Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709485#p709485:2qsy2el9 je napisao(la):
razgradjevinar » 18 Feb 2020 01:01 am[/url]":2qsy2el9]iz crteza se vidi da je odluka da se ide na varijantu prokop u stvari bila odluka da glavna stanica novog cvora bude centralno pozicionirana, podjednako udaljena iz svih krajeva grada.
Nerado se uključujem u komentarisanje na ovoj temi iako Prokop smatram beogradskim mrtvorođenčetom - jer je, ipak, veoma važno da ga metro posle svega ne mimoiđe i da se stanica ipak završi - ali mi je ipak stalo da ne ostane nepravilna istina.

Naime, razgrađevinar, odluka da se gradi Prokop nije doneta prema nekakvim urbanističkim merilima kao što sugerišeš; bar deset puta sam pisao, prenoseći razgovore sa pokojnim B. Jovinom, da su urbanisti bili izričito protiv Prokopa, a za ostanak stanice na istorijskoj lokaciji. To se i vidi iz ovde objavljenih beleški sa glasanja, na kojem su se obojica predstavnika Urb. zavoda izjasnila za varijantu 'Sava'.

Odluka da se usvoji varijanta 'Prokop' doneta je, dakle, u najgorem samoupravljačkom maniru, preglasavanjem urbanističke struke od strane nekompetentnih: inženjera-konstruktivaca i običnih arhitekata. Kakve, za ime sveta, ima kvalifikacije da o ovim stvarima glasa neko zbog toga što je - projektovao Avalski toranj? A glasali su, obojica, i njihovi glasovi vredeli isto kao oni dvojice vodećih beogradskih urbanista.

I najzad, ljudi, za ime sveta, nemojte idealizovati sedamdesete: to je za nas najgora decenija, u kojoj je razorena federalna država, a Srbija podeljena na tri države - sve golim nasiljem nad mozgom i nad zdravim razumom. Da nije bilo sedamdesetih, ne bi bilo ni onakvih devedesetih. Odluka protiv zdravog razuma je i gradnja železničkog čvora po varijanti Prokop. Takve gluposti niko osim nas nije radio. I svi imaju uređeniji grad.
 
Хвала на поруци Пантографе. Коначно сам схватио ту причу како је напуштена главна железничка, а то сам почео да се смућујем да је то одавно усвено, да су људи то већ решили а актуелна влас само спроводи... Значи ипак по нашки, глупаво и "демократски" гласањем...

Имамо лош Прокоп који ће остати гробљем наших пара, све дотле док не прође метро испод њега.

Не, неће то решити све проблеме Прокопа, али ће коначно да му да тај неопходан замах, као што би му, између осталог дала и крштена веза са аутопутем и разрада неколико линија градског превоза које би ту пролазиле или полазиле.

А даље, путници, кретања, дају могућност да то место привлачи исправа мање инвестиције, а касније и веће...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709544#p709544:25zr7fw7 je napisao(la):
Дошљак » 18 Feb 2020 09:27[/url]":25zr7fw7]Свиђао нам се или не Прокоп је реалност железнице у Београду.
Tačno tako. Meni se ne sviđa sve ovo što je urađeno zbog i oko BNV, pa sada sve trpi, i svi su tim rešenjima na gubitku. Možemo u nedogled da se prepucavamo i tvrdimo kako je nešto bilo do lokacije i uređenosti, a da nema veze sa dobrom povezanošću gradskim prevozom i obrnuto, a možemo i da iznesemo neke konkretne predloge šta i kako. Ja verujem da bi smo svi bili izuzetno srećni kada bi sve ove budževine funkcionisale kao i stari BAS i GŽS, jer se gotovo niko se nije žalio na njih same, iako su bili u stanju poluraspada (ko neki hemijski elementi :D).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709544#p709544:24zlndi0 je napisao(la):
Дошљак » 18 Feb 2020 09:27 am[/url]":24zlndi0]Свиђао нам се или не Прокоп је реалност железнице у Београду.
Da je sjajno - nije, i većini ovde nas je žao Glavne, koja je odlično saobraćajno poicionirana. Ali Prokop ima prednost što je odličan osnov za dalju nadgradnju. Recimo gradnja šinske trase (bilo BGvoz bilo metro) od Prokopa do Dorćola pa preko Dunava. Ili recimo pruge Prokop-Grocka-Smederevo.
 
Пантограф":2fk8zh8k je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709485#p709485:2fk8zh8k je napisao(la):
razgradjevinar » 18 Feb 2020 01:01 am[/url]":2fk8zh8k]iz crteza se vidi da je odluka da se ide na varijantu prokop u stvari bila odluka da glavna stanica novog cvora bude centralno pozicionirana, podjednako udaljena iz svih krajeva grada.
Nerado se uključujem u komentarisanje na ovoj temi iako Prokop smatram beogradskim mrtvorođenčetom - jer je, ipak, veoma važno da ga metro posle svega ne mimoiđe i da se stanica ipak završi - ali mi je ipak stalo da ne ostane nepravilna istina.

Naime, razgrađevinar, odluka da se gradi Prokop nije doneta prema nekakvim urbanističkim merilima kao što sugerišeš; bar deset puta sam pisao, prenoseći razgovore sa pokojnim B. Jovinom, da su urbanisti bili izričito protiv Prokopa, a za ostanak stanice na istorijskoj lokaciji. To se i vidi iz ovde objavljenih beleški sa glasanja, na kojem su se obojica predstavnika Urb. zavoda izjasnila za varijantu 'Sava'....

ova rasprava se odavno otrgla kontroli pa je lako izgubiti nit, ko sta u stvari misli i zeli da kaze.

i meni se kao i vecini cini da je najbolje bilo da su se odlucili za neku od varijanti koja je podrazumevala ostanak glavne stanice na mestu gde je prvobitno izgradjena te busenje tunela ka dunavu. al jbg, nisu. da odemo par decenija ranije, mozemo da kazemo mozda da je greska bila sto su prugu uopste dovukli u savamalu i tu turili stanicu a mogli su da je stave i na vracar ili na dorcol, donji kalemegdan... da je iniicjalna pruga gradjena par decenija kasnije vrv bi glavna stanica bila na starom sajmistu, da je parna lokomotiva izmisljena par decenija ranije glavna zeleznicka bi mozda bila na mestu slavije ili terazija...

urbanisti su sedamdesetih mudro zeleli da maksimalno iskoriste postojece stanje i zalagali su se za varijantu sava. ok. nadglasali su ih partijski cinovnici i dobismo prokop. jbg.

danas, urbanisti zele da maksimalno iskoriste psotojece stanje danas i insistriraju na integrisanju prokopa u gradsko tkivo. ok. neki nazovi partiski cinovnici a u stvari gamad neopevana, ih nadglasava i trasu metroa teraju pored trznog centra na vodi. e pa nije jbg, nego cu da ukazujem na to dok ima smisla, tj sanse da nakot osujetimo u zlocinackoj nameri
 
Могу да потврдим Пантографову причу, такође из Јовинових извора. Прокоп је декретом К. Партије изграђен. Исто важи и за луку Београд итд. 70е су године кад је Србија стратешки уништавана.
 
Delija, preteruješ. Problem sa prokopom je što nije završen i što aktuelna vlast ne smatra da treba da bude završen niti saobraćajno povezan sa ostatkom grada. Rešenje sa Pokopom, nevezano od toga što je zanemaren, nije idealno ali jeste najbolje moguće, sva ostala su komplikovanija. Svaki veći grad ima više stanica. Bivšu glavnu stanicu je bez razloga ukinula aktuelna, "nacionalno svesna" vlast. Samo par godina ranije petlja kod Sajma je pravljena na način koji podrazumeva da postoji pruga ispod. Besmisleno je povezivati ovu temu sa ideologijom.
 
Da citiram svoj post sa teme o metrou. Doduše post nije pisan radi Prokopa, nego kao osvrt na pitanje zašto smo skloni da u mnogo stvari nalazimo mane. Za druge ljude ne znam, ali evo koji su moji stavovi:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709486#p709486:17afydt8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Feb 18, 2020 1:04 am[/url]":17afydt8]Sve ima svoje. Što zaslužuje kritiku, to kritikovati. Što je vredno hvale, to pohvaliti.
Mene lično ne žuljaju cene i troškovi za nešto ako imaju smisla. ČAK i sa ugradnjama. Ako ima smisla, neka ih. Ali me žulja kad se nešto radi bez ikakve potrebe osim da služi za političke poene, prepucavanja ili prosto pokazivanje neukosti i gluposti onog ko odlučuje.
Vreme se ne može vratiti, i Prokop ostaje gde jeste. Naravno da sad treba videti kako da se iskoristi tako da bude što je mogući manji promašaj.
Ali to ne znači da se ne treba osvrtati na prošlost i početak celog tog projekta, i izvući lekcije iz njega, da se slične gluposti i pljačke ne bi ponavljale i u budućnosti.

Moje tvrdnje o političkom uticaju i srozavanju (dela) struke kad se odlučivalo o Prokopu i Čvoru su potvrdila još dvojica članova na temi. Koji su se, za razliku od nekih drugih, bar udostojili da obrazlože na osnovu čega to kažu i zaključuju. Što potvrđuje da je Prokop bio i ostao promašaj. Samo što se neki od nas mire sa time, a neki i dalje žive u vremenima i državama kojih nema već decenijama. A tako i zvuče.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709611#p709611:17afydt8 je napisao(la):
wk_ » Uto Feb 18, 2020 12:37 pm[/url]":17afydt8]Rešenje sa Pokopom, nevezano od toga što je zanemaren, nije idealno ali jeste najbolje moguće, sva ostala su komplikovanija.
Ja ne vidim po čemu bi to Sava-D bila išta komplikovanija od ovoga što je izabrano i sprovedeno u delo. Čak bi možda bila i jednostavnija jer bi se glavno raskršće nalazilo u potpunosti na otvorenom, na prostoru kod Hipodroma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709611#p709611:1oedw84a je napisao(la):
wk_ » 18 Feb 2020 12:37 pm[/url]":1oedw84a]Delija, preteruješ. Problem sa prokopom je što nije završen i što aktuelna vlast ne smatra da treba da bude završen niti saobraćajno povezan sa ostatkom grada. Rešenje sa Pokopom, nevezano od toga što je zanemaren, nije idealno ali jeste najbolje moguće, sva ostala su komplikovanija. Svaki veći grad ima više stanica. Bivšu glavnu stanicu je bez razloga ukinula aktuelna, "nacionalno svesna" vlast. Samo par godina ranije petlja kod Sajma je pravljena na način koji podrazumeva da postoji pruga ispod. Besmisleno je povezivati ovu temu sa ideologijom.
Како претерујем? Само сам изнео чињеницу да је КПЈ декретом одлучила где се гради станица. Да ли је то последица идеологије, хрватског прољећа или простог бахаћења и незнања врхушке власти не знам и није битно сад за саму тему. По Јовину план је био да се станица макар изгради на аутокоманди као тачки која је већ добро повезана и јавним и друмским саобраћајем али и то је партија одбацила.
 
Kada je trebalo da se uradi nešto konkretno vezano za sprečavanje ukidanja GŽS i izmeštanja na Prokop, možda i grešim, ali koliko se sećam, jedino je Karlo učestvovao u protestima. Sada kada je Prokop postao nova GŽS, odjednom se pojavila gomila ljudi koja govori kako je Prokop promašaj, a stara GŽS bila super. Zato nam i jeste tako kako jeste, sve lepo sjajno i bajno. Ako imate kapaciteta da iskoristite ono što nam je majka priroda podarila kao organ za razmišljanje, iskoristite. Možda i uspete da uvidite neke stvari.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709625#p709625:2a99agnf je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 13:18[/url]":2a99agnf]Autokomanda je 100 puta bolja lokacija od Prokopa.
Stavi Autokomandu da je opslužuju samo 34, 36 i 38A, pa da vidimo koliko je bolja lokacija.
 
Dobro, sigurno bi štošta danas bilo drugačije da je izabrana Autokomanda, pa i javni prevoz preko nje. Mada se meni ta ideja nikad nije sviđala.
No dobro, nije ni bitno, nismo ovde da branimo Autokomandu nego čast i grandioznost Prokopa. 8)
 
spatiotecte":h0t92ez3 je napisao(la):
Mnogo bolja u svakom slučaju, sa ili bez autobusa.
OK. Ajde onda da ukidamo i izmeštamo linije sa Bulevara Oslobođenja i autoputa, ako već možemo bez gradskog prevoza. Ajmo isto to i sa Vukovim spomenikom, NBG, Tošinim bunarom... , jer gradski prevoz uopšte nije bitan za funkcionisanje gradske železnice.
 
Ali tvoje rezonovanje je da uz gradski prevoz glavna železnička stanica može biti na dobroj lokaciji čak i u Borči a znaš da to nije tačno. Prosto su neka mesta bolja od drugih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709632#p709632:2jsqp1iv je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Feb 2020 13:31[/url]":2jsqp1iv]Dobro, sigurno bi štošta danas bilo drugačije da je izabrana Autokomanda, pa i javni prevoz preko nje. Mada se meni ta ideja nikad nije sviđala.
No dobro, nije ni bitno, nismo ovde da branimo Autokomandu nego čast i grandioznost Prokopa. 8)
Ma nismo ovde ni da branimo čast i grandioznost Prokopa. Ovde smo da bi smo isključivo popljuvali Prokop i naveli milion drugih razloga zašto je svaka druga stanica gradske železnice vrh vrhova po svemu, i da je ljudi zato i koriste, i da bi je koristili čak i bez ijedne jedine linije gradskog prevoza da je opslužuje. A u realnosti koja se kategorički odbija da se prihvati, imamo raspad sistema svuda, bilo da stanica izgleda poluraspalo, bilo da je sva u kupatilskim pločicama i/ili behatonu, pa do same organizacije saobraćaja.
 
Mislio sam na ove što i dalje žive u Jugoslavijama i kunu se u izabrane odluke i projektante iz kasnih 70ih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709639#p709639:2h8z0b1i je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 13:38[/url]":2h8z0b1i]Ali tvoje rezonovanje je da iz gradski prevoz glavna železnička stanica može biti na dobroj lokaciji čak i i Borči a znaš da to nije tačno. Prosto su neka mesta bolja od drugih.
Pa tvoje rezonovanje je da Prokop nije dobar nizašta i da ga zato ljudi ni ne koriste. A ja opet tvrdim da i neka lošija lokacija, ako se dobro uredi organizaciono poput GŽS i BAS na jednom mestu, i dobrom pokrivenošču gradskim prevozom, da može da funkcioniše. I da, nijednom nisam primetio da si nešto konkretno napisao zašto je Prokop loš a druge stanice tako super. Ja sam se barem potrudio da iznesem (podsetim na) neke konkretne stvari koje su spominjane ovde, uz naravno, moje mišljenje.
 
Izgleda da sam jedini koji smatra da je mesto stanice Prokopa u topografije Beograda dobro izabrano. Nije sto se tice trenutne infrastrukture, ali je te koliko dala jedno lepo zeleznicko resenje ispod grada. A opet smatram da je Vukov spomenik deo tog resenja i stime Beograd ima i svoju zeleznicku stanicu u samom centru grada.
 
Solecar,
Pa eto za pocetak smatram da je Prokop loš jer u krugu od 300 metara ne postoji grad oko njega. Onih 5 solitera ne računam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709651#p709651:59u2cc1j je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Feb 2020 13:47[/url]":59u2cc1j]Mislio sam na ove što i dalje žive u Jugoslavijama i kunu se u izabrane odluke i projektante iz kasnih 70ih.
Ma i to je šaka jada. Mnogo više je onih koji su ujedno glasniji u tome da pošto - poto moraju da popljuju Prokop, čisto ono pljuvanja radi, a ništa konkretno da kažu protiv.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709658#p709658:rsz0nlwm je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 01:56 pm[/url]":rsz0nlwm]Solecar,
Pa eto za pocetak smatram da je Prokop loš jer u krugu od 300 metara ne postoji grad oko njega. Onih 5 solitera ne računam.
Al ga ima oko Vuka, gde ranije nije bila zeleznica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709659#p709659:2fgb9ep4 je napisao(la):
solecar » Uto Feb 18, 2020 1:56 pm[/url]":2fgb9ep4]Ma i to je šaka jada. Mnogo više je onih koji su ujedno glasniji u tome da pošto - poto moraju da popljuju Prokop, čisto ono pljuvanja radi, a ništa konkretno da kažu protiv.
Ne govorim za druge, al menE samo bitno da se u budućnosti ne prave ovakve papazjanije. :D
Mislim biće i u budućnosti krađa, ugradnji i promašaja, da se razumemo. Ali će verovatno kao i do sad, biti po više slučajeva manjih razmera. Samo se nadam da se ne ponovi opet ovakav cirkus da se ovako nešto gradi pola veka a da grad u međuvremenu tapka u mestu i okreće sve naglavačke zbog toga.


Edit: ne ponovi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709658#p709658:xg9u76b2 je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 13:56[/url]":xg9u76b2]Solecar,
Pa eto za pocetak smatram da je Prokop loš jer u krugu od 300 metara ne postoji grad oko njega. Onih 5 solitera ne računam.
Zaboravio si da ne računaš i Maleško brdo i Zvečansku. :)
Ja eto smatram da ne bi ni Karađorđev park bio to što jeste da nema brdo linija gradskog prevoza da ga opslužuju. I to smatram samo zato što nije nikakvo konkretno projektovanje dovelo do toga bude "dobro pozicioniran", već čista puka sreća, jer projektanti nisu znali gde da je uglave.
 
Vrh