I sad primer kako je u Stutgartu postojalo lakse i najverovatnije bolje resenje, da se izbaci stanica iz centra i da se gradi u Bad Kanstat, koji ce i ovako morati da preuzme jedan deo zeleznickog prevoza zbog smanjenog kapaciteta Stutgart 21. Prokop tu barem nije nikakav kompromis, nego je funkcionalno resenje za razvoj grada i zeleznica. Izvedeno resenja za Stutgart 21 limitira zeleznicu u vise pogleda.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802232#p802232:2l0gp64p je napisao(la):orjen » 12 Dec 2020 10:05 am[/url]":2l0gp64p]Evo i pasus Ingenhovena da je bilo moguce izmestiti stanicu van centra Stutgarta kao i njegov pogled na gradove kojima ne smeta ceona stanica:
Пре почетка такмичења постојао је занимљив алтернативни концепт којег тада нисам био свестан. План је био да се изгради нова железничка станица у Бад Канстатту са врло брзом везом до Стутгарта. Али то није оно што су желели да се не би одрекли овог облика централне станице у центру града, претпостављам. Стутгарт је у долини и нема толико простора као други градови. Стара главна станица својим kолосецима заузима половину дна долине, друга половина је двориште палате. Концепт подземне железничке станице ствара простор за нови урбани развој са Еуропачетвртoм. За разлику од Париза, који је радијално планирани организам на равној површини - овде би се споменули Беч, Милано или Лајпциг - развој Штутгарта терминал у облику чеонe станицe блокира.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802232#p802232:2wg9dz4x je napisao(la):orjen » Sub Dec 12, 2020 11:05 am[/url]":2wg9dz4x]
A culi smo cest primer Budimpeste, gde su obe ceone stanice Keleti pu. u Nguyat pu. u ravnoj Pesti a u Budi nema veliki terminal i ako je tamo i Hradsin i katedrala.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802266#p802266:2278m3xh je napisao(la):WLABmz » 12 Dec 2020 12:08 pm[/url]":2278m3xh][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802232#p802232:2278m3xh je napisao(la):orjen » Sub Dec 12, 2020 11:05 am[/url]":2278m3xh]
A culi smo cest primer Budimpeste, gde su obe ceone stanice Keleti pu. u Nguyat pu. u ravnoj Pesti a u Budi nema veliki terminal i ako je tamo i Hradsin i katedrala.
Ovo nije tačno! Deli pu. je glavna čeona stanica u Budi, sa koje idu čak i neki međunarodni vozovi (MAV za Zagreb, Ljubljanu, Rijeku, Koper i Regiojet za Beč, Prag) i ogroman broj vozova ka zapadu Mađarske (smer Szombathely, Balaton, Zala itd.). U Pešti se ranije koristio i Jozefvaros pu. kao čeona stanica (smer Kelebija), ali je ukinuta.
Будим има и једну значајну пролазну станицу, на периферији, а будући Срби, да поменемо да у њему постоји и укопана чеона станица Батјани тер - у најужем центру града, уз Дунав - са које полази приградски воз за Сентандреју и сателитска насеља између велеграда и ње.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802271#p802271:akjdlnzs je napisao(la):orjen » 12 Dec 2020 12:20 pm[/url]":akjdlnzs][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802266#p802266:akjdlnzs je napisao(la):WLABmz » 12 Dec 2020 12:08 pm[/url]":akjdlnzs][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802232#p802232:akjdlnzs je napisao(la):orjen » Sub Dec 12, 2020 11:05 am[/url]":akjdlnzs]
A culi smo cest primer Budimpeste, gde su obe ceone stanice Keleti pu. u Nguyat pu. u ravnoj Pesti a u Budi nema veliki terminal i ako je tamo i Hradsin i katedrala.
Ovo nije tačno! Deli pu. je glavna čeona stanica u Budi, sa koje idu čak i neki međunarodni vozovi (MAV za Zagreb, Ljubljanu, Rijeku, Koper i Regiojet za Beč, Prag) i ogroman broj vozova ka zapadu Mađarske (smer Szombathely, Balaton, Zala itd.). U Pešti se ranije koristio i Jozefvaros pu. kao čeona stanica (smer Kelebija), ali je ukinuta.
Moja greska,nisam znao. Hvala na ispravci.
Nije pogodno imas taj podatak u radu Katja Bitinger Univerziteta Beca, bas suprotno. http://othes.univie.ac.at/50105/1/52168.pdf Branko Zezelj je prema Vukanu Vucic predlozio da se Metro na Novom Beogradu gradi povrsinski (http://www.politika.co.rs/sr/clanak/402 ... nvestitora). U Berlinu gde takode imamo Metro u podzemnim vodama su verovatno glacijalne nanose Plajstocena sa velikog Skandinavskog ajsfelda vrlo mocni, u Beogradu je u nizinsmkim delovima ispod mladib aluvijuma samo stariji. Ovde je recna geomorfologija od pamtiveka (barem 5 mio godina) neprekidna sa vaznom izuzetkom eolskih sedimenta lesa koji je najveci dar Plajstocena u Beogradu. U Berlinu za trajanje Ledenog doba zadnjih 2 mio godina svuda su ostavljeni glacijalnih nanosi a ima i iznad sloj alluvijum. Ispod Parisa lezi cist krecnjak, a ispod Menhetana je cvrst granit za koga su neboderi sitnice a moze i tunel i neboder bez da se nesto nezgodno desi.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802590#p802590:1ab8blgk je napisao(la):roland » 13 Dec 2020 11:42 am[/url]":1ab8blgk]Kako to da je tlo Savskog amfiteatra pogodno za podzemnu metro trasu i podzemnu metro stanicu a nije pogodno za podzemnu železničku stanicu?
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802590#p802590:3rx435yo je napisao(la):roland » 13 Dec 2020 11:42 am[/url]":3rx435yo]Kako to da je tlo Savskog amfiteatra pogodno za podzemnu metro trasu i podzemnu metro stanicu a nije pogodno za podzemnu železničku stanicu?
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Da li si branio ŽS na Savskom trgu zajedno sa Karlom?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802633#p802633:17u6y4im je napisao(la):spatiotecte » 13 Dec 2020 14:01[/url]":17u6y4im]Kad neko želi da izbaci zelezničku stanicu iz SA svaki argument je dobar.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802590#p802590:17u6y4im je napisao(la):roland » 13 Dec 2020 11:42 am[/url]":17u6y4im]Kako to da je tlo Savskog amfiteatra pogodno za podzemnu metro trasu i podzemnu metro stanicu a nije pogodno za podzemnu železničku stanicu?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802814#p802814:nazut725 je napisao(la):solecar » 14 Dec 2020 01:38 am[/url]":nazut725]Da li si branio ŽS na Savskom trgu zajedno sa Karlom?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802633#p802633:nazut725 je napisao(la):spatiotecte » 13 Dec 2020 14:01[/url]":nazut725]Kad neko želi da izbaci zelezničku stanicu iz SA svaki argument je dobar.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802590#p802590:nazut725 je napisao(la):roland » 13 Dec 2020 11:42 am[/url]":nazut725]Kako to da je tlo Savskog amfiteatra pogodno za podzemnu metro trasu i podzemnu metro stanicu a nije pogodno za podzemnu železničku stanicu?