Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Pa u vezi Gsp ima više aspekata,vreme vožnje od tačke A do tačke B,u večernjim satima je ok,a u jutarnjim ne vredi ako se u Požeškoj ukrcaš na vreme da bi otišao na posao sat ranije ,već se zaglaviš kod Sajma pa pre Gazele ,pa na Gazeli,tako da je kolaps u gradu odbacuje svaku tezu o efikasnosti Gsp ,već o tragediji naših dana...drugim rečima kada odlazite i vraćate sa posla neka vam je Bog u pomoći,te ako preživite stiskanje u prepunom autobusu gde često i "mirišu" do vas a budete i dobro "povatani" ,što i nije loše,a da ne govorim o hladnim autobusima na -10,razvaljenim vratima i otvora iz kojih duva na sve strane autobusi iz doba pre Miloševića,a kod privatnih prevoznika stanje još gore ne razumem u čemu je štos sa istim ,šta će nam ovakvi?Znači posle jednog perioda pre dve godin pobolšanja sad dajem najnižu ocenu GSP-u( -10)
 
2012":gz5u2515 je napisao(la):
@zaffa

:kk: ne znam šta bih dodao...
- Ali, ja znam, sta bih dodao. Vas dvojca ste ocigledno likovi koji su veliki zagovornici gradnje metroa, koji u taj metro kada se izgradi nikada nece uci! Takvih je mnogo u ovom gradu!
- Ja imam kola, pa ih ne koristim za vozikanje u po gradu!
- I da dodam da se nikada nisam usmrdeo za par stanica busem!
- A, sto se tice Bulevara, koji koristim svaki dan, u slucaju crkavanja tramvaja, spustim se do Dimitrija Tucovica i hvatam trolu, ili 79.
- I nikada nisam zakasnio.
- A uvek sam zakasnio, kada tramvaj nije mogao da se ukljuci na Slaviju, i po 15 min. zbog INDIVIDUA sa kolima!
- Bezobrazluk, bezobzirnost, licemerje i lenjost!
 
Vidi, stf, ako radiš na poslu na kom mora da se poštuje dress code, beogradski autobusi jednostavno nisu opcija. Toliko je valjda jasno.

I ja sam kao student učestvovao u epskim gužvama u beogradskom prevozu, neki put se vozio i Lastom do Mladenovca pored ljudi koji su imali džakove sa pijace na kolenu (da...) ali danas idem na posao isključivo kolima (sa carpoolersima kad god je to moguće), jer je takva situacija. Pri tom ne vidim ništa licemerno u tome što se zalažem za izgradnju metroa, iako bih ga, verovatno, koristio samo za privatne odlaske vikendom do grada.

Neko će uvek morati da ide automobilom a nekome će biti jeftinije i efikasnije (napr. zbog parkinga, koji meni sada ne igra u računici) prevozom - metro će olakšati život i jednima i drugima.
 
connect":21i3tgcv je napisao(la):
manje smo sebični od vas sa kolima.
e vidi, nisam ja "mi sa kolima", koristim gsp svaki dan. od celog posta si se uhvatio za musave individue - naravno da nisu svi takvi, ali ima ih dosta na nekoliko linija koje najviše koristim (uglavnom tramvaj), a te linije su opet prilično nepouzdane i vozila su uglavnom u lošem stanju i prljava. samo sam rekao da je u takvim uslovima (a naravno i zahvaljujući našem mentalitetu) razumljivo zašto bi se svi radije vozili svojim kolima

@stf
opet ponavljam, ne vozim kola, sa zadovoljstvom bih se vozio metroom u beogradu. ovo poređenje verovatno nije na mestu pošto je verovatno u pitanju grad sa najboljim javnim prevozom u evropi, ali dok sam živeo u berlinu, išao na posao svaki dan itd. sa uživanjem sam koristio njihov GSP, jer sam znao da ću svaki dan brzo, udobno i pouzdano biti prevezen od A do B, i nikad se nisam osećao odsečen jer nemam kola. iz pomenutih razloga u beogradu to prosto nije tako i nije realno pozivati na to da svi batale kola i prešaltuju se na gsp (koji bi tek onda doživeo kolaps s obzirom da se jedva nosi sa ovim brojem putnika). pre bi trebalo poraditi na gsp-u (koji je u poslednjih godina uglavnom dobio samo na vozilima, dok je ceo taj način rada, ponašanja i odevanja vozača, prodaje i naplate karata, održavanja higijene u vozilima i sl. ostao na nivou 90ih), kao i na kulturi vozača u gradu (silom naravno). tek tada sve može da dođe na svoje mesto, pa će i gsp-ovci i "oni sa kolima" da budu zadovoljniji.
 
ACR":xc1462i9 je napisao(la):
Vidi, stf, ako radiš na poslu na kom mora da se poštuje dress code, beogradski autobusi jednostavno nisu opcija. Toliko je valjda jasno.

I ja sam kao student učestvovao u epskim gužvama u beogradskom prevozu, neki put se vozio i Lastom do Mladenovca pored ljudi koji su imali džakove sa pijace na kolenu (da...) ali danas idem na posao isključivo kolima (sa carpoolersima kad god je to moguće), jer je takva situacija. Pri tom ne vidim ništa licemerno u tome što se zalažem za izgradnju metroa, iako bih ga, verovatno, koristio samo za privatne odlaske vikendom do grada.

Neko će uvek morati da ide automobilom a nekome će biti jeftinije i efikasnije (napr. zbog parkinga, koji meni sada ne igra u računici) prevozom - metro će olakšati život i jednima i drugima.
Izvinjavam se ako ovo doživiš kao imputiranje neizrečenog ili uvredu, ali čini mi se da si ti samo rekao ono isto drugi uvijaju u oblandu. Kad se izgradi metro - svi će da idu njime, pa će biti više mesta za mene da idem kolima. Što je evidentan napredak u ovoj diskusiji, jer se čini da se bar slažeš da ne postoji šansa da metro u ukupnom sabirku bude bolji od bilo kog domaćeg preduzeća.

Ono što se ovde ne shvata je da se svi mi slažemo da je metro neophodan, ali će njegov efekat biti značajno manji, nego da je sagrađen pre 20 ili više godina. I to trajno. Ako sami ne želite biti objektivni, pobrojte svoje komšije i prijatelje koji kolima putuju po 10-15 minuta duže, iako imaju efikasnu liniju GSP-a sa kojom uopšte ne moraju da se kockaju (dakle, računamo samo faktore koji govore u prilog metroa kao tipa prevoza, ne navike zaposlenih u GSP-u). Ili da iz jednačine potpuno izbacimo automobile - eno priča 2012 da se ljudi u Radničkoj i Gazeli tiskaju kao sardine. Stvarno? Pa tramvaji stignu po 5-10 minuta pre, a idu većinom prazni. Zato ih i ima malo, a ne zbog nedostatka voznih jedinica. Zašto ne idu njima? Mrzi ih da presedaju. Dakle mindset, a ne pružene mogućnosti.

Da ne pominjem da nikakav kolaps nisam video onomad kad dolaziše Dmitrij Bajden i Džozef Medvedev. Ma ni K od kolapsa. Koliko si samo komentara čuo koji kažu ''Pa što ovaj ne dolazi svaki dan, mamu mu?'' ili ''Pa ovo i nije tako loše.''?

Zaffa, čak i da se mi složimo, treba se zapitati u kojoj meri stvari koje ti pominješ kao primedbu zavise od tipa prevoza, a u kojoj od klasičnog nemara (što radnika, što korisnika), koji je svojstven za sve ostale oblasti života u Srbiji.
 
@STF @CONNECT

Ajde,kapiramo mi da ste lobisti za prikazivanje,crne da ne može biti crnje situacije GSP šarenom kao da ste sa Pinka,ta nemojte nam kazti da st vi postali experti u dokazivanju kako Metro ne bi ništa promenio a verovatno se niste ni vozili istim u nekoj metropoli,a kamo li da džite lekcije celome svetu o učinku Metroa koji se nedokazuje,kao sreće da ga imamo ne bi bili rangirani kao metropola 3.kategorije sa Afričkim gradovima, o kakvoj samo efikasnosti pričate GSP-a da se red vožnje raspada odmah po izlazku vozila iz garaža,o kakvom kvalitetu kada putnici izlaze sa promrzlinama,a o gužvanju i da ne govorim kaoko čovek u odelu da ode do posla?,jer ne uzima se prosek popunjenosti vozila od 20 h,već od jutarnjeg špica jednom rečju Grozno GSP Sram vas bilo ocena -20. :rant:
 
2012":3n1ij7ba je napisao(la):
@STF @CONNECT

Ajde,kapiramo mi da ste lobisti za prikazivanje,crne da ne može biti crnje situacije GSP šarenom kao da ste sa Pinka,ta nemojte nam kazti da st vi postali experti u dokazivanju kako Metro ne bi ništa promenio a verovatno se niste ni vozili istim u nekoj metropoli,a kamo li da džite lekcije celome svetu o učinku Metroa koji se nedokazuje,kao sreće da ga imamo ne bi bili rangirani kao metropola 3.kategorije sa Afričkim gradovima, o kakvoj samo efikasnosti pričate GSP-a da se red vožnje raspada odmah po izlazku vozila iz garaža,o kakvom kvalitetu kada putnici izlaze sa promrzlinama,a o gužvanju i da ne govorim kaoko čovek u odelu da ode do posla?,jer ne uzima se prosek popunjenosti vozila od 20 h,već od jutarnjeg špica jednom rečju Grozno GSP Sram vas bilo ocena -20. :rant:
- Da vidimo poredjenje! Ja sam se u metrou vozio i poznata mi je efikasnost tog nacina prevoza! Za razliku od mene, ti se ocigledno gsp-om nisi vozio podosta godina. Jedino sto povezije gsp iz `90 i danas je cistoca vozila. Na polaznim terminusima red voznje se postuje u minut, kasnjenja pocinju kada ulete u grotlo automobila!
DOKAZ 1. Za vreme poseta Medvedeva i Bajdena nije bila guzva po autobusima, i stizali su na vreme! (izuzmimo trnutak potpune blokade ulice)
DOKAZ 2. Upravo vecernje stanje saobracaja dokazuje brzinu javnog prevoza i zaista komfornu voznju!
- Da rezimiramo, u slucajevima smanjenog broja automobila na ulicama sadasnji sistem javnog prevoza funkcionise savrceno!
RACUNICA: Uzmimo primer autobusa, koji je krenuo sa okretnice na vreme(solo autobus)! Uzmimo da je prosek priliva putnika na stanicu 5 ljudi za minut!
bez automobila: Za 5 stanica u autobusu ima 25 ljudi! Svi sede!
sa automobilima: zbog guzve, autobus vec na prvoj stanici kasni oko 2 min., sto znaci dodatnih 10 ljudi! Posle 5 stanica 75 ljudi! To znaci da vec 50 ljudi stoji i guzva se! To uzrokuje sve vece kasnjenje na svakoj sledecoj stanici!
- Metro je potreban, ali ja i CONNECT smatramo da ce na metro preci ljudi koji danas koriste autobuse, bice ukinut neznatan broj autobuskih linija, a broj korisnika automobila se nece smanjiti! I grad ce ostati u saobracajnom kolapsu!
Za tebe -30! Posteno!
 
Možda je i tačno to što kažeš, stf, da će se samo putnici iz autobusa preseliti u metro, ali si propustio da primetiš jednu stvar.

Trenutno automobili smetaju ljudima koji se voze prevozom, jer i jedni i drugi moraju da prođu istim ulicama.
U slučaju kada postoji metro, to nije slučaj.

Prema tome ako neko bude hteo da se vozi automobilom i kada metro bude izgrađen, to tebe ne bi trebalo uopšte da brine. Ljudi su inteligentni, ako kao alternativu trošku od 150 eur mesečno samo za benzin (i neizrečenu količinu za parking u centru grada) budu dobili čist, efikasan, komforan javni prevoz, znaće to da prepoznaju.

BTW za vreme posete Bajdena i Medvedeva ja sam uzeo po slobodan dan. I takve stvari su faktor u količini gužve na ulicama...
 
I da dodam u svim gradovima gde je Metro nedavno izgrađen pojavio se fenomen novonastale frekvencije putnika,jer su planirali da se trasama voze ljudi u pola kapaciteta govorim za teški Metro do 50.000 putnika po vršnom času,te su se u tim gradovima plašili da će im poluprazni vagoni tutnjiti ispod grada o dogodio se suprotan efekat ,ljudi su masovno nagrunuli u Metro tako da je 50.000 bilo mali kapacitet ,jer kada se napravi Metro u svakom gradu postaje Hit! i trend koji prelazi u naviku,prema tome ako bi se u gradu od 2.000 000 kao Beogradu napravila imitacija Metroa koji nije visokokapacitni, e to bi ljude držalo u autima,jer za Belam je predviđeno max 16.ooo po vrš.času što je ravno katastrofi ,a ako bi kasnije hteli da ga proširite koštalo bi preskupo,a evo i primera za Beovoz od septembra se predviđa oko 35.-40.000 na prvoj liniji Zemun-P.Most,a Beovoz je visokokapacitni i linija ne dotiče baš glavne tačke do kojih se ljudi kreću,a ako bi i narastao broj iznad 50.000 Beovoz bi to mogao da primi a Belam nikako,a i moja opservacija kada sam se jednom prilkom vozio u špicu oko 17 h. od Vuka prema Nbg,od jednom je stanica počela da se puni većim brojem putnika iz nekog razloga, i ako sam do tada mislio da je šteta kako toliko dugačke garnture jure prazne,kada je taj narod grunuo u voz jedva sam imao mesta da stojim inače bile su to garniture sa plastičnim sedištima sa dosta prostora, e tada mi je bilo jasno gradnja Metroa ispod kapaciteta Beovoza je zločin prema Beograđanima!
 
He he,a vi kao niste čuli da Beovoz trenuto radi minimum procesa rada,da je 9 garnitura na remontu i da se rade koloseci u Prokopu,i da treba da proradi punim kapacitetom 1.septembra,e posle toga uzeti podatci mogu biti relevantni,a Beovoz od kada je pušten u rad trpio je konstantnu opstrukciju,od tadašnjih vlasti,te auto,atobuskog lobija,e sad su se stvari promenile i zbog krize energenata,haosa u saobraćaju,i nedostaka mostova,Beovoz postaje Gradsko preduzeće većinsko,te s obzirom da Grad daje pare i radi usklađivanje sa ostalim saobraćajem i rekonstrukcijom pruga i kupovinom novih vozova možemo očekivati taj puni kapacitet,a ima i još jedna na izgled mala ali veoma bitna stvar ako nešto ne pokžete ljudima oni za to i ne znaju i ne koriste ,zato je po meni potrebno uraditi promo filmove i jaku rekalmu u svim Gradskim medijima i benefita korišćenja ITS kao Mexico Citiju ili Madridu.
 
Mrkonjić:pregovori o ruskom kreditu završavaju u februaru
Tanjug | 31. 01. 2010. - 12:04h 12:23h | Foto: FoNet | Komentara: 7

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je danas da će pregovori sa predstavnicima ruske vlade o odobravanju dela kredita u iznosu od 800 miliona dolara, od ukupno milijardu dolara, biti okončani tokom februara, istakavši da tu nema "nikakvih dilema i sukoba".
9119_milutin-mrkonjic-fonet_f.jpg


"Očekujemo ovih dana poziv ruske strane da se razgovori nastave. Rusi predlažu da u tom poslu učestvuju zajedno sa nama, otprilike učešće bi bilo 50 prema 50 odsto", rekao je Mrkonjić u intervjuu Tanjugu.
Ministar je naglasio da Srbija sigurno neće tražiti od Rusa da oni grade železničku stanicu "Prokop" u Beogradu, jer je to za nas najvažniji objekat, napominjući da će ruska strana moći da učestvuju u opremenju tih objekata, jer su vozovi koji idu kroz Beograd ruske proizvodnje.
Mrkonjić je naveo da je Srbija tražila kredit za "Prokop" od 200 miliona evra, prugu od Valjeva do Loznice 150 miliona evra, koja Ruse posebno interesuje, i 250 miliona evra za remont pruge Beograd-Bar.
"Prilikom remonta pruge prema Baru, građevinski deo posla bi obavila naša preduzeća, a ruska strana bi obezbedila opremu", rekao je on. ww.blic rs.
 
A zašzo nam poslednjih dana svi prete pstom??Đilas,Mrka... :shok:
 
Dejan Vasović, gradski arhitekta, govori za Danas o urbanističkim izazovima glavnog grada
Tražiti rešenja za ravnomeran i siguran razvoj prestonice
Autor: Zlatija Vuković

Kada ste stupili na funkciju gradskog arhitekte najavili ste velike projekte koje bi trebalo da uradi Grad u naredne četiri godine?

- U današnje vreme većina stanovništva na planeti živi u gradovima. To znači da će konkurencija među gradovima biti sve veća. Beograd je započeo više velikih projekata. Neki od njih već su vidljivi: u okviru velikog projekta urbane rekonstrukcije rekonstruisano je više gradskih saobraćajnica, gradi se most na Adi, rekonstruisano je i izgrađeno više škola, vrtića, neprofitnih stanova. Započeta je izgradnja 5. i 6. perona stanice Beograd centar u Prokopu, remont postojećih i nabavka novih voznih garnitura za Beogradsku železnicu, uskoro počinje velika rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra, gradi se obilaznica oko Beograda, u toku je izrada projektne dokumentacije i priprema se potpisivanje ugovora o izgradnji drugog mosta preko Dunava i 22 kilometra saobraćajnice... Svi ovi projekti spadaju u značajne gradske infrastrukturne projekte, za njih je Grad obezbedio znatna sredstva, i biće realizovani tokom naredne tri do četiri godine.
. Mislim da je izgradnja železničke stanice Beograd centar - Prokop nešto što će sigurno biti završeno, zbog značaja koji ima.
www danas rs.
 
2012":29u3ffgm je napisao(la):
gradi se obilaznica oko Beograda...Svi ovi projekti spadaju u značajne gradske infrastrukturne projekte, za njih je Grad obezbedio znatna sredstva, i biće realizovani tokom naredne tri do četiri godine.
Oh da ubiše se od radova na obilaznici, a i baš ne stoji da grad to finansira već je u pitanju republika, tako da ono kao šta znam, gradski arhitekta malo da pregleda te projekte i vidi šta je u nadležnosti grada, a šta u nadležnosti republike.
 
Ја нешто као имам утисак да је то заиста у надлежности града, брже би ишло. Овако вероватно то иде споро "да се не би бунили у унутрашњости како све паре одоше за Београд, ето и обилазницу граде, а овде рупе по улицама", што није без основа, јер је, поготово на југу, стање катастрофално. Без обзира, то је ствар која не сме да се развлачи, и путни и железнички коридор морају да се комплетирају. Гледају нам кроз прсте више десетина година и чекају да коначно доведемо наш транзит у добро стање, на крају ће им пући филм па ће да нас заобиђу, а онда можемо само да се чешкамо тамо где нас не сврби. :rolleyes:
 
Obilaznica je po meni glavni element Koridora X, jer je dovoljno samo pogledati šta sve treba da se rekonstruiše i pitati se kako će biti povezani sever i jug Srbije, a samim tim i veza sa graničnim zemljama. Imaćemo rekonstrukciju Gazele i već vidimo na šta to liči sada kada je jedna traka zatvorena i izmešten teretni saobraćaj, ako Mrkonjić priča da će prilikom rekonstrukcije biti zatvorene dve trake samo treba zamisliti tek te gužve. Zatim ide obnova autoputa korz Beograd koja će praviti još veće gužve na autoputu i za kraj nastavak rekonstrukcije Pančevca.

Voleo bih da neko izračuna koliki će biti gubici zbog toga što će putovanja biti i geografski i vremenski duža. Gore uopšte nisam hteo da navodim koji će to tek kolaps izazvati samom Beogradu i njegovim građanima, već se samo fokusiram na ovaj opšti aspekt koji će osetiti sva preduzeća i građani koji jednostavno moraju da prođu tom trasom prilikom puta sever-jug.
 
Колико год се други бусали у груди, ја тврдим да је једино могуће решење преусмеравање на изграђени део обилазнице и Кружни оут - такав какав је. Ако то не ураде (а сви знамо да неће), имаћемо хаос у Београду који ће трајати месецима.
 
E bre Shmeksi, Wile! Alo bre! Dosta!!!
Taman se lepo " naduvam ". Procitam izjave nasih politicara krenem vec da uzivam u metrou, vozim se preko sest novih mostova, 150 kilometra tunela, obilaznica, izadjem iz voza ( koj upravo stize iz New Yorka ) u Prokopu, popnem se u ogroman trzni centar iznad, kupim najkvalitetniju robu po naj manjoj ceni. Odem do bloka 26 popnem se na 40 sprat u restoran iz kog puca vidik na pola Srbije...
Sve to ruzicasto pa na tufne, a onda vi dodjete i bacite " bad trip ". Te udavicemo se u guzvama, te od Prokopa nema nista, obilaznicu ce izgrade na kukovo leto. Pa jel citate vi novine, gledate televiziju?
Evo vec su resili problem Gazele. Romi vise nisu problem. ostalo je samo jos par tehnickih problemcica da se resi. Eto samo jos da nadju pare, rese neke sitnice oko toga kako to treba rekonstruisati, izmeste citav saobracaj, nadju izvodjaca ... Tako reci sitnica!
Isto i za prokop. Ovde svi nesto kukaju kako se Prokop zida vec 30g pa jos nema nista. Sta je to 30 godinica za takav PROJEKAT? Kao, kuku, lele ostarismo, a Prokop ne videsmo! Ko vam kriv sto ne zivite po 420 godina?! Onda bi docekali sve to da se lepo izgradi. :lol:

I samo da dodam 2012.
Oni nama ne prete prstom. Oni upiru u BUDUCNOST !

Aj sad izvinte na lupetanju .
Uzdravlje :vops:
 
Eh,samo nam ostaje da se sednemo nazad i da se opustimo i onako nista ne zavisi od nas :)
 
Treba pitati Mrkinu sekretaricu,ona je najobaveštenija i razmišlja korporativno, :kafa:
 
Vrh