Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Niko ne pomenu zlatne godine (to je Vučićev resor), al ja u kući negde imam knjižicu o Teslinom dolasku u Beograd, sa 'Redom vožnje direktnih vlakova' (tako piše), u kojoj se vidi da je najbrži voz iz Pešte stizao za oko 7 sati (Tesla je stigao uveče, malo sporijim).

I to je bilo do Ugarske, a ne do nas.
 
Kad je bilo koji infrastrukturni projekat u pitanju, moraju da se gledaju sledeće stvari:
Uloženo:
Dobijeno:
Vreme koje je bilo potrebno da se to izgradi:

U slučaju prokopa imamo samu zeleznicku stanicu koja košta jedno 100 miliona evra ali do sada je možda u nju uloženo 40 do 50 miliona.
Da bi se ta nova stanica povezala sa ostatkom zeleznice, bilo je potrebno uložiti oko 1 milijarde evra da se prokopaju tuneli, novi most i sva prateća infrastruktura.
Dakle to je uloženo 1,04 milijardi evra.

Da gledamo sad šta je dobijeno: da računamo sa BG: Vozom da imamo nekih 5000 putnika dnevno.

Sada gledamo vreme: sve se ovo gradi od 1971, dakle skoro punih 50 godina.

Dakle rezultat uloženog i dobijenog za 50 godina je izuzetno nepovoljan za rezultat koji je dobijen posle ovog preseka.

Sada pričamo o novim investicijama, da se izgrade nove saobraćajnice kako bi se povezala stanica sa autoputem, da se napravi grad oko stanice, da se dovede metro, to je opet ulaganje od preko milijarde evra i nekoliko decenija izgradnje da bi nešto sto je zamišljeno pre 50 godina došlo do svog punog kapaciteta.

Sve u svemu, mnogo skupo, mnogo dugačko vremenski gledano i te činjenice samo pokazuju da je ovo urbanistička greška velikih razmera.

A da je moglo drugačije, pa moglo je ali nije bilo pameti na žalost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739235#p739235:2ae8wxlc je napisao(la):
orjen » 17 May 2020 09:11 am[/url]":2ae8wxlc]evo ovo jos nismo videli
file.php

file.php

file.php

:bash:
 
Evo ima 4 starih solitera i 17 novih kocke. Ukupno 21. Ko je rekao da je Prokop nedodija i vukoje*******ina. Kad i nije. Naprotiv. A kad vec moramo da raspravljamo o utisku koji je ostavila GZS. Iz 2018 imamo ovo:
 

Prilozi

  • 2018 Beograd - Budimpesta.JPG
    2018 Beograd - Budimpesta.JPG
    70,8 KB · Pregleda: 1.572
Главна станица је само изграђена на бари. У наредном периоду око ње су се формирале најбитније саобраћајнице, позиционирале најбитније државне установе и институције. БАС се позиционирао према железничкој станици, такође и већина јавног превоза. Било је простора за модернизацију станице, да се укопају колосеци од ложионице и да станица добије подземне пероне и постане пролазна, да настави испод Карађорђеве и парка у Теразијски гребен, да се изгради подземна станица негде између Теразија и Скупштине, да се пруга надовеже даље на Дунав станицу и пругу за Панчевачки мост. Плус у целу једначину можемо додати и изгубљени потенцијал укинуте узане пруге за Обреновац која је исто могла са трећом шином да иде у тај тунел а даље уз Дунав можда и до Гроцке и Винче. Нажалост, све ово је одбачено. А са градском железницом у срцу града би се драстично смањила потреба за метроом.

Ок, да се вратим из маштарија у реалност.

Цео нови чвор је усвојен 1971. године. Изградња целог новог чвора, са свим тунелима, са новим мостом, бројним вијадуктима и станицама је започета 1974. Сама изградња станице Прокоп почиње 1977. Радови стају због кризе 80их. Саобраћај на краку ка Новом Београду је пуштен 1984. а ка Раковици 1988. То је период станице без бетонског саркофага са надстрешницама. Онда долазе ратови и санкције. Онда је 1995. завршена станица Вуков споменик, а следеће године креће изградња бетонског саркофага на Прокопу, што се обуставља због бомбардовања 1999. Е од тад стоји завршен скоро цео бетонски саркофаг, изузев плоче изнад 1. перона и 1. колосека, али са пар постављених колосека. Онда 2000их крећу перипетије, нешто мало се ради 2010. на колосецима, и то је то до 2014. када су започети радови на комплетирању већине колосека и перона осим првих, па онда отварање, па онда радови на саобраћајној вези са булеваром кнеза Александра, па онда радови на оној несрећној трећини плоче изнад првих перона и колосека, и ево коначно сад крећу у комплетирање целог саркофага. Укратко, већина грубих радова, тј. бетонске конструкције је изграђено у периоду 1996.-1999. После имамо ова мрцварења за фазама подфаза.
 
@dosljak dobro si to ispravio. Samo nece to utisatio zlonamernih netacnih sugestije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739513#p739513:3nmutkj6 je napisao(la):
Дошљак » Ned Maj 17, 2020 10:57 pm[/url]":3nmutkj6]Главна станица је само изграђена на бари. У наредном периоду око ње су се формирале најбитније саобраћајнице, позиционирале најбитније државне установе и институције. БАС се позиционирао према железничкој станици, такође и већина јавног превоза. Било је простора за модернизацију станице, да се укопају колосеци од ложионице и да станица добије подземне пероне и постане пролазна, да настави испод Карађорђеве и парка у Теразијски гребен, да се изгради подземна станица негде између Теразија и Скупштине, да се пруга надовеже даље на Дунав станицу и пругу за Панчевачки мост. Плус у целу једначину можемо додати и изгубљени потенцијал укинуте узане пруге за Обреновац која је исто могла са трећом шином да иде у тај тунел а даље уз Дунав можда и до Гроцке и Винче. Нажалост, све ово је одбачено. А са градском железницом у срцу града би се драстично смањила потреба за метроом.

Ок, да се вратим из маштарија у реалност.

Цео нови чвор је усвојен 1971. године. Изградња целог новог чвора, са свим тунелима, са новим мостом, бројним вијадуктима и станицама је започета 1974. Сама изградња станице Прокоп почиње 1977. Радови стају због кризе 80их. Саобраћај на краку ка Новом Београду је пуштен 1984. а ка Раковици 1988. То је период станице без бетонског саркофага са надстрешницама. Онда долазе ратови и санкције. Онда је 1995. завршена станица Вуков споменик, а следеће године креће изградња бетонског саркофага на Прокопу, што се обуставља због бомбардовања 1999. Е од тад стоји завршен скоро цео бетонски саркофаг, изузев плоче изнад 1. перона и 1. колосека, али са пар постављених колосека. Онда 2000их крећу перипетије, нешто мало се ради 2010. на колосецима, и то је то до 2014. када су започети радови на комплетирању већине колосека и перона осим првих, па онда отварање, па онда радови на саобраћајној вези са булеваром кнеза Александра, па онда радови на оној несрећној трећини плоче изнад првих перона и колосека, и ево коначно сад крећу у комплетирање целог саркофага. Укратко, већина грубих радова, тј. бетонске конструкције је изграђено у периоду 1996.-1999. После имамо ова мрцварења за фазама подфаза.
Kad sve ovo citam ni ne cudim se da je stanje kako je. Ali eto, hvala bogu, kako izgleda nesto se po pitanju zeljeznice u ovoj zemlji ipak pokrece. Brza pruga od Beograda do Novog Sada je uskoro realnost a dalje do Budimpeste samo pitanje vremena. Kad tad kad putnicki zeljeznicki saobracaj pocne da raste bit ce i grad Beograd prisiljen da ozbiljno preispita svoju javno-saobracajnu politiku.

S toga se nadam da ce i ta gradska zeljeznica koju sam spomenuo brze osvanuti nego sto mi vjerujemo.
 
Ako bi imali fokus grupu ovako bi to izgledalo :D
 

Prilozi

  • Studio_Project.jpg
    Studio_Project.jpg
    672,8 KB · Pregleda: 1.518
bolje da se vratimo parnim lokomotivama
 

Prilozi

  • sve kao nekada.jpg
    sve kao nekada.jpg
    59,7 KB · Pregleda: 1.509
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739530#p739530:1w0oh16h je napisao(la):
ValterUdarnik » Нед Мај 17, 2020 10:25 pm[/url]":1w0oh16h]Usput, Mostarska petlja takodjer mora nestati. To cudoviste zauzima ogromnu povrsinu
То је већ ван памети. Ја лично нисам задовољан том петљом из угла пешака, али не видим шта би могло бити решење уместо ње.
 
Ovo je forum o gradnji ne o rusenju sta bi da se penjemo na gazelu sa kruznog toka udarnicki bravo...
 
Ovde urbana matrica ne valja, sve se svodi na jednu slepu ulicu untar bloka. Ne može to dobro da funkcioniše. A blok 70 urbanizam neću ni da komentarišem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739457#p739457:14yscrei je napisao(la):
Дошљак » Ned Maj 17, 2020 8:17 pm[/url]":14yscrei]Плашим се да у следећих десет година неће бити икаквог рационалног развоја градских железница.

Коначно један смислен пост у овој теми. :)
 
A zamislite da sruše BIP i izgrade jedan park na primer...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739607#p739607:38xfy8hw je napisao(la):
And7rey » Pon Maj 18, 2020 12:10 pm[/url]":38xfy8hw]A zamislite da sruše BIP i izgrade jedan park na primer...
A ko bi u njega dolazio kad bi iz svakog pravca obližnjih naselja (Skyline, Senjak, Maleško brdo) moralo da se dolazi ili preko tunela i pasarela, ili pored gradilišta, vijadukta i autoputa?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739457#p739457:38xfy8hw je napisao(la):
Дошљак » Ned Maj 17, 2020 8:17 pm[/url]":38xfy8hw]Плашим се да у следећих десет година неће бити икаквог рационалног развоја градских железница.
A što je najgore, i što pričam već godinama unazad kad god s ljudima razgovaram o predgrađima i uopšte urbanizmu Beograda - Beograd ima toliki potencijal da bude mnogo bolje mesto za život, i da kad bi bilo volje i pameti predgrađa, koja su kod nas često sinonim za ''bestragije'' i ''selendre'' (ovde citiram stanovnike istih koji sami to kažu, ja lično ne volim takve podele i etikete) bi mogla da budu prelepa mesta za život.

A (pri)gradske železnice su upravo jedna od stvari koje bi omogućile. Ali naravno, to se neće desiti jer ovde politika i ludilo sve diktiraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739609#p739609:2gnsblvk je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Maj 2020 12:25[/url]":2gnsblvk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739607#p739607:2gnsblvk je napisao(la):
And7rey » Pon Maj 18, 2020 12:10 pm[/url]":2gnsblvk]A zamislite da sruše BIP i izgrade jedan park na primer...
A ko bi u njega dolazio kad bi iz svakog pravca obližnjih naselja (Skyline, Senjak, Maleško brdo) moralo da se dolazi ili preko tunela i pasarela, ili pored gradilišta, vijadukta i autoputa?
Pogotovu što je tu mnogo interesantniji i lakše pristupačan Hajd park.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739609#p739609:357quzqf je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 May 2020 11:25 am[/url]":357quzqf]
A što je najgore, i što pričam već godinama unazad kad god s ljudima razgovaram o predgrađima i uopšte urbanizmu Beograda - Beograd ima toliki potencijal da bude mnogo bolje mesto za život, i da kad bi bilo volje i pameti predgrađa, koja su kod nas često sinonim za ''bestragije'' i ''selendre'' (ovde citiram stanovnike istih koji sami to kažu, ja lično ne volim takve podele i etikete) bi mogla da budu prelepa mesta za život.

A (pri)gradske železnice su upravo jedna od stvari koje bi omogućile. Ali naravno, to se neće desiti jer ovde politika i ludilo sve diktiraju.
У конкретном случају, мислим да су, пре него политика и лудило, узрок за неделање - чиста глупост и незнање, јер би политичари итекако могли имати користи, тј. могли би придобити велику подршку када би учинили највећу ствар за српска села и предграђа: довели ефикасну регионалну железницу до њих.
 
Čini mi se da je u ovoj zemlji naftaški, tj. drumski lobi ipak mnogo jači, a da o dobrobiti naroda, jeftinom prevozu i razvoju bilo čega van Beograda malo ko vodi računa.

Srpska ,,provincija" je dobra samo kada treba da se glasa, ide u rat i da se crpe svi mogući resursi zarad vrhuške u Bg-u.
 
Има ту разних лобија, није само нафташки (главни члан тог лобија је држава сама, јер јој буџет много зависи од акциза на гориво). Рецимо, грађевинско-инвеститорском лобију итекако одговара да се што више људи досељава у Београд (и Нови Сад), јер се тако ненормално "пумпају" цене квадрата и расте њихов профит до неслућених граница. Али, и инвеститорима би се указала прилика да улажу на много већој површини, да железница служи сврси, у типска насеља са породичним кућама, у читаве вртне и сателитске градове, итд. Све су то развијене земље прошле пре 150 година - уосталом, и један град у Србији, Младеновац, настао је са железницом и због железнице.

Протеклих година, мало-мало па би у новосадском Дневнику изашла прича оваквог сижеа: "Село је живело док је било саобраћаја на прузи Зрењанин-Вршац, а онда је почело потпуно да пропада..." Штета, чиста штета, и за народ, и за економију. Могли би наћи формулу и интерес сви, да се то преокрене.
 
Vrh