Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543233#p543233:1zbteue0 je napisao(la):
RioBL » June 7th, 2018, 6:49 pm[/url]":1zbteue0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543194#p543194:1zbteue0 je napisao(la):
solecar » Thu Jun 07, 2018 2:42 pm[/url]":1zbteue0]
To što si sam sebe prozvao saobraćajnim stručnjakom , i služiš se zasterelim mapa i prezentacijama , koje su više neaktuelne nego aktuelne , i što "palanačko razmišljanje" uzdižeš na nivo vrhunstva razmišljanja , tvoj je problem.

Mogao bi slobodno da me citiras ako sam sebe negdje nazvao saobracajnim strucnjakom ali posto nisam nigdje, nikad onda ne mozes. Mozes samo da izmisljas stvari radi besmislene konfrontacije samnom.

Cak i kad prenesem rezultate istrazivanja saobracaja sa slikom makete raspodjele saobracaja ti to nazivas "mojim palanackim razmisljanjem" samo zato jer ti trenutno tu nesto ne odgovara pa hoces da to prikazes kao neko moje zaostalo provincijalno razmisljanje. Nema tu ko sta da razmislja. To su rezultati istrazivanja koje ni ti ni ja ni niko na forumu ne moze sprovesti. Treba samo da ih pogleda ako zeli. Ako zeli.
Ja sam lepo napisao da to što je važilo pre 30 - 40 godina , ne važi i danas , jer je situacija promenjena. Treba se samo pročitati ispravno moj post , ako se želi. Sa akcentom na "ako se želi".
 
Ono za tramvaje mislim da nece biti. A BnV vec ima tramvaja u Sarajevskoj i Karadordevoj. Malo poredenje sa Berlinom ista kartografska sema samo ne centar nego malo istocnije prema Friedrichshainu gde je ukrstavanje Ringbahna i Stadtbahna. Evo cekamo vesti za Metro od novog gradonacelnika pa da bude malo po razvijenosti upordeljivo sa Berlinom.
 
tragac":1fivnbu9 je napisao(la):
Ne podržavam taj eskapizam, smatram ga linijom manjeg otpora. Bežati na Zapad? Okej, a šta ako i taj Zapad pogode slični trendovi kao što pogađaju Srbiju i Balkan? A ima sve više indcija da se to polako i njima dešava. Gde onda pobeći? Na Mars, Veneru, Jupiter...? A Zapad inače jedva čeka da im dođu imigranti od Balkana do Avganistana da im poboljšavaju multikulturalnost? To možda tolerišu još samo trenutne političke elite. Zapadnjaci su vekovima gradili svoju civilizaciju i ne žele olako da je daju plemenima koji nisu mnogo odmakla od prvobitne ljudske zajednice. To je problem koji bedne države i njihovi tupavi narodi treba sami da reše.

Sve je tema. Mi ovde pričamo o Prokopu, a zaboravljamo da su nas motkom naterali na Berlinskom kongersu 1878. da gradimo železnicu. Tada su sve zemlje u Evropi već uveliko imale pruge, samo Srbiju to nije zanimalo. To je đavolja sprava, šporet vuče šifonjere i tako to. Da smo ostali "svoji na svome" sada bismo mogli da pričamo samo o izmeštanju stanice rikši i volujskih kola. A i Kosovo* je uvelo železnicu dvanaest godina pre Srbije.

Moram se osvrnuti na deo ovog posta, iako nije direktno vezan za temu.
Taj povrsan, autisovinisticki stav i ta opcinjenost laznim vrednostima kojese promovisu, a ipak malo drugacijom realnoscu "napredne zapadne civilizacije" zasluzuje odgovor.

Prvo da se osvrnemo na to gde je kroz istoriju bila civilizacija?
Tamo na prostorima koje popularno zovemo zapad?
Izvini, lose si pratio na casovima istorije, pa makar i revidirane po zapadnim interesima.

Taj isti licemerni zapad (o da, uvek kroz istoriju jetakav bio, pokvaren i licemeran), skupi vojsku i krete u borbu protiv 'nekrsta' koji je nadirao sa istoka i sirio 'novu' religiju (islam) i neke nove, njima logicne vresnosti.
Pa rezultat toga bi pljacka onih koji su se nasli na udaru najezde sa istoka...
Pa se to ponavljalo kroz istoriju desetinama puta...
I tako civilizovani, pljackase sve sto pljackati mogase...
I nasankavase, lagase sve koje smatrase i smatraju 'nizom rasom' (a nisu samo germani).
Pa poznati po svom vitestvu, poslase saveznicima pogresan kalibar municije...
Pa pustise te 'divljake' srbe, da posle upoznavanja sa albanskim vrletima visokih planina, upoznaju i mocvare nizije priobalnog dela...
Pa branise sredozemlje do poslednjeg srbina na solunskom frontu, da slucajno ne bude ugrozen biznis u kolonijama...
Ah da, kolonije...
Oh ti civilizovani promoteri kulture, higijene, i sveopsteg napretka...
Pa onisu samo zeleli da prosire blagostanje na ceo svet.
Nisu imalini trunku ambicije da crpe sve resurse svojih kolonijalnih teritorija, kao i autohtonih naroda koji tu zive...
Naprotiv, pa ti ljudi su im 'trebali'
Jer "robova nikad dosta" izjavi jedan od njih (predstavnika naprednih zapadnih civilizacija)...

A ono, u skorasnjoj proslosti u drugom svetskom...
Ti fini ljudi (sa zapada), filantropi, demokrate, hedonisti (...) u teheranu napravise totalno nerazuman dogovor i smestise upravo nas van slobodnog sveta.
Za hitlerovu nemacku izazivaca tolikog zla se ipak borise narednih 20,30, 50 godina...
Pa i po cenu rata sa SSSR-om...

Isti ti fini zapadnjaci, tako fin i civilizovan svet koji kasetne bombe izruci na vrlo vazan strateski objekat - pijacu u Nisu !

I eto, zbog ovoga sto je samo delic njihovih kvaliteta, ja bih te molio da bar na temama koje su totalno nevezane za istok-zapad zaobidjemo "nase divljastvo i njihovu civilizovanost"

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Наравно да је ОФ. Спољна политика се никада и нигде у свету не води из љубави, увек се води из интереса, и то нема везе са тиме како неко друштво наноси зло... свом друштву, што је и основна тема свих иоле озбиљних расправа о Прокопу. Чак и они који сматрају како је Прокоп идеално позициониран, запажају како на новоизграђеном булевару нема једна једина нормална ГСП линија, такси станица ни макар полузарђали киоск са бајатим кифлама и перецама...

На овој дискусији се ужелиш тролова, јер они се за разлику од ботова и спин мајстора позивају на тачно оно што си рекао/написао.

А да знате, ако се у Србији направи озбиљна револуција или устанак, са озбиљно формулисаним циљевима, долазим, и у прве борбене редове. Дотле, уживам у пар пута већој куповној моћи, и педесет пута већем поштовању у односу на Србију. Грађанин другог реда на Западу... сан снова младог и образованог човека у Србији... Ово није сарказам, него чињеница!

Запад ће направити најмутније послове у некој сиромашној и корумпираној земљи, али никада у својој земљи неће направити развојно самоубиство, типа укидање основне државне инфраструктуре. То неће урадити ни Русија, ни Кина, ни Индија, ни Тајван, ни Кореја и представља важан разлог зашто су те државе јаке.
 
....долазим, и у прве борбене редове. Дотле, уживам у пар пута већој куповној моћи, и педесет пута већем поштовању у односу на Србију. Грађанин другог реда на Западу... сан снова младог и образованог човека у Србији... Ово није сарказам, него чињеница! ....
Kuku Karlo dragi , pre si pisao neumoljivo stručno o Prokopu i železnici .... a sad
ki da si zapo u neku pred-nostalgičnu fazu ... šta da ti kažem .....ne daj se.... :kk:
:sesir:
 
можете да ме прогласите за бота и трола, цвили ми пимпек, али ја своје мишљење о Прокопу не мењам од старта као неки, и чврсто стојим иза овога што пишем

био сам данас на Прокопу (између 1115 и 1145), и ово су моји устици:
- гледано из угла основне функције и сврхе Прокопа (а то је превоз путника у железничком саобраћају), апсолутно ништа му не фали да сада у потпуности преузме сав железнички саобраћај са Главне станице
- једини озбиљнији грађевински подухват који мора одмах да се уради је градња лифта и покретних степеница од VI перона до нивоа улице, јер сам гледао 10так људи који се ломатају са коферима пешке уз степенице
- главни, и једини прави проблем Прокопа, а може брзо да се реши, је проблем повезаности са градом. а најбржи начин да се реши је да се 36 појача тако да у шпицу саобраћа на 5 до 7 минута, а 10 до 15 минута ван шпица и викендом, и да се на 34 промени траса, да од Прокопа иде до Трга, повећаним тактом од 7 до 10 минута цео дан и нормалним соло аутобусом

а да, дошао је воз из Новог Сада у 1130, изашло је негде око 20-30 путника, од којих су неки остали да чекају друге возове (један човек ме питао за воз до Пожеге), а остали су изашли и отишли својим путем
 
Znaci, po tvom misljenju ne treba stanicna zgrada?
 
Spoljna politika jeste s...... srpske zeleznice, i to bombama i izmanevrsanjem preko Rumunije i Bugarske. Da su se ZS sada digle malo, to je zasluga "losih" fondova kineza i rusa. I Madjari se bore protiv briselskog diktata pa su zajedno sa Srbijom isli protiv TEN-T pravca i povezaju Madarsku i Balkanske zemlje, bez ikakvog ucesca "dobrih" EU-fondova. Ovo je dobar primer da su Srbiju u EU pustili zednu pored vode. Evo Madjari i buducnost pruge Budimpeste-Beograd a i najbolje sto prikazuje kako se najbolje oprostiti od glavne, to je investicija u ono sto je novo i zavrsetka Porkopa. Veliko hvala Madjarima ovako se ide zajedno u buducnost: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=etIgxk8ax-8[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543835#p543835:3kamx9hn je napisao(la):
JohnnyLee » 10 Jun 2018 01:28 pm[/url]":3kamx9hn]
- главни, и једини прави проблем Прокопа, а може брзо да се реши, је проблем повезаности са градом. а најбржи начин да се реши је да се 36 појача тако да у шпицу саобраћа на 5 до 7 минута, а 10 до 15 минута ван шпица и викендом, и да се на 34 промени траса, да од Прокопа иде до Трга, повећаним тактом од 7 до 10 минута цео дан и нормалним соло аутобусом

Ето, дао си одличан предлог за повезивање сателитског насеља са подручном станицом приградске железнице на коју воз стаје сваких 5-7 минута.
У случају Прокопа, ово би значило потпуно празне аутобусе на 9/10 полазака, а на 1/10 полупразне или препуне, у зависности од стања пруге.
Зато се то тако не ради. Зато је разграната мрежа линија јавног превоза једно одрживо решење. Да нађемо неки Hauptbahnhoff, Gare centrale у милионској вароши а да је повезан са "спољним светом" једним шатл-аутобусом?

Да унајме они овакву нашу памет, па да им сване свима?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewto/pic.php?p=543841#p543841:8swl6eyd je napisao(la):
RioBL » 10 Јун 2018, 14:53[/url]":8swl6eyd]Znaci, po tvom misljenju ne treba stanicna zgrada?

сада, са оваквим обимом саобраћаја и путника не, али да, треба почети са њеном градњом у току ове године, јер би се број путника свакако повећао у наредних неколико година, чиме би станична зграда била преко потребна

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543853#p543853:8swl6eyd je napisao(la):
Пантограф » 10 Јун 2018, 15:11[/url]":8swl6eyd]Ето, дао си одличан предлог за повезивање сателитског насеља са подручном станицом приградске железнице на коју воз стаје сваких 5-7 минута.
У случају Прокопа, ово би значило потпуно празне аутобусе на 9/10 полазака, а на 1/10 полупразне или препуне, у зависности од стања пруге.
Зато се то тако не ради. Зато је разграната мрежа линија јавног превоза једно одрживо решење. Да нађемо неки Hauptbahnhoff, Gare centrale у милионској вароши а да је повезан са "спољним светом" једним шатл-аутобусом?

Да унајме они овакву нашу памет, па да им сване свима?

као што рекох, ово је моментално решење. друго, то што су сада ти аутобуси аветињски празни, то је зато што иду на 40 минута. када се уведе нормални такт (на 10 минута минимум) неће 9/10 полазака бити празно, већ ће поласци бити солидно попуњени, јер ће се знати да постоји поуздан превоз. а и тај аутобус би се већ попунио на станици код ЈНА, јер би становници тог дела добили још једну поуздану линију, која би растеретила и 42/59/78 на правцу до Славије. треће, то уопште није и не треба да биде шатл-аутобус. а очито ниси ни видео други предлог за линију 34 (или ниси видео, или ниси ни хтео да видиш). то је оно што може и треба да се уради сада, са постојећим условима. у будућности свакако да треба да се уведу друге линије, али за то треба добро сести и видети које линије треба довести до Прокопа (нпр. 91, 553 и 601 са Савског трга). али за то треба на плочи направити простор за аутобуски терминус
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543866#p543866:1x1fq9fq je napisao(la):
direktor » 10 Jun 2018 14:05[/url]":1x1fq9fq]Fali neka kafana i prodavnica

Za početak bilo bi dobro makar i naj jeftinija opcija , naročito za ove vrele dane
- da stave po neki aparat za sokice i kiselu vodu mada išle bi i grickalice
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543924#p543924:1yd2fdow je napisao(la):
JohnnyLee » Sun Jun 10, 2018 6:30 pm[/url]":1yd2fdow]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewto/pic.php?p=543841#p543841:1yd2fdow je napisao(la):
RioBL » 10 Јун 2018, 14:53[/url]":1yd2fdow]Znaci, po tvom misljenju ne treba stanicna zgrada?

сада, са оваквим обимом саобраћаја и путника не, али да, треба почети са њеном градњом у току ове године, јер би се број путника свакако повећао у наредних неколико година, чиме би станична зграда била преко потребна

Slazem se. Ali nisam za opciju velike stanicne zgrade kakva je projektovana i prikazivana u planovima ovde na forumu. Vise sam za objekat kakav je otprilike predvidjen za Zemun. Te velicine. Sasvim dovoljno



Kasnije, kad i ako broj putnika bitnije poraste, bilo bi i ekonomski razumno graditi vecu stanicnu zgradu.
 
толики је отприлике сада простор испод плоче, само треба да се мало уреди и да се отпакују и поређају оне клупе. а и тај објекат у Земуну је премали за значај и тип станице. то може да се изгради у неким мањим станицама, али у Земуну не
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543941#p543941:2x6qtjx1 je napisao(la):
JohnnyLee » Sun Jun 10, 2018 7:24 pm[/url]":2x6qtjx1]толики је отприлике сада простор испод плоче, само треба да се мало уреди и да се отпакују и поређају оне клупе. а и тај објекат у Земуну је премали за значај и тип станице. то може да се изгради у неким мањим станицама, али у Земуну не

Vjerujem da je bolje napraviti 4 manje stanicne zgrade. Velicine kao sto je ilustrovano za Zemun. Po jedan na stanicama Zemun, NBG, Prokop i Rakovica, nego napraviti jedan onako velik kao sto se prikazuje na aktuelnim planovima za Prokop.

Niti je toliki broj putnika ni na jednoj od ovih stanica, niti postoje realna sredstva za kasnije odrzavanje velikih objekata.

Skoro sve stanice i stajalista na podrucju Beograda zahtjevaju finansijska sredstva za renoviranje, rekonstrukciju ili izgradnju a ne postoji vise ni jedna stanica sa vecim brojem putnika. Zato treba biti pazljiv i umjeren sa investicijama.
 
већи објекти могу сами себе да издржавају, и још да доносе профит, јер имају површине које могу да се издају заинтересованим лицима (нпр. супер и мини маркети, ресторани, кафићи и сл.). ако ставиш прч објекат (ала овај у Земуну) као главни објекат на примарној станици можеш само да се сликаш. у најбољем случају можеш да ставиш киоск и кафомат.

е да, то фали Прокпу, када већ нема продавница. кафомат и самоуслужни фрижидер
 
Pa i veliki i mali objekti mogu da se izdrzavaju i da donose profit a i da propadnu. Ono sto donosi profit nije velicina objekta vec broj korisnika objekta. Sta vrijedi Grande Centrale na Prokopu kad nema putnika? Ko ce da iznajmi toliki prostor? Ko ce da ga placa i odrzava, kad na stanici nema putnika?

S tim problemom se srpska zeljeznica vec suocavala kad je Prokop u pitanju i zbog toga su im 2007 propali pregovori sa Trigranitom iako je firma pobjedila na medjunarodnom tenderu za izgradnju stanicne zgrade. O tome je vec pisano ovde na forumu (strana 9 ove teme)

Citat...

"Predstavnik Trigranita Džordž Bobvoš tvrdi da je tender za Prokop imao velike manjkavosti i da se situacija opisana u tenderskoj dokumentaciji nije slagala sa situacijom na terenu zbog čega su tražili određene izmene koje nisu prihvaćene. On tvrdi da je projekat pravljen na bazi zastarele dokumentacije iz doba SFRJ koja je predviđala daleko veću stanicu od one koja je trenutno potrebna.

Mi nismo želeli da izgradimo nešto što će tamo stajati prazno. Izvršili smo analizu koliko putnika na dan imamo na staroj stanici koja je pokazala da je to 5-6 hiljada putnika dnevno. Stanica bi prema tenderskoj dokumentaciji morala da se napravi za nekih 40 hiljada ljudi, što je velika razlika“, kaže Bobvoš.

Mi smo pitali vladu da li je spremna da garantujete taj priliv putnika, a oni su rekli ne, ne, ne.... Trigranit je ponudio da se napravi manja stanica, prilagođena trenutnim potrebama, koja bi se mogla nadograditi, ali to je odbijeno“, tvrdi on.

Potpuno razumjem ove izjave predstavnika Trigranita i sasvim sam saglasan s njima a nadam se da su i u Vlade Srbije naucili ovu lekciju iz 2007.
 
па сад, садашњи простор је довољан за неких 5-6 хиљада путника дневно (то је у просеку 210-250 путника на сат), тако да по тој Тригранитовој логици онда нема потребе за градњом станичне зграде
 
"sadasnji prostor" cine samo peroni i betonska ploca iznad nje. Nema stanicne zgrade.

A ti peroni, gradjeni su po projektu iz SFRJ. Za veliku stanicnu zgradu glavnog grada bivse nam drzave od 22 miliona stanovnika. Zato je dizajnirana stanica sa 10 kolosjeka i peronima dugim 400m a trebalo je da ima kapacitet od 10 000 putnika u vrsnom satu. Kako se SFRJ raspala taj projekat je i teoretski postao neostvariv. Srbija je naslijedila djelimicno izgradjenu stanicu sa predimeznionisanim peronima i kolosjecima i bez stanicne zgrade.

Sa medjunarodnim tenderom iz 2007 je bio pokusaj da se projekt dovrsi na nacin slican prvobitnim zamislima. Zato su u okviru tenderske dokumentacije iznijeli uslov da se treba graditi "nova Glavna stanica" sa 40 000 putnika dnevno, jer toliko je navodno Glavna stanica na Savskom Trgu imala putnika.

Kad je Trigranit pobjedio, shvatili su da se od njih trazi da uloze velike pare za veliku stanicnu zgradu ali koja ni u snu nece moci imati 40 000 putnika.
Posto kao i svaki normalan investitor razmisljaju o sigurnosti svoje investicije, sproveli su sopstvenu analizu i zakljucili da se u najboljem slucaju moze ocekivati 5 hiljada dnevno i predlozili su da naprave manju stanicnu zgradu, u skladu sa tom cifrom. Pametni srbi su to odbili.

Nema nista pogresno u Trigranitovoj logici. To je logika investitora. Realna logika u kojoj se brine o sigurnosti investicije.

Ono sto je pogresno je u logici srpske Vlade koja se ne ustrucava da uzme kredit na racun sopstvenih gradjana da bi napravila objekat koji joj ne treba i za cije odrzavanje ce morati da uzme novi kredit ili da ga prepusti propadanju. To je logika nekog ko rasipa tudji novac. Nadam se da do toga nece doci.
 
Prokop koji je izgradjen do sad je uradjen prema projektu iz 1996te iz Milosevicevog vremena.
Ona stanica sto je uradjena za vreme SFRJ je srusena i imala je drugaciju kolosecnu grupu.
 
Da bio je to 21 projekt za 21 vek. I Prokop i Europolis. Zemlja pod sankcijama i ameri na jadranu cekali kada ce sta da bombarduju. Spatiotece, taj razmak od 76 do 96, jel znas sta se mejalo u projektu?
 
Ne znam sta mislis da je sruseno.

Za vrijeme Milosevica su poceli radovi na izgradnji ploce, tacnije 1996-te.

Prije toga stanica je izgledala ovako (1985)...

Pogledajte prilog 3

Mogu se vijdeti dugacki i siroki peroni (za veliki predvidjeni broj putnika, i dugacke kompozicije vozova), samo sto su u funkciji 4 kolosjeka. Na peronima se mogu vidjeti i nadstresnice.

Kasnije to sve prosirivano, po istom projektu...

Pogledajte prilog 2

a 1996 je pocela izgardnja ploce...

Pogledajte prilog 1

i na kraju 2015 Vucic je okrecio, polijepio plocice i proglasio stanicu otvorenom...i poceo da prebacuje vozove. Imao je precih stvari od zamajavanja stanicom.

 
Vrh