[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739513#p739513:3nmutkj6 je napisao(la):
Дошљак » Ned Maj 17, 2020 10:57 pm[/url]":3nmutkj6]Главна станица је само изграђена на бари. У наредном периоду око ње су се формирале најбитније саобраћајнице, позиционирале најбитније државне установе и институције. БАС се позиционирао према железничкој станици, такође и већина јавног превоза. Било је простора за модернизацију станице, да се укопају колосеци од ложионице и да станица добије подземне пероне и постане пролазна, да настави испод Карађорђеве и парка у Теразијски гребен, да се изгради подземна станица негде између Теразија и Скупштине, да се пруга надовеже даље на Дунав станицу и пругу за Панчевачки мост. Плус у целу једначину можемо додати и изгубљени потенцијал укинуте узане пруге за Обреновац која је исто могла са трећом шином да иде у тај тунел а даље уз Дунав можда и до Гроцке и Винче. Нажалост, све ово је одбачено. А са градском железницом у срцу града би се драстично смањила потреба за метроом.
Ок, да се вратим из маштарија у реалност.
Цео нови чвор је усвојен 1971. године. Изградња целог новог чвора, са свим тунелима, са новим мостом, бројним вијадуктима и станицама је започета 1974. Сама изградња станице Прокоп почиње 1977. Радови стају због кризе 80их. Саобраћај на краку ка Новом Београду је пуштен 1984. а ка Раковици 1988. То је период станице без бетонског саркофага са надстрешницама. Онда долазе ратови и санкције. Онда је 1995. завршена станица Вуков споменик, а следеће године креће изградња бетонског саркофага на Прокопу, што се обуставља због бомбардовања 1999. Е од тад стоји завршен скоро цео бетонски саркофаг, изузев плоче изнад 1. перона и 1. колосека, али са пар постављених колосека. Онда 2000их крећу перипетије, нешто мало се ради 2010. на колосецима, и то је то до 2014. када су започети радови на комплетирању већине колосека и перона осим првих, па онда отварање, па онда радови на саобраћајној вези са булеваром кнеза Александра, па онда радови на оној несрећној трећини плоче изнад првих перона и колосека, и ево коначно сад крећу у комплетирање целог саркофага. Укратко, већина грубих радова, тј. бетонске конструкције је изграђено у периоду 1996.-1999. После имамо ова мрцварења за фазама подфаза.