Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Postojeći tuneli stoje već decenijama ali ne ispod toliko velikih i važnih objekata kao što je KCS, i ne toliko malo ispod njihovih temelja.

A što se tiče pitanja za Prokop - pa iskreno, ništa me više ne bi čudilo kod njega pa ni to da je neko ofrlje projektovao te kasete. Na kraju krajeva, realizacija Prokopa i jeste krenula kasnih 70ih, u vreme kad je počela i opšta stagnacija društva, države i ponajviše - (beogradskog) urbanizma.
 
ja koliko znam tunel prolazi malo ispod hrama pa eno ga hram ne mrda. u vreme kada je realizovan prokop, tj kada je gradjen vracarski tunel isti ti nasi neimari su gradili ozbiljne projekte sirom sveta, mislim da nisu zasluzili da se sprdas sa njima.
 
A kako se ja to sprdam? Tako što iskazujem brigu i činjenično stanje? Ajde ako možemo bez tih dramatizacija...

Prvo, niti je naše građevinarstvo u celini bilo toliko neverovatno kao što se od vajkada priča... (podseća me na mitomaniju o famoznoj JNA i njenom značaju u svetu) niti sam ja rekao da ljudi koji su gradili Prokop i tunele ispod BG ne znaju svoj posao, već sam rekao da je Prokop kao projekat promašaj pun propusta i gluposti. Te da me ne bi čudilo da je napravljen propust i u projektovanju kaseta i budućih tunela ispod KCS.

Samo postojanje Prokopa kao objekta i projekta potvrđuje i prvo i drugo. Jer je njegova izgradnja započela tek pošto su se javile ozbiljne podele u struci. Tek pošto je čeprkano po GUP i metro planovima i svašta nešto dorađivano i menjano. I tek pošto je politika umešala svoje prste i zapela da baš tu bude GŽS umesto u Bloku 42.

Tako da nije to nikakvo sprdanje nego konstatovanje kako nas karijeristi i političmari već decenijama koče i sakate. I na tome treba insistirati i ponavljati što češće, da se i budućnosti ne bi desile slične gluposti. Da se spuca 2 milijarde evra u rupčagu koja će ostati poluprazna i biti kočnica za još mnoge druge infrastrukturne projekte.

Ako hoćete da pričamo o Prokopu u detalje, možemo i tako. Ja sam se fala bogu dobrano edukovao o njegovim propustima, i sa aspekta saobraćaja, i sa aspekta građevinarstva i sa aspekta arhitekture. Znam po nekoliko propusta iz svake od tih sfera. Pa ako ćemo već da seciramo reči i vagamo jel kaka ili govance, može i tako. A vi ako mislite da ona beskorisna gomila betona stvarno vredi 2 milijarde evra i okretanja celog metro plana naopačke samo da bi se iskoristile čuvene kasete, baš super. Ali to neće naterati ljude da se sjate u tu nesrećnu rupčagu.
 
pa jbg, ja mislio da je dramatizacija da bi metro isao mostom moracica preko autoputa i posle urusio klinicki centar. reci da je u beton na prokopu ulozeno dve milijarde evra jel dramatizacija? posto si se ti informisao i edukovao a ja nisam necemo dalje da gusimo ljude. pozz
 
Do 2006. je bilo uloženo između milijardu i milijardu i po evra.

http://www.nin.co.rs/arhiva/2540/11.html
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... _id=201022
https://www.danas.rs/beograd/nezavrsena ... na-prokop/

Prokop bez ukupno 2 milijarde se nikad neće završiti. Nema šanse da se kompletira sve ovo što je ostalo bez upumpavanja još bar 500 miliona evra. Ne znam kakav si s matematikom, ali vidiš to ti je jedna krštena metro linija. Koja je Beogradu mnogo potrebnija nego Prokop.

Elem, vidim da si sa tipične srpske internet taktike izvrtanja reči (most Moračica, KCS će da se uruši ako ispod prođe metro, kritika = sprdnja...) prešao u drugu najomiljeniju taktiku u Srba na netu - bežanje sa teme kad nemaš argumenata. Al dobro, to samo potvrđuje moje pisanje i tvoje neznanje. Kad skupiš nove argumente, javi se pa da nastavimo. Pozz.

P.S.
U međuvremenu vi koji ste redovni na temi i znate sve najbolje, javljajte kako napreduju radovi i šaljite slike putnika kako koriste taj Prokop. Pa na svakih godinu dana da napravimo kolaž fotografija i da vidimo kako raste ta famozna stanica, i mase ljudi oko nje. :) Jedva čekam da vidim hiljade putnika kako se vrzmaju po stepenicama i onim famoznim liftovima što vode do famoznih ostrvce-perona ispod gigantske sauna-ploče. :) Vi pravite kolaž tih fotografija a ja ću da beležim nove stavke u troškovima i propustima. Pa tamo negde 2074. da slavimo, kako otvaranje kompletne stanice, tako i čitav vek njene gradnje. Jedva čekam. :D Pozz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708694#p708694:31daerru je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Feb 2020 18:18[/url]":31daerru]Do 2006. je bilo uloženo između milijardu i milijardu i po evra.

http://www.nin.co.rs/arhiva/2540/11.html
https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... _id=201022
https://www.danas.rs/beograd/nezavrsena ... na-prokop/

Prokop bez ukupno 2 milijarde se nikad neće završiti. Nema šanse da se kompletira sve ovo što je ostalo bez upumpavanja još bar 500 miliona evra. Ne znam kakav si s matematikom, ali vidiš to ti je jedna krštena metro linija. Koja je Beogradu mnogo potrebnija nego Prokop.
Na kraju ćemo dobiti metro liniju koja će biti krštena, jer ćemo svi mi, a i ljudi u svetu krstiti i levom i desnom rukom, kako smo uspeli tolike pare da spucamo a da ni jedan jedini problem gradskog prevoza nismo rešili. :D
 
ok,, spustamo loptu, nije dve nego jedna. u sta je tacno u prokopu ulozeno milijadu evra? ili ajmo drugacije, ako je stanica prokop kostala milijardu evra, koliko su pojedinacno kostali novi zeleznicki most, stanica kod vuka, vracarski tunel?

vidim na drugoj temi zagovaras iseljenje klinickog centra i pretvaranje tog dela u studenski kampus. to ima smisla i sanse a nema smisla i sanse da se izgradjeni i zavrseni objekti klinickog centra i glavne zeleznicke stanice povezu metro linijom?

bezim od teme pitajuci te da objasnis kako mozetunel ispod hrama a ne moze ispod bolnice? da objasnis sta sprecava izgradnju normalnog nadvoznjaka iznad autoputa? nemam argument da je sve sto je izgradjeno uradjeno na osnovu proracuna i planova i da sve stoji na svom mestu dok me ti sto bi reko onaj, zasipas istinom brzinom munje, sve sevajuci argumentima? ok, ja sam klasican srpski ignorant i internet troler, izvini na smetnji
 
Opa, ipak si odlučio da ostaneš a? Baš me čudi. :mrgreen:
Kažeš ajd da spustimo loptu a onda nastavljaš da preuveličavaš i izvrćeš? :lol: Klasika. No dobro, nisi ni prvi ni poslednji koji to pokušava sa mnom.
Pa, da nastavimo... 8)
u sta je tacno u prokopu ulozeno milijadu evra?
U onu gomilu betona, čelika i peska koja stoji prazna i nedovršena već pola veka. Znaš, beton jeste jeftin ali nije džabe. Čelik pogotovu.
Da ne pričam da je trebalo sve to dopremiti, izgraditi, uraditi stabilizaciju i potporu za one solitere pored, drenažu što je Zuma slikao i pominjao ranije, instalacije... Sve to košta. Pogotovu kad se pravi ploča veličine tri gradska bloka usred nedođije okružena tunelima i mostovima.
vidim na drugoj temi zagovaras iseljenje klinickog centra i pretvaranje tog dela u studenski kampus.
Ja zagovaram? :lol: Šta zagovaram? Jel si čitao ili si opet pretpostavio pa počeo da srljaš u zaključke na slepo?
Izgradnja nove zgrade KCS i premeštanje 70% celokupnog bolničkog kruga je zamisao starija i od Prokopa. To nije pitanje ''da li'' već kada će se ostvariti. I to nije nikakva moja ideja.
Ono o čemu sam ja pričao na drugoj temi je da deo kliničkog kruga koji se oslobodi premeštanjem u novu zgradu, bi mogao da se iskoristi da se smeste neki fakulteti, domovi ili ustanove. Znaš ono, kao u belom svetu, da studentu fakultet bude na 5 min hoda od sobe. Ne na drugom kraju faking grada, pa tako x30.
to ima smisla i sanse a nema smisla i sanse da se izgradjeni i zavrseni objekti klinickog centra i glavne zeleznicke stanice povezu metro linijom?
Ti mora da si mnogo naivan ako misliš da sve što se ikad usvoji kao zvaničan plan i strategija garantuje da je to najbolje i najsmislenije. Evo da te pitam, jel ima smisla da se most stavi na livadu? Nema. Ali eto, i to se izabralo. Jel to znači da je tako najbolje? Ne, apsolutno nije.
Ili si možda od onih koji misle da neko u Titovoj Jugoslaviji nikad ne bi dozvolio nešto što nije u interesu grada i naroda? Reko bih da je to problem kod tebe. Epa vidiš, dešavalo se i to. I to sam pomenuo, kad sam rekao da baš krajem 70ih dolazi do razdora u struci i pretumbavanja svih dotadašnjih planova i ideja. A rezultate svi znamo i vidimo.

Tunel ispod Hrama, tunel ispod Hrama, krekete krekete... Ako Hram leži na dobrom i čvrstom tlu, i na platou (što i jeste), nije nikakav problem da ispod njega prolazi tunel. Ako pak objekat leži na padini, i na lošem zemljištu, pa može njega da gradi ko god oće, on će posle dovoljno vremena opet početi da tone ako se ispod njega progura tunel.
da objasnis sta sprecava izgradnju normalnog nadvoznjaka iznad autoputa?
Dabldeker autobus.
nemam argument da je sve sto je izgradjeno uradjeno na osnovu proracuna i planova i da sve stoji na svom mestu dok me ti sto bi reko onaj, zasipas istinom brzinom munje, sve sevajuci argumentima? ok, ja sam klasican srpski ignorant i internet troler, izvini na smetnji
Ja ja ja, proračun, jugoslovenski neimari, JNA četvrta sila Evrope, bla bla... nego, reci mi da znam, jel si završio s trolovanjem pa sad definitivno ideš sa teme, ili ćeš opet da se vratiš zarad još malo cirkusa? Da znam da li da pišem dalje. Da ne gušimo ljude bezveze.
 
Jel ovo na Prokopu ima i parking na ploci? :)
 

Prilozi

  • IMG_20200215_203512.jpg
    IMG_20200215_203512.jpg
    69 KB · Pregleda: 1.834
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708722#p708722:33e36vrl je napisao(la):
trialin » Sat Feb 15, 2020 8:37 pm[/url]":33e36vrl]Jel ovo na Prokopu ima i parking na ploci? :)
Ne znam da li je ozbiljno pitanje ili ne, ali ta ploča je toliko velika da bi se tu bez problema postavio parking, verovatno i cela medjugradska autobuska stanica. Drug mi je živeo u soliteru pored, pa smo gledali odatle radove, meni je bilo fascinantno koliko je veliko.
 
Koliko bi uticalo na okolni saobraćaj da se sa postojećom infrastrukturom izgradi ta autobuska stanica? Bilo da je u pitanju Lasta, bilo da je BAS? Živim u tim soliterima, ali nisam upoznat sa tačnom srazmerom obima saobraćaja Laste i BAS-a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708707#p708707:iwqy3h7s je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Feb 2020 06:57 pm[/url]":iwqy3h7s]
u sta je tacno u prokopu ulozeno milijadu evra?
U onu gomilu betona, čelika i peska koja stoji prazna i nedovršena već pola veka. Znaš, beton jeste jeftin ali nije džabe. Čelik pogotovu.
Da ne pričam da je trebalo sve to dopremiti, izgraditi, uraditi stabilizaciju i potporu za one solitere pored, drenažu što je Zuma slikao i pominjao ranije, instalacije... Sve to košta. Pogotovu kad se pravi ploča veličine tri gradska bloka usred nedođije okružena tunelima i mostovima.
Поменута милијарда долара (мада се често заправо помињало улагање око милијарду марака) потрошена је на изградњу целог новог железничког чвора у Београду, а то значи не само на саму станицу Београд центар (ту заправо најмање) већ на све остале делове (тунели испод града, двоколосечни вијадукт преко сајма и мост преко Саве, све остале нове станице на сва три крака новог чвора, комплетна нова железничка пруга и електро мрежа и опрема итд.). Људи се стресирају мислећи да је поменута милијарда дата за једну станицу, зато не треба мистификовати и секирати неинформисане а могуће је добронамерне... :wink:
 
Nije cela milijarda otišla na Prokop ali da, jeste najveći deo u iznosu od nekoliko stotina miliona. I još toliko će sigurno otići dok Prokop ne postane ono što je Igor ranije kačio (preneo) u vidu rendera i zamišljenog izgleda kad se završi. Posisaće ta crna rupa još mnogo para u narednim decenijama.
 
Најмањи део на саму станицу, а за објекат на плочи треба још 50 мил.евра и то ће углавном финансирати улагач у тржни центар, ако се нађе такав :)
 
Ne, kao što rekoh, nekoliko stotina miliona evra od 1977 do danas.

Inače, otkad je Prokop odjednom postao toliko omiljen i branjen na ovom forumu? To neki novi trend?
 
Џабе си упоран, најмање је дато на станицу, главнина је потрошена за чвор у целини који је несразмерно већи грађевински подухват :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708804#p708804:zh36bnqs je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020 01:19[/url]":zh36bnqs]Inače, otkad je Prokop odjednom postao toliko omiljen i branjen na ovom forumu? To neki novi trend?
Ne znam koliko se ovo može odnositi direktno na mene, al' ajd da kažem nešto na tu temu.

Na stranu to što živim u soliterima pored Prokopa, oduvek sam branio Prokop. Ne zato što živim pored njega, pa sam eto sentimentalan i subjektivan, kako kažu neki, nego zbog nekih stavova koji provejavaju forumom, a koji mi smetaju, tačnije, sa kojima nikako ne mogu da se složim.

Kao prvo, slažem se sa tobom što se tiče današnjih stručnjaka i majstora. Tol'kih rekonstrukcija sam se nagledao po gradu, i svaka nova izgleda sve gora i gora od prethodne. Nekako me uhvati neka tuga kada vidim da ulice rade radnici koji dnevno saspu u sebe više flaša piva nego li što saspu ploča po trotoaru, gde pritom savaka vodi svoju politiku, gde su neke u startu rasklimatane, druge štrče, taktilne ploče idu na bandere, bilborde i stabla... Ne mislim da smo nekad bili velesila u građevinarstvu, ali smo imali daleko kvalitetniji i stručniji kadar nego li danas. Apropo toga i Prokopa, par stvari. Kada voz dolazi sa NBG, prolazi nadvožnjakom preko Sajma, a u neposrednoj blizini zgrada, pa onda mini tunelom tik ispod zgrada na Mostaru. Dalje, po izlasku sa Prokopa i dalje ka Pančevačkom mostu / Rakovici, opet prolazi maltene tik ispod zgrada. Kada god sam išao Humskom do škole, svaki put kada bi prošao neki voz, osetio bih to pod nogama. I dan danas tu stoje stambene zgrade u Humskoj i Gornjačkoj, Internat vojne gimnazije, Klinika za kožne bolesti, Bolnica za bolesti zavisnosti, zgrade u Humskoj, Stadion JNA, zgrade u Dr Milutina Ivkovića i Ljutice Bogdana... Nisam čuo da se bilo šta od toga počelo urušavati ili da su popucali zidovi na zgradama, odnosno stanovima.

Drugo, mnogi ovde spominju kako kada izađu iz Prokopa, ne vide ništa oko sebe, sve sama pustara, za razliku od drugih stanica. A kada bih krenuo da nabrajam, pa 2/3 stanica novog BG čvora su sa istim pogledom, da se tako izrazim. Dalje, spominje se kako je Prokop na lošem mestu, nedovršena stanica i sl. , te da zato nema putnika, a kako je Karađorđev park odlično pozicioniran te da je zato i logično to što ima tako ogroman broj putnika. A gotovo niko pritom da se dohvati činjenice da Karađorđev park izgleda identično kao i Prokop, nedovršeno, uz već spominjanu činjenicu da je čisto pukom srećom Karađorđev park baš na tom mestu gde jeste, jer nisu znali gde tačno da uglave stanicu. Dalje, na forumu je prikazivan grafikon broja putnika po stanicama, dok je još uvek postojala samo jedna linija BG: voza, i to na relaciji Pančevački most - Batajnica. Karađorđev park i Vukov spomenik su bile stanice sa najvećim brojem putnika, dok su Prokop i Zemun polje bili sa najmanjem brojm putnika. Stekao sam utisak da nekima nije baš pravo kada istaknem činjenicu da su Karađorđev park i Vukov spomenik stanice sa najboljom pokrivenošću gradskim prevozom, a Prokop i Zemun polje sa najlošijom i da bi bilo isto sa Karađorđevim parkom i Vukovim spomenikom da su pokriveni gradskim prevozom kao Prokop. Tu dolazimo do još jednog , začaranog kruga, poput plaćanja BUS PLUS - a. Jedni kažu da treba prvo da se poveća broj putnika koji koristi Prokop, pa da se tek onda javlja realna potreba za uvođenjem neke nove linije i povećanjem kapaciteta postojećih linija gradskog prevoza, dok mi drugi tvrdimo da se to nikada neće desiti samo od sebe, jer realno, što bi neko koristio Prokop sa linijama gradskog prevoza koje saobraćaju u proseku na 28 minuta, naspram pojedinih drugih stanica gde imaju prevoz u proseku na 2.8 minuta.

Po prebacivanju GŽS sa Savskog trga na Prokop, i pretvaranjem istog u novu GŽS, logično bi bilo, ali ne i ovde na forumu, da se poboljša povezanost sa linijama gradskog prevoza. Ne traži se da to bude nešto poput pokrivenosti Savskog trga i starog BAS - a, već jedna do dve tri linije sa normalnim taktom. Ali to je za neke bespotrebno, pošto je Prokop Bogu iz nogu i teškoj periferčini do koje je potrebno tri dana jahanja.

Za kraj, iako bi bilo logično da Prokop pretvaranje u novu GŽS dobije na značaju, on je upravo suprotno, još više izgubio na značaju, kako kod ovih na vlasti, tako i kod pojedinaca na forumu, što se da videti i po raspravi oko metroa.
 
Uopste nisam mislio na tebe Sole. Cudim se jer smo samo par strana ranije svi pisali koliki je ovo promasaj i jad a sad odjednom ispade bog zna kako proracunat i smislen projekat.

Ostalo citam i odgovaram sutra.
 
znaci za dan smo sa dve malijarde dosli do par stotina miliona. idem sad da spavam na miru, ovo ide u pravom smeru
 
Dilema Prokopa je danas metro ili ne. Zadnji CIPov projekt ga nije predvideo, zato sada i nerade nista. Za prvu liniju ima dve varijante, jedna sa i jedna bez Prokopa. Ceka ga ili neceka ga metro, ali ceka se da se razjasni da li ga ceka. Historijska dilema je sto je posle revolucije nova vlast zaustavila da zavrsi ovaj socialisticki projekt. Secamo se da je nekadasnjom opozicijom 90ih Prokop sluzio kao omrazen projekt. Kao da je u pitanju atomska centrala sred Beograda. Taj emotivni naboj oko te stanice cak i danas postoji. Sa urusavanjem zeleznica u Srbiji je i Prokop marginalizovan. Ako one dozive pravu renesansu, dozivece i Prokop.
 
Meni metro iskreno gubi smisla ako neće povezati glavnu železničku stanicu sa gradom. Gde to ima u svetu? A prokop sam po sebi ne bi bio toliko marginalizovan da su raščistili kuće u Prokupačkoj, srušili rudo i BIP (ili ono što se tu sme rušiti, nisam upućen) i izgradili veliku saobraćajnicu od Bulevara Kralja Aleksandra Karadordjevića do Bulevara Oslobodjenja preko prokopa.
Možda nije najbolje poredjenje ali pogledajte železničku stanicu u Novom Sadu, tu u okolini nije bukvalno ništa postojalo osim njiva dok nisu izgradili tu stanicu, pa su oko stanice širili grad. Ako se Prokop adekvatno poveže sa ostatkom grada onda će i stanica privući veći broj ljudi, kapitala itd. pa nećemo više govoriti kako je taj prokop tamo negde van grada na periferiji...
82038334_3250749504941311_9174060301853655040_n.jpg
 
Иначе, већ се показало да ће у пракси главна и најоптерећенија жел. станица бити она новобеоградска а која јесте повезана метроом, тачније другом линијом. То се десило у оном малом прозору по укидању главне а пре почетка реконструкције пруге до НС-а. А обзиром на обим пословне и стамбене градње на НБГ-у као и на нову бус станицу поред та разлика ће бити још драстичнија.
 
Sole,

Zapravo iz svih naših prethodnih diskusija gde smo pominjali Prokop, uopšte te nikad nisam doživljavao kao ''branioca'' istog. Možda zato što bi argumentovano iznosio stavove za i protiv, za razliku od nekih kojima se rasprave svode na izvrtanje reči i bežanje s tema.

O jugoslovenskom građevinarstvu mislim slično što i o njenoj industriji. Imalo je štošta za poštovanje, ali to znači da ga treba preuveličavati i dizati u nebesa, kao što ljudi danas vole da rade. Uostalom bespredmetno je uopšte ulaziti u tu raspravu jer prvo, ovde se ne priča o kvalitetu radova nego o kvalitetu projek(a)ta i kako je Prokop kao ideja nastao i prerastao u ovo što je danas. Priču o ''jugoslovenskim neimarima'' je u nedostatku boljih argumenata pokrenuo član koji dve strane brani čast i ugled najvećeg promašaja u istoriji Beograda a do sad u svojim iskazima nije dao nijedan konkretan argument u tu svrhu osim ničim izazvanih jugonostalgičarskih pamfleta i bljuvotina. A drugo, jugoslovenskog građevinarstva više odavno nema. Ono što je ostalo je tek pomalo u tragovima. Zamenile su ga rođačke i partijske firme koje ne mogu ni betonsku podlogu da izliju kako treba, i/ili strani izvođači koji se biraju po naopakim receptima i kriterijumima.

Otud i moja zaintrigiranost kako neko misli da u onoj nesrećnoj dolini autoputa zbudži i metro kolosek, i nadvožnjak, i saobraćajnicu od Hitne pomoći do ''Tiršove 2'' i tunel. A sve to ispod već izgrađenih objekata, na strmoj padini, u današnjim (ne)uslovima. Da li je moguće? Naravno. Sve je moguće. Ali je pitanje koliko je normalno, isplativo i racionalno.

Dalje, kada kažem da je Prokop usred nedođije, to ne znači da je on pravolinijski daleko od centra, niti da su okolna naselja bestragije i periferija. Mislim u smislu da je očajno povezan sa gradom, jer je izgrađen na promašenoj lokaciji sa promašenim idejama. Tu se sad ljudi, pogotovu zadrti branioci te crne rupe, pecaju na priče kako će se to bog zna kako promeniti kad/ako se do Prokopa sprovede metro. A istina je da čak ni uz to, Prokop nikad neće ostvariti svoj pun potencijal, niti opravdati stotine miliona evra koji su uloženi i koji će tek biti uloženi u njegovu izgradnju i završetak.

Znam ja šta žulja ove zadrte branitelje Prokopa. Teško im je da se pomire sa činjenicom da je ceo projekat promašaj, da je postao sramota moderne Srbije i njenog građevinarstva i urbanizma, i da je u njega upumpano toliko para da je moglo da se napravi dve LRT linije, a da do dana današnjeg nije ispunio ni delić onoga što se od njega očekivalo. I s jedne strane razumem to. Nije lako pomiriti se s time. Pola veka gradnje, hektari zemljišta, jezera betona i stotine miliona evra upumpano u jednu stanicu, a rezultat tek par desetina ljudi koji se tu ukrcavaju na BG voz, nešto što je nekad trebalo da bude regionalna železnica a na kraju postade jadan surogat za metro. Ali razlog zašto se treba vraćati na to i isticati tu sramotu u projektovanju i gradnji te crne rupe, jeste upravo da se u budućnosti ne bi ponavljale takve gluposti i pljačke.

Usput, čudno je slušati ljude, šatro nepristrasne i objektivne, i na forumu i van njega, kako poistovećuju teranje metroa ka BnV sa zapostavljanjem Prokopa. A zaboravljaju da je Prokop bio zanemaren i izostavljen i u nekoliko drugih starijih planova i studija za metro. A sad kad se i pojavila mogućnost da Prokop dobije tu svoju famoznu liniju metroa, sad kukaju jer im nije dovoljna ta jedna nego bi još. Jer znaš, čuvene kasete su izgrađene, pa ko veli dok se ne iskoriste sve do jedne, nema odustajanja od novih metro linija. A ne kapiraju da će lokacija biti i ostati samo (megalomanska) presedačka tačka i da nikad neće postati de facto glavna žel stanica. Jedino što će guranje metroa kroz njega doneti jeste da ono nešto malo putnika iz unutrašnjosti koji na pregled u KCS radije dolaze vozom nego autobusom, će koristiti tu stanicu da sa voza pređu na metro i prevezu se 400m do KCS. Ako je to maksimalni domet i opravdanost Prokopa i celokupnog pičvajza koji je nastao i rastao sa njim i oko njega, onda ne znam šta da kažem. Ako ništa drugo, moći ćemo da se hvalimo u svetu kako imamo najskuplju i najmegalomanskiju presedačku stanicu. Pa dobro, mora neko i to...
 
Tvoja argumentacija bazira na hipotezi da nije zavrsen sto je promasaj, ali je mnogo veca verovatnoca da je promasaj sto nije zavrsen. Tako kontroliraj da li koristis zamenu teza. Sto je sigurno, nije zavrsen, sto nije sigurno da je promasaj.
 
Vrh