Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Kao da ovaj indijac priča engleski kao engleskoj kraljicu...
 
Bendere razumem te, ali ja ne mislim da je Prokop promašaj već je nedovršen i još na to zanemaren, npr. ništa konkretno se nije uradilo da se poboljša pristupačnost stanici makar što se tiče gradskog prevoza. Ako bi se završila stanična zgrada, uradili prilazi ka autoputu i još kasnije progurao i metro to bi bila jedna moderna i funkcionalna stanica.
 
Ok, korektno si to rekao. Priznajem i ja da kad pričam o Prokopu, uvek tu ima i 5-10% emocija. Lagao bih kad bih rekao da o njemu uvek komentarišem potpuno objektivno i nepristrasno. Al mislim jbg, to je i zato što sam čovek. Pa kad god vidim to ime ili to mesto, setim se koliko je svega i svačega (ne samo para) proćerdano tu. I onda naiđu i razne asocijacije na razne politič(m)are, obećanja, propuštene prilike, muljaže... I eto pristrasnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795963#p795963:1bgir86f je napisao(la):
Piccolo » 23 Nov 2020 10:26 pm[/url]":1bgir86f]Bendere razumem te, ali ja ne mislim da je Prokop promašaj već je nedovršen i još na to zanemaren, npr. ništa konkretno se nije uradilo da se poboljša pristupačnost stanici makar što se tiče gradskog prevoza. Ako bi se završila stanična zgrada, uradili prilazi ka autoputu i još kasnije progurao i metro to bi bila jedna moderna i funkcionalna stanica.

Ako je nesto nedovršeno 50 godina a treba jos 20 da se završi teško da to nije promašaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795997#p795997:1u9vsii2 je napisao(la):
spatiotecte » 24 Nov 2020 01:31[/url]":1u9vsii2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795963#p795963:1u9vsii2 je napisao(la):
Piccolo » 23 Nov 2020 10:26 pm[/url]":1u9vsii2]Bendere razumem te, ali ja ne mislim da je Prokop promašaj već je nedovršen i još na to zanemaren, npr. ništa konkretno se nije uradilo da se poboljša pristupačnost stanici makar što se tiče gradskog prevoza. Ako bi se završila stanična zgrada, uradili prilazi ka autoputu i još kasnije progurao i metro to bi bila jedna moderna i funkcionalna stanica.
Ako je nesto nedovršeno 50 godina a treba jos 20 da se završi teško da to nije promašaj.
Po toj logici je i Hram promašaj, jer je prošlo skoro 100 godina od kamena temeljca.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795993#p795993:1u9vsii2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 24 Nov 2020 01:12[/url]":1u9vsii2]Ok, korektno si to rekao. Priznajem i ja da kad pričam o Prokopu, uvek tu ima i 5-10% emocija. Lagao bih kad bih rekao da o njemu uvek komentarišem potpuno objektivno i nepristrasno. Al mislim jbg, to je i zato što sam čovek. Pa kad god vidim to ime ili to mesto, setim se koliko je svega i svačega (ne samo para) proćerdano tu. I onda naiđu i razne asocijacije na razne politič(m)are, obećanja, propuštene prilike, muljaže... I eto pristrasnosti.
Slažem se. Samo što je ovde problem i što se primenjuju i dvostruki aršini, i apriori odbacuju neke stvari vezano za poređenja sa drugim stanicama ili stvarima, samo zato što se nekima ne sviđaju. Ovo pišem generalno.
 
Hram ne moze biti promašaj jer nema transportnu funkciju. On jeste dugo gradjen ali mogao si da se moliš u njemu čim je uradjena kupola 1989te. Isto tako on je od trenutka kad je bio otvoren za posetioce pre 30 godina bio pristupačan, nikakve pristupne saobraćajnice nikakvi metroi nikakvi autobusi nisu bili potrebni da bi došao do njega.
I važna stvar, on se nalazi u izgradjenom gradskom području samim tim oko njega vrvi od ljudi i sadržaja.
Velika razlika sa Prokopom u svakom pogledu.
I jos smešnija stvar, lkroz njega prolazi vkše ljudi dnevno nego kroz prokop.
Da je hram Svetog Save zeleznička stanica bio bi bolji od Prokopa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795997#p795997:119t4wmu je napisao(la):
spatiotecte » Уто Нов 24, 2020 1:31 am[/url]":119t4wmu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795963#p795963:119t4wmu je napisao(la):
Piccolo » 23 Nov 2020 10:26 pm[/url]":119t4wmu]Bendere razumem te, ali ja ne mislim da je Prokop promašaj već je nedovršen i još na to zanemaren, npr. ništa konkretno se nije uradilo da se poboljša pristupačnost stanici makar što se tiče gradskog prevoza. Ako bi se završila stanična zgrada, uradili prilazi ka autoputu i još kasnije progurao i metro to bi bila jedna moderna i funkcionalna stanica.

Ako je nesto nedovršeno 50 godina a treba jos 20 da se završi teško da to nije promašaj.
Промашај је више у начину извођења (деценијске паузе, радови на кашичицу - дај сад плочице, следеће године саобраћајнице, па нако две уради трећину плоче недостајућих колосека, па још две године до почетка завршетка остале две трећине недостајуће дужине плоче). Да овде имамо темпо као за нпр. Ушће 2 или Вест 65 дргуа би песма била одавно. Али слично је и у комшилуку, са КЦС.
 
Najvise nedovrseni smo mi sami, drustva i nacije na Balkanu. Nedovrsene su im drzave, granice, jezici, religije, nacionalne istorije, ekonomije, skole itd. Zeleznice su najkompleksniji segment infrastrukture, ogledalo su mnogo toga sto je u tim drzavama nedovrseno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796014#p796014:27npgz92 je napisao(la):
spatiotecte » 24 Nov 2020 02:56 am[/url]":27npgz92]Hram ne moze biti promašaj jer nema transportnu funkciju. On jeste dugo gradjen ali mogao si da se moliš u njemu čim je uradjena kupola 1989te. Isto tako on je od trenutka kad je bio otvoren za posetioce pre 30 godina bio pristupačan, nikakve pristupne saobraćajnice nikakvi metroi nikakvi autobusi nisu bili potrebni da bi došao do njega.
I važna stvar, on se nalazi u izgradjenom gradskom području samim tim oko njega vrvi od ljudi i sadržaja.
Velika razlika sa Prokopom u svakom pogledu.
I jos smešnija stvar, lkroz njega prolazi vkše ljudi dnevno nego kroz prokop.
Da je hram Svetog Save zeleznička stanica bio bi bolji od Prokopa.
Ovo poredenje niko ne razume. Hram je zbog istog nedovrsen, nije se ulagalo dovoljno, pa se Prokop su nicem ne rezlikuje od Hrama, kilavo se na obama radilo. Hram bi jos bio nedovrsen bez Putina. 2012 je sam potpisao ukaz o konkursu koji se odrzavao u Moskvi, prvo finansiranje doslo od Gapromnjefta, pa je Ruska strana i posle dala jos ogromni novac. Tek onda je Srbija ulagala. Ali bez Rusa, njihovog novca i bez njihovih prduzeca, ustanove i organizacije nista od hrama nebi bilo dovrseno.
 
Осим што је миленијумска европска традиција да се велики саборни храмови (катедрале) граде деценијама и вековима, што се баш не би рекло да важи и за "храмове железнице" :laugh:

Уосталом, и Немци тридесетогодишњу реализацију новог берлинског аеродрома сматрају националном срамотом првог реда, па је ред да се ми похвалимо полувековном "визијом" Прокопа као урбаног и железничког центра. Победили смо, и у овој игри. Будућност је наша!
 
To je bilo u srednjem veku, a razlog, cesto su koristili blokove krecnjaka, koje nisu svuda bili pristupacni. Oko Kelna nema krecnjak, uvozili ga iz Francuske za katedralu. Katedrala u Minhenu je gradena od 1468 do 1488, od zigla je pa je zavrsena za 20 godina. Visina 100 m, duzina 108 m. Brod visine od 31 m . A Sv. Sofija gradena od 532 do 537. Ima katedrale koje su jako dugo gradene, a ima dosta koje su vrlo brzo zavrsene. Kristofer Wren je i planirao i dovrsio St. Paul's u Londonu. Jedna generacija. Sa Sv. Savom, rade ponovo od 1985 a sada je 2020. Mnogo je 35 godina za gradevinu, za koju su vec postojali planovi. Krenulo se od predratnim projektima, a opet kilavo.
 
Да, и Саграда фамилија је била у Средњем веку. Занимљиво је то, кад је код цркве боље осмишљена фазност градње него код чисто утилитарног објекта - закључак, владике и бискупи би боље водили железницу.

Него, простор око Прокопа је плодно тле за храмове: ту су, осим овог Храма железнице који је предмет спрдње у свету, и Храм фудбала на којем су славили фљамуртари и Шамрок, па Храм фараона чије царство је нестало 10 година по његовој смрти, Храм пропасти београдске пиварске индустрије; онда, недалеко је и Храм медицине, Прокопов вршњак... И сва та посвећења откако се гради - Храм Светог Прокопија у рупи.

Ау. Пророчко доба. И прокопско.
 
Poenta je da su mnoge gradevine u srednjem veku brze gradene od Prokopa i Hrama Svetog Save. Sam Sinan je u otomanskom carstvu zavrsijo tri sultanske dzamije - Suleymaniju, Shehezade i Selimje. Selimje u Edrenu ima precnik kao Sv. Sava. Uz to je Sinan zavrsio i cupriju preko drine i npr. Sokullu Mehmet Pasa dzamiju. U Francuskoj su samo u 12 i 13 veku nikli 30 velikih katedrala, Reims, Laon, Paris, Beauvais, Chartres itd. Sve je to islo brzo sem Beauvaisa gde se urusio hor, koji je 48 m visine. Da su katedrale ili drugi verski objekti gradeni stolecima su izuzeci. Konkretno katedrala u Kelnu, Pragu, Milanu. Za druge nije slucaj.
 
Čitam sad ove prethodne postove što ste pisali. @Panto
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796039#p796039:34grpj7j je napisao(la):
Пантограф » Uto Nov 24, 2020 9:18 am[/url]":34grpj7j]Да, и Саграда фамилија је била у Средњем веку. Занимљиво је то, кад је код цркве боље осмишљена фазност градње него код чисто утилитарног објекта - закључак, владике и бискупи би боље водили железницу.

Него, простор око Прокопа је плодно тле за храмове: ту су, осим овог Храма железнице који је предмет спрдње у свету, и Храм фудбала на којем су славили фљамуртари и Шамрок, па Храм фараона чије царство је нестало 10 година по његовој смрти, Храм пропасти београдске пиварске индустрије; онда, недалеко је и Храм медицине, Прокопов вршњак... И сва та посвећења откако се гради - Храм Светог Прокопија у рупи.

Ау. Пророчко доба. И прокопско.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795093#p795093:34grpj7j je napisao(la):
Пантограф » Pet Nov 20, 2020 6:13 pm[/url]":34grpj7j]Bio jednom jedan Mile, išo prugom, sa još jednim drugom, pa ga zgazio voz.
A druga drmnula struja skroz.

Te zato tuda Miletov bratanac isprojektova da se seku dve linije neelektrifikovanog metroa.
Kod podzemnog Nemanje Stevana.

Eto ga.
Hahahahaha dobar, dobar. Slatko si me nasmejao! :lol: :kk:
 
Zamisljam mladića koji je imao 20 godina kad su mu obećali da će dobiti novu stanicu na Prokopu, sada taj čovek ima 70 godina i dalje čeka.
Možda će moći ako doživi 90 godina da kupi kartu u novoj staničnoj zgradi, tad će mu baš trebati voz...
 
I ja često razmišljam u tom smeru i otud mi potiče veliki deo ogorčenja na konto Prokopa.

Ne znam šta mi je besmislenije - dve do tri generacije (da se tako izrazim) koje su stasale čekajući da se Prokop finalizuje ili jedna do dve generacije koje su stasale čekajući da se kompletno izgrađena zgrada RAD-a na Novom Beogradu napokon useli i stavi u upotrebu.

Ja inače spadam u ovu drugu kategoriju. Ako se ne varam, ta nesrećna prazna kocka je stara koliko i ja. Ili bar tu negde približno.
 
@spatiotecte

Познајем два таква случаја. Један је бивша колегиница, сада жена од 56 година; било јој је мрско што се као девојчица селила са Дорћола на далеку и досадну Бањицу, мада је стан био већи и бољи, па је отац утешио: Шта ти је, направиће за коју годину метро, и за десет минута си у граду.

Други је Гага, искусан новинар и уредник, од пре две-три године у пензији: први текст који је објавио као почетник у градској рубрици имао је наслов "До Панчева са две стране" и тицао се градње Београдског чвора и "регионалног метроа".

Прилично перверзна земља је ово.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=796097#p796097:1w2npww6 je napisao(la):
spatiotecte » 24 Nov 2020 13:25[/url]":1w2npww6]Zamisljam mladića koji je imao 20 godina kad su mu obećali da će dobiti novu stanicu na Prokopu, sada taj čovek ima 70 godina i dalje čeka.
Možda će moći ako doživi 90 godina da kupi kartu u novoj staničnoj zgradi, tad će mu baš trebati voz...
Ja zamišljam istog takvog jednog mladića, kojem su obećali da će dobiti kompletno završen Hram za života, i koji je dočekao svečano otvaranje Hrama, kao završenog, i to u potpunosti, ne kao mesta gde si mogao da se moliš duži niz godina.
 
Za hramove/katedrale je normalno da se grade decenijama, za železničke stanice baš i nije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793734#p793734:2b7vmfnx je napisao(la):
orjen » 16 Nov 2020 03:50 pm[/url]":2b7vmfnx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647969#p647969:2b7vmfnx je napisao(la):
orjen » 12 Aug 2019 04:38 pm[/url]":2b7vmfnx]A ovde ko je sve i kako glasao
file.php

file.php

file.php

file.php
Obratite paznju na ime Branko Petricica (1910-1984) u listi. Bio je jedno vreme rukovodilac Urbanistickog zavoda, autor je resenja Beogradskog zeoleznickog cvora 1970. Mnogo gluposti smo se ovde od nekih clanova naculi, ali glavni autor Beogradskog zeleznickog cvora je arhitekt i urbanist Branko Petricic. U evoluciji resenja imamo odbacen predlog 1967 da se zadrzi stanica u S. Amfi. Teatru, kada 1970 Petricic do 1970 razraduje varijantu Prokop. Ta varijanta je sustinski izasla iz perja urbanista Beograda.
 

Prilozi

  • autori zeleznickog cvora.JPG
    autori zeleznickog cvora.JPG
    67,3 KB · Pregleda: 1.043
  • radanje Prokopa.JPG
    radanje Prokopa.JPG
    89,7 KB · Pregleda: 1.048
  • resenja BZC 1967.JPG
    resenja BZC 1967.JPG
    175,5 KB · Pregleda: 1.039
A glupost je jos veca sto neki clanovic misle da su urbaniste zalagali za odrzavanje zeleznicke stanice u Savskom trgu, kada su to trazili iz ZTP. Urbanisticki zavod je predlozio da se ukine stanice u Savskom amfiteatru sto ZTP nije prihvatio. Tako da nam je neko servirao obrnutu tezu.
 

Prilozi

  • savski trg ztp.JPG
    savski trg ztp.JPG
    72,6 KB · Pregleda: 1.037
Cela teza je stime pala u vodu sto je Branko Petricic kao rukovodila Urbanistickog zavoda izradio GUP Beograda u verziji 1958. Doradeni GUPu sa idejnom resenjem cvora po varijanti Prokop je Petricic izdao 1970. Dato resenje Beogradskog zeleznickog cvora plod je rada GUPa. Zamenu tezu jednog clana mozemo sada u potpunosti odbaciti kao ne vrednostojni. Resenje BZC je izradeno u GUPu, a mesovita komisija je dati predlog usvojila 1971.
 
Koja smejurija izbija iz ovog teksta, bilo im je preskupo da rekonstruišu/izgrade novu čeonu stanicu na mestu postojeće Beograd glavne, a da iskopaju silne tunele, izgrade novi most preko Save, novu TPS Zemun i TPS Kijevo sa sve novom zelezničkom stanicom u Prokopu, to im nije bilo skupo.
Ovo je tragikomično.

A rezultat ove gluposti vidimo danas, potvrda da je to bila skupa i pogrešna ideja jer se 50 godina kasnije obestinila kao pogrešna odluka tako sto ono sto su oni zamislili kao jeftinije se nije završilo, time samo dokazuje da je bilo skuplje i lošije rešenje.
 
Vrh