Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ne biste verovali koliko ljudi je juče na NBG hvatalo voz za NS. Time što je centralna stanica Prokop najviše će živnuti stanica NBG. Jedino je problem kako će da urade da polasci za jug funkcionišu tako da pokrivaju i NBG i Prokop.
 
Prokop ce imati max 5000 ljudi dnevno, sve dok ne bude dosao metro sto znaci ko zna kad.
 
Hejteri...
Izem vam argumentaciju.
Naravno da stanica NBG ima vise putnika nego Prokop.
No ima i nas matorijih koji se secamo kako je po izgradnji zvrjala prazna. Jer niti je bilo tramvaja, ni ovoliko autobuskih linija do nje, a bogami i saobracajnica je bilo znacajno manje.

Takav povrsan stav imaju i gradski celnici. I njima je dovoljno ubaciti jedan ipo autobus do prokopa i to je to, resen pristup.
Pa naravno da sa takvim pristupom putnika nece biti, sve i da TGV staje na prokopu, a da je stanicna zgrada (koje nema) najmodernija na svetu...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Iskreno ja bi nahvalio tu stanicu samo tako da ima putnika na njoj ali kako god okrenes i sto vise napreduje njena gradnja, broj putnika je i dalje beznacajan.
 
A napredak u gradnji se korisniku stanice ogleda u?
Konacno stavljeni u funkciju peroni i pothodnik?
Daj Spatio, pametan si covek. Jasno ti je da ono ne lici na stanicu, vec na gradjevinu u izgradnji, sto i jeste... evo vec 4 decenije.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa ja ni ne sporim da je Prokop gradjevina u izgradnji i da i to utice na njenu koriscenost.
Ali opet sa druge strane, i da je zavrsena kazem da bez metroa ne bi je mnogo vise koristili ljudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547034#p547034:2dst6u7w je napisao(la):
spatiotecte » Ned Jun 24, 2018 8:37 pm[/url]":2dst6u7w]Pa ja ni ne sporim da je Prokop gradjevina u izgradnji i da i to utice na njenu koriscenost.
Ali opet sa druge strane, i da je zavrsena kazem da bez metroa ne bi je mnogo vise koristili ljudi.

Da iz nje na svaki sat idu vozovi u svim smerovima i da se iz nje stiže za sat vremena do NS, dva sata do SU, dva i po sata do UE i NI itd. da vidiš kako bi je koristilo mnogo više ljudi i kako bi doveli mnogo više linija GSP-a do nje.
 
Будимо реално, наша железница има мало путника тако да ни главна ни станица НБГ не генеришу довољно путника да би самосталне попуниле градски превоз који поред њих пролази (осим у случају неких масовних догађаја), али имају срећу да се налазе на правцима којима иначе пролази градски превоз па су добро повезане. Прокоп нема ту срећу. Јесте да на северу има аутопут, а на југу троле, али то није довољно близу саме станице па је неопходно или преусмерити постојеће (што продужава пут па не би наишло на одобравање већине корисника градског превоза) или увести потпуно нове линије. Промена траса ће постати лакша када се изгради саобраћајница ка аутопуту и надвожњак ка Славији. Да је граду заиста стало до Прокопа, они би већ кренули у изградњу везе са аутопутем и увођење бољег градског превоза. Али њима је стало једино до квадрата у Савском амфитеатру и само гледају како да се реше свих проблема на том путу.

Ево, и Фолић каже да је непостојање станичне зграде потпуно ОК: http://www.politika.rs/scc/clanak/406103/Prokop-od-1-jula-glavna-stanica-zgrada-tek-2020

То што будућа централна станица нема станичну зграду за надлежне није проблематично. Како оцењује Милутин Фолић, главни градски урбаниста, „Прокоп” је данас потпуно функционалан. Он истиче да је садашњи обим железничког саобраћаја у Србији такав да је и ово што је досад урађено у Београдском чвору сасвим довољно.

Каже и да је железничка обилазница тренутно бесмислица.
– Урађене су студије и утврђено је да возови који су ишли око Калемегдана убудуће могу да користе тунеле у Београду и то ноћу када не саобраћа „БГ воз”. Изградња обилазнице кошта више од пола милијарде евра, готово као и прва линија метроа. Па, ако поредимо потребе града и државе, сложићемо се да је бесмислено да та обилазница, на коју би било преусмерено 10 до 20 возова дневно, буде приоритет. Али, и она ће доћи на ред – каже Фолић.
 
Видите, овде су предлагана и прилично безболна решења преусмеравања линија:

51 који од Сајма до ГЖС зврнда празан.
46 и 55 који би између Мостара и Аутокоманде у правцу Аутокоманде чак и уштедели време у шпицу! Рампа из правца Мостара ка Славији се некада прелази и по 10 минута у шпицу!
Читав низ антибиотик линија, типа 91, 92, 38л и 38 спојени, 70 итд.
44 да иде Сењак - Прокоп - Славија - Краља Милана - Лука, и да се додају возила са 36.

И? Ништа!
 
Uvedu liniju sa 6 autobusa u turnusu do strane privatne prodavnice nameštaja, a do centralne železničke stanice jedva jednu kratku kružnu liniju koju opslužuje svega 1 autobus!
 
Očigledno je da će nakon gašenja Glavne železničke stanice, ulogu glavne tj. stanice sa najvećim brojem putnika preuzeti stanica Novi Beograd. S obzirom da bi sa uloženih 10 miliona evra u stanicu NBG dobili funkcionalnu stanicu, dok u Prokop sa istim parama ne bi dobili ni završenu betonsku ploču mislim da je jasno da bi trebalo što pre urediti stanicu Novi Beograd, a Prokop završavati nakon sređivanja NBG.
Još jedna prednost stanice NBG je što tamo već postoji saobraćajna infrastruktura, dobro je povezana sa ostatkom NBG, Banovim Brdom i Čukaricom, dok je sa Zemunom i centrom Beograda (Zeleni Venac, Savski Trg) mnogo bolje povezana nego što će Prokop biti u skorijoj budućnosti.
 
Дisiдent;149780331 je napisao(la):
Железничка станица "Центар"
25.06.2018.

20180625_091841.jpg


20180625_091845.jpg


20180625_091852.jpg


20180625_091854.jpg


20180625_091856.jpg


20180625_091902.jpg
Disident sa SSC
 
Vidi napreduje i ovaj Prokop Hauptbahnhof, možda se završi ova prva polu-medju-pripremna faza do sledećih izbora.
 
Od 1. jula pored preostalih vozova sa Glavne železničke stanice, takođe i polasci sa Dunav stanice za Vršac i Zrenjanin prebacuju se na stanicu Beograd Centar.
 
Znaci dizeli kroz tunele sta fali da ostanu na dunav stanici cemu zurba
 
Kako su najavili na Studiju B stajaće na Pančevačkom mostu, Vukovom spomeniku i Karađorđevom parku, samo ne znam kako će da rešavaju stvar sa turniketima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547360#p547360:h4g5jrwu je napisao(la):
WLABmz » 26 Jun 2018 09:13 am[/url]":h4g5jrwu]Od 1. jula pored preostalih vozova sa Glavne železničke stanice, takođe i polasci sa Dunav stanice za Vršac i Zrenjanin prebacuju se na stanicu Beograd Centar.
I Dunav se ukida??? Koliko je to polazaka dnevno?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547368#p547368:lzhzvztp je napisao(la):
vucko » Uto Jun 26, 2018 10:37 am[/url]":lzhzvztp]
I Dunav se ukida??? Koliko je to polazaka dnevno?

Tako reče ona plavuša iz Srbija Voza na Studiju B. Ukupno 7 polazaka, 5 za Vršac, 2 za Zrenjanin.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547074#p547074:ddtq3opv je napisao(la):
WLABmz » Sun Jun 24, 2018 10:37 pm[/url]":ddtq3opv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547034#p547034:ddtq3opv je napisao(la):
spatiotecte » Ned Jun 24, 2018 8:37 pm[/url]":ddtq3opv]Pa ja ni ne sporim da je Prokop gradjevina u izgradnji i da i to utice na njenu koriscenost.
Ali opet sa druge strane, i da je zavrsena kazem da bez metroa ne bi je mnogo vise koristili ljudi.

Da iz nje na svaki sat idu vozovi u svim smerovima i da se iz nje stiže za sat vremena do NS, dva sata do SU, dva i po sata do UE i NI itd. da vidiš kako bi je koristilo mnogo više ljudi i kako bi doveli mnogo više linija GSP-a do nje.

Pa iz Prokopa i idu vozovi u svim smjerovima. Stavise, tu im je i terminus. Zeljeznica nema vise vozova koje bi mogla prebaciti na Prokop. Sa najavljenim vozovima sa stanice Dunav, dolazi se do maksimuma sto se tice broja vozova a sasvim sigurno i broja putnika. I kad se zavrsi premjestanje svih mogucih vozova na Prokop, ostace oko 80% korisnika stanice kroz BG voz, sto znaci da ce Prokop i dalje biti primarno stanica gradske zeljeznice bez obzira sto se vlast trudi svim silama da od Prokopa napravi glavnu stanicu daljinskog saobracaja. Prokop ce sto se tice broja putnika u julu dostici svoj realan maksimum.

Nikola NS":ddtq3opv je napisao(la):
Ево, и Фолић каже да је непостојање станичне зграде потпуно ОК: http://www.politika.rs/scc/clanak/406103/Prokop-od-1-jula-glavna-stanica-zgrada-tek-2020

kakva god stanicna zgrada da se napravi, imace mali uticaj na povecanje broja putnika i s te strane je Folic u pravu. Zato na Prokopu i treba uraditi samo osnovno. Sto ne kosta mnogo i ne zanositi se velikim planovima.
 
Mi ako planiramo da nam železnica ostaje na ovom nivou, pre svega što se tiče broja linija i polazaka onda možemo odmah da istopimo sve šine, i da turimo katanac.
 
Konacno da putnici za Vrsac ne idu u onu nedodjiu od Dunav stanice a sigurno ce popunjenost da skoci iako je i sad dobra.
 
U tom smislu je daleko značajnija činjenica da će stajati na Karađorđevom parku i u Vukovom spomeniku, nego na Prokopu. Jedino ostaje da se vidi kako će rešiti pitanje prolaska putnika kroz rampe.
Generalno, dobra vest.
 
Увести да и на тим возовима важи бус-плус у зони станица БГ воза, а на рампама да чувар пропусти путнике са картама за даље дестинације. Мене само интереаује хоће ли превлачити дизелке са електролокомотивом кроз тунел или ће да чаде туда?
 
Vrh