Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Orjene, prosto je: kada se njime putuje do 3 sata, voz ima tendenciju da ugasi avionsku liniju između ta dva mesta; od 3 do 6 sati su konkurencija; preko 6 sati putovanja vozom i avion pobeđuje - u današnje vreme, sve više sa nulom. Možda se to promeni zbog ekologije i sl, ali, točak se nikad ne okreće unazad. Ne verujem u svetlu budućnost noćnih vozova - lepo bi bilo da opstanu, ali, teško da će to ponovo biti dominantan način putovanja. Nije ovo vreme kada su planirali Prokop.

Do Beča, voziće se ljudi. Neko će otići i dalje. Ali, to je malo. I to nema nikakvog uticaja na ovu temu: većina tih sa zapada ionako će izaći na Novom Beogradu.

Nama su putničke železnice potrebne za zadovoljenje potreba našeg stanovništva, da može da radi i uči na održiv način, jer, autoputevi tu neće mnogo pomoći. Lako ćemo za Frankfurtski Flughafen.
 
Verujem da je tako u gusto naseljen im i razvijenim zemljama sa 20 aerodroma i vise . U Srbiji populacija bira izmedu dva aerodroma. Slazem se inace sa zeleznickom mrezom unutar Srbije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=649688#p649688:e2n20ejo je napisao(la):
orjen » Sub Avg 17, 2019 9:01 pm[/url]":e2n20ejo]
file.php

file.php

file.php

Jedino ovo zagađenje se ne uklapa, avioni očigledno daleko više zagađuju nego drugi vidovi drumskog saobraćaja.

Given that an A320's fuel burn rate is approximately 5.13 gallons per seat per hour, reducing this by 4% gives you 4.92 gallons/seat/hr.

Comparatively, a 737-800 burns about 4.88 gallons/seat/hr.

Airbus’ next step is the large Sharklets™ wingtip devices, representing another element in the ongoing continuous improvement programme for its best-selling A320 Family. These devices improve aerodynamics, reducing fuel burn by up to 4 per cent – which amounts to annual savings of more than 900 tonnes of CO2 per aircraft.

Inače 5.13 US gallons = 19.4 l još gora situacija 5.13 Imperial gallons = 23.3 l.
Ako uzmemo autobus da prosečno troši 25 l/100 km (sa 40 putnika) i avion da za sat vremena preleti 900 km računica je da će po putniku biti potrošeno oko 5,63 l evro dizela. Velika razlika 19,4 litra. Doduše ogromna razlika što se tiče vremena. Tu bi voz imao ogromnu uštedu.

Štedljivi dizelaš sa 3 putnika ima malu uštedu u odnosu na potrošnju aviona. Već sa četiri je ozbiljnija.
Sve ovo vezano zbog CO2.
 
Drugari Pečalbari iz DE, i sami znate da za jaku železnicu nije potrebna samo jaka ekonomija već i jaka socijalna svest koja je preduslov i pre tog novca. Samo u ovom trenutku da bi imali nešto što liči Nemačkoj železnici ne fale samo Lokomotive i vagoni i pruge. Nego i Najsavremeniji upravljački centri širom zemlje što za signalizaciju stanica kao i prelaza itd, svaka stanica mora da ima pothodnike svaka a ne samo prokop, gde su ljudi koji čiste i ljudi koji održavaju sigurnost na svakoj stanici? Zaštitne ograde oko pruge brzih vozova, Internet prodaja karata, Info sistemi, call centri... su samo jedan deo koji nam fali a koje gledate svaki dan u Nemačkoj a ne deluje vam kao bog zna šta, a iza toga je mnooogo ulaganja i rada. Moja skromna procena da napravimo nešto što bi ličilo na Deutsche Bahn ovom trenutku na postojećim trasama i stanicama u SRB, odokativno 20 milijardi da sipamo u vremenskom okviru od 6 godina. A ko je lud da toliko investira u postojeću nesigurnost.
 
perovicp + 1 :)

tacno, ako je prica samo za reklamu ....onda nista od navedenog ne fali
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650355#p650355:25877fds je napisao(la):
perovicp » 19 Aug 2019 03:51 pm[/url]":25877fds]Drugari Pečalbari iz DE, i sami znate da za jaku železnicu nije potrebna samo jaka ekonomija već i jaka socijalna svest koja je preduslov i pre tog novca.
Ako neko misli da su neoliberalne kapitalisticke zemlje blizu humanismu - da pojasnam tu sabludu: socialna svest je izrazena u neoliberalnim kapitalsitiskim durstvima kao prostitucija prema lirskom pesnistvom. Profit je jedini idol. Zeleznicom nejde niko da aktivno podrzava ekolosku ravnotezu i poveca biodiverzitat. Ali je kult automobila zato odlicje drustva. Za socijalnu svest je potrebna jedna druga i to bas sakralna vertikala. Ako je neko u nemackoj imao socijalnu svest onda su tu oni iz GDRa. Ali su se u meduvremenu prodali za 100 DM.
 
Чекао сам пре неки дан воз из Ужица који стиже у 10 увече. Прилаз колима преко Газеле, Булевара војводе Путника, Булевара кнеза Александра Карађорђевића и приступог пута који се одваја десно мало пу уласку у други булевар је добар, али ме чуди да и после толико времена овај приступни пут (за који не знам како се зове) још увек није уцртан у google maps, али има га на планплусу и неким другим мапама.
Паркирао сам поред самих лифтова, има их два. Нема ту много паркиг места, за неких 5-6 аутомобила и неколико таксија, али било је само једно возило па није био проблем паркирати. Лифт је модеран и за сада чист и води до колосека 10 а да би сте прешли на неки други колосек морате се попети и сићи степеницима или рампама за колица. Ознаке и путокази постоје али могли су ту бити мање шкрти. Такође у том делу не постоји ни један дипслеј заједнички за све колосеке, тј за све доласке и одласке. Мислим да такав дисплеј постоји само код благајне, али пут ме тамо није водио. Овако у близини лифта постоји само дисплеј за колосек 10 где није ништа писало јер нису били планирани доласци ни одласци са овог колосека. оно што постоји је табла са оним папирним планом у истим оним бојама и формату као што је било и пре 20-30 година за старој ГЖС. Овога пута је то пило воду јер није било одступања од плана, тј воз који ја чекам је долазио на колосек 9 баш као што је на табли писало. Кад се дође до одговарајућег перона/колосека тек ту на дисплеју добијате информацију о кашњењу воза који се очекује на том колосеку. У мом случају је прво писало да долази на време па се променило на 6 а затим на 10 минута када је и дошао.
Мој главни утисак је сабласна празноћа, за 20 минута колико сам чекао воз видео сам само једног човека са двоје деце који су чекали исти воз. Сећам се 90-их, и оних гужви на ГЖС и схватам да је железнички саобраћај код нас тотално утихнуо. Живо ме интересује како би ова станица функционисала са оним гужвама.
 
Лоша повезаност са јавним превозом је убила Прокоп као станицу. Нико неће да се игра са 36. На ГЖС је било живо и пред њено гашење. Што се тиче дисплеја са информацијама за све пероне, по мени би требало да их има у сваком подходнику, степеништу и свим улазима у станицу (лифтови, степеништа). Сам Србија воз би могао да поради на бољем информисању путника, па да на сајту пише и на који колосек и перон долази који воз и када. Информатичко је доба, нек се потруде мало.
 
Ja vidim da se gradu tj državi ne žuri da završe ovu stanicu cim se finansira iz budžeta a za autoputeve i brze pruge se dižu krediti od milijardu evra.

Verovatno zato sto unapred znaju da od te stanice nema nekih velikih prihoda u najavi jer da je drugačije utrkivali bi se svi da sto pre završe stanicu. A jednim kreditom od 100 miliona evra to može da se uradi za manje od 3 godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=651464#p651464:zydjtzxb je napisao(la):
Дошљак » Чет Авг 22, 2019 11:36 am[/url]":zydjtzxb]Лоша повезаност са јавним превозом је убила Прокоп као станицу. Нико неће да се игра са 36. На ГЖС је било живо и пред њено гашење. Што се тиче дисплеја са информацијама за све пероне, по мени би требало да их има у сваком подходнику, степеништу и свим улазима у станицу (лифтови, степеништа). Сам Србија воз би могао да поради на бољем информисању путника, па да на сајту пише и на који колосек и перон долази који воз и када. Информатичко је доба, нек се потруде мало.

И редукција БГ Воза као најбољем начину да дођете до станице је уништило ту станицу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=651683#p651683:139eby2u je napisao(la):
spatiotecte » Чет Авг 22, 2019 7:16 pm[/url]":139eby2u]Ja vidim da se gradu tj državi ne žuri da završe ovu stanicu cim se finansira iz budžeta a za autoputeve i brze pruge se dižu krediti od milijardu evra.

Verovatno zato sto unapred znaju da od te stanice nema nekih velikih prihoda u najavi jer da je drugačije utrkivali bi se svi da sto pre završe stanicu. A jednim kreditom od 100 miliona evra to može da se uradi za manje od 3 godine.

Ово је нажалост тачно.
Ачо размишљам на следећи начин: без обрзира на то колико је железнички саобраћај боља опција од друмског, можемо да говоримо само о папиру, тј када имамо чисто поље и ништа друго не постоји, па се питамо, шта нам је чинити. Међутим, ми већ имамо многогодишњи континуитет и наслеђе а и пратећу економску ситуацију који диктирају нека решења.

1. Да би било која шинска опција прорадила потребна су колосална улагања у инфраструктуру, да не говорим о процесу планирања и вечите таборе око тога куда је боље линије провући.
2. Са друге стране имамо развијену путну мрежу и псотавити на њу линију возила са пнеоуматицима, јер врло брзо, релативно јефтино, без обзира што такво решење имам безброј мана у односу на шински.
3. Да би наш железнички систем био доведен у кондицију после деценија занемаривања потребно је заиста много времена. Ниједна влас не жели да ризикује сој тренутни рејтинг, јер се неће десити да купи политиче поене.
4. Путнички саобраћај никад није била привредна грана која је способна да зарађује. Углавном је то дотирана и социјална категорија осим у случају масовног траснпорта (што захтева скупо улагање у инфраструктуру) или луксузног.
5. Држава напротив, на акцизама за гориво пуни буџет и у интересу јој је да подстиче аутомобилски и друмски саобраћај у целом, осим наведених "предности"

Са друге стране једини начин да се од железничког саобраћаја добије плус то је карго, тако да очекујем да ће се прво улагати у такве пројекте који дозвољавају да се проток робе повећа (не само своје, ту је мало проблем, већ и тразнитне).

Тако да Прокоп ће се развијати по принципу остатка, полако, и корз дуг временски период.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639443#p639443:5uov4i11 je napisao(la):
spatiotecte » 15 Јул 2019 11:27 pm[/url]":5uov4i11]I zasto ovi pametnjakovici iz CIP-a nisu uradili ovakve nadstresnince za zeleznicke stanice?

Зато што им је надстрешница за лифт неки споредан посао па су га гурнули неком младом стручњаку шегрту "да се учи", а надстрешнице за станице пројектује прекаљени кадар самоуправног социјализма.
 
Tender za izgradnju je bio otvoren do 30. avgusta i dalje nema novih informacija...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653096#p653096:n2kfe1va je napisao(la):
stf » 26 Aug 2019 10:58 am[/url]":n2kfe1va]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639443#p639443:n2kfe1va je napisao(la):
spatiotecte » 15 Јул 2019 11:27 pm[/url]":n2kfe1va]I zasto ovi pametnjakovici iz CIP-a nisu uradili ovakve nadstresnince za zeleznicke stanice?

Зато што им је надстрешница за лифт неки споредан посао па су га гурнули неком младом стручњаку шегрту "да се учи", а надстрешнице за станице пројектује прекаљени кадар самоуправног социјализма.

Hahaha, +1000, Nisam uopšte razmišljao u tom pravcu ali sada kad si ovo rekao deluje potpuno logično :)
 
Ovaj Milan Janković izgovorio gomilu nebuloza , pogotovo ovo da nije normalno da Prokop bude povezan sa linijama gradskog prevoza kao što je to bila lokacija na Savskom trgu. Kada bih krenuo da nabrajam koji su sve delovi grada povezani sa Savskim trgom i bivšom GŽS , gotovo da ne bi bilo dela grada koji nije pokriven. Čovek tek skoro čuo da postoji linija 34. A tek ovo o dupliranju kapaciteta linije 36 , kao da se služio Ajnštajnovom teorijom relativiteta. Po njemu je skidanje jednog vozila , od ukupno dva , sa smera ka Autokomandi i Slaviji (spoljni krug) i prebacivanje na smer Savski trg i Slavija (unutrašnji krug) , dupliranje kapaciteta. I još na kraju ispade da je potrebno zilion vozila da bi se Prokop učinio pristupsačnim većem broju ljudi , te da je mnogo isplatljivije rešenje da korisnici železnice kupe BUS PLUS i presedaju , i po nekoliko puta , ako treba , sa sve torbama i koferima.
E da , još jedna stvar. Normalno im ono "iživljavanje" sa uvođenjem linija 860 na svakih dve do tri nedelje (što ne znači da neke nisu i potrebne) , a nije im normalno da Glavna železnička stanica bude povezana sa iole normalnim prevozom.

:bash: :roll:
 
Sramotno je do koje mere država mrzi železnički saobraćaj. Ne bi ni rekonstruisali pruge da im kredite nisu poturili kinezi i rusi kako bi provukli pare i uposlili svoje građevince.
 
Dakle, ovom državom vlada iskonsko zlo gluposti i pizdarluka. Dva empirijska dokaza: izjave tipova iz Sekretarijata za saobraćaj i sa železnica u snimku iznad.

Sram nas bilo sve gde živimo i kakav smo Prokop od zemlje napravili.
 
Kaže ovaj lik neki sa naočarima, nemam pojma ko je, da će kao to biti sve dobro kada naprave nekakvu pešačku zonu kod Prokopa, pa jel če to vrabac onaj iz Kneza da obrne neki krug do Prokopa da razveze putnike sa koferima i torbama, Srbija zemlja čuda...
 
Који су метиљи овај лик из секретаријата за јавни превоз и овај буцко из железница (чини ми се да им је био портопарол а да је сада на већој функцији).
 
Nenad Stanisavljević. Čovek ne zna "dal je poŠo il je doŠo". Tipičan primer postavljanja totalne neznalice na odredjena radna mesta koja zahtevaju koliko toliko znanja. Napisao sam već jednom, Moja prababa Vinka zna više o železnici nego on.
Tuga.
 
Nije mi jasno sto takvim ljudima fali humana iskrenost. Sta je tesko reci da su pogresili. A nije mi ni jasno sto je dao da se snima u lepsem delu stanice umesto da stane na autobuskom stajalistu sa pogledom na prasnu plocu.
 
Vrh