[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739037#p739037:378b559w je napisao(la):
orjen » Sub Maj 16, 2020 3:11 pm[/url]":378b559w]Vodilo se dosta brige o lokacije stanice. Do Vojvode Putnika ima svega 152. A padina Topciderskog brda sever-zapad suzave prostor. Nema tu sirine da se gradi. Iznad je prostor drzavne rezidencije a izmedu cesta koja prati i pad i pruzanje Topciderskog brda. Ne vidim u cemu je ovde neko pogresio. Naprotiv najblize je odbrano mesto gradevine. Jedino da se brdo diglo u vazduh i sama Titova rezidencija nacela. Ali cemu bi to vodilo?
Pa u neku ruku, zbog Tita se sve ovo i desilo. Tadašnje rukovodstvo zemlje je htelo železnički tunel ispod Belog dvora, Maršalata i Kasarne Topčider. Odlučili su da ''spoje lepo i korisno'' i izdejstvovali da se Beogradski čvor reši na ovaj način. Ako pogledamo slike brojnih predloga koji su kačeni na ovoj temi par strana ranije, setićemo se da je bilo nekoliko varijanti, mnogo jednostavnijih i mnogo logičnijih, koje su podrazumevale da se samo T rasrkršće postavi na mestu gde je danas NIS Jugopetrol i Most na Adi.
Međutim, tadašnje vlasti, verovatno pod pritiskom hladnoratovskog mentaliteta i pristupa (za šta ne mogu da ih krivim, jer istina, takva je era bila) htela je tunele ispod ovih lokacija zarad brže evakuacije i/ili zaštite. I tako je čvorište sa onih drugih predloženih lokacija (NIS, Ada, Jajinci, šta sve beše...) pomereno ovde gde je sada, s idejom da se nekako na njega nakalemi putnički saobraćaj i metro.
Ne verujete mi? Pogledajte gde je napravljena servisna stanica za Plavi voz i koliko je blizu brda na kome leže svi ovi objekti. Šta mislite, kako je Tito ulazio u Plavi voz kad je imao tunel ispod Belog dvora? Pa sigurno nije išao kolima do GŽS pa se tamo ukrcavao, nego bi to radio direktno preko tunela iz Maršalata i Belog dvora.
Pogledajte putanju železničkog tunela južno od čvorišta i Prokopa. Prolazi tačno ispod Belog dvora, ispod Maršalata i ispod kasarne Topčider, i nekada a i dan danas, jedne od najvažnijih kasarni u zemlji tj. obe zemlje. Sa sve danas itekako poznatim objektom i bunkerom ''Karaš''. Takođe, činjenica da su Ameri izabrali mesto Maršalata za svoj novi Fort Noks potvrđuje to. Nisu oni uzeli to mesto samo da pošalju političku poruku, niti da im Kasarna Topčider bude tu na vidiku. Nego zato što oni uvek za svaku svoju ambasadu prave i zahtevaju izlaz u slučaju opasnosti ili napada, kao što je zgrada u Kneza Miloša imala priključak na tunel koji je vodio direktno do Mostara.
O nekim ovim stvarima se malo zna, iz meni iznenađujućih razloga, jer činjenice stoje na izvolte i čak su objavljivane po javnosti s vremena na vreme. Samo ih niko do sad nije sve povezao u jedno. Do skora, kad god bih pitao upućene ljude zašto je baš Prokop odabran za GŽS, i zašto je čvorište usred brda, uvek bih dobijao odgovor da je ''tada bilo političkog insistiranja da se tako uradi''. Vremenom sam se raspitivao još više, povezao činjenice i došao do zaključka da se pod time ''politika je htela tako'' zapravo misli na ''tadašnja vlast SFRJ je htela tunel ispod Titovih rezidencija i Topčidera'', i stoga su pokušali (nesrećno) da ukalupe to u ideju i projekat Beogradskog železničkog čvora.