Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Glavna stanica sa 10 koloseka, a Budimpesta ima tri ceone sto su elem svaka veceg kapaciteta i operiraju sa predstanicama. Bila ceona sa najmanjem kapacitetu bilo gde u Evropi sem Sirkeci u Istanbulu koja je imala 7 koloseka. Sirkeci je zatvorena 2013. Ista prica, ista sudbina.
 
Ovo politizovana tumacenje Z St. Beograda nevodi nikud, stanica je bila medu najlosim koncipiranim (po tehnoloskim karakteristikama), jedina u Evropi nije mogla da opsluzi prigradski saobracaj, jedina u Evropi sa jednokolosecnom mostom na svom glavnom koridoru i glavnoj arteriji ZS i ZJ. A prima hvalospjeva sto se na toj lokaciji odvijao teretni i putnicki saobracaj u centru grada. Valjda je vidljivo da vozovi na Prokopu ne kasne, usmene invormacije. Ono kad sam putovao sa glavnoj bilo uvek dali ce da izostaje voz. Relevantan empiricki dokaz da zeleznicki saobracaj na Prokopu funkcionise niko ni objavluje. Ovaj film ponavlja prerasude - anakornistican je, sto je Z st. Beograd pre dve godine zatvorena. 1984 je doneta odluka da se toliko dugo ostavi u funkciji dok novi cvor nije gotov. Dobro nije gotov, pa su prekrsili tu odluku a mogli su je zatvoriti barem vec 1999. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KVF8tXBCPeI[/youtube]
 
Moderne stanice funkcionisu sto ispred glavnog terminala postoji stanica koja predrazvrstava putnicki saobracaj. Stime takve stanice i u regionalnom i daljinskom zeleznickom transportu funkcionisu kao S-Bahn stanice. Primeri u Briselu i Hamburgu. Sve je aritmetika kapaciteta koloseka i predrazvrstavnjem pre ulaska voza u glavnu stanicu. Beograd na Prokopu ima taj sistem, Rakovica i Novi Beograd mogu da predrazvrstavaju putnicki saobracaj. Znaci putnike mogu da koriste daljinski saobracaj sa vise terminala, pa se oslobada vremenski period na glavnoj stanici sto je deo putnika usao na drugim stanicama. Prokop ima karakteristiku stanickog cvora i stanickog ukrstavanja linija, moze da opsluzi daljinski zeleznicki saobracaj na nacin kako funkcionise prigradski saobracaj. Tu mogucnost nikako nije imala Z st. Beograd. Ona je bila samo stanicni cvor a ne mesto ukrstavanja putnickog saobracaja. Jednostavno bez tehnoloske perspektive da radi na nivou kako treba ocekivati od glavne zeleznicke stanice jedne metropole. U Minhenu na zapadu Hauptbahnhofa su tri stanice za predrazvrstavanje Pasing, Laim i Donnersberger Brücke, Pasing primi i ICE, na istoku Minhen Ostbahnhof, koji takode primi ICE. Ovako i Prokop radi sa stanicama Novi Beograd i Rakovica sa zapada i istoka. Govor da ce Novi Beograd biti glavna nije moguca, on je cvor, a ne stanica za ukrstavanja linija. Svo ovo je dobar koncept sto je izbegnut da Beograd ostane usko grlo. Sistem je smisljeno koncipiran sto je najbitniji element ne stanicni cvor nego pruzni dotok do stanicnog cvora, i reseno ja sa tri cvornim elementima Vracarski tunel, Dedinjski tunel i Novom zeleznickom mostu koji su svi dvokolosecni.
 

Prilozi

  • vorsortierung.JPG
    vorsortierung.JPG
    109,1 KB · Pregleda: 1.434
Не. Топчидер за сада јер је то смо за Црну Гору актуелно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802895#p802895:2vt6bqrn je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Dec 2020, 11:46[/url]":2vt6bqrn]Nek me neko podseti, hoće li Prokop kad se završi imati rampe za utovar automobila?
Ne, to je planirano u Zemunu da bude. Ni jedan voz nije planiran da krece iz Prokopa. Kako ce sad biti, nemam pojma. Za glupe odluke nije objekat kriv, vec bandoglavci koji sede na rukovodecim mestima
 
Znači imaćemo mamutsku železničku stanicu u Prokopu koja ni kad se skroz završi, opet neće imati polovinu sadržaja i odlika potrebnih za jednu glavnu železničku stanicu u glavnom gradu zemlje.

Znači biće bukvalno ovaj fazon:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717691#p717691:ix5glt1w je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Mar 15, 2020 1:46 pm[/url]":ix5glt1w]Bože ljudi, komplikujete bezveze i pravite raspravu ni iz čega. Ne razumete osnove tzv. SM(A)RT planiranja grada i saobraćaja.
Stvar je vrlo prosta. Beograd će vrlo brzo dobiti svoju Glavnu železničku stanicu, sa svim potrebnim sadržajima i kriterijumima.
Samo što će ona kao celina biti podeljena na tri lokacije: Novi Beograd, Prokop i Topčider. Evo skice da nam svima bude lakše. :)

Dakle sve je to vrlo promišljeno i metodično uređeno, samo mi koji nismo stručni, ne kapiramo to u potpunosti. Ali zapravo, Beograd već ima svoju GSŽ, potpuno funkcionalnu, sa tri elementa. Od kojih svaki doprinosi celini svojim sadržajima.

Znate, kao u JGPu ono kad se linije 21 i 22 posmatraju kao celine, koje čine elementi: Autobus 22aAaaAAa do Slavije, i trolejbusi 21L i 22L od Slavije pa do perifernih terminusa. Kombinovanim resursima, oni skupa čine linije 21 Studentski Trg - Učiteljsko naselje i 22 Studentski trg - Kruševačka. :) E isti SM(A)RT princip se sada primenjuje i na železnički saobraćaj. Jedan element ima jedno, drugi drugo, i treći nešto treće. Kao ono kad u svom stanu spavaš, kod komšije ideš u WC a za jelo ideš kod rođaka. Time i dalje imaš funkcionalan stan, samo što je malo... razložen na elemente. :wink:

Kuuuul. 8)
 
Planiran je utovar automobila u Zemunu. Prokop će biti prolazna stanica, planirano je da vozovi ka jugu i Banatu kreću iz Zemuna, a vozovi ka Sremu iz Rakovice. Tako se dobijaju četiri stanice (Rakovica, BGD Centar, NBGD, Zemun) iz kojih može da se uzme voz do bilo kog dela zemlje. Šta će da bude na kraju sa ovim videćemo, ali je neko od zvaničnika rekao ovo u intervjuu pre koju godinu.
 
Znači moram da update-ujem sliku iz ovog citiranog posta (sad se ne prikazuje jer je automatski izbrisana sa servera pošto je prošlo više od 6 meseci).
''Glavna železnička stanica Beograda'' se više neće sastojati iz 3, nego iz čak 4 elementa.

Moći ćemo da se hvalimo da zaista imamo najveću, najkompleksniju i unikatnu žel. stanicu u svetu. 8)
 
ni manje ni vise od onoga sto imaju i drugi glavni gradovi na zapadu. Prolazne stanice koji opsluzuju razlicite delove grada. Orjen se ubi ovde postavljajuci primere. Razlika je sto za zapadu imaju ozbiljnu mrezu gradsko/prigradske zeleznice, a mi smo stari cvor, koji je deo te mreze trebao da postane i bude njena okosnica, unistili.
 
Ja bih očekivao da posle pola veka gradnje i spucanih pola milijarde evra imamo železničku stanicu koja će u jednom objektu imati najosnovnije potrebe i usluge. Al dobro. Ko zna, možda i ja previše tražim.
 
Planiran je sistem, a ne pojedinacan objekat. Kao sto se svuda i planira. U tome ja vidim prednost tog plana. Ceo ovaj sistem se ne zasniva na Prokopu, vec na 4 prolazne stanice i kada se kaze 50 godina od izgradnje u "ulipanih milijardi", onda je lepo reci da je 90% svega vec zavrseno, od celog novog cvora koji je planiran.

Naravno da ne moze sve u jednom objektu, i nigde nije sve u jednom objektu i na jednom mestu. Zna se gde se obavljaju tehnicke stvari, odrzavanje kola, ukrcavanje robe, ukrcavanje automobila, a gde uz stanicni objekat idu komercijalno-usluzni sadrzaji nemanjeni putnicima.
 
Jedno je sistem. Drugo je da na Novom Beogradu imaš pristup prevozu, na Prokopu pristup WCu a tek u Topčiderskoj priZvizdini kolski pristup.


Železnički saobraćaj Srbije je inače izuzetno razvijen, prometan i veliki. A Prokop je, kao što znamo, jedan jako mali i skroman objekat. Te je stvarno previše očekivati da takav objekat ima u sebi sve što je par hiljada dnevnih putnika ŽS potrebno... :roll:


Inače, ironija nije uperena tebi nego slepcima koji stoje iza cele stvari, još od prvog odabira lokacije za čuveni Čvoooor™ pa sve do ovih modernih što cepkaju glanvu železničku stanicu u 4 odeljka ko da je faking Kejp Kenedi a ne železnička stanica već puste i posrnule železnice sa smešnim brojem polazaka i putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802814#p802814:2nctnhpu je napisao(la):
solecar » Mon Dec 14, 2020 1:38 am[/url]":2nctnhpu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802633#p802633:2nctnhpu je napisao(la):
spatiotecte » 13 Dec 2020 14:01[/url]":2nctnhpu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802590#p802590:2nctnhpu je napisao(la):
roland » 13 Dec 2020 11:42 am[/url]":2nctnhpu]Kako to da je tlo Savskog amfiteatra pogodno za podzemnu metro trasu i podzemnu metro stanicu a nije pogodno za podzemnu železničku stanicu?
Kad neko želi da izbaci zelezničku stanicu iz SA svaki argument je dobar.
Da li si branio ŽS na Savskom trgu zajedno sa Karlom?

Samo da napomenem da je za taj događaj znalo izuzetno malo ljudi. Mali procenat i na forumu, a gotovo zanemarljiv u široj populaciji. To što neko nije bio na nekom događaju za koji se jedva i znalo nije merilo stavova oko prisustva železnice u Savskom amfiteatru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802819#p802819:mpjutp1q je napisao(la):
spatiotecte » 14 Dec 2020 02:34[/url]":mpjutp1q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802814#p802814:mpjutp1q je napisao(la):
solecar » 14 Dec 2020 01:38 am[/url]":mpjutp1q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802633#p802633:mpjutp1q je napisao(la):
spatiotecte » 13 Dec 2020 14:01[/url]":mpjutp1q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802590#p802590:mpjutp1q je napisao(la):
roland » 13 Dec 2020 11:42 am[/url]":mpjutp1q]Kako to da je tlo Savskog amfiteatra pogodno za podzemnu metro trasu i podzemnu metro stanicu a nije pogodno za podzemnu železničku stanicu?
Kad neko želi da izbaci zelezničku stanicu iz SA svaki argument je dobar.
Da li si branio ŽS na Savskom trgu zajedno sa Karlom?

Ja taj dan nisam ni bio u Srbiji... a i da sam došao umesto da ih bude 5 bilo bi nas 6, što ne bi ništa promenilo, složićeš se.
Taj dan je bio nekoliko dana, i koliko se sećam, nije bilo spojeno.
A odgovor je upravo onaj koji sam i očekivao. Ne mislim na tebe, tj. ne apostofiram tebe lično, niti imam nešto lično protiv tebe, nego generalno mislim na sve koji trube na sav glas kako je trebalo da ostane GŽS na Savskom trgu, i kako je užasno što je odlučeno da se ona izmesti na Prokop. Kada je trebalo da se brani ono za šta je određeni broj ljudi smatrao da im je bitno, gotovo niko nije bio u mogućnosti, imali nešto preče, a i oni koji su imali vremena, nisu otišli jer, šta imam da se cimam, kada i onako ništa ne može da se promeni u zemlji.
A sada, eto imaju vremena toliko da prosto ne znaju šta će sa njim, pa udri po tome kako je Prokop nešto najgore u istoriji čovečanstva, a GŽS na Savskom trgu nešto najbolje, kako ovi što su doneli tu odluku nisu normalni i sl.
 
To stoji, mada stoji i činjenica da većina ljudi, većina naroda, nije imala predstavu da će ukidanjem Glavne železničke stanice da se dobije ovakva slepačka splačina i kaša objekata koji prave više problema nego što otvaraju.

Da me neko 2015. pita da li na Prokopu ima mesta i mogućnosti da se tamo smesti sve što je bilo na GŽS, pa čak i više od toga... reko bih da, apsolutno.
Međutim eto, vreme je pokazalo drugačije. Ploča veličine aerodroma, tik pored autoputa, 2 km od centra grada... a ne može da si ugosti ni rampe za kola, ni pristup prevozu, ni mnogo štošta...

Uzeću danas ili sutra aerosnimke Prokopa pa ću na njih da montiram veličine i prikaze objekata koje smo svi očekivali, a nismo dobili. Pa baš da vidimo da li na onolikom aerodromu stvarno nema mesta za jednu bangavu rampu ili krštenu okrenicu prevoza i svega ostalog što smo pominjali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803017#p803017:3l755m36 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Dec 2020, 15:38[/url]":3l755m36]To stoji, mada stoji i činjenica da većina ljudi, većina naroda, nije imala predstavu da će ukidanjem Glavne železničke stanice da se dobije ovakva slepačka splačina i kaša objekata koji prave više problema nego što otvaraju.

Da me neko 2015. pita da li na Prokopu ima mesta i mogućnosti da se tamo smesti sve što je bilo na GŽS, pa čak i više od toga... reko bih da, apsolutno.
Međutim eto, vreme je pokazalo drugačije. Ploča veličine aerodroma, tik pored autoputa, 2 km od centra grada... a ne može da si ugosti ni rampe za kola, ni pristup prevozu, ni mnogo štošta...

Rampi za kola nemaš više ni po novim centralnim železničkim stanicama u evropi. Svi ostali sadržaji koji fale prokopu se mogu (i trebaju) dodati relativno lako.

Uostalom auto voz ima sve manju ulogu razvojem mreže auto puteva pa se i sve slabije koristi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803021#p803021:26vjw7n2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Dec 2020, 15:42[/url]":26vjw7n2]Super. I, zašto se ne dodaju? Fali još 50 miliona evra iz Kuvajta?

Za to forum nažalost nije adresa nego ekipa iz železnica koje nemaju osećaj za to.
 
Tako je Stevo. Forum je mesto gde se priča o stvarima. A ovde pričamo o Prokopu. I čuvenom Čvooooru™. Koji su pojeli stotine milijarde evra i skoro pola veka a opet nisu doneli ni jednu kompletnu železničku stanicu.
 
Bender Rodriguez":r4fknmap je napisao(la):
Međutim eto, vreme je pokazalo drugačije. Ploča veličine aerodroma, tik pored autoputa, 2 km od centra grada... a ne može da si ugosti ni rampe za kola, ni pristup prevozu, ni mnogo štošta...
Шта то уопште значи "не може да си угости приступ превозу", железничка станица која је са 4 стране окружена саобраћајницама од које су 3 међу највећима у граду...
 
Pa i Bolnički krug KCS je sa 4 strane okružen saobraćajnicama i linijama javnog prevoza. Autoput, Kneza Miloša, Nemanjina i Bulevar oslobođenja.
Pa jel to znači da kad bi te neko iz drugog grada ili turista pitao kako da dođe do istog, da bi mogao da mu kažeš da samo sedne na neku liniju i čim izađe, lako će ga pronaći i lako stići do njega?

Iz kog god smera da dolaziš ka KCS, kojim god prevozom, gde god da siđeš, čeka te pola kilometra pešačenja. Negde po ravnom, negde po šipražju, negde po stepenicama. Za Prokop važi slična situacija. Bila bi ista da nema one linije 36. Jedino mu to malo vadi prosek. To jest vadi ga na papiru. U praksi i na terenu niko ga ni ne ferma, svi radije idu na NBG.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803025#p803025:3rm9qszc je napisao(la):
Bender Rodriguez » Mon Dec 14, 2020 3:47 pm[/url]":3rm9qszc]Za Prokop važi slična situacija. Bila bi ista da nema one linije 36. Jedino mu to malo vadi prosek. To jest vadi ga na papiru. U praksi i na terenu niko ga ni ne ferma, svi radije idu na NBG.
И 34 и 38А ако су већ станице трола 40/41 толико предалеко. То што га "нико не ферма и радије иду" негде друго не значи да инфраструктуре нема, ко може да брани неком да из политичке страсти лута по Новом Београду јер су му тамо блокови мали и лаки за пешачење, а пут до Прокопа му је Игмански марш.
 
Kakav sad 38? On ide od Šumica do Kosmaja. I ređi je nego pojeftinjenja namirnica u Srbiji. A 34 je većinski beskorisna linija koju niko više ni ne zna.
Što i ne treba da čudi, pošto su je zadnjih 20 godina sakatili i ukidali više puta nego što su menjali nazive ulicama.
 
Vrh