Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Živo me interesuje. Bio je tender za pitanje provlačenja dizelki kroz tunel prošle godine. Iskreno, ne verujem da će ih električne loksice prevlačiti, jer bi se dosta vremena gubilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547383#p547383:32kpgras je napisao(la):
RioBL » Uto Jun 26, 2018 10:31 am[/url]":32kpgras]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547074#p547074:32kpgras je napisao(la):
WLABmz » Sun Jun 24, 2018 10:37 pm[/url]":32kpgras]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547034#p547034:32kpgras je napisao(la):
spatiotecte » Ned Jun 24, 2018 8:37 pm[/url]":32kpgras]Pa ja ni ne sporim da je Prokop gradjevina u izgradnji i da i to utice na njenu koriscenost.
Ali opet sa druge strane, i da je zavrsena kazem da bez metroa ne bi je mnogo vise koristili ljudi.

Da iz nje na svaki sat idu vozovi u svim smerovima i da se iz nje stiže za sat vremena do NS, dva sata do SU, dva i po sata do UE i NI itd. da vidiš kako bi je koristilo mnogo više ljudi i kako bi doveli mnogo više linija GSP-a do nje.

Pa iz Prokopa i idu vozovi u svim smjerovima. Stavise, tu im je i terminus. Zeljeznica nema vise vozova koje bi mogla prebaciti na Prokop. Sa najavljenim vozovima sa stanice Dunav, dolazi se do maksimuma sto se tice broja vozova a sasvim sigurno i broja putnika. I kad se zavrsi premjestanje svih mogucih vozova na Prokop, ostace oko 80% korisnika stanice kroz BG voz, sto znaci da ce Prokop i dalje biti primarno stanica gradske zeljeznice bez obzira sto se vlast trudi svim silama da od Prokopa napravi glavnu stanicu daljinskog saobracaja. Prokop ce sto se tice broja putnika u julu dostici svoj realan maksimum.

Nikola NS":32kpgras je napisao(la):
Ево, и Фолић каже да је непостојање станичне зграде потпуно ОК: http://www.politika.rs/scc/clanak/406103/Prokop-od-1-jula-glavna-stanica-zgrada-tek-2020

kakva god stanicna zgrada da se napravi, imace mali uticaj na povecanje broja putnika i s te strane je Folic u pravu. Zato na Prokopu i treba uraditi samo osnovno. Sto ne kosta mnogo i ne zanositi se velikim planovima.

Nije tačno, pored barskog voza kao i ovih sa Dunav stanice, trenutno jako puno vozova prema Šidu, Novom Sadu i Subotici polazi iz Zemuna i Batajnice , za i iz Šida samo dva voza idu do Prokopa, dva su međunarodna koja će da se prebace na Prokop, a ostalih 5 ili 6 ( s tim da jedan par ide samo do S. Mitrovice) idu do Batajnice i do Zemuna. Isto tako i za Novi Sad, kada bi to sve prebacili stanje bi se vjerovatno popravilo na Prokopu, međutim taj pravac su maksimalno rasteretili zadnjim redom vožnje radi obnove pruge Beograd centar - Stara Pazova,što je sasvim logično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547394#p547394:n5bm5r7u je napisao(la):
Дошљак » 26 Јун 2018 11:28 am[/url]":n5bm5r7u]Увести да и на тим возовима важи бус-плус у зони станица БГ воза, а на рампама да чувар пропусти путнике са картама за даље дестинације. Мене само интереаује хоће ли превлачити дизелке са електролокомотивом кроз тунел или ће да чаде туда?

Онда треба и да се отвори шалтер за продају карата на Вуковом споменику мислим да је исти затворен тренутно.
Тренутно може и да се купи карта преко интернета за Вршац али је потребно да се иста одштампа у а4 формату па је мало непрактично.
http://www.srbvoz.rs/ekarta/
 
RioBL":2t7sonu7 je napisao(la):
Prokop ce sto se tice broja putnika u julu dostici svoj realan maksimum.

Neće, zato što vozovi za Bar koji su najduži ne idu sa nje. Kad se završi utovarna rampa u Zemunu, oni će polaziti iz Zemuna, ali stajati u Prokopu. Drugo, kada se završi modernizacija pruge ka Budimpešti, svakako se očekuje povećanje broja putnika i za Novi Sad i Suboticu, kao i za međunarodne relacije ka Budimpešti, Bratislavi, Pragu, a pogotovo Beču.

Дошљак":2t7sonu7 je napisao(la):
Мене само интереаује хоће ли превлачити дизелке са електролокомотивом кроз тунел или ће да чаде туда?

Ići će sopstvenim pogonom kroz tunel. Nije to parna lokomotiva da čadi. :shock:

orion":2t7sonu7 je napisao(la):
Онда треба и да се отвори шалтер за продају карата на Вуковом споменику мислим да је исти затворен тренутно.
Тренутно може и да се купи карта преко интернета за Вршац али је потребно да се иста одштампа у а4 формату па је мало непрактично.

Iako ne otvore, kondukteri u vozu za Vršac su opremljeni mobilnim terminalima i karte se vrlo brzo odštampaju. Ko ulazi na stanici na kojoj nema blagajne ne plaća dodatak za kupovinu karte u vozu. To za štampanje je još jedna nazadna praksa. Mobilni terminali imaju bar kod čitač i mogu očitati bar kod i sa ekrana mobilnog telefona. I u drugim zemljama je u početku bilo potrebno štampati, ali posle nekog vremena su ukinuli tu obavezu, pa se može i sa ekrana mobilnog telefona ili tableta pokazati karta. Verovatno će i kod nas to promeniti posle nekog vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547424#p547424:1aq2g7qc je napisao(la):
WLABmz » 26 Јун 2018 12:35 pm[/url]":1aq2g7qc]

orion":1aq2g7qc je napisao(la):
Онда треба и да се отвори шалтер за продају карата на Вуковом споменику мислим да је исти затворен тренутно.
Тренутно може и да се купи карта преко интернета за Вршац али је потребно да се иста одштампа у а4 формату па је мало непрактично.

Iako ne otvore, kondukteri u vozu za Vršac su opremljeni mobilnim terminalima i karte se vrlo brzo odštampaju. Ko ulazi na stanici na kojoj nema blagajne ne plaća dodatak za kupovinu karte u vozu. To za štampanje je još jedna nazadna praksa. Mobilni terminali imaju bar kod čitač i mogu očitati bar kod i sa ekrana mobilnog telefona. I u drugim zemljama je u početku bilo potrebno štampati, ali posle nekog vremena su ukinuli tu obavezu, pa se može i sa ekrana mobilnog telefona ili tableta pokazati karta. Verovatno će i kod nas to promeniti posle nekog vremena.

Ако не отворе остаје проблем како да се прођу рампе на Вуковом споменику. Ако је ово штампање само привремено решење у фази уходавања у систем онда ок, упротивном и није од неке користи.
 
Зар нису најавили аутомате за продају карата? Могли би да се поставе на већии станица у граду.
 
Da li ti zaista misliš da je to već nabavljeno? :mrgreen:
To su, prijatelju moj, oni samo izneli spisak lepih želja, od kojih će se neke možda ostvariti u narednih 4-5 godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547424#p547424:1iui32im je napisao(la):
WLABmz » Tue Jun 26, 2018 12:35 pm[/url]":1iui32im]
RioBL":1iui32im je napisao(la):
Prokop ce sto se tice broja putnika u julu dostici svoj realan maksimum.

Neće, zato što vozovi za Bar koji su najduži ne idu sa nje. Kad se završi utovarna rampa u Zemunu, oni će polaziti iz Zemuna, ali stajati u Prokopu. Drugo, kada se završi modernizacija pruge ka Budimpešti, svakako se očekuje povećanje broja putnika i za Novi Sad i Suboticu, kao i za međunarodne relacije ka Budimpešti, Bratislavi, Pragu, a pogotovo Beču.

Da, zaboravio sam na Barca i na tih par vozova za Sid koje je spomenuo moj imenjak. Ali od 130 polazaka dnevno, nekoliko gore-dole, nece bitno promjeniti stvar. A kad se zavrsi pomenuta modernizacija, onda ce svi vozovi za sjever koje si nabrojao, stajati i na NBG pa ce i ta stanica odvlaciti putnike Prokopu.

Trenutna slika polazaka sa Prokopa izgleda otprilike ovako...

Pogledajte prilog 1

Kako god da se kockice na kraju posloze, Prokop nece moci imati vise putnika od Vukovog Spomenika, Karadjordjevog Parka, NBG a vjerovatno ni od Tosinog Bunara.

Kad na Prokopu nije bilo daljinskog saobracaja, stanicu je koristilo oko 4-5% putnika BG Voza, odnosno oko 1000 putnika kroz 80-tak vozova. To govori statistika.



I nakon svih mogucih naguravanja vozova i ako bi se doslo do cifre od 150 vozova dnevno pa i ako bi broj putnika porastao za 100% to bi opet bilo 2000 dnevno, sto je beznacajno za tzv "novu glavnu stanicu".
 
Али није главна, већ је централна, међу четири главне станице. Мада ту излази на видело више урбанистички проблем целокупног Београда са његовим диспропорцијама него функционалност Прокопа из саобраћајног тј. железничког угла. Значи град је заказао у повезивању Прокопа како инфраструктурно, тако и саобраћајно са јавним превозом.
 
Znam, ali mnogi Prokop, ukljucujuci medije, nazivaju "nova glavna stanica". Sve ostalo su "samo stanice". Znam ja i zasto je to tako. Da bi se digla cijena betonskoj ploci na Prokopu i bolje se prodala. Zato je nikad nece nazvati "osrednja stanica BG Voza", vec "Nova Glavna". No dobro, kad se strasti smire i vozovi prestanu da terminiraju na Prokopu vec je koriste kao prolaznu, shvaticemo i gdje smo sto se tice zeljeznice u Beogradu.
 
A zasto se onda do sad Glavna zeleznicka stanica na savskom trgu tako zvala kad je i ona po broju putnika bila iza Vukovog spomenika ili stanice na NBG.
 
Zato što je tako odgovaralo određenim forumašima. Sada im ne odgovara da se tamo neki Prokop zove "Nova GŽS" , te se svim silama trude da dokažu da se pravilo promenilo za 180°nakon što se situacija na terenu za isto toliko promenila. Sada pokušavaju da dokažu da se Glavnom stanicom mora zvati stanica sa najvećim protokom putnika , a ne kao što je do sada bio slučaj , stanica sa najviše polazaka.
 
Ako svi polasci odu na Prokop ovo je već solidno, nadam se da će to još više naterati vlast da poradi na tome da Prokop prestane da izgleda kao stanica u Černobilju.
 
Bilo bi dobro uporediti Wien Mitte, Westbahnhof i novi Hauptbahnhof po broju putnika.
 
Darko78":2t5679vu je napisao(la):
A zasto se onda do sad Glavna zeleznicka stanica na savskom trgu tako zvala kad je i ona po broju putnika bila iza Vukovog spomenika ili stanice na NBG.
Ако се говори о линијама Србија воза, а не БГ возу, ГЖС је до скоро имала и највећи број путника и највећи број полазака. Не би ме чудило да и сад има већи број путника од Новог Београда (не рачунајући БГ воз). А Вуков споменик и Карађорђев не вреди ни рачунати јер тамо не стају линије Србија воза.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547400#p547400:2t5679vu je napisao(la):
mario94 » Уто Јун 26, 2018 12:39 pm[/url]":2t5679vu]
Nije tačno, pored barskog voza kao i ovih sa Dunav stanice, trenutno jako puno vozova prema Šidu, Novom Sadu i Subotici polazi iz Zemuna i Batajnice , za i iz Šida samo dva voza idu do Prokopa, dva su međunarodna koja će da se prebace na Prokop, a ostalih 5 ili 6 ( s tim da jedan par ide samo do S. Mitrovice) idu do Batajnice i do Zemuna. Isto tako i za Novi Sad, kada bi to sve prebacili stanje bi se vjerovatno popravilo na Prokopu, međutim taj pravac su maksimalno rasteretili zadnjim redom vožnje radi obnove pruge Beograd centar - Stara Pazova,što je sasvim logično.
Само два пара возова за Шид не полазе из Прокопа (један из Земуна и један из Батајнице). За Нови Сад све полази из Прокопа и ГЖС, а остале возове су укинули или преусмерили за Шид. Сад од Новог Сада до Београда има 12 возова, а у прошлом реду вожње их је било 20.
 
Da ali covek poredi bg voz i srbija voz .
I zar nije logicno da i srbija voz bude povezan sa stanicom kroz koji prolazi preko100 prolazaka bg voza.
 
Не знам зашто се пореди неупоредиво. Прво је градски превоз, а друго међуградски и међународни превоз. Ако се прича о Прокопу, онда се ваљда прича о линијама Србија воза јер за БГ воз не треба 10 колосека, већ евентуално четири, а можда и само два.

Пролази БГ воз и кроз Батајницу, Земун, Нови Београд и тамо је много лакше преседати јер воз стаје или на истом колосеку или на суседном и не пролази се кроз потходник као на Прокопу. Карта до Батајнице је 60 динара јефтиније него до Новог Београда и Београда па доста људи у Батајници пређе на БГ воз и њима Прокоп не значи јер и без њега стижу до Карађорђевог парка, Вука, Панчевачког моста.

Прокоп би могао да буде одличан за преседање са воза на воз (нпр. Нови Сад – Београд – Ваљево), али ни то нису средили како треба. Већ хиљаду пута смо спомињали и пролазне возове, али ни тога нема. Све што је могло да буде добро у вези са Прокопом су упропастили.
 
Је ли било предлога да се помере станице градског превоза? Нпр. овако нешто.

prokop.jpg


Ово уоквирено би биле наткривене покретне степенице. Не знам само колико је изводљиво због конфигурације терена. Свеједно, ваљда се може наћи неко решење за савладавање висинске разлике.
 
Znaci sad se treba ponasati kao da bg voz ne postoji na prokopu i treba ga potpuno zanemariti i samo pricati o srbija vozu .I mozda se nečije konstrukcije poklope e svasta. Bg voz je ogromno bogastvo koje ovaj grad ima ali nazalost dugi niz god.potpuno zanemarivan.A seca li se neko ideja da nam uopste nije potreban.
 
Улога Прокопа у БГ возу је мала. Зато што није повезан адекватним превозом ни са ближом околином. На потезу од Аутокоманде до Славије је лакше доћи до Карађорђевог парка, Бањици је ближа Раковица, из Војводе Степе и Булевара ослобођења се исто брже и лакше стиже до Карађорђевог парка, а Сењак, Дедиње и Савски венац су исто лоше повезани да би било поузданих преседача као што имамо код Тошиног бунара нпр.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547502#p547502:2850ax28 je napisao(la):
Дошљак » Uto Jun 26, 2018 6:35 pm[/url]":2850ax28]Улога Прокопа у БГ возу је мала.

Uloga Prokopa u BG vozu bila je mala. Sada kada svi vozovi (osim vozova za Bar) budu polazili sa Prokopa, uloga Prokopa u BG vozu će veoma porasti. Ili bolje reći uloga BG voza u Prokopu. S tim u vezi treba sugerisati nadležnima da se u nedelju kasnije popodne i uveče poveća takt BG voza barem na pola sata kako bi studentarija koja stiže nedeljom uveče mogla lakše doći do svog prebivališta u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547507#p547507:suax0hqe je napisao(la):
WLABmz » Uto Jun 26, 2018 6:45 pm[/url]":suax0hqe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547502#p547502:suax0hqe je napisao(la):
Дошљак » Uto Jun 26, 2018 6:35 pm[/url]":suax0hqe]Улога Прокопа у БГ возу је мала.

Uloga Prokopa u BG vozu bila je mala. Sada kada svi vozovi (osim vozova za Bar) budu polazili sa Prokopa, uloga Prokopa u BG vozu će veoma porasti. Ili bolje reći uloga BG voza u Prokopu. S tim u vezi treba sugerisati nadležnima da se u nedelju kasnije popodne i uveče poveća takt BG voza barem na pola sata kako bi studentarija koja stiže nedeljom uveče mogla lakše doći do svog prebivališta u Beogradu.
Upravo tako.
 
Nešto gledam fotografije i tržnog centra u "BG na vodi". Ogromnih je dimenzija. Nekako mi se čini da je toliko blizu Prokopu da je sad komercijalizacija sadržaja na Prokopu teško ostvariva (a to je sve vreme glavna mantra svih koji pričaju kako će ga dovršiti). Nema dovoljno putnika da oni generišu potražnju, neće ih ni imati jer je sa drugih stanica u sistemu gradski saobraćaj lakše dostupan, a da neko gradi tržni centar toliko blizu onom pored Gazele (koji će pri tome biti i forsiran u medijima i ko zna kako još) je malo verovatno. Prokop u dogledno vreme samo aktiviranje onih metro kaseta (čitaj uspostavljanje linije metroa) i dovođenje tramvaja mogu učiniti atraktivnim. Mogli su ploču da iskoriste da na nju bar nameste autobusku stanicu, već i to bi imalo smisla, ali ne oni čuvaju ploču za "tržni centar" koji nisu uspeli da uvale ni Trigranitu onomad, a sad u direktnom okruženju mu grade ogromnu konkurenciju čime ionako neatraktivna lokacija još više gubi smisao kao potencijalna lokacija za tako nešto.
 
Vrh