Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da, istražio sam malo danas i video da nuklearka košta bar oko 3 milijarde $ da se izgradi, što čini izvor te vrste para još misterioznijim.

Ipak, i dalje mislim da Rusi nikada nisu konkretno rekli da bi finansirali Prokop. Oni jesu rekli da bi ulagali u železnicu ali to može da bude napr. i revitalizacija postojećih pruga za teretni železnički saobraćaj, koji, čini mi se, donosi mnogo više para od putničkog.
 
Zapravo Rusi su najviše zainteresovani za Prokop i Metro jer u tom poslu njihove kompanije najbolje mogu grade i za to imaju najbolju operativu tako da bi sami sebi plaćali za to a mi vraćali kredit,oni su to i pokazali na čak 4-5 sastanaka čelnika železnica za samo mesec dana list "Pruga"je objavljivao izveštaje,rečeno je da je deo kredita za budžet dogovoren a o delu za infrastrrukturu pregovori su u toku,verovatno će sve utanačiti do nove godine inače bi Mrkonjić već zakukao,mada je rekao da i ako ne bi dogovorili sa Rusima on je rezervisao sredstva u budžetu :cool:
 
Ceo ruski kredit ide za železnicu
8. decembar 2009. | 09:16 | Izvor: Blic
Beograd -- Pregovori o infrastrukturnom delu takozvanog ruskog kredita su u toku. Pregovori se odvijaju u dobrom pravcu, kaže Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu.


On je kazao da je za sada dogovorena kamatna stopa od 3,6 odsto na godišnjem nivou i da visina pozajmice nije povećana, već je ostala na nivou od 800 miliona američkih dolara. I sva tri projekta se odnose na železnički saobraćaj, što pokazuje značaj železničkog koridora 10.

"Razgovara se o kreditiranju beogradskog čvora, koji vredi 450 miliona evra. Taj projekat obuhvata završetak glavne železničke stanice Prokop, lokoteretne stanice u Kijevu i Zemunu, kao i teretnu stanicu u Makišu. Drugi projekat koji će biti finansiran ovim sredstvima je pruga Valjevo-Loznica, a za to je potrebno 150 miliona evra s obzirom na to da je do polovine već urađena. Najzad, ruski kredit biće usmeren u modernizaciju i elektrifikaciju pruge Niš-Dimitrovgrad, što košta 100 miliona evra. O svemu tome pregovori su još u toku", kaže ministar Mrkonjić.
Komentari: 0 Hronološki Preporučeni Pošaljite komentar

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=12&dd=08&nav_id=396947

Treba ih tuci jer pominju pozajmicu od 800 miliona dolara a kazu da prokop kosta 100 miliona eura,da na faxu pominjem u istoj recenici nesto incima a nesto u centimetrima nadrljao bih dok ove mrzi i to da preracunaju :violina:
 
Oni sada ne odvajaju Prokop od Čvora već ga računaju kao ceo projekat sa Zemunom-Makišom-Resnikom,dobro je što će finansrati završetak celog čvora jer da je samo Prokop ,opet bi kukali kako ne može da funkcioniše u fullu jer fali ovo ili ono,ovako teretni vozovi će se u potpuno izbaciti sa gradskih linija,mada i posle završetka svega ovoga neophodan je i most i pruga kod Vinče
 
Daj boze.Imam glupo pitanje,da li bi koristilo da su isplanirali da ide i pruga preko mosta u zemunu koji treba da se gradi ili je to luda ideja?
 
Pa nije,ali pitam da li bi se dobilo nesto time ili nije vredno cimanja da se tako vulgarno izrazim?
 
Koristilo bi Vucko, jos kako bi koristla takva pruga. Zeleznicka obilaznica je podjednako potrebna kao i obilaznica za automobilski saobracaj.
 
Steta onda sto ne uradise to,ne znam sto nisu ubacili u projekat to,ali ne treba me cuditi kada nisu hteli ni denivelisanu raskrsnicu.
 
Da, to je veliki propust. Bar jedan kolosek bi mogao da ide kroz most, a trasa bi se spojila sa postojecom prugom za Padinsku Skelu. Ma samo da teretni saobracaj vise ne ide kroz grad, a i BG cvor bi se znatno rasteretio.
 
Увек се може саградити мост ако буде потребе за тим. Наравно да је било јефтиније да пусте сад и пругу, али ко је још луд да се тога сети? Или бар да се остави место на мосту? :kafa:
 
Jeli postojao zeljeznicki most kod vince do 1999 nesto nemogu da se sjetim Mrka je tri dana prije pocetka bombardovanja otvorio neki most koji su ovi par dana kasnije srusili
 
mislim da nema potrebe da ide i severni železnički krak, kada planiraju da postave prugu zajedno sa auto-putem preko Dunava kod Vinče, i odatle direktno za Pančevo
 
direktor":288zxqqk je napisao(la):
Jeli postojao zeljeznicki most kod vince do 1999 nesto nemogu da se sjetim Mrka je tri dana prije pocetka bombardovanja otvorio neki most koji su ovi par dana kasnije srusili
Ne ne, radi se o mostovima kod Ostružnice. Dunav u Beogradu i okolini ima (i imao je) samo pančevački most.
 
JohnnyLee":5uct4pp0 je napisao(la):
mislim da nema potrebe da ide i severni železnički krak, kada planiraju da postave prugu zajedno sa auto-putem preko Dunava kod Vinče, i odatle direktno za Pančevo
Ima potrebe. Severni zeleznicki krak ne samo sto bi rasteretio BG zeleznicki cvor nego i obilaznu prugu Batajnica-Surcin-Ostruznica koja je u losem stanju. Ako bi imali samo vezu preko vincanskog mosta za Pancevo, ova obilazna pruga bi brzo bila preopterecena. Vec sada ova pruga nema dobru propusnu moc jer ukljucuje na pruge za Valjevo, Mladenovac i Umcare, a izgradnjom cetvrtog pravca za Pancevo brzo bi se preopteretila. Ne kazem da prugu preko vincanskog mosta ne treba graditi, treba. Ali dobro je da postoji severna zeleznicka obilaznica koja bi mogla sluziti i kao alternativni pravac u slucaju da se ova juzna obilaznica popravlja ili nedaj boze desi neka havarija.
Uf, odosmo mi u OT.
 
Wile E. Coyote":2uymzq6n je napisao(la):
Увек се може саградити мост ако буде потребе за тим. Наравно да је било јефтиније да пусте сад и пругу, али ко је још луд да се тога сети? Или бар да се остави место на мосту? :kafa:
Већи проблем у целој причи је како би пруга уопште дошла до моста... Вероватно би најјефтиније решење било да иде на стубовима изнад "аутопута" за НС пре оне лакат кривине, али и за то би било потребно порушити десетине кућа како би се направила подношљива кривина. А остваривање приступа мосту из оба смера би тек била лудорија, на малом простору би морала да се прескочи пруга из правца нбг-а за тако нешто треба много више места него што га има... Реално, прузи овде није место...
 
treba u buducnosti napraviti novi cisto zeleznicki most preko Dunava uzvodno od buduceg drumskog mosta Zemun - Borca, negde gde ima mesta
 
Вероватно би могло да изађе на мост од Батаје па паралелно са Батајничким путем... Али вероватно ће код Батаје бити мост ако се икад буде радио северни крак железничке обилазнице...
 
U vezi stanice ništa novo, osim ovoga. Vest je od 16 decembra 2009. god.
Valjda će biti nešto...

POSLOVNE VESTI - ENERGOPROJEKT HOLDING A.D. BEOGRAD

POTPISAN ANEKS XIV UZ GENERALNI UGOVOR
O IZVOĐENJU GRAĐEVINSKIH RADOVA NA IZGRADNJI I ETAPE
ŽELEZNIČKE STANICE BEOGRAD CENTAR - KONSTRUKCIJA DO KOTE 105

Nakon uspešno završenih pregovora, Preduzeće za izgradnju železničkog čvora Beograd d.o.o,
kao naručilac, i Energoprojekt Holding a.d. iz Beograda, kao glavni izvođač iz Generalnog ugovora o
izvođenju građevinskih radova na izgradnji I etape železničke stanice Beograd Centar - konstrukcija do
kote 105, zaključili su 7. decembra 2009. godine Aneks XIV uz Generalni ugovor. Takođe je potpisan i
Ugovor o ustupanju predmetnog Aneksa Gradu Beogradu - Sekretarijatu za saobraćaj - Direkciji za javni
prevoz, koji će finansirati ovaj projekat.

Zaključenjem Aneksa XIV je ugovoreno "izvođenje radova na rekonstrukciji 5. i 6. staničnog
koloseka sa privremenom kolosečnom vezom za levi banatski kolosek u železničkoj stanici Beograd
Centar" i regulisana međusobna prava i obaveze. Vrednost ugovorenih radova iznosi cca 3. miliona evra,
sa rokom za realizaciju radova do 30. juna 2010. godine.
Energoprojekt Holding a.d. Energoprojekt Holding a.d.

Informativna služba Generalni direktor
Vladan Pirivatrić, dipl. inž.
Izvor:http://www.energoprojekt.rs/getfile.php/20091216_poslovne_vesti.pdf
 
Koji je to broj aneksa do sada a stoje u mjestu, neznam da li vam je poznato ali davno su bili poslozeni svi kolosjeci ali su poskidani i prebaceni na drugu lokaciju. :kafa:
 
Било је кад су само били перони и пре него што је почела да се гради зграда. Онда су перони растурени, колосеци поскидани и Скадар на Бојани је почео да се гради. :kafa:
 
Da li znači da bi ovaj aneks trebalo da omogući normalno dvokolosečno funkcionisanje Beovoza u trianglu između Krađorđevog parka, Prokopa i Resnika?
 
Vrh