Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Да се ово којим чудом направим, за годину дана, травелатор не би радио, све би било изжврљано, а на путу би морао да прескачеш мине од го***

А идеја је добра, нема шта.
 
Ovolika nebriga o železnici boli, nema kvalitetne linije u smislu trolejbusa niti ima ičega na stanici. Na kraju ćemo imati pruge od 160km/h na puno deonica ali nećemo imati zgradu glavne železničke stanice.
 
Trenutno upisana osnovna sredstva u iznosu od 5.900,20 rsd :bash:

Moguće SPV koji čeka svoju priliku.

Zanimljivo je da se na istoj adresi nalazi i PSP Farman koji gradi West 65.
 
celokupan clanak Politike: http://www.politika.rs/scc/clanak/44492 ... lj-Prokopa
Banalno kako se ovo odvija. Svi su digli ruke, drzava, grad i zeleznice. Za one pare sto su dobili za zatvaranje stanice i infrastrukture ZS na Savskom Trgu moglo se ocekivati da ce nameniti deo za finaliziranje Prokopa. Nista od toga. Zaradili ali nista ne ulaze u ono odakle su uzeli.
 
Uradili su koliko im je trebalo da pomere GŽS, nije njima do Prokpa to je jasno i kada se pogleda plan za Metro. Suština je podmiriti BNV pa ako to podrazumeva samo sređivanje perona i dalje kilavljenje to je dovoljno.
 
Koga zanima da istražuje o holandskim firmama može to uraditi ovde :D . Mada sole shareholder za Railway City BV je Railway City Sarl iz Luxemburga, o kome se takođe ne može naći mnogo šta. Zanimljivo je da je do 7.12.2018. to bio i ITPS BV.
 
Korišćenje društva posebne namene (SPV) nije neobično za projekte ovog tipa iz mnogo razloga, ali je ovde neobično što država za ova javno-privatna partnerstva kao da ne insistira na dokumentovanju stvarnih krajnjih vlasnika (ultimate beneficial ownership) za svaki SPV sa kojim saradjuje. U suprotnom je prostor za pranje novca i korupciju ogroman. Ako je u ovom slučaju sprski SPV u suvlasništvu bugarskog SPV-a i istoimenog holandskog SPV-a koji je pak u vlasništvu luksemburškog SPV-a, ko zna koliko nivoa vlasništva tu još ima, do kojih sve jurisdikcija i do čijeg novca sve to vodi.

Simptomatično je i to što je Beogradska firma za razradu gradjevinskih projekata osnovana krajem Marta tj početkom Aprila 2019, a poziv je raspisan u Julu 2019 i, gle čuda, oni se javljaju kao jedini ponudjač.

Kada jedna (nekada) ozbiljna novina poput Politike prenese vest da su u pitanju “holandski i bugarski investitori” time kao da lažno legitimizuju čitavu priču kao nekakvu stranu investiciju. Ovde će biti posla za istraživačke novinare.
 
Бугарски читајте као станодавац Синиша Мали а холандски као Јоца Амстердам.
 
Imam jedno (hipoteticko) pitanje. Da se odluče da ipak grade metro kroz Prokop (a neće to je 100%) da li bi metro išao nadzemno tj na ploči ili bi išao podzemno ispod perona i da li je mogućnost izgradnje metro stanice uopšte planiran u projektu koji je izradio CIP?
 
Ispod perona. U samoj konstrukciji Prokopa već postoje 4 podzemne kasete postavljene pod uglom od 90 stepeni u odnosu na železničke perone.

140801-PROKOP-07.jpg


viewtopic.php?t=76&start=3825#p338136
 
Hvala na odgovoru, nisam znao za te kasete :shock:
Onda samim tim postoji i stepenište koje vodi od perona do stanice koja se (pretpostavljam) nalazi ispod ploče?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708599#p708599:2a0jher9 je napisao(la):
And7rey » 15 Feb 2020 01:47 pm[/url]":2a0jher9]Hvala na odgovoru, nisam znao za te kasete :shock:
Onda samim tim postoji i stepenište koje vodi od perona do stanice koja se (pretpostavljam) nalazi ispod ploče?
Naravno da postoji.
 
Onda mi ideja metroa sa stanicom kod mosta gazela (wtf!?) deluje još debilnije nego do sada. Oni realno žele da grade metro koji bi stajao ispod mosta umesto da koriste već izgradjenu infrastrukturu, o tome ne govoreći da Prokop samo onda ima smisla ako se poveže sa centrom grada.
 
Da se zaobiđe najbitnija stvar u čitavom univerzumu, BNV, zarad jednog totalno nebitnog Prokopa, stvarno ne ide. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708603#p708603:3bolwpkr je napisao(la):
And7rey » Sub Feb 15, 2020 1:59 pm[/url]":3bolwpkr]Onda mi ideja metroa sa stanicom kod mosta gazela (wtf!?) deluje još debilnije nego do sada. Oni realno žele da grade metro koji bi stajao ispod mosta umesto da koriste već izgradjenu infrastrukturu, o tome ne govoreći da Prokop samo onda ima smisla ako se poveže sa centrom grada.
Da, ali imaj u vidu konfiguraciju terena od Prokopa do Kliničkog, zatim visinske razlike i zahteve (pod time podrazumevam i minimalnu potrebnu visinu nadvožnjaka preko autoputa), plan da se u budućnosti izgradi ''Tiršova 2'' i pristupna saobraćajnica od Hitne pomoći do gore, kao i (nadmorsku) visinu odnosno dubinu temelja te buduće klinike i buduće Poliklinike koja se sad gradi.

https://www.bing.com/maps?osid=b58817ab ... orm=S00027

Kada bi se tu sproveo metro, njegovi koloseci bi po izlasku iz Prokopa najpre morali da se naglo penju na nadvožnjak da bi premostili kuće pored, zatim da se još malo popnu na dovoljnu visinu iznad autoputa, a onda da se naglo spuste kako ulaze u brdo gde je Klinički, da mu ne bi kačili temelje. I to sve ne računajući problem nove planirane saobraćajnice, koja će se naći direktno na putu te trase.

Mnogo uslova koje treba ispuniti a cela ta dolina ne može biti haotičnija i zbijenija. Ta ideja sa metroom kroz Prokop pod uglom od 90 stepeni lepo deluje na papiru ali kad se pogleda šira slika vidi se koliko je to zapravo haos od ideje još od prvog projekta pre pola veka.
 
Nisam ekspert ali mislim da su svi problemi koje si naveo rešivi. Nisam ni siguran da li bi linija prolazila direktno ispod Tiršove 2 pa da bi mogli da nastanu problemi sa temeljima itd. Pristupna saobraćajnica valjda može da se izmesti itd.
Mislim da metro linija koja bi povezala Prokop sa klinikom i centrom grada trebao da bude prioritet nad svim inženjerskim izazovima (moje mišljenje) A znamo dobro da ti izazovi nisu glavni razlog zašto metro ne bi išao tuda već BnV.
 
Znaš kako, nisam ni ja ekspert za građevinu ali ono što sam primetio je da su tla, pogotovu u brdovitim delovima starog Beograda, nepredvidivi užasi što se tiče stabilnosti i gradnje. I da nikad ne znaš gde će da ti iskoči neki novi potok, klizište, meke stene, rupe i šta god. I radije se ne bih igrao s provlačenjem tunela gde im mesto nije ako ne moram. Pogotovu imajući u vidu naše sadašnje građevinarstvo (i nadzor).

To da se s ovom garniturom potencira guranje metroa ka BnV apsolutno stoji. ALI... mora da se ima u vidu činjenica da je Prokop bio zapostavljan i ignorisan i u ranijim planovima i studijama koje su rađene još pre nego što je BnV uopšte započet, pre nego što je SNS došao na vlast.

Jednostavno, Prokop je jedan čir, jedan kancer grada, koji postoji samo zato što smo previše odmakli s njim i previše para bacili u njega da bismo ga se odrekli. On će da nastavi da živi, pa i da raste, ali nikad neće biti ni blizu onoga kako je zamišljen. Zato ne treba da čudi što nije prioritet u povezivanju metroom. Evo i ja priznajem, da sam na mestu projektanata danas, i meni bi on bio daleko od vrha liste prioriteta.
 
Problem je to što se Prokop nikada neće koristiti punim kapacitetom ako se ne poveže metroom. A KCS svakako mora da se poveže sa centrom grada.
Ako ostavimo prokop sa strane, imamo izbor da li će metro povezivati KCS sa centrom ili Gazelu i Sajam sa centrom. Meni bi ovo prvo bilo daleko bitnije.
 
Kapiram, i slažem se u neku ruku. Ali iskreno, ne znam više, nisam pametan. Taj Prokop je takva jedna crna rupa od objekta da mislim da šta god da se izabere i uradi, grad će ispaštati na ovaj ili onaj način. Samo je sad stvar izvagati koje zlo bi bilo najmanje.
 
Svako zlo je manje od linije metroa koja ne rešava nijedan problem prebukiranih linija gradskog prevoza.
 
bender, zar mislis da je neko projektovao i izgradio kasete na prokopu ne uzimajuci u obzir nadvoznjak preko autoputa i dalju trasu ispod klinickog centra? sto se tice zemljista ja iskreno verujem da ako postojeci tuneli stoje evo vec decenijama da bi gradjevinari 21. veka smogli snage da izgrade jos koji.

u par postova insistiras da tu postoji neki problem pa ako bi mogao da pojasnis sto te to toliko brine?
 
Vrh