Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Makis je kasnije graden 70ih, druga prica, takode su podzemne vode 6 m dublje nego na Savskom trgu. Nije ni Dunav tako blizu da dodatno utica na vodostaj Save piri uscu.
 
I uz sve to, grad ipak gradi celo naselje na takvom području, planira tunel ispod same reke, jedan tunel uzduž ispod celog amfiteatra i drugi unakrsno. Tome ne smeta vodostaj, ali za nekoliko putničkih koloseka bi smetalo? Da li to ima smisla?
 
Evo bio je i ribni transport 1981
 

Prilozi

  • karadordeva 1981 druga.png
    karadordeva 1981 druga.png
    268,6 KB · Pregleda: 2.534
  • karadordeva 1981.png
    karadordeva 1981.png
    365,7 KB · Pregleda: 2.530
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795130#p795130:yh6vpe2c je napisao(la):
NoLimit » 20 Nov 2020 07:55 pm[/url]":yh6vpe2c]I uz sve to, grad ipak gradi celo naselje na takvom području, planira tunel ispod same reke, jedan tunel uzduž ispod celog amfiteatra i drugi unakrsno. Tome ne smeta vodostaj, ali za nekoliko putničkih koloseka bi smetalo? Da li to ima smisla?
Valjda za svaki objekt prave posebnu hidroizolaciju, zeleznica je linearni objekt a prostirala se na 110 hektara. Nije imalo smisla da se to naknadno osigura.
 
Ni jedan plan vlada- ( Metropolis, Beopolis, BnV,) nije predvidjao ostanak koloseka u Savskom amfiteatru..

Sto se tice infrastrukture koju pominjes, kazem da je to bio raspad..otpad...
Nase zeleznice su, u Evropi, na visem tehnoloskom nivou, jedino od Albanije....Ostali smo u 70-im godinama proslog veka.
Prosecna starost nasih lokomotiva i vagona je 50 godina, na prugama ima jos uvek sina iz 19- tog veka...
APB sigurnostni sistem je Siemens iz 1970...
To treba cuvati i glorifikovati ???
 
Sreća, pa je Beograd na vodi skroz promenio vodostaj Save i ovo više nikad neće da se desi. Sreća, pa i u Beogradu na Vodi nema trafo stanica, nema struje, nema podzemnih garaža, nema civilizacije i ne može ništa ikad više biti oštećeno. Sreća, pa se tamo u samom tom plavnom zemljištu ne planira elektrifikovan metro. Spasili smo se svih nedaća od mogućeg vodostaja jer smo izbacili koloseke sa nekoliko radnika koji se mogu lako hidroizolovati i nabacili hiljade i hiljade ljudi tu, tržni centar, poslovne zgrade i ko zna šta još sve ne.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795134#p795134:17ejcwu3 je napisao(la):
orjen » Fri Nov 20, 2020 8:00 pm[/url]":17ejcwu3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795130#p795130:17ejcwu3 je napisao(la):
NoLimit » 20 Nov 2020 07:55 pm[/url]":17ejcwu3]I uz sve to, grad ipak gradi celo naselje na takvom području, planira tunel ispod same reke, jedan tunel uzduž ispod celog amfiteatra i drugi unakrsno. Tome ne smeta vodostaj, ali za nekoliko putničkih koloseka bi smetalo? Da li to ima smisla?
Valjda za svaki objekt prave posebnu hidroizolaciju, zeleznica je linearni objekt a prostirala se na 110 hektara. Nije imalo smisla da se to naknadno osigura.

Teretni i tehničko-putnički deo se prostirao na 110 hektara a ne putnički. Opet iskrivljujete priču. Putnički koridor bi zauzimao možda 5% toga i ne bi morala stanica da se ukida. I lako bi se odradila hidroizolacija.
 
Meni nije sporno da se jedan deo odrzao, vlada je drugacije odlucila. Pitanje njihovih prioriteta. A moderne zeleznicke infrastrukture i kostaju, imamo opet problem sto je ceo deo bio nepokriven. Cetiri kisnih dana mediteranskog ciklona Ivet u maju 2014 su mogli i odozgo da poplave sve to. Ciklon se zadrzao na toku Drine pa Bg nije toliko stradao. Puka sreca inace sve sa Terazije se spusta do Savskog trga. Isto naravno imamo na Topciderskom brdu, samu nije betoniran prostor pa bi jedan deo vode otisao prirodnum podzemnom putem pa nebe sve uslo u Prokop. Valjda imaju odvodavanje za takve prilike. Problem Savskog trga je jednostavan, dno je nema kud da voda odlazi. Prkop nije dno nego padina pa bi voda otisla u Mokroluski usek. Dugorocnih ppoplava tu nema.
 

Prilozi

  • odbrana.JPG
    odbrana.JPG
    106 KB · Pregleda: 2.503
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795135#p795135:3nmweara je napisao(la):
Sam-2 » Fri Nov 20, 2020 8:04 pm[/url]":3nmweara]Ni jedan plan vlada- ( Metropolis, Beopolis, BnV,) nije predvidjao ostanak koloseka u Savskom amfiteatru..

Sto se tice infrastrukture koju pominjes, kazem da je to bio raspad..otpad...
Nase zeleznice su, u Evropi, na visem tehnoloskom nivou, jedino od Albanije....Ostali smo u 70-im godinama proslog veka.
Prosecna starost nasih lokomotiva i vagona je 50 godina, na prugama ima jos uvek sina iz 19- tog veka...
APB sigurnostni sistem je Siemens iz 1970...
To treba cuvati i glorifikovati ???

Nisu predviđali direktno zato što su uporedo sa time postojali metro planovi koji bi direktno povezivali železničke stanice poput Prokopa, Vukovog spomenika i ostalih u novom čvoru sa samim centrom odnosno prostorom oko Terazija i Trga Republike.
To što političari nisu predviđali, ne znači da ga ne bi struka tamo stavila da je samo bila konsultovana.

I evo ga još pokušaj skretanja pažnje. Kakve veze ima stanje voznog parka iz neke nasumično izabrane godine sa time da bi Beogradu u budućnosti koristilo da ima putničku železnicu u Savskom amfiteatru?
 
Bezbednost prolaza od Karadordeve do obale. Sine i pesaci nisu spojive jedinice.
 
U tunelu jesu. Ako je BNV iznad zemlje, železnica je ispod. Niko je ne vidi, niko je ne čuje, nikome ne smeta, korisnicima koristi, gradu donosi novac, Beogradu na Vodi posetioce. Raskopali su ceo taj amfiteatar da bi uradili novu mrežu ulica i na desetine temelja, ukopati tih par koloseka bi im bila smejurija.

Svejedno ćemo kupovati TBM, svejedno će TBM prolaziti kroz taj amfiteatar i to 2 puta, svejedno će se graditi podzemna stanica... da li može nekom tamo u ministarstvu da se upali lampica i da napravi smislen zaključak?
 
A da se vratimo temi, a o GŽS da pišemo u temi predviđenoj za to? :)
 
Priznajem da smo skrenuli, ako treba nek prebaci Igor u drugu temu. Suština je da se ne mora ovo sve predstavljati kao neki epski sukob Prokopa i Glavne, jer smo tu izgubili u startu. To su dva sistema koja treba (su trebala) da se nadopunjuju. Prokop, novi čvor i pogotovo Vračarski tunel su možda i najbolje stvari koje imamo u Beogradu u pogledu infrastrukture javnog saobraćaja. Jedino što je problem što se ne koriste kako treba. Kao da smo dali detetu iz vrtića da upravlja spejs šatlom, tako se grad i železnice ponašaju. Privatnik bi kroz Vukov spomenik progurao voz na svake 3-4 minute, sahranili bi autobuse. I Prokop je ključna stvar u toj slagalici, samo teško to dopire do ljudi. Ne treba ploča, ne trebaju tržni centri i zgrade, ne treba puno. Treba samo da je nekom stalo.
 
Ne bi se autobuski saobraćaj sahranio ako bi smo imali voz na 3 - 4 min, već bi mogao mnogo efikasnije da funkcioniše i ne bi smo imali potrebu za glomaznim linijama sa kraja na kraj grada. Iako se mnogi ne slažu samnom, ponoviću moj stav da nije do lokacije Prokopa nego do opsluženosti gradskim prevozom.
 
Naravno, nije ni cilj da se stvarno "sahrane", imaju oni svoje, izuzetno bitno, mesto. U gradskom smislu bi omogućilo prirodnu hijerarhiju prevoza, dok bi u prigradskom i međugradskom napravilo veće "šokove".

Direktan voz npr. Vršac - Pančevo - Vukov spomenik - Prokop - Novi Beograd - Inđija - Novi Sad sa sadašnjom prugom, sadašnjim vozilima i sadašnjom samo kompletnom infrastrukturom bi napravio čuda. A da se raspiše pak tender za takvu liniju, stajali bi u redu privatni operateri takmičeći se ko će je dobiti.

Isto tako, 41 i 40 da navraćaju do Prokopa, to bi već napravilo veliki pomak. A kasnije kad se izgradi nadvožnjak da imamo neku liniju Kalemegdan - Terazije - Slavija - Deligradska - Prokop, kakav ti to već napredak bio. Kada ljudi shvate da mogu za 3 minute od Slavije da stignu do Prokopa, odjednom će se promeniti sve. Doduše, samo takvo razmišljanje je već neuspeh sistema i čvora. Onaj ko je na Slaviji treba da razmišlja kako da dođe do Karađorđevog parka a ne do Prokopa. Jer to treba da funkcioniše kao jedna celina, ali to je već druga tema.
 
Ne bih rekao da je neuspeh sistema razmišljanje da se od Slavije do Prokopa može stići za 5 minuta, umesto da se ide do Vukovog spomenika. Moje neko viđenje je da bi sistem bio mnogo efikasniji kada bi se sagledali tokovi putnika i ono što ne postoji kao autobuska veza da se uvede voz, ako je to ono što je takođe potrebno putnicima. Naravno, ovo važi i za situaciju kada je neka relacija isplatljivija vozom nego gradskim prevozom. Čini mi se da je Karlo pisao o tome, da Mladenovčanima više znači veza ka NBG, nego ka centru, jer imaju odličnu 493. Tako bi i Prokop i Karađorđev park i Vukov spomenik bili i bolje iskorišćeni sami korisnici zadovoljniji, a i gradski prevoz rasterećeniji i funkcionalniji. Naravno, pod uslovom da se Prokop odradi onako kako si predložio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795169#p795169:3bb8qwj4 je napisao(la):
NoLimit » Pet Nov 20, 2020 10:17 pm[/url]":3bb8qwj4]
Direktan voz npr. Vršac - Pančevo - Vukov spomenik - Prokop - Novi Beograd - Inđija - Novi Sad sa sadašnjom prugom, sadašnjim vozilima i sadašnjom samo kompletnom infrastrukturom bi napravio čuda. A da se raspiše pak tender za takvu liniju, stajali bi u redu privatni operateri takmičeći se ko će je dobiti.

Sadašnjim vozilima? Sadašnjom infrastrukturom? Privatni operateri?

1) Vršac - Pančevo nije elektrificirano;
2) Privatni operateri za putnički železnički prevoz u Srbiji ne postoje.
 
1) ДМВ код нас већ саобраћају како код нас, а могу и да се купе, многохваљени Штедлер такође прави. За кога? Па очигледно је да електрифицираност пруге није свуда присутна
2) Ако захоће, направиће их једним указом. Као што су теретне оператере направили. Сада кад је железница распекана на предузећа то није проблем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795320#p795320:2a6ig5zg je napisao(la):
WLABmz » Sat Nov 21, 2020 12:13 pm[/url]":2a6ig5zg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795169#p795169:2a6ig5zg je napisao(la):
NoLimit » Pet Nov 20, 2020 10:17 pm[/url]":2a6ig5zg]
Direktan voz npr. Vršac - Pančevo - Vukov spomenik - Prokop - Novi Beograd - Inđija - Novi Sad sa sadašnjom prugom, sadašnjim vozilima i sadašnjom samo kompletnom infrastrukturom bi napravio čuda. A da se raspiše pak tender za takvu liniju, stajali bi u redu privatni operateri takmičeći se ko će je dobiti.

Sadašnjim vozilima? Sadašnjom infrastrukturom? Privatni operateri?

1) Vršac - Pančevo nije elektrificirano;
2) Privatni operateri za putnički železnički prevoz u Srbiji ne postoje.

1) Može ići samo DMV; može ići električno do Pančeva, pa onda dodati DMV; mogu ići spregnuti celim putem. A može u prvoj fazi samo do Pančeva da ide takođe što bi već bio ogroman pomak, ako neki smatraju da je toliki greh kombinovati struju i dizel. Poenta je da se može realizovati. Da "neko od gore" sada kaže da treba takav voz da postoji, već do sutra ujutru bi postojao ceo red vožnje i obezbeđena vozna sredstva. Znači može takvo nešto da funkcioniše, samo kad bi se htelo. A dugoročno bi se to već lako rešilo.

To isto važi i za Prokop. Da postoji volja, sjatilo bi se 4-5 linija gradskog odmah na ploču, osvanule bi reklame, putokazi po gradu, BusPlus aparati bi počeli najavljivati moguće presedanje, uredila bi se okolina, postavio bi se snimani parking za bicikle (komad metala za koji se veže bicikl koji ne košta puno i jedna kamera, a može se reći da postoji infrastruktura za bike-train commuting). Srbvoz bi imao kampanju po društvenim mrežima, kačili bi na YouTube kako doći do "nove glavne stanice", unajmili bi influensere da idu da se provozaju vozom i da snime kako su došli od centra do Prokopa, u aplikaciji svojoj (koju nemaju) bi postojala detaljna uputstva i za naše i za strance. Napravili bi popust od 15% u prvoj godini na sve karte za putnike koji krenu sa Prokopa a ne sa Novog Beograda npr. Ma ima toliko ideja za bilo koga ko želi. Ovo sve mi je palo na pamet sada nasumično samo dok sam pisao ovaj post u par minuta. Zamislite kakve ideje bi trebao da ima neko ko je plaćen da sedi svaki radni dan 8 sati na poslu cele godine i da razmišlja o tome, i tako godinama. Šta rade ti ljudi tamo u upravi železnica? Evo da okupe nas sa foruma nekoliko i plate nam jednu samo radnu nedelju, imali bi ideja i projekata za sledeću deceniju. A tamo postoje ljudi koji su plaćeni za to i imali su stotine nedelja već da smisle nešto. Takvo preduzeće ne zaslužuje da postoji.

2) Ne postoje. I ne znači obavezno da bi bilo dobro po ceo sistem kad bi postojali, ali suština je da se pokaže koliko su te neke rute atraktivne i kako bi se sa njima ophodio onaj kome je korist u vidu, za razliku od apatičnih železnica i grada čijim zaposlenima je samo bitno da zadrže svoje radno mesto ne radeći ništa, dok ih usput uopšte ne interesuje efikasnost preduzeća, profitabilnost niti bilo šta drugo.
 
Vi pričate šta bi bilo kad bi bilo i tu pominjete "sadašnjost". Problem sa percepcijom protoka vremena? Znate li vi koja ulaganja su potrebna za jednog privatnog putničkog operatera? Ne znate. Bolje onda ne predlažite nešto što je naučna fantastika za našu malenu škriputavu i raspalu železnicu.
 
Pročitajte poruku opet i nađite gde sam predložio da se osnuje privatni operater. Sačekaću odgovor i citat.

Niko ne predlaže da se osnuje privatni operater već se koristi primer istog da bi se pokazalo koliko potencijala postoji u nečemu što SrbVoz ne koristi.
A sve što je napisano jeste sadašnjost i nije naučna fantastika jer uz jednu rečenicu pravog čoveka sve ovo vezano i za železnicu i za Prokop bi moglo postati stvarnost pre nove godine. To je suština. Ništa tu nije do železnice, sve je politika.
 
Indijac na Prokopu od 7 minuta.Zeleznice treba da pod hitno pocnu da zaposljavaju ljude sa znanjem stranog jezika ovako se samo brukaju,pogledajte video o cemu je rec.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sjzQb0c4jsA[/youtube]
 
Evo postavio je video 10. Novembra a vec ima 363.000 pregleda. Pravi bezplatnu reklamu ZS, barem su ga castili da su ga zvali kod masinovoda. Nesto je komentarisao kao Z. St. Centar a nema escalator, e sto nije prvo pitao nekog od zeleznice gde su escalatori da mu pokazu :)
A dobra je i ona zena - it leaves at 12:30? ona: neidemo jos. :D

Jel neko zna ovaj vic, dva engleza i dva amerikanca na salteru, mole englezi: "two to Toulouse", pa amerikanci "two to Toulouse too".
 
Prokop.jpg

Nismo brate ni mi...
fp.jpg


No dobro... Prokop je promašaj pa je promašaj. Ono što je bitno je da mu se bar FLIRT svideo. I vala jeste za pohvalu. :)

Još samo da se uvedu Singapurske mere i kazne za svinje koje uništavaju RVRove i biće prizori na Prokopu još lepši.
 
Мени је забавнија она његова следећа репортажа где две девојке не знају шта је сапун за веш, наслов "Срби што не користите сапун" :)
 
Vrh