Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

shmeksi":12vj24z4 je napisao(la):
2012":12vj24z4 je napisao(la):
gradi se obilaznica oko Beograda...Svi ovi projekti spadaju u značajne gradske infrastrukturne projekte, za njih je Grad obezbedio znatna sredstva, i biće realizovani tokom naredne tri do četiri godine.
Oh da ubiše se od radova na obilaznici, a i baš ne stoji da grad to finansira već je u pitanju republika, tako da ono kao šta znam, gradski arhitekta malo da pregleda te projekte i vidi šta je u nadležnosti grada, a šta u nadležnosti republike.
Pa jeste, zar nije Grad obezbedio deo para za završetak obilaznice od Orlovače do Ostružnice?
 
Kažu jesu odobren je kredit a i završena expropriacija bar tako rekli ,a rekli su da se projektiju petlje a i to je navodno gotovo,onda nema razloga na proleće da je ne rade sem ako ponovo nisu lagali
 
Ambassador":2sojcf15 je napisao(la):
Pa jeste, zar nije Grad obezbedio deo para za završetak obilaznice od Orlovače do Ostružnice?
Nakon čega je Đilas rekao da u vreme krize gradu ne pada na pamet da finansira izgradnju nečega što je u nadležnosti Republike i što je ista preuzela na sebe da obavi.
 
Lol, pa ja sam propustio tu njegovu izjavu. Ono što ja znam je da je bila priča da Grad ne želi da da pare, već eventualno da izgradi neki deo, Republici se to nije svidelo, i ja sam shvatio da su onda oni nešto iskeširali.
Ali ovako mi se više sviđa, ja da sam Grad, ne bih se petljao ni u Pančevac ni u Gazelu, već bi Zavod za zaštitu zdravlja izvršio merenja, utvrdio da je zagađenje zbog kamiona preveliko i u potpunosti zabranio tranzit, doduše policija to ne bi sprovodila, ali uz malo klanja možda bi se i izvelo nešto zabavno. Hej, pa ovo je tema o Prokopu. :)
 
E jeste da se vratimo temi...tj.Prokopu,obećaše nam februar za povlačenej kredita,a izkristalisalo se što sam oduvek i mislio da će ga Energoprojekt dovršiti,tako je bar predočeno Rusima,s tim što će se kupiti šine i još neka oprema od njih vezano za RVR vozove ,a Gradski menadžer reče sinioć na Studiu B da će se u Prokopu primeniti neka nova rešenja što se tiče dela za Beovoz...a šta mu to znači...
 
Ovako RvR Riga grad gdje su proizvedene garnture za beo voz nema vise apsolutno veze sa Rusiom samo da primjetim :kafa: a gradski menadzer zna svasta da kaze pa nakraju nista :/
 
RVR је одавно престао да производи те гарнитуре. Бацили се људи на развој возова за велике брзине.
 
Rusi su obnovili saradnju sa Rvr čak je Luškov bio u poseti ali za kooperaciju za proizvodnju tramvaja za Moskvu i Belorusiju,ali nama bi više odgovaralo za Beovoz garniture Metrovagonmash i to one nove za liniju aerodrom express,ali ipak se nadamo više CAF-u ili Siemensu jer vozovi nisu deo dogovora u vezi kredita vezanog za Ž.Čvor i Prokop i o tome odlučuje Grad.
 
Немој правити ражањ, а зец у шуми. Чекај да видимо кад (и да ли) ће изградити пругу до аеродрома.
 
Pa kada će izgraditi ne znam a da je u planu jeste,ali mislim da ćemo se načekati za taj deo...jer podrazumeva tunel ispod autoputa i piste...a ima i verzija odmah od T.bunara nastavak novog kraka tunela pravo na aerodrom,ne znam šta je bliže...
 
Budući da ispod platformi u Prokopu su izgrađeni tuneli za Metro, trasa se nastavlja na stubove kroz staničniu zgradu a onda na stubove iznad auto puta ....evo slične situacije...
Image-F9423D34905911D8.jpg

A gde su tek pošle ove Palme na put...
 
Do brzih pruga bar još decenija
6. februar 2010. | 18:00 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Srbiji će najverovatnije biti potrebna još jedna decenija za završetak projekta brzih pruga i dostizanje brzine vozova od 200 kilometara na sat.



Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović kaže da projekat brzih pruga, koji je CIP započeo pre dvadesetak godina, predviđa brzine od 250 plus-minus 20 kilometara, a trenutno država pregovora sa Mađarskom za zajedničku izgradnju pruge za velike brzine na relaciji Beograd - Budimpešta.

"U više navrata se pregovoralo sa Mađarima, preko Ministarstva za infrastrukturu i CIP-a. Realno je očekivati, gde god to može, da budu ostvarene brzine od 200 kilometara na sat", naveo je Ignjatović.

On je kazao da su se na prostoru bivše Jugoslavije vodili ratovi devedestih godina prošlog veka i da je to znatno uticalo na ekonomsko slabljenje države, što je, prema njegovim rečima, glavni razlog se u realizaciji projekta brzih pruga nije daleko odmaklo.

"Kod Batajnice prema Novom Sadu smo izveli tada neke objekte, ali to nije bilo realno u to vreme zato što su Mađari imali pruge za brzine do 160 kilometara na sat, Italija i Grčka do 130 i 140 kilometara na sat, a mi ni ekonomski to nismo mogli da podnesemo", objasnio je Ignjatović.

CIP radi projekat mosta Zemun-Borča

Predstavnici CIP-a i Kineske korporacije za puteve i mostove u Beogradu su 18. januara potpisali predugovor o izradi idejnog i glavnog projekta za most preko Dunava Zemun-Borča, sa pripadajućim saobraćajnicama. Ignjatović je kazao da bi radovi na tom objektu trebalo da počnu do kraja godina, ali da sve zavisi od ugovora izmedu Kine i Srbije o dobijanju povoljnog kredita kineske Eksim banke. Most Zemun - Borča biće dugačak 1,5 kilometara, pripadajuće saobraćajnice 21 kilometar, a rok za završetak svih radova je kraj 2013. godine, naglasio je Iganjatović.

Kada je reč o pruzi Beograd - Bar, on je kazao da je to jedna od najtežih pruga u Evropi koja ima 254 tunela, 234 mosta i najvišu visinsku tačku od 1.022 metra u Kolašinu.

Iganjatović je istakao da su sve pruge u Srbiji stare više od jednog veka i da je, uslovno rečeno, jedina "mlada pruga" Beograd - Bar, puštena u sabraćaj 1976. godine, ali da je i ona zapostavljena, zbog čega vozovi ne mogu da ostvare projektovane brzine.

"Na svim prugama u svetu, pa i kod nas posle 20, 25 godina treba da se izvrši generalni remont, koji podrazumeva promenu šina, podloge, saniranje klizišta, odrona i drugo", precizirao je Ignjatović.

On je kazao da CIP zajedno sa italijanskom firmom Italfer radi studiju opravdanosti obnove barske pruge, koja bi trebalo da bude gotova u oktobru ove godine, kao i da je Italija za to izdvojila milion evra.

Direktor CIP-a je rekao da će studija pokazati na kojim deonicama šta treba da se radi i u kojim rokovima, a da je, prema proceni stručnjaka, za sanaciju cele pruge potrebno od 200 do 250 miliona evra.

Tuneli na pruzi Beograd-Bar imaju, prema rečima Iganjatovića, dovoljnu visinu za prevoz tereta i da su Italijani "u igri" zbog Rumunije u kojoj ima puno italijanski firmi. Srbija bi trebalo, imajući u vidu značaj saobraćajnog pravca prema Rumuniji, da osim pruge izgradi i autoput Pančevo - Vršac, ukazao je Ignjatović.


Ignjatović je rekao, govoreći o rekonstrukciji železničkog saobraćaja na teritoriji Beograda , da će Srbija imati "veliku šansu" da završi izgradnju železničke stanice Prokop i ceo železnički čvor, ukoliko dobije ruski kredit u vrednosti 800 miliona dolara koji je namenjen infrastrukturnim projektima.

Završetak izgradnje Prokopa trebalo bi da oslobodi 80 hektara Savskog amfiteatra, ali tek kada budu završene i tehničke putničke stanice Zemun i Kijevo, kao i robna stanica Makiš, objašnjava Ignjatović. On je istakao da će se realizacijom projekta Prokop osloboditi i dvadesetak hektara zemlje na Dorćolu i da će na taj način Beograd dobiti oko 100 hektara najboljeg zemljišta za izgradnju na obalama Save i Dunava.

CIP će se ove godine najviše angažovati na železničkom i putnom Koridoru 10, kazao je Ignjatović i dodao da to podrazumeva učešće u izgradnji puta od Niša do Dimitrovgrada, na nedovršenim delovima autoputa od Niša do granice sa Makedonijom, a prioritet "broj jedan" će biti izgradnja autputa Beograd - Južni Jadran, na trasi Beograd, Gornji Milanovac, Čačak, Požega do Boljara u Crnoj Gori.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=02&dd=06&nav_id=409335
 
Dugo me nije bilo a vidim da se mnogo diskutovalo. Doduše više o metrou nego o Prokopu ali dobro.
Prvo što imam da kažem a tiče se privatizacije železnice. Engleski model nije dobar jer se pokazao izuzetno loše. Dobar model je da infrastruktura ostane državna a da se privatizuju putnički i robni prevoz. Naravno i oni mogu ostati državni ali je bitno da dođu i stranci tj. konkurencija. Da mogu da se zakupe trase i da na njima voze stranci. Kod nas se planira nešto ali ne baš u najboljem slučaju.
Drugo, u planu je da se najpre osposobi pruga Beograd - Budimpešta za 160 km/h jer je najlakši teren za izgradnju i naravno deo ka Šidu. Trasa na relaciji do budimpešte je isplativa za ove brzine i što je najvažnije konkurentna je avionskom prevozu a to je itekako dobro.
Treće, na Prokopu se radi i to koloseci za potrebe gradske železnice Beovoz kao što je precizirano u aneksu ugovora sa Energoprojektom.
Evo i sličice da to potkrepi:
fro6h.jpg

Pozdrav svima
 
Eee Hvala,znamo bar većina nas..da se radi u Prokopu deo za Beovoz,i ugovor smo bolje pretresli nego Pravna služba Beogradčvora te ga ustupiše anexom Gradu,dobra ti je fotka iz tunela redak ugao! Nego očekujemo druga Mrku i njegovu seketaricu da se glasne povodom nastavka glavnih radova na Prokopu,mada se primetilo da se i na ploči rade pripreme,a Mrka izjavio da će Prokop raditi domaće firme a da će šine i oprema doći iz Rusije,a nešto i pominjao Rvr vozove ali nejasno..a ovo za Budimpeštu ja sam prvi prognozirao čim se privodi priča o Prokopu kraju ,da će početi da se priprema Beograd-Budimpešta i nema ništa logičnije da dve metropole uspostave brzu liniju jer perfektna ravnica između dva grada prosto priziva brze pruge, a troškovi bi bili mnogo manji u odnosu na slične pruge po težem terenu,a uposlilo bi operativu obe zemlje,a ovo za privatizaciju mi smo u dobrom položaju jer do sad nekoliko modela privatizacije je primenjeno u Evropi pa imamo priliku da uporedimo šta je najbolje za nas,a strani operateri će sigurno doći ali tek po obnovi pruga,jer i Srbija je članica Eurofime pa će primeniti iste standarde
 
U Stanici Prokop pušteo u rad osvetljenje i platforme 8 i 9 koloseka,a na ostalima također privremene za izođače radova,
 
Verovatno ste videli vest o raskidanju BIP-ovog privatizacionog ugovora te je on ako sam ja dobro razumeo ponovo postao drzavno vlasnistvo ukoliko je drzava pre toga imala uopste svoj udeo.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=02&dd=19&nav_category=9&nav_id=412337

Zanima me posto je deo postrojenja BIP-a na trasi pristupnih saobracajnica ka prokopu kakva je sansa da se iskoristi postojeca situacija da se do dela trase dodje sa sto manje troskova i gubljenja vremena.

Moguce je da sam pogresio kada je u pitanju status BIP-a pa me ispravite ako gresim
 
Ali Bip se uopšte ne nalazi na putu pristupnih saobraćajnica, osim njihovog parkinga. Tu je po onim starijim planovima planiran poslovni prostor - što je skroz ok.

edit: Sad sam zapravo u potpunosti pročitao tvoj post - da zanimljivo je i nadam se izvodivo, jer je to ipak samo parking, I hope.
 
Mislim da jednim delom doduse manjim smeta prostor kompleksa bip-a

081017-Prokop-03.jpg
 
@ igor
Pomislili smo na isto kada sam čuo za vest,i odmah su pomenuli mogućnost izmeštanja, jer BIP pored auto-puta na atraktivnoj lokaciji imaju 13 hektra,sa ovim pored Prokopa,a s obzirom da je firma opet državna izmestiće je baš kao IMR Rakovica,hvala Bogu,jer ta lokacija fenomenalna i ludost je držati fabriku u centru grada.,e sada šta bi se tu gradilo verovatno kombinacija stambeno,hotelsko ,poslovnog centra,il pak autobuska nova ili....
 
Pa jeste,nego bice nekoliko stanica da opsluzuju prokop ali ce biti to naravno GSP u pitanju a ne medjugradski
 
Neki teretni kamioni na prokopu se vrzmaju a i 3.5 radnika,vidim da neku podlogu postavljaju pa zemlju preko nje pa onda koloseke.
 
Moguće da je u pitanju geotekstil, koji se postavlja zbog vlage. On sprečava prodor vlage a istovremeno propušta atmosferske vode u tlo.
 
Drugar mi je zaposlen na prokopu na betonskoj bazi.Kaze da se radi svakodnevno i solidnim intezitetom.
 
Vrh