Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796818#p796818:12715uok je napisao(la):
spatiotecte » Thu Nov 26, 2020 4:03 pm[/url]":12715uok]Pritom kad pričaju o Prokopu kao da slušamo Vučića na TVu.

Najbolja lokacija u gradu
Najjeftiniji projekat
Najbolje rešenje od svih
Najbolji stručnjaci ga radili.

Sve naj naj, a 50 godina kasnije i dalje Černobilj.
А са друге стране као да слушамо Ђиласове таблоиде попут НОВА и директно.рс у којима ништа што се гради од стране њихових идеолошких противника не ваља, треба срушити, закопати, па макар било пројектовано пре 50 година, пошто тада Вучић није био жив криви су "бетонска мафија" и неприсутни чланови разних комисија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796824#p796824:12hcfsad je napisao(la):
Плусквамперфекат » Čet Nov 26, 2020 3:13 pm[/url]":12hcfsad]А са друге стране као да слушамо Ђиласове таблоиде попут НОВА и директно.рс у којима ништа што се гради од стране њихових идеолошких противника не ваља па макар било пројектовано пре 50 година, пошто тада Вучић није био жив криви су "бетонска мафија" и неприсутни чланови разних комисија.
Pa i ne baš. Prokop je sinonim za promašaj i javašluk još od 90ih. Napenaljivali su javnost i mediji nadležne za njegovo otezanje još i u vreme DS vladavine.

Uostalom evo izvolte vratite se na prvu stranu ove teme koja datira iz 2007. pa se uverite i sami - viewtopic.php?f=17&t=76


A i ja nešto ne videh da mi ''negativci'' i ''partipuperi'' što ne volEmo Prokop u kritikama uopšte pominjemo Vučića, SNS, ovu vlast, onu vlast... Kritike se uglavnom fokusiraju na sam projekat i ideju, koja je starija i od DSa i SNSa zajedno. Što se videlo po činjenici da: pod jedan, od svih mogućih predloga, izabran je jedan od najtupljih i najskupljih mogućih. I, pod dva, da prilikom glasanja za usvajanje polovina onih koji su se pitali nisu čak mogli ni da se dovuku do sednice da daju svoj glas.


Nemojte u svemu da vidite konflikt na liniji DS vs SNS. Na kraju krajeva, DSa ni nema više. Deca koja su rođena kad je on puko sad su uveliko u školi. DSom se danas bave još samo kompleksaši, Vučičevići i oni koji svoje svinjarije moraju nekako da pravdaju pa se pozivaju na ''kako je bilo...'' Dakle manite se DSa i SNSa, ne radi se ovde o tome. Ovo je mnogo šira priča, ovo je simptom višedecenijske vladavine raznih slepaca nad Beogradom.

Hejter Pantograf je lepo to sročio u jednu kratku satiru pričom o Pet Hramova promašenih vizija i izvedbi smeštenih u i oko jedne neperspektivne rupetine. Istina, Bolnički krug KCS datira iz vremena pre njih, ali je podjednako slepilo što je u gradu s ovakvom konfiguracijom i ovakvim osobinama (ne mislim tu samo na odlike grada, nego na to šta je KCS za Srbiju) ostavljen toliki bolnički kompleks na tako nesrećnom mestu. Umesto da se KCS preseli ili da ostane gde je ali da se promeni mreža saobraćaja i prevoza oko njega tako da ne bude po dva,tri gradska bloka udaljen od najbližeg prevoza i većih saobraćajnica. Za vreme i troškove (a ne mislim samo na materijalne) koje su bačene ovih 30-40 godina dok je KCS čekao konsolidaciju i novu zgradu, mogao je da se napravi novi kompleks na drugoj i mnogo boljoj lokaciji. Isti stav imam i za fakultete BU, koji su rastureni po Beogradu ko da su skladišta municije, a ne institucije sa jako puno dodira i potrebe za saradnjom i konsolidacijom.
 
Заправо, ово је промашај Социјалистичке Србије, један од епохалних.

(А за Шешељеве радикале, па тиме и за Вучића, такође се може рећи да су епохални промашај Социјалистичке Србије.)
 
Vazno je da su modeli evaluisani na kriterijumima. Neznamo simulacije koje su radili stranci Ali su radeni. Mislim da su bazirani na ekonomskim i drustveno-socijalnim kriterijumima sto je cilj bio decentralizacija i povezivanje prigradova sa centrom. Empiricni modeli nisu robustni sto nisu bazirani na prirodnim naukama koji se i vremenom ne menjaju. Empiricni modeli 1970ih su zato bazirani na vezama koje su posmatrane krajem 1960ih godina. Cvor je zato kasnije doziveo i neke adaptacije i izmene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796827#p796827:i1w3qdvq je napisao(la):
Bender Rodriguez » Thu Nov 26, 2020 4:19 pm[/url]":i1w3qdvq]
Nemojte u svemu da vidite konflikt na liniji DS vs SNS. Na kraju krajeva, DSa ni nema više. Deca koja su rođena kad je on puko sad su uveliko u školi. Dakle manite se DSa i SNSa, ne radi se ovde o tome. Ovo je mnogo šira priča, ovo je simptom višedecenijske vladavine raznih slepaca nad Beogradom.
Слажем се, био сам саркастичан у конкретном одговору, али разумем критику иако мислим да је Прокоп добро решење.
 
Da li je moguće da imate izgovore za sve kad je Prokop u pitanju? Ovi iz SNS kad lažu bar daju rok, 2 do 3 godine pa ga ne ispune.
Ali ovde je 2 do 3 DECENIJE probijen rok i to je vama normalno i sve to teče po najboljem redu jer eto imamo najbolji projekat u evropi jos od 1971.
 
I samo ga grade 5 vlade i 4 različite države.
Toliko je genijalno rešenje da je zadužilo 3 generacije a kako je krenuo zadužiće i četvrtu.
 
Atribucija opet nije validna sto za odabir lokacije nije izabran kriterijum finansiranja. Simulacija je pokazala da je najbolje mesto za zeleznicko povezivanje. Glasanje je radeno prema tim kriterijuma. Finansiranje je pitanje ekonomije, a te vlade su sve, sem da su imali ekonomiju.
 
Simulacija...

Jel to ista ona simulacija što je pokazala da je Orao mogao bez problema da leti nadzvučnim brzinama saaaaamo da su Englezi hteli da nam prodaju adekvatne motore? (Al malo morgen, pošto taj avion nikad nije mogao da bude supersoničan, osim kad ponire, a to je izuzetno opasno)

Pusti me simulacija. Zanima me praksa. I najbolje simulacije greše. I najbolji stručnjaci greše. A dosta njih se i proda.
 
Sto je naucni pravoilni pristup znati kako je radeno. NIsu obesili mapu pa bacali strelice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796810#p796810:2x1pu0wa je napisao(la):
orjen » 26 Nov 2020 02:43 pm[/url]":2x1pu0wa]
Naravno, razradeni su razni modeli. Za izbor cvora su postavljene kriterijumi. Prva evaluacija je bila 1967 druga 1971. Imamo proces u evaluaciji plus angazovanje stranca pri razradenjem modela buduceg transporta Bg. Uz to korisceni su numericke metode. Strani konsultanti su angazovani 1968 do 1974, novi GUP je izasao 1972. Evaluacija je bazirana na empiricnim vezama izmedu postavljenim kriterijuma. Nema drugih sto ovo nije pitanje prirodne nauke.
Ово просто није тачно. Бранислав Јовин као непосредни сведок целог процеса је у више наврата потврдио да је Прокоп изабран декретом КПЈ. Могуће је да је КПЈ накнадно штеловала неке комисије и процене како би оправдала тај декрет али то је више питање за неке будуће историчаре, УДБА и ЦИА архиве.

Оно што је индикативно је то да је процес катастрофалних урбанистичких, саобраћајних и економских одлука на штету Београда и целе Србије био паралелан са процесом тадашњег иниституционалног и кадровског распарчавања Србије и Југославије које је запечањено баш те 1974. године.
 
spatiotecte":il9yvd4v je napisao(la):
I samo ga grade 5 vlade i 4 različite države.
Toliko je genijalno rešenje da je zadužilo 3 generacije a kako je krenuo zadužiće i četvrtu.
Па ствар је да га не граде, то што стоји градилиште не значи да се 43 године у њега константно улива новац, али због техничке комплексности, лошег пројекта, локације, одрона, и "са планине виле" не може да се изгради... То просто није тачно, једноставно у њега није инвестирано осим у неколико кратких периода.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796844#p796844:z1udxk7s je napisao(la):
Delija » 26 Nov 2020 03:45 pm[/url]":z1udxk7s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796810#p796810:z1udxk7s je napisao(la):
orjen » 26 Nov 2020 02:43 pm[/url]":z1udxk7s]
Naravno, razradeni su razni modeli. Za izbor cvora su postavljene kriterijumi. Prva evaluacija je bila 1967 druga 1971. Imamo proces u evaluaciji plus angazovanje stranca pri razradenjem modela buduceg transporta Bg. Uz to korisceni su numericke metode. Strani konsultanti su angazovani 1968 do 1974, novi GUP je izasao 1972. Evaluacija je bazirana na empiricnim vezama izmedu postavljenim kriterijuma. Nema drugih sto ovo nije pitanje prirodne nauke.
Ово просто није тачно. Бранислав Јовин као непосредни сведок целог процеса је у више наврата потврдио да је Прокоп изабран декретом КПЈ. Могуће је да је КПЈ накнадно штеловала неке комисије и процене како би оправдала тај декрет али то је више питање за неке будуће историчаре, УДБА и ЦИА архиве.

Оно што је индикативно је то да је процес катастрофалних урбанистичких, саобраћајних и економских одлука на штету Београда и целе Србије био паралелан са процесом тадашњег иниституционалног и кадровског распарчавања Србије и Југославије које је запечањено баш те 1974. године.
Hajde nadi Jovin citat. Osvezi malo diskusiju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796843#p796843:2m7s27ux je napisao(la):
orjen » 26 Nov 2020 03:44 pm[/url]":2m7s27ux]Sto je naucni pravoilni pristup znati kako je radeno. NIsu obesili mapu pa bacali strelice.

Ja mogu kao projektant da napravim projekat bilo čega i napraviti simulaciju kakvu god želiš sa rezultatom koji tebi odgovara kao naručiocu projekta.
A to što ta simulacija neće biti tačna ili verodostojna je druga stvar.
Bitno je da si ti dobio ono sto je tebi trebalo kao politički projekat i da ga proguraš jer si imao "podršku" struke.
 
Али овај ископ Орјена је свакако значајан. Дакле, можемо видети континуитет мешања "америчке саобраћајне струке" од 60их па до 1981. године и њихово спонзорство тих кобних саобраћајних одлука кад је у питању железница али и метро.

Занимљиво.
 
Znamo svi sta ce biti stvarni game changer - to fund the completion of the network.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796854#p796854:9vml5ztf je napisao(la):
Delija » 26 Nov 2020 04:09 pm[/url]":9vml5ztf]Али овај ископ Орјена је свакако значајан. Дакле, можемо видети континуитет мешања "америчке саобраћајне струке" од 60их па до 1981. године и њихово спонзорство тих кобних саобраћајних одлука кад је у питању железница али и метро.

Занимљиво.
Americki-Jugoslavenski urbanisticki porjekt je bio koordiniran delimicno iz Ljubljane, sa regionalnim centrima u Beogradu i Zagrebu. Za Ljubljanu su prvo radili kompjuterski program, za Beograd sigurno postoji transportna analize a sigunro za razvoj prigradske zeleznice. Ima tih dokumenta u arhivu koje je tada radila Wayne University (mislim da je Baltimore). Ima od jednog tih amerikanca (Thyaragajan) clanak u casopisu Arhitektura i Urbanizam (1971) o Beogradskom zeleznickom cvoru. Ako neko ima pristup casopisu, neka ga skenira.
 
exteriorMCS.jpg


Bivša Ž. st. Detroit, Mičigen. Poslednji voz otišao dok je Regan bio predsednik.

A grad procvetao.
 
Ако су нам амери кројили железницу није ни чудо што је оваква ситуација.
 
Pošto se selektivno i po potrebi poziva na Jovina valja istaći da je on pravi predstavnik "amerikanijade".
 
Vrh