Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Očigledno imam puno da učim da bi došao do tvog nivoa investicionog i urbanističkog zaključivanja.

Upravo ta tvrdoglavost je ono što drži odluku o metrou u vazduhu poslednjih 50 godina. Deda Jovin mi ide na živce kada izađe u medije i kaže da mi metro projekat imamo (njegov) i da je on u mm definisan, a kada bi onda pogledao šta bi taj njegov plan podrazumevao u stvarnosti razumeo bi koliko bi tu bilo promašenih trasa i stanica u današnjem Beogradu. Ista takva priča se može reći i za ekipu koja podržava Belam.

Meni je izgleda najpametnije da ćutim po ovom pitanju jer bzvz pišem komentare kada ti vrtiš istu priču kakav god argument da ti se da.
 
shmeksi":3a535069 je napisao(la):
Deda Jovin mi ide na živce kada izađe u medije i kaže da mi metro projekat imamo (njegov) i da je on u mm definisan, a kada bi onda pogledao šta bi taj njegov plan podrazumevao u stvarnosti razumeo bi koliko bi tu bilo promašenih trasa i stanica u današnjem Beogradu. Ista takva priča se može reći i za ekipu koja podržava Belam.
Upravo.
Taj plan jeste najozbiljniji i najprecizniji do danas. Ali, i u svoje vreme, 1970-te, više je odgovarao viziji razvoja grada iz recimo 1936.
Kao jedan primer, u to vreme su se uveliko gradili i useljavali savski blokovi, a njegov plan je taj kraj grada potpuno zanemario.
Ili grešim, vizija mu je bila da će i u 21. veku oficiri JNA i dalje putovati vojnim autobusima, da su im supruge domaćice koje ne putuju dalje od pijace, a deca ne izlaze uveče već ležu tačno u povečerje u 22h :)
Urbanizam :)
 
Ee kada vam budu raskopavali ulice,traži ćete vi deda Jovina ;) a ja vrtim istu priču,i imam vrlo jasan stav i ne maglovit,i ne koketiram sa automobilsko tramvajskim palanačkim Beogradom :kafa:
 
Ako neko smatra da je "Jovinov plan" zastareo, to me znači da je automatskti protivnik metroa.
Jovinov plan treba dobro preispitati zato što se grad od 1970 proširio na nekim potpuno drugim terenima koje taj plan metro linija ne pokriva. Plan linija je zastareo i prevaziđen, a ne sam koncept nezavisnog šinskog prevoza. Da je plan i bio sproveden, razvoj grada bi se prilagodio mreži metro linija, što je i logično.

Ja, eto smatram i uporno pričam da će rešenje UMP-a samo da donese probleme upravo zbog forsiranja automobilskog prevoza.
Kada sam pričao da će UMP na kraju da se svede na saobraćajnicu koja će samo brže da puni centar automobilima, neko tada lakonski reče da je, po tome, rešenje problema stvaranje novih parking mesta. Šta ste tražili to ste i dobili - u Bulevaru nekoliko stotina novih parking mesta, za početak. Ja ne "koketiram sa automobilsko-tramvajskim koceptom".

Jovinov plan ima liniju do početka Zemuna, a nema liniju za savske blokove. Treba preraditi plan, šta više reći?
 
Ja stvarno ne znam kakve veze ova tema Železnička stanice Beograd Centar, Prokop ima sa metroom???
Metro nema veze sa ovom temom a vi se raspisali sve u 16.
U svakom slučaju, ne poznajem taj Jovin plan ali mi deluje nelogično da se gradi po projektu iz 1976 godine. Metro treba da se gradi za buduće potrebe grada Beograda a ne po projektu iz 1976. godine koji danas, kako kažete, ne odgovara gradu. Znači, novi projekat koji bi sagledao sadašnje stanje i buduće pre svega. Infrastruktura se ne gradi za današnje vreme nego za buduće. A kada se uradi studija izvodljivosti i glavni projekat onda će se i graditi, pre toga ne. Može da se frlja ko hoće sa izjavama da ceo svet hoće da gradi metro u Bg ali džaba kada ne mogu bez projekta! Naši da su pametni i da, kada već ima toliko zainteresovanih, urade projekat i raaspišu tender pa da dobiju jeftiniju ponudu. Umesto toga, još se raspravja graditi li laki ili teški metro! To je van svake pameti.
 
Pa ajde u vezi Metroa pređimo na temu Metro a ovo ostavimo Prokopu
 
Evo ovako prolazio danas pored Prokopa,ispod ploče radovi sve intezivniji puno donetog materijala,mašina,radnici u poslu na zaista velikoj površini pa se čuje dovikivanje,a bilo i dosta putnika tako da stanica izgleda kao da joj se udahnjuje novi život,u tunelu Banatski kolosek ,bager ,radnici,nešto kopaju,radi se ,mikseri donose beton,na prednjoj strani Prokopa gde je ulaz u gradilište istaknuta je velika tabla gde piše da je investitor Grad Beograd sa slikom u boji stanice kakva će biti kada se završi žao mi je što nisam imao aparat ali ako nekog Beobuildovca ne mrzi da je slika jer mi izgleda drugačije od rendera.E sad na ploči ,znači onaj deo koji bi Mrka trebalo da počne da radi,mnogo promena dosta je materijala doneseno,oplate,drvene grede,napravljene kućice za nadzor,kran,mikseri danas je bilo nekoliko velikih kamiona i mikseri za beton koji su stavljeni u položaj za nalivanje iznad nedovršene ploče,dakle gradilište pripremljeno ,izgleda da se čeka odobrenje od Rusa za nastavak radova,u svakom slučaju mnogo drugačija slika jer pre tri meseca ploča je bila potpuno prazna, u šta se možete i sami uveriti da ne ispadne da širim propagandu.
 
ZS awards first of three train contracts
01 March 2010
994f263ac0.jpg

SERBIA: ZS has selected Russian firm Metrovagonmash to supply 10 two-car diesel multiple-units for regional and suburban services. These will form the first of three batches of rolling stock being procured to modernise the national railway's passenger fleet.

The order is being partly funded by a SFr43m loan from Eurofima, and the trains are expected to enter service from 2012.

Other bids had been received from CAF of Spain, TZV Gredelj from Croatia and Slovak firm ZOS Vrútky. Winning the contract 'convincingly demonstrates the relevance of Russia's railway technology, its ability to compete with the products of major manufacturers from the EU countries', said Andrei Andreev, CEO of Metrovagonmash's parent company Transmash Holding.

Metrovagonmash has produced 62 DMUs for Russia, Ukraine, Lithuania, Hungary and the Czech Republic, and is currently delivering 39 three-car RA-2 sets to RZD for Moscow and the North Caucasian Railway.

On February 25 the ZS board confirmed it was to call tenders for two further batches of trains to be supplied by 2013. Another 10 DMUs are to be acquired, partly funded using a €22m loan from the Spanish government which is also providing €15m for the modernisation of 30 coaches. In addition, 30 inter-city electric multiple-units are needed to release locomotives for use on freight services. These will be partly funded using a €100m loan from EBRD.www.railway gazette
 
A jel to znači da će sada da nam Rusi odobre krediti za Prokop ili čekaju da kupimo celu proizvodnju tj.da im prvo vratimo da bi nam dali? :kafa:
 
Кад сам говорио како ће нас Руси усрећити са кредитом, напљувао си ме. Сад, надам се, видиш с ким имамо посла. :kafa:
 
Wiel E.
A jel to hoćeš da kažeš da u vezi tog zamešateljstva ili rabote mi tj.Gradska vlast nije imala veze,pa Rusima je predočeno da nema projekta za Metro ,što nije istina,e sad što se postojeći projekat 76' nije odgovarao toj interesnoj grupi to je posebna tema,ali Rusi su odbijeni za Metro(prema tvrdnji Mrkonića),pa im ponuđeno da finasiraju nekoliko drugih projekata,a i aqua lend u Crnoj Gori (ne bi me iznenadilo) a oni rekli ček sad da vas i mi malo zezamo,a ono što ja zameram Rusima to je ako je njihov predsednik obećao kredit pred građanima Srbije 1 milijardu evra ili dolara(šta god),za očekivati je da to ispuni ,a ako je bilo problema sa našom stranom ,onda to nije trebao da ozvaniči pred svetom dok se to ne reši,s druge strane Ruse je teško žedne preko vode prevesti,oni neće da daju pare koje će završiti u rukama političara,već traže detaljne planove i računicu za svaki cent,jer ruku na srce jedino bi to bilo sigurno da gradnja Prokopa neće naprasno stati(usled pronađenih antičkih grobnica ) i traže da se ne potpisuju nikakvi anexi ugovora ,e možda to i koči celu priču jer ovi naši ne mogu da se ugrade,zato se stalo sa pregovorima jer poznato je da su Rusi tvrdi pregovarači :kafa:
 
ZS has selected Russian firm Metrovagonmash to supply 10 two-car diesel multiple-units for regional and suburban services.
Da li to znaci da nam se smesi ovaj voz, obziroma da je voz na slici koji je s tekstom postavio 2012 trodelni, ili sta?
 
2012":2hhcpdtc je napisao(la):
A jel to hoćeš da kažeš da u vezi tog zamešateljstva ili rabote mi tj.Gradska vlast nije imala veze,pa Rusima je predočeno da nema projekta za Metro ,što nije istina,e sad što se postojeći projekat 76' nije odgovarao toj interesnoj grupi to je posebna tema,ali Rusi su odbijeni za Metro(prema tvrdnji Mrkonića),pa im ponuđeno da finasiraju nekoliko drugih projekata,a i aqua lend u Crnoj Gori (ne bi me iznenadilo) a oni rekli ček sad da vas i mi malo zezamo,a ono što ja zameram Rusima to je ako je njihov predsednik obećao kredit pred građanima Srbije 1 milijardu evra ili dolara(šta god),za očekivati je da to ispuni ,a ako je bilo problema sa našom stranom ,onda to nije trebao da ozvaniči pred svetom dok se to ne reši,s druge strane Ruse je teško žedne preko vode prevesti,oni neće da daju pare koje će završiti u rukama političara,već traže detaljne planove i računicu za svaki cent,jer ruku na srce jedino bi to bilo sigurno da gradnja Prokopa neće naprasno stati(usled pronađenih antičkih grobnica ) i traže da se ne potpisuju nikakvi anexi ugovora ,e možda to i koči celu priču jer ovi naši ne mogu da se ugrade,zato se stalo sa pregovorima jer poznato je da su Rusi tvrdi pregovarači :kafa:
Не, нећу да кажем да ми сами нисмо имали везе. Чињеница је да имамо један једини план за метро, који је одавно превазиђен (пре 30 година се Београд развијао у сасвим другом правцу и, например, ником није падало на памет да на силу сели центар града на Нови Београд. Има ту још ствари зашто је тај план превазиђен и треба да се ревидира, али то не може да се уради за 5 минута). Хоћу да кажем да Руси никад ништа никоме нису дали а да нису дебело наплатили, овај кредит ће нас изаћи скупље него да смо узели на другом месту (о томе смо већ дискутовали). Такође хоћу да кажем да другу Мрки (или Мрци? палатализација? :lol:) не верујем ни да усред бела дана каже да је дан. И на крају, хоћу да кажем да си сваку тему у којој си писао троловао са причама о метроу. Велимир је бар мало био боље упућен у тему (друга је прича како је то презентовао), а ти на све стране шириш турбо-фолк оптимизам. :rolleyes:
 
Ma šta ti je Wil ne nosim trenericu i kajlu :D

@Siniša,jeste to je taj model ali sa prve slike koja je objavljena na RG,ali je predviđen za ŽS regionalni saobraćaj,verovatno po našim lošim prugama može da vozi samo nešto čvrsto a ne hi-tech,a unutra izgleda ok, za Beograd tender će raspisati grad pa očekujemo pre CAF ili slično
20090517_198324.jpg

a1bee3a3e14e.jpg

20050402_12784.jpg

0f8pu4.jpg

b683bdd84d9d.jpg

To je taj dvodelni Rusi ga zovu RailBus
 
Pa sviđa mi se,samo šteta što nema klimu za putnike,već samo za mašinovođu,a i unutra nema displeja,lcd info,mada videh i modele sa ekranima...ali to je to dizel verzija,možda ovih 20 električnih za koje se raspisuje tender budu moderniji što se enterijera tiče,ali u čemu se do sada vozila Srbija ovo je blagoslov....a doplao bi mi se i za Beovoz samo naravno gradskim enterijerom,a i ukapirao sam da Ruske vozove naši umeju da održavaju,ali neke sofisticirane teško,prema tome razuman izbor.
 
Displeji (LCD, LED itd.) se mogu lako ugraditi i za njih softver moze da se napise, to moze da odradi bilo koja osrednja domaca firma koja se bavi slicnim stvarima.
 
Pa u pravu si,a jel ti se čini da su ovi novi niži od EMV RVR?ili je samo dizajn u pitanju :rolleyes:
 
20090517_198324.jpg


Ako izuzmemo ova satro modernizovana sedista, ostalo izgleda kao enterijer FAPovih autobusa sa kraja 70ih.

Nekom Talgo, nekome Siemens, a nama sleduje bratska Rusija...
 
To nam je sudbina,ni istok ni zapad,i to sada svojom krivicom :|
 
Па кад неко није у стању да схвати да од "и исток и запад" остаде "ни исток ни запад"... :(
 
Vrh