[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740817#p740817:ixybfjkp je napisao(la):
razgradjevinar » 21 May 2020 02:57 pm[/url]":ixybfjkp]panto, ono sto meni nije jasno sta ti predlazes kao najadekvatnije resenje trenutnog stanja? shvatili smo manje vise svi da je prokop inicijalno planiran na losem mestu ali sta bi ti sad preduzeo, 60 godina kasnije i par milijardi kasnije (ulozenih u medjuvremenu u ceo bg cvor)?
Доста је једноставно
Ево два неопходна корака:
Корак 1) Читав чвор завршити тако да оптимално функционише. Са нагласком на ЧИТАВ. То значи и ТПС Кијево. Само Земун није довољан. Четири колосека од Земуна до Прокопа. Пругу за аеродром спојити и са теретном обилазницом (која добија други колосек), тако да воз може да настави према Батајници (дабоме и Новом Саду). Метро обавезно довести до обе главне станице: Прокоп и НБ.
Корак 2) Зависи од тренутка када утицање на одлуке буде могуће. Полази се од претпоставке да нови чвор није довољан, а зашто мислим да није довољан - све време објашњавам, па молим да ме се пита да то понављам. Дакле, ту постоје варијанте:
а) Власт се мења одмах, пројекат БнВ се зауставља или модификује - враћа се станица Београд главна. Најбоља опција, штеди много новца, нажалост и сасвим нереална - то се неће десити;
б) Трага се за "поправком" БГ чвора и за довођењем железнице у централну зону Београда на други начин.
Ако могу да се планирају појединачне метро линије за 2,5 милијарди евра, може и Централни двоколосечни тунел Београдског чвора. На пример: Ж. ст. Земун - Стајалиште близу Студентског града - Париске комуне - Станица испод кружног тока код Општине НБ са 4 колосека ("Београд запад") - стајалиште Ушће - Права станица "Београд центар" код Скупштине са 4 колосека - веза лево и десно са Врачарским тунелом. Интерсити возови + фреквентне линије БГ воза за Аеродром и за Батајницу, са једнаким учинком као линија метроа услед атрактивности трасе.
в) Бирамо јефтиније решење, другу ТПС градимо на Карабурми, или иза Овче, можда додајемо још једну платформу на Вуковом споменику и тамо заустављамо добар део даљинских возова. Или можда све, мада је неповољно због промене смера у Прокопу. Тако смо опслужили центар Београда железницом. Обнављамо и топчидерску пругу, колико год може да приђе Сајму.
Нажалост, верујем да неће бити реализовано ни наведено под ставком 1). То значи да ће Београд наставити да функционише као град неевропског порекла, у екстремно хаотичном стању и без шансе да оствари осетан напредак у погледу квалитета живота. Главни град повезан са целом Србијом јужно од Саве и Дунава - са два колосека тунела Дедиње. Београдски регион без шансе да реализује свој потенцијал. Сиромашна и полунапуштена села на неколико десетина километара од града. Прескупи станови у презагушеном ширем центру града.
Варијанта 2) под а) и б) омогућава европски развој града. Варијанта в) је у основи будалаштина и крпеж; могуће је да ће се наћи нешто још глупље.
Али нешто ће се радити, кад се покажу резултати актуелног приступа, то будите сигурни. У неком тренутку, порашће притисак капитала, или спољни, из више могућих разлога - велики су интереси и паре у игри, и тек ће бити - да се појача железница у Србији. А то значи у Београду. Не само теретна. Неко то негде гледа и каже: "Види, ови имају слабу железницу, ето нама шансе за посао". Како ли се Саркози код Тадића заинтересовао за београдски метро? Верујем да ће нам онда бити испостављено неко решење од три милијарде евра попут оног у варијанти 2-б) које смо могли избећи са уложених сто милиона.
Дакле, кладим се на варијанту 2-б) или нешто још глупље од варијанте 2-в), и то уз нереализоване све потенцијале новог чвора из корака 1). А предлажем читав корак 1), плус варијанту корака 2-а).