Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Pa dok se Prokop završi ja više neću ni biti živ.
Dobro dobro ajde... zezam se malo. Biću živ al ću biti u staračkom domu.

P.S.
Ako se neki projekat (a da nije most preko Beringovog moreuza npr) gradi pola veka, a i dalje ne daje ni delić onoga što se od njega očekivalo, kako drugačije da se okarakteriše nego kao promašaj?

Ovde ne pričamo o novom stadionu, o nečemu što može da čeka i da pritom ne ometa grad, pa da kažemo ''nije promašaj, samo predugo traje, ali kad se napravi, vredeće svaku paru''. Ovde pričamo o nečemu što pola veka sakati i koči grad na nekoliko načina, a čemu se i dalje ne nazire kraj. Ne razumem koliko još treba da se strpim, i koliko još para da se potroši na njega, da bi smelo da se presudi da li je promašaj ili ne?

Ozbiljno pitam. Jer je jasno ko dan da on ni 2030. neće biti kompletiran. Stoga pitam, koliko još treba da se istrpi da bi se steklo pravo da se kaže da je projekat, dakle zamisao, ideja, plan... promašaj?
 
Treba uracunati da je i Z. ST. NBgd, Rakovica i Vukov spomenik derivat resenja Prokop. Bez novog resenja nebi bilo ni jedno ni drugo ni trece. Isto i za Bg:voz/Beovoz koji su derivati odluke za resenje "Prokop". Nemozemo ga nazvati "promasajom", nego fundamentalnom rekonstrukcijom zeleznickog saobracaja u Beogradu. Sistem je ipak u funkciji sa nedostatkom zavrsetka najvaznije stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708893#p708893:395qlsyy je napisao(la):
orjen » Ned Feb 16, 2020 1:30 pm[/url]":395qlsyy]Treba uracunati da je i Z. ST. NBgd, Rakovica i Vukov spomenik derivat resenja Prokop. Bez novog resenja nebi bilo ni jedno ni drugo ni trece. Isto zaza Bg:voz i Beovoz koji su derivati odluke za resenje "Prokop". Nemozemo ga nazvati "promasaj", nego fundamentalnom rekonstrukcijom zeleznickog saobracaja u Beogradu. Sto nije promasaj.
Tako je. Novi bg čvor je itekako dobro isplaniran i da nisu naši preci izradili taj projekat onda bi danas dobili nešto daleko gore (verovatno glavnu železničku stanicu kod Makiš Polja ili tako nešto)
Najveći problem je u tome što ne postoji želja da se završi ni prokop, ni stanica novi bg, niti teretna obilaznica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708817#p708817:op8jyuhc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020 03:49[/url]":op8jyuhc]Uopste nisam mislio na tebe Sole.
Ma to sam više hipotetički napisao. Znam da se ne odnosi na mene.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708817#p708817:op8jyuhc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020 03:49[/url]":op8jyuhc]Uopste nisam mislio na tebe Sole.
Ma to sam više hipotetički napisao. Znam da se ne odnosi na mene.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708881#p708881:op8jyuhc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020 11:59[/url]":op8jyuhc]Dalje, kada kažem da je Prokop usred nedođije, to ne znači da je on pravolinijski daleko od centra, niti da su okolna naselja bestragije i periferija. Mislim u smislu da je očajno povezan sa gradom, jer je izgrađen na promašenoj lokaciji sa promašenim idejama. Tu se sad ljudi, pogotovu zadrti branioci te crne rupe, pecaju na priče kako će se to bog zna kako promeniti kad/ako se do Prokopa sprovede metro. A istina je da čak ni uz to, Prokop nikad neće ostvariti svoj pun potencijal, niti opravdati stotine miliona evra koji su uloženi i koji će tek biti uloženi u njegovu izgradnju i završetak.
Da li će se nešto promeniti ili ne, po uvođenju metroa kroz Prokop, naravno na bolje, ne mogu da tvrdim sa sigurnošću, ali ono što znam sa sigurnošću je, što gotovo niko ne želi da prizna na forumu, je da iskorišćenost ŽS (množina), izuzimajući Rajovicu, usko diktira njena povezanost sa gradskim prevozom. Do sada nisam video da se neko raspisao kao ja, nego se maltene svi nešto hvataju te lokacije kao pijanog plota i jedine validne argumentacije. A ja se uvek setim onog grafikona koji su neki kačili ovde, da su najslabije iskorišćene stanice sa najlošijim gradskim prevozom, a najiskorišćenije one sa najboljom povezanošću gradskim prevozom. Ja bih rekao da tu ipak ima neka tajna veza. :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708881#p708881:op8jyuhc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020 11:59[/url]":op8jyuhc]Usput, čudno je slušati ljude, šatro nepristrasne i objektivne, i na forumu i van njega, kako poistovećuju teranje metroa ka BnV sa zapostavljanjem Prokopa. A zaboravljaju da je Prokop bio zanemaren i izostavljen i u nekoliko drugih starijih planova i studija za metro. A sad kad se i pojavila mogućnost da Prokop dobije tu svoju famoznu liniju metroa, sad kukaju jer im nije dovoljna ta jedna nego bi još. Jer znaš, čuvene kasete su izgrađene, pa ko veli dok se ne iskoriste sve do jedne, nema odustajanja od novih metro linija. A ne kapiraju da će lokacija biti i ostati samo (megalomanska) presedačka tačka i da nikad neće postati de facto glavna žel stanica. Jedino što će guranje metroa kroz njega doneti jeste da ono nešto malo putnika iz unutrašnjosti koji na pregled u KCS radije dolaze vozom nego autobusom, će koristiti tu stanicu da sa voza pređu na metro i prevezu se 400m do KCS. Ako je to maksimalni domet i opravdanost Prokopa i celokupnog pičvajza koji je nastao i rastao sa njim i oko njega, onda ne znam šta da kažem. Ako ništa drugo, moći ćemo da se hvalimo u svetu kako imamo najskuplju i najmegalomanskiju presedačku stanicu. Pa dobro, mora neko i to...
Meni je lično suludo praviti čvorište metro linija na prostoru gde su nekada bili GŽS i BAS, a u širokom luku zaobilaziti iste (Prokop i Blok 42), kao i prostor, pre svega sa naseljenim područjima, i to još i visokom stopom naseljenosti. I na sve to, još se pozivaju kako će ovaj metro plan biti razvojni (mislim na one koji ga rade, a i nekolicinu koja ga zdušno brani). Mi ćemo razvijanjem tih njiva i polja, razviti samo još veće gužve u postojećim linijama gradskog prevoza.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708897#p708897:op8jyuhc je napisao(la):
And7rey » 16 Feb 2020 12:36[/url]":op8jyuhc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708893#p708893:op8jyuhc je napisao(la):
orjen » Ned Feb 16, 2020 1:30 pm[/url]":op8jyuhc]Treba uracunati da je i Z. ST. NBgd, Rakovica i Vukov spomenik derivat resenja Prokop. Bez novog resenja nebi bilo ni jedno ni drugo ni trece. Isto zaza Bg:voz i Beovoz koji su derivati odluke za resenje "Prokop". Nemozemo ga nazvati "promasaj", nego fundamentalnom rekonstrukcijom zeleznickog saobracaja u Beogradu. Sto nije promasaj.
Tako je. Novi bg čvor je itekako dobro isplaniran i da nisu naši preci izradili taj projekat onda bi danas dobili nešto daleko gore (verovatno glavnu železničku stanicu kod Makiš Polja ili tako nešto)
Najveći problem je u tome što ne postoji želja da se završi ni prokop, ni stanica novi bg, niti teretna obilaznica.
Pri tom se još na sva usta hvale o nekakvom proširenju tog čvora, a sve što su do sada radili je samo išlo protiv njega. Čak ni ono što su morali da rade na vojvođanskoj strani Palilule i Rakovički koridor, je neko polurešenje.
 
Nemozemo ga nazvati "promasajom", nego fundamentalnom rekonstrukcijom zeleznickog saobracaja u Beogradu. Sistem je ipak u funkciji sa nedostatkom zavrsetka najvaznije stanice.
A u čemu se ogleda dosadašnji uspeh tog Čvora?

Koliko je doprineo širenju i popularizaciji železnice?
Koliko je ubrzao izmeštanje teretnog žel saobraćaja iz grada?
Koliko je saobraćajno rasteretio grad?
Koliko je urbanistički doprineo gradu?
Ekonomski?


Ljudi, ne znam šta se dešava s forumom/temom zadnjih par nedelja, ali živite u snovima. Znam osobe koje su se pitale o Prokopu (ali nisu bile i poslušane) još dok se niko od nas nije ni rodio. Osobe koje su ceo život posvetile železnici i vole je ko svoje čedo. Kao i osobe koje se danas pitaju, i oko Prokopa, i oko Čvora, i oko železnica. I nijedna od njih nema više nikakve iluzije da će ovim tempom Prokop, pa i famozni Čvor, ispuniti makar i pola očekivanja. Svaka od njih smatra da je to najveći promašaj od projekta u istoriji grada a bogami i železnice.

Nego sad se odjednom pojavi' plan sa metro linijom i pomisao da će nakon pola veka one čuvene kasete napokon biti iskorišćene - do pola... i odma se cela tema i svi dosadašnji stavovi članova okreću za 180 stepeni i Prokop postaje nova uzdanica srpskog građevinarstva i urbanizma. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708888#p708888:2iuaygcg je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020, 12:17[/url]":2iuaygcg]Pa dok se Prokop završi ja više neću ni biti živ.
Dobro dobro ajde... zezam se malo. Biću živ al ću biti u staračkom domu.

P.S.
Ako se neki projekat (a da nije most preko Beringovog moreuza npr) gradi pola veka, a i dalje ne daje ni delić onoga što se od njega očekivalo, kako drugačije da se okarakteriše nego kao promašaj?

Ovde ne pričamo o novom stadionu, o nečemu što može da čeka i da pritom ne ometa grad, pa da kažemo ''nije promašaj, samo predugo traje, ali kad se napravi, vredeće svaku paru''. Ovde pričamo o nečemu što pola veka sakati i koči grad na nekoliko načina, a čemu se i dalje ne nazire kraj. Ne razumem koliko još treba da se strpim, i koliko još para da se potroši na njega, da bi smelo da se presudi da li je promašaj ili ne?

Ozbiljno pitam. Jer je jasno ko dan da on ni 2030. neće biti kompletiran. Stoga pitam, koliko još treba da se istrpi da bi se steklo pravo da se kaže da je projekat, dakle zamisao, ideja, plan... promašaj?

Bende, za zavrsetak prokopa je potrebno jos 80 mil. e. Koliko je Beograd dao za kupovinu autobusa recimo u proteklih par godina? Koliko kosta taj novi stadion koga si spomenuo koja ovi nameravaju da prave? 80 mil e, je koji procenat od 4,5 milijarde e za prvu fazu, prve dve linije metroa? Koliko se kredita uzelo za zeleznicu do sada i koji je procenat 80mile od toga? Koliko se kredita uzelo za puteve i koje je 80mil.e procenat od toga? Ili pitanje koliko se daje para za bnv? Koliko je kostao najobicnije pokockavanje jendog trga?

Dakle kada to uporedis videces da ne cekas ti zato sto je Prokop rupa bez dna, vec zato sto bag** NECE da ga zavrsi. Ko je za to odgovoran? Da se zaista zeli da se on zavrsi, zavrsio bi se za dve godine. Zasto nece da ga sada zavrse, kada su vec tolike kredite uzeli za zeleznicu, je za mene neobjasnjivo nekim racionalnim razlogom, bas kao sto je neobjasnjivo ukidanje trolejbusa 28.

Sto se prolaska metroa iskod prokopa ka KCS tice, uradjen je projekat, kopalo bi se krticom, kao sto se radi u poslednjih 50 godina, kao sto se kopao vracarski tunel kod nas, kao sto se sada predvidja na gotovo celoj deonici.

Preusmeri 95 da ide pored arene, a ne bloka 42, ukini tramvaje, pa da te pitam kome ce stanica na Nbg da bude dostupna.

Koliko je doprineo širenju i popularizaciji železnice?
Koliko je ubrzao izmeštanje teretnog žel saobraćaja iz grada?
Koliko je saobraćajno rasteretio grad?
Koliko je urbanistički doprineo gradu?
Ekonomski?
1. Mnogo. Beovoz 90 tih i Bg voz su primeri
2. Da nije izgradjen novi cvor, danas ne bi bilo ni teoretski druge opcije da idu teretni vozovi nego pored kalimegdana.
2. primer: rekonstrukcija Gazele - Bg:voz. Zagonetka koju je lako resiti
3. Doprineo je saobracajno, a saobracaj je deo urbanizma
4. odgovori pod 1 i 3, pomnozi sa potrebnim brojem zamenskih autobusa (ako ih je uopste i bilo) x km x potrosnja - zagadnjenje - vreme putovanja. Jednacina lako resiva.

Imas jednu zagonetku i jednu jednacinu, resavaju je i osmaci u osnovnoj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708900#p708900:3i45gi78 je napisao(la):
solecar » Ned Feb 16, 2020 12:41 pm[/url]":3i45gi78]Da li će se nešto promeniti ili ne, po uvođenju metroa kroz Prokop, naravno na bolje, ne mogu da tvrdim sa sigurnošću, ali ono što znam sa sigurnošću je, što gotovo niko ne želi da prizna na forumu, je da iskorišćenost ŽS (množina), izuzimajući Rajovicu, usko diktira njena povezanost sa gradskim prevozom. Do sada nisam video da se neko raspisao kao ja, nego se maltene svi nešto hvataju te lokacije kao pijanog plota i jedine validne argumentacije. A ja se uvek setim onog grafikona koji su neki kačili ovde, da su najslabije iskorišćene stanice sa najlošijim gradskim prevozom, a najiskorišćenije one sa najboljom povezanošću gradskim prevozom. Ja bih rekao da tu ipak ima neka tajna veza. :)
Jedan od retkih skorijih smislenih i argumentovanih postova u korist Prokopa i Čvora. U teoriji to lepo deluje, ali kako će da izgleda u praksi videćemo tek tamo kad svi ovde budemo pred penzijom.

Dalje, još od 70ih postoji grupa stručnih ljudi koji su od starta do danas predlagali sledeće: da nova GŽS bude u Bloku 42, ispod/pored nje glavna autobuska stanica. Na mestu Prokopa da bude obična žel stanica (varijante i sa i bez metro konekcije, variralo je kroz vreme). Stara železnička stanica bi ostala u funkciji ali ne kao glavno čvorište već kao krajnja tačka jedne do tri linija metroa i/ili reg železnice. Višak koloseka oko nje i u Savskom amfiteatru bi se sklonilo, a ostao bi jedan dupli kolosek oko Kalemegdana, koji bi otvorio brojne mogućnosti za pravaca (što metroa što reg železnice). Pančevo, Mirijevo, Topčider, Rakovica, itd... svi oni bi mogli da se povežu, kako preko Vuka, tako i preko tog koloseka, koji bi pritom prolazio kroz prostor današnje Luke, Dorćola, ušća (reka), Pristaništa, SA, Sajma i pored Ade.

Nažalost, još od 70ih se obrušavanjem na Prokop udaljilo od tih ideja, a danas je već i uzaludno maštati o tome, kad se sve istumbalo i izmenilo. Ali eto, to je bila jedna od dobrih mogućnosti koje su još na vreme predlagane, ali nije imao ko da sluša.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708903#p708903:3i45gi78 je napisao(la):
milanche » Ned Feb 16, 2020 12:52 pm[/url]":3i45gi78]
Bende, za zavrsetak prokopa je potrebno jos 80 mil. e. Koliko je Beograd dao za kupovinu autobusa recimo u proteklih par godina? Koliko kosta taj novi stadion koga si spomenuo koja ovi nameravaju da prave? 80 mil e, je koji procenat od 4,5 milijarde e za prvu fazu, prve dve linije metroa? Koliko se kredita uzelo za zeleznicu do sada i koji je procenat 80mile od toga? Koliko se kredita uzelo za puteve i koje je 80mil.e procenat od toga? Ili pitanje koliko se daje para za bnv? Koliko je kostao najobicnije pokockavanje jendog trga?
Potrebno je za Prokop još mnogo mnogo više od 80 miliona.
Ne vidim kakve veze ima kupovina autobusa sa ovim. Beograd bez autobusa ne može. Bez Prokopa, paa muči se, kao sa gangrenom, ali preživljava.
Dakle kada to uporedis videces da ne cekas ti zato sto je Prokop rupa bez dna, vec zato sto ba*** NECE da ga zavrsi.
Tako je, što znači da će doveka ostati ovako sakat. Što znači da će postati promašena investicija.
Preusmeri 95 da ide pored arene, a ne bloka 42, ukini tramvaje, pa da te pitam kome ce stanica na Nbg da bude dostupna.
Više mostova, širenje tramvaja po Novom Beogradu (kako je nekad davno i planirano), metro i bolja organizacija saobraćaja (i kolskog i javnog) i ne bi bio nikakav problem da i GŽS i BAS budu u Bloku 42, kako je takođe nekad i planirano.
1. Mnogo. Beovoz 90 tih i Bg voz su primeri
2. Da nije izgradjen novi cvor, danas ne bi bilo ni teoretski druge opcije da idu teretni vozovi nego pored kalimegdana.
2. primer: rekonstrukcija Gazele - Bg:voz. Zagonetka koju je lako resiti
3. Doprineo je saobracajno, a saobracaj je deo urbanizma
4. odgovori pod 1 i 3, pomnozi sa potrebnim brojem zamenskih autobusa (ako ih je uopste i bilo) x km x potrosnja - zagadnjenje - vreme putovanja. Jednacina lako resiva.

Imas jednu zagonetku i jednu jednacinu, resavaju je i osmaci u osnovnoj
1. Da, prvi propao da bi drugom bio donor organa. Premda jeste tačan, popularan je i iskorišćen od strane stanovništva taman koliko i linija 38.
2. Zagonetka je kakve zapravo veze imaju Gazela i BG Voz.
3. Ako misliš da je doprineo saobraćajno time što je oko njega izgrađeno par saobraćajnica, moram da te razočaram - to se ne računa tako.
4. Babe i žabe, ne vidim nikakvu jednačinu. Samo slepo nabadanje i nepoznavanje najosnovnijih pojmova i mehanizama.

Inače svaki sledeći odgovor će biti čist reciprocitet u odnosu na tvoj ton i obraćanje. Koliko snishodljivosti ti uputiš meni, toliko će i tebi biti vraćeno.
 
Bilo je mnogo varijanta mozda 20tak. Izabrana je ona sa najvise glasova u urbanistickom zavodu. Bender Rodrigez, nemoj da nam zamaglavas oci kao da je postojala jedna mnogo bolja varijanta, na glasanju su bili na desetine varijante. Iizglasala se varijanta pod nazivom Prokop. Sto sada usporavas neciju odluku koja je odavno otisla u fioke, bez izgleda da se revidira. Valjda izgradna infrastruktura moze da se napreduje samo sa nastavkom postojecih postrojena a ne na anakronizmom da je postojala bolja varijanta, koja nije dobila vecinu. Varijante sa najvise glasova jedan (Prokop) i dva (Sava D):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647967#p647967:1un0vt78 je napisao(la):
orjen » 12 Aug 2019 04:26 pm[/url]":1un0vt78]
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php
 
Ček, znači ako ja iznesem jednu od varijanti koja je bila bolja, a nije izglasana, to je zamagljivanje očiju?
Auuuu kuki meni, ova tema postade stecište osetljivih pahuljica... Sve se doživljava kao uvreda i agresija. Sve sem kad dvojica članova trećem izvrću reči i kažu mu da se vrati u osnovnu školu jer ne vidi budućnost u Prokopu.

Orjen, izvini molim te. Nadam se da te nisam povredio. :violina:
Da te ne bih više uznemiravao i maltretirao, ti nemoj više da čitaš moje postove. Očigledno tebi ne mogu više ni dobar dan da kažem a da te ne povredim, tako da bolje da se ne mučimo više i ti i ja. :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708930#p708930:21suswd2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020 02:05 pm[/url]":21suswd2]Ček, znači ako ja iznesem jednu od varijanti koja je bila bolja, a nije izglasana, to je zamagljivanje očiju?
Auuuu kuki meni, ova tema postade stecište osetljivih pahuljica... Sve se doživljava kao uvreda i agresija. Sve sem kad dvojica članova trećem izvrću reči i kažu mu da se vrati u osnovnu školu jer ne vidi budućnost u Prokopu.

Orjen, izvini molim te. Nadam se da te nisam povredio. :violina:
Da te ne bih više uznemiravao i maltretirao, ti nemoj više da čitaš moje postove. Očigledno tebi ne mogu više ni dobar dan da kažem a da te ne povredim, tako da bolje da se ne mučimo više i ti i ja. :(
Kazem to sto je je pitanje mnogo komplikovanije nego samo izabrati glavnu stanicu. Tvoje tumacenje nije argumentavono sto ne uzimas celi cvor u obzir. Ako biras jednu drugu varijantu menjas i sve ostalo. Zato mislim da je zamaglavanje. Nije cvor toliko jednostavna jednacina da biras jedan kamen a da netaknes sve ostale. U ostalom problem zadrzavanje i Savskog trga i novog cvora je kompatibilnost u vertikali. Novi cvor prolazi na koti 98 m kroz Beograd, stari na koti 71 m u Savskom amfiteatru i blagom nagibom kroz Topcidersku dolinu. Da se spoje treba raditi "osmicu" sto se i vidi u planovima.

Ne, naravno citam tvoje postove i nisam hteo da budem neobziran prema tvojem postu. Takode ne osecem nista licno kad se kritikuje Prokop. Pristalica sam da se stanica zavrsi. Cak i mislim da je u konstruktivnom smislu dobro resenje. Da u funkcionalnom smislu ne radi ne smatram nedostatkom konstrukcije, nego nedostatkom tercijarne delatnosti zeleznica i grada. Isto vazi i za mnoge aviokompanije koje propadaju ne zbog losih aerodroma, nego zbog lose vodenjem tercijarne delatnosti. Ali Prokopu jos i nedostaju i konstuktivna resenja da bude funkcijonalan, pa bi trebalo kritiku usmeriti na tu smernicu.
 
U ranijem postu sam rekao da je postojala određena grupa ljudi, ja znam ili sam čuo uglavnom za one iz saobraćajne struke, koja je imala tu i tu zamisao (ono što sam opisao u obraćanju Solecaru). Naravno, uz konsultacije sa ostalim strukama ali kažem, ove koje ja znam su/bili su iz saobraćaja. Ovo što si ti priložio je vezano za glasanje Urbanističkog zavoda. Ali ja govorim i o drugim idejama koje su bile u opticaju a koje nisu prikazane na ovom glasanju Urb zavoda ili su stopljene sa nekim drugim. Što je ok, samo kažem jednu od mnogih opcija koje su bile predlagane. Više puta, kroz godine.

Inače prilog je odličan. A i meni je odmah za oko zapala varijanta Sava D. Ostale ću tek naknadno da pogledam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708911#p708911:1weti6h3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Feb 2020, 13:12[/url]":1weti6h3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708903#p708903:1weti6h3 je napisao(la):
milanche » Ned Feb 16, 2020 12:52 pm[/url]":1weti6h3]
1. Mnogo. Beovoz 90 tih i Bg voz su primeri
2. Da nije izgradjen novi cvor, danas ne bi bilo ni teoretski druge opcije da idu teretni vozovi nego pored kalimegdana.
2. primer: rekonstrukcija Gazele - Bg:voz. Zagonetka koju je lako resiti
3. Doprineo je saobracajno, a saobracaj je deo urbanizma
4. odgovori pod 1 i 3, pomnozi sa potrebnim brojem zamenskih autobusa (ako ih je uopste i bilo) x km x potrosnja - zagadnjenje - vreme putovanja. Jednacina lako resiva.

1. Da, prvi propao da bi drugom bio donor organa. Premda jeste tačan, popularan je i iskorišćen od strane stanovništva taman koliko i linija 38.
2. Zagonetka je kakve zapravo veze imaju Gazela i BG Voz.
3. Ako misliš da je doprineo saobraćajno time što je oko njega izgrađeno par saobraćajnica, moram da te razočaram - to se ne računa tako.
4. Babe i žabe, ne vidim nikakvu jednačinu. Samo slepo nabadanje i nepoznavanje najosnovnijih pojmova i mehanizama.

Ne znam sta da ti kazem.
ako ne znas kolike su guzve bile u beovozu 90tih, da se stajalo bukvalno na vratima, da je na desetine hiljada putnika mesecno prevozio, da je prakticno jedini pouzdani prevoz bio...ako ne vidis nikakvu povezanost rekonstrukcije gazele, nesnosnih saobracajnih guzvi, putovanja bukvalno satima i bg voz koji je u tom trenutku bio jedini pouzdani javni prevoz, sa kojim si stizao za 15min od tosinog bunara do vuka...ako sve to nije saobracajni doprinos gradu.... ako sve to nema veze sa ustedom vremena, resursa, energije.... pa onda nista. Ne razumemo se jednostavno.

To su sve cinjenice, koje su lako dokazive, postoje i tacni podaci koliko jos treba para da se sve zavrsi, sta ne dostaje...to su sve egzakni podaci. Moze da se diskutuje oko toga da li je polozaj ok ili nije, uzgred moje misljenje je da polozaj dobar, ali oko ovoh gore navedenih podataka jednostavno nemam sta da polemisem, svi podaci su lako dostupni, dokazivi i egzakni.

prosto nekad imam osecaj da se vodi rasprava da li je zemlja ravna ploca ili okrugla. Kao sto izbegavam temu o metrou upravo zbog toga, tako i ovde ne zelim vise da ulazim u sto puta prezvakanu diskusiju oko prokopa i novog cvora. Za mene licno je to postalo besmisleno i gubljenje vremena. Ko jos ima snage i vremena da se bakce oko ove teme, nek mu je sa srecom :vops:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708934#p708934:1weti6h3 je napisao(la):
orjen » 16 Feb 2020, 14:16[/url]":1weti6h3]Ne, naravno citam tvoje postove i nisam hteo da budem neobziran prema tvojem postu. Takode ne osecem nista licno kad se kritikuje Prokop. Pristalica sam da se stanica zavrsi. Cak i mislim da je u konstruktivnom smislu dobro resenje. Da u funkcionalnom smislu ne radi ne smatram nedostatkom konstrukcije, nego nedostatkom tercijarne delatnosti zeleznica i grada. Isto vazi i za mnoge aviokompanije koje propadaju ne zbog losih aerodroma, nego zbog lose vodenjem tercijarne delatnosti. Ali Prokopu jos i nedostaju i konstuktivna resenja da bude funkcijonalan, pa bi trebalo kritiku usmeriti na tu smernicu.
:kk: :kk: Bukvalno od reci do reci se slazem.
 
Vauuuu, pošto si pokušao da u raspravu o Prokopu nekako uvrstiš i Gazelu, sad pokušavaš da izgradiš priču i oko toga što je Beovoz 90ih bio prepun. Rođače, 90ih je svaki komad prevoza bio prepun. Idući tvojom naopakom logikom, ja mogu da kažem za bilo koji od tadašnjih (i sadašnjih) vidova transporta da je savršen i najbolji jer su svi do jednog tih godina bili prepuni i u svima se stajalo satima.

Dalje, izvlačiš brzinu pristizanja od Tošinog bunara do Vuka kao bog zna kakav argument koliko su Čvor i BG voz doprineli gradu. Jeste, doprineli su u tome. I šta sad, tu se računica završava? Ignorisaćeš koliko su para oni, i infrastruktura oko njih i oko Čvora, u međuvremenu pojeli. Koliko su drugih projekata zaprečili ili obesmislili. Koliko su poslužili kao večiti izgovor za odlaganje pravog krštenog metroa a bogami i tehnički ga ograničili na više načina svojim položajima i konstrukcijama.

Vidim da si lepo iskulirao i činjenicu da BG Voz opstaje samo tako što je Beovoz kanibalizovan i žrtvovan da bi ovaj mogao da funkcioniše. Ignorišeš činjenicu da su time mnoga naselja i gradovi u Okrugu Beograd i pored njega ostali bez brzog i pouzdanog prevoza do Beograda. Bole tebe za to, tebi je bitno da se od Tošinog do Vuka stiže za 10 min i to je to, ko veli dosta od mene. Izvlačiš samo ono što ti se dopada, onda praviš neke nebulozne veze, i to predstavljaš kao celokupnu istinu i jedini potrebni argument za svoje tvrdnje.
To su sve cinjenice, koje su lako dokazive, postoje i tacni podaci koliko jos treba para da se sve zavrsi, sta ne dostaje...to su sve egzakni podaci. Moze da se diskutuje oko toga da li je polozaj ok ili nije, uzgred moje misljenje je da polozaj dobar, ali oko ovoh gore navedenih podataka jednostavno nemam sta da polemisem, svi podaci su lako dostupni, dokazivi i egzakni.
Isto kao i tvoj drugar sa prethodne strane, sve nešto popuješ o podacima i egzaktnosti a opet niko da mrdne guzicom da izvuče makar neki od tih podataka.
prosto nekad imam osecaj da se vodi rasprava da li je zemlja ravna ploca ili okrugla. Kao sto izbegavam temu o metrou upravo zbog toga, tako i ovde ne zelim vise da ulazim u sto puta prezvakanu diskusiju oko prokopa i novog cvora. Za mene licno je to postalo besmisleno i gubljenje vremena. Ko jos ima snage i vremena da se bakce oko ove teme, nek mu je sa srecom. :vops:
E ne znam to za Zemlju, još nisam imao geografiju, to tek u sledećem razredu.
Nego, i ti ideš a? Pa dobro... Ajd' u zdravlje.
 
Nedostatak Sava D je u pravcu savskog, moravskog i barskog koridora. Predvidena lokacije glavne stanica zahtevala bi da se vozovi okrecu u stanici. To u Prokopu nije obaveza. Zato je Prokop konstuktivno u prednosti. Pozicija trougla iza stanice je sustinski geometrijski element tehnickog resenja koji daje Prokopu prednost. U Savi D je ispred, pa zakomplikava opsluzivanja svih pracvca sem Banatskog. Ali Prokop ni ovaj Banatski ne zakomplikuje sto prema Savskom koridoru posluzi kroz Prokop a prema Barskom i Moravskom kroz Vukov spomenik. Uz to,tranzitni transverzalni i longitudinalni pravci krecu najkracom trasum kroz grad.
 
Danasnja Politika. Sem metroa korz Prokop prolazi najverovatnije i tramvaj (neka one to isplaniraju, dobrovoljno cu doci u radnu akciju :)):
Трећа линија не значи и да је последња за градњу
Једна од главних замерки дела јавности на трасу прве линије метроа јесте што се њоме заобилазе железничка станица Прокоп, нови БАС у Блоку 42 и железничка станица у том делу града која је будући важан саобраћајни чвор. Спајање ових тачака метроом предвиђено је тек трећом линијом. Али, како наглашавају у Урбанистичком заводу, то што је нешто предвиђено за другу или трећу линију, не значи да ће се и последње градити.

– Зато ће метро бити грађен фазно. Не значи да ће друга фаза бити комплетирање прве линије. Друга фаза може бити и градња дела друге или треће линије. Треба да се има на уму да ће се у току градње пратити транспортне потребе. Али управо зато велику улогу ће имати преседачке тачке и комбиновање више врста јавног превоза. На пример, остављена је могућност да кроз Прокоп, по узору на нека решења из прошлости, прође и трамвај – додају у заводу.
 
Mnogi od ovih predloga su ozbiljno zastrašujući. Prokop varijanta je jedna od boljih ovde. A što se tiče Save D - kuda bi išao voz iz juga u glavnu? Plan iz 38 ispade najbolji. Ni istok grada nije zapostavljen.
 
Sa slike deluje da je Sava-D podrazumevala stizanje do GŽS preko tj pored Makiša. A raskršće prema mostu ka NBG bi bilo, po svemu sudeći, negde na mestu gde je do skora bio NIS kod Hipodroma. Ali bi do njega vodio tunel pred Čukaričku padinu tako da ne bi bilo presecanja sa saobraćajem.
 
Meни се од свих предлаганих решења највише допало решење Цветни трг. Али реалност је да имамо Прокоп, и да се стари чворе више никада неће вратити, тако да је једино рационално изградити макар све друмске саораћајнице којима би се боље повезао са јавним превозом и аутопутем. То би значајно променило садашњу очајну ситуацију.
 
iz crteza se vidi da je odluka da se ide na varijantu prokop u stvari bila odluka da glavna stanica novog cvora bude centralno pozicionirana, podjednako udaljena iz svih krajeva grada.

obzirom na tadasnji step izgradjenosti za centralnu stanicu novog cvora je bilo u opticaju par povoljnih lokacija, delimicno ili potpuno slobodnih. vukoje*******ina u marinkovoj bari, vukoje*******ina na nbg-u, vukoje*******ina na prokopu.... izabran je prokop i dalje je istorija. lako je danas kritikovati tu odluku kada je na nbg-u nikao ceo jedan grad dok je u prokopu u medjuverenu niklo samo po neko kiselo drvo. da je bilo obrnuto, danas bi nbg bio mocvara a prokop poslovni centar drzave. posto imamo sta imamo bespredmetno je diskutovati da li je potrebno uloziti jos srazmerno mala sredstva da bi se stanica stavila u punu funkciju.

moram da spomenem i cinjenicu da se u neposrednoj blizini stanice prokop nalaze nasa dva najveca stadiona te da bi metro stanica prokop sem klinickog i glavne zeleznicke stanice sasvim korektno pokrila i njih. nesto manje zvezdin ali stadion partizana savrseno.
 
Kada god se igra utakmica na JNA, milicije ima i oko samog ulaza u Prokop, a kada je neka utakmica veće posećenosti, viđam dosta ljudi da dolazi BG: vozom.
Problem koji trenutno imamo je što se ništa konkretno ne radi na tome da se Prokop i NBG dovedu u 100% funkcionalne stanice. Pa ćemo tako imati na kraju dve polufunkcionalne stanice. A o raspadu Karađorđevog parka i Vukovog spomenika da i ne govorim.
 
>za zavrsetak prokopa je potrebno jos 80 mil. e.
pa to je mnogo manje nego npr troskovi vaznog projekta "Nacionalni stadion"
 
Bez nekog ulaska u trenutne diskusije na ovoj temi, samo da se oglasim oko jednog dela koji mi je mnogo "zaparao uši".

Neko je rekao da su kasete na Prokopu ofrlje projektovane. Da ne bih dozvolio besu da dominira u komentaru, samo ću istaknuti da je čak i autoput projektovan na osnovu metro nadvožnjaka između Prokopa i KCS. Ako obratite pažnju, autoput između Autokomande i Mostara ne ide direktnom linijom već zavija paralelno sa kolosecima na Prokopu tako da tačno na mestu gde nadvožnjak treba preći autoput, ugao bude 90 stepeni. Iz istog razloga je kod Hitne pomoći podvožnjak a ne nadvožnjak za drumski saobraćaj. Ovo je samo jedan primer. Ceo grad i mreža ulica su planirani i građeni u odnosu na Prokop decenijama, i onda dođe neko danas i kaže da bi bio problem provući nadvožnjak do KCS potpuno zaboravljajući da su i mreža ulica ispod Prokopa, autoput, pa čak i objekti u KCS građeni tako da metro tu može proći. Imamo mi na Beobuildu svakakvih gluposti, ali reći da ljudi iz 70tih koji su doneli i izvršavali taj plan nisu znali šta rade je u najmanju ruku skandalozno.
 
Свиђао нам се или не Прокоп је реалност железнице у Београду.
 
Vrh