Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541373#p541373:6mmpgqvh je napisao(la):
Дошљак » Tue May 29, 2018 10:27 pm[/url]":6mmpgqvh]
Mислим да овај доњи простији план не искључује горњи комплекснији. Тј. да може прво да се заврши тако (само друмске саобраћајнице), а после да се додају метро, зграда на плочи и пасареле.

Tacno tako. Bolje je za sada odloziti gradnju na ploci i dovrsiti samo dio prema autoputu. A jednog dana, kad se steknu uslovi, izgraditi planirano na ploci onako kako je i planirano, uz pomoc finansijera.

Po trenutnim planovima, predvidjena je gradnja velikog objekta na ploci. Desetine hiljada kvadrata poslovnog, komercijalnog i garaznog prostora na 4 etaze. To bi kostalo milione i bilo bi finansirano iz kredita koji dize Vlada. Graditi tako velik objekat i to novcem iz kredita u trenutku kad se sve zeljeznicke stanice u Beogradu i Srbiji raspadaju, je nonsens. Bolje je novac iz kredita rasporediti na druge zeljeznicke stanice il iga uopste ne uzimati.

2007 godine je bio raspisan medjunarodni tender za izgradnju stanice. Tada je pobjedio Trigranit a uslovima tendera bilo je receno da se Glavna zeljeznicka stanica seli na Prokop zajedno sa svim vozovima i 40000 putnika dnevno i da se shodno tom obimu gradi velika stanicna zgrada i 10 kolosjeka. Posto ljudi iz Trigranita nisu sisali veslo, shvatili su da je cifra od 40000 nerealna i da je uzeta iz prosjeka "zlatnih dana" beogradske glavne stanice, s kraja 80-tih. Zato su trazili da grade manju stanicnu zgradu ili da im zeljeznica garantuje da ce stanica imati toliki broj putnika. Naravno zeljeznica nista nije mogla garantovati a iz Vlade nisu htjeli da odustanu od velike stanicne zgrade pa je tender propao.

Sada, 11 godina kasnije kad je svakom jasno da Srbija ne moze da nadje finansijera za tako velik objekat na tako skromnom mjestu, Vlada se odlucuje da dize kredit i da sama finansira mega stanicu!? Zar zaista misle da ce toliki prostor moci iznajmiti kad na stanici jedva da ima 2000 putnika? Kojim novcem misle odrzavati toliki prostor?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541380#p541380:285efnmt je napisao(la):
WLABmz » Tue May 29, 2018 11:06 pm[/url]":285efnmt]
P.S. Rio, u ovoj skici ti fali jedan nivo - nivo metroa koji se nalazi između nivoa železničkih koloseka i donjeg staničnog trga.

Da, kao sto je Dosljak napisao, presjek je kroz pothodnik. Metro kaseta ostaje na nivou pothodnika samo nije vidljiva u prikazanom presjeku. Mislim da je to kota 93
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541400#p541400:rp5o0sre je napisao(la):
RioBL » Sre Maj 30, 2018 8:06 am[/url]":rp5o0sre] Bolje je za sada odloziti gradnju na ploci i dovrsiti samo dio prema autoputu. A jednog dana, kad se steknu uslovi, izgraditi planirano na ploci onako kako je i planirano, uz pomoc finansijera.

Stekli su se uslovi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541192#p541192:39lclnr4 je napisao(la):
WLABmz » 29 Maj 2018 08:19[/url]":39lclnr4]Teško da je nosivost mosta takva da bi mogao da primi još dva koloseka, a da se na sva četiri nađu vozovi u isto vreme....

Jako cenim tvoju dokazanu visoku stručnost, i ovo sto si napisao jeste istina ,
ali je istovremeno IZVRTANJE
,kalemljenje,, AUTO trake kao proširenje nije isto kao kalemljenje dodatnih železničkih koloseka

Primer

ja napišem dete moze da nosi jastuk veličine 1 met. x 1 metar
a ti napišeš NE moze
jer te veličine jastuk pun olova dete ne može da nosi
:lol:
Al ajd
Slučajno ili namerno ... sve jedno .... rasprava je SKRENUTA i vrlo uspešno stavljena tačka
i neka ostane tačka. :!:
Ne brinem se jer jako mnogo stvari koje sam na BB predlagao jedna po jedna a po prirodi potreba Bgda se i ispunjava.... :kk:
jedared i ovo ce doci na red :D ma kolko drvljem i kamenjem se zatrpavalo jer prirodna potrebe moraju da se ispune
a Prokop ima svoje razno razne prirodne - logične potrebe samo pitanje je nj. redosleda :p

I dalje jako rado cu citati tvoje izuzetno stručne postove koji jesu veliki pozitivni doprinos na Beobuildu

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541404#p541404:vheak1y3 je napisao(la):
WLABmz » 30 May 2018 07:28 am[/url]":vheak1y3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541400#p541400:vheak1y3 je napisao(la):
RioBL » Sre Maj 30, 2018 8:06 am[/url]":vheak1y3] Bolje je za sada odloziti gradnju na ploci i dovrsiti samo dio prema autoputu. A jednog dana, kad se steknu uslovi, izgraditi planirano na ploci onako kako je i planirano, uz pomoc finansijera.

Stekli su se uslovi.
Tako je. Ne samo zbog zatvaranja Glavne, nego Beograd dozivljava boom. Priznato iz sredista davola ;), na east riveru preko puta state department of foreign affairs. vidi na 1:27:23 (Belgrade is booming) https://www.youtube.com/watch?v=toSki7Drlz4
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541404#p541404:2nmux3rf je napisao(la):
WLABmz » Wed May 30, 2018 7:28 am[/url]":2nmux3rf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541400#p541400:2nmux3rf je napisao(la):
RioBL » Sre Maj 30, 2018 8:06 am[/url]":2nmux3rf] Bolje je za sada odloziti gradnju na ploci i dovrsiti samo dio prema autoputu. A jednog dana, kad se steknu uslovi, izgraditi planirano na ploci onako kako je i planirano, uz pomoc finansijera.

Stekli su se uslovi.

Nabroj ih da mogu i ja da vidim.
 
Зекс, мислим да је у овом моменту бржа и реалнија опција од Аутокоманде до Прокопа
 
Pa, i nije, realnija je ova Žekslandova, jer je ionako predviđeno da se grade i nadvožnjak preko autoputa, i nova ulica do iznad Veterinarskog.

Jedino imam sumnji u vezi sa nastavkom - od Prokopa do Mostara. Ako zaista ima mogućnosti, onda to treba odmah graditi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541381#p541381:30zmnb21 je napisao(la):
direktor » 29 May 2018 11:17 pm[/url]":30zmnb21]Postoji plan dovodjenja tramvaja na prokop 1976 god kacio sam ga ovjde vec 2 puta treba ga sprovesti ne izmisljati toplu vodu
Postavi ponovo molim te, baš me zanima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541450#p541450:2t7681ul je napisao(la):
Пантограф » Wed May 30, 2018 12:28 pm[/url]":2t7681ul]Pa, i nije, realnija je ova Žekslandova, jer je ionako predviđeno da se grade i nadvožnjak preko autoputa, i nova ulica do iznad Veterinarskog.

Jedino imam sumnji u vezi sa nastavkom - od Prokopa do Mostara. Ako zaista ima mogućnosti, onda to treba odmah graditi.

Tu si spomenuo zapravo dva problema. Osim veze sa Mostarom, sto je i meni nejasno jer bi moralo znaciti rekonstrukciju petlje bar u dijelu tramvajskog nadvoznjaka a vjerovatno i pjesacke pasarele prema parku Gazela, tu je i problem bas planiranih saobracajnica prema Vracaru. One podrazumjevaju most preko autoputa, prosirenje ulica sa obe strane i skup su i obiman posao. A da li je neophodan? Za tramvaj nije a nije ni za automobilski/autobuski saobracaj.

I treca stvar zbog koje ja preferiram vezu pored BIGZ-a je sto bi tim Prokop dobio vezu sa Sajmom.
Sajam moze i treba da privuce mnogo putnika na Prokop ali mu treba laka veza. Jedna stanica tramvaja bi bila dovoljno dobra veza.
 
Infrastruktura za tramvaje i trolebuse jako poskupljuje tu neophodne deonice javnog saobracaja

Po završetku Deligradskog auto nadvožnjaka
uspostaviti KRATKU liniju elektro-autobusa Slavija-Prokop -Slavija (vec se koriste u Bdgd)

Praktično potreban je samo punjač na Prokopu
nit ima zagadjenja nit ima buke a kratkoca linije obezbedjuje učestalost sa manjim br. vozila

Druga otimizacija tj. opcija mozda i bolja :roll:
je dvosmerna kružna linija elektro autobusa Slavija-Prokop-Auto komanda -

oba pravaca su ,,jaka,, i kratka
pa sa nekom učestalošcu od 4-5 min te jedan punjač sa 5 Prokopskih elektro autobusa završava posao
vremenom
što više putnika se bude pojavljivalo samo dodavati električne autobuse dok se ne priključi i taj metro :D

al tada ce vec trebati i uspinjača ili neke dugačke pokretne stepenice od Sajma duž stubova mosta do Prokopa

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541407#p541407:2tin7xxi je napisao(la):
boca-ica » Sre Maj 30, 2018 8:48 am[/url]":2tin7xxi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541192#p541192:2tin7xxi je napisao(la):
WLABmz » 29 Maj 2018 08:19[/url]":2tin7xxi]Teško da je nosivost mosta takva da bi mogao da primi još dva koloseka, a da se na sva četiri nađu vozovi u isto vreme....

Jako cenim tvoju dokazanu visoku stručnost, i ovo sto si napisao jeste istina ,
ali je istovremeno IZVRTANJE
,kalemljenje,, AUTO trake kao proširenje nije isto kao kalemljenje dodatnih železničkih koloseka


Poenta je što to nikad nije predviđeno na ovom mostu i to i ako bi moglo, što je vrlo teško, bi bilo pomoću štapa i kanapa, nekakva improvizacija, što je loše i nepotrebno, naročito kada vrlo blizu uzvodno i nizvodno postoje Most na Adi i Gazela. Mislim da je red da se u ovoj zemlji konačno prestane sa lošim improvizacijama. Ako je most projektovan i napravljen za železnički saobraćaj na dva koloseka, za to je napravljen i tačka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541450#p541450:fkmm9rhw je napisao(la):
Пантограф » 30 Мај 2018, 13:28[/url]":fkmm9rhw]Pa, i nije, realnija je ova Žekslandova, jer je ionako predviđeno da se grade i nadvožnjak preko autoputa, i nova ulica do iznad Veterinarskog.

Jedino imam sumnji u vezi sa nastavkom - od Prokopa do Mostara. Ako zaista ima mogućnosti, onda to treba odmah graditi.

па јесте реалнија, јер је питање када ће да крену да раде ту везу са Делиградском. ова од Команде може много пре да крене да се гради. а и свакако би требали да планирају трамвај преко Делиградске
 
@zexland

Е ovo već ima nekog smisla i logike za razliku od Riovog predloga.

@RioBL

Govoriš da je proširenje ulice skup i obiman posao, a predlažeš tunel od 350 m zauzvrat?
 
@ WLABmz

Da. Jer plan drumskog povezivanja podrazumjeva 300m dug most preko autoputa i prosirenje ulica Gucevska, Deligradska i/ili Dr Subotica a sve to za 4 automobilske trake + dva kolosjeka tramvaja. Tako se dobija saobracajnica siroka 15m i duga skoro 1km.

Tunel je dug 350m i sirok oko 4m.

P.S.
ja znam da se na veceom projektu moze zavrnuti vise love, ali ako zanemarimo srpski tradicionalni lopovluk i neumjerenost, ostaje nam skromnost.
 
@Rio,

Računaj da ti dužni metar dvokolosečnog tunela prema Ežisovoj studiji košta 40.000 evra, bez koloseka i elektro-instalacija, samo građevinski radovi.


@JohnnyLee

Ako misliš na vezu stanice sa Autokomandom preko Ulice Milutina Ivkovića, kao na Žeksovoj mapi, mislim da je to teško ostvarivo, tj. da je nagib prevelik za tramvaj. Na stranu što je tu planiran ulaz u automobilski tunel.
Realno, ne vidim kuda bi se provukao tramvaj između Prokopa i Autokomande, a zapravo mislim i da je veza iznad Veterinarskog sasvim dovoljna za povezivanje sa Voždovcem.
 
Moglo bi i ovako, docrtao sam zelenom bojom trasu preko Ulice dr Subotića Starijeg. Ako bi tuda proveli saobraćajnicu umesto nove trase, bilo bi daleko manje eksproprijacije i spasio bi se eniski klub Viktoria kao i objekti KC.
tram_prokop.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541476#p541476:30txfhff je napisao(la):
RioBL » Sre Maj 30, 2018 2:58 pm[/url]":30txfhff]@ WLABmz

Da. Jer plan drumskog povezivanja podrazumjeva 300m dug most preko autoputa i prosirenje ulica Gucevska, Deligradska i/ili Dr Subotica a sve to za 4 automobilske trake + dva kolosjeka tramvaja. Tako se dobija saobracajnica siroka 15m i duga skoro 1km.

Tunel je dug 350m i sirok oko 4m.

Hajde ti meni objasni kako misliš da se mimoiđu dva tramvaja u tunelu širokom oko 4 m? Nadvožnjak preko autoputa je svakako predviđen. Tramvajska trasa bi ga možda malo poskupela i to je to. Cena tvog tunela je minimum 15 miliona evra, a verovatno i dosta više...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541492#p541492:1oqqpazz je napisao(la):
And7rey » 30 May 2018 03:17 pm[/url]":1oqqpazz]Moglo bi i ovako, docrtao sam zelenom bojom trasu preko Ulice dr Subotića Starijeg. Ako bi tuda proveli saobraćajnicu umesto nove trase, bilo bi daleko manje eksproprijacije i spasio bi se eniski klub Viktoria kao i objekti KC.
tram_prokop.jpg

Hvala WLABmz.

Da i moze i tako.

Recimo 12icu preusmeriti ovuda i dalje ka Slaviji starom trasom do Om St.

Uvesti br. 4 Blok 45- Trosarina i vratiti br.1 koji bi spojio centar sa Prokopom i to kao kruznu liniju tipa:

Prokop - Slavija - Dzordza Vasingtona - Kalemegdan - Savska - Prokop
 
Linija 1 će biti vraćena , ali na relaciji Kneževac - Blok 45. Tako je prema najnovijim planovima za linije preko Mosta na ADI. Ta tvoja linija 1 je ustvari proširena linija 2 , koja jedino ne bi kačila Nemanjinu ulicu.
 
Зар није линија 1 планирано да буде Калемегдан-Бањица преко Славије и Теразија? Линија Кнежевац-Блок 45 боље да понесе број 4.

Што се тиче самог Прокопа, за сада ми се идеја о електробусима чини као најбоља, само ја не бих стао само на једној линији, требало би ту увести више линија, које би опслуживале околину, нпр. - Прокоп (станични трг)-аутопут-Аутокоманда-Јужни булевар-Звездара, Прокоп (плоча)-Аутокоманда-Славија-Крушевачка, Прокоп (плоча)-Аутокоманда-Шумице, Прокоп (станични трг)-аутопут-Аутокоманда-Душановац-Медаковић, Прокоп (плоча)-Аутокоманда-Војводе Степе-Трошарина-Насеље Војвода Степа, 38Л са окретањем на Прокопу као електорбус...
 
Na nekoliko mesta sam čuo i pročitao da će vratiti liniju 1 Beko - Kneževac ali preko Novog Beograda (Savskog i Mosta na Adi), ne znam koliko je ozbiljno, mada možda zvuči zanimljivo, posebno jer 11 se prebacuje na novi most.

Što se Prokopa tiče, i dalje mislim da zbog egzotičnog položaja njoj treba terminus sa najviše jednom linijom. Sve ostale bi bile u prolazu, i to ka svim delovima grada. U suprotnom imaćemo glavnu stanicu Sever i glavnu stanicu Jug i neku u sredini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541493#p541493:eb46t0t9 je napisao(la):
WLABmz » Wed May 30, 2018 3:25 pm[/url]":eb46t0t9]
Hajde ti meni objasni kako misliš da se mimoiđu dva tramvaja u tunelu širokom oko 4 m? Nadvožnjak preko autoputa je svakako predviđen. Tramvajska trasa bi ga možda malo poskupela i to je to. Cena tvog tunela je minimum 15 miliona evra, a verovatno i dosta više...

Da, napravio sam gresku kad sam napisao da bi tunel za dva kolosjeka bio sirok 4m. To bi bila priblizna sirina za 1 kolosjek.
No, to nije razlog da se zakljuci kako je 1km saobracajnice sa profilom od 4 automobilske trake + 2 tramvajska kolosjeka bio "malo skuplji" od tunela duzine 350m samo za tramvaj.

U poredjenju dimenzija saobracajnice, moze iskoristiti ovaj profil saobracajnice Kralja Aleksandra,...



Sirina od 20m bi bila potrebna za saobracajnicu sa mostom koju spominjemo.
Sirina od 7.5m bi bila potrebna za saobracajnicu koju ja zagovaram

Odnos u sirini je 2,7:1
Odnos u duzini je 2,8:1

Dodajmo jos troskove eksproprijacije i svega ostalog u istom omjeru, pa bi prije mogli zakljuciti da razlika u cijeni nije "samo malo" vec skoro 3 puta.

Zasto treba platiti 3 puta skuplju saobracajnicu ako ce efekat po Prokop biti isti?
 
posto povezivanje juznog dela grada sa centrom davno predvidjenom linijom metroa koja bi ujedno povezala prokop sa ostatkom grada i trajno ga integrisala u gradsku saobracajnu infrastrukturu nije realna opcija i nesto vredno dalje diskusije na ovom forumu slazem se da su predlozi o tramvajskom tunelu prema sajmu odlicni i u skladu sa odavno usvojenom politikom gradnje tunela u beogradu zvanom - tuneli se u beogradu grade za sve sem za metro. u tom smislu pozdravio bih kontinuitet u planiranju i izvodjenju radova i predlozio i dodatni tramvajski tunel koji bi prosao ispod senjak i dedinja i tako povezao prokop i sa milosevim konakom i dalje sa pumpom kod hajducke cesme.

ono sto bih ja uneo kao novitet u ovo planiranje integrisanja prokopa u saobracajnu mrezu grada je potencijalni razvoj helio saobracaja. zacudo, taj vid transporta smo neopravdano zapostavili. u vesti sa ovoga linka http://www.novosti.rs/vesti/naslovn...:708366-Novi-parking-i-heliodrom-na-Kopaoniku vidimo da izgradnja heliodroma bez PDV-a kosta oko 5 milioa evra, za 15 miliona bi taman mogli da napravimo tri heliodroma, npr jedan na slaviji, jedan kod bogoslovije i jedan kod piramide sto bi uz postojece heliodrome na banjici, kod arene i u cz-u omogucilo najbrzu i nasigurniju vezu prokopa sa tim transportnim cvoristima. naravno, ostatak ploce na prokopu, sta nam pretekne od heliodroma, mogao bi da se komercijalizuje, npr da se tu ostavi prostor za ljude koji razmenjuju panini slicice a ne da se okupljaju na terazijama i tako dodatno prave guzvu

elem, evo kako izgledaju ovi vec izgradjeni a trenutno nedovoljno iskorisceni

Heliodrom-kod-VMA-dobija-osvetljenje-6.jpg

60273125.jpg


a ovako bi mogli da izgedaju novi

Wedding-in-the-Sky-At-Burj-Al-Arab-Jumeirahs-Helipad.png

images
 
Vrh