Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Lepa vest, Indijci su se ugladelai bas na Prokop i kopirace nase resenje. (cuvaj sala). U Inidiji inace zive pro principu da za duplo vreme mozes i 50 % manje raditi (ima takvih i kod nas), a i kad platis dva puta vise bices duplo srecniji. Ovo inace rade juznokoreanci. Evo da se takmicimo sa Nju Deliom...
 

Prilozi

  • prokop na indijski nacin.jpg
    prokop na indijski nacin.jpg
    103 KB · Pregleda: 2.591
  • 1487562734-4215.jpg
    1487562734-4215.jpg
    79 KB · Pregleda: 2.583
  • NEW-DELHI-1200-2.jpg
    NEW-DELHI-1200-2.jpg
    11,3 KB · Pregleda: 2.595
  • NEW-DELHI-1200-1.jpg
    NEW-DELHI-1200-1.jpg
    55,2 KB · Pregleda: 2.595
  • new delhi new station.JPG
    new delhi new station.JPG
    87,7 KB · Pregleda: 2.593
file.php

file.php

file.php



Al' sve to već viđeno- Dno Dna!
Svi tripimo postiđeno- Dno dna!
:bash: :bash: :bash:
 
Нешто се мислим, зашто је проблем набацати неки монтажни контејер типа Метро или Икеа? И зашто мора да буде бетонска плоча до краја шта фали некаквом крову...
Па после, ако стварно буде требало да се гради, биће од неких живих пара. Највижниј еј у овом моменту направити план и почети откуп земљишта како би се прокоп боље повезао са градксим саобраћаем
 
Ne daj bože da su isplanirali neke kule kao Skyline između autoputa i glavne železničke stanice.
 
Upropastili su stvar sa pravljenjem te gigantske ploče sredinom 90-ih. Potpuno je nepotrebna, umesto da imamo neku lepu i laganu konstrukciju, dovoljno svetla i ,,vazduha", prvi utisak putnika koji stižu u Bg biće tunel i mrak.

Da ne govorim o tolikom novcu koji je ulupan uzalud, mogli su da završe sve pristupnice odavno.
 
Te lagane ranije konstukcije planirane na Prokopu su lose prosli u testu seismicnosti. Tu mislim na te sa kraja 1990ih. Nisu se pokazali u situaciji da dode do zemljotresa jacine Ms 6.0 kao sto je referenca onog 1980 na Kopaoniku. Tako ne, lagane konstrukcije nisu zadovojavajuce u smislu sigurnosti. U Beogradu imamo malo jacih zemljotresa nego li u Becu i Minhenu. (Dynamic analyses of new railway station building in Belgrade) https://books.google.de/books?id=iE909f ... ke&f=false
 
Памти ли ко какав је био приступ саобраћајницама првобитном Прокопу? Још једне степенице од некадашњег стајалишта 34?
 
Kako recimo stoji onolika kupola na Sajmu? Verujem da je bilo mnogo boljih opcija od pravljenja ovog betonskog sarkofaga, pogotovu kada se država već raspala i kada se znalo da će obim saobraćaja biti znatno manji. Preskupo i ružno rešenje.
 
Ona hala je potpuno simetricna pa bi moralo biti bas jake akceleracije. U Jugoslaviji se tek nakon 1979 pocelo ozbiljnije baviti o gradnji i seismicnosti. Mislim da zemljotresi u Banja Lukci i Skopje nisu imali taj efekt na struku. Potencijalna akeleracija crnogorske rupture je najjaca na prostoru bivse Juge. Tek ce tamo biti veselo sto na to brzo zaboravilo. Crnogorsko gradjevinarstvo uopste nije se obziravala na iskustvo 79. Ruptura od Bara do Kotora, 20 km ioffshore, je deo aktivne subdukciju jadranske ploce ispod evoazijatijske. Ta ploca aktivno subducira, pa kad dode do skoka Jadranske ploce izazvce i tsunami (79 ga je bilo) i doci ce do rusenja svih novoizgradeih objekta. Prosle godine je delimicno proradio kod Durresa u Albaniji. Ako crnogorska ruptura celom duzinom skokne, onda moze i ubrzati do Mw=7.5
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740153#p740153:20478xz4 je napisao(la):
Дошљак » 19 Maj 2020 22:12[/url]":20478xz4]Памти ли ко какав је био приступ саобраћајницама првобитном Прокопу? Још једне степенице од некадашњег стајалишта 34?
Nekada je okretnica bila na strani ka autoputu, u okolini ulaza u stanicu koji je bio neka vrsta tunela. Čini mi se da je ispred bila i plava tabla sa belim slovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740154#p740154:jpnareq7 je napisao(la):
Vox91 » 19 May 2020 09:13 pm[/url]":jpnareq7]Preskupo i ružno rešenje.
Isto kao Berlin HBF Tief i Berlin-Brandenburg Flughafen. Ne vidim sustinu takvih omaska, svaka metro-stanica se po tom princimu gradi.
 

Prilozi

  • zum-dem-anlass-des-5-509573.jpg
    zum-dem-anlass-des-5-509573.jpg
    119,5 KB · Pregleda: 1.604
  • treffen-generationen-tiefbahnhof-des-berliner-959150.jpg
    treffen-generationen-tiefbahnhof-des-berliner-959150.jpg
    110,7 KB · Pregleda: 1.601
  • Bahnhof-Flughafen-BER-Berlin-Brandenburg.jpg
    Bahnhof-Flughafen-BER-Berlin-Brandenburg.jpg
    128,8 KB · Pregleda: 1.623
orjen » Uto Maj 19, 2020 9:33 pm
Ona hala je potpuno simetricna pa bi moralo biti bas jake akceleracije. U Jugoslaviji se tek nakon 1979 pocelo ozbiljnije baviti o gradnji i seismicnosti. Mislim da zemljotresi u Banja Lukci i Skopje nisu imali taj efekt na struku.

Nisam gradjevinske struke , ali sam pitao starog rodjaka koji je radni vek proveo u Zavodu za projektovanje i izgradnju ZJZ, (danas CIP).
Ukratko, rekao mi je ovo-
Standardi uticaja seizmike na gradjevinarstvo i projektovanje su se podigli vec nakon potresa u Skopju. Navodno na Titov zahtev. :roll:
Novogradnja je morala izdrzati bez stete, potres jacine kao u Skopju ,Jula 1963..

Inace-zivim u naselju koje je nastalo na kraju 60-ih.... Noseci zidovi su vibro beton, kao i ploce. Okaciti sliku na zid je muka ziva. :bash:
 
Kada vidim samo kako izgledaju peroni ovih stanica u inostranstvu, stvarno se zapitam gde su nama oči pa umesto nekih jeftinijih a mnogo boljih rešenja, mi odaberemo keramičke wc pločice.
 
Кад је код нас путничка железница на последњем месту свих приоритета.
 
Eh da je samo železnica. Kad se pogleda, samo ono što donosi ličnu korist nije na poslednjem mestu svih prioriteta. Možda postoji po koji izuzetak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740144#p740144:3eyg79dl je napisao(la):
Vox91 » Uto Maj 19, 2020 9:35 pm[/url]":3eyg79dl]Upropastili su stvar sa pravljenjem te gigantske ploče sredinom 90-ih. Potpuno je nepotrebna, umesto da imamo neku lepu i laganu konstrukciju, dovoljno svetla i ,,vazduha", prvi utisak putnika koji stižu u Bg biće tunel i mrak.

Da ne govorim o tolikom novcu koji je ulupan uzalud, mogli su da završe sve pristupnice odavno.
Ne samo to, nego je takav dizajn pun još drugih mana:
Gomila stepeništa zarad silaska na perone - potpuno besmisleno za putnike sa prtljaom, kolica, servisne uređaje i slično.
Pisano je ovde na forumu da se javio i problem vlagurine kad ima ''puno'' ljudi, jer ventilacija ne uspeva da izvuče dovoljno jako.
Toliki kompleks a nigde rampi za utovar automobila.
O saobraćajnoj (ne)povezanosti da ne pričamo.

I onda posle kažu ljudi ''nije promašen projekat''. Ma ne uopšte... :roll:
 
Најтеже се прихватају сасвим очигледне истине, а ово је једна од њих.

Читава идеја да се улажу гигантске своте новца у београдски чвор уместо у пруге, у време док је до тог истог милионског Београда водила укупно једна двоколосечна пруга и док још нисмо били електрификовали ни до Панчева а ка Нишу смо се клацкали (као и данас) кроз рипањски тунел из 19. века, довољно говори о рационалности такве одлуке. Градња бетонског саркофага деведесетих је само логичан след сулудих потеза.

Резултат је ово што имамо данас од железнице, а што је, и са исто оволико мало новца али уз мало више памети, могло ипак да буде много боље.
 
Gluposti, promatrajte prvo plan pre komentara. Imamo kotu 105 odosgo i kotu 87 sto je stanicni trg. U donjem delu tog stanicno trga je glavni vestibil i glavni ulaz, koji je ako se ne varam na koti 87 m. U tom prolazu sui conveyere na perone. Dovoljno je gledati izucavati obe proseke da bi se na tome pravilno prokomentrisalo. Ovo je samo ponavljanje jedne nesitine od drugih forumasa koji uopste nisu promatrali taj deo stanice. Isto se moglo procitati u clanku koji je bas na ovom forumu negativno protumacen sto je hvalio izvrsni kvalitet Prokopskog koncepta (http://casopis-gradjevinar.hr/assets/Up ... 975_EN.pdf). U istini, ne razlikuje se koncept Prokopa od Berlin HBF. Obe imaju mogucnost sa vise nivoa na perone, mozda je u Prokopu i jedna varijanta visa, samo se to ovde nece priznati. Boje izucavati multimodalni koncepte sa horizontalnim i vertikalnim propustima. Sta tu nije dobro smisljeno, Peroni su na koti 98m sa donjeg vestibila se ide gore, sa gornjeg dole. Prolaze na sve strane.
06-kota95.jpg

file.php
 

Prilozi

  • presek.JPG
    presek.JPG
    44,7 KB · Pregleda: 1.081
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740418#p740418:13o9167r je napisao(la):
Пантограф » 20 May 2020 02:49 pm[/url]":13o9167r]Најтеже се прихватају сасвим очигледне истине, а ово је једна од њих.

Читава идеја да се улажу гигантске своте новца у београдски чвор уместо у пруге, у време док је до тог истог милионског Београда водила укупно једна двоколосечна пруга и док још нисмо били електрификовали ни до Панчева а ка Нишу смо се клацкали (као и данас) кроз рипањски тунел из 19. века, довољно говори о рационалности такве одлуке. Градња бетонског саркофага деведесетих је само логичан след сулудих потеза.

Резултат је ово што имамо данас од железнице, а што је, и са исто оволико мало новца али уз мало више памети, могло ипак да буде много боље.

+1 Pantografe, odabir lokacije i resenje Prokop sa sarkofagom je šlag na torti u nizu gluposti koje su uradjene kad je u pitanju zeleznicka infrastruktura Beograda.

Ovom projektu na zalost nema pomoći da dodje do nekog optimalnog funkcionisanja.
Mozda nam bude pottebno jos 50 godina da shvatimo to, tada ćemo mozda okrenuti drugi list.
 
To je oчигледно била чисто политичка одлука да би се набацио посао Енергопројекту и осталим фирмама, и сложићу се сулуда у оно време. Е сад што се тиче мана, степенице реално би биле на било којој пролазној станици из безбедносних разлога, мада ја нисам ни најмање задовољан како је изведен цео лавиринт степеништа, лифтова, рампи, прилаза и импровизоване шалтер сале. Влада сумњам да је због људи, пре ће бити до недовршене хидроизолације. Рампе за утовар нису предвиђене ту већ у Земуну, а то је шира слика где је замишљено да се аутовоз формира у ТПС Земун и тамо да се утоварају аутомобили. Опет, слажем се, не би фалило да су пар колосека слепи са рампом за утовар кола, било је простора. Саобраћајна неповезаност ће остати на терету граду и ДЈП који се нису потрудили ни трунку да побољшају повезаност прокопа. Очигледно је ТЦ Галерија битнија.
 
Barem su ove dve zene sigurni o cemu govore:
 

Prilozi

  • promatranje lokacije.JPG
    promatranje lokacije.JPG
    45,8 KB · Pregleda: 1.057
Imas Google pa potrazi. Potrazi i neki clanak iz struke koji tvoje tvrdnje isto tako podrzava. Najbolje da je i reviewed. Inace jedna od tih je diplomirala na temi zeleznicke zgrade. Dovoljno za stecno iskustvo da da svoje tumacenje. Mlada radi u inostranstvu. Koliko vidim radi PhD u Belgiji- https://www.researchgate.net/profile/Milena_Stevanovic2
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740434#p740434:1vtyrbm7 je napisao(la):
Дошљак » 20 May 2020 03:14 pm[/url]":1vtyrbm7]To je oчигледно била чисто политичка одлука да би се набацио посао Енергопројекту и осталим фирмама, и сложићу се сулуда у оно време.
Energoprojektu i u ono vreme već uveliko uništenom GP Rad pod upravom julovca Vučića.
 
Vrh