Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Dame i gospodo od danas ovo je glavna zeleznicka stanica u gradu Beogradu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545598#p545598:8ou808bc je napisao(la):
Dzigi Bau » Ned Jun 17, 2018 9:38 pm[/url]":8ou808bc]Dame i gospodo od danas ovo je glavna zeleznicka stanica u gradu Beogradu
file.php
Kamo srece da je postala pre 20 god.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545256#p545256:50s9d5uq je napisao(la):
Pasarela » 16 Јун 2018, 12:21[/url]":50s9d5uq]http://rs.n1info.com/a396784/Lifestyle/Lifestyle/Uz-pesmu-A-sad-adio-ispracen-poslednji-voz-za-Bar-sa-Glavne-zeleznicke.html

To je to..

Beograd kakvog smo poznavali je bukvalno nestao pred našim očima.

не драми, није. Београд је и даље ту, ништа се није мењало, нити ће се мењати. и више са том патетиком, на главу сте ми се попели. видим, баш се смањио број путника за Бар. први полазак са Топчидера, исти број путника као и дан раније са ГЖС
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545604#p545604:2ry5sqt3 je napisao(la):
spatiotecte » Ned Jun 17, 2018 9:59 pm[/url]":2ry5sqt3]Sve sto vidis na ovoj slici je postojalo pre 20 godina...
Samo pokazujes koliko razumijes celu priču .
Da su pre 20 god poceli da je zavrsavaju danas bi uveliko bila gotova .
 
spatiotecte":1k9z9ts1 je napisao(la):
Sve sto vidis na ovoj slici je postojalo pre 20 godina...
Apsolutno netačno spatio i ti to znaš.

Jedno je kritikovati suludu odluku gasenja glavne, a sasvim drugo izmisljati mane i tako falicnom i nezavrsenom Prokopu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sta pricas bre Laki??? :evil:
Ovo na slici je izgradjeno u periodu 1996-1999, dakle nista nisam netacno napisao.
 
Dobro spatio ako ti tako kazes, mada se ja ne bih slozio

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki,
Ja se vrlo dobro secam clanka iz politike koji sam procitao tog leta 1996te (jeste da je bilo davno i jeste da nisam jos bio punoletan tada ali se secam) gde je bila slika stanice Prokopa (projekat sa tornjem po kom je izgradjeno ovo do sad).
Betonska ploca i metro kasete su izgradjene do 1999te, tada je bombardovanje prekinulo radove i stiglo se do 80% ploce tj kote 105
Dakle ono sto vidis na slici, to je to, naravno u to ne ubrajam sine i keramiku.
Ali da, tako je, i tuzno je, demokrati skoro pa nista nisu uradili do promene vlasti, a ovi SNS-ovci ne mogu da zavrse ovih 20% ploce nego najavljuju fazu koja cini 33% od 20% koliko ostaje da se zavrsi ploca.
Dakle oni dele tih 20% ploce na 3 faze!!!
Treba shvatiti da je u vreme Milosevica obezbedjeno mnogo vise novca za Prokop nego za vreme vladavine demokrata i SNS-a zajedno.
A posto si stariji od mene cudi me da se ti ne secas toga jer ti si neko ko je poprilicno realan kad su datumi u pitanju zato mi nije jasna tvoja reakcija.
 
Ideja o izmeštanju železničkog saobraćaja iz Savskog amfiteatra stara je više od pola stoleća, ali ozbiljnije je počela da se razmatra u doba gradonačelnikovanja Branka Pešića. Projekat je završen 1974. kada je počela i gradnja dvokolosečnog visećeg železničkog mosta preko Save. Prvi radovi na „Prokopu” otvoreni su 1977, a plan je bio da budu završeni do maja 1979.
Dakle po ovome oni su planirali da urade kompletnu stanicu iz nicega za dve godine,da nisu prekinuli radove iz ne bas jasnih razloga oni bi to sigurno i uradili,a ova boranija sa tim kuvajtskim kreditima ili cime vec i sa vec uradjenih oko 65% posla najvljuje da im treba godinu dana da urade nekakvu medju fazu predfaze jedne trecine ili kako vec zovu ovo sto sada rade,pa to je komedija.
 
Занимљив је овај документ из 1966. године који је Игор окачио на теми ГУП.
http://mapa.urbel.com/silverlight/64/osnovni-tekst_k1.pdf

На некој страници 9.. стоји ова реченица:
4. Premeštanje željezničke pruge sa centralne teritorije Novog Beograda na definitivnu trasu sa privremenim uključenjem na današnji željeznički most.

Судбина старог жељезничког моста је још тада одређена да се користи док може, али и да не буде трајно решење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545256#p545256:dbun4uag je napisao(la):
Pasarela » 16 Jun 2018 11:21 am[/url]":dbun4uag]http://rs.n1info.com/a396784/Lifestyle/Lifestyle/Uz-pesmu-A-sad-adio-ispracen-poslednji-voz-za-Bar-sa-Glavne-zeleznicke.html

To je to..

Beograd kakvog smo poznavali je bukvalno nestao pred našim očima.
Patetika level milion.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545685#p545685:372cacl8 je napisao(la):
Nurko7000 » Mon Jun 18, 2018 10:29 am[/url]":372cacl8]

На некој страници 9.. стоји ова реченица:
4. Premeštanje željezničke pruge sa centralne teritorije Novog Beograda na definitivnu trasu sa privremenim uključenjem na današnji željeznički most.

Судбина старог жељезничког моста је још тада одређена да се користи док може, али и да не буде трајно решење.

Da, samo sto je koju deceniju kasnije ispalo da drzava u kojoj su ti dokumenti doneseni, nije bila trajno resenje.
SFRJ se raspala prije mosta kog su planirali da demontiraju. I prije zeljeznice koju su planirali da izgrade i prije metroa kog su planirali da naprave.

Ja bih samo pitao. Kakve veze imaju planovi iz doba druga TITA sa danasnjom Srbijom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545849#p545849:18vgql0a je napisao(la):
RioBL » Pon Jun 18, 2018 7:37 pm[/url]":18vgql0a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545685#p545685:18vgql0a je napisao(la):
Nurko7000 » Mon Jun 18, 2018 10:29 am[/url]":18vgql0a]

На некој страници 9.. стоји ова реченица:
4. Premeštanje željezničke pruge sa centralne teritorije Novog Beograda na definitivnu trasu sa privremenim uključenjem na današnji željeznički most.

Судбина старог жељезничког моста је још тада одређена да се користи док може, али и да не буде трајно решење.

Da, samo sto je koju deceniju kasnije ispalo da drzava u kojoj su ti dokumenti doneseni, nije bila trajno resenje.
SFRJ se raspala prije mosta kog su planirali da demontiraju. I prije zeljeznice koju su planirali da izgrade i prije metroa kog su planirali da naprave.

Ja bih samo pitao. Kakve veze imaju planovi iz doba druga TITA sa danasnjom Srbijom?
Nikad se ne zna ovo je Balkan .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545849#p545849:143jwzox je napisao(la):
RioBL » 18 Jun 2018 07:37 pm[/url]":143jwzox]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545685#p545685:143jwzox je napisao(la):
Nurko7000 » Mon Jun 18, 2018 10:29 am[/url]":143jwzox]

На некој страници 9.. стоји ова реченица:
4. Premeštanje željezničke pruge sa centralne teritorije Novog Beograda na definitivnu trasu sa privremenim uključenjem na današnji željeznički most.

Судбина старог жељезничког моста је још тада одређена да се користи док може, али и да не буде трајно решење.

Da, samo sto je koju deceniju kasnije ispalo da drzava u kojoj su ti dokumenti doneseni, nije bila trajno resenje.
SFRJ se raspala prije mosta kog su planirali da demontiraju. I prije zeljeznice koju su planirali da izgrade i prije metroa kog su planirali da naprave.

Ja bih samo pitao. Kakve veze imaju planovi iz doba druga TITA sa danasnjom Srbijom?
Pa vise nego one planove 1884 iz doba KRALJA Milana Obrenovica. U Titovo vreme je Zeleznicka Direkcija Beograd zavrisila Barsku prugu a pocela i rekonstrukcijom Beogradskog cvora. Titu je bolelo uvo za jedno i za drugo. Projekte je i finansiranje je vrsila Beogradska direkcija, SFR Srbija i svenarodni zajam od cega je 95% skupljeno na teritoriji SFR Srbije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545849#p545849:1nas8vm0 je napisao(la):
RioBL » 18 Jun 2018 07:37 pm[/url]":1nas8vm0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545685#p545685:1nas8vm0 je napisao(la):
Nurko7000 » Mon Jun 18, 2018 10:29 am[/url]":1nas8vm0]

На некој страници 9.. стоји ова реченица:
4. Premeštanje željezničke pruge sa centralne teritorije Novog Beograda na definitivnu trasu sa privremenim uključenjem na današnji željeznički most.

Судбина старог жељезничког моста је још тада одређена да се користи док може, али и да не буде трајно решење.

Da, samo sto je koju deceniju kasnije ispalo da drzava u kojoj su ti dokumenti doneseni, nije bila trajno resenje.
SFRJ se raspala prije mosta kog su planirali da demontiraju. I prije zeljeznice koju su planirali da izgrade i prije metroa kog su planirali da naprave.

Ja bih samo pitao. Kakve veze imaju planovi iz doba druga TITA sa danasnjom Srbijom?

То ти је као кад си болестан па ти треба лечење, знаш да постоје стручни медицински радници који могу да ти помогну.
Тако је и са урбанизмом, Београдске планове су ипак радили најбољи, имали ресурсе, деценијама истраживали, па донели закључке и онда пресекли и преопразили Београд у ово што је данас, колико се могло и имало. Ето, тај документ је баналан пример да су наравно и пре изградње аутопута одлучили шта ће са железницом.

Па ако хоћеш, као са тим докторима којима се увек можеш обратити за помоћ, тако је и са народом, тешко га је избрисати. Ето, пре првог светског рата само се могло сањати да ће Београд, Земун и Панчево бити једна земља а да ће се Астро-Угарска распасти, што је донело мало чудан положај железнице у граду, а тек касније што је стихијски наквасала само да што брже и јефтиније подмири потребе индустрије. Народ ће опет доћи на своје и железница са њим, само овај пут су ти из шездесетих барем поштено испланирали како...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545849#p545849:16qax20y je napisao(la):
RioBL » Pon Jun 18, 2018 7:37 pm[/url]":16qax20y]

Ja bih samo pitao. Kakve veze imaju planovi iz doba druga TITA sa danasnjom Srbijom?
Ocigledno imaju, evo na primer ti se i dalje jako interesujes za bivsu republiku...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545865#p545865:2zhbtstm je napisao(la):
Nurko7000 » Mon Jun 18, 2018 9:03 pm[/url]":2zhbtstm]
Тако је и са урбанизмом, Београдске планове су ипак радили најбољи, имали ресурсе, деценијама истраживали, па донели закључке и онда пресекли и преопразили Београд у ово што је данас, колико се могло и имало. Ето, тај документ је баналан пример да су наравно и пре изградње аутопута одлучили шта ће са железницом.

Nisam htio da citiram sve i da na svaki post odgovaram ali evo, odabrao sam samo ovaj dio.

Kao sto si napisao, planove su radili "najbolji", decenijama su istrazivali i imali su resurse, pa su odlucili i uradili "koliko se moglo".

A sad da se vratimo u sadasnjost. Zivimo u 2018 godini. Jugoslavije vise nema. Nestala je drzava koja je mogla da skoluje "najbolje", da ih potom zaposli i da placa decenije njjihovog istrazivanja. Nestala je drzava koja je mogla da finansira projekte koje njihovi najbolji strucnjaci smisle. Ta je drzava imala sasvim drugacije drustveno uredjenje, ekonomsku, finasijsku i graditeljsku moc od danasnje Srbije. Imala je industriju i gradjevnirastvo. Pravila je svoje vozove, avione, automobile, poljoprivredne i gradjevinske masine, itd...A i pored toga svega, ta drzava nije smogla snage da ukine stari zeljeznicki most i dovrsi novi zeljeznicki cvor. Zasto?

Zar neko stvarno vjeruje da je danasnja Srbija u stanju da zavrsava projekte SFRJ iz 70-tih? Lako je nacrtati projekat i napisati da nesto treba srusiti ili nesto izgraditi. A jos je lakse naci u arhivi stare planove i reci "evo tako treba". Mozda tako treba, ali ne moze. Nije moglo ni u ondasnjoj drzavi a jos manje, ako se realno ekonomski gleda, ne moze ni u danasnjoj Srbiji.

Zato je kriminal i nasilje ovo sto se radi. Gasi se stari zeljeznicki cvor sa najvecom stanicom, vitalnim prugama i mostovima a saobracaj i putnici se prisiljavaju na koristenje nedovrsene infrastrukture. Pa mogli su i 1979 da zatvore Glavnu stanicu, sruse stari most i prebace sve na Prokop ali su znali da svaki projekat ima svoj pocetak realizacije i kraj. Rusenje starog zeljeznickog mosta i prebacivanje saobracaja sa Glavne, trebali su da se odigraju na kraju realizacije projekta novog cvora a do toga se nikad nije doslo. A sasvim sigurno ni nece.

Zato nam trebaju novi planovi.
 
Доћиће до завршетка новог чвора али ће то потрајати и једно 4-5 година ћемо имати овдашњу агонију недовршеног чвора. Јесте Прокоп замишљен у СФРЈ али је његова главнина реализована у периоду после катастрофалне економске крозе по ову земљу. Главни проблем данас јесте што се све ради брзоплето и на силу. И наравно велики грех је гашење ГЖС у свакој саобраћајној функцији, потенцијала за њено даље коришћење је свакако било.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546077#p546077:2ul1u240 je napisao(la):
RioBL » 19 Jun 2018 08:07 pm[/url]":2ul1u240]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545865#p545865:2ul1u240 je napisao(la):
Nurko7000 » Mon Jun 18, 2018 9:03 pm[/url]":2ul1u240]
Тако је и са урбанизмом, Београдске планове су ипак радили најбољи, имали ресурсе, деценијама истраживали, па донели закључке и онда пресекли и преопразили Београд у ово што је данас, колико се могло и имало. Ето, тај документ је баналан пример да су наравно и пре изградње аутопута одлучили шта ће са железницом.

Nisam htio da citiram sve i da na svaki post odgovaram ali evo, odabrao sam samo ovaj dio.

Kao sto si napisao, planove su radili "najbolji", decenijama su istrazivali i imali su resurse, pa su odlucili i uradili "koliko se moglo".

A sad da se vratimo u sadasnjost. Zivimo u 2018 godini. Jugoslavije vise nema. Nestala je drzava koja je mogla da skoluje "najbolje", da ih potom zaposli i da placa decenije njjihovog istrazivanja. Nestala je drzava koja je mogla da finansira projekte koje njihovi najbolji strucnjaci smisle. Ta je drzava imala sasvim drugacije drustveno uredjenje, ekonomsku, finasijsku i graditeljsku moc od danasnje Srbije. Imala je industriju i gradjevnirastvo. Pravila je svoje vozove, avione, automobile, poljoprivredne i gradjevinske masine, itd...A i pored toga svega, ta drzava nije smogla snage da ukine stari zeljeznicki most i dovrsi novi zeljeznicki cvor. Zasto?

Zar neko stvarno vjeruje da je danasnja Srbija u stanju da zavrsava projekte SFRJ iz 70-tih? Lako je nacrtati projekat i napisati da nesto treba srusiti ili nesto izgraditi. A jos je lakse naci u arhivi stare planove i reci "evo tako treba". Mozda tako treba, ali ne moze. Nije moglo ni u ondasnjoj drzavi a jos manje, ako se realno ekonomski gleda, ne moze ni u danasnjoj Srbiji.

Zato je kriminal i nasilje ovo sto se radi. Gasi se stari zeljeznicki cvor sa najvecom stanicom, vitalnim prugama i mostovima a saobracaj i putnici se prisiljavaju na koristenje nedovrsene infrastrukture. Pa mogli su i 1979 da zatvore Glavnu stanicu, sruse stari most i prebace sve na Prokop ali su znali da svaki projekat ima svoj pocetak realizacije i kraj. Rusenje starog zeljeznickog mosta i prebacivanje saobracaja sa Glavne, trebali su da se odigraju na kraju realizacije projekta novog cvora a do toga se nikad nije doslo. A sasvim sigurno ni nece.

Zato nam trebaju novi planovi.


Југославије више нема али остали су исти ти Југословени, исте реке и планине. Држава се јесте променила али је народ остао исти, са својим знањима, проблемима и потребама. С тим да је Београд увек био нешто посебно у Југославији, слично као што је Њујорк Америци.

Но, сви ми осећамо носталгију за неким добрим временима. Ето, та лагана вожња преко старог једноколосечног железничког моста 15-20 мин од Новог Београда до Главне са обавезним устајањем свих путника како би одали почаст уласку у станицу уз петоминутно међусобно гледање што устастамо човече па ово целу вечност мили. И онда са главне седнеш на двојку и чекаш да возач пишки на пристаништу или трчиш да преседнеш на претходну двојку чији је возач већ задовољио физиолошке потребе или се питаш шта ми је опет требало да седнем у двојку јер је ова којом си дошао једноставно окренула назад на пристаништу а ти ходаш пешке уз Париску. Неким чудом је заправо брже изаћи на Новом Београду и сести на нешто што иде преко Бранковог моста.

Улазак са југа је нешто лакши са само два пружна прелаза и лица некако бесних возача који покушавају да уђу на сајам.

Заправо све што ја очекујем од железнице је да ако нема ништа директно преседнем на Прокопу и изађем на Вуковом споменику.
 
RioBL":3b737xti je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545685#p545685 je napisao(la):
Nurko7000 » Mon Jun 18, 2018 10:29 am[/url]":3b737xti]

На некој страници 9.. стоји ова реченица:
4. Premeštanje željezničke pruge sa centralne teritorije Novog Beograda na definitivnu trasu sa privremenim uključenjem na današnji željeznički most.

Судбина старог жељезничког моста је још тада одређена да се користи док може, али и да не буде трајно решење.

Da, samo sto je koju deceniju kasnije ispalo da drzava u kojoj su ti dokumenti doneseni, nije bila trajno resenje.
SFRJ se raspala prije mosta kog su planirali da demontiraju. I prije zeljeznice koju su planirali da izgrade i prije metroa kog su planirali da naprave.

Ja bih samo pitao. Kakve veze imaju planovi iz doba druga TITA sa danasnjom Srbijom?
I ja bih odgovorio kontra pitanjem:
Kakve veze ima odluka o tome koju skolu ces upisati, kada danas vise ne zivis sa tatom i mamom?
;)

Pa ima veze Rio, jer se i tada znalo da je 'stari' most neka vrsta 'sklepotine'....
Ostecivan (ispravnije bi bilo reci rusen) u oba svetska rata, nizak i nedovoljnog kapaciteta (1 kolosek)...

Ovde se prenela prica vezana za Glavnu zeleznicku stanicu i idiotsku odluku o njenom ukidanju.

Steta je vec pocinjena, glavna je (na zalost) mrtva, a grobari beograda ce nastaviti uzurbano cupanje koloseka i ostale infrastrukture.
Ali da za trenutak zamislimo da to nije tako i da glavna funkcionise.l, te da se planira ozbiljna rekonstrukcija kako stanice, tako i zeleznicke infrastrukture.

Zasto mrznjom prema Beograd Centar braniti Beograd Glavnu?!

Zar je to jedini argument za opstajanje Glavne, pa se mora iskoristiti svaka prilika da se pljune po Prokopu. Prokop je sastavni deo jednog fantasticnog sistema koji imamo izgradjen vec vise od 20 godina. Zalosno je sto ga tako malo koristimo.
Umesto da imamo intezivan saobracaj kroz Vracarski i Dedinjski tunel, umesto da nam vozovi na svakih nekoliko minuta ulaze i izlaze na koloseke stanice u prokopu i da na taj nacin makar malo olaksamo prevoz ljudi, ali i rasteretimo zagusenu zakrzljalu drumsku saobracajnu mrezu, sta mi radimo?

Mozda sam ja glup, al mistalno sanjamo neke 'tudje snove'...
Umesto da potstaknuti odlicnim primerom BgVoz 1 linije idemo ka uvodjenju novih, mi sanjamo snove o brzim prugama kroz Panonsku niziju?!
Umesto da svaka od stanica novog zeleznickog cvora ima 6-7 autobuskih fider linija, nama su one vecinom tesko dostupne!

Umesto da se pod hitno uradi linija do Aerodroma NT, i iskoristi sve veci broj 'presedackih' putnika, to su ovde pusti snovi i bajke kako ce to 'eventualno' napraviti koncesionar (kome svakako ne odgovara da se tranzitni putnici udaljavaju sa aerodroma).
I konacno (ali nista manje bitno), umesto da se zalazemo da se prokop zavrsi i kompletno stavi u funkciju, da se prostor ba stanici iznajmljuje i time pokriju troskovi odrzavanja, ako ne otplate kredita, neki bi najradje zatrpali sve stona prokopu i oko njega postoji, a sve sa idejom da ce tako SACUVATI glavnu.

Pa losa je ideja.
Jednako losa kao kad bi klinac cija se lopta izbusila pojurio da isece i drugarovu. Nema od toga nista, njegova je i dalje neupotrebljiva...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Potpuno se slazem ali ja mislim da ovde nije problem Beograd centar nego čista politika nazalost .(čast pojedincima na forumu koji su iskreni i zastupaju svoje misljenje ).
 
Можемо се питати на који начин се то реализује и за чији интерес али укидање Главне је економски рационално. На површини коју сада заузимају колосеци треба подићи зграде али и од добијене вредности укопати пругу испод Савске. Не треба ни наглашавати колико ће читав крај око Сарајевске просперирати отварањем према реци. Заправо члитав мали град добија приступ обали на пет минута пешке.

Волео бих да видим материјализоване замисли те станице код Сајма, постојећи подземни улаз и пролаз испод Булевара Војводе Мишића (све са оном грешком кад су превидели ниво колоктора па има пар степеница вишка грађен у доба Драшковића и Крунића) ионако личи на одличну железничку станицу. А посебно бих волео видети планирани подземни крак ка Прокопу, Клиничком центру и даље ка Славији...
 
Vrh