Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Izfradnja stanične hale i nije nešto puno skupa, možda će koštati max 5 miliona evra a zauzvrat ćemo dati takvu lokaciju za načičkane poslovne zgrade. I rešenje sa fejk drvetom je zastarelo i sve će više zastarevati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789441#p789441:2eq7zj39 je napisao(la):
Igor » 01 Nov 2020 09:09 pm[/url]":2eq7zj39]
prokop-railway-new-02.JPG
Ova strana je sa Topciderskog brda, konveksnu stranu sa autoputa nismo jos videli. Sumnjivo sto ga jos nisu pokazali. Sa ove strane lici na Smederevsku tvrdavu.
Mali_grad_daleko.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800697#p800697:11yr45dh je napisao(la):
spatiotecte » 07 Dec 2020 06:14 pm[/url]":11yr45dh]Biciklista,
Pa neće privatni investitor koji dobija kvadrate u zamenu za izgradju stanične zgrade koja je sama po sebi javni sadržaj da izgradi još jedan javni sadržaj.
Gde je njemu profit onda?

Pa šta se koji k daje ceo krov objekta od javnog značaja privatnicima? I da kaže čovek kako neki poznati hotelski lanac može tu izgraditi svoj objekat, međutim u ovoj naopakoj zemlji ni međunarodni aerodrom ne krasi jedan takav saobraćajno orijentisan projekat. Što se tiče poslovnih krmača to neka zaobiđu. Imamo dovoljno mesta uz autoput za kule. Iovako ono ruglo od BIP-a treba ukloniti. Mislim, pivara ti je pred glavnom stanicom, još pokraj glavne saobraćajnice u gradu, a ti sečeš vrpcu pred kamerama, još da ne trepneš. Ne znam za pojedine individue, ali mene bi bilo sramota. :kafa: I onaj deo što obuhvata Malešku, Prokupačku, to sve treba da leti. Ima tu mnogo mesta, samo što sve uključuje rušenje, što opet nadležnima ne odgovara čak i kada se radi o jednom ovakvom objektu. Poslovne kule takoreći mogu simbolisati "kapije" pred stanicom.

Hotel, zajedno sa ostalim sadržajem na krovu staničnog objekta uz malo mašte može lepo da se kamuflira tako da ne štrči. Iznad stanične zgrade čučnuo bi i park-plato, dok bi okolni visoki objekti mogli biti fizički vezani za stanični kompleks putem pešačkog mosta, po mogućstvu zatvorenog, uz to opremljenog pokretim trakama. Na taj način stanica bi postala sastavni deo dobro pozicioniranog većeg savremenog multifunkcionalnog kompleksa. E tada stanica urbanistički gledano ne bi bila nevidljiva usred grada. Utoliko je važnije povezati ceo kompleks smislenim saobraćajnim rešenjima sa ostalim delovima grada.

Inače, povrh svega kontrast železničkog čvora leve i desne obale prosto ne može biti neopažen. Dok u starom delu grada imamo zavučenu nedovršenu glavnu stanicu slabo pokrivenu javnim prevozom, u novom imamo centralno postavljenu nadstrešnicu okruženu savremenim poslovnim centrom u izgradnji. Stanica Novi Beograd bi, da nije onako neprikladno realizovana uz manja ulaganja mogla postati vozno-autobuski hab.
 
Pa kad imamo silne milijarde za besmisleni metro možemo stvar dovesti na svoje.
 
Za mene je srpska železnica sahranjena kada su ugasili centralnu železničku stanicu sa namerom da ožive Prokop...poslednji ekser u tom kovčegu će da zakucaju za jedno 30 godina kada naprave metro koji gle čuda ne staje na Prokopu nego kod stare železničke stanice.

Autobuski saobraćaj su takođe sahranili sa odlukom da Beograd izgubi jedinu autobusku stanicu...a Novi Beograd da je dobije...u budućnosti možemo da očekujemo još više divljih autobuskih stajališta tipa Autokomanda, Sava centar, Slavija, Savski trg...Karađorđeva...

To sve kada ukombinujemo sa činjenicom da polako i suptilno gase trolu, tramvajski saobraćaj kao da ne postoji, eko bus je ostao na jednoj liniji gde vozi dizel bus, parking ludilo koje se prenelo čak i na periferiju, gradske autobuse uništavaju nerazumnim odlukama, obilaznice nema...nastavi po želji...

ponekad se stvarno zapitam...i sada sam već ubeđen da neke odluke nisu plod nekog lopovluka ili korumpiranosti već prosto plod ljudske gluposti, nestručnosti i maloumnosti...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Lepo sumirano.

Samo još jedan vetar u leđa da krenem da pišem/ilustrujem onaj serijal što sam zamislio, ''Urbanizam u Beogradu - 100 godina slepila''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800812#p800812:20xcktds je napisao(la):
Bulbulderac17 » 07 Dec 2020 11:44 pm[/url]":20xcktds]Za mene je srpska železnica sahranjena kada su ugasili centralnu železničku stanicu sa namerom da ožive Prokop...poslednji ekser u tom kovčegu će da zakucaju za jedno 30 godina kada naprave metro koji gle čuda ne staje na Prokopu nego kod stare železničke stanice.

Apsolutno se slažem.
Zato bi najlakše bilo da se vrati glavna železnićka stanica tamo gde je i bila u SA, ali posto će sve biti izgradjeno, moraće da ide podzemno, tj putnici bi čak imali 2 metro linije koje se ukrštaju na tom mestu što je definitvno velika prednost.

Znaći dodati još 500 miliona evra za železnički tunel ispod BnV i novu podzemnu stanicu Beograd Glavna koja može poput stanice Vukov Spomenik da se izgradi za 5 godina a ne 50.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800799#p800799:36cc4p01 je napisao(la):
Igor » 07 Dec 2020 23:26[/url]":36cc4p01]Pa kad imamo silne milijarde za besmisleni metro možemo stvar dovesti na svoje.
Tačno tako. Ne vidim nikakav boljitak za život građana sa trenutno aktuelnim metro planom, koliko god ga neki dizali u nebesa, i istom količinom animoziteta sahranjivali Prokop. Od svih tih silnih forumaša koji se ubiše da dokažu da je GŽS trebalo da ostane na Savskom trgu, i da je pogrešno što je ukinuta i izmeštena na Prokop, nisam čuo da je iko napisao da je branio bivšu GŽS kada je Karlo organizovao proteste ispred glavnog ulaza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800692#p800692:2ymtheyn je napisao(la):
Veliki Vracar » Пон Дец 07, 2020 5:59 pm[/url]":2ymtheyn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800663#p800663:2ymtheyn je napisao(la):
Дошљак » 07 Dec 2020 04:45 pm[/url]":2ymtheyn]... пословни комплекс попут Ер порт ситија на плочи Прокопа би био одлична ствар. ...

Не разумем, зашто би за путнике железнице биле одличне нечије пословне зграде на плочи изнад колосека :?
Првобитна идеја са угоститељским, тржним и забавним центром, далеко је кориснија путницима који чекају термин поласка воза. Јасно је шта је интерес приватног партнера, али треба водити рачуна и о интересима грађана... :grand:
Шта ће тржни центар некоме ко је нпр. допутовао из Ужица или Ниша? У Зару са коферима? Путницима је довољно да имају продавницу, ресторан, трафику, брзу храну.
Али то све стане у једну зграду.
А пословна зграда уз железничку станицу је одлична из угла мобилности, онда би људи из нпр. Панчева, Инђије, Ваљева, Новог Сада могли ту да раде.
Железница је систем који пружа шире могућности од самог саобраћаја и треба искористити те потенцијале.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800844#p800844:3262jj5g je napisao(la):
solecar » 08 Dec 2020 12:50 am[/url]":3262jj5g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800799#p800799:3262jj5g je napisao(la):
Igor » 07 Dec 2020 23:26[/url]":3262jj5g]Pa kad imamo silne milijarde za besmisleni metro možemo stvar dovesti na svoje.
Tačno tako. Ne vidim nikakav boljitak za život građana sa trenutno aktuelnim metro planom, koliko god ga neki dizali u nebesa, i istom količinom animoziteta sahranjivali Prokop. Od svih tih silnih forumaša koji se ubiše da dokažu da je GŽS trebalo da ostane na Savskom trgu, i da je pogrešno što je ukinuta i izmeštena na Prokop, nisam čuo da je iko napisao da je branio bivšu GŽS kada je Karlo organizovao proteste ispred glavnog ulaza.

Prokop je verovatno jedno od retkih rešenja u svetu gde se železnička infrastruktura ne prilagodjava gradu nego grad infrastrukturi.

Železnička infrastruktura se obično gradi za manje od 5 godina, a dovesti grad to Prokopa, to će trajati poprilično dugo i koštati poprilično mnogo.

Ali kao sto reče Igor, pare nisu problem, para ima sad za sve, i za brze pruge i za metro, na kraju krajeva sto ne bismo potrošili jos 2 milijarde evra da srušimo celo maleško brdo sa sve pivarom i izgradimo Beograd na Brdu iliti BnB.

Sad smo dali velikom vodji novu ideju za svoj sledeći mandat.
Posle BnV i BMV (Beogradski Metro i Voz) imaćemo i BnB.
A znamo da takav projekat ne može da prodje bez metroa tako da mu M3 ne gine a ko zna mozda i M4

BnB, hm, pa... ne zvuči loše... definitivno.
 
Ja sam se našalio pošto recimo ti i Delija podržavate ove besmislene linije i glumljenje pijanih milijardera pa ko veli da dodam i ja koju milijardu da barem osposobimo ono što imamo.
 
Ja ne kazem da su ove trase idealne, imaju one propuste razne, uostalom sažvakana je tema.
Ali mi smo kao neka baba devojka kad je metro u pitanju, bukvalno hvatamo poslednji voz, bolje rečeno poslednji metro i realno posle 50 godina čekanja na njega početak izgradnje bilo kog metroa će biti epohalni uspeh u istoriji Srbije.
Jer je vreme da se baba devojka zvana Beograd uda i rodi jer posle će biti kasno.

Fakat je da ako ne krenu da ga grade sad, neće krenuti nikada.
Nisam ja to izmislio ili Delija, prosto je istorija to pokazala.
 
solecar":2cj59jex je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800799#p800799 je napisao(la):
Igor » 07 Dec 2020 23:26[/url]":2cj59jex]Pa kad imamo silne milijarde za besmisleni metro možemo stvar dovesti na svoje.
Tačno tako. Ne vidim nikakav boljitak za život građana sa trenutno aktuelnim metro planom, koliko god ga neki dizali u nebesa, i istom količinom animoziteta sahranjivali Prokop. Od svih tih silnih forumaša koji se ubiše da dokažu da je GŽS trebalo da ostane na Savskom trgu, i da je pogrešno što je ukinuta i izmeštena na Prokop, nisam čuo da je iko napisao da je branio bivšu GŽS kada je Karlo organizovao proteste ispred glavnog ulaza.
Uz svo poštovanje Karlu, za koga mislim da bi lagano mogao on sam da zameni pola strukture u Železnicama Srbije i svim njihovim satelit firmama...mišljenja sam da je svaki oblik društvenog delovanja u Srbiji nemoguć...dovoljno je pogledati sve medije i pročitati komentare i videti koliko je ova gangrena zahvatila celo društvo i ceo državni aparat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800854#p800854:1m4hl83a je napisao(la):
spatiotecte » 08 Dec 2020 01:29[/url]":1m4hl83a]Ja ne kazem da su ove trase idealne, imaju one propuste razne, uostalom sažvakana je tema.
Ali mi smo kao neka baba devojka kad je metro u pitanju, bukvalno hvatamo poslednji voz, bolje rečeno poslednji metro i realno posle 50 godina čekanja na njega početak izgradnje bilo kog metroa će biti epohalni uspeh u istoriji Srbije.
Jer je vreme da se baba devojka zvana Beograd uda i rodi jer posle će biti kasno.

Fakat je da ako ne krenu da ga grade sad, neće krenuti nikada.
Nisam ja to izmislio ili Delija, prosto je istorija to pokazala.
Još veći fakat je, što je istorija takođe odlično pokazala, da su se sve te "grandiozne" ideje koje su realizovane, u dobrome, usrale u naše živote.
Što se tiče mene, a i još nekih, nek je milion puta teški metro, dokle god ima ove trase koje ima, ne mora ni da se gradi. Koji će nam metro koji zaobilazi naseljena područja i bitne tačke u gradu, a povezuje livade, privatna naselja, te naselja koja su sigurni glasači za aktuelnu vlast na izborima... , kada bi smo se i posle njegove gradnje borili sa ama baš istim infrastrukturno-životnim problemima. Ako ništa drugo, barem bi smo ušli u Ginisovu knjigu rekorda kao prva i jedina zemlja / grad koji nije rešio nijedan problem izgradnjom metroa.
E da, ne treba ni da zaboravimo da je sumanuto dati dve milajrde da se reurbanizuje Maleško brdo, a nije sumanuto dati te dve milijarde za urbanizaciju Makiša.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800855#p800855:1m4hl83a je napisao(la):
Bulbulderac17 » 08 Dec 2020 01:44[/url]":1m4hl83a]
solecar":1m4hl83a je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800799#p800799 je napisao(la):
Igor » 07 Dec 2020 23:26[/url]":1m4hl83a]Pa kad imamo silne milijarde za besmisleni metro možemo stvar dovesti na svoje.
Tačno tako. Ne vidim nikakav boljitak za život građana sa trenutno aktuelnim metro planom, koliko god ga neki dizali u nebesa, i istom količinom animoziteta sahranjivali Prokop. Od svih tih silnih forumaša koji se ubiše da dokažu da je GŽS trebalo da ostane na Savskom trgu, i da je pogrešno što je ukinuta i izmeštena na Prokop, nisam čuo da je iko napisao da je branio bivšu GŽS kada je Karlo organizovao proteste ispred glavnog ulaza.
Uz svo poštovanje Karlu, za koga mislim da bi lagano mogao on sam da zameni pola strukture u Železnicama Srbije i svim njihovim satelit firmama...mišljenja sam da je svaki oblik društvenog delovanja u Srbiji nemoguć...dovoljno je pogledati sve medije i pročitati komentare i videti koliko je ova gangrena zahvatila celo društvo i ceo državni aparat.
Ovde se ne slažem sa tobom. Naslušao sam se ovakvih komentara nebrojeno puta, a to prepisujem time što je dobar deo naroda uspešno ubeđen da su bedni crvi koji ne mogu apsolutno ništa da promene u društvu. I još imamo da jedan deo tih "bednih crva" ubeđuje druge da se ne cimaju za džabe, kada i onako neće ništa promeniti u društvu.
 
Prokop i BGD Metro su dva nova centralna infrastrukturna igraca u Beogradu. Mislim da ce grad poprimati obrise po njima a ne obrnuto. Ne govore mravi slonu gde da legne....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800865#p800865:rmg4xtd7 je napisao(la):
solecar » Tue Dec 08, 2020 4:16 am[/url]":rmg4xtd7]
Što se tiče mene, a i još nekih, nek je milion puta teški metro, dokle god ima ove trase koje ima, ne mora ni da se gradi. Koji će nam metro koji zaobilazi naseljena područja i bitne tačke u gradu, a povezuje livade, privatna naselja, te naselja koja su sigurni glasači za aktuelnu vlast na izborima... , kada bi smo se i posle njegove gradnje borili sa ama baš istim infrastrukturno-životnim problemima. Ako ništa drugo, barem bi smo ušli u Ginisovu knjigu rekorda kao prva i jedina zemlja / grad koji nije rešio nijedan problem izgradnjom metroa.

Па нисам хтео да прекидам тираду политичких нарицаљки :violina: али бесмислено је говорити да су Железник, Баново Брдо, Сајам, Трг Републике, Карабурма и Миријево ливаде и ненасељена подручја.

Овде је јако присутан кругодвојкашки зелотизам у коме је све даље од "крајњих граница Београда" - јужно од аутопута или западно од Црвеног Крста, неистражена дивљина са понеким сендвичождерским племеном ту и тамо. По тој логици за метро су најбитније прва и последња станица па ако не спаја Врачар са Старим Градом метро не ваља. Иако се затворених очију налази Кућа Цвећа да се однесе каранфил Тити или стадион Партизана, локација Прокопа је мистерија а и они који су га нашли на мапама не усуде се на пут без опреме.
Потпуно је нормално било да пола града преседа на 2 превоза да би дошло до старе железничке станице, сада када круг двојке не може пешке да дође на станицу то је апокалиптички "дизастер".

Не дај Боже да се нешто гради ван Н1 локација јер је то бацање пара ("наших" наравно, не од "оних", "они" сигурно и не плаћају порезе) и куповина избора. Сав садржај треба фокусирати у "центру" да "центар" буде још привлачнији, па кад на крају постане црна рупа за дошљаке из целе Србије онда одакле колапс, зашто нема места за бициклистичке стазе, паркове, зашто је квадрат/порез скуп, дајте да то решавамо тако што ћемо ЈОШ инфраструктуре да улажемо у "центар".

Како год били неспособни, урбанисти 70тих нису патили од тог симптома па су планирали град равномерног развоја и хумане густине.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800669#p800669:pfr39us1 je napisao(la):
spatiotecte » Пон Дец 07, 2020 5:58 pm[/url]":pfr39us1]Projekat deluje kao da je iz 1997.
Дотле смо отприлике стигли са реализацијом инфраструктурних пројеката. Не можемо да прескочимо 20 година кашњења. :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800898#p800898:2yptrpf2 je napisao(la):
Pendolino » Uto Dec 08, 2020 11:05 am[/url]":2yptrpf2]
fale im dva koloseka

:lool:

To ja meljem sve vreme. Stavili render bez prva dva koloseka na baner na radovima prva dva koloseka... :laugh:
 
Jel neko primetio da na renderu nema vozove. Valjda je stanica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800880#p800880:1044sgtc je napisao(la):
Плусквамперфекат » 08 Dec 2020 08:28[/url]":1044sgtc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800865#p800865:1044sgtc je napisao(la):
solecar » Tue Dec 08, 2020 4:16 am[/url]":1044sgtc]
Što se tiče mene, a i još nekih, nek je milion puta teški metro, dokle god ima ove trase koje ima, ne mora ni da se gradi. Koji će nam metro koji zaobilazi naseljena područja i bitne tačke u gradu, a povezuje livade, privatna naselja, te naselja koja su sigurni glasači za aktuelnu vlast na izborima... , kada bi smo se i posle njegove gradnje borili sa ama baš istim infrastrukturno-životnim problemima. Ako ništa drugo, barem bi smo ušli u Ginisovu knjigu rekorda kao prva i jedina zemlja / grad koji nije rešio nijedan problem izgradnjom metroa.
Па нисам хтео да прекидам тираду политичких нарицаљки :violina: али бесмислено је говорити да су Железник, Баново Брдо, Сајам, Трг Републике, Карабурма и Миријево ливаде и ненасељена подручја.

Овде је јако присутан кругодвојкашки зелотизам у коме је све даље од "крајњих граница Београда" - јужно од аутопута или западно од Црвеног Крста, неистражена дивљина са понеким сендвичождерским племеном ту и тамо. По тој логици за метро су најбитније прва и последња станица па ако не спаја Врачар са Старим Градом метро не ваља. Иако се затворених очију налази Кућа Цвећа да се однесе каранфил Тити или стадион Партизана, локација Прокопа је мистерија а и они који су га нашли на мапама не усуде се на пут без опреме.
Потпуно је нормално било да пола града преседа на 2 превоза да би дошло до старе железничке станице, сада када круг двојке не може пешке да дође на станицу то је апокалиптички "дизастер".

Не дај Боже да се нешто гради ван Н1 локација јер је то бацање пара ("наших" наравно, не од "оних", "они" сигурно и не плаћају порезе) и куповина избора. Сав садржај треба фокусирати у "центру" да "центар" буде још привлачнији, па кад на крају постане црна рупа за дошљаке из целе Србије онда одакле колапс, зашто нема места за бициклистичке стазе, паркове, зашто је квадрат/порез скуп, дајте да то решавамо тако што ћемо ЈОШ инфраструктуре да улажемо у "центар".

Како год били неспособни, урбанисти 70тих нису патили од тог симптома па су планирали град равномерног развоја и хумане густине.
To što oni u svojim planovima nazivaju Železnikom, videlo nije Železnik. Po mom mišljenju, to je uvreda za stanovnike Železnika. Drugo, još besmislenije je izvlačiti iz konteksta i nazivati političkom naricaljkom, te svrstati sve pod nenaseljena područja, kada sam jasno napisao livade, privatna naselja, te naselja koja su sigurni glasači za aktuelnu vlast na izborima... To znači, za pismene i one koji ne trpaju sve pod krugodvojaški klan, i ne ciljaju njih za svako zlo u gradu, da nisu sva naselja livade i da to nisam ni rekao. Ako neko već pokušava da diskredituje ono što sam napisao, onda bi mogao barem da uključi mozak.
 
Vrh