте те болнице. Мада што рече, кроз круг КВС трамвај може полако. Само мислим да нема простора у касети за окретницу и да би морао тунел до окретнице Руска. Таман да се уведу линије:
12Е (ББ-Руска-Прокоп-КЦС-Таш-Вук-Омладински,
3Е (Раковица-Руска-Прокоп-КЦС-Славија-Бепградска-Вук-Омладински),
7Е (НБГ-Мост на Ади-Руска-Прокоп-КЦС-Таш-Вук-Устаничка),
2П (Пристаниште-Калемегдан-Скдарлија-Вук-Славија-КЦС-Прокоп-Руска-Сајам-Савски трг-Пристаниште).

Na toj liniji bi se mogli koristiti tramvaji koji imaju kabine za vožnju na oba kraja istog.
 
Мислим да би тај тунел био користан за убрзане 3 и 12. Као и за продужену двојку која би качила и Сајам.
 
Dosljak, briga ti je na mestu ali mislim da to vise nije problem jer davno su prosla vremena kada su se ljudi na silu drzali tu i culno izolovali od svega da ih ne bi uznemiravalo. Bila je ona Blicova reportaza o klinici, moderni lekovi i terapije omogucuju da imaju puno ljudi a malo problema jer od starta znaju kako se s kojim rukuje. Plu, cosak iza Laze je vec jedan od najprometnijih i najbucnijih u KCS. Kada se kompletira Poliklinika i konsoliduje ostatak Kruga, to ce se smanjiti. A i nadam se da ce do tad GSP nabaviti tramvaje i sine koje ne arlaucu. Uostalom sve bolnice uveliko prelaze na PVC prozore koji dosta smanjuju buku i vibracije tako da mislim da bi bila prihvatljiva cena za ostvarenu dobit.

Sto se tice tramvaja sa duplim kabinama, predlog na kome radim ce moci da funkcionise cak i bez njih. Mislim nemam ja nista protiv njih nego sumnjam da ce ih GSP nabavljati u skorijoj buducnosti i menjati infrastrukturu zbog njih. Ali postoji i alternativa. Kacicu kad zavrsim. Ovde ili na temu o tramvajima u podforumu ispod.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803445#p803445:uu9z1df4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Dec 2020 02:17 pm[/url]":uu9z1df4]Suludo zbog cega?
Suludo zbog gradskih lezilebovića(Vesić&Co) koji nisu u stanju da spuste trolu na kotu 105,pravdajući to time da se čeka rekonstrukcija Dragana Mancea.
Kakva bi bila opcija da se probije tunel do Careve Ćuprije?
 
Dajte ljudi nemojte ponovo da pokrećete tu bajatu priču na temu tramvaja u 21. Veku (umesto metroa). Zašto LRT lobi nije 80-neke odmah posle "pobede" nad Serktorom za Metro izdejstvovao spajanje Taša sa Karađorđevom (tunel), Pariskom/Tadeuša Košćuška preko Terazija, Trga Republike i Studentskog Trga (nadzemno), odnosno Gospodarske ili Sajma do Resavske preko Prokopa podzemnom vezom? Izvinite molim vas imali su više decenija za realizaciju, pri čemu je mnogo vode proteklo i pre raspada zemlje u doba Komunizma. Eto nisu i sada mi treba pored automatskog metroa koji sve to zaobilazi da ponovo pokrećemo priču o tramvaju koji ni do Zemuna i Bežanijske Kose nije doteran tokom pomenutog peroda kako bi se izukrštao s metroom poput svakog normalnog fidera. Postojeća tramvajska mreža linija radijalnog je tipa poput metroa, a nama fale kako transverzalne tramvajske tako i brze autobuske trase (gradskim autoputevima, tunelima koje nemamo).

Lepa je zamisao ekspres tramvaja, no nama je trenutno preči običan metro na smislenoj trasi što, ukoliko na trenutak zaboravimo na M1 može biti rešeno grananjem M3 od stanice Novi Beograd ka Hipodromu, dalje do Borče preko Prokopa uz ukrštanje sa ostalim linijama i samom sobom u centru. Na taj način bi bio pokriven i Dorćol i Kotež, dok bi se otvorila mogućnost urbanizacije Kožare.

Steva pomenu dvosmerne tramvaje, pa eto bolje bi bilo gradskim ocima da se pozabave tehničkom unapređenju sistema umesto pokušaja zamene metroa tramvajem na ključnoj trasi. Dok sa jedne strane postojeće radijalne pravce možemo iskoristiti kao lokalni nadzemni prevoz, nove treba izgraditi tako da na što efikasniji način dopune metro mrežu u zapadnom i severnom delu grada.

Eto, recimo taj trećebeogradski tramvaj bi mogao biti potpuno nezavisan sistem u odnosu na postojeći uskokolosečni, što bi otvorilo mogućnost korišćenja standardnog koloseka i dvosmernih vozila. Samo da metro pređe Dunav, a železnica Zrenjaninski Put.
 
Mvbg1

A dobro, s tim se svi slazemo. :D :kk:

Ali mislim kacimo mi ovde na BB razne ideje i zelje, bile one realnost ili fikcija za Beograd. Pa bogme, pre ili kasnije, nemali broj njih se i realizuje. Makar i delimicno.

Mislim ne branim ih, samo kazem da to ne treba da sprecava nas entuzijaste da plasiramo ideje. Pa sad, pre ili kasnije, neke se i realizuju. Ako nista drugo, bar ostavljamo nesto konstruktivno.
 
У суштини, већина наших предлога на форуму поготову везани за инфраструктуру углавном остају на нивоу идеје. Реалност је незаинтересованост града да прошири пар стотина километара Драгана Манцеа и постави контактну мрежу за тролејбус.
 
A dobro de sad, onda mozemo da otpisemo 2/3 tema na forumu. Gde se kace predlozi o metrou, o mostovima, o nabavci autobusa...

Ne znam, ja sam po prirodi sklon pesimizmu ali to ne gledam tako. Draze mi je da znam da sam ostavio nesto konstruktivno za sobom. Sto kaze Zex, zivi i kreiraj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803481#p803481:2sob3otc je napisao(la):
Дошљак » Tue Dec 15, 2020 4:25 pm[/url]":2sob3otc]Реалност је незаинтересованост града да прошири пар стотина километара Драгана Манцеа

 

Prilozi

  • 2020-12-15 15.33.47 www.google.jpg
    2020-12-15 15.33.47 www.google.jpg
    120,3 KB · Pregleda: 1.140
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803481#p803481:nv1nw8nn je napisao(la):
Дошљак » 15 Dec 2020 03:25 pm[/url]":nv1nw8nn]У суштини, већина наших предлога на форуму поготову везани за инфраструктуру углавном остају на нивоу идеје. Реалност је незаинтересованост града да прошири пар стотина километара Драгана Манцеа и постави контактну мрежу за тролејбус.
A gde je problem da se trole provuku kroz Dragana Mancea kakva sad jeste? Ja ga ne vidim.
 
Искрено ни ја, али вероватно их мрзи да развлаче мрежундва пута. И искрено очекивао сам мрежу још кад су почели саобраћајницу до плоче. Проблем је што нико неће ни да пита надлежне за ово.
 
Prema nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, predviđeno je provlačenje tramvaja kroz Prokop. Koliko mi je poznato, taj plan još nije usvojen, ali evo kako je to Ve-uprava zamislila:

tramvaj.JPG
 
Ovo bi bilo LRT sto bi prosao kroz tunel. Neka barem i to izgrade, moze i u fazama.
 
Vrh