Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542719#p542719:28lgrqan je napisao(la):
JohnnyLee » 04 Jun 2018 10:20 pm[/url]":28lgrqan]значи Карло, по теби је решење да се покупе ствари и тутањ из ове државе? па и није ти неко решење
Честитам, постало сте бот. Желим вам 1600 плусева за овај коментар, који нема везе са кључним речима из мог претходног поста! (да подсетим непажљиве читаоце Србија 2018 = Зомбиленд, без озбиљних протеста и штрајкова, а камоли устанка и револуције).
 
Vrlo jednostavno, ako je prigrad direktno ukljucen na U-Bahn i S-Bahn, gustina gradevinskih objekta, visine gradevine i kolicina kvadrata komercijalnog prostora rastu. Opstina naplati vecu cenu za kiriju, vodu, struju, dubretare, telekomunikacijsku infrastrukturu. Bez U-Bahn ili S-Bahna, gustina naseljenosti, visina objekta i kvadratna ponuda komercijalnog prostora je mala, komunalije se takode prilagode manjoj atraktivnosti. Opstu cenu mora da diktira povezanost ÖPNVa (Öffentlicher Personennahverkehr- Urban transport system), ne samo u centru nego pogotovo u prigradskim mestima.

Po gustini gradevina BnV, visine objekta, komercijalnog sadrzaja i same atraktivnosti gradevinskog mesta, pored visokih cena kvadrata nije sasvim logicno da nije predviden plan za jak javni prevoz. Zaposleni koje nece ziveti u Beogradubi nekako moraju da dolaze na radno mesto. BnV je buduci biznis centar a izjave nekadasnjeg gradonacelnika sa okretanjem metroa na BnV su logicne. U istom mahu su propale ideje povezivanjem Prokopa sa metrom. Razumljivo kad diktira lova.
 
Opstina ne naplacuje kirije ovdje i to sto mislis da se primjeni u ludnici zvanoj bg nemoze da ide
 
Da razumem, bg je specificni hibrid severno- i juznohemisferijkog koncepta. Rem Koolhaas analizirajuci juznohemisferijski koncept je dao misljene da se decentralizovani juznohemisferijski gradovi razvijaju prirodnije. Ne zavise centalnom upravjanjem. Severnohemisverijske centralizovane metropole podrazumevaju administrativnu i operativnu kontrolu i stalno ulazavanje i nadogradivanje u skupu gradsku infrastrukturu. U Siriji kazu vi (zapadnjaci) imate satove, a mi (sirijci) vreme. Beogradani nemaju metro a imaju vreme. Nije bas kao u Havani ili Lagosu ali hibridna kategorije Balkanske Metropole ne treba ni sasvim ugasiti. I taj koncept koji je realizovan u Beograd je funkcionalan i nema mu pandan u Evropi.

A da je koncept opravdan pokazuje Prokop. Vire mu svuda rebra a opet nekako funkcijonise. Hibrid stanice i gradilista sa potpunom improvizacijom kako da se finansira i finalisira. Beograd je ipak uspeo da gura i jedno i drugo gradiliste u BnV, zatvaranje Glavne, prebacivanje reda voznje u gradiliste i nekoliko improvisacija kako to da uhoda. Nije ni to za podcenivanje. Treba imati i respekt za improvizacije. Nismo dabe bili nesvrstanima dragi kad smo isti kao i oni.
 
....I taj koncept koji je realizovan u Beograd je funkcionalan i nema mu pandan u Evropi.....

Dopada mi se ovo što si napisao ... al koliko je potkovano :roll:
 
image-0-02-05-b17531913766a315fb6c3a7e2588b8701117cdc83cb9f4e7ea.jpg


:kafa:
 
Занимљиво, ништа правац ка Бановом брду и Жаркову, ништа од Омладинског до Вишњице, ништа Ресавска. Овај потез Аутокоманда-Чубура-Вуков споменик ми се чини занимљивим мада не видим најјаснике којим улицама су планирали да прође. Замишљена траса Сајам-Прокоп-Аутокоманда би са комбинацијом моста преко Аде значајно скратила трасу 9.
 
Ah, nikada neizgrađena Trnska ulica to jest Vračarski bulevar. Trasa je preko Orašca pa do hrama
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542947#p542947:25vpmio0 je napisao(la):
Дошљак » Wed Jun 06, 2018 12:33 am[/url]":25vpmio0]Замишљена траса Сајам-Прокоп-Аутокоманда би са комбинацијом моста преко Аде значајно скратила трасу 9.

...i odvela tramvaj izvan centra.
Nije poenta da se krajnje tacke tacke tramvajske trase spoje sto kracom linijom vec da ta trasa prolazi sto blize centru. I za Prokop kao i za stanovnike Banjice tramvaj treba da ih poveze sa centrom Beograda.

Inace, mana ove trase "tramvaja kraj Prokopa" u odnosu na onu sto sam ja iznosio je samo to sto se udaljava od Sajma. Po mom misljenju bilo bi dobro da zahvati i Sajam. A ako bi se jednog dana izgadila ova tramvajska trasa, bilo bi dobro uvesti kruznu liniju prosirene dvojke. Recimo 2P (Prokop), koja ne bi isla Nemanjinom vec Savskom ulicom do Prokopa, na Autokomandu i bulevarom do Slavije.
 
Ukoliko na nekom pravcu postoji veliki broj putnika koji ne idu primarno u centar, onda nema smisla takve linije provlačiti kroz centar (čak je vrlo povoljno u tom slučaju izbeći ga i rasteretiti pravce ka centru). Ali naravno, ovakvu stvar je moguće raditi samo na osnovu verodostojnih informacija o stvarnim tokovima putnika (nešto što bi trebalo biti moguće dobiti analizom čekiranja pomoću elektronskih kartica). Nekad je verovanto sva poslovna akrtivnost u BG bila koncentrisana u centru, sad verovatno jako mnogo ljudi ide na posao direktno i na NBG.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542878#p542878:2krg2o1o je napisao(la):
Karlo del Ponte » 05 Јун 2018, 20:14[/url]":2krg2o1o]Честитам, постало сте бот. Желим вам 1600 плусева за овај коментар, који нема везе са кључним речима из мог претходног поста! (да подсетим непажљиве читаоце Србија 2018 = Зомбиленд, без озбиљних протеста и штрајкова, а камоли устанка и револуције).

честитамо. постао си жути ***, чим сваког ко има став супротан твом називаш ботом
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542979#p542979:1kjvxtoy je napisao(la):
RioBL » Сре Јун 06, 2018 10:11 am[/url]":1kjvxtoy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542947#p542947:1kjvxtoy je napisao(la):
Дошљак » Wed Jun 06, 2018 12:33 am[/url]":1kjvxtoy]Замишљена траса Сајам-Прокоп-Аутокоманда би са комбинацијом моста преко Аде значајно скратила трасу 9.

...i odvela tramvaj izvan centra.
Nije poenta da se krajnje tacke tacke tramvajske trase spoje sto kracom linijom vec da ta trasa prolazi sto blize centru. I za Prokop kao i za stanovnike Banjice tramvaj treba da ih poveze sa centrom Beograda.

Inace, mana ove trase "tramvaja kraj Prokopa" u odnosu na onu sto sam ja iznosio je samo to sto se udaljava od Sajma. Po mom misljenju bilo bi dobro da zahvati i Sajam. A ako bi se jednog dana izgadila ova tramvajska trasa, bilo bi dobro uvesti kruznu liniju prosirene dvojke. Recimo 2P (Prokop), koja ne bi isla Nemanjinom vec Savskom ulicom do Prokopa, na Autokomandu i bulevarom do Slavije.

Богами Рио, гомила људи преседа са трамваја на Аутокоманди на препуне 17/18 до Сава центра па опет на трамвај ка блоковима. Нисам ја за укидање везе центра града са трамвајем, али сам за скраћивање путање неких периверних делова ка којима постоји значајно оптерећење. Шта више, ја сам за ширење трамваја, обнављање неких старих трамвајских коридора и увођење нових баш у строгом центру, с циљем смањења броја аутобуских линија у истом.

Што се тиче Сајма, ја не видим да се исти заобилази. Сигурно би могла да постоји нека скраћена 12ица преко Прокопа и Славије која би покрила тај правац Прокоп-Сајам.

Мада у неким својим размишљањима, мени најчешће пада на памет да се врати трамвај у Кнеза Милоша, па да имамо линију од Прокопа до Устаничке преко Кнеза Милоша и Булевара.
 
Trebalo bi da je u planovima nesto ovako.. Preko zel. mosta koji bi se adaptirao..

Da li uocavate razlike izmedju plana i uradjenog >???
 
Linije 9 i 10 idu u centar grada. Linija 9 ide tako zato što ne postoji neka kraća veza ka NBG. Isti je slučaj i sa linijama 12 i 13. Zbog ovakvih stvari i imamo situaciju da su autobusi mnjogo više korišćeni , što na Banovom brdu , što kod Autokomande , jer i pored gužvi kod Sajma / Sava centra brže stigneš autobusom. O 85 i 89 koji idu preko Mosta na ADI gde maltene i nema gužve , ne treba ni govoriti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542982#p542982:1s49e1pg je napisao(la):
miki_ns » Wed Jun 06, 2018 10:17 am[/url]":1s49e1pg]Ukoliko na nekom pravcu postoji veliki broj putnika koji ne idu primarno u centar, onda nema smisla takve linije provlačiti kroz centar (čak je vrlo povoljno u tom slučaju izbeći ga i rasteretiti pravce ka centru).

Дошљак":1s49e1pg je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542979#p542979 je napisao(la):
Богами Рио, гомила људи преседа са трамваја на Аутокоманди на препуне 17/18 до Сава центра па опет на трамвај ка блоковима.

solecar":1s49e1pg je napisao(la):
Linije 9 i 10 idu u centar grada. Linija 9 ide tako zato što ne postoji neka kraća veza ka NBG. Isti je slučaj i sa linijama 12 i 13. Zbog ovakvih stvari i imamo situaciju da su autobusi mnjogo više korišćeni , što na Banovom brdu , što kod Autokomande , jer i pored gužvi kod Sajma / Sava centra brže stigneš autobusom.

Ja razumjem sta vi govorite, ali sjetite se da je ovo tema o Prokopu. Godinama se govori o problemu povezanosti Prokopa sa centrom i razlog zasto ovde pominjemo tramvaj je bas da pomogne u rjesavanju tog problema.

Ako vi sad mislite da Prokop treba povezati sa NBG, onda da vas podsjetim da na svakih 15 minuta imate BG voz kom do NBG sa Prokopa treba 2 minute. Nema potrebe trpati tramvaj na liniju Prokop - NBG. Tramvaj na Prokopu je poteban da ga poveze sa centrom. Za sve ostalo tu je BG voz.

Sam-2":1s49e1pg je napisao(la):
Trebalo bi da je u planovima nesto ovako.. Preko zel. mosta koji bi se adaptirao..

To bih podrzao, ali uz dva uslova.
1. Da se potpuno iscrpi svaka mogucnost koristenja mosta za zeljeznicu
2. Da most koriste tramvajske linije iz pravca SA a ne iz pravca Autokomande

Slicnu prenamjenu je imao stari zeljeznicki most u Bratislavi, koji i podsjeca na ovaj Beogradski...

Pogledajte prilog 1

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543012#p543012:1bweg16j je napisao(la):
JohnnyLee » 06 Jun 2018 01:04 pm[/url]":1bweg16j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542878#p542878:1bweg16j je napisao(la):
Karlo del Ponte » 05 Јун 2018, 20:14[/url]":1bweg16j]Честитам, постало сте бот. Желим вам 1600 плусева за овај коментар, који нема везе са кључним речима из мог претходног поста! (да подсетим непажљиве читаоце Србија 2018 = Зомбиленд, без озбиљних протеста и штрајкова, а камоли устанка и револуције).

честитамо. постао си жути ***, чим сваког ко има став супротан твом називаш ботом
Извињавам се на непрецизности раније, честитам Вам на одрицању од сопственог мишљења, и директном троловању за једну страну, а што не могу рећи ни за СОЛЕ ни за РИО. Сем у по неком моменту слабости за обојицу, углавном теже да аргументују другачији став, иако је чињеница да је пола ове теме њихов дијалог.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543054#p543054:c3gszc6p je napisao(la):
RioBL » June 6th, 2018, 6:06 pm[/url]":c3gszc6p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542982#p542982:c3gszc6p je napisao(la):
miki_ns » Wed Jun 06, 2018 10:17 am[/url]":c3gszc6p]Ukoliko na nekom pravcu postoji veliki broj putnika koji ne idu primarno u centar, onda nema smisla takve linije provlačiti kroz centar (čak je vrlo povoljno u tom slučaju izbeći ga i rasteretiti pravce ka centru).

Дошљак":c3gszc6p je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=542979#p542979 je napisao(la):
Богами Рио, гомила људи преседа са трамваја на Аутокоманди на препуне 17/18 до Сава центра па опет на трамвај ка блоковима.

solecar":c3gszc6p je napisao(la):
Linije 9 i 10 idu u centar grada. Linija 9 ide tako zato što ne postoji neka kraća veza ka NBG. Isti je slučaj i sa linijama 12 i 13. Zbog ovakvih stvari i imamo situaciju da su autobusi mnjogo više korišćeni , što na Banovom brdu , što kod Autokomande , jer i pored gužvi kod Sajma / Sava centra brže stigneš autobusom.

Ja razumjem sta vi govorite, ali sjetite se da je ovo tema o Prokopu. Godinama se govori o problemu povezanosti Prokopa sa centrom i razlog zasto ovde pominjemo tramvaj je bas da pomogne u rjesavanju tog problema.

Ako vi sad mislite da Prokop treba povezati sa NBG, onda da vas podsjetim da na svakih 15 minuta imate BG voz kom do NBG sa Prokopa treba 2 minute. Nema potrebe trpati tramvaj na liniju Prokop - NBG. Tramvaj na Prokopu je poteban da ga poveze sa centrom. Za sve ostalo tu je BG voz.
Ako tako gledamo na stvar , onda nam ne treba tramvaj ni za centar , jer imamo isti taj BG: voz.
Ovde je poenta u tome da se preko Prokopa dobije kraća , a samim tim i brža veza Voždovca i Banjice II sa NBG , obzirom da i putem linije 10 imamo vezu sa centrom , kao i preko autobuskih linija 33 i 78.
Što se tiče povezivanja Prokopa sa centrom tramvajem , to bi mogla da bude neka varijacija linija 10 ili 12. Bilo da postojeće linije delimično promene trasu , bilo da se uvedu potpuno nove linije , obzirom da viška tramvaja imamo , ali isto tako imamo i manjka kapaciteta elektromreže za tramvaje.
 
BG voz je daleko od centra. Korisnici stanice Vukov Spomenik su iskljucivo pjesaci a njihov radijus kretanja je maksimalno oko 500m. Do pjesacke zone u centru BG imaju vise od 1km sto znaci da bi morali ili da presjedaju ili da nekim drugim prevoznim sredstvom idu do centra. Kojim?

Trenutno, od svih sredstava javnog prevoza samo autobusi, trolejbusi i tramvaj 2 idu u centar. To nikako nije dobro za grad od milion stanovnika. Moze se graditi po periferiji, na periferiji praviti saobracajnice, mostove, uvoditi tramvaje i metroe, ali to onda vodi u propadanje centra. Pokrivanje centra grada adekvatnim linijama (i sredstvima) javnog gradskog prevoza je primarno u planiranju saobracaja.

P.S.
Ako cemo Vukov Spomenik smatrati CENTROM Beograda a Prokop GLAVNOM zeleznickom stanicom onda je situacija odlicna.
Na svakih 15 minuta imate voz koji povezuje centar grada sa glavnom zeleznickom stanicom a voznja traje 5 minuta.
 
Gle sad , kad ja kažem da je Vukov spomenik centar , onda ispada da to u stvari i nije , nego je samo u slučaju kada to ti spomeneš. Gro tih ljudi koje ti spominješ , a koji nisu studenti , presedaju na tramvaj kod Vuka , koji je u radijusu od 500m koje spominješ. Presedanje od Vukovog spomenika do strogog centra uopšte nije problematično , jer stanice su u pomenutom radijusu.
Kroz centar ne prolazi samo linija 2 , nego i linije 3 , 6 , 7 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 i 14. Kroz strogi centar , ako pod time podrazumevamo Parisku i Tadeuša Košćuškog , prolaze linije 2 i 11.
 
Gdje sam ja rekao da je Vukov Spomenik u centru Beograda? Nesto si pobrkao Sole.

Nijedna tramvajska linija koju si spomenuo ne vodi u centar, osim dvojke. A nije ni tajna gdje je centar. Tamo gdje je oduvjek bio i gdje se gradi pjesacka zona. Kojim tramvajem (osim dvojke) mogu doci do pjesack zone u centru BG?
 
To šta ti smatraš centrom , ja smatram strogim centrom , tako da više nema zabune oko pojmova. Ostalo je širi centar (krug dvojke). Dalje , ako neka linija deli trasu sa dvojkom , a taj deo trase se smatra (strogim) centrom , onda i ta linija ide kroz centar. Onda , što se tiče Vukovog spomenika i toga da li je ili nije centar , ti si spominjao njega kao centar kada se pričalo o linijama BG: voza koje bi išle iz Mladenovca i Lazarevca , umesto od Prokopa , da idu od Pančevačkog mosta.
 
Ako ima "uzi", "siri", "strogi" i manje strogi centar onda centra nema. To se onda zove relativizovanje ili zamagljivanje.
Naravno, centra ima i zna se gdje je. I mora da se zna kad se planira saobracaj.

Centar Beograda sa planiranom pjesackom zonom u kojoj nece biti motornih vozila, naspram tramvajskih linija izgleda ovako...



Nijedna tramvajska linija (osim dvojke sa stajalistem u Pariskoj) ne sluzi putnicima pjesacke zone. Sva druga stajalista, na svim drugim linijama su predaleko u smislu pokrivanja (500m ravnog, uredjenog prostora na ugodnoj temperaturi, bez padavina) da bi se mogla smatrati od koristi korisnicima pjesacke zone. Sta vrijedi tramvaj 5 u Dzordza Vasingtona kad te tjera da se popnes uzbrdo skoro kilometar od stajalista do Narodnog Pozorista ili Muzeja. Zato se to ne moze racunati u adekvatno sredstvo za povezivanje sa centrom Beograda.

S druge strane, na Zlenom Vencu, Trgu Republike, Studentskom Trgu, nalazi se veliki broj autobusa i trolejbusa. Na samom rubu pesacke zone. To su vozila koja opsluzuju centar. Dakle, ne tramvaji (osim dvice), ne metro, ne zeljeznica vec autobusi i trolejbusi. To su vozila koja vode putnike do same pjesacke zone. Autobusi i trolejbusi.

Posto su to sredstva koja imaju mali kapacitet a najvise zauzimaju saobracajne povrsine potrebno ih je izvlaciti iz centra i zamjenjivati kapacitetnijim sistemima. Tramvaj i metro. Samo tako jedan grad moze da se pravilno razvija, zajedno sa svojim centrom.
 
Gledanjem u bajati (zastareli) plan mreže centra grada Beograda , teško da može da se dođe do suštine , pogotovu posmatrajući stvari kroz prizmu mesta stanovanja. To što u Banjaluci ili nekom manjem mestu postoje centar i periferija , i što centar prestaje sa krajem pešačke zone , ne znači da je tako i u većim gradovima. Što je veći neki grad , to je je i centar veći , te je tako i logično da se i sam centar podeli na dve tri zone. Tako je i u slučaju Beograda.
Eto recimo , ako gledamo Google maps , po njemu je od skoro Prokop centar grada (pre nego što su vozovi prebačeni sa GŽS je urađena promena), a pre toga je bila Slavija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543055#p543055:przcai9m je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Јун 2018, 18:11[/url]":przcai9m]Извињавам се на непрецизности раније, честитам Вам на одрицању од сопственог мишљења, и директном троловању за једну страну, а што не могу рећи ни за СОЛЕ ни за РИО. Сем у по неком моменту слабости за обојицу, углавном теже да аргументују другачији став, иако је чињеница да је пола ове теме њихов дијалог.

не разумем за коју страну ја тролујем? ја никада нисам ни био против Прокопа, напротив. исто тако нисам за потпуно укидање ГЖС, али ти то очито не схваташ или не желиш да схватиш, јер код тебе постоји или само за Прокоп (а против ГЖС) или само за ГЖС (а против Прокопа)
 
Vrh