Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ти људи су ту зато што и јесу такве полтронске љиге. Овај Неша из железница је чини ми се пре био портпарол железница, обучен да буде неискрен. Слушао сам га уживо на главној станици на дан гашења када је давао изјаву новинарима и причао како се стиже лагано пешке до тролејбуса од плоче Прокопа и како никад не би започели довршетак новог чвора да нису угасили стари.
 
Inače, u pitanju je studentski prilog. Drago mi je da je duži, pa smo mogli malo bolje da razotkrijemo obmanu koju nam serviraju u vezi Prokopa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661233#p661233:386sm0sk je napisao(la):
solecar » Uto Sep 17, 2019 10:21 pm[/url]":386sm0sk]Ovaj Milan Janković izgovorio gomilu nebuloza , pogotovo ovo da nije normalno da Prokop bude povezan sa linijama gradskog prevoza kao što je to bila lokacija na Savskom trgu. Kada bih krenuo da nabrajam koji su sve delovi grada povezani sa Savskim trgom i bivšom GŽS , gotovo da ne bi bilo dela grada koji nije pokriven. Čovek tek skoro čuo da postoji linija 34. A tek ovo o dupliranju kapaciteta linije 36 , kao da se služio Ajnštajnovom teorijom relativiteta. Po njemu je skidanje jednog vozila , od ukupno dva , sa smera ka Autokomandi i Slaviji (spoljni krug) i prebacivanje na smer Savski trg i Slavija (unutrašnji krug) , dupliranje kapaciteta. I još na kraju ispade da je potrebno zilion vozila da bi se Prokop učinio pristupsačnim većem broju ljudi , te da je mnogo isplatljivije rešenje da korisnici železnice kupe BUS PLUS i presedaju , i po nekoliko puta , ako treba , sa sve torbama i koferima.
E da , još jedna stvar. Normalno im ono "iživljavanje" sa uvođenjem linija 860 na svakih dve do tri nedelje (što ne znači da neke nisu i potrebne) , a nije im normalno da Glavna železnička stanica bude povezana sa iole normalnim prevozom.

:bash: :roll:
Zasto niko ne spominje trolejbuse 41, 40, autobus 44 I BgVoz kao mogucnosti dolaska do Prokopa - cak ni onaj lik iz Sekreterijata za saobracaj? Stanice trole i 44 nisu mnogo dalje po razdaljini od distance izmedju izlaska iz metroa do ulaska u voz u mnogim evropskim zeleznickim stranicama.
 
Ne pominju, jer bi ih valjda ipak bio sram da to rade. 'Uzbrdo' i 'kofer' jesu dva konfliktna pojma. Zamišljam svoju taštu, 1940. godište, kako sa prtljagom u obe ruke napreduje ka koti Hajd parka...
 
Naravno da nije sve idealno i da nema pokretnih stepenica itd. Ali sa de tako sve lose promovise i reklamira je katastrofa. I da nisu promenili ime stanice trole u "Prokop" nego se jos uvek zove "Ortopedski Zavod" je katastrofa. Kada vec postoje stanice koje su super blizu idiotizam je ne dati im pravo ime. A sto se tice taste (uz svo duzno postovanje) ona bi i u Becu verovatno uzela taksi i ne bi teglila kofer iz U1 Sudtiroler Platz do perona 10 odakle ide Railjet za aerodrom. Za "commuter"-e su 41, 40 i 44 ok opcije i treba ih reklamirati.
 
Daleko su od OK opcija i za komjutere, jer je njima mnogo zgodnija stanica Karađorđev park. Štaviše, te linije u špicu prepune voze sa Banjice. I onda treba da prime putnike voza koji može da preveze 600 ljudi?

Po originalnom projektu, Prokop nije imao nikakvu ulogu u komjutingu - regionalni metro, tj. regionalna i prigradska železnica, nije ni bio predviđen do njega. To je stanica za daljinski saobraćaj. A onda pentranje uzbrdo... ono baš...

Inače, stanovništvo Srbije je sve starije, i, with all due respect, jedno od najstarijih na svetu. Mnogo će nam taksija izgleda biti potrebno da dovezemo ljude do Hauptbahnhofa. Dobar je to koncept.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662269#p662269:jldlnzlo je napisao(la):
Novkabl » Пет Сеп 20, 2019 5:54 pm[/url]":jldlnzlo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661233#p661233:jldlnzlo je napisao(la):
solecar » Uto Sep 17, 2019 10:21 pm[/url]":jldlnzlo]Ovaj Milan Janković izgovorio gomilu nebuloza , pogotovo ovo da nije normalno da Prokop bude povezan sa linijama gradskog prevoza kao što je to bila lokacija na Savskom trgu. Kada bih krenuo da nabrajam koji su sve delovi grada povezani sa Savskim trgom i bivšom GŽS , gotovo da ne bi bilo dela grada koji nije pokriven. Čovek tek skoro čuo da postoji linija 34. A tek ovo o dupliranju kapaciteta linije 36 , kao da se služio Ajnštajnovom teorijom relativiteta. Po njemu je skidanje jednog vozila , od ukupno dva , sa smera ka Autokomandi i Slaviji (spoljni krug) i prebacivanje na smer Savski trg i Slavija (unutrašnji krug) , dupliranje kapaciteta. I još na kraju ispade da je potrebno zilion vozila da bi se Prokop učinio pristupsačnim većem broju ljudi , te da je mnogo isplatljivije rešenje da korisnici železnice kupe BUS PLUS i presedaju , i po nekoliko puta , ako treba , sa sve torbama i koferima.
E da , još jedna stvar. Normalno im ono "iživljavanje" sa uvođenjem linija 860 na svakih dve do tri nedelje (što ne znači da neke nisu i potrebne) , a nije im normalno da Glavna železnička stanica bude povezana sa iole normalnim prevozom.

:bash: :roll:
Zasto niko ne spominje trolejbuse 41, 40, autobus 44 I BgVoz kao mogucnosti dolaska do Prokopa - cak ni onaj lik iz Sekreterijata za saobracaj? Stanice trole i 44 nisu mnogo dalje po razdaljini od distance izmedju izlaska iz metroa do ulaska u voz u mnogim evropskim zeleznickim stranicama.

Спомињао је пре, кад је било актуелно пресељење онај Неша из железница конкретно тролејбус. Са друге стране, до тролејбуских стајалишта и стајалишта 44 (иначе су троле са Бањица махом препуне) треба прво да се попне степеништем са перона на плочу, па да се шета лепих 400 метара од улаза у станицу до булевара кнеза Александра Карађорђевића од чега једно трећина путање узбрдо, па онда још 150 метара ка тролејбуском и аутобуском стајалишту код Руда које је најближе. Успут ни хлада ни заклона. Ако се пак од перона до плоче иде лифтом, онда је та удаљеност још дужа за неких 70 метара. Алетрнатива томе јесте да се иде степеништем дугачким око 50 метара до Стјепана Филиповића, па кроз парк између зграда све до тролејбуског стајалишта које је скоро па преко пута улаза у Музеј историје Југославије. Та путања је краћа можда за око 300-400 метара (нека ме Соле исправи), али није баш најуређенија нити усмерава путнике. Све у свему, бедна покривеност централне железничке станице јавним превозом.

Минимум који нам треба, без довршетка станице, јесте проширење око 250метара улице Драгана Манцеа од раскрснице са булеваром кнеза Александра до саобраћајнице која иде до улаза, провлачење контактне мреже и спуштање тролејбуских линија до улаза у Прокоп уз обавезно стављање зглобних тролејбуса на те линије.
Озбиљније што треба да се одради јесте довршетак станица ка ауто-путу без чекања инвеститора и комерцијалних садржаја на плочи. Онда могу да се одраде и саобраћајне везе са аутопутем, станични трг и повеже станица са озбиљнијим линијама јачег такта (17, 18, 46, 55, 70). Зар није срамота да се за Икеју уведе јача линија него за прокоп?

Иначе, нове саобраћајнице до Прокопа још увек нису унете на гуглову мапу, можемо мислити како се то одражава на сналажење туриста.
 
Evo, da sugerišem mudracima iz sekretarijata prvi korak: trolejbuska linija Prokop - Zvezdara, na deset minuta. Kad krene prazna sa Prokopa, taman bi očistila stanice u Kneza Miloša i olakšala ostalim linijama.
 
Одличан предлог, али нажалост, чекаће се прво проширење Д. Манцеа, па онда контактна мрежа. Све ће то бити засебни тендери, засебни радови са великим роком између два различита пројекта. Ја сам се искрено надао када су кренули радови на саобраћајници до плоче да ће у склопу истих одрадити и тролејбуску мрежу, али сам се наивно узалуд надао.
 
Onda neka isprva na liniju stave autobus, ili elektrobus - eto im prilike za to prevozno sredstvo.
 
Ja бих волео да видим Прокоп као окретницу више електробуских линија - Прокоп - Славија кроз круг КЦС, Прокоп - Вуков споменик преко Врачара, Прокоп - насеље Степа Степановић, Прокоп - Браће Јерковић, 34 и 38 као електробуске линије које окрећу на Прокопу, али нажалост немам никаква очекивања од дирекције за јавни превоз.
 
Meni je neverovatno da postoji stanica trolejbusa iz pravca grada koje je 180-200m udaljena od ulaza u stanicu Prokop i gde staje trola sa Trga Republike 41 i trola sa Zvezdare 40, a da to niko iz Grada Beograda ne reklamira iako to vec sve postoji - dakle laki poeni. Iz pravca Banjice je to malo duze, sigurno nekih 500m ali nije tragedija. Samo malo treba promovisati i reklamirati 41,40 i 44 kao veze sa Prokopom kada su vec tu i dok ne dodju bolji dani. Trosak akcije je 0 i zavrsava se sa par gostovanja na Bg Hronici ili Jutarnjem programu. I naravno promeniti ime stanice iz Ortopedski Zavod u Zeleznicka Stanica...
 
Није баш на 200 метара, има лепих пола километра. Генерално, у граду фале путокази, посебно за железничке станице. Нпр. нигде немамо путоказ за железничку станицу Вуков споменик.
 
Свакако, то је тек погубно, и по град и по железницу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662286#p662286:2noviaxb je napisao(la):
Дошљак » Pet Sep 20, 2019 7:31 pm[/url]":2noviaxb]Спомињао је пре, кад је било актуелно пресељење онај Неша из железница конкретно тролејбус. Са друге стране, до тролејбуских стајалишта и стајалишта 44 (иначе су троле са Бањица махом препуне) треба прво да се попне степеништем са перона на плочу, па да се шета лепих 400 метара од улаза у станицу до булевара кнеза Александра Карађорђевића од чега једно трећина путање узбрдо, па онда још 150 метара ка тролејбуском и аутобуском стајалишту код Руда које је најближе. Успут ни хлада ни заклона. Ако се пак од перона до плоче иде лифтом, онда је та удаљеност још дужа за неких 70 метара. Алетрнатива томе јесте да се иде степеништем дугачким око 50 метара до Стјепана Филиповића, па кроз парк између зграда све до тролејбуског стајалишта које је скоро па преко пута улаза у Музеј историје Југославије. Та путања је краћа можда за око 300-400 метара (нека ме Соле исправи), али није баш најуређенија нити усмерава путнике. Све у свему, бедна покривеност централне железничке станице јавним превозом.

Минимум који нам треба, без довршетка станице, јесте проширење око 250метара улице Драгана Манцеа од раскрснице са булеваром кнеза Александра до саобраћајнице која иде до улаза, провлачење контактне мреже и спуштање тролејбуских линија до улаза у Прокоп уз обавезно стављање зглобних тролејбуса на те линије.
Озбиљније што треба да се одради јесте довршетак станица ка ауто-путу без чекања инвеститора и комерцијалних садржаја на плочи. Онда могу да се одраде и саобраћајне везе са аутопутем, станични трг и повеже станица са озбиљнијим линијама јачег такта (17, 18, 46, 55, 70). Зар није срамота да се за Икеју уведе јача линија него за прокоп?

Иначе, нове саобраћајнице до Прокопа још увек нису унете на гуглову мапу, можемо мислити како се то одражава на сналажење туриста.
Situacija , kako god da okreneš , nije sjajna , bilo da ideš ka Muzeju Jugoslavije , bilo da ideš ka stanici Rudo. Stanica kod muzeja je fizički bliže samoj stanici , ali dok se uzpentraš uz silne stepenice , potrošiš više vremena nego da si se uputio ka Rudom. Dal išao liftom ili stepenicama , da dođeš do nivoa gde su 34 i 36 , odatle onda imaš stepenice koje te odvedu do vrha betonskih potpornih stubova , pa odatle ideš malo po ravnom , pa se ponovo penješ uz stepenice i i deš pored kotlarnice da dođeš do sledećeg nivoa , a onda stazom uz soliter (gde takođe ima stepenica) ili preko košarkaškog terena do parkinga i Shop & go radnje. Nakon toga imaš , od skoro rampu postavljenu uz nove stepenice , direktno do stanice troli. Postavljao sam ranije plan kako da se dođe do Prokopa i odatle do stanice.
Situacija je uglavnom takva da maltene niko ne koristi 44 , a tole do Ruda pa peške (kad idu ka stanici). U povratku uglavnom čekaju 36 ili 34. Naravno , ima i onih koji idu peške do Ruda.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662297#p662297:2noviaxb je napisao(la):
Пантограф » Pet Sep 20, 2019 7:58 pm[/url]":2noviaxb]Onda neka isprva na liniju stave autobus, ili elektrobus - eto im prilike za to prevozno sredstvo.
Zašto komplikovati kad je mnogo jednostavnije da kupiš Bus plus i presedaš. Svi srećni i zadovoljni , što bi rekli iz DJP.
Oni bre najobičniju stanicu 34 i 36 ka Prokopu , po skretanjuz iz Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića neće da uvedu. Samo prebacuju odgovornost iz DJP na opštinu Savski venac , a iz opštine na DJP i tako u krug. A na kraju kažu da stanica nije ni potrebna jer stanica kod ulaza u Prokop zadovoljava potrebe svih od Mostara do stanice trola.
 
Хвала што споменусте 44. Пет минута лагане шетње и ето ме на станици. Где ме дочека педесетак миграната. Никад их нисам видео у толиком броју осим у Пицином парку и прихватним центрима.
 
Дошљак":3cmep9n5 je napisao(la):
Мигранти на Прокопу?
Аха. Рече ми полицајац да су дошли из Врања или Прешева. Сада ће вероватно преко Босне.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
 
solecar":1tuinzpr je napisao(la):
Prolazni migranti. :)
Прошле године сам их виђао у возу за Ужице, само што их је било 7-8 у групи.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
 
Како доћи до Прокопа? Лако. Само што нико до сад није схватио колико је близу. Дођите до Мостара па пешке, тако што прво ако већ нисте дођете до станице 23,37,46,55,58 у смеру ка граду и само пратите тротоар право (има путоказ)! Има 5-15 минута хода у зависности од темпа. Проверено.А из града и ка граду и бањици тролома 40,41.

Све би било лакше да фамозна станица има неку солитерчину, онда би сви видели где се налази. Буквално не би могао да је омашиш. :mrgreen:
 
Па није баш то лаган пут, има ту од стајалишта Мостар до улаза у Прокоп лепих 800 метара, а до лифта и 900. Мада реално би требало на том стајалишту и другим стајалиштима на Мостару ставити и путоказе ка Прокопу.
 
Oko 1.1km od Mostara (pomenute stanice) do lifta , strana sa koje se nalazi i Prokop. Zamislite tek koliko bi to komplikovano bilo da se silazi na stanici preko puta , gde ideš preko silnih stepenica i nadvožnjaka da bi došao na suprornu stranu , pa tek onda onaj pomenuti 1.1km.
Ponekad se pitam da li mi živimo u istom ili pojedinci u nekom paralelnom univerzumu , kada imaju ideje sumanutije od ovih iz DJP. Samo što još ne predlože da se siđe kod Steka / Hitne pomoći , pa pasarelom ili bez nje , pa uz Gučevsku ulicu , gde je problem ići uzbrdo i bez ičega...
Ljudi i trole 40 i 41 iz čiste nužde koriste , jer 34 i 36 idu retko. Kad god je 36 na početnoj stanici , u nju ulaze ljudi. Ako je nema , onda idu ka trolama. Ja do sada nisam video da ljudi koriste 44 da bi došli do Prokopa. Lepo je to što postoje stanice u okruženju , ali je to ipak previše cimanja za njih. Jedino što ima smisla je presedanje na 36 (stanica Mostar sa iste strane gde se nalazi Prokop).
 
Vrh