Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547514#p547514:1wcly411 je napisao(la):
boca-ica » Uto Jun 26, 2018 8:41 pm[/url]":1wcly411]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547512#p547512:1wcly411 je napisao(la):
Dzigi Bau » 26 Jun 2018 20:18[/url]":1wcly411]Najnoviji rok za zavrsetak Prokopa https://www.kurir.rs/vesti/beograd/1602 ... cinje-2016
Aha , Bau , Bau....,,Najnoviji rok,, :lol: u novinama štampanim 30.10.2014. :lol: :lool: :lol:

Pa rekose cim se zavrsi prva linija metroa 2016,odmah sledece 2017 gotova nova i Zeleznicka i Autobuska,nemam razloga da im ne verujem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547513#p547513:3p81lzk7 je napisao(la):
miki_ns » Уто Јун 26, 2018 7:29 pm[/url]":3p81lzk7]Nešto gledam fotografije i tržnog centra u "BG na vodi". Ogromnih je dimenzija. Nekako mi se čini da je toliko blizu Prokopu da je sad komercijalizacija sadržaja na Prokopu teško ostvariva (a to je sve vreme glavna mantra svih koji pričaju kako će ga dovršiti). Nema dovoljno putnika da oni generišu potražnju, neće ih ni imati jer je sa drugih stanica u sistemu gradski saobraćaj lakše dostupan, a da neko gradi tržni centar toliko blizu onom pored Gazele (koji će pri tome biti i forsiran u medijima i ko zna kako još) je malo verovatno. Prokop u dogledno vreme samo aktiviranje onih metro kaseta (čitaj uspostavljanje linije metroa) i dovođenje tramvaja mogu učiniti atraktivnim. Mogli su ploču da iskoriste da na nju bar nameste autobusku stanicu, već i to bi imalo smisla, ali ne oni čuvaju ploču za "tržni centar" koji nisu uspeli da uvale ni Trigranitu onomad, a sad u direktnom okruženju mu grade ogromnu konkurenciju čime ionako neatraktivna lokacija još više gubi smisao kao potencijalna lokacija za tako nešto.
Да је било памети, БнВ тржни центар би правили на Прокопу а не поред Газеле, а ових пар стамбених кула би лепо легле на Малешки брег дуж аутопута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547482#p547482:n3wb9x7r je napisao(la):
solecar » Tue Jun 26, 2018 3:18 pm[/url]":n3wb9x7r]Zato što je tako odgovaralo određenim forumašima. Sada im ne odgovara da se tamo neki Prokop zove "Nova GŽS" , te se svim silama trude da dokažu da se pravilo promenilo za 180°nakon što se situacija na terenu za isto toliko promenila. Sada pokušavaju da dokažu da se Glavnom stanicom mora zvati stanica sa najvećim protokom putnika , a ne kao što je do sada bio slučaj , stanica sa najviše polazaka.

Ma naravno. Zbog nas "par forumasa" Glazna Z.S. se tako naziva u proteklih 150 godina.

Glavna z.s. se zvanicno zvala "glavna" jer je de fakto i bila glavna. I prije postojanja stanica NBG, Vukov Spomenik, Prokop, itd. to je bila stanica sa koje su polazili i na kojoj su putovanja zavrsavali svi vozovi grada Beograda. Tako da joj je naziv sasvim odgovarao i zadrzao se skoro do njenog ukidanja kad je nakratko preimenovana u "Stanica Beograd".

Izgradnjom novog cvora sa 4 prolazne stanice gdje bi na svakoj stanici stajao voz i za sjever i za jug, trebao se dobiti sistem u kom nema nikakve glavne stanice. Sve stanice od pomenute 4 bi bile istog ranga. Medjutim, taj koncept nije nikad realizovan a u vrijeme Milosevica, neko se dosjetio da na Prokopu izgradi betonsku plocu koju bi mogao prodati investitoru i tako profitirati. A da bi je prodali poceli su da prosipaju pricu kako se na Prokopu otvara "Nova Glavna Stanica" na koju ce se jednostavno prekopirati svi vozovi i putnici sa stanice na Savskom Trgu i kako ce to biti jedna velika stanica sa puno vozova i putnika - Grande Belgrade. Naravno to nije moguce ali ni danasnja vlast ne odustaje od ideje prodaje ploce. Cak su od Prokopa, protivno njegovom dizajnu, napravili terminus ne bi li stvorili utisak sto vece iskoristenosti stanice.

Kad stvari dodju na svoje mjestu i ta obmana sa nazivom ce nestati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547507#p547507:2vj9t6vt je napisao(la):
WLABmz » Tue Jun 26, 2018 6:45 pm[/url]":2vj9t6vt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547502#p547502:2vj9t6vt je napisao(la):
Дошљак » Uto Jun 26, 2018 6:35 pm[/url]":2vj9t6vt]Улога Прокопа у БГ возу је мала.

Uloga Prokopa u BG vozu bila je mala. Sada kada svi vozovi (osim vozova za Bar) budu polazili sa Prokopa, uloga Prokopa u BG vozu će veoma porasti. Ili bolje reći uloga BG voza u Prokopu. S tim u vezi treba sugerisati nadležnima da se u nedelju kasnije popodne i uveče poveća takt BG voza barem na pola sata kako bi studentarija koja stiže nedeljom uveče mogla lakše doći do svog prebivališta u Beogradu.

Da, uloga BG Voza u Prokopu je velika a bice jos i veca jer moze da bude feeder stanice odnosno za korisnike daljinskih linija.
Medjutim, zar nismo svi saglasni s tim da Prokop treba da funkcionise kao prolazna stanica a ne terminus? Sta ce biti sa koristenjem stanice kad vozovi za jug budu stajali i na NBG i u Zemujnu? Sta ce biti s koristenjem stanice kad vozovi za sjever budu stjali i u Rakovici?

Ili neko misli da Prokop treba da bude terminus?
 
Никола Добровић је својевремено заступао тезу да је ГЖС на изузетно неповољном урбанистичком положају и гуши град и још пре Другог светског рата предлагао ГУП са новом позицијом ГЖС на Прокопу ... нисам фан Прокопа, то овде старији форумаши знају, али патетисање за ГЖС се отргло реалности.

Уосталом, сви знамо ко је Никола Добровић, и ако је он тако нешто рекао и заступао, то има одрежену тежину у урбанистичком смислу.
 
Милошевић је у своје доба имао снагу да спроведе неку замисао у општем интересу, пре би изградили тржни центар на Прокопу него што би дозволио изградњу ТЦ Ушће или Делта Ситија. Проблем власти после њега је што нису имали снагу да реализују договорено, тако некако је и афера Триганит завршила.
А рећи да Прокоп не би генерисао довољно путника да учини ТЦ профитабилним, је исто као рећи да ТЦ Стадион неће имати довољно посетилаца јер се утакмице на њему играју двапут месечно, а сви знамо да је у стварности тај ТЦ увек пун.

А данас у овим условима, само је гаража од 1.200 паркинг места на Прокопу решење за многе проблеме.
 
U potpunosti podržavam ideju da se napravi garaža na ploči Prokopa. Na taj način bi bar bila pokrivena betonska ploča i sprečilo bi se njeno ubrzano propadanje usled atmosferskih uticaja. Jer ako budu čekali nekog privatnog investitora da napravi TC na ploči to ima da se oduži, javni poziv od pre 2 godine je propao, ne zna se da li se neko uopšte javio na taj konkurs.

Parking servis je jedna od najprofitabilnijih gradskih javnih preduzeća, s finansijske strane ne bi im bio problem da naprave garažu na ploči Prokopa. Još kad bi napravili sistem tako da plaćena dnevna karta za parking omogućava dve vožnje Busplus sistemom, imali bi značajan broj ljudi koji bi ostavljali kola na parkingu i onda Bg vozom putovali na posao na Novi Beograd ili u centar grada. Smanjile bi se gužve na mostovima, na Autokomandi i u centru, i samim tim ubrzao saobraćaj u Beogradu, a s druge strane povećao bi se broj korisnika Prokopa i Bg voza.

A krov te garaže ozeleniti i na jednom delu postaviti solarne panele (jer bi tako mogli da povuku pare od EU za ekološki održive projekte). Zeleni krov bi bio odlično mesto da se ubije vreme pre polaska voza a imao bi i prelep pogled na Beograd. :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547565#p547565:1zpvlacx je napisao(la):
RioBL » Sre Jun 27, 2018 6:52 am[/url]":1zpvlacx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547482#p547482:1zpvlacx je napisao(la):
solecar » Tue Jun 26, 2018 3:18 pm[/url]":1zpvlacx]Zato što je tako odgovaralo određenim forumašima. Sada im ne odgovara da se tamo neki Prokop zove "Nova GŽS" , te se svim silama trude da dokažu da se pravilo promenilo za 180°nakon što se situacija na terenu za isto toliko promenila. Sada pokušavaju da dokažu da se Glavnom stanicom mora zvati stanica sa najvećim protokom putnika , a ne kao što je do sada bio slučaj , stanica sa najviše polazaka.

Ma naravno. Zbog nas "par forumasa" Glazna Z.S. se tako naziva u proteklih 150 godina.

Glavna z.s. se zvanicno zvala "glavna" jer je de fakto i bila glavna. I prije postojanja stanica NBG, Vukov Spomenik, Prokop, itd. to je bila stanica sa koje su polazili i na kojoj su putovanja zavrsavali svi vozovi grada Beograda. Tako da joj je naziv sasvim odgovarao i zadrzao se skoro do njenog ukidanja kad je nakratko preimenovana u "Stanica Beograd".

Izgradnjom novog cvora sa 4 prolazne stanice gdje bi na svakoj stanici stajao voz i za sjever i za jug, trebao se dobiti sistem u kom nema nikakve glavne stanice. Sve stanice od pomenute 4 bi bile istog ranga. Medjutim, taj koncept nije nikad realizovan a u vrijeme Milosevica, neko se dosjetio da na Prokopu izgradi betonsku plocu koju bi mogao prodati investitoru i tako profitirati. A da bi je prodali poceli su da prosipaju pricu kako se na Prokopu otvara "Nova Glavna Stanica" na koju ce se jednostavno prekopirati svi vozovi i putnici sa stanice na Savskom Trgu i kako ce to biti jedna velika stanica sa puno vozova i putnika - Grande Belgrade. Naravno to nije moguce ali ni danasnja vlast ne odustaje od ideje prodaje ploce. Cak su od Prokopa, protivno njegovom dizajnu, napravili terminus ne bi li stvorili utisak sto vece iskoristenosti stanice.

Kad stvari dodju na svoje mjestu i ta obmana sa nazivom ce nestati.
Umesto što si trošio energiju na objašnjavanje pojma za koji svi forumaši znaju šta znači , bolje da si tu energiju potrošio na pažljivo čitanje mog posta (a ne ostrašćeno). Pozivam te da navedeš tačno rečenicu , od prvog do poslednjeg slova , gde sam ja decidirano rekao da se zbog tebe i par drugih forumaša železnička stanica na Savskom trgu nazivala GŽS (Glavna železnička stanica) u proteklih 150 godina.
A što se tiče obmana sa nazivom , evo odmah da navedem da po tom tvom rangiranju nikako nemožemo da imamo samo 4 prolazne stanice , zato što ćemo imati situaciju da nam vozovi za sever i jug staju i na „NBG“ i na „Tošin bunar“.
Što se tiče nazivanja Prokopa „Novom GŽS“ , dokle god se ne promeni situacija na terenu , dakle dokle god najveći broj polazaka međugradskih i međunarodnih vozova bude sa Prokopa , ja ću je tretirati „Novom GŽS“ , zato što sam tako učen (da stanica sa koje gotovo svi vozovi polaze u opdređenom mestu gde postoji više ŽS , se naziva GŽS).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547488#p547488:2adbmcm9 je napisao(la):
DzonTravolta » 26 Jun 2018 03:34 pm[/url]":2adbmcm9]Bilo bi dobro uporediti Wien Mitte, Westbahnhof i novi Hauptbahnhof po broju putnika.
Wien Hautbahnhof trenutno 145.000. Podaci iz 2016 (frekvence na ostalim stabilni).
 
Na zgradi stanice NIKADA nije pisalo Beograd -glavna, vec samo Beograd...
Fakultativni (nezvanicni) termin GLAVNA se pojavio jos pre WW-2.... Zasto ???

Vec su postojale stanice u uzem centru- "Bg. Spoljna", "Bg.Sava","Bg.Donji grad", a na kraju nastade i "Dunav"(Bg)...
Kako bi tacno znali o kojoj se stanici radi, logicno se pojavio usmeni termin GLAVNA.Prvo izmedju samih zeleznicara,a potom i u gradjanstvu..
Zvanicno, stanica Beograd glavna ne postoji niti je IKADA postojala. :!: Oduvek bio BEOGRAD..
Kada bi neko citao,znao bi , da je u stampanim i elektronskim redovima voznje tako .

Jedino ako je neko pomesao Beograd i Zagreb. Tamo postoji GLAVNI KOLODVOR..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547608#p547608:396ecz2k je napisao(la):
orjen » 27 Jun 2018, 12:06[/url]":396ecz2k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547488#p547488:396ecz2k je napisao(la):
DzonTravolta » 26 Jun 2018 03:34 pm[/url]":396ecz2k]Bilo bi dobro uporediti Wien Mitte, Westbahnhof i novi Hauptbahnhof po broju putnika.
Wien Hautbahnhof trenutno 145.000. Podaci iz 2016 (frekvence na ostalim stabilni).
file.php
Odlično. Pritom treba imati u vidu da (pazi sad ovo) glavna stanica u Beču dosta udaljenija od njihovog centra nego što je Prokop od Beograda.
Što se tiče saobraćaja, do nje idu U-Bahn (što, Beograd, naravno nema), busevi i S-Bahn (što Beograd ima - BG voz).
Naravno, urađena je i veza sa autoputem koji ide pored.

Westbahnhof (de fakto stara glavna stanica) je u širem centru (na ulici Mariahilfe) i izgubio je svoju ulogu posle 147 godina! Ruku na srce, nije ugašen (baš kao što ja mislim da ni GŽS nije trebalo sasvim da bude ugašen).
 
Juče ljigavi Mladenović priča kako će uskoro srediti tramvajsko stajalište, osvežiti pešački, staviti dva ležeća policajca, uvesti tramvaj 3L, bus linija koja spaja Topčider i Prokop, bus stajalište, nova parking mesta, taksi stanica

Takva mu je bila boja glasa kao da ga je bilo sramota da sve to priča braneći ovu stanicu i njenu funkcionalnost.

Niko da ga pita zašto sve to nije urađeno ranije kada se dobro znalo mesecima odakle će ići vozovi za Bar

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XYi2bO3Hzy4[/youtube]
18m 12s
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547574#p547574:pfaex8sa je napisao(la):
Nurko7000 » Сре Јун 27, 2018 8:57 am[/url]":pfaex8sa]Милошевић је у своје доба имао снагу да спроведе неку замисао у општем интересу, пре би изградили тржни центар на Прокопу него што би дозволио изградњу ТЦ Ушће или Делта Ситија. Проблем власти после њега је што нису имали снагу да реализују договорено, тако некако је и афера Триганит завршила.
А рећи да Прокоп не би генерисао довољно путника да учини ТЦ профитабилним, је исто као рећи да ТЦ Стадион неће имати довољно посетилаца јер се утакмице на њему играју двапут месечно, а сви знамо да је у стварности тај ТЦ увек пун.

А данас у овим условима, само је гаража од 1.200 паркинг места на Прокопу решење за многе проблеме.
Па градио се и у време Милошевића, најавили су га спектакуларно, по пројекту је требало да кошта три пута више од Вуковог споменика. Вуков споменик су завршили а пројекат Прокоп је заустављен много пре него што је пао Милошевић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547565#p547565:1024zz2d je napisao(la):
RioBL » Sre Jun 27, 2018 6:52 am[/url]":1024zz2d]

Glavna z.s. se zvanicno zvala "glavna" jer je de fakto i bila glavna. I prije postojanja stanica NBG, Vukov Spomenik, Prokop, itd. to je bila stanica sa koje su polazili i na kojoj su putovanja zavrsavali svi vozovi grada Beograda. Tako da joj je naziv sasvim odgovarao i zadrzao se skoro do njenog ukidanja kad je nakratko preimenovana u "Stanica Beograd".

A zašto izmišljaš?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547616#p547616:30hn4ovh je napisao(la):
DzonTravolta » Сре Јун 27, 2018 12:23 pm[/url]":30hn4ovh]
Odlično. Pritom treba imati u vidu da (pazi sad ovo) glavna stanica u Beču dosta udaljenija od njihovog centra nego što je Prokop od Beograda.
Što se tiče saobraćaja, do nje idu U-Bahn (što, Beograd, naravno nema), busevi i S-Bahn (što Beograd ima - BG voz).
Naravno, urađena je i veza sa autoputem koji ide pored.
Не бих баш рекао да је главна станица у Бечу доста удаљенија од центра, ту су негде, зависи како се гледа. Једино ако је центар Београда Славија, а центар Беча Stephansplatz, али то онда није добро поређење.

Чак и да је главна бечка станица удаљенија од центра него београдска, довољно је погледати како се њено окружење разликује од окружења Прокопа. Нема уџерица, терен је много повољнији за кретање, станице није одсечена од града аутопутем већ је у потпуности окружена постојећим урбаним целинама много веће густине, преостале слободне парцеле се попуњавају пословним објектима веће спратности итд.

Уз сав наведени превоз, постоје и трамвајске линије са пругама у четири правца. И све то је постојало оног дана када је та станица постала главна.
 
Ali ako ti kazu da je Prokop na najboljoj lokaciji tako blizu centra grada, znaci da ne lazu.
Samo da uvedu autobuse i da vidis kako ce odmah biti 30 000 ljudi dnevno.
 
Ruku na srce da je napravljen metro lokacija bi bila fenomenalna, dve stanice do Slavije, a četiri do Trga Republike, ali...
 
Do tada cemo imati vremena da napravimo jednu novu stanicu na boljem mestu.
 
Ako se prati trend iseljavanja, najbolje mesto za 50 god ce biti negde izmedu Beca i Minhena. A u Beogradu kinezi i arapi neka grada gde sta hocu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547570#p547570:wug64h80 je napisao(la):
stf » Wed Jun 27, 2018 7:45 am[/url]":wug64h80]
Уосталом, сви знамо ко је Никола Добровић, и ако је он тако нешто рекао и заступао, то има одрежену тежину у урбанистичком смислу.

Ako je tako, predlazem da se Sinisi Malom podigne spomenik u sred Beograda jer je uspio da ostvari nesto sto ni jedan gradonacelnik prije njega nije mogao. Da ostvari vise decenijski san beogradjana a evo i istaknutih urbanista, da se zeljeznicka stanica izmjesti iz savskog amfiteatra. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547611#p547611:782gk2xe je napisao(la):
Sam-2 » Wed Jun 27, 2018 11:07 am[/url]":782gk2xe]
Zvanicno, stanica Beograd glavna ne postoji niti je IKADA postojala. :!: Oduvek bio BEOGRAD..
Kada bi neko citao,znao bi , da je u stampanim i elektronskim redovima voznje tako .

Kad bi neko ko drugom govori da cita - i sam citao, onda bi u pomenutim stampanim i elektronskim redovima voznje mogao da nadje i ovo...

Pogledajte prilog 1

Nazivanje stanice "Beograd Glavna", postojalo je do skora i na sajtu sa kog si okacio screenshot ali je to promjenjeno u "Beograd".

To sad vise nije ni bitno. Glavnu zeljeznicku stanicu ste izgubili. Izgleda na radost mnogih. A ako Prokop postane "nova glavna zeljeznicka stanica" onda ste izgubili i zeljeznicu.
 
Bice jos uzbudljivije ako Prokop zaista postane glavna stanica a sadasnje terminiranje vozova na njoj postane trajno rjesenje.
 
Ne, naprasno će obustaviti sve planove i zadržati GŽS kao terminus u narednih 48 sati.
 
Vrh