Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da potvrdim ,juče se radilo punom parom,tridesetak radnika,desetak mašina,ispod ploče,donesene kamene podloge sve u svemu dobro rade za početak,e još da nam stigne vest o Ruskom kreditu,obećali za karaj februra pa da vidimo...Mrka se ućutao...
 
Јооооој, ти и даље верујеш да ће Прокоп бити у догледно време завршен? :bash:

2012":sapoh51q je napisao(la):
još da nam stigne vest o Ruskom kreditu,obećali za karaj februra pa da vidimo
Знам да је грешка у куцању, али тако је фино легло... :lool:
 
Ako uopšte bude nešto od tog kredita biće dobro. Oni bi celu državu da uzgrade sa tim parama. Hoće da uguraju obilaznicu ali Rusi hoće samo za železnicu da daju pare pa ko izvuče deblji kraj - videćemo.
 
Da se natežu to se vidi ,ali mislim da si u pravu šta su naši sve Teli sa tim parama,možda i da grade Disnilend pored Aerodroma,a Rusi Teli da grade Metro a ovi im isporučili Fontanu želja :kafa: a s druge strane Rusima bi bilo bolje da što pre daju obećanu lovu inače će im pasti rejting :D
 
kod mene je ruski rejting na zavidno niskom nivou. popravio bi im se rejting samo ako oni izgrade 2 cele linije klasičnog metroa i prugu do aerodroma
 
Jedva cekam da marsovci posalju svoje ekonomske eksprete,od njih bi najradije uzeo kredit za prokop i verujem da bi nas najmanje zahebali da bi ostavili dobar utisak na zemljane. :vops:
 
Ruski Ambasador,je obećao da će kredit za Prokop tj.za infrastrukturu biti odobren do kraja februara,tj,za par dana pa da vidimo da li drži reč ;)
 
JohnnyLee":7kvnv9b7 je napisao(la):
kod mene je ruski rejting na zavidno niskom nivou. popravio bi im se rejting samo ako oni izgrade 2 cele linije klasičnog metroa i prugu do aerodroma
Ako izgrade samo Prokop, imace od mene dozivotno blagonaklono gledanje, a za ostalo cemo lako.

(btw, gradili bi oni i metro kada bi mi to hteli)
 
To jest ,neka pomognu bar oko jednog velikog infrastrukturnog projekta za Beograd,hvala im :kafa:

@ hazard
Ne možemo da ih krivimo u vezi Metroa, oni su došli sa čvrstom odlukom da ga grade,a naši ih odbili evo sad šuruju sa Francuzima kao oni će dati bolje uslove,ali da li ćemo dobiti bolji Metro to nisam siguran, u ostalom nisu izašli javno kakve su uslove Rusi ponudili...ali da bi Beograd dobio odličan Metro u to sam siguran,a sad rade neki krpež od dva projekta vele sirotinja napravićemo tramvaj da liči na Metro ..
 
hazard":1n36x2gv je napisao(la):
Ako izgrade samo Prokop, imace od mene dozivotno blagonaklono gledanje, a za ostalo cemo lako.
Слажем се.
2012":1n36x2gv je napisao(la):
sad rade neki krpež od dva projekta vele sirotinja napravićemo tramvaj da liči na Metro ..
Па то све време и гурају кроз онај идиотски белам. Ваљда неће изгурати.
 
Meni stvarno niste jasni.

Zašto bi mi trebalo nekome da se zahvaljujemo što će da nam da kredit? Vama je jasno da mi te pare treba i da vratimo tj. niko ne gradi metro za džabe i niko ne daje pare za džabe. To kako 2012 zamišlja da se gradi metro u Beogradu (tj. da je bilo planirano da se gradi) može samo u nekom paralelnom univerzumu. Zamisli, došli Rusi i naši ih odbili, oh kakvi nitkovi ti na vlasti. Ček, ček, bre, da li mi imamo studiju izvodljivosti i glavni projekat? Nemamo, i sve dok je tako može da dolazi ko god hoće i da izjavljuje kako je zainteresovan za ovo ili ono, ali od toga nema ništa tj. to je samo priča za primanje širokih narodnih masa (eto 2012 se primio, znači uspeli su).

Izgleda da ću ovo morati da ponavljam na svakoj strani kada 2012 lupi da su Rusi/Nemci/Francuzi/Kinezi/Japanci hteli, ali eto mi im nismo dali: "NIKO neće dati kredit za nešto što ne poseduje (prethodnu) studiju izvodljivosti tj. idejni/glavni projekat".

čiča miča i gotova priča.
 
Ti "prijateljski" krediti su najgori. Nadzor nad projektima i svi drugi troskovi koje kreditor namece se podmiruju iz kredita. Da ne pominjem da u odabiru izvođača naravno glavnu reč imaju "prijatelji". Primer: Rekonstrukcija Gazele - EBRD - STRABAG
 
A Rusi su tek posebna priča. Svoje dugove prema Srbiji vraćaju ultimativno kroz robe i usluge. Dok za dug koji Srbija ima prema njima
postoji samo jedna reč: KEŠ. I to odmah.

Sve što namerava da se sa njima, a i sa ostalima, potpisuje treba staviti na internet i to do najsitnijih detalja. Srbija je presiromašna za dogovore koji se sklapaju po apartmanima u Hajatu sa vodkom i kavijarom na stolu.
 
shmeksi":29jj2hjw je napisao(la):
Meni stvarno niste jasni.
Izgleda da ću ovo morati da ponavljam na svakoj strani kada 2012 lupi da su Rusi hteli, ali eto mi im nismo dali: "NIKO neće dati kredit za nešto što ne poseduje (prethodnu) studiju izvodljivosti tj. idejni/glavni projekat".

čiča miča i gotova priča.
Pa to i ja kazem, i na to mislim kada sam rekao "odbili". Zapravo Rusi su prvo nudili da jedan deo kredita ode na izradu projekta ako se dobro secam (nekih 30tak miliona dolara/evra cega li). Mi ne samo da nemamo projekat, mi nemamo uopste odluku niti cak ni ideju sta treba graditi. Fakat je da su Rusi bili raspolozeni za metro, jer tu imaju iskustva, imaju firme koje to grade (naravno da ce to nam da nam nude da prave, a ne fabriku mikrocipova, gde bas i nisu nesto jaki). Diletantizam je tu skroz na nasoj strani, ne postoji ideja/plan, nista, a kamoli neka studija.

Sto se tice 'zahvalnosti' za kredit, jes' da svaki kredit mora da se vrati, ali je jasno da je kredit politicki motivisan (zasto nam neka druga zemlja ne nudi milijardu?). Isto vazi i za kineski kredit za most. Naravno da uvek tu ima obostrane koristi.

To sto oni svoje dugove vracaju kroz robu ne vidim kao veliki problem: nama je prekotrebna njihova roba u vidu gasa i nafte, da li oni nama vrate pare pa mi to kupimo od njih ili se dug odma prebije je nebitno.
 
Vrlo je bitno, jer novac koji imaš u rukama vredi više od fiktivnog novca koji ti neko duguje. Novac ima svoju cenu. Kamate ili povrat kroz razna ulaganja.

Rusi ne daju naftu, gas i rude ni pod razno u tim aranžmanima. Nama su ponuđeni remont turbina u HE Đerdap, remont aviona i helikoptera. Kao i oprema za vojsku. Sebi daju pravo da oni odaberu šta će Srbija dobiti za svoj novac. Tu nema politike samo interesa.
I da se razumemo ja ih zbog toga poštujem. Brane svoj interes kako treba.

Gas i naftu mi plaćamo pronto. Dugovanja NIS-a su većinom krediti bankama koje su isplatile keš Rusima.
 
hazard":107emaa4 je napisao(la):
Sto se tice 'zahvalnosti' za kredit, jes' da svaki kredit mora da se vrati, ali je jasno da je kredit politicki motivisan (zasto nam neka druga zemlja ne nudi milijardu?).
Pa upravo je tu glavna caka, ti kao nudiš nešto jer znaš da druga strana to ne može/neće prihvatiti.

Npr. ortak iz kraja je polomio nogu, a treba da se igra basket sutra i ja da ne ispadnem sisa, pitam ga da li hoće da igra basket, iako znam da on to ne može da prihvatiti jer mu je noga povređena. Nakon toga kada me saigrači napadnu što sam ispalio ortaka ja im kažem da sam mu obećao da ću da čuvam i njegove igrače i da on samo treba da stoji, ali je on moju ponudu odbio. Hej, baš fino od mene što sam se ponudio drugu kad znam da ne može da pristane na moj predlog.
 
nikola32":2ktthl5g je napisao(la):
Vrlo je bitno, jer novac koji imaš u rukama vredi više od fiktivnog novca koji ti neko duguje. Novac ima svoju cenu. Kamate ili povrat kroz razna ulaganja.

Rusi ne daju naftu, gas i rude ni pod razno u tim aranžmanima. Nama su ponuđeni remont turbina u HE Đerdap, remont aviona i helikoptera. Kao i oprema za vojsku. Sebi daju pravo da oni odaberu šta će Srbija dobiti za svoj novac. Tu nema politike samo interesa.
Ne znam, meni se i to nekako vise dopada s obzirom kakve politicare imamo. Daj im kes, oticice na neki politicki motivisan NIP, povecanje penzija pred izbore ili tako nesto. Ovako bar sigurno dobijamo nesto sto je korisno i sto nam treba (a treba nam i remont HE i oprema za vojsku).

Btw, ovi primeri koji navodis su izmirivanja duga u klirinskim dolarima iz doba SFRJ. Klirinski ugovori se beleze u dolarima ali su cesto zapravo ili direktna ili indirektna trampa, u svakom slucaju nema razmene pravih dolara. Rublja u SSSR nije bila konvertabilna valuta i ti ugovori su fakticki bili roba za robu. Tako da je vrlo moguce da je taj dug koji Rusija ima prema Srbiji iz doba SFRJ nastao tako sto je izvezena neka roba u SSSR. Sad nam oni vracaju robom. Da je u pitanju npr. neki nas kredit koji smo mi njima dali u dolarima (pravim), onda bi morali drugacije da se ponasaju.
 
hazard":1m4dbcse je napisao(la):
Btw, ovi primeri koji navodis su izmirivanja duga u klirinskim dolarima iz doba SFRJ. Klirinski ugovori se beleze u dolarima ali su cesto zapravo ili direktna ili indirektna trampa, u svakom slucaju nema razmene pravih dolara. Rublja u SSSR nije bila konvertabilna valuta i ti ugovori su fakticki bili roba za robu. Tako da je vrlo moguce da je taj dug koji Rusija ima prema Srbiji iz doba SFRJ nastao tako sto je izvezena neka roba u SSSR. Sad nam oni vracaju robom. Da je u pitanju npr. neki nas kredit koji smo mi njima dali u dolarima (pravim), onda bi morali drugacije da se ponasaju.
Ovo nisam znao. I menja smisao moje priče. Ali i dalje ne verujem da tu ima nečeg više (prijateljstvo itd.) od konkretnog interesa. Jednostavno Rusi ovde žele da uposle svoja preduzeća i ljude i to skupo naplate. Pomalo liči mi na odiseju sa Austrijancima i autoputem Beograd - Požega.

Volim čiste račune. Sve na videlo. Da stvarno vidimo koliko će šta da košta
 
@shmeksi

Mislio si da se usaglase oko toga,da li da Rusima daju gotov projekat iz 76,a Rusi zato i došli da ga grade jer projekat postoji(valjda smo do sada svi to utvrdili zajedno sa Jovinom/Mletinom/Mrkonjićem) ili da im ponudimo studiju o o izvodljivosti BELAM-a,e pa to je valjda sad svima jasno krupno političko pitanje u Srbiji,jer postoje dve strane koje žele da isključe jedna drugu,eto danas izjaviše Francuzi da su oni spremni da grde Metro po sistemu "ključ u ruke" isto što su hteli i Rusi a i kako kažu čekaju da se u Beogradu odluče"koju vrstu Metroa žele"ja mislim da mi nemamo problem ni sa zainteresovanima ni sa finasiranjem ,već sa različitim domaćim interesnim grupama,te me čudi šta to Šmeksiju nije jasno? :/

Французи би да граде метро у Београду
Компанија „Ежис” заинтересована за надзор и изградњу аутопутева, а „Алстом” би могао да се укључи у пројектовање и реконструкцију железнице
Mrkonjic-foto-XXXXX.jpg

Ан-Ма ри Идрак и Милутин Мркоњић (Фото Бета) Француске фирме су спремне да граде београдски метро по систему „кључ у руке”, али и да учествују у обнови железнице и завршетку Коридора 10. Ова понуда чула се на јучерашњем састанку министра за инфраструктуру Милутина Мркоњића са француским државним секретаром за спољну трговину Ан-Мари Идрак и групом привредника те земље.

Ан-Мари Идрак, која је некада била директорка париског метроа и француске железнице, каже да би фирме „Алстом” и „Ежис” радо градиле метро, али пре него што било шта предложе сачекаће да се Београд одлучи који тип метроа жели да гради и да припреми пројектну документацију.www.politika rs.
 
Dogma Beobuilda - pre ili kasnije svaka tema ce se zavrsiti diskusijom o metrou :D
 
Meni je jasno da mi sami nismo odlučili šta želimo i da dotle svako to "nuđenje" kredita od raznih strana kako ti pričaš i neki prestiž koji spominješ (wtf?!) nemaju veze sa mozgom jer i oni koji to "nude" znaju da će biti "odbijeni" jer ne postoji dokument na osnovu koga mi možemo da prihvatimo njihovu ponudu (to sigurno nisu studija iz 1976. godine i studija Belama).

Sistem ključ u ruke može da se primeni da mi već imamo zamišljene trase koje želimo i da je to urbanistički održivo i planski rešeno ali mi to nemamo i to se sistemom ključ u ruke ne dobija. Prihvatanjem takve ponude bez urbanističke podloge i planova za budućnost bi bila jedna od najpogubnijih odluka donetih u ovom gradu
 
E izvini a jel si ti upoznat sa projektom Jovin/Maletin,koji je sve to što pričaš o urbanizmu i planu odavno odrađeno,pa valjda ti je poznato da je i Knez Mihajlova odrađena kao pešačka zona kao početak realizacije tih planova,a da je Metro urbanistički problem a ne saobraćajni to je u svetu opšte poznat,o a neki su kod nas to okrenulli naopačke u ostalom a šta nisu!? I moram da priznam postao si mi malo maglovit u vezi Metroa :cool: sad kapiram da nisi zagrejan više za projekat iz 76 a i Tramvaj Belam, to je ok a za šta si?
 
Sine, danas je 2010. godina, znači minimum 34 godine je prošlo od projekta iz 1976. godine i ti meni mrtav ozbiljan možeš da kažeš da je ta studija danas upotrebljiva da se po njoj gradi?

Da, protivnik sam gradnje danas i po studiji iz 1976. i po LRT studiji, a zalažem se za sveobuhvatnu promenu GUP-a, koja bi akcenat stavila na kreiranju uslova za izgradnju nezavisnog, visokokapacitetnog sistema prevoza putnika i otvaranje beogradskih obala. Kada se donese takav GUP onda može da se krene u izradu studije izvodljivosti tj. glavnog projekta budućeg metro sistema koji bi svoje temelje imao psotavljene na dobroj osnovi, a to je kvalitetan GUP.

Ukoliko mdoeratori misle da su prethodni postovi za brisanje neka slobodno to odrade, samo neka ih ostave na kratko da 2012 pročita odgovor, a ja više ne mogu da se raspravljam sa nekim ko je tako lakoveran i ko bi gradio projekat na nestabilnim temeljima i bez dalje urbane održivosti.

Shemksi out of metro talk

#bacamhejtdanasalimorase
 
I dalje si konfuzan ;) a kako bi bio da mi lepo obrišemo ovaj zadnji GUP pa vratimo onaj stari,koji je lepo isplanirao Evropski Beograd sa Metro sistemom,na ne uličnim Tramvajem iz 1937,nigde u svetu osim u Beogradu nije preko noći menjan GUP koji je predviđao Metro a zamenjen Tranvajem u 2.milionskm Gradu,nemanje argumenata za odbacivanje Metro projekta iz 76 je evidentno,jer to nije stari plan,već i dalje važeći prema pravom GUP-u a ne uzurpatorskom,prema tome malo više opšteg znanja o GUP-u ,Urbanizmu i planiranju Metro sistema nije na odmet.
 
Vrh