Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Rimljani su bili majstori graditeljstva, oni debilne objekte poput glavne stanice u rupi ispod zadnjeg dvorišta stambenih zgrada ne bi bi podizali. Zapravo, niko ne bi, niti je.
 
Cekajte ta stanica je bila funkcjonalna 1997 postoje fotke
Stanica je dio cijeline
Ta cijelina se pocela graditi kad fazno su gradjeni objekti uz obustave zbog nedostatka novca ...
Imate almanah bg cvora ...
Upravo su politicari gurali sps plocu ...
Upravo politicari su kocili realizaciju ...iz raznih pobuda...
Da se hoce prokop bi bio sa svim vezama gotov za tri godine ...
 
spatiotecte":311ae8d5 je napisao(la):
To samo govori da je taj projekat previse kompleksan da bi se sproveo u delo kroz neko normalno vreme koje ne bi trebalo da bude veće od 5 do 10 godina.

Projekat uopšte nije kompleksan, već je u pitanju potpuna nezainteresovanost države da se završi. Da nije uletela ova mafija sa BGH2O, nikad se ne bi ništa ni uradilo podovodom osposobljavanja novog čvora i stanice Beograd Centar. Železnicom u Srbiji, za razliku od civilizovanog sveta, niko ne putuje te ona ne donosi glasove na izborima i samim tim nijednoj političkoj opciji nije prioritet.
 
Sva sreća pa je projekat metroa koji pominju svi nabrojani, prošao extra te nas sada ne boli glava zbog gužvi, jer imamo sa čime da zaobiđemo sve te silne gužve i nepregledne kolone vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738901#p738901:3hxy1jm1 je napisao(la):
spatiotecte » Пет Мај 15, 2020 9:57 pm[/url]":3hxy1jm1]Nema veze sto su bili raspad države, sankcije, rat, revolucija, Korinavirus, vanzemaljci...

Ako je neki projekat prošao kroz 4 razne države, desetak Vlada i JEDINI je projekat u zemlji koji je tako neslavno prošao, pa njemu ne mogu biti krivi ni Tito ni Milosevic ni Djilas ni Vučić.
Znaci da nešto sa tim projektom nije u redu, ne možeš gledati samo godine kad se gradilo i reci pa nije se gradio 50 godina nego 9.

To samo govori da je taj projekat previse kompleksan da bi se sproveo u delo kroz neko normalno vreme koje ne bi trebalo da bude veće od 5 do 10 godina.
A samim tim znaci da nije dobro osmišljen ili je preambiciozan, možda bi ga faraoni ili rimljani završili ali mi to očigledno ne možemo.

Да ли можемо исто да кажемо и за остале пројекте које све те побројане наше успешне владајуће елите муку муче, од метроа, преко обилазнице око Београда до клиничког центра? Како су ти пројекти прошли? Где смо сада са УМП и СМТ а када су започети? Нажалост, комплексно је наше друштво у сржи, пројекат се очас заврши кад има пара и воље. За нашу вољу где се гледа само лична корист је све комплексно, као што је комплексно изградити триста метара трамвајске пруге да се не кружи око блока 42 до моста на Ади.
 
20200516-001321.jpg
 
Najsavremenija ideja za lokacije pruge do Prokopa i same stanice se u Nemackoj zove Verkehrswegebündelung - objedenavanje prevoznih koridora. Najlogicnije je primenjeno u zeleznickoj stanici Frankfurt Flughafen - izmedu Autoputa A3 i Bundesstraße B. 43 i Terminala 1 aerodroma. Prednost takvih resenja je visestruko - direktno spajanje glavnih arterija, smanjivanja duzine prilaznih cesta, smanjivanje razparcivanja prostora infrastrukturnim objektima. Prilicno moderno razmisljanje. Sta nam fali da se tom konceptu pridruzimo koji je dominantan u Raumordnung i Vehrkehrswegeplanung Nemacke. Nek samo pogledamo novi crveni koridor S-Bahna do Frankfurt Flughafen. Stara pruga (plava) se rekultivira, a crvena prati postojece koridore plus ide ispod zemlje.
1280px-The_Squaire%2C_Frankfurt_am_Main-1060.jpg
 

Prilozi

  • Frankfurt.png
    Frankfurt.png
    90,5 KB · Pregleda: 1.558
  • infografik-flughafen-frankfurt.jpg
    infografik-flughafen-frankfurt.jpg
    55,8 KB · Pregleda: 1.548
A sada Prokop, sve koridore prolaze pored njega kada je lokacija pored Mostarske petlje. I sada pitanje gde postaviti prikljuce za Dedinjski i Vracarski tunel na lokaciju Autokomande. Nemoguca misija. Radijusi ne odgovaraju. Gotova stvar.
 

Prilozi

  • Prokop.jpg
    Prokop.jpg
    358,1 KB · Pregleda: 1.545
Poredenje lokacija. Na Autokomandie neme ni vise prostrora. Ispod Autokomande planiran je tunel SMT, ispod nema prostora, ni u petlji autokomande, Nemoguce je okrenuti izlazi Dedeinjskog i Vracarskog tunela. Tvrdnje Solecara su neostvarive. Prostora nema, kamoli tehnoloska resenja. Drugo, prikljucak sa autoputa je vec postavljen. Iz oba pravca. Juzni portal ima tu famoznu cestnu konekciju kao i celo naselje Maleskog brda i BiP.
 

Prilozi

  • autokomanda.jpg
    autokomanda.jpg
    641,2 KB · Pregleda: 1.466
  • autoput priklucak.jpg
    autoput priklucak.jpg
    579,1 KB · Pregleda: 1.474
  • prikljucak.jpg
    prikljucak.jpg
    542,7 KB · Pregleda: 1.452
Konekcija severnog i juznog portala. Predviden pristup preko ploce do Prokupacke ulice Maleskog brda je napravljeni sa severne strane i to i na zapadnom i istocnom kraku. Nije to losa ideja.
 

Prilozi

  • Konekcija severnog i juznog portala.jpg
    Konekcija severnog i juznog portala.jpg
    528,6 KB · Pregleda: 1.458
  • Konekcija severnog i juznog portala zapadna strana.jpg
    Konekcija severnog i juznog portala zapadna strana.jpg
    528,7 KB · Pregleda: 1.446
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738981#p738981:2z623nzs je napisao(la):
orjen » 16 Maj 2020 10:57[/url]":2z623nzs]Poredenje lokacija. Na Autokomandie neme ni vise prostrora. Ispod Autokomande planiran je tunel SMT, ispod nema prostora, ni u petlji autokomande, Nemoguce je okrenuti izlazi Dedeinjskog i Vracarskog tunela. Tvrdnje Solecara su neostvarive. Prostora nema, kamoli tehnoloska resenja. Drugo, prikljucak sa autoputa je vec postavljen. Iz oba pravca. Juzni portal ima tu famoznu cestnu konekciju kao i celo naselje Maleskog brda i BiP.
Gde sam ja to tvrdio da je bolje da GŽS bude na Autokomandi? Ili su ovde pobrkani lončići ili se radi o nesporazumu. Sve vreme sam pričao i pričam neku drugu priču.
 
Ma kakve Autokomande, kakvi bakrači; napravićemo, jednom, stanicu adekvatnog imena Beograd centar na Trgu Nikole Pašića - iz primera aktuelnog plana metroa vidi se da tunel rešava sve, pa, kad može za metro, može i za železnicu. Samo da se dovoljno obigatimo i bez brige.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738996#p738996:i3f2tghq je napisao(la):
solecar » 16 May 2020 11:00 am[/url]":i3f2tghq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738981#p738981:i3f2tghq je napisao(la):
orjen » 16 Maj 2020 10:57[/url]":i3f2tghq]Poredenje lokacija. Na Autokomandie neme ni vise prostrora. Ispod Autokomande planiran je tunel SMT, ispod nema prostora, ni u petlji autokomande, Nemoguce je okrenuti izlazi Dedeinjskog i Vracarskog tunela. Tvrdnje Solecara su neostvarive. Prostora nema, kamoli tehnoloska resenja. Drugo, prikljucak sa autoputa je vec postavljen. Iz oba pravca. Juzni portal ima tu famoznu cestnu konekciju kao i celo naselje Maleskog brda i BiP.
Gde sam ja to tvrdio da je bolje da GŽS bude na Autokomandi? Ili su ovde pobrkani lončići ili se radi o nesporazumu. Sve vreme sam pričao i pričam neku drugu priču.
E moja greska, drugi sa S, sad da ne trovim dalje forum. Izvini jos jednom.
 
Stanicu je trebalo pomeriti samo 200-300 m bliže Bulevaru vojvode Putnike tj da počinje odmah posle tunela koji ide ispod te ulice. Tako bi imali direktan pristup na Bulevar vojvode Putnika i na Bulevar kneza Aleksandara Karađorđevića što bi olakšalo mnoge stvari.
 
Тачно, то је стварно штета што нису узели у обзир.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739006#p739006:208s6swc je napisao(la):
orjen » 16 Maj 2020 13:07[/url]":208s6swc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738996#p738996:208s6swc je napisao(la):
solecar » 16 May 2020 11:00 am[/url]":208s6swc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738981#p738981:208s6swc je napisao(la):
orjen » 16 Maj 2020 10:57[/url]":208s6swc]Poredenje lokacija. Na Autokomandie neme ni vise prostrora. Ispod Autokomande planiran je tunel SMT, ispod nema prostora, ni u petlji autokomande, Nemoguce je okrenuti izlazi Dedeinjskog i Vracarskog tunela. Tvrdnje Solecara su neostvarive. Prostora nema, kamoli tehnoloska resenja. Drugo, prikljucak sa autoputa je vec postavljen. Iz oba pravca. Juzni portal ima tu famoznu cestnu konekciju kao i celo naselje Maleskog brda i BiP.
Gde sam ja to tvrdio da je bolje da GŽS bude na Autokomandi? Ili su ovde pobrkani lončići ili se radi o nesporazumu. Sve vreme sam pričao i pričam neku drugu priču.
E moja greska, drugi sa S, sad da ne trovim dalje forum. Izvini jos jednom.
U redu je. Bitno je da smo razjasnili o čemu se radi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739018#p739018:1vl8gg9e je napisao(la):
Дошљак » 16 Maj 2020, 13:00[/url]":1vl8gg9e]Тачно, то је стварно штета што нису узели у обзир.
Nisu uzeli u obzir koliko ce retrogradni, nesposobni i neodgovorni njihovi naslednici da budu. Razmisljali su u progresivnom smeru.

samo jedna digresija > 520 miliona e ce drzava da podeli gradjanima. 80 miliona e je potrebno da bi se glavna (tj centralna) zeleznicka stanica u glavnom gradu drzave zavrsila i bila potpuno funkcionalna
 
Kako da ga zavrsi kad je on vec proglasio da je to zavrseno ...
 
Vodilo se dosta brige o lokacije stanice. Do Vojvode Putnika ima svega 152. A padina Topciderskog brda sever-zapad suzave prostor. Nema tu sirine da se gradi. Iznad je prostor drzavne rezidencije a izmedu cesta koja prati i pad i pruzanje Topciderskog brda. Ne vidim u cemu je ovde neko pogresio. Naprotiv najblize je odbrano mesto gradevine. Jedino da se brdo diglo u vazduh i sama Titova rezidencija nacela. Ali cemu bi to vodilo?
 
A izmedu tunela i stanice - sto se na nemackom zove Gleisvorfeld - imamo ranzirne koloseke. Bez njih nemoze.
 

Prilozi

  • Gleisvorfeld.jpg
    Gleisvorfeld.jpg
    509 KB · Pregleda: 1.209
Pa mogu i ranzirni koloseci u tunel, neće im ništa faliti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739037#p739037:378b559w je napisao(la):
orjen » Sub Maj 16, 2020 3:11 pm[/url]":378b559w]Vodilo se dosta brige o lokacije stanice. Do Vojvode Putnika ima svega 152. A padina Topciderskog brda sever-zapad suzave prostor. Nema tu sirine da se gradi. Iznad je prostor drzavne rezidencije a izmedu cesta koja prati i pad i pruzanje Topciderskog brda. Ne vidim u cemu je ovde neko pogresio. Naprotiv najblize je odbrano mesto gradevine. Jedino da se brdo diglo u vazduh i sama Titova rezidencija nacela. Ali cemu bi to vodilo?
Pa u neku ruku, zbog Tita se sve ovo i desilo. Tadašnje rukovodstvo zemlje je htelo železnički tunel ispod Belog dvora, Maršalata i Kasarne Topčider. Odlučili su da ''spoje lepo i korisno'' i izdejstvovali da se Beogradski čvor reši na ovaj način. Ako pogledamo slike brojnih predloga koji su kačeni na ovoj temi par strana ranije, setićemo se da je bilo nekoliko varijanti, mnogo jednostavnijih i mnogo logičnijih, koje su podrazumevale da se samo T rasrkršće postavi na mestu gde je danas NIS Jugopetrol i Most na Adi.

Međutim, tadašnje vlasti, verovatno pod pritiskom hladnoratovskog mentaliteta i pristupa (za šta ne mogu da ih krivim, jer istina, takva je era bila) htela je tunele ispod ovih lokacija zarad brže evakuacije i/ili zaštite. I tako je čvorište sa onih drugih predloženih lokacija (NIS, Ada, Jajinci, šta sve beše...) pomereno ovde gde je sada, s idejom da se nekako na njega nakalemi putnički saobraćaj i metro.

Ne verujete mi? Pogledajte gde je napravljena servisna stanica za Plavi voz i koliko je blizu brda na kome leže svi ovi objekti. Šta mislite, kako je Tito ulazio u Plavi voz kad je imao tunel ispod Belog dvora? Pa sigurno nije išao kolima do GŽS pa se tamo ukrcavao, nego bi to radio direktno preko tunela iz Maršalata i Belog dvora.

Pogledajte putanju železničkog tunela južno od čvorišta i Prokopa. Prolazi tačno ispod Belog dvora, ispod Maršalata i ispod kasarne Topčider, i nekada a i dan danas, jedne od najvažnijih kasarni u zemlji tj. obe zemlje. Sa sve danas itekako poznatim objektom i bunkerom ''Karaš''. Takođe, činjenica da su Ameri izabrali mesto Maršalata za svoj novi Fort Noks potvrđuje to. Nisu oni uzeli to mesto samo da pošalju političku poruku, niti da im Kasarna Topčider bude tu na vidiku. Nego zato što oni uvek za svaku svoju ambasadu prave i zahtevaju izlaz u slučaju opasnosti ili napada, kao što je zgrada u Kneza Miloša imala priključak na tunel koji je vodio direktno do Mostara.


O nekim ovim stvarima se malo zna, iz meni iznenađujućih razloga, jer činjenice stoje na izvolte i čak su objavljivane po javnosti s vremena na vreme. Samo ih niko do sad nije sve povezao u jedno. Do skora, kad god bih pitao upućene ljude zašto je baš Prokop odabran za GŽS, i zašto je čvorište usred brda, uvek bih dobijao odgovor da je ''tada bilo političkog insistiranja da se tako uradi''. Vremenom sam se raspitivao još više, povezao činjenice i došao do zaključka da se pod time ''politika je htela tako'' zapravo misli na ''tadašnja vlast SFRJ je htela tunel ispod Titovih rezidencija i Topčidera'', i stoga su pokušali (nesrećno) da ukalupe to u ideju i projekat Beogradskog železničkog čvora.
 
U tunelu Dedinje ima proširenja, koja valjda mogu da se koriste kao skloništa, ali, direktna tunelska veza sa objektima? To nisam znao.

Da ne mistifikujemo baš toliko Broza, kao što je u Batajnicu, na avion, išao kolima, tako je išao i na voz.

Realno je moguće da su bušili više nego što treba zbog odbrambenih razloga, ali, bili su neozbiljni ako su tako hteli da sačuvaju državu (šifra: Bihać).
 
Теоретски, могли су да ставе ранжирне колосеке у тунел испод булевара војводе Путника (постојећи тунел ка новом мосту је у суштини мостовска конструкција булевара преко колосека), а да плоча станице почне тик уз булевар Војводе Путника, да се на ћошку раскрснице булевара кнеза Алеканда и војводе Путника налази кружна станична зграда у коју би се улазило из нивоа тротоара околних булевара у шалтер салу, па ондатле степеништима доле на колосеке. Не би онда било спуштања доле, саобраћајница дуж станице, засебних линија јавног превоза, Мостар би био знатно ближи улазу у станицу као и тролејбуси, не би било условљено отварање станице према аутопуту са стране Малешког брда.

Ево да то прикажем и графички.
-црвено је саркофаг станице, испод нивоа свих површинских саобраћајница.
-зелено је тунел испод булевара војводе Путника у ком су скретнице ранжирних колосека
-црно су железнички колосеци
-тамно плаво су булевари војводе Путника и кнеза Алекандра
-светло плаво је основа станичне зграде на плочи, уз тротоаре ћошка раскрснице
-наранџасто су правци уласка у станичну зграду
-жуто су степеништа која воде ка перонима.

Станична зграда би могла да буде или кула са кружном базом (попут Скај лајна) или са куполом (попут Сајма), а остатак плоче ка Малешком брду би остао за комерцијалне садржаје, гараже, спортске терене. Саобраћајнице до плоче из свих праваца због чије недовршености данас Прокоп није функционалан би биле секундарна ствар.

П.С. Могли су и ранжирни колосеци да буду скроз у саркофагу, значи плоча до булевара војводе Путника, а станична зграда да буде изнад њих, а степеништа за пероне да почну на крају станичне зграде и настављају се на садашње завршетке перона.
 
Vrh