[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708804#p708804:zh36bnqs je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020 01:19[/url]":zh36bnqs]Inače, otkad je Prokop odjednom postao toliko omiljen i branjen na ovom forumu? To neki novi trend?
Ne znam koliko se ovo može odnositi direktno na mene, al' ajd da kažem nešto na tu temu.
Na stranu to što živim u soliterima pored Prokopa, oduvek sam branio Prokop. Ne zato što živim pored njega, pa sam eto sentimentalan i subjektivan, kako kažu neki, nego zbog nekih stavova koji provejavaju forumom, a koji mi smetaju, tačnije, sa kojima nikako ne mogu da se složim.
Kao prvo, slažem se sa tobom što se tiče današnjih stručnjaka i majstora. Tol'kih rekonstrukcija sam se nagledao po gradu, i svaka nova izgleda sve gora i gora od prethodne. Nekako me uhvati neka tuga kada vidim da ulice rade radnici koji dnevno saspu u sebe više flaša piva nego li što saspu ploča po trotoaru, gde pritom savaka vodi svoju politiku, gde su neke u startu rasklimatane, druge štrče, taktilne ploče idu na bandere, bilborde i stabla... Ne mislim da smo nekad bili velesila u građevinarstvu, ali smo imali daleko kvalitetniji i stručniji kadar nego li danas. Apropo toga i Prokopa, par stvari. Kada voz dolazi sa NBG, prolazi nadvožnjakom preko Sajma, a u neposrednoj blizini zgrada, pa onda mini tunelom tik ispod zgrada na Mostaru. Dalje, po izlasku sa Prokopa i dalje ka Pančevačkom mostu / Rakovici, opet prolazi maltene tik ispod zgrada. Kada god sam išao Humskom do škole, svaki put kada bi prošao neki voz, osetio bih to pod nogama. I dan danas tu stoje stambene zgrade u Humskoj i Gornjačkoj, Internat vojne gimnazije, Klinika za kožne bolesti, Bolnica za bolesti zavisnosti, zgrade u Humskoj, Stadion JNA, zgrade u Dr Milutina Ivkovića i Ljutice Bogdana... Nisam čuo da se bilo šta od toga počelo urušavati ili da su popucali zidovi na zgradama, odnosno stanovima.
Drugo, mnogi ovde spominju kako kada izađu iz Prokopa, ne vide ništa oko sebe, sve sama pustara, za razliku od drugih stanica. A kada bih krenuo da nabrajam, pa 2/3 stanica novog BG čvora su sa istim pogledom, da se tako izrazim. Dalje, spominje se kako je Prokop na lošem mestu, nedovršena stanica i sl. , te da zato nema putnika, a kako je Karađorđev park odlično pozicioniran te da je zato i logično to što ima tako ogroman broj putnika. A gotovo niko pritom da se dohvati činjenice da Karađorđev park izgleda identično kao i Prokop, nedovršeno, uz već spominjanu činjenicu da je čisto pukom srećom Karađorđev park baš na tom mestu gde jeste, jer nisu znali gde tačno da uglave stanicu. Dalje, na forumu je prikazivan grafikon broja putnika po stanicama, dok je još uvek postojala samo jedna linija BG: voza, i to na relaciji Pančevački most - Batajnica. Karađorđev park i Vukov spomenik su bile stanice sa najvećim brojem putnika, dok su Prokop i Zemun polje bili sa najmanjem brojm putnika. Stekao sam utisak da nekima nije baš pravo kada istaknem činjenicu da su Karađorđev park i Vukov spomenik stanice sa najboljom pokrivenošću gradskim prevozom, a Prokop i Zemun polje sa najlošijom i da bi bilo isto sa Karađorđevim parkom i Vukovim spomenikom da su pokriveni gradskim prevozom kao Prokop. Tu dolazimo do još jednog , začaranog kruga, poput plaćanja BUS PLUS - a. Jedni kažu da treba prvo da se poveća broj putnika koji koristi Prokop, pa da se tek onda javlja realna potreba za uvođenjem neke nove linije i povećanjem kapaciteta postojećih linija gradskog prevoza, dok mi drugi tvrdimo da se to nikada neće desiti samo od sebe, jer realno, što bi neko koristio Prokop sa linijama gradskog prevoza koje saobraćaju u proseku na 28 minuta, naspram pojedinih drugih stanica gde imaju prevoz u proseku na 2.8 minuta.
Po prebacivanju GŽS sa Savskog trga na Prokop, i pretvaranjem istog u novu GŽS, logično bi bilo, ali ne i ovde na forumu, da se poboljša povezanost sa linijama gradskog prevoza. Ne traži se da to bude nešto poput pokrivenosti Savskog trga i starog BAS - a, već jedna do dve tri linije sa normalnim taktom. Ali to je za neke bespotrebno, pošto je Prokop Bogu iz nogu i teškoj periferčini do koje je potrebno tri dana jahanja.
Za kraj, iako bi bilo logično da Prokop pretvaranje u novu GŽS dobije na značaju, on je upravo suprotno, još više izgubio na značaju, kako kod ovih na vlasti, tako i kod pojedinaca na forumu, što se da videti i po raspravi oko metroa.