Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Železnička stanica sa metro peronima i tunelom ali bez linije koja prolazi kroz nju jeste promašaj. I to mega promašaj.
 
pa i aerodrom u surcinu bi bio epski promasaj da nije napravljena veza sa autoputem nego da je pristu omogucen samo atarskim putem i to kroz jakovo. ja bih voleo da mi neko od ovih sto im je prokop epski promasaj kazu sta misle da bi bilo da je recimo stark arena napravljena u lisicijem potoku ili jos bolje, da li misle da bi ikea pravila robnu kucu u podnoziju zuca da nije u isto vreme dobila i pristupne saobracajnice ka autoputu? da li bi nasa "elita" pohrlila da kupi nekretnine u bnw sifonjerima da se paralelno ne grade bulevari sa tri trake koji vode do njih i da olos ne siluje citavu buducu metro mrezu da bi "bnw elita" imala 2 lenije metroa a klinicki centar i glavna zeleznicka stanica u drzavi niti jednu?

ali sve to nema veze, prokop je nedodjia, ukleto mesto, epski promasaj i da nije bilo prokopa mi bi danas imali i metro i teleport i zivit bi nam bio pesma.
 
Jel možeš ti nekad da se ne složiš sa nekim a da ne odeš odmah u drsko ponašanje i da se služiš teranjem svega u krajnost i podmuklim izvrtanjem reči samo zato što u tom momentu nemaš šta pametnije da kažeš?

To političari rade. Jes' ti političar? Jes' ti Martinović ili si čovek?

Iskreno mislim da tebe nešto lično veže za Prokop, čim ga toliko braniš i veličaš. Do te mere da svaku novu promenu u BnV, bilo na gore, bilo na bolje, čekaš da iskoristiš kao argument i priliku da pokažeš kako je Prokop božji dar, a BnV promašaj i uzrok svih zla i problema u gradu. I to kao nije pristrasno? To nije političarenje? To nije podmuklo? A ja kad kažem da je Prokop promašaj odmah dolećeš iz vedra neba ko raketa i staješ u gard da se brani ovo ono, ko da se priča o srpskoj časti i tekovini, a ne o betonskom kovčegu koji 40 faking godina stoji nedovršen i zapostavljen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738718#p738718:a39voi6p je napisao(la):
WLABmz » 15 May 2020 10:11 am[/url]":a39voi6p]
orjen":a39voi6p je napisao(la):
file.php

Po ovom planu bi morao da se ruši deo Maleškog brda jer kao što vidite ovaj kružni tok i prilaz stanici od kružnog toka su preko dela Maleškog brda.

No, po poslednjim nekim saopštenjima, izgleda da se prilaz sa autoputa ne planira, barem ne u skorijoj budućnosti.
Po ovom planu se jasno vidi da je pristup iz pravca autoputa sa kružnim tokom "ključan" za Prokop. Sve ostalo su sekundarni prilazi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738767#p738767:2ut8wxen je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 May 2020 12:51 pm[/url]":2ut8wxen]Jel možeš ti nekad da se ne složiš sa nekim a da ne odeš odmah u drsko ponašanje i da se služiš teranjem svega u krajnost i podmuklim izvrtanjem reči samo zato što u tom momentu nemaš šta pametnije da kažeš?

To političari rade. Jes' ti političar? Jes' ti Martinović ili si čovek?

Iskreno mislim da tebe nešto lično veže za Prokop, čim ga toliko braniš i veličaš. Do te mere da svaku novu promenu u BnV, bilo na gore, bilo na bolje, čekaš da iskoristiš kao argument i priliku da pokažeš kako je Prokop božji dar, a BnV promašaj i uzrok svih zla i problema u gradu. I to kao nije pristrasno? To nije političarenje? To nije podmuklo? A ja kad kažem da je Prokop promašaj odmah dolećeš iz vedra neba ko raketa i staješ u gard da se brani ovo ono, ko da se priča o srpskoj časti i tekovini, a ne o betonskom kovčegu koji 40 faking godina stoji nedovršen i zapostavljen.

ako se ovo odnosi na mene..

nisam licno vezan za prkop, vise cenim da cu u godinama koje dolaze biti vezan za klinicki centar pa bih voleo da mi bude pristupacaniji od bw galerije

glede prokopa, ne dozivljavam ga ka licnost koja treba da se samoizgradi i samospozna nego kao infrastrukturni objekat koji nije priveden nameni, ili kao sto ti kazes, stoji nedovrsen i zapostavljen. branim ga kao sto bi branio bilo koji most koji nema pristupne rampe ili tunel sa zazidanim portalima. o prokopu i ti i ja mozemo suditi samo kada bude u punoj funkciji, dotle cu ja na svakih par strana da se drsko ukljucim svaki put kada mislim da je previse drskosti druge strane, one koja prokop gleda kao gotov sarkofag a ne kao napusteno gradiliste.
 
To što ti imaš animozitet prema BnV i svemu u njemu razumem, ali ti ne daje pravo da poistovećuješ 1) svakoga ko misli da je Prokop promašaj sa 2) vlastima i njenim braniocima koji guraju metro na svoju vodenicu. Znam ja šta se ovde dešava. Vas nekolicina gomila bes prema BnV, i gomila, i gomila... i onda kad dođe neko, ovde, na temu o Prokopu, i iznese mišljenje koje se ne podudara s vašim, vi brže bolje dočekate da na njega isprosipate sve ono što su vam Vesara i Megatrend brigada izazvali u stomaku. Može i tako, al se onda ne čudite kad dobijete recipocitet. :kafa:

Kažeš reaguješ kada misliš da je previše drskosti s druge strane. Aha. Reci mi, gde ti ovde vidiš drskost?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738559#p738559:3sj8i7jc je napisao(la):
spatiotecte » Čet Maj 14, 2020 7:10 pm[/url]":3sj8i7jc]
Napravili stanicu 80ih pa je srušili celu da se napravi sarkofag, sad rušimo delove sarkofaga da bi napravili nešto treće.
Ovo je najdebilniji projekat stoleća.
Never ending story ovog grada.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738739#p738739:3sj8i7jc je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Maj 15, 2020 12:39 pm[/url]":3sj8i7jc]
Ja sam siguran da bi Prokop mogao da se nađe u listi Top 10 najvećih inženjerskih promašaja u istoriji, samo kad bih znao kojoj produkcijoj/medijskoj kući da se obratim sa idejom i materijalima. 40 godina presipanja iz šupljeg u prazno.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738749#p738749:3sj8i7jc je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Maj 15, 2020 1:14 pm[/url]":3sj8i7jc]Dobro, važi evo neka bude da si u pravu. Prokop nije promašaj.
O jbt više...
Gde ti je tu ta drskost? I drskost PREMA KOME? Prema tebi? Prema nekom tvom članu porodice? Prema tvojoj zemlji i kulturi? Jel se o tome ovde priča? Ili pričamo o nedovršenom objektu koji je ispratio čitave dve generacije a i dalje nije, ni blizu završetka, ni blizu ostvarenja nekog opravdanog potencijala i korisnosti.

Dalje, kažeš nepravedno je govoriti o Prokopu dok je on u fazi izgradnje. Aha. A jeli, dokle će da traje ta faza izgradnje? Koji uslovi treba da se ispune da ti Prokop ne vodiš više kao ''gradilište'' nego kao gotov, premda promašen objekat? I kad će to da se desi, jel imaš neku procenu? Hoće li biti to u narednih 20 godina, ili čekamo 4. generaciju za ispraćaj?

Usput, interesantno kako nisi uleteo da braniš to ''gradilište'' od ''drskosti'' u postovima sve dok ja nisam došao i samo se nadovezao na spatiov post i rekao da Prokop zaslužuje da se nađe u emisiji o najvećim inženjerskim promašajima. Kažeš braniš objektivnost i semantiku oko tog ''gradilišta'' ali eto, uvek nekako odreaguješ samo kad ja nešto postujem. :kafa:
 
Prokop se nemoze nazvati promasajem sto se do sada nije ni u njega ulozilo. Da se ulozavalo bio bi gotov jos 1980. Obnova St Pancras stojala na ne malih- 700 milion evra (zavrsena 2007), Obnova Minhenske zeleznicke stanice (2019 do 2028) ce kostati 500 do 1000 miliona evra. Ako se uracuna i novi tunel onda smo blizu 4 milijardi evra. Vredne su to stanice i nije ni slucajno da spadaju medu pet najboljih u Evropi. Sam novac ulozen u Beogradski zeleznicki cvor se krece do nekih 900 milijona (proverite kod Mrkog) od toga su mozda max 100 milijona bili utroseni za Prokop. Nije to ni blizu potrebnih sredstava za stanicu te velicine. Evo nasao i izjavu Mrkonjica od 2009: 40 do 50 milijona. Za to na zapadu nece se ni otvoriti prodavnica za cipele.(https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... _id=400555). Ajde sad da se ne lupeta da je ovo veliki trosak.
 

Prilozi

  • best railway stations 2020.JPG
    best railway stations 2020.JPG
    52,3 KB · Pregleda: 1.619
U suštini, ovde se vrti nekoliko stvari u 90% stranica, od toga da li je Prokop na dobrom mestu ili ne, da li je promašaj ili ne, da li ga treba zatrpati ili ne, da li da se završi ili da se prepusti zubu vremena, da li linije gradskog prevoza uvoditi kada se poveća broj putnika ili uvesti da bi se povećao broj putnika, da li je Prokop u sred ničega i ne i zašto druge stanice takođe obrasle rastinjem to nisu, kao i animozitet prema konstataciji da bi i druge stanice bile jako slabo korišćene da imaju gradski prevoz kao što je slučaj sa Prokopom...
 
Smor od teme ali šta ćemo a da ne vrtimo iste teme kad se na gradilištu ne nedavaša ništa...
 
Evo sad se dešava nešto na gradilištu, a opet se vrte iste polemike.
 
Nek se ugleda Beograd malo na metropole zapada. Iz revizije stanica prave znacajne multifunkcionalne celine. Minhenska stanica nista losije nece izgledati od novijih terminala aerodroma. A u Beogradu u nenaseljenom prostoru nisu sposobni da grade pristupacne ceste. Problem ocigledno nije lokacija. Nesto sasvim drugo je u pitanju.
 

Prilozi

  • MAN-Dach-1.jpg
    MAN-Dach-1.jpg
    110,6 KB · Pregleda: 1.544
  • Gleishalle.jpg
    Gleishalle.jpg
    125,9 KB · Pregleda: 1.555
  • SFB-Vorplatz-Nacht-web.jpg
    SFB-Vorplatz-Nacht-web.jpg
    105,1 KB · Pregleda: 1.545
Ne mogu da zamislim da će prokop da zaliči na nešto ako ne bude raspisan konkurs, i to medjunarodni. Interesantno je da je stanica na Novom Beogradu prema konursu dobila interesantno rešenje (koje verovtno neće ni biti realizovano), a "glavna" i najveća stanica u zemlji dobijaju rešenje od nekakvog instituta po narudžbini.
 
Ja sam promijenio svoje misljenje i mislim da treba ipak izgraditi novu zeljeznicku stanicu na autokomandi i autoput smjestiti ispod zemlje.

A sad ce neki pitati a sta cemo sa prokopom i vec izgradjenim tunelima?. Reci cu vam. Tuneli nisu bezveze gradjeni vec trebaju iskljucivo sluziti gradskoj zeljeznici Beovoz (ili kako vec). Ionako cemo i da se zavrsi prokop biti prisiljeni da izgradimo nove tunele jer ce kad tad tunel postati tijesan i za gradsku zeljeznicu i za opcenitu zeljeznicu. A pancevacki most takojder. Sama stanicna zgrada treba dobiti trzni centar na krovu a kolosijeci se mozda mogu preraditi u depot i radionicu za gradsku zeljeznicu.

I kao sto su neki vec rekli vrlo malo novca je ulozeno u sam Prokop a mnogo vise u cijeli zeljeznicki cvor. S toga se gotovo nista ne gubi.
 
Super je to predlog. Praviti stanicu na mestu gde ne prolaze sine. Ovo je do sada najbolji izum. Valjda jos gradimo stanice tamo gde su pruge. Pogledaj na mapi, na autokomandi ova sitnica malkice nedostaje.Al dobro nek prave sad stanicu pa nek cekaju kasnije da prode pruga.
 
Коначно се нешто помакне од постављања плочица на Прокопу и изградње трећине првих колисека и перона, а ми опет доводимо у питање цео концепт. Шта је ту је. Ни ја нисам најзадовољнији ни локацијом ни стањем, али желим да се извуче максимум из Прокопа, као што то желим за сваку железничку станицу у Србији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738846#p738846:cx1ej0nw je napisao(la):
ValterUdarnik » 15 May 2020 05:37 pm[/url]":cx1ej0nw]Ja sam promijenio svoje misljenje i mislim da treba ipak izgraditi novu zeljeznicku stanicu na autokomandi i autoput smjestiti ispod zemlje.

A sad ce neki pitati a sta cemo sa prokopom i vec izgradjenim tunelima?. Reci cu vam. Tuneli nisu bezveze gradjeni vec trebaju iskljucivo sluziti gradskoj zeljeznici Beovoz (ili kako vec). Ionako cemo i da se zavrsi prokop biti prisiljeni da izgradimo nove tunele jer ce kad tad tunel postati tijesan i za gradsku zeljeznicu i za opcenitu zeljeznicu. A pancevacki most takojder. Sama stanicna zgrada treba dobiti trzni centar na krovu a kolosijeci se mozda mogu preraditi u depot i radionicu za gradsku zeljeznicu.

I kao sto su neki vec rekli vrlo malo novca je ulozeno u sam Prokop a mnogo vise u cijeli zeljeznicki cvor. S toga se gotovo nista ne gubi.

Može da se iskoristi koridor autoputa da se umesto njega postave sine, morao bi malo da se prokopa zbog visine slobodnog profila koji je veći za vozove nego za kamione ali ovo je sasvim izvodljiva ideja kad se završi obilaznica.
Samo bi morao u jednom trenutku da krene tunelom do bubanj potoka zbog uspona.

Nema leba od Prokopa, Glavna je ugašena, Novi Beograd su ogradili sa svih strana više ne mogu dodatni koloseci da se naprave.
Mora da se nađje neko novo rešenje.

Brzo kredit od milijardu evra kod kineza da rešimo ovu agoniju jednom za svagda i napravimo novu Glavnu železničku stanicu na Autokomandi tamo gde je uvek trebala da bude.
 
Bolje ništa ne dirati, nego da se mi lepo bacimo na razijanje Makiša , BNV - a, Vilinih voda i Ade Huje. :D
 
Kako stoje stvari pre će se skroz izgraditi Makis, BnV, Viline Vode i Ada Huja nego sto će Prokop da se završi (i ovo nije sarkazam!)
 
Сасвим логично, све приватно се брже гради од градског и државног. Зато и јесмо у хаосу у ком смо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738786#p738786:18y5xli6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 May 2020 01:46 pm[/url]":18y5xli6]

Usput, interesantno kako nisi uleteo da braniš to ''gradilište'' od ''drskosti'' u postovima sve dok ja nisam došao i samo se nadovezao na spatiov post i rekao da Prokop zaslužuje da se nađe u emisiji o najvećim inženjerskim promašajima. Kažeš braniš objektivnost i semantiku oko tog ''gradilišta'' ali eto, uvek nekako odreaguješ samo kad ja nešto postujem. :kafa:

ne znam zasto si ti licno ovo primio i na osnovu cega mislis da ja reagujem samo na tvoje postove. verovao ili ne ti si meni skroz ok i nemam nameru da te proviciram ni na koji nacin. u ovoj prepisci si cini mi se ti drskost prvi spomenuo, mada je ja nisam uocio u mom postu.

u svakom slucaju, ne znam otkud sad ovaj problem u nasoj komunikaciji a od tebe zavisi kako cemo ubuduce. pozz
 
Jedino sto je na Prokopu propusteno je ovo. Sve ostalo je dobro zamisljeno i izvedeno. Ponasem iskustvu sadasnji metro porjekt je sanjarica. Suvise lako se obecava i nije realno tako nesto obecavati kao skori iskok. Teze i zahtefvnije je od Beogradskog zeleznickog cvor. Ziveo sam u Kelnu gde za izgradnju ne velikih 7 stanica traje odi 2003. Zavrsetak je predviden za kraj 2029. Znaci 26 godina grade tu jednu malo deonicu od 10 km a 10 godina su je planirali. A u Beogradu pricaju da ce metro zavrsiti kao sto sutra izade nova stampa. U Minhenu 30 godina govera za neke deonice prigradske zeleznice koje ni dan danas nisu ni pocete. Malo sutra ce krenuti rad na Beogradskom metrou.Zbog takvih gluposti nije mi ni zao sto je Prokop ispao iz te price. Na trasi kroz Savski aluvijum ce ovako i onako da vade krtice na svakih 2 m. A ima nekih 10 km kroz aluvijum. Hvala lepo ali suvise je nerealno da to odrade u nekom predvidljivom roku.
 

Prilozi

  • Metro Prokop.jpg
    Metro Prokop.jpg
    180,1 KB · Pregleda: 1.253
Kako može nešto sto se gradi 50 godina da bude lepo zamišljeno Orijene? To čak nema ni veze sa metroom, pričamo o samoj stanici i njenom potpunom završetku.
 
Nije gradeno 50 godine. Imas bruto i neto. Ajde izracunaj neto. Gradeno je od 1995 do 1998 pa 2002 do 2008, 2012 iv2016 do 2018. Kad zaberes 12 godina. Opet neznam gde ti je sad argument. Zemlja se rapala, bila revolucija, bombardovanje, promena drustvenog poredaja, ekonomske sankcije itd. Sad objasni koje veze to ima sve sa lokacijom i draftom.
 
Taj crtez koje si izvukao iz nekog pr spota je uz male knjizice metro 1985 zavoda za izgradnju grada
Konkretan crtez je na 4 strani...
 
Nema veze sto su bili raspad države, sankcije, rat, revolucija, Korinavirus, vanzemaljci...

Ako je neki projekat prošao kroz 4 razne države, desetak Vlada i JEDINI je projekat u zemlji koji je tako neslavno prošao, pa njemu ne mogu biti krivi ni Tito ni Milosevic ni Djilas ni Vučić.
Znaci da nešto sa tim projektom nije u redu, ne možeš gledati samo godine kad se gradilo i reci pa nije se gradio 50 godina nego 9.

To samo govori da je taj projekat previse kompleksan da bi se sproveo u delo kroz neko normalno vreme koje ne bi trebalo da bude veće od 5 do 10 godina.
A samim tim znaci da nije dobro osmišljen ili je preambiciozan, možda bi ga faraoni ili rimljani završili ali mi to očigledno ne možemo.
 
Vrh